Ja precies, dat vraag ik me dus ook al af...quote:Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef 14medusa het volgende:
heel leuk hoor zon doosje
maar je kan mij niet vertellen dat je als werkende vrouw met sociaal leven echt serieus de tijd en energie kan vinden om iedere dag zo'n bento te maken, en dan ook nog allerlei beestjes en vormpjes (ff serieus...) gaan maken om het er mooi uit te laten zien... om t zelf op te eten in de middag!!!
waar haal je de tijd vandaan???
bovendien ziet t er ook nogal prijzig uit allemaal, maar goed misschien vergis ik me en gooi je gewoon wat left overs van het avond eten van de avond er voor er in kan ook...
Bij Amazon de hebben ze ook bentobakjes en andere bentospulletjes.quote:Op zondag 1 november 2009 20:37 schreef -Mellow- het volgende:
Waar kopen jullie die bakjes?
Ik blief geen hello kitty in mijn lunch maar aangezien ik vaak restjes avondeten en kliekjes meeneem als lunch lijken die bakjes mij wel retehandig.
Ik zie bij jou ook cuteness toch?quote:Op maandag 2 november 2009 16:56 schreef liessa het volgende:
Ik ben een non-cute bento-er. Dat betekent dat mijn bento's niet zeer schattig zijn, en vooral functioneel (op de vormeieren na). Als je kijkt op mijn site http://liessaslunch.blogspot.com (heb al een tijdje niet gepost, maar dat terzijde), zie je veel rauwkost, aangevuld met wraps, gekookte eieren, soms een boterham etc.
Ik ben maximaal 10 minuten bezig met mijn bento. Dat is niet veel langer dan een boterham. Soms maak ik in het weekend wel wat ingewikkeldere dingen al klaar, zoals jello of onigiri, want daar heb ik 's ochtend geen zin in. Maar meestal heb ik een bakje rauwkost, en een bakje met andere dingen.
De kosten vallen ook erg mee. wortel, paprika en komkommer zijn niet tergend duur, en ik maak graag gebruik van wat er in de aanbieding is, en wat er in de vriezer kan. Ik ben veel meer kwijt als ik elke dag mijn lunch op mijn werk koop.
Oh ik heb niet eens een afwasmachine dus dat is geen enkel probleemquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:29 schreef liessa het volgende:
Ja, ik doe soms wel aan versieren, maar meestal ben ik er gewoon te lui voor
Ik gebruik ze best vaak, en vind vooral het formaat erg prettig. Mijn favoriete bakjes zijn mijn Nijntje bakjes, dat zijn er 4 die in elkaar passen, maar de sakura's gebruik ik ook veel. Om de een of andere reden de rode minder, geen idee waarom eigenlijk...
Je moet ze wel met de hand afwassen, wanders is de kans groot dat de plaatjes eraf gaan, en dat is dan wel weer jammer.
Oh, als je sakura's gaat kopen, neem dan echt een riempje erbij, want dan blijft ie beter dicht. Mocht je vaak boterhammen mee willen nemen, dan heb ik nog een rechtopstaand driehoekig bakje met wat bijbehorende dingen, pm maar voor foto...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |