quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:58 schreef motorbloempje het volgende:overigens, iedereen doet wel domme dingen, alleen heeft de motorrijder nu de kans niet meer het goed te maken..
de autobestuurder toont zich naast het feit dat hij daar dronken en onbevoegd rondreed ook bij een fout nog eens onvolwassen.. je kent de persoon die is omgekomen niet.. wie weet wat er gebeurd was als hij zelf iemand had aangereden en deze persoon overleed/raakte gewond.. wie weet had hij wel meteen zijn fout erkend en de schuld zoals het hoort erkend..
Nakaarten, speculeren, etc.
Feit blijft dat de automobilist vluchtte, en dat is bovenop het feit dat beide partijen al niet zo kosjer bezig waren, nog wel extra kwalijk, vind ik:
dat je fouten maakt en sjonnie-achtig bezig bent, soit, maar dat betekent niet dat je zodra je een fout maakt deze niet zult erkennen...
Ik wil dat vluchten niet goedpraten ofzo, maar bedenk wel dat je ontzettend schrikt na iemand frontaal aan te rijden. Door zo´n hevige schrikreactie is het niet heel ongebruikelijk dat je vlucht. Een nuchter iemand zou door de schrik al kunnen doorrijden/vluchten laat staan iemand die alcohol op heeft. En kan je echt spreken van het in de steek laten van het slachtoffer? Er waren tientallen mensen in de buurt die direct hulp konden verlenen. De hulp van de dader was in deze niet direct essentieel.
Heb de bronnen niet echt goed doorgelezen, maar is hij opgepakt of heeft hij zich op het bureau gemeld? Kan me trouwens ook goed voorstellen dat hij gelyncht zou worden door de menigte als hij wel op de plek van het ongeval zou zijn gebleven.
Neemt niet weg dat met een rijontzegging en mogelijk ook nog met drank op een gevaarlijk inhaalmanoeuvre maakte. Dat hij goed fout zat lijkt me duidelijk.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."