quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:57 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat ik ben voorgekropen...sorry Inne... als je nog niet bevallen bent.
Na een soort stortbevalling van 3,5 uur is onze dochter en zusje Iris vanmorgen rond half 6 geboren. Fotootje en verhaal komen tzt. Ik ga eerst maar eens even van mn ontbijtje genieten.
heb je je ogen al open gehad vandaag? Tuulk!quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:35 schreef Troel het volgende:
Is dit dan het topic van Innepin?
Nijna!!!! Wat leuk!! een Irisquote:Op maandag 3 augustus 2009 07:57 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat ik ben voorgekropen...sorry Inne... als je nog niet bevallen bent.
Na een soort stortbevalling van 3,5 uur is onze dochter en zusje Iris vanmorgen rond half 6 geboren. Fotootje en verhaal komen tzt. Ik ga eerst maar eens even van mn ontbijtje genieten.
Hmmm, ik moet er morgen heen en morgen ook een echo, dus voelt een beetje maf om dan vandaag te bellen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, als het aanhoudt wel even de vk bellen he?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Kersjes het volgende:
BE, was er bij jou nou ook al; gerommel te bespeuren? Afgezien van die vage been-weeen die je laatst had?
Je weet maar nooit...mss issie aan het indalen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:26 schreef innepin het volgende:
Oeh tijd voor zwembad
Pffrrtt als het waar is dat baby's rustig worden voor de bevalling, dan is mijn kind nu heel erg duidelijk aan 't maken dat het er voorlopig nog niet in zit... Hij's de laatste twee weken niet zó druk geweest als nu zeg... Auwmet wat steekjes in m'n lies, wat mij doet hopen dat ie eindelijk z'n koppie op de goede plek aan het leggen is
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja woensdag weer op controle, dan zal ik het nog wel een keer melden. Kijken of het stemmetje wel naar de verloskundige wil luisteren.Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
Dat had ik ook...voelde me heel sneutjes met mn ongesteldheidskrampen in mn rug en dacht inderdaad van: hoe moet dat dan zometeen?!quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:18 schreef Ca.ra het volgende:
En ook een beetje van oh god en straks moet ik bevallen en dan wordt het nog erger...
Ik zie daar ook erg tegenop. Ik heb altijd enorme pijn in mijn rug als ik ongesteld ben, dus ik vermoed dat ik straks rugweeen ga krijgen. Niet fijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:18 schreef Ca.ra het volgende:
Ach het was gewoon stom van me omdat ik wel weet dat er niks aan de hand is. Maar het doet gewoon zeeeeer, niet leuk. Ik had ook altijd heel heftige ongesteldheden vroeger, maar door de pil was dat onder controle. Vandaag dus echt zo'n gevoel van oh shit ja, zo voelde dat!
En ook een beetje van oh god en straks moet ik bevallen en dan wordt het nog erger...
Ja het is ook lief bedoeld van ze. Maar ik heb er veel verdriet van gehad dat ze me zo hard lieten vallen toen het uit was. En nu ineens zijn ze zo blij allemaal met hun a.s. kleinkind en nichtje... Hoezo dan het afgelopen half jaar niet? Ze doen net alsof ik pas 2 maanden zwanger ben ipv 7 maanden. Dat vind ik moeilijk soms. Maar ik laat het niet merken hoor. Ik ben erg blij dat het nu zo goed is. Alleen af en toe zo'n stemmetje in mijn hoofd die zich afvraagt waar ze waren toen ik ze erg nodig had.quote:Xenia, denk maar zo: hij heeft bewust voor jou (jullie!) gekozen nu. Dat is een redelijk sterke basis volgens mij.
En van je schoonfamilie kan ik het me wel voorstellen hoor. Zeker als jullie wel een 'klik' hadden vroeger. Die waren door zijn keuze jou ook ineens kwijt. Dan mogen ze je echt wel een beetje extra vertroetelen nu het weer kan, toch?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kersjes....hmm maar wel voorwerk denk je?
Linda je wilt gerust gesteld worden....wat wil je horen?
Bevallen is echt zo leuk he....! Doet helemaal geen pijn.
Zoiets?
Het stelt helemaal niets voorquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:23 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat had ik ook...voelde me heel sneutjes met mn ongesteldheidskrampen in mn rug en dacht inderdaad van: hoe moet dat dan zometeen?!![]()
Kan iemand ons niet even geruststellen?
Dat komt in de richting ja...quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kersjes....hmm maar wel voorwerk denk je?
Linda je wilt gerust gesteld worden....wat wil je horen?
Bevallen is echt zo leuk he....! Doet helemaal geen pijn.
Zoiets?
Daar doe je toekomstig schoonzoon of -dochter denk ik een groot plezier mee!quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:10 schreef innepin het volgende:
Woensdag terug voor nog es een checkup, en mocht er nou echt niets gebeuren, word ik vrijdag ingeleid. Op 07-08-09.We wachten maar weer af
quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:10 schreef innepin het volgende:
XeniaDapper? Dat is nou weer niet een beschrijving die ik mezelf zou geven
Huup, dat bevalverhaal![]()
Sidn3y, fijn dat je echo goed was!
Anyway, weer terug van het ziekenhuis, er valt weinig te melden. Baby was bijzonder druk aan de CTG, heeft bijzonder veel vruchtwater volgens de echo, en lag vast (z0mg JEUJ) in m'n bekken volgens het porren van de gyn. Woensdag terug voor nog es een checkup, en mocht er nou echt niets gebeuren, word ik vrijdag ingeleid. Op 07-08-09.
We wachten maar weer af
ja dat jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Innepin; dus voor het einde van de week heb jij je kleintje in je armen!!!!
Ik had er eentje van Anita gekocht, gewoon een zwangerschaps/babywinkel binnengelopen en gevraagdquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef WupWup het volgende:
Wie o wie kan me helpen? Ik zoek een goed ondersteunende buikband, maar tot nu toe kan ik alleen maar de gewone leuke vinden..
Ik heb er een van Carriwell, die is een stuk goedkoper dan die van Anita (14,95)quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef WupWup het volgende:
Wie o wie kan me helpen? Ik zoek een goed ondersteunende buikband, maar tot nu toe kan ik alleen maar de gewone leuke vinden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Karin, dat waren wij niet, thuis bevallen en dat was fijn
Fake it till you make it...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:47 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Iris
Turbobevalling...:wat een snoepjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Karin, dat waren wij niet, thuis bevallen en dat was fijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ow In, de beeb is al ingedaald, dus wie weet!quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:10 schreef innepin het volgende:
XeniaDapper? Dat is nou weer niet een beschrijving die ik mezelf zou geven
Huup, dat bevalverhaal![]()
Sidn3y, fijn dat je echo goed was!
Anyway, weer terug van het ziekenhuis, er valt weinig te melden. Baby was bijzonder druk aan de CTG, heeft bijzonder veel vruchtwater volgens de echo, en lag vast (z0mg JEUJ) in m'n bekken volgens het porren van de gyn. Woensdag terug voor nog es een checkup, en mocht er nou echt niets gebeuren, word ik vrijdag ingeleid. Op 07-08-09.
We wachten maar weer af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/Klaagmodus]
Ow en natuurlijkvoor alle goedgekeurde babies en mama's!
#geen
Zullen we daar de 'ik reageer op iedereen en heb ook nog wat inhoudelijks te vertellen'-award van maken? Volgens mij is Incantrix zo iemand die IRL ook heel goed kan luisteren. Zoals ze nu ook weer even aan Leonieke denkt vind ik helemaalquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:13 schreef Poppejans het volgende:![]()
Die lappen text van jou! Ik nomineer je vast voor de ''ik reageer op iedereen'' award!
En ik ben ook erg fan van de H&M!!!, zie steeds weer leuke(re) dingen voor de kleine kerel
Het ligt denk ik aan de uitgerekende datumquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef Twinkly het volgende:
[smerig verhaal]
hij gaat toch geen inwendig onderzoek doen hoop ik!!![]()
[/smerig verhaal]
hmm ik dacht idd dat bad-bevallingen niet echt meer een raar-etiketje hadden tegenwoordig neequote:Op maandag 3 augustus 2009 20:12 schreef Ssserpente het volgende:
Lijkt mij ook erg fijn!! Merk wel dat ik er in m'n omgeving best nog wel wat verbaasde reacties op krijg. Veel mensen snappen niet waarom ik dat nou weer zou willen en vinden het echt weer wat voor mij om apart te doen.Terwijl ik juist dacht dat het toch al aardig bekend was inmiddels.
Dan maak ik bedje lekker nog niet op. Anders ligt het toch maar te verstoffen. Bij een vriendin van me hebben ze ook niet gekeken, terwijl ik juist van BE hoorde dat je het beddengoed er net zo goed los in kunt gooien omdat ze het toch weer opnieuw opmaken.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hmm ik dacht idd dat bad-bevallingen niet echt meer een raar-etiketje hadden tegenwoordig nee![]()
ik bedenk me net dat ik mn bed nog omhoog moet zettenshit...
morgen maar es even kratjes halen ofzo en lief aan het werk zetten.
hahaquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Tuttut meid!
De vk zei tegen mij dat het met 36 weken mag, maar met 37 echt wel moet.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:54 schreef Brighteyes het volgende:Heb je een beetje een grote tafel?
![]()
lol dat zal het zijnquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Het ligt denk ik aan de uitgerekende datumHier was overigens geen compleet inwendig onderzoek nodig hoor, bij mij bleek het uiteindelijk om een kloofje te gaan en door de zalf te smeren die ik van de apotheek had, werd het juist pijnlijker
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:37 schreef DaviniaHR het volgende:en k ben hondsmoega dus lekker slapen
![]()
ja nou niet echt dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:54 schreef Brighteyes het volgende:Heb je een beetje een grote tafel?
![]()
quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:49 schreef Sidn3y het volgende:
Huup, als het komt dan komt het hoor, dus dan kan de vk hoog en laag springen maar ze zal heus ook wel even bukken![]()
Ik heb er niet zo'n verstand van, ik was in 2 uur klaarquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je weet dat het persen bij een eerste best 2 uur mag duren? Dat even kan dan best lang zijn hoor, voor een vk!
Dan zou ik mijn werkplek toch ook op de juiste hoogte willen hebben.
Mooie foto's!
Nee ik kan me voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft om dat ineens te lezen. Maar ik ben nieuwsgierig aangelegd dus ik zal eens naar het bevallingstopic gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:41 schreef Lois het volgende:
Enorm! Maar dat vertel ik hier niet met al die dames die nog moeten bevallen.
mijn verhaal is wel te vinden in de wat oudere bevallingstopics uit 2003.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:52 schreef freecell het volgende:
BE, kan je dan niet beter 's morgens prostaglandingesen?Het is een keertje te proberen toch?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en dat andere klopt dus idd ook, dat wij dan heus de enigen niet zijn.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:40 schreef Troel het volgende:
BE< je moet het stinkie in een potje laten doen en dan met een theelepeltje elk half uur bij jezelf erin kwakken, dan heeft het langdurig effect
Als jij daar meer lol aan hebt mag jij het met zo'n grote spuit doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht eig. meer zo'n grote spuit ofzo.![]()
Nou ja, zo is het wel een beetje toch? Of is het er met watjes in gewreven bij anderen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:32 schreef RockabeIIa het volgende:
Lois, jij maakt het helemaal gatsie! Alsof elke zwangere volgepompt rondloopt
maar die 10 keer per dag is toch vanaf een bepaald aantal weken??quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:23 schreef Ca.ra het volgende:
Tien keer op een dag is het minimum zeggen ze altijd, BJ. En drie schopjes achter elkaar telt dan voor drie. Als je zo telt dan haal je de tien snel hoor.
Ik weet niet hoe jouw placenta ligt, maar bij mij (voorliggende placenta) voel ik hem alleen in een strookje links en rechts, helemaal bovenaan en helemaal onderaan. Dat maakt de kans ook alweer kleiner dan bij anderen he.
Wat andere mensen soms zeggen van een uitstekende voet ofzo heb ik hier ook nog nooit meegemaakt.
Goede morgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:13 schreef Poppedein het volgende:
[allediscretieuit]
Je wilt niet weten hoevaak ik sperma aan mn handschoen heb
![]()
[/allediscretieaan]
Je vergeet onze Poppedeinquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je Innepin, ik weet dat het heel fout is omdat ik morgen pas 38w ben en jij al bijna 42, maar ik ben stiekem gewoon een klein tikkie jaloersig op jouw vrijdag!![]()
Helpt dat? Wat er ook gaat gebeuren, jij hebt binnen een paar dagen je kindje in je armen, bij mij kan het zomaar nog een maand duren.Het einde is hoe dan ook in zicht hoor!
Slaat nergens op hoor, maar vanwege jou en Nijna ldie over tijd ging loopt de druk hier best hoog op terwijl Huup, Kersjes, DuchessX en ik eig. nog lang niet mogen klagen want die 40w is nog lang niet in de buurt.Maar toch voelt het anders.
![]()
![]()
je weet hoe fout dit klinkt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef freecell het volgende:
Kom ik weer binnenrollen, is het ineens sperma all over the place
oh innepin!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:25 schreef innepin het volgende:
Tien dagen overtijd vandaagJemig. En nog altijd niets noppes nada. Ik denk dat ik vrijdag wel ga halen... nou ja, dan nog is het maar 3 nachtjes slapen
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef DuchessX het volgende:
Sidn3y wat een prachtige echo's zeg!
Davinia je maakte me aan het lachen met je opsomming van wat je allemaal hebt gegetenkon ik wel even gebruiken
Incantrix, ik wil je laten weten dat ik het eens ben met de andere meiden; je bent altijd heel attent en lief voor ons![]()
net als Mijsje, dat vind ik ook zo'n lieverd
Zelf problemen om zwanger te raken en dan toch zo enthousiast hier meeleven! Respect!
PS Morgen heb ik meldplicht hier! Kan zijn dat ik eindelijk een keer, dan ben ik dus niet zo heul vroeg hoor dames
![]()
*eensch is*quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef DuchessX het volgende:
[..]
De waarheid mag gezegd worden Mijsje![]()
Je hebt één echo tussen de 9 en 14 weken en één rond de 20e week. Dus jij hebt je 'twaalf weken echo' gewoon een beetje vroeg gehad denk ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:28 schreef Asyniur het volgende:
Kom je thuis om te lunchen, krijg je d'r spermaverhalen bij![]()
Rommelende dames, hou vol!![]()
Ik hoor en leesvan meerdere mensen dat ze rond 12 weken nog een echo hebben (gehad). Maar volgens mij is mijn volgende echo pas de 20 weken echo en opeens vind ik dat zo vreselijk lang duren om te weten of alles goed is. Ik bedoel heb de laatste echo met 9 weken gehad.
![]()
misschien einde van de week wel ff, tegelijk met mijn 19 weken fotoquote:
Oh joh, zo dringend is het allemaal ook niet hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:50 schreef ymme het volgende:
Freecel, super dat alles goed was bij de vk. Zowel met het kind als met jouw.
BE: Dit is al vakder gezegt, maar er is er nog nooit ééntje blijven zitten. Al kan ik me voorstellen dat je je kleintje in je handen wilt houden. Liever gisteren dan vandaag. Maar laat het kleintje nu nog maar lekker zitten joh, met dat warme weer bevallen lijkt me ook geen pretjeZet zij, die nog nooit een kind heeft gebaard.
10 dagen overtijd is perfect om mooie kindjes te barenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:25 schreef innepin het volgende:
Duchess vandaag meldplicht!37 weken woohoo!
![]()
Poppedein, wat leuk, een fotoshoot met twee zwangere vriendinnen! Wordt vast heel leuk
BEik schrok van het begin van je berichtje
Maar alles zit dus nog lees ik.
![]()
Verder weet ik het even niet meer, sorryEn al de spermaverhalen sla ik maar even over geloof ik
Tien dagen overtijd vandaagJemig. En nog altijd niets noppes nada. Ik denk dat ik vrijdag wel ga halen... nou ja, dan nog is het maar 3 nachtjes slapen
Het is ook niet allemaal niets geweest, wat je hebt moeten doormaken, voordat je eindelijk zwanger bleek te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:52 schreef leonieke het volgende:
Goeiemiddag allemaal
Ik heb even teruggelezen, maar ben het grootste deel vergeten. Zat eigenlijk tijdens het lezen constant met de lieve post van Incantrix in gedachten.
Het feit dat ik hier regelmatiger post is niet omdat ik opeens op een roze wolk zit, maar eerder omdat ik hier altijd heb zitten lurken (ook toen ik helemaal nog niet zwanger was) en jullie altijd zo'n toffe bende vond (uiteraard wisselt het publiek telkens, maar gewoon de manier waarop jullie met elkaar omgaan vind iken
) en ik wou er altijd deel van uitmaken. En nu ben ik zwanger, heb ik het 'recht' om erbij te horen en dat wil ik ook proberen om me ook hier thuis te voelen.
Ik vind het nog steeds moeilijk om bewust bezig te zijn met het zwanger zijn. Gisteren waren we bv bij een collega om iets te eten die het al weet en ik probeer het onderwerp eigenlijk nog altijd wat te mijdenHet klinkt zo raar, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik dit eigenlijk niet verdien en dat het om die reden ook nog verkeerd zal lopen. Volgende week vrijdag kan er in mijn ogen niet vlug genoeg zijn. Dan hebben we eindelijk de 12-weken echo en zullen we toch iets meer weten. Het is natuurlijk geen garantie, maar als daarop alles goed is (baby helemaal in orde) dan zal dat volgens mij wel de geruststelling zijn die ik nodig heb (hoop ik)
Ik wil namelijk wel echt genieten van het hele gebeuren, maar durf (nog) nietIk heb ook de hele MMM op dezelfde manier beleefd. Vooral elke maand ontkennen en elk mogelijk kwaaltje afdoen als iets wat niet met een eventuele zwangerschap te maken heeft zodat ik niet te veel hoop kreeg. En ik denk (vrees) dat ik die eerste 12 weken (voor mezelf) op dezelfde manier zal (moeten) doormaken.
Eh neequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef martine1984 het volgende:
Sindel, waren die echo foto's eerder in het topic van jou?... zijn echt hele mooie plaatjes van je beeb!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:29 schreef freecell het volgende:
Tadaaa!
Koppie rechts, gezichtje omlaag:
[ afbeelding ]
En een beentje (dat witte ding, voetje is rechts zeg maar)
[ afbeelding ]
En hoewel je je eigen kind het mooiste hoort te vinden heb ik wel vééél mooiere echofoto's gezien dan dezeIk vind ze niet zo,maar het bewegende beeld was geweldig
Ah joh, als je kindje er straks is, is het bewegende beeld ook leuker dan een fotoquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:29 schreef freecell het volgende:
Tadaaa!
Koppie rechts, gezichtje omlaag:
[ afbeelding ]
En een beentje (dat witte ding, voetje is rechts zeg maar)
[ afbeelding ]
En hoewel je je eigen kind het mooiste hoort te vinden heb ik wel vééél mooiere echofoto's gezien dan dezeIk vind ze niet zo,maar het bewegende beeld was geweldig
Ja engquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:59 schreef WupWup het volgende:
éng nog wel![]()
seo = structureel echoscopisch onderzoek, oftewel 20-wekenecho
Ik hoorde toevallig laatst iets over een ´stone baby´ ...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:50 schreef ymme het volgende:
BE: Dit is al vakder gezegt, maar er is er nog nooit ééntje blijven zitten.
Even heel klein want voorzichtigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen echo gehad, geen controle, geen steek wijzer en alleen maar boos en verdrietig. Weet even niet meer hoe of wat en duik maar even mijn bedje in...
[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 04-08-2009 16:23:03 ]* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ah, misschien zal dat idd gewoon een verschil zijn tussen België en Nederland. Ik denk wel niet dat de echo's door de gyn zelf uitgevoerd worden, maar dat dat door verpleegkundigen gebeurt (toch in het ziekenhuis). Maar dat gaan ze me waarschijnlijk de 14e wel uitleggen. Mijn zus en schoonzus gaan alleszins gewoon altijd naar de gyn, maar dat zijn wel gynaecologen met een privé-praktijk. Bij mij zal het een gyn uit het ziekenhuis zijn en zal ik daarom misschien ook minder de gyn zelf zien. Ah, ik hoor het welquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:47 schreef Ca.ra het volgende:
Dat is denk ik een verschil tussen Belgie en Nederland. In principe ben je in Nederland bij de verloskundige (VK) onder controle, tenzij je 'medisch' bent, dan moet je naar de gyneacoloog. Een verloskundige heeft een eigen praktijk en zit dus (meestal) niet in het ziekenhuis. Zij begeleidt de zwangerschap (als alles goed gaat) en doet de bevalling, soms thuis, soms in het ziekenhuis (poliklinisch).
In principe zou je als Nederlandse zwangere bij een probleemloze zwangerschap nooit een gyneacoloog hoeven te zien.
Maar de vroedvrouw is in België denk ik altijd aanwezig bij het begin van de bevalling en dan komt op het einde de gyn erbij (als die natuurlijk op tijd in de verloskamer geraaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:26 schreef huuphuup het volgende:
Goeiemiddag!
Freecell fijn dat de echo goed was! Mooie plaatjes![]()
Happy ook een goeie echo!!woehoeee!
En eenvoor Mefke, wat rottig dat het zo gegaan is.
leonieke zegt de term vroedvrouw je wel iets? Das de minder gangbare en beetje oubollige term voor vk. Het heeft inderdaad vooral met de mate van medischheid te maken, maar in principe ben je in NL altijd bij een vk onder behandeling, tenzij je al in het ziekenhuis begonnen bent met zwanger raken bijv. Maar ook dan kun je nog uiteindelijk bij een vk terecht komen mocht je dat willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |