@bento: ja, die bovenste is inderdaad mooi! Ik hou van zijclipjes, is handig!
@filassi: het hartje lukt bij mij ook niet echt, blijkbaar teveel "uitstekende" vorm? Of alleen geschikt voor grotere eieren, dat kan ook.
Zondag onigiri en jello gemaakt en eieren gekookt.
![]()
Veeeel te lekker... De gele is met citroensmaak (light jello van de Lidl, geen idee of ze het nog hebben), de groene is onzelievevrouwebedstro (niet een echt uitgesproken smaak, maar wel aardig, ook light trouwens) en de rode is bosbessen. Ik heb de drie vierkante vormen bij de IKEA gekocht, de grote muffinvorm bij Xenos (maar die had ik gewoon voor muffins gekocht) en de kleine jelly-bean vorm op ebay. De hartjes weet ik niet meer, Xenos denk ik. Ik maak mijn jello met de helft van de aangegeven hoeveelheid water, anders kun je het niet meenemen. De IKEA vormen hebben het nadeel dat ze niet allemaal even makkelijk loslaten. Volgende keer iets invetten, dat heeft bij de beans wel heel goed gewerkt.
Gisteren:
![]()
Jello+onigiri+ei = roze onigiri en roze ei. En de zoetheid verdrijft helemaal de smaak van de furikake. Maar zoete rijst is ook lekker hoor.
Vandaag:
![]()
Jello apart! Ze geven op elkaar maar weinig af, alleen de rode bloedt iets door in de andere kleuren, maar de smaak niet echt. Ik had avonddienst, daarom meer jello, als toetje.