quote:Een laffe kut mongool heeft gister met zijn dronken kop een motorrijder kapot gereden, en is hem daarna met nog 2 inzittenden gesmeerd.
Was er gister bij en het was geen pretje.
quote:Leeuwarden: verkeersongeval met dodelijke afloop
Een 24-jarige man uit Leeuwarden is vrijdagavond omstreeks 21.10 uur ten gevolge van een verkeersongeval overleden. De motorrijder reed over de Junokade in de richting van de Plutoweg toen hij vermoedelijk een zogenaamde ‘wheelie’ maakte. Ook reden er twee andere auto’s op de Junokade. Tijdens het maken van de ‘wheelie’ ziet de motorrijder de andere twee auto’s niet. Op dat moment haalde een andere personenauto met een 20-jarige Leeuwarder en een 29-jarige stadsgenoot de twee andere auto’s in en belandde op het linkerdeel van de weg waardoor een aanrijding met de motorrijder het gevolg is. Door de frontale aanrijding werd de man van zijn motor geslingerd en belandde vele meters verderop tegen het hekwerk. Het slachtoffer is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden. Ter plaatse bleek dat de twee inzittenden van de personenauto die werd aangereden, weg waren gereden van de plek van de aanrijding. Na onderzoek konden de twee worden aangehouden voor betrokkenheid bij het ongeval. Zij zijn voor nader onderzoek ingesloten op het politiebureau. Daarbij wordt ook onderzocht of de inzittenden onder invloed van alcohol of drugs verkeerden. Door het Bureau Verkeers Ongevalsanalyse wordt het onderzoek voortgezet naar de toedracht van het ongeval.
quote:LEEUWARDEN -
Een motorrijder is vrijdagavond rond negen uur dodelijk verongelukt op de Junokade in Leeuwarden. Volgens getuigen maakte het slachtoffer een wheely waarbij hij frontaal werd aangereden door een auto die bezig was een andere auto in te halen.
Het slachtoffer werd door de botsing van de motor geslingerd en kwam meters verder tegen een hek terecht. Hij raakte daaronder bekneld. Hulp van de brandweer en geneeskundige hulp mocht niet baten. Hij overleed ter plaatse. De identiteit van het slachtoffer was vrijdagavond nog niet bekend.
Er wordt niet bij verteld dat hij geen rijbewijs had. En dat er drank in het spel was.quote:LEEUWARDEN -
Een twintigjarige Leeuwarder zit vast na een motorongeluk waarbij vrijdagavond de 24-jarige R. de W. uit Leeuwarder overleed. De jongen bestuurde de auto waar De W. frontaal tegenaan botste.
De bestuurder ging er na het ongeluk samen met zijn passagier meteen vandoor, zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Hij bleek een rijontzegging te hebben vanwege het rijden onder invloed.
De Leeuwarder wordt vandaag voorgeleid aan de officier van justitie. Zijn 29-jarige bijrijder is inmiddels vrijgelaten. Hij heeft wel een proces-verbaal gekregen vanwege het verlaten van de plek van het ongeval.
De W. botste even na negenen tijdens een stunt frontaal met zijn motor op de auto. Hij werd hierdoor gelanceerd en belandde meters verder onder een hekwerk. Hij kreeg een spijl in zijn hoofd en stierf ter plekke.
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar zijn meer van hier. Ze zijn er nog nooit geweest maar dankzij google maps weten ze precies hoe alles werkt.
Verzekering keert toch altijd uit, maar integenstelling tot normaal moet je dan alles terug betalen? Is toch een wet ofzo dat de gedupeerden in alle gevallen schadeloos worden gesteld?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je kunt overigens wel verzekerd zijn, maar kleine kans dat je verzekering in zo'n geval uitkeert, aangezien je niet aan de voorwaarden van een polis voldoet
Wat? Wat een asociale reactie.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
TS wist dus dat 'de dader' geen rijbewijs meer had maar deed daar niks mee?
Je zou kunnen stellen dat de TS eigenlijk medeplichtig is aan deze dood.
er zijn ook twee schuldigen in deze situatie, maar moet het daarom maar 'goedgekeurd' worden als het ware?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.
Laat ook maarquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
ja, dat zou ook kunnen.. het is iig wel zo dat jij voor de kosten op mag draaien iddquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Verzekering keert toch altijd uit, maar integenstelling tot normaal moet je dan alles terug betalen? Is toch een wet ofzo dat de gedupeerden in alle gevallen schadeloos worden gesteld?
Niets asociaal. Als je weet dat iemand bezopen achter het stuur gaat zitten, danwel zonder rijbewijs een auto bestuurd ben je verplicht het te melden aan de politie. Doe je dat niet, dan ben je medeplichtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat? Wat een asociale reactie.
Bespottelijk gewoon.
Dude, je punt was in topic 1 al duidelijk. Je hoeft niet constant te herhalen dat de actie van de motorrijder niet door de beugel kon.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb geen gmaps nodig om deze situatie te ontleden. Het gaat hier om een openbare weg, met mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat resulteert vaak in tranen. Erg sneu, vooral voor de nabestaanden, maar het blijft een optelsom van stupiditeit.
Ik wist niks van Detroux, ten eerste omdat dat honderden kilometers weg is en ten tweede omdat ik niet met die man omging.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ik ben geen oppas? Iedereen wist het van Detroux, deed jij ook niets aan toch?
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:56 schreef _Michiel_ het volgende:
Niets asociaal. Als je weet dat iemand bezopen achter het stuur gaat zitten, danwel zonder rijbewijs een auto bestuurd ben je verplicht het te melden aan de politie. Doe je dat niet, dan ben je medeplichtig.
Correct. In een reactie op geen stijl:quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef Toempf het volgende:
Patrick Vellinga was de schuldige toch? Stond gisteren op Geenstijl.
Klopt niks van. Hij is door de politie van de weg gehaald uit de auto waar ze het terrein mee hebben verlaten (a.d.v. het kenteken). Over zijn identiteit is geen twijfel mogelijk.quote:ey ik wil er ff bij vermelden dat het patrick vellinga niet was.... ik ken hem persoonlijk en hij was op het moment dat het gebeurde niet eens in leeuwarden..
de dader heeft zich al gemeld bij het politiebureau geen patrick dus =)
Als je niet wanneer je medeplichtig bent, gebruik die term dan ook gewoon lekker niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
Ik was daar aanwezig. Hij was er niet. Hij komt vervolgens aan rijden, klapt op motor en verlaat terrein in andere auto. Ja ik had dat kunnen voorkomenquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
[..]
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?
Thnxquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
volgens mij heeft TS de bestuurder alleen herkend op het moment dat het ongeval gebeurde en wist hij niet dat deze persoon vaker rond reed zonder rijbewijs?
Wat een bosmongool ben jij zegquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef Roi het volgende:
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
[..]
Moet je me even aanwijzen, waar lees je dat topicstarter van te voren wist dat de bestuurder op dat moment onder invloed van alcohol was?
Dus? Had ' ie de kliklijn moeten bellen ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:01 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.
Ben je dom of doe je zo? No offensequote:Op maandag 3 augustus 2009 12:00 schreef mazaru het volgende:
Ik snap er geen bal van. Was het een wedstrijd of zo? Waarom is de OP niet wat duidelijker?
En dan? Moet hij dan de politie bellen met de mededeling dat iemand regelmatig met alcohol achter het stuur zit? Daar kan de politie helemaal niets mee. Ze gaan daar echt geen mannetje neerzetten om die persoon in de gaten te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:01 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
In het vorige topic heeft TS gezegd dat die jongen regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.
Zet er even een link bij naar het eerste topic. Scheelt veelquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ben je dom of doe je zo? No offense
Zeg dan gewoon niks. Jezusquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
sorry maar daar heb ik geen medelijden mee. Om die plek komen alleen maar mongolen die het liefst zo snel mogelijk het loodje kunnen leggen omdat ze alleen maar een risico vormen voor de maatschappij en iedereen die daarin leeft
Waaronder DeHangUI dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
sorry maar daar heb ik geen medelijden mee. Om die plek komen alleen maar mongolen die het liefst zo snel mogelijk het loodje kunnen leggen omdat ze alleen maar een risico vormen voor de maatschappij en iedereen die daarin leeft
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik benquote:
Nouja, je geeft zelf aan dat je er bij was.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik ben![]()
pauper..
Hap toch niet zo!quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja hoor, jij hebt mensen kennis, je weet wie ik ben![]()
pauper..
Er staat wel dat de bestuurder een rijontzegging heeft wegens rijden onder invloed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef DeHangui het volgende:
Er wordt niet bij verteld dat hij geen rijbewijs had. En dat er drank in het spel was.
Klopt. "dus ik wil het liefst zo snel mogelijk dood omdat ik een gevaar ben voor de maatschappij"quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:16 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Nouja, je geeft zelf aan dat je er bij was.
Hij is kort na het ongeval aangehouden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:21 schreef Light het volgende:
[..]
Er staat wel dat de bestuurder een rijontzegging heeft wegens rijden onder invloed.
En of er drank in het spel is, kun je niet meer bewijzen. Het is zeker mogelijk, die coureur heeft ook al eens eerder met drank op gereden. Maar het is niet meer vast te stellen hoeveel alcohol hij in z'n bloed had bij het ongeval.
Beiden zaken zijn not done, maar het laatste is idd veel erger dan een wheelie maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hap toch niet zo!
Ik snap trouwens niet dat mensen het maken van een wheelie vergelijken met iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:23 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Naar mijn meningen zijn beide partijen hier fout bezig, ook een motorrijder die een wheelie maakt op de openbare weg is niet goed te praten, hoeveel ervaring en blabla die man wel niet gehad zou hebben.
Je wil niet dood, maar je neemt een aanzienlijk en onnodig risico.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:21 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Klopt. "dus ik wil het liefst zo snel mogelijk dood omdat ik een gevaar ben voor de maatschappij"
En de spookrijder verwacht geen motor die op hoge snelheid een wheelie maakt, beide zitten erg foutquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..
Ja, maar ik ben van mening dat die auto daar niets te zoeken had. Hij had een rij verbod vanwege rijden onder invloed. Nu deed hij het nog eens over, en hier bij viel een dode.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:29 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
En de spookrijder verwacht geen motor die op hoge snelheid een wheelie maakt, beide zitten erg fout
Inderdaad, moeten we in dit land maar 24/7 NSB'rtje gaan spelen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Bespottelijk gewoon.
Koop een dagboek, of bel de politie als je info hebt die ze nog niet hebben. Verder is het gewoon een tragisch ongeluk van 2 mensen die beiden fouten maken, en wie er nou de meeste schuld heeft is nooit vast te stellen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:38 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben van mening dat die auto daar niets te zoeken had. Hij had een rij verbod vanwege rijden onder invloed. Nu deed hij het nog eens over, en hier bij viel een dode.
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:59 schreef Raug het volgende:
[..]
Als je niet wanneer je medeplichtig bent, gebruik die term dan ook gewoon lekker niet.
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:39 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Inderdaad, moeten we in dit land maar 24/7 NSB'rtje gaan spelen?
Die gast had toch wel achter het stuur gekropen, verlinkt van te voren of niet.
Voordat de politie die gast heeft opgespoord zijn als hij is gaan rijden zonder rijbewijs en dan maakt tijdstip even niet uit, zijn ze meestal toch wel te laat.
Zelfs als je met een auto daar op die plek had gereden was het wss een frontale botsing geweest, misschien zelfs met meer schade/gewonden/doden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat je een spookrijder zonder rijbewijs verwacht op zon moment..
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.
Wanneer jij op de hoogte bent van een aankomende misdrijf of overtreding en jij handelt daarbij niet correct ben je voor de wet medeplichtig en kan je zelfs een rechtszaak tegemoet zien voor nalatigheid. Dit gebeurd in Nederland gelukkig niet zo heel vaak maar als je het door trekt naar de USA dan zal je zien dat daar ''kennis van een misdrijf en er niet naar handelen'' gelijk staat aan ''het misdrijf zelf uitvoeren''.
Hoe dan ook even OT:
Dat een motorrijder duidelijk geen rijvaardigheid heeft (hij start immers een wheelie vlak voor een bocht met veel tegenverkeer) en zijn dood dus onvermijdelijk was (hij was vanzelf wel een keer doodgereden/had zichzelf wel een keer doodgereden) is het natuurlijk van de zotte dat je een slachtoffer achter laat op de weg. De Nederlandse wetgeving is mbt dit soort ongevallen vrij zachtzinnig: mocht je de plek verlaten maar je jezelf binnen 24uur meldt met een plausibele verklaring dan is er nog niets aan de hand maar ik denk wel aan te kunnen nemen dat hier geen sprake van is.
*mompelt iets over te druk hebben, donuts eten en de flitser op snelwegen rechtzetten*quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...
Dat lijkt me zeer sterk. Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet vind dat je de politie had moeten bellen, maar ik denk als je het gedaan zou hebben dat ze het echt wel serieus nemenquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Daarom, werkt alleen op heterdaad toch? Politie lacht je uit als je het verteld. Maar niemand had hier ook op gerekend. Hij was er die avond nog niet geweest. Hij kwam aanrijden, en boem...
Klopt, maar als hij gewoon had gereden was er wellicht ook niets aan de hand geweest. Nogmaals beide zijn zeer fout en daar komen ongelukken vanquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef justmattie het volgende:
feit blijft wel dat als meneer P. V. niet in de auto was gestapt omdat hij dat niet mocht, was de motorrijder ongeacht dat hij ook fout zat met z'n (al beindigde?) wheelie nog gewoon in leven nu.
100 meter is weinig hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?
/
Hij had nog 100 meter over ongeveer. Paint is een ruwe schets.
100 mr heb je zo afgelegd, helemaal als je flink optrekt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Hoe kan ik weten dat hij gaat rijden zonder rijbewijs, zat niet bij hem in de auto?
/
Hij had nog 100 meter over ongeveer. Paint is een ruwe schets.
dat dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef justmattie het volgende:
feit blijft wel dat als meneer P. V. niet in de auto was gestapt omdat hij dat niet mocht, was de motorrijder ongeacht dat hij ook fout zat met z'n (al beindigde?) wheelie nog gewoon in leven nu.
wees daar maar niet al te zeker van, gezien de motorrijder in verband is gebracht met een wheelie en hoge snelheid, gaat de verzekering van de automobilist waarschijnlijk wel moeilijk doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Verzekering keert toch altijd uit,
...
6 seconden bij 50 km/u, en trek ook even de seconde reactietijd er even af.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:47 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
100 mr heb je zo afgelegd, helemaal als je flink optrekt.
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef speknek het volgende:
De kit moet die tokkiehangplaatsen gewoon afsluiten en gelijk iedereen hun rijbewijs afnemen. Jochies die net een rijbewijs hebben en dan stoer gaan racen geven goed aan dat ze dat ding in de eerste plaats niet verdiend hebben.
Overigens is die dode wel altijd te betreuren, zeker als de daders nog veel grotere tokkies blijken te zijn.
nou ja.. kijk.. het is natuurlijk zo dat het 'showen van motoren en auto's ', hoe groot die hobby van je ook is, natuurlijk meestal niet geschiedt doormiddel van stilstaan en enkele 'oooooooohs' en ' aaaaaaaaaaaaaaaaaaahs'quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?
Jij bent zelf nog een jochie..
Zoals al eerder aangehaald... Die meetings zijn verboden, je mag er niet eens samenscholen. Waarom doe je daar dan toch aan mee?quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal? Tsjonge jonge, je ziet het al helemaal gebeuren of niet?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kwam in het verleden ook regelmatig op de Junokade maar sinds het gezeik is begonnen hebben wij als clubzijnde gezegd dat we daar niet meer heen gaan omdat we niet met streetracen in verband willen worden gebracht. Als iemand er heen wil prima maar niet meer in clubverband. Ik ben blij dat ik er al een tijdje niet meer kom en er was.
Jij weet er dus ook weinig vanaf. Er was elke keer wel gezeik met alcohol, burnouts, gerace, zwaaiende pistolen, vechtpartijen.
Hij heeft wel een punt, hoeveel ongelukken gebeuren er niet in de categorie 18 - 25 door zelfoverschatting en stoerdoenerij... Dat is gewoon een feit, losstaand van deze gebeurtenisquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:02 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Uiteraard, zelf kwam ik vroeger veel op de Maasvlakte en heb daar ook gekke dingen gezien, en zelfs met mijn toemalige motor (748SPS full Termignoni, de kenners weten wel wat dat voor fiets dat is), heb ik zelf altijd als poser erbij gestaan, ik hoefde mezelf niet te bewijzen wat die fiets kon, ik was trouwens als de dood als ik achterover zou knallen door het vermogen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, hoeveel ongelukken gebeuren er niet in de categorie 18 - 25 door zelfoverschatting en stoerdoenerij... Dat is gewoon een feit, losstaand van deze gebeurtenis
AH, ik dacht al, wanneer gaat de politie de schuld krijgen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:42 schreef IJsblock het volgende:
[..]
*mompelt iets over te druk hebben, donuts eten en de flitser op snelwegen rechtzetten*
Op een kennelijk bekende plek waar legio kneusjes zich menen te moeten bewijzen met auto's en motorfietsen kun je m.i. wel degelijk verwachten dat er een malloot de hoek om komt zeilen. Mensen die zich keurig aan de verkeersregels houden zie je namelijk doorgaans niet met gepimpt blik op straatrace locaties.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Juist.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:49 schreef Metatron het volgende:
[..]
Op een kennelijk bekende plek waar legio kneusjes zich menen te moeten bewijzen met auto's en motorfietsen kun je m.i. wel degelijk verwachten dat er een malloot de hoek om komt zeilen. Mensen die zich keurig aan de verkeersregels houden zie je namelijk doorgaans niet met gepimpt blik op straatrace locaties.
Goh, ben je hier nog met je opa reacties?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:08 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Juist.
Hopelijk leren mensen van dit ongeluk, en hoeft het niet nog eens te gebeuren.
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:12 schreef vanhal het volgende:
[..]
Goh, ben je hier nog met je opa reacties?
Hoor ik daar een gefrustreerd bijrijdersstoelornament van een Opel Astra OPC?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, het is nou wel een keer duidelijk hoor? Of ben je zo gefrustreerd dat je wel MOET reageren?
als die klootmongeaul daar niet had gespookrijd (quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:46 schreef GasTurbine het volgende:
Maar als hij een wheelie doet, is het z'n eigen schuld.
Beide partijen namen hun verantwoordelijkheid niet. Wie gaat er in godsnaam op de openbare weg op zijn achterwiel rijden? Zelfs een kind van 8 snapt dan dat je niet meer kan sturen (misschien een beetje spelen met je gewicht, maar dat haalt doorgaans weinig uit).quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als die klootmongeaul daar niet had gespookrijd () dan was het ook niet gebeurd...
beide kanten hebben nagenoeg even veel schuld in deze, ze deden namelijk beide iets wat niet mag.
Alleen de ene partij overleed en de andere partij nam zijn verantwoordelijkheid niet..
beetje makkelijk om dan te zeggen dat het alleen de schuld van de motorrijder is..
quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:12 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon niks. Jezus
Ze komen daar om hun autos te showen aan anderen. Gezellig te praten over hun hobby: autos.
Ik las je profiel, schatte je aardig opgeleid, maar na deze reactie![]()
ja, inderdaad, BEIDE, en niet alleen de motorrijderquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beide partijen namen hun verantwoordelijkheid niet. Wie gaat er in godsnaam op de openbare weg op zijn achterwiel rijden? Zelfs een kind van 8 snapt dan dat je niet meer kan sturen (misschien een beetje spelen met je gewicht, maar dat haalt doorgaans weinig uit).
Idd, maar omdat het hier om een mattie van TS gaat klaarblijkelijk, presenteert hij het juist alsof alleen die dronken hork schuld heeft hier.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, inderdaad, BEIDE, en niet alleen de motorrijder
QFTquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet dat mensen het maken van een wheelie vergelijken met iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan
Er kan alleen sprake zijn van medeplichtigheid aan een misdrijf niet aan een overtreding. In dit geval is er sprake van een overtreding - rijden zonder rijbewijs- zodat er geen sprake kan zijn van medeplichtigheid.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk over medeplichtigheid.
Wanneer jij op de hoogte bent van een aankomende misdrijf of overtreding en jij handelt daarbij niet correct ben je voor de wet medeplichtig en kan je zelfs een rechtszaak tegemoet zien voor nalatigheid. Dit gebeurd in Nederland gelukkig niet zo heel vaak maar als je het door trekt naar de USA dan zal je zien dat daar ''kennis van een misdrijf en er niet naar handelen'' gelijk staat aan ''het misdrijf zelf uitvoeren''.
Hoezo asociaal?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Bespottelijk gewoon.
bij wegmisbruikers zeggen die agenten vaak als ze een rijbewijs innemen, dat als die persoon weer gaat rijden hij een misdrijf pleegt...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:18 schreef Raug het volgende:
Er kan alleen sprake zijn van medeplichtigheid aan een misdrijf niet aan een overtreding. In dit geval is er sprake van een overtreding - rijden zonder rijbewijs-
...
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, rijden zonder rijbewijs ( niet gehaald, thuis vergeten) is een ovetreding.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
bij wegmisbruikers zeggen die agenten vaak als ze een rijbewijs innemen, dat als die persoon weer gaat rijden hij een misdrijf pleegt...
Klopt! Ik doel er op dat het een laffe klootzak is omdat hij em smeertquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:17 schreef Loveless85 het volgende:
Trouwens, die TT laat ook echt veel ruimte voor discussie open
Was klaar lichte dag gevoelloze zakquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hoezo asociaal?
Hier om de hoek is een motorjong (15) aangereden, omdat ie bezopen, zonder rijbewijs, tegen de richting in tegen een auto is gereden.
Ligt nu in coma.
De buurt is het er mee eens dat het een dom kutjong was, geen medelijden mee.
Imo is de motorrijder ook een kluns door een wheelie te maken.
Koplamp de lucht in, zie je de hele motor niet meer hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |