abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:44:07 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71602786
Tof TF!
En de andere dames uiteraard ook.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:45:37 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71602829
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:43 schreef MamsX het volgende:
Welke zouden jullie kiezen Primula of Scilla?
Scilla. Bij Primula lijkt het snel of je een leverkwaal hebt door de oranjige gloed die hij afgeeft
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71602921
dat dacht ik dus ook zeker omdat ik al een aparte huidskleur heb!!
Maar ik vind primula zo mooi, maar dat is scilla ook
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:07:13 #254
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71603453
Scilla of Tulpe, MamsX Tulpe is een beetje witgoud qua gloed. Ze zijn allebei even dun (ook zo dun als Primula), dus qua draageigenschappen ontloopt het elkaar zo goed als niks.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71603789
Oke dan ga ik zeker weten voor Scilla
En ik wil Jim pink ook maar die vind ik te duur
pi_71604348
Speciaal voor Noli Je kunt wel zien dat hij wilde ontsnappen. Simmu was hier en hielp met knopen.hmmm, ik sta er niet bijster florisant op, negeer mij maar

Toch vind ik het wel lastig dat knopen. Jelief gaat voor mij een mei tai maken, lijkt me stukken makkelijker.
pi_71605490
Misschien ligt het aan mij... maarreh, van welk merk zijn scilla, primulla en tulpe? Mij zegt het niks...
De bekendste zoals indio en pfau kan ik wel linken aan didymos, maar de rest

KimIngrid , je knul is echt groot geworden! Je kan de gekruiste banden best goed spreiden (van knieholte tot poepje en de tweede band net hetzelfde) en dan zijn kontje een hups geven zodat het nog wat lager komt te zitten. (knietjes best hoger knopen dan kontje)
Dan is het "ontsnappingsgevaar" al minder groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iksje op 04-08-2009 21:26:59 (Oeps, foutje :@) ]
pi_71605703
Het zijn alle 3 indio's
En inderdaad als knietjes wat hoger zitten dan zit die ook voor jou een stuk lekkerder
pi_71605733
Volgende keer proberen dan. Hij had er ook niet veel zin aan. Veel te warm ook. Kim is mijn dochter, ik ben Ingrid
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:13:56 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71605746
Scilia, primula en tulpe zíjn allemaal Indio's Iksje

Ingrid, het knopen wordt vanzelf makkelijker Het principe van de knoop gaat al aardig, alleen de knietjes mogen idd wel stuk hoger, hoger dan de billetjes. Maar als de knoop zelf al aardig gaat ben je al een heel eind. Als je het dan een paar keer doet ga je vanzelf netter en strakker knopen!

Ik vind de Haagse draagkring ook een leuk initiatief Perfecte locatie ook (als je tomtom meewerkt tenminste ), gewoon een soort huiskamer, dus gezellige uitstraling, genoeg ruimte voor veel mensen om te zitten en wat te drinken samen en banken om relaxed je kindje te kunnen voeden Alleen jammer dat het he-le-maal in Den Haag is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71606031
texelonia; ingrid en ik hadden samen geoefend. selene leek me wat te groot voor die doek, dus tyler was ook bij voordoen door mij 'de klos' het viel mij op dat tyler zijn beentjes (nja, hele lijfje) erg gestrekt houdt. ik had er ook moeite mee om hem goed te krijgen. wel voelde je hem helemaal ontspannen toen hij eenmaal eventjes zat. het leek mij iets om aan zijn fysio te vragen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71606271
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Scilla. Bij Primula lijkt het snel of je een leverkwaal hebt door de oranjige gloed die hij afgeeft
ooooh! Valt wel mee hoor, niet bij iedereen
♥mama van het liefste jongetje♥
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:35:43 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71606470
Ik heb ruzie met Zara
Vanochtend weer een SHBC geprobeerd, maar Hannah werkte niet echt mee en toen ze eenmaal zat werden na een paar minuten haar voetjes blauw? Dus dan maar de kinderwagen... Na kort wandelingetje ergerde ik me alweer dood aan de wagen, dus toch weer Zara geprobeerd, gewoon maar een FWCC dit keer. Maar Hannah werkte weer niet mee en ik kreeg de doek gewoon echt niet goed. Dus wéér die stomme kinderwagen Vanavond toch wéér Zara geprobeerd (onder het mom, de aanhouder wint...), weer een FWCC. En het zat voor geen meter, maar ik weigerde om wéér de kinderwagen te pakken Dus met een slechte FWCC op pad, zat al veel te los in het nekje, maar ik kreeg het echt niet strakker, het sneed al in mijn oksels wat ik nu nog voel... Natuurlijk zakte het alleen nog maar meer uit met lopen en het verbaast me dat Hannah geen kik heeft gegeven want kan me niet voorstellen dat ze lekker zat...

Dus nu vind ik Zara echt even niet lief meer! En ik snap nog steeds niet waar het mis gaat...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71606553
Wat een tof initiatief de Draagkring! Echt heel leuk dames! En het dragen en info daarover meer toegankelijk maken vind ik helemaal goed. Het is echt fijn om te dragen, dus dat gun ik iedereen!

Ik heb sinds 2 dagen wat last van mijn onderrug bij het dragen. Zijn dat spieren die ik train door het dragen? of kan ik beter even niet dragen?
Ik draag elke dag minimaal een uur ongeveer. Vaak veel langer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:38:29 #265
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71606570
Ohh Tex, vervelend is dat!
Laat Zara even met rust en probeer het over een tijdje nog eens, na er op gezeten te hebben e.d.
Zara voelt net even anders dan de andere merken. Ik vind mijn Zara dé doek bij uitstek om de double hammock mee te knopen
pi_71606895
Dat klinkt net fijn Tex.
Ik had vandaag ook ruzie met Pfau maar na een nieuwe poging waren we gelukkig weer vriendjes.
Hopelijk zijn jij en Zara ook snel weer goed met elkaar!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:18:01 #267
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71610589
Met Zara Curry heb ik ook wel eens van die off days, Tex. Met Zara Red nooit. Maar wat TF zegt helpt wel, gewoon even niet dragen maar wat soepeler proberen te maken. En dan als je rustig bent en het niet te warm is maar weer eens proberen. (Ik vind Zara snel plakken met warm weer vanwege de dunte en de dichte weving. Knoopt ook niet fijn.)

TF, tover je inbox eens leeg
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:27:59 #268
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71610932
*simsalabim*
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:20:54 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71619968
Heeft iemand hier ervaring met de babybjorn draagzak? Ik heb wel eens gehoord dat het niet zo goed is voor kleine babietjes omdat ze er in de zithouding in 'zitten', maar is dat ook echt zo?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:28:33 #270
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71620146
Ingrid!
En wat Tex xegt idd. Oefening baart kunst, hoe vaker je knoopt hoe sneller, beter en netter het gaat.
Wanneer komt de fysio weer?

Leuk zo'n draagkring! Zou ook leuk zijn hier in het noorden. Nou weet ik dat er hier aardig wat dragende mamma's in de buurt wonen. Ik zou het zelf niet op kunnen zetten helaas.
(om dezelfde redenen waarom ik me (hoe graag ik ook zou willen) niet aan meld voor de consulentencursus)

Oi Tex een doek die niet meewerkt..
Ik hoop voor je dat Zara snel weer beter meewerkt.
(volgens mij kent iederen hier de frustratie maar al te goed dat een doek niet doet wat jij wil)

[ Bericht 50% gewijzigd door Noli. op 05-08-2009 12:35:45 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:29:43 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71620170
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:20 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de babybjorn draagzak? Ik heb wel eens gehoord dat het niet zo goed is voor kleine babietjes omdat ze er in de zithouding in 'zitten', maar is dat ook echt zo?
Het probleem is juist dat ze er níet in zithouding in zitten. Ze hangen op het kruis waardoor er een onnatuurlijke belasting van de heupjes ontstaat.

Kijk maar eens hoe je kindje in bed ligt te slapen. Meestal is dat met het lichaampje ontspannen en de beentjes wat gebogen/opgetrokken.
Als je dan kijkt naar hoe een kindje in de babybjorn hangt dan is dat met gestrekte beentjes en een gestrekt lijfje waarbij al het gewicht op het kruis rust.

Door een meer ergonomisch verantwoorde drager te kiezen, of een draagdoek kan je de baby in een dusdanige houding plaatsen dat de heupjes in een natuurlijke ontspannen stand staan terwijl het gewicht van het kindje verdeeld wordt over het hele lichaam. Zonder onnatuurlijke drukpunten etc.

De meer ervaren dames hier kunnen het beter uitleggen denk ik trouwens, dus ik hou het even hierbij.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:34:37 #272
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71620261
Be, dank je, ik weet genoeg hoor... dat wordt m dus niet !!
We hebben wel de lodger, maar ik vind het zo 'eng' om ze daarin te dragen. Het gaat met klittenband dicht en ik ben zo bang dat ze eruit kieperen.... misschien toch maar eens uitproberen, het zal vast uitgebreid getest zijn... We gebruiken de lodgers tot nu toe alleen in de maxicosi, en da's wel een beetje zonde natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:39:36 #273
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71620395
Ik vind het anders helemaal goed uitgelgd hoor BE!

Ik zat al te bedenken hoe ik het uit zou leggen zonder die lap tekst van Eva van Doekentheek er bij te halen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:39:45 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71620397
Woon je in Zuid-Holland? Dan is het mss een idee om eens naar zo'n inloop-ochtend van die haagse draagkring te gaan. Desnoods met je lodger mee.
Daar zie je dan een hele berg verschillende dragers bij elkaar en kan je eens het eea uit gaan proberen.

Op dit moment lijkt mij de lodger nl. sowieso echt veel te warm. Ik heb dan een wrapper dus ik weet niet of die draagdingen dunner zijn, maar die wrapper is van heel dik fleece.

Overigens is het motto hier geloof ik wel 'beter iets dan niets' dus zelfs dragen in de babybjorn is dragen en betekent je kindje lekker dicht bij je. Maar als je ze nog aan moet gaan schaffen zou ik het idd niet doen en kijken of je wat dingen kan uitproberen zo hier en daar.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:42:06 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71620458
wij hebben de lodger cotton en die is lekker dun idd. Geen dik fleece, da's zeker te warm nu.
Ik woon helaas niet in Z-H, ook niet in de buurt...

De babybjorn hebben we nog niet idd, en dat gaat hem dus ook echt niet worden. Eerst maar eens de lodgers 'echt' uitproberen dan en evt verder kijken als het niet gaat. Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')