abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71401596
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 56

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
pi_71401657
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef Vicky het volgende:
Net met Tess in de doek in de bus gezeten. Zo grappig die aanspraak Ben alleen nog niet tevreden over mijn geknoop. De doek zit niet altijd even strak en bij Tess d'r hoofs/nek zittie voor mijn gevoel ook nog niet goed.

]
]
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:49 schreef DaviniaHR het volgende:
hee, een mokka!
hoe kom je daar aan? heb je die te leen? ik heb er ook een, voor als je interesse hebt
is die van p_iglet? die is wel een maatje langer dan de mijne.

de knoop ziet er netjes uit, mag idd wat strakker, maar dat had je zelf ook al opgemerkt
mss helpt het om de stof helemaal eerst glad (in de volle breedte, bedoel ik) te houden, dan dubbelslaan over je schouders, en dat dan in zijn geheel straktrekken. heb je minder oppervlak om strak te trekken, en als je goed vouwt is alles ongeveer even strak. als je hebt dichtgeknoop, kan je dan de voorkant weer opschuiven zodat je zo'n mooi kruis hebt waar tess met dr koppie tegen aan kan hangen.

is bovenstaande begrijpelijk, danwel logisch?
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Vicky het volgende:
heb m idd van Piglet geleend '

zal je tips eens gaan proberen! Thanx!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef Kersjes het volgende:
Zara Aubergine, die wil ik ook!!!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef texelonia het volgende:
Dat dubbelslaan over de schouders doe ik idd ook altijd!
En voor extra steun in haar nekje kun je een opgerold spuugdoekje of iets dergelijks in de horizontale band meerollen. En dan goed strak aanspannen allemaal, dat wordt na wat oefening echt makkelijker. En wat Davinia zegt, de schuine banden vormen dan een soort V achter haar hoofd wat ook weer wat steun geeft.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:04 schreef mrien het volgende:
Mooi Vicky! Wat Davinia zegt zou ik inderdaad ook willen zeggen. Als je het idee hebt dat ze bij d'r hoofdje/nekje niet genoeg steun heeft, kun je er nog een rolletje van maken door er een washandje of spuugdoekje tussen de doek te stoppen bij haar hoofd/nek en dat een beetje terug te rollen (snap je wat ik bedoel?)

Ik kan een SHBC
Wel met hulp, maar dan nog
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:11 schreef MamsX het volgende:
Ik heb vandaag ook weer op mijn rug gedragen voor een klein uurtje.
ik vind de SHBC veel te lang duren.. Ik doe gewoon snel een rucksack (met twist)
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:16 schreef mrien het volgende:
Die twist heb ik ook gedaan met de rucksack, zat wel prettiger vond ik (zeker met Nati Bamboe, die is 60cm en vloog pas omhoog langs d'r kont..toen was die ook nog wel heel glad en niet gewassen, nu wel en dat scheelt heel veel).

Ik vond de SHBC wel veel steviger zitten dan de rucksack, zeker met zo'n hangdreumes als Lotte

[ Bericht 0% gewijzigd door mrien op 28-07-2009 17:37:18 ]
pi_71401662
Ordinaire TVP
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:22:39 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71401695
Wow! Hoe krijg je zo snel al die quotes erin?

enne, voor mamsx en haar shbc
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71401737
Ik ben gewoon snel met kopieren en plakken Meerdere tabs openen en klaar
Het was mijn shbc
pi_71401740
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71401809
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:31:49 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71401942
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:24 schreef tessie het volgende:
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
voor jou en Lief!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71401989
Tessie, lekker dat het hoger en strakker beter zit voor je!

En zo heb ik weer een tvp .
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:51 #10
141844 Macka66
pi_71402077
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef Vicky het volgende:
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
In het vorige deel doen ze het nog wel *rammel*

Aan de tips over de neksteun wilde ik er nog een toevoegen:
begin met het aanleggen van de eerste band niet over je buik, maar leg 'm strak aan over je borst en duw 'm dan naar beneden. Dat geeft een veel strakker resultaat.
Ik doe dat ook in het filmpje in de OP.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71402097
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
pi_71402155
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:37 schreef mrien het volgende:
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:38 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402388
Ik wil één dezer dagen ook eens gaan oefenen met rugdragen. Lijkt me voor op vakantie wel lekkerder. Hoewel ik nog maar moet zien of ik dan ook in het openbaar haar op mijn rug ga slingeren Kan het me nog niet voorstellen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71402592
Tex kom je morgen niet?? Genoeg mensen die wel willen helpen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:16:38 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402996
Ja ligt wel in de planning En daar hoopte ik idd al op Vandaag al het een en ander aan filmpjes bekeken van verschillende knopen. Wilde eigenlijk vanavond nog wat proberen (Hannah was overdag naar kdv), maar ze ligt nu te slapen en wrs blijft ze dat de hele avond... Misschien is dat juist een pre want als ze beetje doorslaapt knoopt dat misschien makkelijker als ze stil blijft liggen Maar misschien wordt ze gillend wakker tijdens het knope en dan is het weer zo sneu... Maar een beetje geoefend hebben is wel handiger voor morgen denk ik, weet ik beter waar ik hulp bij nodig heb zeg maar.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71403550
lalalala
pi_71403581
Joehoe! Mijn SI4, gloedjenieuw, ligt nog steeds bij de douane maar ik heb nu ook een SI3onderweg!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71403794
Is dat DE SI3?
pi_71403831
Jij hebt hem gekocht bij de buren? ik ben benieuwd of die op mijn geverfde SI lijkt
Want ik wilde heel graag een mossgreen geverfde silk Maar het blauwe wat die nu is is ook mooi.
pi_71403954
Ja, Owlet, DE SI! Door jou geverfd!

Ik heb net betaald, dus als het goed is 'ie hier overmorgen!
pi_71404946
MamsX, zodra ik een verf heb gevonden die een mooi mosgroen verft doe ik jouw SI met liefde even voor je over! Dat kan bij wijze van spreken tijdens een meet, als ik maar een gasfornuis is de buurt heb
pi_71405764
Oooh dat vind ik heel erg lief van je. Al is deze kleur ook wel heel mooi.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:58:15 #23
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71405928
Pfff op filmpjes ziet het er veeeel makkelijker uit...
En het nadeel van (te)veel filmpjes kijken, alles door elkaar halen: moest de doek nou over de beentjes of eronderdoor, etc

Maar goed, een rucksack geprobeerd, ging niet heel slecht voor een eerste keer vond ik. Maar kreeg de knietjes niet goed omhoog, de doek ging steeds weer terug op de een of andere manier. En best lastig als je niet kunt zien wat je doet. Hoe weet je bijvoorbeeld dat het strak genoeg zit bij d'r nek, zonder dat het gaat snijden.

En toen ik het nog eens wilde proberen, kreeg ik haar al niet eens meer op mijn rug. Ze hing steeds scheef...

Ik had waarschijnlijk eerder moeten gaan oefenen als ik het echt op vakantie wilde gebruiken
©Dumbo
pi_71406108
Ik doe deze rucksack...

X wiebelt ook soms haar knietjes naar beneden maar door de twist vind ik het makkelijk om te corrigeren.
Dan zit de twist strak en kan je de doek nog even onder het bipsje doen en de knietjes omhoog.
pi_71406228
tex, ik vind een rucksack alleen maar fijn als ik de bovenrand zo strak mogelijk trek (je trekt hem niet snel té strak) en dan de onderrand vast klem tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind een SHBC nog prettiger met een kleine baby en/of een onwennige moeder. Als je wil kan ik je morgen wel wat voor doen of helpen.
pi_71406272
De SHBC vind ik zo lastig die krijg ik echt niet voor elkaar..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:10:31 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71406358
Graag owlet!
Ik zag bij de buren veel de rucksack gebruikt worden bij kleinere babies ook, en het leek me een simpelere knoop om mee te beginnen. De SHBC was ik bang dat ik in de war zou raken welk stuk over de schouder en welk stuk onder de schouder moest enzow

MamsX die heb ik ook geprobeerd met die twist, maar de twist zat te laag eigenlijk en toen ik opnieuw wilde beginnen kreeg ik d'r niet meer op mijn rug dus. Heul veul oefenen dus maar!
©Dumbo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:25:06 #28
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71406907
Owlet met die doek vastklemmen tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist, bedoel je dat zoals in dit filmpje (alleen dan met de beentjes buiten de doek):

©Dumbo
pi_71407377
De twist zat bij mij ook wel vrij laag, maar ik vond dat eigenlijk wel stevig zitten! Als ik hem hoger probeerde te "twisten" dan kreeg ik dat niet voor elkaar met Lotte op m'n rug
pi_71407413
Soms heb ik de twist zo goed als onder haar kond zitten.. maar ook dat voelt wel prima inderdaad.
Op de rug of onder de kont ze zit zo stevig als een huis.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:09:02 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71410531
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef texelonia het volgende:
Graag owlet!
Ik zag bij de buren veel de rucksack gebruikt worden bij kleinere babies ook, en het leek me een simpelere knoop om mee te beginnen. De SHBC was ik bang dat ik in de war zou raken welk stuk over de schouder en welk stuk onder de schouder moest enzow
De rucksack vond ik tot een paar weken geleden echt een lastige knoop, hij zat nooit goed. Het onthouden hoe het moet was daarbij niet het probleem, dat is vrij simpel. Maar om het echt comfortabel en goed te laten zitten, dat lukte me maar niet. Dat gaat dus pas een paar weken goed en dan is het echt een heerlijke knoop. Maar misschien heeft dat er ook mee te maken dat mijn jongste niet meer zo'n klein baby'tje is (ze is nu 14 mnd).
De SHBC lijkt wel wat ingewikkelder, maar zat bij mij eigenlijk direct goed. En als je dan bezig bent met oefenen en het zit daarna goed, is dat toch leuker, dan wanneer je zit te zweten en het eindresultaat zit niet goed...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71410591
De rucksack krijg ik niet echt strak genoeg, ik vond de shbc gelijk strak genoeg zitten. Lotte gaat altijd graag hangen en dan vind ik die stevigheid toch wel iets fijner. Maar ik denk dat ik toch ook nog wel iets meer moet oefenen trouwens
Veel plezier iedereen morgen!
pi_71411219
Ik heb taart gebakken voor morgen! Omdat ik zondag jarig ben.

heb er zin in~!
pi_71411344
Ik had ook zin...
maar ik kan toch niet.

En ik wilde zo gaarne.

Veel plezier morgen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71411360
wat gaanjullie morgen voor spannedns doen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71411512
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:58 schreef Macka66 het volgende:

En voor iedereen die zich afvraagt wat er woensdag is en of ze iets gemist hebben: er komen woensochtend een aantal dragende moeders uit Den Haag e.o.bij elkaar. Het is een initiatief dat niet gelieerd is aan een forum (of winkel), maar er zitten ook OUD'ers bij. Als je er ook bij wilt zijn, stuur dan een PM'metje aan owlet, FIoortje of mij voor de verdere gegevens.
Zal ik nog even nadrukkelijk melden dat ook nieuwelingen welkom zijn!
Is dicht bij jou, toch Vicky? Misschien wel leuk om tips te krijgen!, Fijn dat Tess het zo lekker in de draagdoek heeft. En die Mokka staat jullie ook mooi!
pi_71411575
ja dat is wel bij mij in de buurt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71412152
Kom je ook morgen?
pi_71417810
Veel plezier vandaag dames
(ik wou ook wel, maar te ver, en ik heb 4 kinderen vandaag)
pi_71418016
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:25 schreef texelonia het volgende:
Owlet met die doek vastklemmen tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist, bedoel je dat zoals in dit filmpje (alleen dan met de beentjes buiten de doek):

^

Nee Ik bedoel dat ik de onderrand van de doek in de knieholtes van het kind vestzet met de doek die onder zijn/haar kont kruist.
Het is niet helemaal 'zoals het hoort', want je gebruikt dat niet de onderrand van de doek om de knieholtes omhoog te trekken.
Maar het zit goed en stevig, dus ik vind het prima
pi_71418208
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:59 schreef MamsX het volgende:
Kom je ook morgen?
ligt eraan waar het is en hoelaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71418238
ik heb je net het adres ge-pmt; het is van 10:00 uur (maar ik ben er al ietsje eerder) tot ongeveer 12 uur.
pi_71418263
Ik zag het
misschien day ik wel even kom. Moet alleen eerst naar de ha met Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71422713
ik vind het zo'n leuk idee!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:15:42 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71425637
Hopelijk was het gezellig

waarschijnlijk wel

ik vind de bwcc het stevigst van allemaal. maar het duurt even voordat je zit. de rucksak is zo hop-flop gedaan. al is het inderdaad wel een kunst om gevoel te krijgen bij de rails en het hele gebeuren.
mijn shbc trekt altijd scheef, doe ik dus niet meer...

en je hebt natuurlijk ook altijd nog de double hammock.
dat is pas echt stevig! maar met uitdijende buik en niet altijd de kracht om lang krom te staan, houden we het hier meestal bij de bwcc of rucksack
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:20:52 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71430252
Ik vertrouwde volledig op TomTom, doet dat stomme ding het niet! Ik had bijna rechtsomkeert gemaakt... Gelukkig niet gedaan, want het is toch nog gelukt en ik vond het hartstikke gezellig!

SHBC met hulp van owlet, en Rucksack met hulp van Macka gedaan En nu maar flink oefenen!
©Dumbo
pi_71435920
Wat fijn dat je het toch nog gevonden hebt Tex!
En dat het en gezellig was en dat je er veel aan hebt gehad!

Ik vroeg mij iets af, tegenwoordig doe ik de beentje uit de doek in de FWCC, maar het lukt niet altijd om de knietjes hoger te krijgen dan zijn kontje. Is dat gewoon een kwestie van strakker knopen?

Mijn post-zwangerschapgym-juf zei dat ik niet te lang met Kobus in de doek mocht lopen omdat verticaal zitten nog niet goed is voor die kleintjes. Een uur vond ze veel.
Nou loop ik weleens 2 uur zo rond en soms zelfs 2 keer op een dag.
Ze vond de kommahouding beter, maar die vind ik minder comfortabel zowel voor Kobus als voor mij. Klopt dat nou? Moet ik verticaal zitten echt opbouwen met eerst 5 min, volgende dag 10 etc?
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:32:29 #48
108648 cattie
lieve moeder
pi_71437337
Fee heeft altijd alleen maar rechtop gezeten. Goed geknoopt en dus goed ondersteund is dat naar mijn weten geen probleem.
pi_71437481
Dat leek me ook, Kobus zit altijd lekker, hij zakt soms een beetje door, maar het knopen gaat steeds beter dus dat gaat ook over.
Ik zou alleen graag goed tegenargument willen geven, vanwege de andere moeders.

Ik heb Fee trouwens allang niet meer gezien in een mooie doek!
duh, niet die doek maar Fee is mooi natuurlijk!
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:41:37 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_71437608
Ze zijn beiden mooi hoor!
Bij deze, Fee in Katja:

pi_71437716
Zo'n lief snoetje!

En Katja staat ook mooi bij je rode haren!
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 20:20:27 #52
141844 Macka66
pi_71438779
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:37 schreef oeke het volgende:
Dat leek me ook, Kobus zit altijd lekker, hij zakt soms een beetje door, maar het knopen gaat steeds beter dus dat gaat ook over.
Ik zou alleen graag goed tegenargument willen geven, vanwege de andere moeders.
Ondersteund is het sleutelwoord
Een goed geknoopte doek volgt en ondersteunt zowel het zitvlak en de heupjes als het ruggetje van de rechtop zittende jonge baby. Het kind hoeft zichzelf niet omhoog te houden. Maar door de beweging worden er wel alvast wat spieren getraind, goed voor de ontwikkeling. (De kommahouding heeft dit voordeel niet)
Het is heel wat anders wanneer je een jonge baby op een stoel zou laten zitten, dan werd alleen het zitvlak ondersteund en zou hij zichzelf omhoog moeten zien te houden. Wat het spierstelsel nog niet voor elkaar kan krijgen.

Goede foto met hoe de doek de rug moet volgen staat richting het eind van
dit artikel over correcte positionering.

Achterwerk lager dan de knietjes is idd een kwestie van goed tegen je aan knopen. En soms helpt het om je handpalmen tegen de voetzooltjes te zetten en lichte druk te geven. De baby trekt de beentjes dan vanzelf in de juiste positie op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 29-07-2009 20:25:52 ]
pi_71439082
Dankjewel

Die foto's zijn fijn zeg!
Kan ik ook aan P. laten zien want hij vind het al snel te strak geknoopt en zielig voor Kobus. Ik krijg hem nog niet goed aan zijn verstand gepeuterd dat strak juist voor hen allebei lekkerder is.

Wel ben ik allang blij dat hij, na een teleurstelling omdat het niet zo makkelijk was als hij dacht, toch weer probeert te dragen. Ik help dan knopen. Maar mag het dus niet te strak doen waardoor Kobus heel scheef zakt en ik me moet inhouden om hem niet uit de doek te rukken.

Ik trek nu altijd alleen de bovenste rail goed strak, maar ik moet dus de onderste rail ook strak trekken om die kikkerhouding vast te kunnen houden?
pi_71441222
In de baarmoeder zitten ze ook lekker 'strak' met weinig bewegingsruimte, lekker geborgen. Dat doe je eigenlijk na met de doek (in de buik zitten ze ook met hun knietjes hoog- al zitten ze daar bijna naast hun oren, buiten de buik misschien niet zo'n aanrader )
Misschien een argument voor P?
pi_71441421
Ik redde het helaas niet. Wanneer is er weer een draagdoekbijeenkomst?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:02:07 #56
141844 Macka66
pi_71441856
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:31 schreef oeke het volgende:
Ik trek nu altijd alleen de bovenste rail goed strak, maar ik moet dus de onderste rail ook strak trekken om die kikkerhouding vast te kunnen houden?
Ja, de onderste rail moet in de knieholtes zitten en moet ook goed strak op spanning zijn. Eigenlijk is dat nog wel de belangrijkste rail om op te letten, want die geeft de tegenkracht waardoor het kind stevig in de doek blijft zitten.
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:08:52 #57
141844 Macka66
pi_71442135
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef Vicky het volgende:
Ik redde het helaas niet. Wanneer is er weer een draagdoekbijeenkomst?
Laatste woensdag van augustus. Maar voor die tijd heb je vast al wel kraambezoek gehad van een ervaren knoopster (of twee)

En voor de aagjes: er is een Haagse Draagkring opgericht, die de laatste woensdag van iedere maand bijeenkomst houdt in de Vruchtenbuurt
pi_71442314
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:02 schreef Macka66 het volgende:
Ja, de onderste rail moet in de knieholtes zitten en moet ook goed strak op spanning zijn. Eigenlijk is dat nog wel de belangrijkste rail om op te letten, want die geeft de tegenkracht waardoor het kind stevig in de doek blijft zitten.
Stom zeg, ik was zo bezig met dat wiebelige koppie in bedwang te houden dat ik dat helemaal vergat. Morgen eens goed op letten.

Jammer Vicky, dat je er niet bij kon zijn. Hier idem dito. En ook zin in een draagmeet!
  donderdag 30 juli 2009 @ 04:25:41 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_71448523
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Laatste woensdag van augustus. Maar voor die tijd heb je vast al wel kraambezoek gehad van een ervaren knoopster (of twee)

En voor de aagjes: er is een Haagse Draagkring opgericht, die de laatste woensdag van iedere maand bijeenkomst houdt in de Vruchtenbuurt
Ik vind het een superidee die draagkring. Jammer dat het niet in de buurt is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71448933
Troel, daar is wel wat aan te doen hoor! PM me maar, of Macka, of Owlet, of Taartjesfee.
pi_71450035
Leuk zeg zo'n draagkring
pi_71450973
Even onder een spoiler.
SPOILER

[ Bericht 86% gewijzigd door fIoortje op 30-07-2009 12:00:23 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:10:16 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71452731
floortje, waar om onder een spolier?

wat is die draagrking precies? en moet het altijd in den haag, of kan het ook ergens anders?

idd leuk! en woensdag is mn vrije dag, dus lekker handig
pi_71452868
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Macka66 het volgende:

Wat leuk zeg!
Die ga ik onthouden, kan ik mooi combineren met familiebezoek.
pi_71453446
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:

wat is die draagrking precies? en moet het altijd in den haag, of kan het ook ergens anders?

idd leuk! en woensdag is mn vrije dag, dus lekker handig
De Haagse draagkring is altijd in Den Haag, maar wie interesse heeft in een draagkring ergens anders moet maar even PMmen (naar mij, FIoortje, Macka of de taartjesfee)

Het was in ieder geval echt heel gezellig gister. De kindjes hebben lekker gespeeld, de moeders veels te lekkere taart gegeten, er is veel over doeken gepraat en er zijn handige tips uitgewisseld
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:38:42 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71453602
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Omdat fIoortje precies goed aanvoelt dat dit niet een V&A topic is voor doeken. Dat kan in ons eigen V&A topic en dan idd hier een spoilertje of een linkje in je signature naar wat er te verhandelen is.

Again, dit is niet streng of onaardig bedoeld verder.

Haagse draagkring klinkt leuk!
Als de baby er straks is wil ik ook wel een keertje langs komen.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 12:07:57 #67
141844 Macka66
pi_71454533
De Draagkring is niet alleen gezellig meeten, hij is er ook om mensen te wijzen op dragen en over de drempel te trekken. De Vruchtenbuurt waar we 'm nu houden is een buurt met veel startende gezinnen in etagewoningen. Dragen zou voor de ouders daar heel praktisch kunnen zijn. Als we binnenkort folders ophangen bij supermarkten en kdv's e.d. in de buurt en onze bijeenkomsten meer zichtbaarheid krijgen dan raken meer ouders bekend met het idee van kinderen dragen

<K3 modus> eerst nemen we de Vruchtenbuurt, dan de stad, dan het land, dan de hele wereld. Wij...gaan..DRAGEN!!!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_71455019
Draagkring

Ik heb in mn spoiler nu ook foto's gezet
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:39:21 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71455460
Dat idee had ik idd al Macka, als het gewoon theeleuten zou zijn, dan zou je er niet zo'n 'officiele' naam aan geven zeg maar.
Leuk hoor! Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
pi_71455766
Zoals beloofd:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef mrien het volgende:
Ik vind die active mom carrier er ook leuk uitzien op de plaatjes Deepfreeze! Heb je al foto's gemaakt? Ben erg benieuwd namelijk!

Zonet ook nog even de stad in geweest. Toen zat hij een stukje hoger, en kon Chris over mijn schouder meekijken.

Als is het natuurlijk geen echte draagdoek, maar heeft iemand hier nog een goede tip om zo'n SSC goed glad over de rug te krijgen. Er blijft nu af en toe nog een paar ribbels stof onder Chris zijn billen, terwijl dat eigenlijk glad zou moeten zijn en op de rug wat hoger. Iemand een idee? Of gewoon weer opnieuw proberen (zoals nu)
pi_71456411
Ziet er goed uit, Deepfreeze!
Duwt hij misschien met zijn oksels het geheel wat naar beneden? Wat bij mij nog wel eens wil helpen is om de armen in de drager te wurmen en dan een beetje te springen. Als je je armen over je schouders naar achter reikt en dan de bovendand van de drager pakt kan je hem een beetje optillen waardoor Chris er misschien wat dieper in zakt. Of de voeten omhoog duwen (en daardoor de kont naar beneden).

En een SSC is geen 'echte' doek, maar het is wel een 'echte' SSC en die draagt in principe net zo ergonomisch verantwoord voor volwassene en kind. Niets mis mee
pi_71457072
Dat benen omhoog duwen heb ik ook gedaan, icm met hupsen maar zijn billen zakken dan niet echt. Mensen keken me vanochtend gek aan in de stad .
Maar de bovenrand grijpen is ook nog wel een idee, als ik daarbij kan. Misschien wel met behulp van de koorden van het slaaprandje..

Ik bedoelde meer dat dit een draagdoektopic is.. maar wel de handigste plek om zo'n vraag te stellen.

Zo'n SSC zit echt heerlijk. Ik heb niet het idee dat er 14 kg op mijn rug hangt, en Chris babbelt vrolijk rond..
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 13:43:59 #73
141844 Macka66
pi_71457254
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoals beloofd:
[..]

[ afbeelding ]

Zonet ook nog even de stad in geweest. Toen zat hij een stukje hoger, en kon Chris over mijn schouder meekijken.

Als is het natuurlijk geen echte draagdoek, maar heeft iemand hier nog een goede tip om zo'n SSC goed glad over de rug te krijgen. Er blijft nu af en toe nog een paar ribbels stof onder Chris zijn billen, terwijl dat eigenlijk glad zou moeten zijn en op de rug wat hoger. Iemand een idee? Of gewoon weer opnieuw proberen (zoals nu)
Hee Deepfreeze, er zit een blond engeltje op je rug

Als ik de foto bekijk denk dat het zitje nog een klein beetje dieper kan. Niet veel hoor, maar net een tikkie en dan zou je ook geen ribbels meer hoeven hebben. Bij deze ssc zul je om dat te bereiken de schouderbanden iets losser moeten maken, en misschien de onderste band iets hoger zetten. Je zult daarin de juiste balans moeten vinden, anders gaat het gewicht van Chris teveel aan je schouders hangen. Maar dat voel je snel genoeg

Mocht het niet lukken, dan is er nog geen man overboord. Het ziet er al best goed uit, en ribbels onder Chris z'n achterwerk zijn minder bezwaarlijk dan teveel gewicht aan jouw schouders!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 13:51:05 #74
141844 Macka66
pi_71457484
Deze kwam ik tegen op een website, en vond ik leuk om te laten zien.
Een Simplicity zelfmaakpatroon voor een carrier uit 1984. Nr 6428, de Infant - Baby Carrier / For the Active Mom or Dad. Die bandjes, auw!

pi_71457681
Oeh, dan ben ik blij met mijn brede gevoerde bandjes inderdaad..
Wel stoer dat er ook een papa opstaat trouwens.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:52:14 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71459479
Wel jammer dat je de achterkant niet te zien krijgt. En hoe het kindje hangt, ziet er ook niet echt comfi uit, maar voor die tijd misschien wel een hele mooie uitkomst geweest.

@deepfreeze, ziet er goed uit dat blonde kereltje op je rug.

heeft er iemand hier nog een goede link naar een rucksack-knoop voor een korte doek (3,2 mtr). Heb gezocht, maar krijg hem niet gevonden. Dacht dat Webkim er ooit een gepost had.
pi_71459754
http://www.wrapyourbaby.com/rucksack.htm
Hier staan foto's en 2 filmpjes en op youtube is er ook veel te vinden als je zoekt op Rucksack Carry.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 15:16:02 #78
141844 Macka66
pi_71460250
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:52 schreef chacama het volgende:
Wel jammer dat je de achterkant niet te zien krijgt. En hoe het kindje hangt, ziet er ook niet echt comfi uit, maar voor die tijd misschien wel een hele mooie uitkomst geweest.

@deepfreeze, ziet er goed uit dat blonde kereltje op je rug.

heeft er iemand hier nog een goede link naar een rucksack-knoop voor een korte doek (3,2 mtr). Heb gezocht, maar krijg hem niet gevonden. Dacht dat Webkim er ooit een gepost had.
Bedoelde je deze?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:54:32 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71461342
thanks. Zal mijn zus blij mee zijn. Daar is nu Jakob aan het logeren en ze gaan straks op vakantie. Dus een fijne ruck is dan wel zo prettig.
pi_71461681
Ziet er goed uit Deepfreeze!
Bedankt voor de foto!
pi_71475506
Het werd weer eens tijd voor een stashfoto!

Mijn stash, zoals hij vandaag is:

van boven naar beneden:

-Hopp casablanca sling
-Silk Indio 3, pistache
-Sakura bloom sling, essential linen
-Lilien Rosenquarz 6
-Indio Zinnober (wol) 5
-Indio Koralle 6
-Nino Pink 4 (verkocht, gaat morgen op de post)
-Indio Primula 6

-Zijde rode vogels (geleend van Macka66)
-Bebina Woodland Brown 4.6
-Zara Lavender 4.7
-Jim Pink 4
-Pfau v/w 6
-Indio Indigo 6
-Indio b/w Blacklabel 4
-Nati bamboe Turkis 4.6
-Jim Jade 6 (linnen)
-Bebina Petrol 4.6

Ik mis:
-Neobulle Simon (op reis)
-Neobulle Manon Rouge (uitgeleend)
-Indio Zink (linnen) (uitgeleend)
-Medley Palermo (uitgeleend)
-Wellen Granat (uitgeleend)

OTW:
-Indio gold 6
-Indio sand 6 (linnen)
-Silk Indio 4
-Sakura Bloom sling pure Storm
pi_71475621
Da's een aardige stapel!
Als alles goed gaat heb ik volgende week een stapeltje van 5 doeken! (ringsling en geleende doek incl)
Heb een storch inka en een hopp nairobi onderweg.
En niet echt wensen meer
pi_71481700
Mooi hoor, FIoortje!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:32:45 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71481839
Floortje!

Volgens mij heb je een lichte voorkeur voor indio's

al hoop ik je over 2 weekjes van je koralle af te kunnen helpen
hij is wel erg moi, namelijk.
waarop baseer je je voorkeur voor een geslacht? de doekencollectie
pi_71483787
hahaha
Zie jij jezelf geen jongetje dragen in Koralle?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:55:08 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71483897
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:51 schreef owlet het volgende:
hahaha
Zie jij jezelf geen jongetje dragen in Koralle?
eigenlijk niet, nee
als het een meisje wordt, gaan we voor koralle en manon rouge, voor een jongetje moet ik nog ff verder zoeken. ik heb natuurlijk al indio ultramarin... mss dat ik dan toch die hopp antigua koop. vond ik altijd al mooi
pi_71485476
Oh nou, als je dat niet prettig vindt is het toch prima?
Er zijn plenty mooie niet-roze doeken te vinden is een storch leo niets voor jullie?
pi_71486497
Tjee Floortje wat een mooie stapel!

Ik begin Indio's steeds mooier te vinden door mijn Ultramarijn en ik wil er nog wel een, maar er is zoveel keus! Pistache is mooi! En Koralle ook.
Die alleronderste Indio is dat een geverfde? Erg mooi ook!

Maar ik mis groen een beetje. Niet je kleur?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:48:09 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71487077
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:49 schreef owlet het volgende:
Oh nou, als je dat niet prettig vindt is het toch prima?
Er zijn plenty mooie niet-roze doeken te vinden is een storch leo niets voor jullie?
hoezo, heb je er een in de aanbieding?
naja, eerst nog 2 weekjes wachten
pi_71487325
Nee hoor! Ik moest er alleen aan denken omdat het van die heerlijk zachte babydoeken kunnen worden terwijl ze toch oersterk en stevig zijn. En volgens mij ben jij niet perse gek op vrolijke motiefjes of felle kleuren

Ja ja, ik ben het met je eens hoor. FIoortje moet een ficus er bij
pi_71487334
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:23 schreef oeke het volgende:
Tjee Floortje wat een mooie stapel!

Ik begin Indio's steeds mooier te vinden door mijn Ultramarijn en ik wil er nog wel een, maar er is zoveel keus! Pistache is mooi! En Koralle ook.
Die alleronderste Indio is dat een geverfde? Erg mooi ook!

Maar ik mis groen een beetje. Niet je kleur?
Thanks!

Groen is niet echt mijn ding nee. Ik wil ooit nog wel een Ficus, maar ooit. Heeft absoluut geen haast. Of misschien de nieuwe storch, dat vind ik wel een mooie kleur groen.

De onderste Indio is een een oudje, een Black Label, van oorsprong Blauw/Wit en geverfd (geen idee door wie, ik ben eigenaar 6098). Super-super-super zacht en floppy. Echt heel erg fijne doek.

Ik heb vandaag weer 2 nieuwe indio's binnen: Gold en Sand (linnen). Ik hoop dat ik nu eindelijk mn ultieme verfbare linnen heb gevonden, want ik wil zo graag een roze linnen indio. Ik had een ecru, maar die vond ik niet fijn dragen dus die heb ik ongeverfd weer verkocht. Maar ik moet nog even geduld hebben; sand krijg ik voor mn verjaardag (zondag) dus die moet nog even wachten, en ik kan pas de 10e gaan verven want dan krijg ik mn verf.
pi_71487651
Ficus!

En Sand die vind ik ook heel mooi!
Ben benieuwd hoe die wordt als je hem verft.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:14:05 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71493057
floortje, wat doe je me aan!
ik wist helemaal niet van die nieuwe groene!
die is mooi!!!!
hebben, hebben, hebben!

maar ik heb al een groene...

maar die is wel erg mooi

die andere nieuwe vind ik minder mooi dan manon rouge
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:19:24 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_71493224
floortje, wat vindt je van de gold?
Ik heb me gek laten maken bij de buren. Ik wil nu een draagdoek uit de geboortemaand van Ive (indio gold met linnen of indio ochre met linnen) en de conceptiemaand van Fee (indio Eis met linnen) en die zijn natuurlijk heel moeilijk te vinden...

Ik vind mijn CG waves trouwens echt een heerlijke doek! En mijn indio hennep is nu boterzacht en nog steeds supersterk.
pi_71493497
Cattie, gold is mooi!!! Heel erg dun, en nu, (bijna droog) al best zacht! Ik ben zo benieuwd hoe hij draagt!

volgens mij heeft monique er nog 1
pi_71493520
oe, ze heeft ook nog een kupfer!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:28:33 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_71493525
Ik ga voor de linnen versie. Al is kupfer aanlokkelijk.
pi_71496526
Ik heb vandaag van 10:00 tot 13:00 X in rucksack met de CGW gedragen, daarna heeft ze 2 uur geslapen in FWCC met pfau. Om vervolgens de rest van de dag weer te rucken met CGW tot 18:00.
En het was echt zo heerlijk om haar de hele dag te dragen.. Ik heb nog nooit langer dan 15 min op mijn rug gedragen tot nu maar ik heb nergens last van

En ik durf in het openbaar zonder spiegels, en met een publiek haar eindelijk te rucken..
Ik was zo bang dat ik ging klunzen maar het ging goed.

En ik moest zo lachen om mijn moeder, ik zei; "he mam waar is mijn pauw? "
Mijn moeder gaf als reactie: "Je pfau zit in de tas"
Ik moest lachen en ze keek me aan van nou het heet toch een pfau
En toen bedacht ik me dat ik het misschien iets teveel heb gehad over mijn doeken

Dit was mijn liefdagboek verhaal vol met smiley overkill sorry ik ben aan het hyperen.
pi_71496600
Tof MamsX!
pi_71499396
Mams
pi_71499734
Ik had ook nog een draagfoto gemaakt
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:03:05 #102
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71500494
Fijn MamsX!
Ik baal zo dat ik woensdag heb moeten missen! Maar gelukkig is er volgende maand weer een inloopochtend
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:24:21 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71501064
Klinkt als een goede draagdag MamsX!

Ik wilde vandaag de vakantie beginnen met een SHBC, maar madam werkte niet mee, dus dan maar een rucksack proberen, maar ze zat helemaal scheef en schreeuwde de hele buurt bij elkaar Dus toen maar een oude vertrouwde kangaru (ik vertikte het gewoon om met de kinderwagen te gaan die we uiteindelijk toch maar mee hebben genomen) en dat was wel goed? Blijkbaar moet ze nog wennen aan het op de rug gedragen worden. Overigens was ze wel stil zolang ik rondjes door de kamer liep alleen het knopen zelf vond ze vervelend. Maar zolang dat nog niet soepeler gaat, no way dat ik dat midden op straat durf te doen...
©Dumbo
pi_71501632
Ik vind rugknopen op straat ook lastig hoor. Wat ik lastig vind? Mensen die aan mn kind gaan staan frutten, of mn doek, en 'ooooooooooh wat eng' gaan staan roepen.

Vandaar dat ik dat bijna nooit doe.
Vandaag toevallig voor de apotheek voor het eerst sinds lange tijd op straat een ruck geknoopt.
(mijn liefie heeft spruw )

Ik ben blij dat ik het nu weer gewoon een keer gedaan heb, morgen weer!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:53:51 #105
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71501944
Ik heb wel het hoogste punt van Nederland bezocht met gebakje in silk Indio Het was geweldig mooi, en alle mensen die hun kleine kindje op de arm mee naar boven hadden gesjouwd vonden het een uitkomst
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:57:17 #106
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71502046
Met voorop knopen doe ik wel gewoon "overal". En dat gebemoei is echt zo irritant idd. Rugknopen moet ik gewoon nog even wat meer oefenen, voel ik me nog niet vertrouwd genoeg voor...

Balen van de spruw trouwens Hopelijk is het snel over!

Oeke, had je de nieuwe Didymos Millefiori's met Kapok al gezien? Je vond Millefiori Stein zo mooi, en dit lijkt er wel iets op dus wie weet vind je deze ook wel mooi. Silber-ecru noemen ze het. Ik vind hem iig wel heel mooi, en ik sluit niet uit dat ik hem ga bestellen...

©Dumbo
pi_71502140
Wat een leuke foto en floortje beterschap!! spruw is afschuwelijk zielig
En er was vandaag eigenlijk geen naar commentaar ofz , ja 1 vrouw die tijdens het knopen x haar beentje terug legde op mijn rug want het lag niet meer recht .. terwijl ik haar nou juist net lekker hoog had met de knietjes

Ik heb net onderste boven op de grond gelegen van het lachen..
Ik krijg een email van mijn moeder...
Onderwerp was Draagjas
Dus ik open de mail en jahoor een plaatje van de jas die volgens haar erg mooi is.
Had ze lopen googlen... ik ben dinsdag jarig en volgens mij weet ik wat ik ga krijgen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:03:53 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_71502249
Mooie foto TF!

Mamsx, dat is geen verkeerd cadeau.

Die millie kapok vind ik er zo blauw uitzien, helemaal niet zilver/ecru. Wel mooi, maar niet iets voor mij. Ik heb andere doeken op het oog.

Ik heb mijn schoonmoeder een keer een tikje gegeven. Ik was aan het knopen en zij plukte maar aan de doek, ook toen ik er wat van gezegd had. Uit pure frustratie heb ik haar handen toen weg getikt.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:03:58 #109
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71502251
Tof, zo`n moeder die meedenkt
Grijs/ecru millie Ik vind hem wel mooi, maar niet meer dan dat geloof ik
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:05:36 #110
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71502298
Cattie Ik herken dat Het is irritant dat mensen aan de doek gaan plukken zodat jij niet meer weet waar alles gebleven is! Ik schrik me elke keer weer kapot als mijn wederhelft m`n dochter van m`n rug afplukt als ik klaarsta om haar voorover af te laten glijden, ze is dan ineens 'kwijt' en dat voelt heel eng!
pi_71502339
Wat fijn MamsX, een goede dag om te dragen! Ze zit ook heel mooi op je rug

En het gebakje zit daar ook lekker!

Floortje, ik hoop dat de spruw snel weg is, zo naar. Wel knap dat je gewoon ging knopen op straat.

Vandaag ook geknoopt in het restaurant van de Bijenkorf en het ging zo goed! Pfau is zo fijn.
En nu ik ook de onderrail goed aantrek zit het zo lekker!
Dank voor alle tips die ik hier steeds krijg!

Aaaaah, die is ook mooi, ik ga snel even op de site kijken, Tex
pi_71502370
Fee, ziet er heerlijk uit! Volgens mij hebben jullie genoten!

Tex, ik vind 'm ook wel wat hebben die millefiori.
Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak volgens mij...

Ik ben trouwens bijna een Indio Ficus rijker . Als iemand nou even mijn prachtige Zara Lavender koopt, dan kan ik ervoor zorgen dat ik groen krijg in mn stash!

spruw is echt stom. en zielig!

MamsX, wat ontzettend gaaf een draagjas!!!!

Ik wil graag een draagponcho. Maar ik heb vorige week een super gaaf leren jack gekocht, die wil ik eigenlijk niet vertsoppen onder een draagponcho/unit. Maar we zien wel, eens kijken binnenkort of ik uberhaupt wel over het leer heen kan knopen of dat het gaat glijden.
pi_71502565
Heeft iemand hier al een Kapok doek? Hoe voelt-ie? Ik heb namelijk geen idee, maar ik ben zeer in de verleiding.

Ficus! Van hiernaast Floortje? Ik heb zitten twijfelen maar ik ben daar nog niet aangemeld dus de drempel is wat hoger. Ik hoop dat je Zara snel verkoopt, ik ben benieuwd hoe groen jullie staat.

Wat voor jas MamsX? Ik was laatst ook een beetje aan het zoeken naar de verschillende soorten jassen.
pi_71502837
Nou mijn mama die gaat helemaal voor de Mam coat.. en dan dus deze..

Maar ik vind er een aantal wel mooi
pi_71502923
Oeke, van hiernaast idd. We gaan misschien ruilen, maar zij kan geloof ik het geld beter gebruiken dan een doek...
Ik heb iig eerste keus, en wsl koop ik ´m toch wel.

Dus.

Heb ik al verteld hoe ontzettend dun en nu al zo zacht en zo fijn knoopt, mijn indio gold!
Echt, heeeeerlijke doek! En nu heb ik dus ook geel in mn stash!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:28:19 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71502948
Begon mij ook al op te vallen ja floortje, dat we beetje dezelfde smaak hebben

oeke ik las op TBW dat kapok heel zacht is, beetje zijdeachtig voelt, licht en luchtig, maar wel draagkrachtig! Ik ben er dus wel beniuewd naar...

Maar als ik nu direct bij didy bestel ben ik niet thuis als ze hem bezorgen, dus ik moet wel wachten... Is op zich wel goed voor mij, dat ik niet impulsief een nieuwe doek kan kopen
©Dumbo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:35:49 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_71503144
MamsX, die oortjes!

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar kapok. Als 1 van jullie er nou 1 koopt, dan kom ik wel voelen.
pi_71503287
Die oortjes hoef je niet te gebruiken natuurlijk he haha
Daar was ik in ieder geval niet van plan als ik deze mocht krijgen
pi_71503677
Da's een mooie jas MamsX, alleen ik ben eerlijk gezegd ook geen echte fan van pakjes met oortjes enzo.
Erg leuk dat je moeder zo enthousiast is. Heeft ze X al eens gedragen?
pi_71503925
Nee dat vind ze eng..(en ik stiekem eigenlijk ook.) Maar ze snapt we waarom dat ik meerdere doeken heb En ze durft ook toe te kijken hoe ik haar van mijn rug af zwiep.. Dus ik ben al meer dan tevreden
pi_71504243
Ja, dat is al fijn! Ik weet ook nog niet of ik mijn moeder zal laten dragen. Dat lijkt me ook spannend.

Enne, Cattie, binnenkort zal ik hier melding maken van hoe kapok voelt!

dank je Tex!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:16:06 #122
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71504341
oeke

Micha zag vandaag voor het eerst mijn ringsling en vroeg "is dat nou een sling?" vond ik ook al heel wat Verder vindt mijn omgeving het wel leuk dat dragen, maar vinden ze mijn stash wel lich-te-lijk overdreven Mijn zus heeft weleens aangegeven dat ze Hannah ook weleens wilde dragen, dus ik hoop dat dat er nog weleens van gaat komen En dat ik het dan goed genoeg kan uitleggen en ze het niet te ingewikkeld (haha) gaat vinden...
©Dumbo
pi_71504527
hoezo impulsaankoop? En P. vond hem niet zo bijzonder, dus ik heb nog niets gezegd, ik wil nog even van mijn geheimpje genieten

Leuk je zusje te laten dragen, dat zou ik ook wel aan durven met mijn zusje. Ik weet alleen niet of ze wil.
pi_71506015
Heb je zomaar kapok gekocht.. ik neem aan millefiori ??
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:55:28 #125
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71506696
Heeft iemand toevallig nog losse slingringen -die niet meer gebruikt worden- ter overname? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_71508459
mamsx, wat leuk zo'n enthousiaste moeder. Die van mij is ook best enthousiast. Loopt af en toe met foto's te showen, hihi.

Oeke, nieuwe doek onderweg?!
Hij is wel mooi!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:39:59 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71508809
Ik vind de Zara Lavender wel heel erg mooi , maar ik heb beloofd geen doeken meer bij te kopen totdat er een beebje is...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:48:42 #128
14746 k_i_m
pi_71517465
Ik heb een Wellen Japura sling besteld . Ik mis toch wel heel erg de rek in mijn KS sling, vooral bij lange stukken . En deze is ook groen, dus ik ga er niet op achteruit .
In my life
Why do I smile
pi_71517556
Ooooh ik wil ook graag een didysling!! Leuk kim
pi_71519883
Zo. Terug van driedaags cursusweekend Trageschule. Superinspirerend en leerzaam, maar ik ben nu ook total-loss. Morgen mag Thomas proefkonijn zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:35:45 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_71521274
Wat doe je in zo'n weekend Webkim? Nieuwe draagtechnieken oefenen, theorie, doekenvoelen?
pi_71522599
ik heb net een Indio Ziegel gewonnen op Gbay!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:28:16 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_71522730
Gefeliciteerd! Zie je wel dat er niets mis is met ebaytips?
pi_71522734
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:35 schreef cattie het volgende:
Wat doe je in zo'n weekend Webkim? Nieuwe draagtechnieken oefenen, theorie, doekenvoelen?
Deze keer nieuwe technieken, manieren om workshops en voordrachten te houden, didactiek, manieren om kinderen met down, lage spierspanning en heupdysplasie te dragen, resultaten van nieuwe onderzoeken etc. etc. En ook verdieping en herhaling van de methoden uit de vorige cursus.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71522892
Gefeliciteerd!

maar goed dat ik net die kapok heb gekocht anders hadden we tegen elkaar zitten bieden!
Ik ben er nog de hele nacht hyper van geweest! Dat hij maar gauw hier komt

Webkim, ik ben ook wel nieuwsgierig.
Edit: Beetje sloom ben ik vandaag, dank voor je antwoord! Klinkt heel goed.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:15:11 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71536728
mamsx, wat leuk dat je wrs een jas krijgt voor je verjaardag!
En uiteraard alvast van harte

floortje en oeke, ook nieuws doek in aantocht!

k_i_m, kan je geen slingringen los kopen bij een van de "plaatselijke" webwinkels?

ik krijg nooit echt commentaar als ik knoop, wel dat mensen kijken staren tot hun ogen bijna eruit vallen, en ze bieden wel aan om te helpen, maar ik kan ze nog wel uitleggen dat dat niet nodig is.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:17:04 #137
14746 k_i_m
pi_71536787
Ik zag ze op de site van Didymos staan, net nadat ik mijn order geplaatst had. Vond het wat zonde om nog een keer zoveel moeite te doen voor een paar ringen van 6 euro, dus ik denk ik vraag het hier even. Welke webwinkels verkopen ze dan nog meer?
In my life
Why do I smile
pi_71536920
Stormopzolder.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:25:17 #139
14746 k_i_m
pi_71537020
Dank!
In my life
Why do I smile
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:27:22 #140
14746 k_i_m
pi_71537095
Noes, die zijn gesloten . Nog een andere tip?
In my life
Why do I smile
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:30:27 #141
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71537201
lilababy heeft ze ook
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:36:59 #142
14746 k_i_m
pi_71537442
Jeuj! .
In my life
Why do I smile
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:49:26 #143
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71539648
Of ringslingshop
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:32:15 #144
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71540944
* Noli. is weer terug van een weekje Belgische Ardennen/Belgisch Luxemburg.. *

Echt.. In de Ardennen is een doek gewoon een must-have!!!
Ik heb veel leuke reacties gekregen bij het kasteel van La Roche en Ardenne. Vrienden van ons liepen verschrikkelijk te ploeteren om een Chicco buggy met kereltje van zeven maanden erin naar boven te krijgen en wat rond te kijken in het kasteel.
Dit is (een stukje van) de toegang naar het kasteel:

Bij de ingang werden ze al flink gewaarschuwd door meerdere Nederlanders dat het vrij moeilijk te doen is met een buggy. Toen zagen ze Tessel en zei iedereen meteen dat dát toch wel het mooiste en makelijkste is.
(vonden vrienden wat minder leuk commentaar na die tocht naarboven )

Een stel vertelde nog dat ze zelf ook een lange doek hadden en de man zei meteen dat hij nu spijt had dat ze 'm niet mee hadden. Ze gebruikten 'm thuis veel maar hadden er gewoon niet aan gedacht om 'm mee te nemen.

Ik heb overal kunnen kijken in het kasteel. Trappetje op, trappetje af, hellinkje op, hellinkje af.

Zal straks even kijken hoe de foto's zijn.
Maxi, Midi & Mini
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:03:44 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71541742
Hannah in SHBC in Kupfer Als ze uitgeslapen is werkt ze een stuk beter mee

Dit is eigenlijk de eerste keer na het wassen dat ik Kupfer gebruik Maar wat een fijne doek! Heerlijk dun, hele dunne knoop ook, maar het zit als een huis! Had alleen wat strakker mogen knopen, maar d'r knietjes zaten wel mooi hoog
©Dumbo
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:48:23 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71542998
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:32 schreef Noli. het volgende:
* Noli. is weer terug van een weekje Belgische Ardennen/Belgisch Luxemburg.. *

Echt.. In de Ardennen is een doek gewoon een must-have!!!
Ik heb veel leuke reacties gekregen bij het kasteel van La Roche en Ardenne. Vrienden van ons liepen verschrikkelijk te ploeteren om een Chicco buggy met kereltje van zeven maanden erin naar boven te krijgen en wat rond te kijken in het kasteel.
Dit is (een stukje van) de toegang naar het kasteel:
[ afbeelding ]
Bij de ingang werden ze al flink gewaarschuwd door meerdere Nederlanders dat het vrij moeilijk te doen is met een buggy. Toen zagen ze Tessel en zei iedereen meteen dat dát toch wel het mooiste en makelijkste is.
(vonden vrienden wat minder leuk commentaar na die tocht naarboven )

Een stel vertelde nog dat ze zelf ook een lange doek hadden en de man zei meteen dat hij nu spijt had dat ze 'm niet mee hadden. Ze gebruikten 'm thuis veel maar hadden er gewoon niet aan gedacht om 'm mee te nemen.

Ik heb overal kunnen kijken in het kasteel. Trappetje op, trappetje af, hellinkje op, hellinkje af.

Zal straks even kijken hoe de foto's zijn.
Daar zijn wij 4 jaar geleden ook geweest. Kan me voorstellen dat het ploeteren is geweest met een buggy
zo wijs ik de laatste 1,5 jaar al steeds op het feit hoe handig een doek soms is (bij voorkeur inderdaad bij moeilijk per buggy/kinderwagen te bereiken plekken )
pi_71543298
Ik had de doeken ook niet willen missen op vakantie!

Hardloper.
IG @webkim
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:11:43 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_71545387
Noli, altijd handig die doeken!
Tex, leuke foto's.
Webkim, ziet er tof uit! Heb je al over Aare/Katja nagedacht?

Ik vind qua rugdragen alleen de ruck en die hammock ruck fijn. Bij andere rugkonpen heb ik zo'n harnas op mijn borst en komen mijn borsten zo in de verdrukking. Tibetaans afknopen vind ik ook vervelend. Hebben anderen dat ook?
pi_71546008
Ja! Ik wil! Ik ga morgen naar de post. Enne, je kan ipv Tibetaans ook Zweeds afknopen. Dan haal je de staart door de schouderband aan dezélfde kant ipv schuin.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:48:23 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_71547701
Zweeds? De hele wereld komt voorbij! Ik zal het eens proberen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:56:10 #151
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71551314
Hmmm...
Volgende week ben ik jarig en ik wil er eigenlijk wel een SSC bij.

Nu het volgende probleem.. Ik vind die nieuwe (erg roze) Ergo eigenlijk best leuk en bij Ergo krijg je er nu een zelfde in poppenversie bij. Nou mompelde M. ineens tussen neus en lippen door dat hij zoiets wél eens zou willen proberen.
Mocht hij het wel wat vinden dan denk ik dat een wat meer 'unisex' versie leuker is. Toch? De HeartRose is wel érg roze namelijk.

De Ergo Blue/Starburst vind ik ook wel cool maar is iets duurder.

Ik meen te herinneren dat Yamo en Ergo wel aardig vergelijkbaar waren?? Maar van Yamo vind/vond ik eigenlijk alleen de MoccaStreaks mooi.

En dan is er nog de Manduca.

Ik heb laatst bij iemand van de 'buren' de OliveGrove in het echt gezien. Ik heb 'm wel even in de handen gehad maar durfde niet te vragen om 'm te proberen (er vanuitgaande dat M. het toch niks zou vinden en ik me met doeken wel redde)

Iemand nog wijze raad over SSC's?? Over de Manduca hoor ik wisselende verhalen (maar die hoor ik ook wel over bijvoorbeeld de Ergo)

Nou ja, ik pieker nog even verder.. Ik heb iig nog een week.
Maxi, Midi & Mini
pi_71551637
Ik wil al heel lang heel graag de Yamo carrier Blue Flower.. alleen ik ben zo bang dat die stof gaat vangen aangezien ik zo dol ben op doeken Maar kan je helaas niet helpen
pi_71551707
Ik heb geen ervaring met een SSC, maar zit er wel hard over te denken om in de (nabije) toekomst zoiets aan te schaffen (als ik lief zover krijg... of niet natuurlijk...).
Dus ik lees geïnteresseerd mee!
pi_71551900
Ik kan maar een ding zeggen: altijd passen! Alle merken die je hierboven noemt zijn goed en hun geld waard, maar het is zo afhankelijk van je postuur, de lengte en de breedte van je bovenlijf hoe -ie zit en of -ie voor jou optimaal te verstellen is. Misschien eens naar een inloop bij iemand die meerdere merken ssc's verkoopt (sling-o-mama?)?
Hardloper.
IG @webkim
pi_71556379
Noli, Ik heb de medley van P_iglet geprobeerd, en heb nu zelf een "active mom carrier" (foto staat wel eerder, komt van lilababy.nl).
Die medley was meer geschikt voor kleinere kindjes. Voor Chris zat er eigenlijk al te weinig stof op de rug (hij zat wel goed, maar hij kon naar achteren hangen). Ook was die dikker gevoerd.
De AMC die ik nu heb is een vrij dunne SSC, met geen of weinig voering.
Ook zit het rugstuk hoger. Als hij goed zit, wel tot zijn oksels, en dan heb je nog 10-15 cm als slaapkapje.
Qua gordels maakt het niet zoveel uit. Ze hebben allebei gevulde schouder en heupbanden. Alleen het dragen met de AMC is dus fijner, omdat Chris goed tegen me aan zit geplakt
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:04:06 #156
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71560484
Volgens mij had Macka heel lang geleden ook zo'n leuk fotoverslag van een paar verschillende SSC's bovenop elkaar?

Mackaaaaaaaaaaa..... Waar ben je? Jij hebt Yamo's (duh) en jouw lief heeft een Ergo toch, heb je dan heel toevallig ook ergens een Manduca liggen?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 13:14:21 #157
141844 Macka66
pi_71562340
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:04 schreef Noli. het volgende:
Volgens mij had Macka heel lang geleden ook zo'n leuk fotoverslag van een paar verschillende SSC's bovenop elkaar?

Mackaaaaaaaaaaa..... Waar ben je? Jij hebt Yamo's (duh) en jouw lief heeft een Ergo toch, heb je dan heel toevallig ook ergens een Manduca liggen?

Hier ben ik... net terug uit de Friese Wouden

Linkjes:
- 26 ssc's vergeleken op The Babywearer
- spreadsheet met ssc maten

En ja, ik heb toevallig een Manduca Voor de consultancy.
Die Manduca heb ik er bij omdat hij zo enorm verstelbaar is. Hij kan vanaf heel klein tot kleuter meegroeien met het kind, en kan precies aan het lijf van de dragende worden aangepast. Het verstelllen gaat helaas niet makkelijk, dus de kracht van de Manduca is gelijk z'n zwakte. Even snel aanschieten en verstellen nadat een ander 'm gebruikt heeft zit er niet echt in.
Yamo en Ergo zijn uitwisselbaarder, en die gebruiken wij privé dus liever. En we gebruiken ook wel eens elkaars ssc als het zo uitkomt, al hebben we allebei een duidelijke favoriet vanwege de pasvorm.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 13:39:10 #158
141844 Macka66
pi_71562982
Even voor de duidelijkheid: Ik vind de Manduca op zich echt een goede drager. En het verstelbare is ook heel heel prettig in bijzondere situaties, als de dragende of de gedragene bijvoorbeeld een fysieke afwijking heeft.
pi_71564195
Jim Jade heeft een heel fijn nieuw huisje gevonden en mag voortaan een lief klein babytje vervoeren: Morris!

-bah-

[ Bericht 35% gewijzigd door fIoortje op 03-08-2009 19:09:18 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:53:27 #160
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71566498
Oeh die spreadsheet!
En ik zie meteen dat Manduca dan eigenlijk al afvalt.. Ergo en Yamo's Weight Limit is 90lbs en 5yrs. Manduca gaat 'maar' tot 40lbs. Wanneer het nodig is zouden we Hanne dus ook nog makkelijk in de Ergo en Yamo kunnen dragen en in de Manduca helaas dus niet.

Macka, ik geloof dat lief nog een dagje Madurodam, strand en Euromast of iets in die richting wou doen. Dat móet toch haast wel te combineren zijn? Ik zal het ier in de overleg gooien.
En je was hier wel héél dichtbij!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:59:08 #161
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71566623
Kan iemand alstublieft even de Lavender van Floortje kopen!

* Noli. doet net of ze 'm niet meer ziet..

(hoe graag ik ook zou willen.. ik heb nu 3 4.7's en hoef er echt, echt ,echt niet nóg een)
Maxi, Midi & Mini
pi_71566737
Noli, ik ben Lavender nu voor de 1e keer aan het wassen om 'm lekker op te fluffen! Weet je wel hoe heerlijk T. in Lavender zou zitten? Do you picture it?

maandag 3 augustus 2009 @ 16:06:49 #163
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71566844

Grrrrrrrr.. Je weet hoeveel ik tussen Zara Lavender en Jade Mauve heb getwijfeld he?
Voordat ik Jade bij toeval te koop tegen kwam bij 'de buren'.

* Noli. kwakt laptop aan de kant en gaat maar snel de was doen die nog moest..
Maxi, Midi & Mini
pi_71566895
Ja maar Noli een zara is zooooooooooooooooooooooooooooooo fijn
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:12:45 #165
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71567002
* Noli. ipv lalalalala er een matra in gooit...

Ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve,
ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve,
ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve,
ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve, ik heb Jade Mauve...

Maxi, Midi & Mini
pi_71567175
Ja maar een Jade is heus heel anders!!!!
pi_71567412
inderdaad!
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:35:17 #168
14746 k_i_m
pi_71567564
Het lijkt hier "dat andere forum" wel .
In my life
Why do I smile
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:55:04 #169
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71568127
Er stond toch laatst een nieuwe Millefiori bij de Kapok afdeling van Didymos?

Nu niet meer.
Was het een foutje van Didymos of zou ie nu al uitverkocht zijn?
Maxi, Midi & Mini
pi_71568271
Hij staat er inderdaad niet meer bij.. Op die plaats staat nu Indio kupfer/graphit.
pi_71568411
Uitverkocht dan! Jammer zeg, ik was aan het twijfelen. Ik ben erg benieuwd naar de draagkracht van kapok, en natuurlijk naar hoe het aanvoelt! Gelukkig heeft Oeke er een besteld, kan ze verslag doen!
Ik vind die groene kapok echt-echt-echt niet mooi. Maar er zullen wellicht nog andere modellen/kleuren met kapok komen!
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:10:14 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_71568480
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:35 schreef k_i_m het volgende:
Gezellig he?
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:10:44 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71568493
Ze komen vast ook nog wel bij Nederlandse webshops
©Dumbo
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:13:48 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_71568571
Of op de sonderpreise pagina. Er zijn trouwens ook weer cashmere didymos doeken te koop!
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:15:42 #175
14746 k_i_m
pi_71568622
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:10 schreef cattie het volgende:

[..]

Gezellig he?
.
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 17:21:12 #176
141844 Macka66
pi_71568765
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:35 schreef k_i_m het volgende:
Ja
En hier zijn er nog wel van die mooie spoilers
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:45:53 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_71569359
Wat is nou jullie probleem? We hebben het hier over dragen en draagdoeken. Ik krijg advies over mijn Ruckmethode, er is advies over ssc en het gaat over draagdoeken. Ik vind het prima zo, maar als er meerderen met problemen zijn, zou het uitgesplitst kunnen worden. Een topic dragen (over knopen, methodes e.d.) en een topic draagdoeken. Van mij hoeft het niet en is misschien wel wat veel van het draagdoekgoede in oud, maar het is een idee.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:46:26 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_71569371
Ik moet zeggen dat dit soort opmerkingen mijn lol in het hier posten wel wat wegneemt.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:53:58 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71569588
Ik snap ook niet goed wat het probleem is.
Als er vragen over het dragen en knopen zelf zijn wordt daar eigenlijk altijd antwoord op gegeven en zelfs filmpjes voor gemaakt. Maar je hebt gewoon ook niet elke dag vragen of iets over het dragen zelf te vertellen. En praten over de doeken zelf hoort er wat mij betreft ook gewoon bij. Verschillende doeken dragen ook verschillend, verschillende materialen, verschillende wevingen, etc. Ik ben zelf nog heel veel aan het ontdekken, het dragen zelf, maar ook juist die verschillen tussen die doeken.
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 18:06:36 #180
141844 Macka66
pi_71569912
Algemeen advies en praten over aanschaffen heb ik absoluut geen problemen mee. Maar als iemand in dit topic een specifieke doek (of drager) wil verkopen zou ik het wel zo prettig vinden als het onder een spoiler gaat. Want het is hier geen Marktplaats of Vraag & Aanbod. Dat er hier af en toe een mooie doek of drager wordt aangeboden is natuurlijk wel meegenomen, maar in de eerste plaats is dit toch een laagdrempelige plek waar iedereen kan vragen en praten en info inwinnen/geven over dragen. En dat karakter zou ik graag behouden, maar dat sneeuwt nogal onder zodra er hier verkoop plaatsvindt die of onder spoiler of per PM zou kunnen.
Maar goed, da's dus mijn visie.
en ik wil juist niks splitsen, het zou toch vooral om het dragen moeten gaan en dan maakt het in de basis niet uit of dat in een dure duitse doek of in een indiaas tafellaken gebeurt
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:09:25 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_71569991
Indiaas tafellaken
Macka, jouw punt begrijp ik wel, het gaat jou alleen om de verkoop. Ik had het idee dat het mensen irriteerde dat we het over nieuwe limited editions hebben en onze nieuwe aankopen e.d.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 18:19:39 #182
141844 Macka66
pi_71570271
Ik wil het best over eigenschappen van doeken hebben hoor. Dat is zo'n beetje mijn favoriete onderwerp
Daarom ben ik bijvoorbeeld enorm benieuwd naar de kapok Millefiori die oeke krijgt.

En zal ik dan wat zeggen over het verschil tussen Zara en Jade in het algemeen? Dat zijn allebei dure Indiase tafellakens
Waarvan de Jade een beetje veert en wat sneller zacht wordt dan een Zara. Het ligt natuurlijk ook aan wat je prefereert en hoeveel je draagt, maar over het algemeen is een beetje veren wel fijn met babietjes dragen maar minder met peuters dragen.
Zara en Jade hebben hetzelfde motief, maar bij Jade is het kleiner en overdwars geweven. Blijkbaar maakt dat verschil voor de rek.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:19:43 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71570274
Ja dat dacht ik ook. Het is namelijk al eens eerder ter sprake gekomen dat er meer werd gepraat over doeken dan over dragen zelf.
©Dumbo
pi_71570396
Oh ik heb helemaal geen last van de doeken die hier verkocht worden eigenlijk..
Ik vind het leuk dat alles in 1 topic is

OT : Ik had een hele rare groene vlek in mijn Silk indio zitten dus ik hem in de wasmachine gestopt en was doodbang dat het niet zou helpen.. Expres niet laten centrifugeren.. maar toen ging de deur niet open.. En bleef het programma hangen op 1 minuut
De wasmachine was van mening dat ik wel moest laten centrifugeren dus toch maar gedaan. Was als de dood dat SI er niet goed uit kwam haha. Maar ik heb net gekeken en ik zie geen vlek meer..
En dat op 30 graden zonder wasmiddel
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:25:20 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71570417
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:09 schreef cattie het volgende:
Indiaas tafellaken
Macka, jouw punt begrijp ik wel, het gaat jou alleen om de verkoop. Ik had het idee dat het mensen irriteerde dat we het over nieuwe limited editions hebben en onze nieuwe aankopen e.d.
Als ik vanuit de modjes even in mag haken, mag het idd hier wel een tandje minder qua handel enzo. Verder gaat het hier zelden of nooit off-topic, want het gaat altijd alleen maar over dragen en/of -doeken.

Maar ik kreeg laatst ook via de PM de vraag van iemand die het idd leuk vind om doeken te kleuren en te verven en dan weer te verkopen, niet echt puur voor de handel, maar ook niet om ze allemaal zelf te houden en tegen haar hebben we gezegd 'zet maar een advertentie bij dat andere forum, en dan een linkje in je sig' en dan vind ik het flauw om het van een ander wel toe te staan om hier zo veel en zo vaak doeken in de verkoop aan te bieden.

Dat kan dan evt. in het V&A topic hier in OUD, maar dan idd ook hooguit met een linkje in de sig.

En natuurlijk, als er iemand zegt 'ik zoek een bladiebla' dan mag daar best op gereageerd worden met 'pietjepuk heeft er een in de verkoop, check haar sig' oid. Dat is echt geen probleem.

Maar verder... leef je vooral uit op alle nieuwe kleuren, stijlen, draagmethodes etc. etc. Dat is echt het probleem niet Cattie.
En anderen natuurlijk, maar ik reageer even op jou omdat jij specifiek aan geeft de opmerkingen jammer te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 03-08-2009 18:32:38 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:40:27 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_71570801
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:25 schreef Brighteyes het volgende:

Maar verder... leef je vooral uit op alle nieuwe kleuren, stijlen, draagmethodes etc. etc. Dat is echt het probleem niet Cattie.
En anderen natuurlijk, maar ik reageer even op jou omdat jij specifiek aan geeft de opmerkingen jammer te vinden.
Heb je nog een paar honderd topics?
Dank je voor je antwoord. Dan had ik het verkeerd begrepen gelukkig.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:41:11 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_71570816
Gelukkig MamsX! Dat is wel 1 van de redenen dat ik geen zijde doe.
pi_71571504
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:46 schreef cattie het volgende:
Ik moet zeggen dat dit soort opmerkingen mijn lol in het hier posten wel wat wegneemt.
Wel wat? Wat dacht je van de spreekwoordelijke druppel?
pi_71572189
Dezelfde rare groene vlekken zitten ook in pfau en het is geen gras
Dus as we speak zit pfau in de wasmachine
pi_71572323
Ik kan me trouwens nog herinneren dat je hier 'gewoon' je draagdoek te koop kon zetten zonder geklik en gezeik. Jammer dat dat veranderd is. En vooral heel erg jammer dat we, ik, hier niet meer kunnen hyperen over een doek, of 'ie nou te koop staat of niet.
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:41:58 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_71572491
Ja, er was hier een tijd dat dat kon, maar toen waren er ook minder vaste gebruikers en zoveel gejoel over doeken was er toen eigenlijk nog niet. Met de snelheid waarmee de topics tegenwoordig gaan, is er heel veel anders dan toen en dat is echt niet altijd positief, maar het enige wat we kunnen doen is er met zijn allen het beste van maken toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:47:17 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71572627
Wat Troel idd zegt fIoortje...
Ik kan me niet voorstellen dat jij niet snapt dat het nu een iets ander verhaal is dan een topic of 30 terug.

En los daarvan... er is een V&A topic hier in OUD en als iemand in Z&G positiekleding aan biedt wordt die persoon naar het V&A topic verwezen, en als iemand in het babietjes topic een baduitrusting aan biedt (of vraagt) wordt die persoon naar het V&A topic verwezen. Dus zo heel gek is dit niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2009 @ 20:01:15 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71573062
Noli, de kleurensamenstelling van die Manduco is mooi
en wat grappig die rits om de achterkant te verkorten/verlengen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:10:22 #194
14746 k_i_m
pi_71573330
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:09 schreef cattie het volgende:
Indiaas tafellaken
Mijn punt was trouwens precies hetzelfde. Nieuwe doeken praat is altijd leuk, ik had het over dat geleur met die zooi. En Reinhilde, jij kan echt niet meer hoor . Hier lopen huilen dat je niks mag verkopen terwijl er gisteren nog een waarschuwing stond dat het in het V&A topic moest. Misschien moet je gewoon een keer kopen wat je leuk vind, dan hoef je er ook niet steeds vanaf .
In my life
Why do I smile
pi_71573605
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:10 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Mijn punt was trouwens precies hetzelfde. Nieuwe doeken praat is altijd leuk, ik had het over dat geleur met die zooi. En Reinhilde, jij kan echt niet meer hoor . Hier lopen huilen dat je niks mag verkopen terwijl er gisteren nog een waarschuwing stond dat het in het V&A topic moest. Misschien moet je gewoon een keer kopen wat je leuk vind, dan hoef je er ook niet steeds vanaf .

Goh, jeetje Kim, wat vervelend dat je je zo ergert meid, kusje kroel

Zoals je hebt kunnen zien staat het ook te koop in een spoiler. En heb ik vanmiddag vermeld dat lieve kleine Morris voortaan een nieuwe doek heeft. En er stond, ja stond, dat mn andere doek nog te koop is. Oe!

Er is inderdaad een hoop veranderd. En zeker niet ten goede. Maar don't worry, KIm, BE, ik zal niet meer de regeltjes overtreden en het wagen een doek te koop te zetten in dit topic!

En welke doeken ik koop en eventueel weer verkoop, echt, waar maak je je druk om! Ga iets nuttigs doen zou ik zeggen.

' '
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:25:09 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71573703
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:20 schreef fIoortje het volgende:

[..]

Goh, jeetje Kim, wat vervelend dat je je zo ergert meid, kusje kroel

Zoals je hebt kunnen zien staat het ook te koop in een spoiler. En heb ik vanmiddag vermeld dat lieve kleine Morris voortaan een nieuwe doek heeft. En er stond, ja stond, dat mn andere doek nog te koop is. Oe!

Er is inderdaad een hoop veranderd. En zeker niet ten goede. Maar don't worry, KIm, BE, ik zal niet meer de regeltjes overtreden en het wagen een doek te koop te zetten in dit topic!

En welke doeken ik koop en eventueel weer verkoop, echt, waar maak je je druk om! Ga iets nuttigs doen zou ik zeggen.

' '
Nou zeg? Volgens mij was mijn opmerking van de week aardig subtiel, en ook wat ik nu net zei was volgens mij heel normaal en al helemaal niet eens per se op jou gericht, dus ik snap eig. niet waarom je nu iig richting mij zo vreselijk gepikeerd reageert...
Jammer wel. Er moet toch gewoon wel eens iets gezegd kunnen worden?
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:27:57 #197
14746 k_i_m
pi_71573774
Pas maar op BE, straks gaat ze dreigen dat ze opstapt .
In my life
Why do I smile
pi_71574158
Kim wat ben je toch hilarisch

BE, sorry dat ik je erbij zette, dat was niet fair.
pi_71574285
Nou even tussen alle gezelligheid door mijn pfau hangt nu op het droogrek en volgens mij geen groene rare vlekken meer nog even afwachten tot die droog is. Maar ik heb goede hoop.
pi_71574386
Fijn MamsX! Heeft er misschien iets gelekt op je doeken? Wel raar iig!
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:50:28 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71574490
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:40 schreef fIoortje het volgende:

Ok. Kan gebeuren.
Het was echt niet alleen naar jou toe gericht, hoewel ik me kan voorstellen dat het zo voelt omdat jij nu net even degene was die de opmerking triggerde.
Toen we laatst, wanneer was het, hier een opmerking plaatste nav ondergesneeuwde vragen hadden we het er achter de schermen al over gehad, of we niet moesten proberen het handelen een klein beetje in te perken. Toen besloten we het niet te doen, maar nu het vanmiddag ter sprake kwam vond ik dat een mooie kans om erop in te haken. Meer was het niet.
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:54:08 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71574622
Mijn tricot draagdoek.nl is weer aan het logeren. Helaas geen foto van gemaakt , maar hij is bij een tweeling aan het kroelen. Om te kijken of de verse mama het allemaal wel kon ,hebben we synchroon geknoopt. Ik met Rio en zij met de tricotdoek. En toen had ik dus opeens een lief klein meisje op mijn borst hangen. En de mama die was super blij met een klein en vooral meteen lekker rustig meisje op haar buik.
pi_71574647
Nou het gekke is dat het op de indio zit en op de pfau.. Maar die hebben elkaar eigenlijk nog niet ontmoet..
Ze zijn wel allemaal in mijn luiertas geweest dus ik gok dat die af geeft. (maar CGW heeft daar ook in gezeten en daar heb ik nog geen vlekken op gezien )
Ik ben nu op zoek naar een stoffen tas ik denk dat ik er gewoon 1 laat bedrukken en daar mijn doeken in doe voor ik ze in mijn luiertas doe.
pi_71574689
Oh Chacama wat heerlijk!
Ik zou er keihard van gaan rammelen!

BE, zand erover.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2009 @ 20:56:22 #205
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71574693
missschien een pen in je tas gehad die lekte mamx?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:01:23 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71574858
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:56 schreef fIoortje het volgende:
Oh Chacama wat heerlijk!
Ik zou er keihard van gaan rammelen!

BE, zand erover.
Ik heb enorm en intens genoten. Nog even dat ene speciale momentje gekoesterd. Zo'n lief klein koppie tegen je borst met die kleine handjes tegen je aan en die rust. En dat je dan nog net even dat kusje op zo'n koppie mag geven..... uhmmmmmmmmm ja......... ik rammelde met een hele grote R.
pi_71574866
Nee, er zat niets in wat heeft kunnen lekken. ik snap er echt niets van..
pi_71574910
Draagdoekentopic-rel!
Wrapslapping!

Ik snap het punt wel. Door de snelheid en de slowchat worden de topics minder informatief. Ik heb daar geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat je als minder doekenfanaat wel eens denkt.

Ik heb afgelopen weekend een erg fijne manier geleerd om een rekbare doek te knopen. Zal deze week eens kijken of ik er een filmpje/foto's van kan bakken. Leuk voor de kleinebabymama's hier.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:04:41 #209
14746 k_i_m
pi_71575001
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:40 schreef fIoortje het volgende:

Ik heb wederzijds genoten. Wat kan iemand uit zijn straat gaan om een opmerking op een forum zeg. Kusje erop dan maar? ,
In my life
Why do I smile
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:13:51 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71575287
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:02 schreef Webkim het volgende:
Ik heb afgelopen weekend een erg fijne manier geleerd om een rekbare doek te knopen. Zal deze week eens kijken of ik er een filmpje/foto's van kan bakken. Leuk voor de kleinebabymama's hier.
* Brighteyes houdt zich aanbevolen...
Ik kijk er echt zo naar uit om straks weer zo'n mini te kunnen dragen.
Trouwens, Sasha op mijn rug ook, ik had de smaak net een beetje te pakken en toen kon het niet meer zeg maar...
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:23:38 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71575631
mamsX, wat vreemd dat die vlekken dan zo komen maar is cgw niet groen? vallen groene vlekken dan niet op?

macka, ik heb juist wel het idee dat zara een beetje veert? zit wel direct als een huis, kan je ook nauwelijks meer stellen, maar het deint wel lekker mee als je loopt. en stuk meer dan bb slen, tenminste.
maar mijn favo is toch ultramarin

en idd wrapslapping! hoe kom je er weer op wrapkim?

chaca, wat heerlijk!

we hebben hier een fotootje gemaakt van mijn beginnende tandendraagoefeningen buik + eli dragen, dus
morgen ga ik wel wat draagfotootjes uploaden
pi_71575644
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:04 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik heb wederzijds genoten. Wat kan iemand uit zijn straat gaan om een opmerking op een forum zeg. Kusje erop dan maar? ,
lekker!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:42:06 #213
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71586247
Webkim, ik ben wel benieuwd naar dat filmpje!

Ik heb Joep nu in de binana in een FWCC, maar bij zijn hoofdje krijg ik het maar niet strak genoeg. Ik hou dus nu nog met een hand zijn hoofdje een beetje vast. Maar klopt het dat ik dan beter een niet rekbare doek kan gaan aanschaffen?
Niet mieten! Door gieten!
pi_71586953
Webkim, ik ben benieuwd naar het filmpje, kan ik het gaan proberen met mn binana binnenkort!

Wrapslapping, hilarisch
pi_71587181
@ davinia nee de wellen is met bruin.

Ik ben jarig en dat vier ik stiekem niet maar nu bedacht ik me dat mezelf een doek cadeau doen natuurlijk wel een goed idee is op mijn verjaardag HELP!
pi_71587186
Seilram, met een rekbare doek krijg ik een FWCC ook niet zo strak als met een geweven doek. Of je om die reden graag een geweven doek wil, moet je voor jezelf uitmaken.
Uiteindelijk wordt Joep ook steeds steviger in zijn nekje en heeft hij die steun niet meer (zo) nodig. Ik droeg mijn dochtertje tot 8-9 maanden in de rekbare doek (daarna sling en ergo carrier)
Een gweven doek heeft dan weer als voordeel dat je hem langer kan dragen (kilo's en maanden later) en dat je hem ook voor rugdragrn kan gebruiken, moest dat je interesseren.
Op de duitse e-bay staan er regelmatig tweedehandse te koop of bij de buren (en soms hier )
pi_71587266
En er zijn ook wel wat hele fijne doeken die in de webshops aardig goedkoop zijn...
pi_71587319
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef seilram het volgende:
Webkim, ik ben wel benieuwd naar dat filmpje!

Ik heb Joep nu in de binana in een FWCC, maar bij zijn hoofdje krijg ik het maar niet strak genoeg. Ik hou dus nu nog met een hand zijn hoofdje een beetje vast. Maar klopt het dat ik dan beter een niet rekbare doek kan gaan aanschaffen?
Nee. Er zijn trucjes om een rekbare doek heel mooi strak te krijgen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71587737
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:55 schreef Noli. het volgende:
Er stond toch laatst een nieuwe Millefiori bij de Kapok afdeling van Didymos?

Nu niet meer.
Was het een foutje van Didymos of zou ie nu al uitverkocht zijn?
Oeh, ik schrok toen ik dit las! Wat snel uitverkocht zeg! En nu hoop ik maar dat alles goed is gegaan met de betaling enzo... Ik ben zo benieuwd!

Laatst zag ik een man in de AH met een kindje in doek maar zo raar geknoopt. Een FWCC maar met de horizontale band buitenom en die band zat om haar hoofdje ongeveer, dus die 2 schuine banden waren zichtbaar op haar rug en billen. Leg ik het zo goed uit? Het leek bijna alsof ze aan haar oren hing.

Het was zo bizar om te zien dat ik dacht dat het een hele aparte knoop was die ik nog niet kende. Daarna zag ik hem niet meer, maar ik was erg in twijfel of ik hem moest aanspreken. Ik had Kobus in een FWCC, maar de man zag ons niet.

Wat doen jullie in zo'n geval? Ik voel me nog niet zo ervaren in het knopen dat ik een ander het goed kan uitleggen maar dit was echt zo raar en zielig.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:09:58 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71588136
Hmm dat klinkt als de standaard knoop voor rekbare doeken, waarbij het kind in de schuine banden ligt en waarna de horizontale band er overheen getrokken wordt. Maar dan is die horizontale band wel flink te hoog getrokken. Heel apart...

Ik heb nog nooit iemand aangesproken in zo'n geval. Ik voel me er ook nog niet ervaren genoeg voor, en daarnaast vraag ik me af of mensen erop zitten te wachten dat ik me ermee ga bemoeien
Het ligt ook een beetje aan de situatie denk ik. Als je al oogcontact hebt en elkaar toelacht zo van "goh wat leuk een andere drager in het wild" dan is het al anders dan dat diegene jou helemaal niet heeft gezien en je diegene de hele winkel achtervolgt om te vertellen dat hij/zij het helemaal verkeerd doet
©Dumbo
pi_71588333
Nouja, dat vond ik dus ook. Maar omdat de doek echt vooral om het hoofd zat en niet om het lijf bleef het beeld zo'n beetje op mijn netvlies staan en voelde ik me later wel naar omdat ik gewoon doorgelopen was.
pi_71589664
ik zag gisteren hier in het dorp een heel vreemd geknoopte combi. de baby (zo'n 6 maanden schat ik) met het snoetje naar buiten, en dan die buitenband om het buikje. verder alles buitenboord, armpjes en beentjes. bungelbeentjesfeest was het. baby leek het leuk te vinden, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het lekker zit of lekker draagt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71589708
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef texelonia het volgende:
Hmm dat klinkt als de standaard knoop voor rekbare doeken, waarbij het kind in de schuine banden ligt en waarna de horizontale band er overheen getrokken wordt. Maar dan is die horizontale band wel flink te hoog getrokken. Heel apart...

Ik heb nog nooit iemand aangesproken in zo'n geval. Ik voel me er ook nog niet ervaren genoeg voor, en daarnaast vraag ik me af of mensen erop zitten te wachten dat ik me ermee ga bemoeien
Het ligt ook een beetje aan de situatie denk ik. Als je al oogcontact hebt en elkaar toelacht zo van "goh wat leuk een andere drager in het wild" dan is het al anders dan dat diegene jou helemaal niet heeft gezien en je diegene de hele winkel achtervolgt om te vertellen dat hij/zij het helemaal verkeerd doet
die draagmethode heb ik lang gebruikt, maar de buitenband deed ik dan tot selene's schouders. als ze wilde slapen trok ik dan een van de schuine banden wat hoger. echt over het kopje lijkt me dan weer niet fijn. maar wellicht die baby wel.

edit: die buitenband ging dan van onder haar knietjes naar haar schouders/nek dus niet enkel bovenop
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:30:23 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71590226
De eerste Millie Kapok actie pics op SuT!

Toch echt meer grijs/zilver dan blauw
©Dumbo
pi_71590256
Ik vind hem mooi.
pi_71590447

Ik heb zin ik heb zin ik heb zin!

dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:41:24 #227
14746 k_i_m
pi_71590518
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:30 schreef texelonia het volgende:
De eerste Millie Kapok actie pics op SuT!

Toch echt meer grijs/zilver dan blauw
Ik vind hem echt wel op de stein uitvoering lijken! Maar ik had altijd al een voorliefde voor Millefiori's .

Net werd mijn Japura sling bezorgd. Hij is echt appelgroen, veel feller dan op de site van Didymos. En hij voelt heel anders dan de andere doeken die ik gevoeld heb, een beetje als een theedoek, maar weer anders dan pfau. Ik ben positief aangenaam verrast .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:47:21 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71590686
Foto's!

Issie zacht? Soepel? Dik/dun? Hoe draagt ie? Etc. Ik wil alles weten over kapok!
©Dumbo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:53:08 #229
14746 k_i_m
pi_71590844
Hij hangt nog te drogen, maar ik vind hem wel behoorlijk soepel al. Vergeleken met mijn andere sling zat deze eigenlijk in een keer aantrekken al gelijk goed en lekker, maar ik heb er nog geen stukken mee gelopen. Ik vind hem niet extreem dun, maar zeker niet dik .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:38:25 #230
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71592180
Weer een Didymos fotomisser dus?
Ik ben nu wel benieuwd naar de werkelijke kleur eigenlijk.

Kapok Millefiori ziet er zeker niet raar uit. Helaas nog geen foto's van de andere/'verkeerde' kant van de doek.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:29:07 #231
14746 k_i_m
pi_71593843
Hij is bijna droog, dus ik heb vast een paar foto's gemaakt. Ze zijn nog iets minder fel als de echte kleur, maar het komt aardig in de buurt .

Appelgroen .
In my life
Why do I smile
pi_71593959
Zo vind ik hem dus echt wel prachtig... maar te fel vind ik ook weer niets.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:49:21 #233
14746 k_i_m
pi_71594477
Op de site van Didymos lijkt ie wel mintgroen .

In my life
Why do I smile
pi_71597085
Mijn pfau is heel veel korter nu die uit de was is gekomen
pi_71597367
Ik geloof niet dat ik mn mening over die wellen kapok hoef aan te passen

anyway, MamsX, doeken kunnen krimpen als je ze wast. Rekt wel weer een beetje op hoor!
pi_71597587
ja maar het is echt een heleboel. en nu red ik de FWCC dus niet goed meer met mijn pfau (ja ik kan in de punten knopen maar dat wil ik niet maar om nu in de zomer met een zara van 4,7 te knopen..
Mijn mama zei al dan koop je toch een doek met linnen
pi_71597695
He, wat rot! Sterkte met het uitzoeken van een nieuwe doek
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:39:06 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71597762
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef MamsX het volgende:
ja maar het is echt een heleboel. en nu red ik de FWCC dus niet goed meer met mijn pfau (ja ik kan in de punten knopen maar dat wil ik niet maar om nu in de zomer met een zara van 4,7 te knopen..
Wat heb jij toch een lieve mama....

@Kim, vind hem erg mooi. Groen is absoluut niet mijn kleur, maar deze vind ik wel erg mooi.

Hier komen overigens geen nieuwe doeken. Ik zou het wel willen zeker een dunnere zomerdoek, maar die gup van mij hangt nog maar zelden bij me, dus dat is het niet waard.....
pi_71597778
Ik denk dat ik ga voor scilla! of is dat een hele slechte keus
Ik wil ook heel graag zink maatje 5, of misschien kupfer maatje 5
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:40:18 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71597789
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:18 schreef MamsX het volgende:
Mijn pfau is heel veel korter nu die uit de was is gekomen
Was ie nog nooit gewassen? Doeken krimpen meestal wat door het wassen, daarom zijn ze ook wat langer. Door ze te gebruiken kunnen ze wel weer iets langer worden, maar niet zo lang als ie voor het wassen was.

Wel fijn dat de vlekken er uit zijn trouwens!
©Dumbo
pi_71597837
Ja hij was al wel gewassen. maar toen was die niet echt zoveel gekrompen voor mijn gevoel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:41:50 #242
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71597846
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef MamsX het volgende:
Goed excuus voor een nieuwe doek maat 5
©Dumbo
pi_71597891
hahahaha ja dat wel.. mijn moeder vond het niet nodig een nieuwe doek maar toen ze me zag knopen met pfau zag ze het ook direct.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:26:36 #244
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71599139
Dus welke wordt het?
©Dumbo
pi_71599434
Ik twijfel heel erg.. ik denk een scilla maatje 5..
Maar een linnen kupfer is ook fijn voor het warme weer.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:26:32 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71600617
Whoah die Japura! Afgaande op de swatch van Didymos is hij eerder mintgroen *huiver* maar appeltjesgroen is tof
pi_71601420
Tjee, die is echt appeltjesgroen Veel mooier dan die beetje muffige mintkleur.

Goh MamX, was die groene vlek toch nog ergens goed voor. Ik ben benieuwd welke het gaat worden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:34:39 #248
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71602512
Mag ik jullie met trots presenteren; De Haagse Draagkring
Een gezamelijk initiatief van Macka, owlet, FIoortje en mij
pi_71602610
Ik vind het echt een leuk idee en de locatie vind ik ook zo leuk..
pi_71602775
Welke zouden jullie kiezen Primula of Scilla?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:44:07 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71602786
Tof TF!
En de andere dames uiteraard ook.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:45:37 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71602829
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:43 schreef MamsX het volgende:
Welke zouden jullie kiezen Primula of Scilla?
Scilla. Bij Primula lijkt het snel of je een leverkwaal hebt door de oranjige gloed die hij afgeeft
pi_71602921
dat dacht ik dus ook zeker omdat ik al een aparte huidskleur heb!!
Maar ik vind primula zo mooi, maar dat is scilla ook
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:07:13 #254
141844 Macka66
pi_71603453
Scilla of Tulpe, MamsX Tulpe is een beetje witgoud qua gloed. Ze zijn allebei even dun (ook zo dun als Primula), dus qua draageigenschappen ontloopt het elkaar zo goed als niks.
pi_71603789
Oke dan ga ik zeker weten voor Scilla
En ik wil Jim pink ook maar die vind ik te duur
pi_71604348
Speciaal voor Noli Je kunt wel zien dat hij wilde ontsnappen. Simmu was hier en hielp met knopen.hmmm, ik sta er niet bijster florisant op, negeer mij maar

Toch vind ik het wel lastig dat knopen. Jelief gaat voor mij een mei tai maken, lijkt me stukken makkelijker.
pi_71605490
Misschien ligt het aan mij... maarreh, van welk merk zijn scilla, primulla en tulpe? Mij zegt het niks...
De bekendste zoals indio en pfau kan ik wel linken aan didymos, maar de rest

KimIngrid , je knul is echt groot geworden! Je kan de gekruiste banden best goed spreiden (van knieholte tot poepje en de tweede band net hetzelfde) en dan zijn kontje een hups geven zodat het nog wat lager komt te zitten. (knietjes best hoger knopen dan kontje)
Dan is het "ontsnappingsgevaar" al minder groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iksje op 04-08-2009 21:26:59 (Oeps, foutje :@) ]
pi_71605703
Het zijn alle 3 indio's
En inderdaad als knietjes wat hoger zitten dan zit die ook voor jou een stuk lekkerder
pi_71605733
Volgende keer proberen dan. Hij had er ook niet veel zin aan. Veel te warm ook. Kim is mijn dochter, ik ben Ingrid
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:13:56 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71605746
Scilia, primula en tulpe zíjn allemaal Indio's Iksje

Ingrid, het knopen wordt vanzelf makkelijker Het principe van de knoop gaat al aardig, alleen de knietjes mogen idd wel stuk hoger, hoger dan de billetjes. Maar als de knoop zelf al aardig gaat ben je al een heel eind. Als je het dan een paar keer doet ga je vanzelf netter en strakker knopen!

Ik vind de Haagse draagkring ook een leuk initiatief Perfecte locatie ook (als je tomtom meewerkt tenminste ), gewoon een soort huiskamer, dus gezellige uitstraling, genoeg ruimte voor veel mensen om te zitten en wat te drinken samen en banken om relaxed je kindje te kunnen voeden Alleen jammer dat het he-le-maal in Den Haag is
©Dumbo
pi_71606031
texelonia; ingrid en ik hadden samen geoefend. selene leek me wat te groot voor die doek, dus tyler was ook bij voordoen door mij 'de klos' het viel mij op dat tyler zijn beentjes (nja, hele lijfje) erg gestrekt houdt. ik had er ook moeite mee om hem goed te krijgen. wel voelde je hem helemaal ontspannen toen hij eenmaal eventjes zat. het leek mij iets om aan zijn fysio te vragen.
pi_71606271
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Scilla. Bij Primula lijkt het snel of je een leverkwaal hebt door de oranjige gloed die hij afgeeft
ooooh! Valt wel mee hoor, niet bij iedereen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:35:43 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71606470
Ik heb ruzie met Zara
Vanochtend weer een SHBC geprobeerd, maar Hannah werkte niet echt mee en toen ze eenmaal zat werden na een paar minuten haar voetjes blauw? Dus dan maar de kinderwagen... Na kort wandelingetje ergerde ik me alweer dood aan de wagen, dus toch weer Zara geprobeerd, gewoon maar een FWCC dit keer. Maar Hannah werkte weer niet mee en ik kreeg de doek gewoon echt niet goed. Dus wéér die stomme kinderwagen Vanavond toch wéér Zara geprobeerd (onder het mom, de aanhouder wint...), weer een FWCC. En het zat voor geen meter, maar ik weigerde om wéér de kinderwagen te pakken Dus met een slechte FWCC op pad, zat al veel te los in het nekje, maar ik kreeg het echt niet strakker, het sneed al in mijn oksels wat ik nu nog voel... Natuurlijk zakte het alleen nog maar meer uit met lopen en het verbaast me dat Hannah geen kik heeft gegeven want kan me niet voorstellen dat ze lekker zat...

Dus nu vind ik Zara echt even niet lief meer! En ik snap nog steeds niet waar het mis gaat...
©Dumbo
pi_71606553
Wat een tof initiatief de Draagkring! Echt heel leuk dames! En het dragen en info daarover meer toegankelijk maken vind ik helemaal goed. Het is echt fijn om te dragen, dus dat gun ik iedereen!

Ik heb sinds 2 dagen wat last van mijn onderrug bij het dragen. Zijn dat spieren die ik train door het dragen? of kan ik beter even niet dragen?
Ik draag elke dag minimaal een uur ongeveer. Vaak veel langer.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:38:29 #265
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71606570
Ohh Tex, vervelend is dat!
Laat Zara even met rust en probeer het over een tijdje nog eens, na er op gezeten te hebben e.d.
Zara voelt net even anders dan de andere merken. Ik vind mijn Zara dé doek bij uitstek om de double hammock mee te knopen
pi_71606895
Dat klinkt net fijn Tex.
Ik had vandaag ook ruzie met Pfau maar na een nieuwe poging waren we gelukkig weer vriendjes.
Hopelijk zijn jij en Zara ook snel weer goed met elkaar!
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:18:01 #267
141844 Macka66
pi_71610589
Met Zara Curry heb ik ook wel eens van die off days, Tex. Met Zara Red nooit. Maar wat TF zegt helpt wel, gewoon even niet dragen maar wat soepeler proberen te maken. En dan als je rustig bent en het niet te warm is maar weer eens proberen. (Ik vind Zara snel plakken met warm weer vanwege de dunte en de dichte weving. Knoopt ook niet fijn.)

TF, tover je inbox eens leeg
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:27:59 #268
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71610932
*simsalabim*
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:20:54 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71619968
Heeft iemand hier ervaring met de babybjorn draagzak? Ik heb wel eens gehoord dat het niet zo goed is voor kleine babietjes omdat ze er in de zithouding in 'zitten', maar is dat ook echt zo?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:28:33 #270
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71620146
Ingrid!
En wat Tex xegt idd. Oefening baart kunst, hoe vaker je knoopt hoe sneller, beter en netter het gaat.
Wanneer komt de fysio weer?

Leuk zo'n draagkring! Zou ook leuk zijn hier in het noorden. Nou weet ik dat er hier aardig wat dragende mamma's in de buurt wonen. Ik zou het zelf niet op kunnen zetten helaas.
(om dezelfde redenen waarom ik me (hoe graag ik ook zou willen) niet aan meld voor de consulentencursus)

Oi Tex een doek die niet meewerkt..
Ik hoop voor je dat Zara snel weer beter meewerkt.
(volgens mij kent iederen hier de frustratie maar al te goed dat een doek niet doet wat jij wil)

[ Bericht 50% gewijzigd door Noli. op 05-08-2009 12:35:45 ]
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:29:43 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71620170
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:20 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de babybjorn draagzak? Ik heb wel eens gehoord dat het niet zo goed is voor kleine babietjes omdat ze er in de zithouding in 'zitten', maar is dat ook echt zo?
Het probleem is juist dat ze er níet in zithouding in zitten. Ze hangen op het kruis waardoor er een onnatuurlijke belasting van de heupjes ontstaat.

Kijk maar eens hoe je kindje in bed ligt te slapen. Meestal is dat met het lichaampje ontspannen en de beentjes wat gebogen/opgetrokken.
Als je dan kijkt naar hoe een kindje in de babybjorn hangt dan is dat met gestrekte beentjes en een gestrekt lijfje waarbij al het gewicht op het kruis rust.

Door een meer ergonomisch verantwoorde drager te kiezen, of een draagdoek kan je de baby in een dusdanige houding plaatsen dat de heupjes in een natuurlijke ontspannen stand staan terwijl het gewicht van het kindje verdeeld wordt over het hele lichaam. Zonder onnatuurlijke drukpunten etc.

De meer ervaren dames hier kunnen het beter uitleggen denk ik trouwens, dus ik hou het even hierbij.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:34:37 #272
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71620261
Be, dank je, ik weet genoeg hoor... dat wordt m dus niet !!
We hebben wel de lodger, maar ik vind het zo 'eng' om ze daarin te dragen. Het gaat met klittenband dicht en ik ben zo bang dat ze eruit kieperen.... misschien toch maar eens uitproberen, het zal vast uitgebreid getest zijn... We gebruiken de lodgers tot nu toe alleen in de maxicosi, en da's wel een beetje zonde natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:39:36 #273
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71620395
Ik vind het anders helemaal goed uitgelgd hoor BE!

Ik zat al te bedenken hoe ik het uit zou leggen zonder die lap tekst van Eva van Doekentheek er bij te halen.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:39:45 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71620397
Woon je in Zuid-Holland? Dan is het mss een idee om eens naar zo'n inloop-ochtend van die haagse draagkring te gaan. Desnoods met je lodger mee.
Daar zie je dan een hele berg verschillende dragers bij elkaar en kan je eens het eea uit gaan proberen.

Op dit moment lijkt mij de lodger nl. sowieso echt veel te warm. Ik heb dan een wrapper dus ik weet niet of die draagdingen dunner zijn, maar die wrapper is van heel dik fleece.

Overigens is het motto hier geloof ik wel 'beter iets dan niets' dus zelfs dragen in de babybjorn is dragen en betekent je kindje lekker dicht bij je. Maar als je ze nog aan moet gaan schaffen zou ik het idd niet doen en kijken of je wat dingen kan uitproberen zo hier en daar.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:42:06 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71620458
wij hebben de lodger cotton en die is lekker dun idd. Geen dik fleece, da's zeker te warm nu.
Ik woon helaas niet in Z-H, ook niet in de buurt...

De babybjorn hebben we nog niet idd, en dat gaat hem dus ook echt niet worden. Eerst maar eens de lodgers 'echt' uitproberen dan en evt verder kijken als het niet gaat. Dank!
pi_71620861
mikoxx, ik kan me voorstellen dat je die lodgers een beetje eng vind; dat vind ik ook! Maar wat je al zei; het zal vast wel getest zijn...

Waar woon je? Dan kan ik je wsl wel aan een behulpzame mama helpen die het eens voor wil doen hoe zo'n draagdoek werkt. Mag ook per pm hoor!
SPOILER
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:02:49 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71620974
Ai, da's balen fIoortje...
pi_71620998
dat is echt niet tof..
pi_71621192
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:42 schreef mikoxx het volgende:
wij hebben de lodger cotton en die is lekker dun idd. Geen dik fleece, da's zeker te warm nu.
Ik woon helaas niet in Z-H, ook niet in de buurt...

De babybjorn hebben we nog niet idd, en dat gaat hem dus ook echt niet worden. Eerst maar eens de lodgers 'echt' uitproberen dan en evt verder kijken als het niet gaat. Dank!
Woon je wel bij mij in de buurt? Dan kan je hier eens op een inloopochtend komen misschien.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:15:05 #280
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71621331
hmm... drenthe?

Ik ga vanavond als manlief thuis is maar eens een poging doen met de lodgers voor ik een draagdoek aanschaf. Heb wel even een paar linkjes bekeken uit de op, en dat lijkt me echt wel wat! Dank voor het aanbod floortje, ik pm je zodra t nodig is!
pi_71621358
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:15 schreef mikoxx het volgende:
hmm... drenthe?

Ik ga vanavond als manlief thuis is maar eens een poging doen met de lodgers voor ik een draagdoek aanschaf. Heb wel even een paar linkjes bekeken uit de op, en dat lijkt me echt wel wat! Dank voor het aanbod floortje, ik pm je zodra t nodig is!
je mag wel bij ons langskomen hoor, wij wonen in diever. ik ben zeker geen draagdoekconsulent ofzo, wel een actief draagster.
pi_71621815
Ik draag zelf even heel weinig omdat het niet echt lekker meer voelt met mijn rug en bekken nu, maar ik zie hier in de buurt steeds meer dit:

Wordt het hip oid?
pi_71621916
ff tussendoor:
Onze kinderwagen is al twee maanden niet gebruikt, Ruben heeft heel soms in de buggy gelegen maar meestal hebbenwe hem gedragen in een doek,ssc of Mei tai. De wagen staat nu dus op de nominatie om verkocht te worden, met instemming van manlief
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71621973
Wat goed
Ik gebruik de wagen voor zware boodschappen, geen auto dus het is mijn pak ezel
pi_71622073
Boodschappen doe ik vaak ook even met de wagen. Want boodschappen én L tillen wordt me te gek
pi_71622436
Toevallig nog iemand die bij didymos gaat bestellen?? en ik mee kan bestellen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:57:04 #287
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71622440
Gek genoeg gebruiken wij de wagen nog geregeld.
Tessel slaapt er nu buiten in, op vakantie was het haar wiegje, en de laatste paar keren dat we de stad in waren was het voor kleding voor mij. Aangezien M. (nog) niet wil dragen en passen met kind in draagdoek niet heel erg handig is was de wagen daar een uitkomst..
Moet ik er wel bijvertellen dat we sowieso niet úren shoppen. Weten wat je wilt, winkels vantevoren al uitsorteren (meestal max. 3) kijken, passen wegwezen.

Ik kan het wel hoor.. Maar dan niet met man en drie kinderen erbij.
Maxi, Midi & Mini
pi_71623337
Zo jammer dan Dana er niks aan vind in een doek
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 14:29:15 #289
141844 Macka66
pi_71623383
Boodschappen ga ik doen met Maja op mijn rug, en met de buggy mee voor de boodschappen en Lucie aan de hand. Een hele optocht. En dan woon ik maar twee minuten lopen van de supermarkt af.
in de supermarkt heb ik de buggy en een kar en heeft Lucie een eigen karretje en hangt Maja scheef uit de doek om dingen uit de schappen te graaien als ze de kans krijgt
pi_71623400
wij gebruiken de buggy ook voor degevallen dat de draagdoek écht niet handig is, bij kleding kopen of als we een slaapplekje voorRuben willen hebben. De buggy past beter in de auto en gaat dus vaker mee. EnEmma past ooknog in de buggyal kraakt ie dan wel een beetje, maarja ze past ook in de mei tai
Ingrid ik ga -nu- stof knippen!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71623555
Haha Macka, ik zie het helemaal voor me
Maar waarom laat je de buggy dan niet even bij de ingang staan?

Ik kan een mandje kwijt op het handvat van mijn buggy al is die plat doe. Wandelwagen en mandje in één hoezee!
pi_71623724
Hier gaat Jen altijd in de winkelwagen.

Bij kleding kopen doe ik haar in de Yamo, lekker makkelijk in en uit. En als ik kleding pas dan kijkt Jen gewoon bij alle andere mensen die in pashokjes staan hoe de kleding staat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:44:37 #293
14746 k_i_m
pi_71623796
Wat onwijs irritant Ticoo .
In my life
Why do I smile
pi_71624028
wij doen meestal boodschappen met mr mirko en zo'n ouwewijvenboodschappenkarretje
maar nu is het echt te warm, dus toch maar de buggy gebruikt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:27:24 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_71624878
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:42 schreef Ticootje het volgende:
Hier gaat Jen altijd in de winkelwagen.

Bij kleding kopen doe ik haar in de Yamo, lekker makkelijk in en uit. En als ik kleding pas dan kijkt Jen gewoon bij alle andere mensen die in pashokjes staan hoe de kleding staat.
Dat zou ze bij mij niet moeten doen Dan krijgt ze een lading kleding over zich heen onder het motto "als je niets te doen hebt ga je het maar opvouwen"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:36:55 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71625102
Ik heb maar een boodschappen trolley aangeschaft, die zijn wat handiger dan buggy's voor de boodschappen.

O en bij kleding passen moet Marlien gewoon bij mij in het pashokje blijven. Heb er een ontzettende hekel aan als mijn kinderen bij andere mensen in het hokje kijken. Andersom zou ik ook niet kunnen waarderen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71625627
Ik heb de wandlwagen nog niet 1 keer gebruikt
Ik ben wel weer op zoek naar een nieuwe doek (erbij natuurlijk)

ringslings zijn t net niet voor mij dus die gaan er wel weer uit, net als mn shortie..ik wil een hippere
en lange doeken zijn toch echt mijn ding
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:22:02 #298
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71626294
Hmm.. wat een oerwoud aan doeken zeg! Wat zijn voors en tegens? Of is dat heel persoonlijk? Ik heb even een beetje rondgeneusd en vind de doeken op de site van lilybalou wel mooi... dat zijn buideldoeken. Zelf maken is hier geen optie
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:58:58 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71627200
Daar zitten wel gave printjes bij idd!
Of het echt ideale doeken/draaghoudingen zijn weet ik niet genoeg van, ik heb alleen een lange doek, dus ik kijk even naar de echte experts hier.

Ik moet wel zeggen dat ik iig mijn vraagtekens heb bij de 'bhoedda-houding' die ze daar uitleggen. Dat lijkt mij zowel voor moeder als kind heel zwaar. Zo als een bolletje voorop.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 17:29:57 #300
141844 Macka66
pi_71627884
Goeie vraag mikoxx, buidelslings komen hier niet vaak aan bod.
Dus ik neem hem mee naar het volgende topic!
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 17:30:10 #301
141844 Macka66
pi_71627892
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')