quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
Raymond Vellinga - Vriend van Gezina (en passagier?)
[ afbeelding ]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:32 schreef Raug het volgende:
[..]
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, rijden zonder rijbewijs ( niet gehaald, thuis vergeten) is een ovetreding.
quote:
Ik heb mijn vergist in de namen van de broers. Mijn Excuus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ga ik ook twijfelen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.
Worden vaak controles gehouden op BE rijbewijs en dan zie je personeel zonder het juiste papiertje toch met 4Ton rondrijden.
Onder het motto van ''baas betaald toch'' haalt de politie dan altijd wel het voorbeeld erbij dat dit niet gezien wordt als rijden zonder geldig rijbewijs maar als rijden zonder rijbewijs en daarmee dus meteen een misdrijf is. En geen overtreding.
Door jouw opmerking echter begin ik wel heel benieuwd te worden naar de waarheid.
* TheThirdMark start te googlen.
Je hebt:quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat op TV dan toch erg vaak fout.
Worden vaak controles gehouden op BE rijbewijs en dan zie je personeel zonder het juiste papiertje toch met 4Ton rondrijden.
Onder het motto van ''baas betaald toch'' haalt de politie dan altijd wel het voorbeeld erbij dat dit niet gezien wordt als rijden zonder geldig rijbewijs maar als rijden zonder rijbewijs en daarmee dus meteen een misdrijf is. En geen overtreding.
Door jouw opmerking echter begin ik wel heel benieuwd te worden naar de waarheid.
* TheThirdMark start te googlen.
Heb je even een link van die wijsheid? Wil het zelf ook nog even doorlezen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je hebt:
Zonder rijbewijs
Zonder geldig rijbewijs
Rijbewijs ingenomen
Heeft dus gelijk
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:38 schreef justmattie het volgende:
In de krant van vandaag staat dat de bijrijder een proces verbaal heeft gekregen wegens ''het verlaten van de plek van het ongeval'
Niks geen medeplichtigheid n.a.v een misdrijf of zo...
Er staat ook niet bij dat hij later zal worden voorgeleid aan de rechter o.i.d maar weer is vrijgelaten. Dus kleine kans dat er vervolging voor hem in zit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.
Omg ik weet wie adt isquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:49 schreef Japsnars het volgende:
[ afbeelding ]
Als je voor de rechter komt en daarna naar huis mag is de zaak nog niet afgedaan hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Er staat ook niet bij dat hij later zal worden voorgeleid aan de rechter o.i.d maar weer is vrijgelaten. Dus kleine kans dat er vervolging voor hem in zit.
Ik ook, alleen dan op een gileraquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ookop m'n XT met mn vriend achterop
per ongeluk
schrok me dood
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je voor de rechter komt en daarna naar huis mag is de zaak nog niet afgedaan hoor.
Als de bijrijder nog vervolgd zou worden hadden ze het er wel bij gezet lijkt me..quote:De Leeuwarder wordt vandaag voorgeleid aan de officier van justitie. Zijn 29-jarige bijrijder is inmiddels vrijgelaten. Hij heeft wel een proces-verbaal gekregen vanwege het verlaten van de plek van het ongeval.
Lul niet zo achterlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kan de politie ook niet. Agenten kunnen een proces verbaal uitschrijven voor kleine vergrijpen. Misdrijven en dergelijke is aan de OvJ om te beslissen wat er mee gebeurd.
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:53 schreef justmattie het volgende:
Als de bijrijder nog vervolgd zou worden hadden ze het er wel bij gezet lijkt me..
Hmmm, interessant, had ik niet over nagedacht, maar bijrijder is in deze zaak medeplichtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.
In Nederland worden medeplichtigen niet zo heel vaak voor de rechter gegooid. Maar het kan altijd nog.
Voor de bestuurder zie ik echter wel een hele zware straf in het verschiet. In ieder geval, als we een OvJ krijgen die wil en een Rechter met ballen.
Willens en Wetens met je dronken kop in een voertuig stappen, willens en wetens roekeloos rijden en daarbij dus willens en wetens de mogelijkheid van een dodelijk ongeval negeren.
Imo hetzelfde als met een geladen pistool los gaan in het uitgaansleven.
Grappig, zijn namelijk van beide gevallen eenzelfde uitspraak over gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan altijd nog. Vrijgelaten en Vrijgesproken zijn 2 heel verschillende dingen.
In Nederland worden medeplichtigen niet zo heel vaak voor de rechter gegooid. Maar het kan altijd nog.
Voor de bestuurder zie ik echter wel een hele zware straf in het verschiet. In ieder geval, als we een OvJ krijgen die wil en een Rechter met ballen.
Willens en Wetens met je dronken kop in een voertuig stappen, willens en wetens roekeloos rijden en daarbij dus willens en wetens de mogelijkheid van een dodelijk ongeval negeren.
Imo hetzelfde als met een geladen pistool los gaan in het uitgaansleven.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:24 schreef fs180 het volgende:
Maar vergeet niet dat er een hoop dingen vervallen onder het nom van "trauma en schrik".
Dus? Ben je daardoor minder schuldig? Als ik in een opwelling een crime passionel bega dan heb ik daar wellicht ook eeuwig spijt van, maar dat verandert toch niks aan de dingen die ik heb gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoezo 'mom'?
Het lijkt mij best wel traumatisch om zoiets mee te maken. Eigen schuld of niet.
Hé, een vogelaarwijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:52 schreef Japsnars het volgende:
Meer pica's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moet ik al motorrijder zelf even tussenspringen, hoe wou jij een auto ontwijken die recht op je af komt?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus? Ben je daardoor minder schuldig? Als ik in een opwelling een crime passionel bega dan heb ik daar wellicht ook eeuwig spijt van, maar dat verandert toch niks aan de dingen die ik heb gedaan.
Verder lijkt het me wel interessante zaak, schuld ligt overduidelijk niet 100% bij de autorijder, als de motor geen wheelie deed had hij wellicht prima uit kunnen wijken, vraag is dus hoeveel schuld de bestuurder aangerekend kan worden, en er zal heus rekening gehouden worden met het feit dat hij eigenlijk helemaal geen auto mocht rijden
Hoe hard mocht je daar? een motor is erg wendbaar, denk dat je vele malen meer overlevingskans heb als je hem de berm in stuurt of flink op je remmen gaat. Je kan hier niet lopen beweren dat de motorrijder totaal 0,0 schuld hieraan heeft. Overduidelijk is de automobilist de grootste schuldige, maar het zijn beide een stel josti's die gedoemd waren ooit brokken te maken met hun stoere gedrag, en het is heel verdrietig dat het dan zo moet uitpakkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hier moet ik al motorrijder zelf even tussenspringen, hoe wou jij een auto ontwijken die recht op je af komt?
Remmen -> auto tegen je aan.
Ontwijken -> auto tegen je aan/berg in/tegen ander object aan.
Ik zou de kans op overleven erg klein inschatten wanneer ik op dat moment even een auto moet ontwijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat het ging over het feit dat hij in paniek was weggerend.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ja dat zal best, maar vergeet niet dat je iemand gewoon dood hebt gereden, en van tevoren de redelijk kans in acht hebt genomen dat dit kon gebeuren.
Wie en waarom?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
het is nu trouwens afwachten tot ze hier zelf komen posten...
Donuts?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:36 schreef GizartFRL het volgende:
Max snelheid daar is 50
Keren dat ik er was werd er altijd "stoer" gedaan met de auto's en motoren.
Wheelies, burnouts, hard rijden door het publiek, donuts etc.
Het is er eerder fout gegaan, maar nog nooit zo erg.
Helaas was dit een kwestie van tijd.....
Die internetten amper. Die zitten liever joints te roken en te sleutelen aan hun Halfords-bakken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
de 'sjonnies' , omdat hier een haaive is gepost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |