quote:Een laffe kut mongool heeft gister met zijn dronken kop een motorrijder kapot gereden, en is hem daarna met nog 2 inzittenden gesmeerd.
Was er gister bij en het was geen pretje.
quote:Leeuwarden: verkeersongeval met dodelijke afloop
Een 24-jarige man uit Leeuwarden is vrijdagavond omstreeks 21.10 uur ten gevolge van een verkeersongeval overleden. De motorrijder reed over de Junokade in de richting van de Plutoweg toen hij vermoedelijk een zogenaamde ‘wheelie’ maakte. Ook reden er twee andere auto’s op de Junokade. Tijdens het maken van de ‘wheelie’ ziet de motorrijder de andere twee auto’s niet. Op dat moment haalde een andere personenauto met een 20-jarige Leeuwarder en een 29-jarige stadsgenoot de twee andere auto’s in en belandde op het linkerdeel van de weg waardoor een aanrijding met de motorrijder het gevolg is. Door de frontale aanrijding werd de man van zijn motor geslingerd en belandde vele meters verderop tegen het hekwerk. Het slachtoffer is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden. Ter plaatse bleek dat de twee inzittenden van de personenauto die werd aangereden, weg waren gereden van de plek van de aanrijding. Na onderzoek konden de twee worden aangehouden voor betrokkenheid bij het ongeval. Zij zijn voor nader onderzoek ingesloten op het politiebureau. Daarbij wordt ook onderzocht of de inzittenden onder invloed van alcohol of drugs verkeerden. Door het Bureau Verkeers Ongevalsanalyse wordt het onderzoek voortgezet naar de toedracht van het ongeval.
quote:LEEUWARDEN -
Een motorrijder is vrijdagavond rond negen uur dodelijk verongelukt op de Junokade in Leeuwarden. Volgens getuigen maakte het slachtoffer een wheely waarbij hij frontaal werd aangereden door een auto die bezig was een andere auto in te halen.
Het slachtoffer werd door de botsing van de motor geslingerd en kwam meters verder tegen een hek terecht. Hij raakte daaronder bekneld. Hulp van de brandweer en geneeskundige hulp mocht niet baten. Hij overleed ter plaatse. De identiteit van het slachtoffer was vrijdagavond nog niet bekend.
Er wordt niet bij verteld dat hij geen rijbewijs had. En dat er drank in het spel was.quote:LEEUWARDEN -
Een twintigjarige Leeuwarder zit vast na een motorongeluk waarbij vrijdagavond de 24-jarige R. de W. uit Leeuwarder overleed. De jongen bestuurde de auto waar De W. frontaal tegenaan botste.
De bestuurder ging er na het ongeluk samen met zijn passagier meteen vandoor, zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Hij bleek een rijontzegging te hebben vanwege het rijden onder invloed.
De Leeuwarder wordt vandaag voorgeleid aan de officier van justitie. Zijn 29-jarige bijrijder is inmiddels vrijgelaten. Hij heeft wel een proces-verbaal gekregen vanwege het verlaten van de plek van het ongeval.
De W. botste even na negenen tijdens een stunt frontaal met zijn motor op de auto. Hij werd hierdoor gelanceerd en belandde meters verder onder een hekwerk. Hij kreeg een spijl in zijn hoofd en stierf ter plekke.
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar zijn meer van hier. Ze zijn er nog nooit geweest maar dankzij google maps weten ze precies hoe alles werkt.
Verzekering keert toch altijd uit, maar integenstelling tot normaal moet je dan alles terug betalen? Is toch een wet ofzo dat de gedupeerden in alle gevallen schadeloos worden gesteld?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je kunt overigens wel verzekerd zijn, maar kleine kans dat je verzekering in zo'n geval uitkeert, aangezien je niet aan de voorwaarden van een polis voldoet
Wat? Wat een asociale reactie.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
TS wist dus dat 'de dader' geen rijbewijs meer had maar deed daar niks mee?
Je zou kunnen stellen dat de TS eigenlijk medeplichtig is aan deze dood.
er zijn ook twee schuldigen in deze situatie, maar moet het daarom maar 'goedgekeurd' worden als het ware?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.
Laat ook maarquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
ja, dat zou ook kunnen.. het is iig wel zo dat jij voor de kosten op mag draaien iddquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Verzekering keert toch altijd uit, maar integenstelling tot normaal moet je dan alles terug betalen? Is toch een wet ofzo dat de gedupeerden in alle gevallen schadeloos worden gesteld?
Niets asociaal. Als je weet dat iemand bezopen achter het stuur gaat zitten, danwel zonder rijbewijs een auto bestuurd ben je verplicht het te melden aan de politie. Doe je dat niet, dan ben je medeplichtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat? Wat een asociale reactie.
Bespottelijk gewoon.
Dude, je punt was in topic 1 al duidelijk. Je hoeft niet constant te herhalen dat de actie van de motorrijder niet door de beugel kon.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.
Ik wist niks van Detroux, ten eerste omdat dat honderden kilometers weg is en ten tweede omdat ik niet met die man omging.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ik ben geen oppas? Iedereen wist het van Detroux, deed jij ook niets aan toch?
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:56 schreef _Michiel_ het volgende:
Niets asociaal. Als je weet dat iemand bezopen achter het stuur gaat zitten, danwel zonder rijbewijs een auto bestuurd ben je verplicht het te melden aan de politie. Doe je dat niet, dan ben je medeplichtig.
Correct. In een reactie op geen stijl:quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef Toempf het volgende:
Patrick Vellinga was de schuldige toch? Stond gisteren op Geenstijl.
Klopt niks van. Hij is door de politie van de weg gehaald uit de auto waar ze het terrein mee hebben verlaten (a.d.v. het kenteken). Over zijn identiteit is geen twijfel mogelijk.quote:ey ik wil er ff bij vermelden dat het patrick vellinga niet was.... ik ken hem persoonlijk en hij was op het moment dat het gebeurde niet eens in leeuwarden..
de dader heeft zich al gemeld bij het politiebureau geen patrick dus =)
Als je niet wanneer je medeplichtig bent, gebruik die term dan ook gewoon lekker niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
Ik was daar aanwezig. Hij was er niet. Hij komt vervolgens aan rijden, klapt op motor en verlaat terrein in andere auto. Ja ik had dat kunnen voorkomenquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
[..]
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?
Thnxquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
volgens mij heeft TS de bestuurder alleen herkend op het moment dat het ongeval gebeurde en wist hij niet dat deze persoon vaker rond reed zonder rijbewijs?
Wat een bosmongool ben jij zegquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
[..]
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?
Dus? Had ' ie de kliklijn moeten bellen ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:01 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.
Ben je dom of doe je zo? No offensequote:Op maandag 3 augustus 2009 12:00 schreef mazaru het volgende:
Ik snap er geen bal van. Was het een wedstrijd of zo? Waarom is de OP niet wat duidelijker?
En dan? Moet hij dan de politie bellen met de mededeling dat iemand regelmatig met alcohol achter het stuur zit? Daar kan de politie helemaal niets mee. Ze gaan daar echt geen mannetje neerzetten om die persoon in de gaten te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:01 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.
Zet er even een link bij naar het eerste topic. Scheelt veelquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ben je dom of doe je zo? No offense
Zeg dan gewoon niks. Jezusquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
sorry maar daar heb ik geen medelijden mee. Om die plek komen alleen maar mongolen die het liefst zo snel mogelijk het loodje kunnen leggen omdat ze alleen maar een risico vormen voor de maatschappij en iedereen die daarin leeft
Waaronder DeHangUI dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
sorry maar daar heb ik geen medelijden mee. Om die plek komen alleen maar mongolen die het liefst zo snel mogelijk het loodje kunnen leggen omdat ze alleen maar een risico vormen voor de maatschappij en iedereen die daarin leeft
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik benquote:
Nouja, je geeft zelf aan dat je er bij was.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik ben![]()
pauper..
Hap toch niet zo!quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik ben![]()
pauper..
Er staat wel dat de bestuurder een rijontzegging heeft wegens rijden onder invloed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef DeHangui het volgende:
Er wordt niet bij verteld dat hij geen rijbewijs had. En dat er drank in het spel was.
Klopt. "dus ik wil het liefst zo snel mogelijk dood omdat ik een gevaar ben voor de maatschappij"quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:16 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Nouja, je geeft zelf aan dat je er bij was.
Hij is kort na het ongeval aangehouden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:21 schreef Light het volgende:
[..]
Er staat wel dat de bestuurder een rijontzegging heeft wegens rijden onder invloed.
En of er drank in het spel is, kun je niet meer bewijzen. Het is zeker mogelijk, die coureur heeft ook al eens eerder met drank op gereden. Maar het is niet meer vast te stellen hoeveel alcohol hij in z'n bloed had bij het ongeval.
Beiden zaken zijn not done, maar het laatste is idd veel erger dan een wheelie maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hap toch niet zo!
Ik snap trouwens niet dat mensen het maken van een wheelie vergelijken met iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:23 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Naar mijn meningen zijn beide partijen hier fout bezig, ook een motorrijder die een wheelie maakt op de openbare weg is niet goed te praten, hoeveel ervaring en blabla die man wel niet gehad zou hebben.
Je wil niet dood, maar je neemt een aanzienlijk en onnodig risico.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:21 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Klopt. "dus ik wil het liefst zo snel mogelijk dood omdat ik een gevaar ben voor de maatschappij"
En de spookrijder verwacht geen motor die op hoge snelheid een wheelie maakt, beide zitten erg foutquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..
Ja, maar ik ben van mening dat die auto daar niets te zoeken had. Hij had een rij verbod vanwege rijden onder invloed. Nu deed hij het nog eens over, en hier bij viel een dode.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:29 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
En de spookrijder verwacht geen motor die op hoge snelheid een wheelie maakt, beide zitten erg fout
Inderdaad, moeten we in dit land maar 24/7 NSB'rtje gaan spelen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Bespottelijk gewoon.
Koop een dagboek, of bel de politie als je info hebt die ze nog niet hebben. Verder is het gewoon een tragisch ongeluk van 2 mensen die beiden fouten maken, en wie er nou de meeste schuld heeft is nooit vast te stellen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:38 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben van mening dat die auto daar niets te zoeken had. Hij had een rij verbod vanwege rijden onder invloed. Nu deed hij het nog eens over, en hier bij viel een dode.
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:59 schreef Raug het volgende:
[..]
Als je niet wanneer je medeplichtig bent, gebruik die term dan ook gewoon lekker niet.
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:39 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Inderdaad, moeten we in dit land maar 24/7 NSB'rtje gaan spelen?
Die gast had toch wel achter het stuur gekropen, verlinkt van te voren of niet.
Voordat de politie die gast heeft opgespoord zijn als hij is gaan rijden zonder rijbewijs en dan maakt tijdstip even niet uit, zijn ze meestal toch wel te laat.
Zelfs als je met een auto daar op die plek had gereden was het wss een frontale botsing geweest, misschien zelfs met meer schade/gewonden/doden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.
Wanneer jij op de hoogte bent van een aankomende misdrijf of overtreding en jij handelt daarbij niet correct ben je voor de wet medeplichtig en kan je zelfs een rechtszaak tegemoet zien voor nalatigheid. Dit gebeurd in Nederland gelukkig niet zo heel vaak maar als je het door trekt naar de USA dan zal je zien dat daar ''kennis van een misdrijf en er niet naar handelen'' gelijk staat aan ''het misdrijf zelf uitvoeren''.
Hoe dan ook even OT:
Dat een motorrijder duidelijk geen rijvaardigheid heeft (hij start immers een wheelie vlak voor een bocht met veel tegenverkeer) en zijn dood dus onvermijdelijk was (hij was vanzelf wel een keer doodgereden/had zichzelf wel een keer doodgereden) is het natuurlijk van de zotte dat je een slachtoffer achter laat op de weg. De Nederlandse wetgeving is mbt dit soort ongevallen vrij zachtzinnig: mocht je de plek verlaten maar je jezelf binnen 24uur meldt met een plausibele verklaring dan is er nog niets aan de hand maar ik denk wel aan te kunnen nemen dat hier geen sprake van is.
*mompelt iets over te druk hebben, donuts eten en de flitser op snelwegen rechtzetten*quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...
Dat lijkt me zeer sterk. Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet vind dat je de politie had moeten bellen, maar ik denk als je het gedaan zou hebben dat ze het echt wel serieus nemenquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...
Klopt, maar als hij gewoon had gereden was er wellicht ook niets aan de hand geweest. Nogmaals beide zijn zeer fout en daar komen ongelukken vanquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef justmattie het volgende:
feit blijft wel dat als meneer P. V. niet in de auto was gestapt omdat hij dat niet mocht, was de motorrijder ongeacht dat hij ook fout zat met z'n (al beindigde?) wheelie nog gewoon in leven nu.
100 meter is weinig hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?
/
Hij had nog 100 meter over ongeveer. Paint is een ruwe schets.
100 mr heb je zo afgelegd, helemaal als je flink optrekt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?
/
Hij had nog 100 meter over ongeveer. Paint is een ruwe schets.
dat dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef justmattie het volgende:
feit blijft wel dat als meneer P. V. niet in de auto was gestapt omdat hij dat niet mocht, was de motorrijder ongeacht dat hij ook fout zat met z'n (al beindigde?) wheelie nog gewoon in leven nu.
wees daar maar niet al te zeker van, gezien de motorrijder in verband is gebracht met een wheelie en hoge snelheid, gaat de verzekering van de automobilist waarschijnlijk wel moeilijk doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Verzekering keert toch altijd uit,
...
6 seconden bij 50 km/u, en trek ook even de seconde reactietijd er even af.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:47 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
100 mr heb je zo afgelegd, helemaal als je flink optrekt.
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef speknek het volgende:
De kit moet die tokkiehangplaatsen gewoon afsluiten en gelijk iedereen hun rijbewijs afnemen. Jochies die net een rijbewijs hebben en dan stoer gaan racen geven goed aan dat ze dat ding in de eerste plaats niet verdiend hebben.
Overigens is die dode wel altijd te betreuren, zeker als de daders nog veel grotere tokkies blijken te zijn.
nou ja.. kijk.. het is natuurlijk zo dat het 'showen van motoren en auto's ', hoe groot die hobby van je ook is, natuurlijk meestal niet geschiedt doormiddel van stilstaan en enkele 'oooooooohs' en ' aaaaaaaaaaaaaaaaaaahs'quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?
Jij bent zelf nog een jochie..
Zoals al eerder aangehaald... Die meetings zijn verboden, je mag er niet eens samenscholen. Waarom doe je daar dan toch aan mee?quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kwam in het verleden ook regelmatig op de Junokade maar sinds het gezeik is begonnen hebben wij als clubzijnde gezegd dat we daar niet meer heen gaan omdat we niet met streetracen in verband willen worden gebracht. Als iemand er heen wil prima maar niet meer in clubverband. Ik ben blij dat ik er al een tijdje niet meer kom en er was.
Jij weet er dus ook weinig vanaf. Er was elke keer wel gezeik met alcohol, burnouts, gerace, zwaaiende pistolen, vechtpartijen.
Hij heeft wel een punt, hoeveel ongelukken gebeuren er niet in de categorie 18 - 25 door zelfoverschatting en stoerdoenerij... Dat is gewoon een feit, losstaand van deze gebeurtenisquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Uiteraard, zelf kwam ik vroeger veel op de Maasvlakte en heb daar ook gekke dingen gezien, en zelfs met mijn toemalige motor (748SPS full Termignoni, de kenners weten wel wat dat voor fiets dat is), heb ik zelf altijd als poser erbij gestaan, ik hoefde mezelf niet te bewijzen wat die fiets kon, ik was trouwens als de dood als ik achterover zou knallen door het vermogen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, hoeveel ongelukken gebeuren er niet in de categorie 18 - 25 door zelfoverschatting en stoerdoenerij... Dat is gewoon een feit, losstaand van deze gebeurtenis
AH, ik dacht al, wanneer gaat de politie de schuld krijgen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:42 schreef IJsblock het volgende:
[..]
*mompelt iets over te druk hebben, donuts eten en de flitser op snelwegen rechtzetten*
Op een kennelijk bekende plek waar legio kneusjes zich menen te moeten bewijzen met auto's en motorfietsen kun je m.i. wel degelijk verwachten dat er een malloot de hoek om komt zeilen. Mensen die zich keurig aan de verkeersregels houden zie je namelijk doorgaans niet met gepimpt blik op straatrace locaties.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Juist.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:49 schreef Metatron het volgende:
[..]
Op een kennelijk bekende plek waar legio kneusjes zich menen te moeten bewijzen met auto's en motorfietsen kun je m.i. wel degelijk verwachten dat er een malloot de hoek om komt zeilen. Mensen die zich keurig aan de verkeersregels houden zie je namelijk doorgaans niet met gepimpt blik op straatrace locaties.
Goh, ben je hier nog met je opa reacties?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:08 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Juist.
Hopelijk leren mensen van dit ongeluk, en hoeft het niet nog eens te gebeuren.
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:12 schreef vanhal het volgende:
[..]
Goh, ben je hier nog met je opa reacties?
Hoor ik daar een gefrustreerd bijrijdersstoelornament van een Opel Astra OPC?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?
als die klootmongeaul daar niet had gespookrijd (quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:46 schreef GasTurbine het volgende:
Maar als hij een wheelie doet, is het z'n eigen schuld.
Beide partijen namen hun verantwoordelijkheid niet. Wie gaat er in godsnaam op de openbare weg op zijn achterwiel rijden? Zelfs een kind van 8 snapt dan dat je niet meer kan sturen (misschien een beetje spelen met je gewicht, maar dat haalt doorgaans weinig uit).quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als die klootmongeaul daar niet had gespookrijd () dan was het ook niet gebeurd...
beide kanten hebben nagenoeg even veel schuld in deze, ze deden namelijk beide iets wat niet mag.
Alleen de ene partij overleed en de andere partij nam zijn verantwoordelijkheid niet..
beetje makkelijk om dan te zeggen dat het alleen de schuld van de motorrijder is..
quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:12 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon niks. Jezus
Ze komen daar om hun autos te showen aan anderen. Gezellig te praten over hun hobby: autos.
Ik las je profiel, schatte je aardig opgeleid, maar na deze reactie![]()
ja, inderdaad, BEIDE, en niet alleen de motorrijderquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beide partijen namen hun verantwoordelijkheid niet. Wie gaat er in godsnaam op de openbare weg op zijn achterwiel rijden? Zelfs een kind van 8 snapt dan dat je niet meer kan sturen (misschien een beetje spelen met je gewicht, maar dat haalt doorgaans weinig uit).
Idd, maar omdat het hier om een mattie van TS gaat klaarblijkelijk, presenteert hij het juist alsof alleen die dronken hork schuld heeft hier.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, inderdaad, BEIDE, en niet alleen de motorrijder
QFTquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet dat mensen het maken van een wheelie vergelijken met iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan
Er kan alleen sprake zijn van medeplichtigheid aan een misdrijf niet aan een overtreding. In dit geval is er sprake van een overtreding - rijden zonder rijbewijs- zodat er geen sprake kan zijn van medeplichtigheid.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.
Wanneer jij op de hoogte bent van een aankomende misdrijf of overtreding en jij handelt daarbij niet correct ben je voor de wet medeplichtig en kan je zelfs een rechtszaak tegemoet zien voor nalatigheid. Dit gebeurd in Nederland gelukkig niet zo heel vaak maar als je het door trekt naar de USA dan zal je zien dat daar ''kennis van een misdrijf en er niet naar handelen'' gelijk staat aan ''het misdrijf zelf uitvoeren''.
Hoezo asociaal?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Bespottelijk gewoon.
bij wegmisbruikers zeggen die agenten vaak als ze een rijbewijs innemen, dat als die persoon weer gaat rijden hij een misdrijf pleegt...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:18 schreef Raug het volgende:
Er kan alleen sprake zijn van medeplichtigheid aan een misdrijf niet aan een overtreding. In dit geval is er sprake van een overtreding - rijden zonder rijbewijs-
...
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, rijden zonder rijbewijs ( niet gehaald, thuis vergeten) is een ovetreding.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
bij wegmisbruikers zeggen die agenten vaak als ze een rijbewijs innemen, dat als die persoon weer gaat rijden hij een misdrijf pleegt...
Klopt! Ik doel er op dat het een laffe klootzak is omdat hij em smeertquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:17 schreef Loveless85 het volgende:
Trouwens, die TT laat ook echt veel ruimte voor discussie open
Was klaar lichte dag gevoelloze zakquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hoezo asociaal?
Hier om de hoek is een motorjong (15) aangereden, omdat ie bezopen, zonder rijbewijs, tegen de richting in tegen een auto is gereden.
Ligt nu in coma.
De buurt is het er mee eens dat het een dom kutjong was, geen medelijden mee.
Imo is de motorrijder ook een kluns door een wheelie te maken.
Koplamp de lucht in, zie je de hele motor niet meer hoor.
topic?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:34 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb niet alles nagelezen, maar dit is een quote van motor forum:
"Damn kerel we wisten allemaal dat je rijstijl een keer een ongeluk/schuiver tot gevolg zou hebben maar dat je nu gelijk zo moet eindigen"
Zegt natuurlijk wel wat over de persoon in kwestie...
ouch....quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:34 schreef BaraCuda het volgende:
"Damn kerel we wisten allemaal dat je rijstijl een keer een ongeluk/schuiver tot gevolg zou hebben maar dat je nu gelijk zo moet eindigen"
Meer om de diepe bochten btw..quote:
voorzover ik van de TS begreep, was 'ie ingenomen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:32 schreef Raug het volgende:
[..]
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, rijden zonder rijbewijs ( niet gehaald, thuis vergeten) is een ovetreding.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:34 schreef BaraCuda het volgende:
quote:Veel van jullie zullen het al gehoord hebben, en veel misschien ook nog niet.
Allereerst wil ik beginnen met de familie van het slachtoffer heel veel sterkte te wensen en ze te condoleren.
Woorden schieten tekort, en hoe graag ik het ook zou willen veranderen, dat gaat niet meer.
De pijn moet ondragelijk zijn voor jullie, en vragen zullen branden op jullie lippen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat het ons spijt, maar beter nog, dat het mijn vriend spijt.
Dit stuk wat ik hier schrijf is zeker niet om de fouten van mijn vriend goed te praten, maar wel om duidelijkheid te creëren en zijn andere broertje zijn naam te zuiveren.
De roddels zijn inderdaad deels waar, het was mijn vriend die achter het stuur zat, van de auto waarmee het ongeluk gebeurt is.
Alleen dan dus niet zijn broer Patrick Vellinga zoals sommige suggereren.
Mijn vriend was onderweg naar inderdaad een zogenaamde carmeeting, om daar samen met mij en vrienden een gezellige avond te hebben.
Op de Junokade probeerde mijn vriend ons in te halen, en daar ging het mis.
Tijdens het inhalen kwam er net een motor aan die bezig was een zogenaamde ‘wheelie’te maken.
Mijn vriend kon niet meer uitwijken, met als gevolg een frontale botsing.
De motorrijder werd van zijn voertuig geslingerd, en is tegen een hek gevlogen, om vervolgens bekneld onder het hek te komen zitten.
Naar ik heb begrepen was de bestuurder van de motor op slag dood.
Mijn vriend is als allereerste de auto uitgevlogen en er direct heen gerend, om de bestuurder onder het hek vandaan te halen en helpen.
Eenmaal bij de bestuurder kwam mijn vriend erachter dat hij niets meer kon betekenen, en zag mijn vriend zoveel bloed dat hij in shock is weggerend, en bij een vriend in de auto is gesprongen.
Het beeld van de bestuurder die er zo bij lag, heeft zo’n impact op hem gehad, dat hij in een shock is geraakt en direct naar zijn moeder wou.
Daar hebben wij ontzettend lang op hem in moeten praten, maar uiteindelijk kwam mijn vriend de eerste schok te boven(voor zover mogelijk dan) en is hij samen met zijn moeder direct naar het politiebureau gegaan om zichzelf aan te geven.
Ik kan het niet goed praten dat hij zo weggerend is, terwijl hij beter had kunnen blijven, maar ik kan wel begrijpen dat hij zo in shock was, dat hij alleen nog naar zijn moeder toe wou.
Wel kloppen de verhalen dat hij zonder rijbewijs rond reed.
Nou hoor ik jullie denken, Stom stommer STOMST!
En ja, daar ben ik het mee eens!
Mijn vriend had nooit in de auto mogen zitten!
Dat neemt echter niet weg, dat dit een ongeluk was, en het dus iedereen had kunnen overkomen.
Mijn vriend zit inderdaad nog steeds bij de politie, en wat er nou verder gebeurt weten we niet.
Wat ik wel weet is dat mijn vriend nooit weer dezelfde zal worden.
Hij weet niet hoe hij verder moet leven met het feit dat hij degene is, die iemand van het leven beroofd heeft, en zowel voor de familie van het slachtoffer, als voor mijn vriend zal het geen troost zijn dat het een ongeluk was wat zowel jou als mij had kunnen overkomen.
Ik hoop dat ik hiermee wat vragen heb kunnen beantwoorden, maar vooral de achterlijke verhalen die niet kloppen uit de wereld kan helpen!
Het zijn meerdere mensen die hier de pijn van moeten dragen, dus denk alsjeblieft na voordat je krabbels, blogs of verhalen de wereld in helpt!
De pijn is ondragelijk voor beide families, iets wat je niemand gunt dus denk na!
ik bedoel dat je een keer hard onderuit gaat op je motor en overlijdt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
kleine kans dat ik mezelf in Leeuwarden waag hoor
Jij maakt een wazige OP en vraagt dan aan mij of ik dom ben?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ben je dom of doe je zo? No offense
dat is niet ditzelfdequote:Op maandag 3 augustus 2009 18:35 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
ik bedoel dat je een keer hard onderuit gaat op je motor en overlijdt.
zelfde in de zin van: op een motor zitten en keihard op je bek gaan.quote:
Toen ik het verhaal las en ik 100x mijn vriend zag staan dacht ik: Wat is dat voor gaycluppie.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:34 schreef Japsnars het volgende:
http://gsina.hyves.nl/blog/25731713/Motorrijder_komt_om_bij_ongeval/IwPA/?&pageid=7WCNB1X5KCO4WS84G
[..]
Wat een zielig jankstukje, die gast leeft tenminste nogquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:34 schreef Japsnars het volgende:
http://gsina.hyves.nl/blog/25731713/Motorrijder_komt_om_bij_ongeval/IwPA/?&pageid=7WCNB1X5KCO4WS84G
[..]
Goeie tietenquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Toen ik het verhaal las en ik 100x mijn vriend zag staan dacht ik: Wat is dat voor gaycluppie.
Check ik de hyves:
[ afbeelding ]
![]()
Die "mijn vriend" zal dus wel niet veel soeps zijn he, als ik zijn vriendin bekijk
Die oorbellen
Die tatwage
Die tieten zo trots naar voren en dan de arm in de nek op Hyves
nou ja.. ik kan het érgens nog wel begrijpen.. érgens.. heel diep van binnen... als het daadwerkelijk waar is.. maargoed, wij kennen die gozert niet, dus da's lastig oordelen..quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:34 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Die vriend van haar zal de komende 5 jaar geen daglicht meer zien.....quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Beetje klein, maar goed als je naar de rest kijkt zeker haar beste feature ja
Die zien we binnenkort in Don & Ad, om de belkosten van 'haar friendjah' vanuit de bak te kunnen sponsorenquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die vriend van haar zal de komende 5 jaar geen daglicht meer zien.....
Alsof deze, al op Hyves geil kijkende meid, het 5 jaar zonder lul kan uithouden.!!!
Ik geloof er niks van.
Ik heb het nooit gedurfd.....quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik kan geen wheelies maken
Ik zou haar gevenquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Toen ik het verhaal las en ik 100x mijn vriend zag staan dacht ik: Wat is dat voor gaycluppie.
Check ik de hyves:
[ afbeelding ]
![]()
Die "mijn vriend" zal dus wel niet veel soeps zijn he, als ik zijn vriendin bekijk
Die oorbellen
Die tatwage
Die tieten zo trots naar voren en dan de arm in de nek op Hyves
Ik heb het een keer per ongeluk gedaan. Maar dat kwam omdat mijn motor feller was dan ik had verwacht.quote:
Volgens mij geef jij de stofzuiger nog welquote:
Zeker niet! Ik lees daar hele nare verhalen over op teh intarwebz!!!quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij geef jij de stofzuiger nog wel
ik ookquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb het een keer per ongeluk gedaan. Maar dat kwam omdat mijn motor feller was dan ik had verwacht.
*ziet opeens in gedachten weer filmpjes voorbij komen bij America's Funniest Homevideos waarbij de motor onder de kont van een vrouw vandaan sjeest*quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb het een keer per ongeluk gedaan. Maar dat kwam omdat mijn motor feller was dan ik had verwacht.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
XT600?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ookop m'n XT met mn vriend achterop
per ongeluk
schrok me dood
Jawel, maar denk dat er vrij weinig van over is als alles uit is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:49 schreef vosss het volgende:
Maar even ontopic, als we gewoon heel eerlijk zijn......
Ze heeft goeie tieten toch
Who gives a fuck, check die borstjesquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:58 schreef de_boswachter het volgende:
Zitten al die gasten van die wagen nog vast ?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Who gives a fuck, check die borstjes
Ik wil dat vluchten niet goedpraten ofzo, maar bedenk wel dat je ontzettend schrikt na iemand frontaal aan te rijden. Door zo´n hevige schrikreactie is het niet heel ongebruikelijk dat je vlucht. Een nuchter iemand zou door de schrik al kunnen doorrijden/vluchten laat staan iemand die alcohol op heeft. En kan je echt spreken van het in de steek laten van het slachtoffer? Er waren tientallen mensen in de buurt die direct hulp konden verlenen. De hulp van de dader was in deze niet direct essentieel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
overigens, iedereen doet wel domme dingen, alleen heeft de motorrijder nu de kans niet meer het goed te maken..
de autobestuurder toont zich naast het feit dat hij daar dronken en onbevoegd rondreed ook bij een fout nog eens onvolwassen.. je kent de persoon die is omgekomen niet.. wie weet wat er gebeurd was als hij zelf iemand had aangereden en deze persoon overleed/raakte gewond.. wie weet had hij wel meteen zijn fout erkend en de schuld zoals het hoort erkend..
Nakaarten, speculeren, etc.
Feit blijft dat de automobilist vluchtte, en dat is bovenop het feit dat beide partijen al niet zo kosjer bezig waren, nog wel extra kwalijk, vind ik:
dat je fouten maakt en sjonnie-achtig bezig bent, soit, maar dat betekent niet dat je zodra je een fout maakt deze niet zult erkennen...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zijn tetten, jesters.. voor noppen heeft ze het niet koud genoeg
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
Raymond Vellinga - Vriend van Gezina (en passagier?)
[ afbeelding ]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:32 schreef Raug het volgende:
[..]
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, rijden zonder rijbewijs ( niet gehaald, thuis vergeten) is een ovetreding.
quote:
Ik heb mijn vergist in de namen van de broers. Mijn Excuus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ga ik ook twijfelen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.
Worden vaak controles gehouden op BE rijbewijs en dan zie je personeel zonder het juiste papiertje toch met 4Ton rondrijden.
Onder het motto van ''baas betaald toch'' haalt de politie dan altijd wel het voorbeeld erbij dat dit niet gezien wordt als rijden zonder geldig rijbewijs maar als rijden zonder rijbewijs en daarmee dus meteen een misdrijf is. En geen overtreding.
Door jouw opmerking echter begin ik wel heel benieuwd te worden naar de waarheid.
* TheThirdMark start te googlen.
Je hebt:quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.
Worden vaak controles gehouden op BE rijbewijs en dan zie je personeel zonder het juiste papiertje toch met 4Ton rondrijden.
Onder het motto van ''baas betaald toch'' haalt de politie dan altijd wel het voorbeeld erbij dat dit niet gezien wordt als rijden zonder geldig rijbewijs maar als rijden zonder rijbewijs en daarmee dus meteen een misdrijf is. En geen overtreding.
Door jouw opmerking echter begin ik wel heel benieuwd te worden naar de waarheid.
* TheThirdMark start te googlen.
Heb je even een link van die wijsheid? Wil het zelf ook nog even doorlezen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je hebt:
Zonder rijbewijs
Zonder geldig rijbewijs
Rijbewijs ingenomen
Heeft dus gelijk
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:38 schreef justmattie het volgende:
In de krant van vandaag staat dat de bijrijder een proces verbaal heeft gekregen wegens ''het verlaten van de plek van het ongeval'
Niks geen medeplichtigheid n.a.v een misdrijf of zo...
Er staat ook niet bij dat hij later zal worden voorgeleid aan de rechter o.i.d maar weer is vrijgelaten. Dus kleine kans dat er vervolging voor hem in zit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.
Omg ik weet wie adt isquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
[ afbeelding ]
Als je voor de rechter komt en daarna naar huis mag is de zaak nog niet afgedaan hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Er staat ook niet bij dat hij later zal worden voorgeleid aan de rechter o.i.d maar weer is vrijgelaten. Dus kleine kans dat er vervolging voor hem in zit.
Ik ook, alleen dan op een gileraquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ookop m'n XT met mn vriend achterop
per ongeluk
schrok me dood
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je voor de rechter komt en daarna naar huis mag is de zaak nog niet afgedaan hoor.
Als de bijrijder nog vervolgd zou worden hadden ze het er wel bij gezet lijkt me..quote:De Leeuwarder wordt vandaag voorgeleid aan de officier van justitie. Zijn 29-jarige bijrijder is inmiddels vrijgelaten. Hij heeft wel een proces-verbaal gekregen vanwege het verlaten van de plek van het ongeval.
Lul niet zo achterlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:53 schreef justmattie het volgende:
Als de bijrijder nog vervolgd zou worden hadden ze het er wel bij gezet lijkt me..
Hmmm, interessant, had ik niet over nagedacht, maar bijrijder is in deze zaak medeplichtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.
In Nederland worden medeplichtigen niet zo heel vaak voor de rechter gegooid. Maar het kan altijd nog.
Voor de bestuurder zie ik echter wel een hele zware straf in het verschiet. In ieder geval, als we een OvJ krijgen die wil en een Rechter met ballen.
Willens en Wetens met je dronken kop in een voertuig stappen, willens en wetens roekeloos rijden en daarbij dus willens en wetens de mogelijkheid van een dodelijk ongeval negeren.
Imo hetzelfde als met een geladen pistool los gaan in het uitgaansleven.
Grappig, zijn namelijk van beide gevallen eenzelfde uitspraak over gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.
In Nederland worden medeplichtigen niet zo heel vaak voor de rechter gegooid. Maar het kan altijd nog.
Voor de bestuurder zie ik echter wel een hele zware straf in het verschiet. In ieder geval, als we een OvJ krijgen die wil en een Rechter met ballen.
Willens en Wetens met je dronken kop in een voertuig stappen, willens en wetens roekeloos rijden en daarbij dus willens en wetens de mogelijkheid van een dodelijk ongeval negeren.
Imo hetzelfde als met een geladen pistool los gaan in het uitgaansleven.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:24 schreef fs180 het volgende:
Maar vergeet niet dat er een hoop dingen vervallen onder het nom van "trauma en schrik".
Dus? Ben je daardoor minder schuldig? Als ik in een opwelling een crime passionel bega dan heb ik daar wellicht ook eeuwig spijt van, maar dat verandert toch niks aan de dingen die ik heb gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoezo 'mom'?
Het lijkt mij best wel traumatisch om zoiets mee te maken. Eigen schuld of niet.
Hé, een vogelaarwijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:52 schreef Japsnars het volgende:
Meer pica's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moet ik al motorrijder zelf even tussenspringen, hoe wou jij een auto ontwijken die recht op je af komt?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus? Ben je daardoor minder schuldig? Als ik in een opwelling een crime passionel bega dan heb ik daar wellicht ook eeuwig spijt van, maar dat verandert toch niks aan de dingen die ik heb gedaan.
Verder lijkt het me wel interessante zaak, schuld ligt overduidelijk niet 100% bij de autorijder, als de motor geen wheelie deed had hij wellicht prima uit kunnen wijken, vraag is dus hoeveel schuld de bestuurder aangerekend kan worden, en er zal heus rekening gehouden worden met het feit dat hij eigenlijk helemaal geen auto mocht rijden
Hoe hard mocht je daar? een motor is erg wendbaar, denk dat je vele malen meer overlevingskans heb als je hem de berm in stuurt of flink op je remmen gaat. Je kan hier niet lopen beweren dat de motorrijder totaal 0,0 schuld hieraan heeft. Overduidelijk is de automobilist de grootste schuldige, maar het zijn beide een stel josti's die gedoemd waren ooit brokken te maken met hun stoere gedrag, en het is heel verdrietig dat het dan zo moet uitpakkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hier moet ik al motorrijder zelf even tussenspringen, hoe wou jij een auto ontwijken die recht op je af komt?
Remmen -> auto tegen je aan.
Ontwijken -> auto tegen je aan/berg in/tegen ander object aan.
Ik zou de kans op overleven erg klein inschatten wanneer ik op dat moment even een auto moet ontwijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat het ging over het feit dat hij in paniek was weggerend.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ja dat zal best, maar vergeet niet dat je iemand gewoon dood hebt gereden, en van tevoren de redelijk kans in acht hebt genomen dat dit kon gebeuren.
Wie en waarom?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
het is nu trouwens afwachten tot ze hier zelf komen posten...
Donuts?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:36 schreef GizartFRL het volgende:
Max snelheid daar is 50
Keren dat ik er was werd er altijd "stoer" gedaan met de auto's en motoren.
Wheelies, burnouts, hard rijden door het publiek, donuts etc.
Het is er eerder fout gegaan, maar nog nooit zo erg.
Helaas was dit een kwestie van tijd.....
Die internetten amper. Die zitten liever joints te roken en te sleutelen aan hun Halfords-bakken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
de 'sjonnies' , omdat hier een haaive is gepost
Op lage snelheid is een motor erg wendbaar. Op hogere snelheid niet meer, dan is een auto met dezelfde snelheid wendbaarder.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe hard mocht je daar? een motor is erg wendbaar,
Als ie die auto aan zag komen, had hij beter gas bij kunnen geven.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:46 schreef vosss het volgende:
Als hij een wheelie maakt, dat ding aan de grond zet en dan ziet ie ineens een auto aankomen, dan heeft een motor tijd genoeg om actie te ondernemen dunkt me. Maar dus niet als je net 1 meter uit een wheelie bent.
Met voorwiel omhoog maak je meer kans om te overleven dan frontaal tegen de voorkant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef vosss het volgende:
In de film wel ja Schuumert, maar in het echt denk ik niet dat het verstandig is om terwijl je een wheelie maakt tegen een tegemoet komende auto aan te rijden.
Ik heb ervaring in over auto heenvliegen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:59 schreef vosss het volgende:
Ow zo, ik dacht dat je bedoelde er zo overheen te kunnen jumpen zegmaar. Wat ze in de films altijd doen
Vaak genoeg meegemaakt, van die gefrustreerde automobilisten die jaloers zijn op motorrijders. Als ze een schijnbeweging maken zijn ze hun spiegel kwijt; als ze uitstappen krijgen ze een kopstoot met m'n helm of een carbonknokkel van m'n handschoen voor hun bakkes.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:49 schreef RRGJL het volgende:
Tja, dom gedoe ook met die wheelies. Echt pure stoerdoenerij. Als je dat dan al leuk vindt, doe het dan op een stuk waar het echt rustig is / geen hond komt.Uiteraard zou ik het nooit doen; maar mijn handen jeuken wel als ik zo een motorrijder op zijn achterwiel zie gaan. Het liefst zou ik even een schijnbeweging met de auto maken. Ik kots echt op dat pubergedrag.
Gelukkig heb ik altijd een flinke metalen staaf in de auto liggen voor dat soort situaties.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:27 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Vaak genoeg meegemaakt, van die gefrustreerde automobilisten die jaloers zijn op motorrijders. Als ze een schijnbeweging maken zijn ze hun spiegel kwijt; als ze uitstappen krijgen ze een kopstoot met m'n helm of een carbonknokkel van m'n handschoen voor hun bakkes.
OT: onverstandige actie van de motorrijder, totaal achterlijk onverantwoordelijk gedrag van de automobilist. Ik hoop dat hij zich de volgende keer dat 'ie in een auto stapt om een hele dikke boom vouwt.
Zijn lieve onschuldige broertje geeft anders wel zijn auto mee. En is dus mijns inziens 100% mede-verantwoordelijk voor dit ongeval.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
jonge... achterlijke... patrick vellinga is z`n broertje .. die jonge heeft er geen reet mee te maken
dus kom nou niet zo eigenwijs doen jonge.. lees dit eerst maar es voordat je weer zon achterlijke reactie plaatst
http://gsina.hyves.nl/blo(...)om_bij_ongeval/IwPA/
Misschien is het in pauper kringen gebruikelijk om je auto uit te lenen aan lieden met een rijverbod, maar 'die jonge' is daardoor net zo schuldig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
jonge... achterlijke... patrick vellinga is z`n broertje .. die jonge heeft er geen reet mee te maken
dus kom nou niet zo eigenwijs doen jonge.. lees dit eerst maar es voordat je weer zon achterlijke reactie plaatst
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook motorrijders die geen kopstoten uitdelen of carbonknokkels tegen `bakkes' aanzetten. Mijn ervaring is, dat als ik me als motorrijder sociaal opstel, automobilisten niet zo snel jaloers worden, en er geen schijnbewegingen worden gemaakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:27 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Vaak genoeg meegemaakt, van die gefrustreerde automobilisten die jaloers zijn op motorrijders. Als ze een schijnbeweging maken zijn ze hun spiegel kwijt; als ze uitstappen krijgen ze een kopstoot met m'n helm of een carbonknokkel van m'n handschoen voor hun bakkes.
Welke pauperkamper leent in godsnaam zijn auto uit aan iemand die een reputatie heeft met drank achter het stuur te zitten en geen rijbewijs meer heeft? Dat is hetzelfde als het lenen van een vuurwapen aan een psychopaat: ja maar, kon ik weten dat hij dit ging doen???quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
enquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Welke pauperkamper leent in godsnaam zijn auto uit aan iemand die een reputatie heeft met drank achter het stuur te zitten en geen rijbewijs meer heeft? Dat is hetzelfde als het lenen van een vuurwapen aan een psychopaat: ja maar, kon ik weten dat hij dit ging doen???![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:11 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook motorrijders die geen kopstoten uitdelen of carbonknokkels tegen `bakkes' aanzetten. Mijn ervaring is, dat als ik me als motorrijder sociaal opstel, automobilisten niet zo snel jaloers worden, en er geen schijnbewegingen worden gemaakt.
Een enkeling daargelaten uiteraard, maar daar kun je ook gewoon sportief mee omgaan, en daar heb je als automobilist ook last van
Lees je eerst zelf eens bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
Tuningclub Halfords meets Tupperware heeft zich ook al gemeld.....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
Mijn god, sommige mensen zijn er nog trots op ook dat ze tot de laagste klasse behorenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:27 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
OT: onverstandige actie van de motorrijder, totaal achterlijk onverantwoordelijk gedrag van de automobilist. Ik hoop dat hij zich de volgende keer dat 'ie in een auto stapt om een hele dikke boom vouwt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:13 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik geef haar wel 50 dagdagpunten.
[ afbeelding ]
Even beter lezen voor je gaat praten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:24 schreef Marchellooo het volgende:
@ DeHangui
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:04 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ik heb mijn vergist in de namen van de broers. Mijn Excuus.
Raymond was dus de bestuurder van de Opel Astra.
NIET Patrick Vellinga
Idd, 18 jarige vatsige VMBO'ers die denken dat het stoer is als je andermans en je eigen leven op het spel zet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:59 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Tuningclub Halfords meets Tupperware heeft zich ook al gemeld.....![]()
![]()
![]()
Wat is dat toch met die jongeren die net een rijbewijs hebben, ze kunnen al niet rijden, en schrijven nog minder........![]()
![]()
En als iemand dat zegt gaan roepen "dat je ze wel even een kopstoot zal geven"quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Idd, 18 jarige vatsige VMBO'ers die denken dat het stoer is als je andermans en je eigen leven op het spel zet.
Totdat puntje bij paaltje komt en ze niet weten hoe hard ze weg moeten rijden op hun brommerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En als iemand dat zegt gaan roepen "dat je ze wel even een kopstoot zal geven"
Ik ben benieuwd of die Marchelloooo nog gaat posten, makkelijk dat hyves, ik heb al een vermoeden wie die dude is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Idd, 18 jarige vatsige VMBO'ers die denken dat het stoer is als je andermans en je eigen leven op het spel zet.
Wel van Raymond?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:00 schreef Marchellooo het volgende:
die auto is nooit van patrick geweest en staat ook niet op z`n naam ..
waar halen jullie dit soort onzinverhaaltjes vandaan?
Vertel dan jouw versie eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:00 schreef Marchellooo het volgende:
hoe komen jullie in hemelsnaam erbij dat die opel op patrick z`n naam staat ??
ik ben benieuwd ?? en ja.. ik ben een vriend van de bestuurder ..ik weet het hele verhaal en heb het ook meegemaakt .. tragisch.. maar ik vind t jammer dat er zoveel gelult word
Dus de betreffende auto is/was van de vriendin van Raymond. Raymond was de bestuurder en Patrick zat voorin toen het gebeurde?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:14 schreef Marchellooo het volgende:
nee ook niet op die van raymond... z`n vriendin
dan had ze hem waarschijnlijk in het hek geparkeerd en de motorrijder gemistquote:
Wat is er dan volgens jou gebeurt? Waarom is dat stuk stront in die 'auto' gaan rijden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:00 schreef Marchellooo het volgende:
ik ben benieuwd ?? en ja.. ik ben een vriend van de bestuurder ..ik weet het hele verhaal en heb het ook meegemaakt .. tragisch.. maar ik vind t jammer dat er zoveel gelult word
Misschien zou het helpen als die maten van jou er niet als een stel laffe hazen tussenuit knijpen nadat ze iemand doodgereden hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:00 schreef Marchellooo het volgende:
Dan kunnen ze die vriendin erbij opsluiten, wie leent dan ook een auto aan zo'n retard uit....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:14 schreef Marchellooo het volgende:
nee ook niet op die van raymond... z`n vriendin
Popi jopies die als er ook maar iets gebeurt hard naar hun moeder rennen, het moet niet mooier worden in deze wereldquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Misschien zou het helpen als die maten van jou er niet als een stel laffe hazen tussenuit knijpen nadat ze iemand doodgereden hebben.
Nog eerder zit het probleem. Toen de desbetreffende maat van de dader besloot hem die auto mee te geven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Misschien zou het helpen als die maten van jou er niet als een stel laffe hazen tussenuit knijpen nadat ze iemand doodgereden hebben.
Ik volg het even niet meer, even een resume:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nog eerder zit het probleem. Toen de desbetreffende maat van de dader besloot hem die auto mee te geven.
Idd.. die vraag mag ook weleens beantwoord worden, als je er zoals je zegt, ook bij was..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat is er dan volgens jou gebeurt? Waarom is dat stuk stront in die 'auto' gaan rijden?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:46 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik volg het even niet meer, even een resume:
-Astra Gsi ramt door spookrijden een motorrijder (ene R. de W.).
-Astra Gsi werd bestuurd door R. V.
-Passagier was P. V.
-Bestuurder had geen rijbewijs, was eerder al ingenomen.
-Bestuurder heeft al eerder schade(s) gereden, zie zijn hyves.
-P. en R. zijn broers.
-Astra Gsi stond op naam van ene G., de vriendin van R.
-Bestuurder had een rijverbod en maakt een klapper waarbij een dode is te betreuren.
-Bestuurder en passagier raken in shock en vluchten naar huis.
-Ze geven zichzelf alsnog later aan in het politieburo.
Mag ik even: zowel P., G., R. en ook de ouders wisten dat R. GEEN rijbewijs had, de auto zou daarom denk ik ook uit verzekeringsoverwegingen op iemand anders naam staan?
Waarom kruipt die bosmongool toch achter het stuur?
En dan laat ik het drankgebruik nog eventjes achterwege, is er dan helemaal niemand die even die gozer uit die wagen trekt, al dan niet onvrijwillig?
Het had voorkomen kunnen worden, of was de bestuurder agressief en begon hij te intimideren, zo van: "ze maken me toch niks, rijbewijs of niet, ik ga rijden!"
Dat gaat er bij mij niet in, zulk lomp volk VERDIENT het niet eens om ooit nog een auto te besturen!!!!
My 2 cents.
Die is echt te geniaal jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Popi jopies die als er ook maar iets gebeurt hard naar hun moeder rennen, het moet niet mooier worden in deze wereld
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:25 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar ik ken een heleboel mensen zonder rijbewijs die beter dan 60% van de mensen met rijbewijs rijden
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:25 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar ik ken een heleboel mensen zonder rijbewijs die beter dan 60% van de mensen met rijbewijs rijden
Precies, je straat-soldaat homies natuurlijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:25 schreef Buffalo-Soldier het volgende: