abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:11:29 #1
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73306979
N.a.v. posts op het bankje een topic over de inhoud van de broodtrommel van (schoolgaande) kinderen.
Na de welbekende boterhammen met smeerkaas en boterhamworst wordt het tijd voor afwisseling!
Tips over het vershouden van de lunch, makkelijke succesnummers... Roept u maar!

Cherrytomaten, druifjes en zelfs sushi. Alles mag.
Let op: Dit is geen Bento-topic, daarvoor moet je in CUL zijn!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_73307100
oeh! ik plaats een tvp

en qua tips, wat het ook leuk doet in plaats van een boterham is een wrap met blaadjes sla en plakjes kipfilet, eventueel wat schijfjes komkommer als je zin hebt om te snijden. Oprollen en in grote stukken snijden en hop in die brooddoos ermee.

en verder lees en lurk ik eventjes mee enzo
en voor sushitips ben ik bereikbaar
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73307248
Ik ga gewoon voor ordinaire boterhammen met pindakaas en vlees voor op brood hoor. Moet het tegenwoordig echt zo ingewikkeld? Soms kregen we op maandag koude pannenkoeken, dat was dan wel feest!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:22:42 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307310
-Wraps met philedelphia komkommertjes in de lengte schaven ( niet de gedeelte met de zaaadjes) en stukjes maken.

Wat ik hier vaak doe tussen de middag, omdat rijstewafels nou niet echt het je van het is
En Gv brood echt te ranzig is, en crackers in een broodtrommeltje taai worden.
Doe ik hier als ze ergens heen gaat een trommeltje met gezonde snacks.

zoals bijv druifjes, cherrietomaatjes, komkommer, kaasjes. bijv.

Wat het hier ook goed doet is een toverdoosje

Dus komkommer, wortel, courgette, snijboontjes ( beetgaar gekookt) raspen en/of heel fijn snijden.
Krijg je een kleurige "spaghetti"
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:22:59 #5
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73307321
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:25:28 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307417
Boterhammetjes met beleg kun je ook met uitstekertjes al een beetje specialer maken.
Maakt het ook weer net anders.

Ipv stukken fruit, een fruit smoothie maken
pi_73307522
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:22 schreef Lishe het volgende:
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
dat ja...

deze zijn ideaal als verantwoord klein snackje vind ik. ze zijn er ook in magere variant voor de liefhebbers.

en uiteraard kunnen van die babybel-kaasjes ook maar die zijn net weer een slag duurder geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:28:53 #8
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73307547
Ik heb saaie kinderen... wat wil je mee? Boterham plakworst (gelderse worst). Geen kaas? of hagelslag? Nee, ik zei toch plakjes worst! OK, dan dus wederom een boterham met plakjes worst in de trommel. En als fruit? stukjes appel, maar wel met schil, want daar zitten de vitaminen in.

En die kleine? Daar moet ik het woord fruit niet eens bij in de buurt gebruiken anders krijg ik me toch de wind van voren... Maud lusse niet uit. Behalve uit een potje.... dat lukt dan weer wel. Dus sinds dinsdag krijgt ze een bakje met prut mee naar de psz.

Maar, ik ga wel meelezen en meedenken, want variatie ben ik zelf wel voor in. Kinderen lijken op hun vader. Ochtend: 1 boterham pindakaas, 1 boterham hagelslag.
Middag: 3 boterhammen met of ham of katenspek en bij hoge uitzondering lever of pekelvlees.
En een kop soep.

Ik hou zelf wel van lekkere dingen met de lunch. 1 van mijn favorieten. cracker (nog niet belegd) met tomaat, komkommer en die besprekelen met kruiden. En verder als het koud is. Brocoli, wortel en bloemkool (zo'n pakket) met geitenkaas en dan even in de magnetron. Dat geeft zoveel warmte. Of zuurkool (zonder aardappels) met ananas en warme kaas. Maar goed ik heb de luxe van een magnetron hier.
pi_73307551
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.

(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:31:03 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307619
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Vlindur het volgende:
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.

(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
zegt ook niemand dat je niet oz mag denken, maar in Lishe haar geval is haar kind er wel op uitgekeken.
En zelf mijn eigen ervaring is dat ik gewoon weinig keus heb. ivm beperkte voedingskeuze en nog steeds lichte voedselangst.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:31:22 #11
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73307635
Nou, dat is ook hartstikke goed dan toch Vlindur?

Ok: Dit is geen discussietopic, maar een topic voor tips en ideeen voor iedereen die het wel leuk vind om af en toe te varieren met de lunch van zijn of haar kind.
pi_73307678
Ja, vormpjes uitsteken van peperkoek, fruit of boterham! Leuk!

Ik geef ook vaak cherrytomaatjes mee of stukjes komkommer. Of een babybelkaasje, een gekookt eitje (al gepeld!)
pi_73307705
Mijn excuses Ik ga weer, kom wel weer terug als die van mij naar school gaat!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:34:20 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307727
bedenk me hierdoor dus ook net dat ik eens zeewier moet provoceren bij arwen, ik hou zelf niet van sushi, maar wellicht is het wel weer wat leuks voor Arwen.

Salade van verse spinazie blaadjes stukjes tomaat etc.( mozarella bijv. )
beetje olijfolie/zonnebloemolie/slaolie oid in het trommeltje
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:36:52 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307808
een plakje boterhamworst/ham met een augurkje. ( die prikkertjes kosten ook geen drol )
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:38:53 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307890
Als ze koude aardappeltjes lusten, avond van te voren jacked potatoe maken aardappel in alu folie, 70 minuten bij 230 graden over doet het hier prima eventjes open snijden en wat geraspte kaas erover. terug in de folie.
Volgende dag een verrasing in een folietje
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:39:33 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307909
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch ?)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:40:33 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307960
Rijst met mini balletjes en spercieboontjes en een scheut olie, maakt het niet droog en dus minder knoeien, en geeft het net wat meer smaak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:42:56 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308045
yay. tvp.

heel handig hoor! ook voor mijn ik-eet-niks-kind vind ik hier misschien DE oplossing.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:44:11 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73308092
boterhammenflatjes.
Men nemen 3 of4 plakjes boterham ( vierkant of rond brood is het makkelijkste.
boterham+beleg+boterham+ beleg+ boterham ( + beleg + boterham) snijd in vieren en pak twee sateprikkers, en zo heb je een flatje, aan het scherpe puntje een druifje of tomaatje oid voor het prikken
Helemaal leuk als je bijv. echt verschillende kleuren beleg hebt.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:44:34 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308111
ik vond het vroeger altijd wel súperleuk om een verrassing in mijn broodtrommeltje te vinden, naast mn boterhammetje
pi_73308290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch ?)
Geloof ik ook, ja!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:50:24 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308302
sugar toch?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:51:06 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308334
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
pi_73308637
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:51 schreef pinquit het volgende:
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
das leuk ja

dikke reepjes komkommer in een half plakje rookvlees gewikkeld had ik vandaag bij mn lunch, vond ik wel geslaagd al zeg ik het zelf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')