abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71789494
Mijn eiervormen zijn binnen (bedankt Liessa)!!! Ze staan nu in de koelkast, ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn. Zal proberen een foto te maken

Ze zijn niet allemaal goed gelukt (net als de foto) vind ik:

Konijn en auto zijn wel herkenbaar. Dat ding links is een hartje. Niet echt goed gelukt, maar ik denk dat hij duidelijker is als je hem door de midden snijdt, zoals de verpakking aangeeft... Ze waren wel lekker!

[ Bericht 23% gewijzigd door Filiassi_Jane op 11-08-2009 14:55:56 ]
pi_71790780
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef zaailand het volgende:
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En hier die voor morgen
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das toch geen kiwi?
pi_71794805
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Das toch geen kiwi?
Oeps, nee dat is een passievrucht
pi_71794834
Wel kiwilepeltje

Deze appelbol heb ik vorig weekend in Antwerpen gekocht.
Niet dat ik veel appels eet maar toch leuk!

[ Bericht 74% gewijzigd door zaailand op 11-08-2009 17:40:48 ]
pi_71795264

Net besteld
pi_71795344
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:58 schreef bento het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net besteld
O die bovenste is leuk bent
pi_71801539
@bento: ja, die bovenste is inderdaad mooi! Ik hou van zijclipjes, is handig!

@filassi: het hartje lukt bij mij ook niet echt, blijkbaar teveel "uitstekende" vorm? Of alleen geschikt voor grotere eieren, dat kan ook.

Zondag onigiri en jello gemaakt en eieren gekookt.

Veeeel te lekker... De gele is met citroensmaak (light jello van de Lidl, geen idee of ze het nog hebben), de groene is onzelievevrouwebedstro (niet een echt uitgesproken smaak, maar wel aardig, ook light trouwens) en de rode is bosbessen. Ik heb de drie vierkante vormen bij de IKEA gekocht, de grote muffinvorm bij Xenos (maar die had ik gewoon voor muffins gekocht) en de kleine jelly-bean vorm op ebay. De hartjes weet ik niet meer, Xenos denk ik. Ik maak mijn jello met de helft van de aangegeven hoeveelheid water, anders kun je het niet meenemen. De IKEA vormen hebben het nadeel dat ze niet allemaal even makkelijk loslaten. Volgende keer iets invetten, dat heeft bij de beans wel heel goed gewerkt.

Gisteren:

Jello+onigiri+ei = roze onigiri en roze ei. En de zoetheid verdrijft helemaal de smaak van de furikake. Maar zoete rijst is ook lekker hoor.

Vandaag:

Jello apart! Ze geven op elkaar maar weinig af, alleen de rode bloedt iets door in de andere kleuren, maar de smaak niet echt. Ik had avonddienst, daarom meer jello, als toetje.
liessaslunch.blogspot.com
pi_71802114
Yello? Ik ken alleen jelly(pudding)?
pi_71803140
Yay net leuke dingentjes besteld!!!

dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:36:22 #85
58921 Day
You can fly!
pi_71805540
Ik word helemaal hebberig van al die mooie spulletjes. Maar ik heb voorlopig echt genoeg. Al zou ik nog wel graag 1 extra box willen. Gewoon ter afwisseling.

@ Amthezia: zitten die groene eetstokjes nou aan elkaar vast?

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er eetstokjes gebruiken. Ik word er maar niet handig in (maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet zo geduldig ben )

Mijn bento voor morgen is weer ingepakt, het gaat steeds sneller. Morgen zal ik wel wat foto's uploaden.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_71805573
Jaloooooers! Die Waon vind ik al maanden mooi (5 om precies te zijn, daarvoor wist ik nog niet wat bento was)!
Gave spullen hoor!

@Arual: Jello is de merknaam (in Amerika). Het is geleipudding, ook bekend als drilpudding, jelly, jello, gelatinepudding etc. Hmmmm, jello...
pi_71809923
Ik gebruik meestal eetstokjes die rammelen niet, en eten gewoon lekker!
De groene stokjes lijken op de foto inderdaad aan elkaar te zitten, maar op andere foto's zijn ze gelukkig los van elkaar

Mijn bento van vandaag:

Caprese salade (tomaat, basilicum en mozzerella) met een babybell kaasje. In het andere bakje zit een aardappelsalade (1 schepje hutspot apart gehouden) met wortel&ui en later heb ik paprika en augurk toegevoegd (en een klein lepeltje mayo + zout en peper).
pi_71810739
Ik eet meestal ook gewoon met stokjes, het is makkelijk mee te nemen, rammelt inderdaad vaak niet zo als een vorkje en het eet voor mij net zo gemakkelijk eigenlijk. En ze passen meestal ook gewoon in je doosje zelf, dat kan ook niet bij elk vorkje.

Ziet er lekker uit Amthezia, en dat eenlaags Totoro doosje is zelfde als ik heb. Is wel handig doosje vind ik persoonlijk

Oh Filiassi_Jane, hoelang had je de eieren in de vorm gedaan?
Ik doe ze meestal avond van tevoren in de vorm en dan in de ochtend dat als enige werk nog in mijn bento. Je zou ook kunnen proberen evt met een ander soort maat ei, las hier op fok geregeld dat mensen bepaalde maten gebruikte. Ikzelf zou dat echter niet weten, gebruik eieren die ik bij mijn ouders vers bij de kipjes weghaal
pi_71812858
Ik weet niet precies welke maat ei ik had gebruikt, maar ik denk L. Stond ook op de verpakking. Had ze een kwartier in de koelkast gezet (volgens de handleiding van Amthezia gedaan, verpakking zei 5 minuten). Het hartjesei moest volgens de verpakking rechtop gezet worden, misschien volgende keer gewoon liggend proberen.
pi_71813629
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
pi_71825769
Ik zie nu pas dat het lightsabers zijn! Ik ben echt een SF fan, en wil ze ook! Hubby heeft al gezegd dat het mag
Ik bestel wel rode, want Darth Maul is cool
pi_71828163
Ja het zijn starwars chopsticks cool heh!!! Ik ben ook dol op SF, meer star trek dan star wars maar deze kon ik niet laten liggen!! Maar ik vind Yoda coooooooool!!
pi_71829890
Vark en Vis voor Day:

Vis: "Ja, en we kwamen dus hier aan, na een dag reizen, in een supernette bubbeltjesenvelop. Fantastische bubbels, overigens..."
Vark: "Hou nou toch es een keer op met je bubbels!"
Vis: "Ik vind bubbels tof. Maar goed. Waar het om gaat, is dat we in een nétte envelop zaten."
Vark: "Te net als je het mij vraagt..."
Vis: "En hier is het niet netjes. Aanrecht vol met sojaboontjes, noedels, sesamzaad, gehaktballen, bizar zeg. We stonden in een kast vól met bentomeuk. Een verdwaasd eivormje vertelde me dat de broodtrommel veld heeft moeten ruimen voor ons. Maar ja, ze eten toch geen brood meer sinds het bentogebeuren."
Vark: "Heerlijk. Een prettige zwijnenstal!"

pi_71834080
Leuke bestelling Amthezia!!
Ik heb die kleine totoro ook besteld, gewoon onweerstaanbaar :-)

Die HHK furikadestrooier van Aural is ook erg.... word weer erg hebberig

Liessa (of iemand anders) weet je ook ergens suikervrije jello te verkrijgen?

Heb zelf puccastokjes en de witte die bij de HHK zaten en deze van Jlist.
Vind ze vooral leuk omdat ze zo compact zijn. Alleen de kleur vind ik achteraf minder.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:26:43 #95
58921 Day
You can fly!
pi_71835258
@ Arual: fijn dat Vis en Vark het zo naar hun zin hebben bij je!

Ik ga toch nog maar vaker oefenen met mijn stokjes, want ik vind het ergens wel stoer eten.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_71841234
Mooi hoor Arual, ziet er heerlijk uit!!

Vandaag een hele saaie/simpele voor mij! En ik had ruzie met mijn camera, dus zijn niet erg scherp:

Er zit in: Humus, tomaatjes, droge kosterworst en Kip chili wraps.

Ook had ik nog een restje gazpacho over van gisteren, dus die eet ik vandaag lekker als tussendoortje:
pi_71841518
Hmm enig idee of je er iets anders leuk gevormd in kan stoppen ipv ei?
Ik eet namelijk geen ei, maar ik vind ze zo leuk met die vormpjes ^^
pi_71842360
- Griesmeelpudding (wel goed dikke maken) erin doen.
- Onigiri's (rijstballen) kan je ermee vormen.
- jello/drilpudding werkt ook denk ik.

Dat zijn de enige dingen waar ik nu even opkom.
pi_71842617
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:34 schreef Amthezia het volgende:
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voor Gaat meestal perfect.
En voor een Hello Kitty ei of zo'n ijsje-ei heb je een vrij dik ei nodig.

En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic

En verder voor mij nog 1,5 week ongeveer voor weer gewoon bento-en
Begin al wat te voor-borrelen op ideeën! ^.^
pi_71843412
quote:
En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic
Je hebt gewoon een goeie smaak
En het is nou niet dat we allemaal op het zelfde kantoor zitten met het zelfde doosje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')