abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71401596
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 56

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
pi_71401657
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef Vicky het volgende:
Net met Tess in de doek in de bus gezeten. Zo grappig die aanspraak Ben alleen nog niet tevreden over mijn geknoop. De doek zit niet altijd even strak en bij Tess d'r hoofs/nek zittie voor mijn gevoel ook nog niet goed.

]
]
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:49 schreef DaviniaHR het volgende:
hee, een mokka!
hoe kom je daar aan? heb je die te leen? ik heb er ook een, voor als je interesse hebt
is die van p_iglet? die is wel een maatje langer dan de mijne.

de knoop ziet er netjes uit, mag idd wat strakker, maar dat had je zelf ook al opgemerkt
mss helpt het om de stof helemaal eerst glad (in de volle breedte, bedoel ik) te houden, dan dubbelslaan over je schouders, en dat dan in zijn geheel straktrekken. heb je minder oppervlak om strak te trekken, en als je goed vouwt is alles ongeveer even strak. als je hebt dichtgeknoop, kan je dan de voorkant weer opschuiven zodat je zo'n mooi kruis hebt waar tess met dr koppie tegen aan kan hangen.

is bovenstaande begrijpelijk, danwel logisch?
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Vicky het volgende:
heb m idd van Piglet geleend '

zal je tips eens gaan proberen! Thanx!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef Kersjes het volgende:
Zara Aubergine, die wil ik ook!!!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef texelonia het volgende:
Dat dubbelslaan over de schouders doe ik idd ook altijd!
En voor extra steun in haar nekje kun je een opgerold spuugdoekje of iets dergelijks in de horizontale band meerollen. En dan goed strak aanspannen allemaal, dat wordt na wat oefening echt makkelijker. En wat Davinia zegt, de schuine banden vormen dan een soort V achter haar hoofd wat ook weer wat steun geeft.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:04 schreef mrien het volgende:
Mooi Vicky! Wat Davinia zegt zou ik inderdaad ook willen zeggen. Als je het idee hebt dat ze bij d'r hoofdje/nekje niet genoeg steun heeft, kun je er nog een rolletje van maken door er een washandje of spuugdoekje tussen de doek te stoppen bij haar hoofd/nek en dat een beetje terug te rollen (snap je wat ik bedoel?)

Ik kan een SHBC
Wel met hulp, maar dan nog
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:11 schreef MamsX het volgende:
Ik heb vandaag ook weer op mijn rug gedragen voor een klein uurtje.
ik vind de SHBC veel te lang duren.. Ik doe gewoon snel een rucksack (met twist)
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:16 schreef mrien het volgende:
Die twist heb ik ook gedaan met de rucksack, zat wel prettiger vond ik (zeker met Nati Bamboe, die is 60cm en vloog pas omhoog langs d'r kont..toen was die ook nog wel heel glad en niet gewassen, nu wel en dat scheelt heel veel).

Ik vond de SHBC wel veel steviger zitten dan de rucksack, zeker met zo'n hangdreumes als Lotte

[ Bericht 0% gewijzigd door mrien op 28-07-2009 17:37:18 ]
pi_71401662
Ordinaire TVP
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:22:39 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71401695
Wow! Hoe krijg je zo snel al die quotes erin?

enne, voor mamsx en haar shbc
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71401737
Ik ben gewoon snel met kopieren en plakken Meerdere tabs openen en klaar
Het was mijn shbc
pi_71401740
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71401809
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:31:49 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71401942
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:24 schreef tessie het volgende:
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
voor jou en Lief!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71401989
Tessie, lekker dat het hoger en strakker beter zit voor je!

En zo heb ik weer een tvp .
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:51 #10
141844 Macka66
pi_71402077
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef Vicky het volgende:
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
In het vorige deel doen ze het nog wel *rammel*

Aan de tips over de neksteun wilde ik er nog een toevoegen:
begin met het aanleggen van de eerste band niet over je buik, maar leg 'm strak aan over je borst en duw 'm dan naar beneden. Dat geeft een veel strakker resultaat.
Ik doe dat ook in het filmpje in de OP.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71402097
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
pi_71402155
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:37 schreef mrien het volgende:
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:38 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402388
Ik wil één dezer dagen ook eens gaan oefenen met rugdragen. Lijkt me voor op vakantie wel lekkerder. Hoewel ik nog maar moet zien of ik dan ook in het openbaar haar op mijn rug ga slingeren Kan het me nog niet voorstellen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71402592
Tex kom je morgen niet?? Genoeg mensen die wel willen helpen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:16:38 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402996
Ja ligt wel in de planning En daar hoopte ik idd al op Vandaag al het een en ander aan filmpjes bekeken van verschillende knopen. Wilde eigenlijk vanavond nog wat proberen (Hannah was overdag naar kdv), maar ze ligt nu te slapen en wrs blijft ze dat de hele avond... Misschien is dat juist een pre want als ze beetje doorslaapt knoopt dat misschien makkelijker als ze stil blijft liggen Maar misschien wordt ze gillend wakker tijdens het knope en dan is het weer zo sneu... Maar een beetje geoefend hebben is wel handiger voor morgen denk ik, weet ik beter waar ik hulp bij nodig heb zeg maar.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71403550
lalalala
pi_71403581
Joehoe! Mijn SI4, gloedjenieuw, ligt nog steeds bij de douane maar ik heb nu ook een SI3onderweg!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71403794
Is dat DE SI3?
pi_71403831
Jij hebt hem gekocht bij de buren? ik ben benieuwd of die op mijn geverfde SI lijkt
Want ik wilde heel graag een mossgreen geverfde silk Maar het blauwe wat die nu is is ook mooi.
pi_71403954
Ja, Owlet, DE SI! Door jou geverfd!

Ik heb net betaald, dus als het goed is 'ie hier overmorgen!
pi_71404946
MamsX, zodra ik een verf heb gevonden die een mooi mosgroen verft doe ik jouw SI met liefde even voor je over! Dat kan bij wijze van spreken tijdens een meet, als ik maar een gasfornuis is de buurt heb
pi_71405764
Oooh dat vind ik heel erg lief van je. Al is deze kleur ook wel heel mooi.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:58:15 #23
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71405928
Pfff op filmpjes ziet het er veeeel makkelijker uit...
En het nadeel van (te)veel filmpjes kijken, alles door elkaar halen: moest de doek nou over de beentjes of eronderdoor, etc

Maar goed, een rucksack geprobeerd, ging niet heel slecht voor een eerste keer vond ik. Maar kreeg de knietjes niet goed omhoog, de doek ging steeds weer terug op de een of andere manier. En best lastig als je niet kunt zien wat je doet. Hoe weet je bijvoorbeeld dat het strak genoeg zit bij d'r nek, zonder dat het gaat snijden.

En toen ik het nog eens wilde proberen, kreeg ik haar al niet eens meer op mijn rug. Ze hing steeds scheef...

Ik had waarschijnlijk eerder moeten gaan oefenen als ik het echt op vakantie wilde gebruiken
©Dumbo
pi_71406108
Ik doe deze rucksack...

X wiebelt ook soms haar knietjes naar beneden maar door de twist vind ik het makkelijk om te corrigeren.
Dan zit de twist strak en kan je de doek nog even onder het bipsje doen en de knietjes omhoog.
pi_71406228
tex, ik vind een rucksack alleen maar fijn als ik de bovenrand zo strak mogelijk trek (je trekt hem niet snel té strak) en dan de onderrand vast klem tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind een SHBC nog prettiger met een kleine baby en/of een onwennige moeder. Als je wil kan ik je morgen wel wat voor doen of helpen.
pi_71406272
De SHBC vind ik zo lastig die krijg ik echt niet voor elkaar..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:10:31 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71406358
Graag owlet!
Ik zag bij de buren veel de rucksack gebruikt worden bij kleinere babies ook, en het leek me een simpelere knoop om mee te beginnen. De SHBC was ik bang dat ik in de war zou raken welk stuk over de schouder en welk stuk onder de schouder moest enzow

MamsX die heb ik ook geprobeerd met die twist, maar de twist zat te laag eigenlijk en toen ik opnieuw wilde beginnen kreeg ik d'r niet meer op mijn rug dus. Heul veul oefenen dus maar!
©Dumbo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:25:06 #28
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71406907
Owlet met die doek vastklemmen tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist, bedoel je dat zoals in dit filmpje (alleen dan met de beentjes buiten de doek):

©Dumbo
pi_71407377
De twist zat bij mij ook wel vrij laag, maar ik vond dat eigenlijk wel stevig zitten! Als ik hem hoger probeerde te "twisten" dan kreeg ik dat niet voor elkaar met Lotte op m'n rug
pi_71407413
Soms heb ik de twist zo goed als onder haar kond zitten.. maar ook dat voelt wel prima inderdaad.
Op de rug of onder de kont ze zit zo stevig als een huis.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:09:02 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71410531
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef texelonia het volgende:
Graag owlet!
Ik zag bij de buren veel de rucksack gebruikt worden bij kleinere babies ook, en het leek me een simpelere knoop om mee te beginnen. De SHBC was ik bang dat ik in de war zou raken welk stuk over de schouder en welk stuk onder de schouder moest enzow
De rucksack vond ik tot een paar weken geleden echt een lastige knoop, hij zat nooit goed. Het onthouden hoe het moet was daarbij niet het probleem, dat is vrij simpel. Maar om het echt comfortabel en goed te laten zitten, dat lukte me maar niet. Dat gaat dus pas een paar weken goed en dan is het echt een heerlijke knoop. Maar misschien heeft dat er ook mee te maken dat mijn jongste niet meer zo'n klein baby'tje is (ze is nu 14 mnd).
De SHBC lijkt wel wat ingewikkelder, maar zat bij mij eigenlijk direct goed. En als je dan bezig bent met oefenen en het zit daarna goed, is dat toch leuker, dan wanneer je zit te zweten en het eindresultaat zit niet goed...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71410591
De rucksack krijg ik niet echt strak genoeg, ik vond de shbc gelijk strak genoeg zitten. Lotte gaat altijd graag hangen en dan vind ik die stevigheid toch wel iets fijner. Maar ik denk dat ik toch ook nog wel iets meer moet oefenen trouwens
Veel plezier iedereen morgen!
pi_71411219
Ik heb taart gebakken voor morgen! Omdat ik zondag jarig ben.

heb er zin in~!
pi_71411344
Ik had ook zin...
maar ik kan toch niet.

En ik wilde zo gaarne.

Veel plezier morgen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71411360
wat gaanjullie morgen voor spannedns doen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71411512
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:58 schreef Macka66 het volgende:

En voor iedereen die zich afvraagt wat er woensdag is en of ze iets gemist hebben: er komen woensochtend een aantal dragende moeders uit Den Haag e.o.bij elkaar. Het is een initiatief dat niet gelieerd is aan een forum (of winkel), maar er zitten ook OUD'ers bij. Als je er ook bij wilt zijn, stuur dan een PM'metje aan owlet, FIoortje of mij voor de verdere gegevens.
Zal ik nog even nadrukkelijk melden dat ook nieuwelingen welkom zijn!
Is dicht bij jou, toch Vicky? Misschien wel leuk om tips te krijgen!, Fijn dat Tess het zo lekker in de draagdoek heeft. En die Mokka staat jullie ook mooi!
pi_71411575
ja dat is wel bij mij in de buurt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71412152
Kom je ook morgen?
pi_71417810
Veel plezier vandaag dames
(ik wou ook wel, maar te ver, en ik heb 4 kinderen vandaag)
pi_71418016
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:25 schreef texelonia het volgende:
Owlet met die doek vastklemmen tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist, bedoel je dat zoals in dit filmpje (alleen dan met de beentjes buiten de doek):

^

Nee Ik bedoel dat ik de onderrand van de doek in de knieholtes van het kind vestzet met de doek die onder zijn/haar kont kruist.
Het is niet helemaal 'zoals het hoort', want je gebruikt dat niet de onderrand van de doek om de knieholtes omhoog te trekken.
Maar het zit goed en stevig, dus ik vind het prima
pi_71418208
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:59 schreef MamsX het volgende:
Kom je ook morgen?
ligt eraan waar het is en hoelaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71418238
ik heb je net het adres ge-pmt; het is van 10:00 uur (maar ik ben er al ietsje eerder) tot ongeveer 12 uur.
pi_71418263
Ik zag het
misschien day ik wel even kom. Moet alleen eerst naar de ha met Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71422713
ik vind het zo'n leuk idee!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:15:42 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71425637
Hopelijk was het gezellig

waarschijnlijk wel

ik vind de bwcc het stevigst van allemaal. maar het duurt even voordat je zit. de rucksak is zo hop-flop gedaan. al is het inderdaad wel een kunst om gevoel te krijgen bij de rails en het hele gebeuren.
mijn shbc trekt altijd scheef, doe ik dus niet meer...

en je hebt natuurlijk ook altijd nog de double hammock.
dat is pas echt stevig! maar met uitdijende buik en niet altijd de kracht om lang krom te staan, houden we het hier meestal bij de bwcc of rucksack
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:20:52 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71430252
Ik vertrouwde volledig op TomTom, doet dat stomme ding het niet! Ik had bijna rechtsomkeert gemaakt... Gelukkig niet gedaan, want het is toch nog gelukt en ik vond het hartstikke gezellig!

SHBC met hulp van owlet, en Rucksack met hulp van Macka gedaan En nu maar flink oefenen!
©Dumbo
pi_71435920
Wat fijn dat je het toch nog gevonden hebt Tex!
En dat het en gezellig was en dat je er veel aan hebt gehad!

Ik vroeg mij iets af, tegenwoordig doe ik de beentje uit de doek in de FWCC, maar het lukt niet altijd om de knietjes hoger te krijgen dan zijn kontje. Is dat gewoon een kwestie van strakker knopen?

Mijn post-zwangerschapgym-juf zei dat ik niet te lang met Kobus in de doek mocht lopen omdat verticaal zitten nog niet goed is voor die kleintjes. Een uur vond ze veel.
Nou loop ik weleens 2 uur zo rond en soms zelfs 2 keer op een dag.
Ze vond de kommahouding beter, maar die vind ik minder comfortabel zowel voor Kobus als voor mij. Klopt dat nou? Moet ik verticaal zitten echt opbouwen met eerst 5 min, volgende dag 10 etc?
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:32:29 #48
108648 cattie
lieve moeder
pi_71437337
Fee heeft altijd alleen maar rechtop gezeten. Goed geknoopt en dus goed ondersteund is dat naar mijn weten geen probleem.
pi_71437481
Dat leek me ook, Kobus zit altijd lekker, hij zakt soms een beetje door, maar het knopen gaat steeds beter dus dat gaat ook over.
Ik zou alleen graag goed tegenargument willen geven, vanwege de andere moeders.

Ik heb Fee trouwens allang niet meer gezien in een mooie doek!
duh, niet die doek maar Fee is mooi natuurlijk!
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:41:37 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_71437608
Ze zijn beiden mooi hoor!
Bij deze, Fee in Katja:

pi_71437716
Zo'n lief snoetje!

En Katja staat ook mooi bij je rode haren!
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 20:20:27 #52
141844 Macka66
pi_71438779
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:37 schreef oeke het volgende:
Dat leek me ook, Kobus zit altijd lekker, hij zakt soms een beetje door, maar het knopen gaat steeds beter dus dat gaat ook over.
Ik zou alleen graag goed tegenargument willen geven, vanwege de andere moeders.
Ondersteund is het sleutelwoord
Een goed geknoopte doek volgt en ondersteunt zowel het zitvlak en de heupjes als het ruggetje van de rechtop zittende jonge baby. Het kind hoeft zichzelf niet omhoog te houden. Maar door de beweging worden er wel alvast wat spieren getraind, goed voor de ontwikkeling. (De kommahouding heeft dit voordeel niet)
Het is heel wat anders wanneer je een jonge baby op een stoel zou laten zitten, dan werd alleen het zitvlak ondersteund en zou hij zichzelf omhoog moeten zien te houden. Wat het spierstelsel nog niet voor elkaar kan krijgen.

Goede foto met hoe de doek de rug moet volgen staat richting het eind van
dit artikel over correcte positionering.

Achterwerk lager dan de knietjes is idd een kwestie van goed tegen je aan knopen. En soms helpt het om je handpalmen tegen de voetzooltjes te zetten en lichte druk te geven. De baby trekt de beentjes dan vanzelf in de juiste positie op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 29-07-2009 20:25:52 ]
pi_71439082
Dankjewel

Die foto's zijn fijn zeg!
Kan ik ook aan P. laten zien want hij vind het al snel te strak geknoopt en zielig voor Kobus. Ik krijg hem nog niet goed aan zijn verstand gepeuterd dat strak juist voor hen allebei lekkerder is.

Wel ben ik allang blij dat hij, na een teleurstelling omdat het niet zo makkelijk was als hij dacht, toch weer probeert te dragen. Ik help dan knopen. Maar mag het dus niet te strak doen waardoor Kobus heel scheef zakt en ik me moet inhouden om hem niet uit de doek te rukken.

Ik trek nu altijd alleen de bovenste rail goed strak, maar ik moet dus de onderste rail ook strak trekken om die kikkerhouding vast te kunnen houden?
pi_71441222
In de baarmoeder zitten ze ook lekker 'strak' met weinig bewegingsruimte, lekker geborgen. Dat doe je eigenlijk na met de doek (in de buik zitten ze ook met hun knietjes hoog- al zitten ze daar bijna naast hun oren, buiten de buik misschien niet zo'n aanrader )
Misschien een argument voor P?
pi_71441421
Ik redde het helaas niet. Wanneer is er weer een draagdoekbijeenkomst?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:02:07 #56
141844 Macka66
pi_71441856
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:31 schreef oeke het volgende:
Ik trek nu altijd alleen de bovenste rail goed strak, maar ik moet dus de onderste rail ook strak trekken om die kikkerhouding vast te kunnen houden?
Ja, de onderste rail moet in de knieholtes zitten en moet ook goed strak op spanning zijn. Eigenlijk is dat nog wel de belangrijkste rail om op te letten, want die geeft de tegenkracht waardoor het kind stevig in de doek blijft zitten.
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:08:52 #57
141844 Macka66
pi_71442135
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef Vicky het volgende:
Ik redde het helaas niet. Wanneer is er weer een draagdoekbijeenkomst?
Laatste woensdag van augustus. Maar voor die tijd heb je vast al wel kraambezoek gehad van een ervaren knoopster (of twee)

En voor de aagjes: er is een Haagse Draagkring opgericht, die de laatste woensdag van iedere maand bijeenkomst houdt in de Vruchtenbuurt
pi_71442314
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:02 schreef Macka66 het volgende:
Ja, de onderste rail moet in de knieholtes zitten en moet ook goed strak op spanning zijn. Eigenlijk is dat nog wel de belangrijkste rail om op te letten, want die geeft de tegenkracht waardoor het kind stevig in de doek blijft zitten.
Stom zeg, ik was zo bezig met dat wiebelige koppie in bedwang te houden dat ik dat helemaal vergat. Morgen eens goed op letten.

Jammer Vicky, dat je er niet bij kon zijn. Hier idem dito. En ook zin in een draagmeet!
  donderdag 30 juli 2009 @ 04:25:41 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_71448523
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Laatste woensdag van augustus. Maar voor die tijd heb je vast al wel kraambezoek gehad van een ervaren knoopster (of twee)

En voor de aagjes: er is een Haagse Draagkring opgericht, die de laatste woensdag van iedere maand bijeenkomst houdt in de Vruchtenbuurt
Ik vind het een superidee die draagkring. Jammer dat het niet in de buurt is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71448933
Troel, daar is wel wat aan te doen hoor! PM me maar, of Macka, of Owlet, of Taartjesfee.
pi_71450035
Leuk zeg zo'n draagkring
pi_71450973
Even onder een spoiler.
SPOILER

[ Bericht 86% gewijzigd door fIoortje op 30-07-2009 12:00:23 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:10:16 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71452731
floortje, waar om onder een spolier?

wat is die draagrking precies? en moet het altijd in den haag, of kan het ook ergens anders?

idd leuk! en woensdag is mn vrije dag, dus lekker handig
pi_71452868
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Macka66 het volgende:

Wat leuk zeg!
Die ga ik onthouden, kan ik mooi combineren met familiebezoek.
pi_71453446
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:

wat is die draagrking precies? en moet het altijd in den haag, of kan het ook ergens anders?

idd leuk! en woensdag is mn vrije dag, dus lekker handig
De Haagse draagkring is altijd in Den Haag, maar wie interesse heeft in een draagkring ergens anders moet maar even PMmen (naar mij, FIoortje, Macka of de taartjesfee)

Het was in ieder geval echt heel gezellig gister. De kindjes hebben lekker gespeeld, de moeders veels te lekkere taart gegeten, er is veel over doeken gepraat en er zijn handige tips uitgewisseld
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:38:42 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71453602
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Omdat fIoortje precies goed aanvoelt dat dit niet een V&A topic is voor doeken. Dat kan in ons eigen V&A topic en dan idd hier een spoilertje of een linkje in je signature naar wat er te verhandelen is.

Again, dit is niet streng of onaardig bedoeld verder.

Haagse draagkring klinkt leuk!
Als de baby er straks is wil ik ook wel een keertje langs komen.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 12:07:57 #67
141844 Macka66
pi_71454533
De Draagkring is niet alleen gezellig meeten, hij is er ook om mensen te wijzen op dragen en over de drempel te trekken. De Vruchtenbuurt waar we 'm nu houden is een buurt met veel startende gezinnen in etagewoningen. Dragen zou voor de ouders daar heel praktisch kunnen zijn. Als we binnenkort folders ophangen bij supermarkten en kdv's e.d. in de buurt en onze bijeenkomsten meer zichtbaarheid krijgen dan raken meer ouders bekend met het idee van kinderen dragen

<K3 modus> eerst nemen we de Vruchtenbuurt, dan de stad, dan het land, dan de hele wereld. Wij...gaan..DRAGEN!!!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_71455019
Draagkring

Ik heb in mn spoiler nu ook foto's gezet
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:39:21 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71455460
Dat idee had ik idd al Macka, als het gewoon theeleuten zou zijn, dan zou je er niet zo'n 'officiele' naam aan geven zeg maar.
Leuk hoor! Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
pi_71455766
Zoals beloofd:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef mrien het volgende:
Ik vind die active mom carrier er ook leuk uitzien op de plaatjes Deepfreeze! Heb je al foto's gemaakt? Ben erg benieuwd namelijk!

Zonet ook nog even de stad in geweest. Toen zat hij een stukje hoger, en kon Chris over mijn schouder meekijken.

Als is het natuurlijk geen echte draagdoek, maar heeft iemand hier nog een goede tip om zo'n SSC goed glad over de rug te krijgen. Er blijft nu af en toe nog een paar ribbels stof onder Chris zijn billen, terwijl dat eigenlijk glad zou moeten zijn en op de rug wat hoger. Iemand een idee? Of gewoon weer opnieuw proberen (zoals nu)
pi_71456411
Ziet er goed uit, Deepfreeze!
Duwt hij misschien met zijn oksels het geheel wat naar beneden? Wat bij mij nog wel eens wil helpen is om de armen in de drager te wurmen en dan een beetje te springen. Als je je armen over je schouders naar achter reikt en dan de bovendand van de drager pakt kan je hem een beetje optillen waardoor Chris er misschien wat dieper in zakt. Of de voeten omhoog duwen (en daardoor de kont naar beneden).

En een SSC is geen 'echte' doek, maar het is wel een 'echte' SSC en die draagt in principe net zo ergonomisch verantwoord voor volwassene en kind. Niets mis mee
pi_71457072
Dat benen omhoog duwen heb ik ook gedaan, icm met hupsen maar zijn billen zakken dan niet echt. Mensen keken me vanochtend gek aan in de stad .
Maar de bovenrand grijpen is ook nog wel een idee, als ik daarbij kan. Misschien wel met behulp van de koorden van het slaaprandje..

Ik bedoelde meer dat dit een draagdoektopic is.. maar wel de handigste plek om zo'n vraag te stellen.

Zo'n SSC zit echt heerlijk. Ik heb niet het idee dat er 14 kg op mijn rug hangt, en Chris babbelt vrolijk rond..
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 13:43:59 #73
141844 Macka66
pi_71457254
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoals beloofd:
[..]

[ afbeelding ]

Zonet ook nog even de stad in geweest. Toen zat hij een stukje hoger, en kon Chris over mijn schouder meekijken.

Als is het natuurlijk geen echte draagdoek, maar heeft iemand hier nog een goede tip om zo'n SSC goed glad over de rug te krijgen. Er blijft nu af en toe nog een paar ribbels stof onder Chris zijn billen, terwijl dat eigenlijk glad zou moeten zijn en op de rug wat hoger. Iemand een idee? Of gewoon weer opnieuw proberen (zoals nu)
Hee Deepfreeze, er zit een blond engeltje op je rug

Als ik de foto bekijk denk dat het zitje nog een klein beetje dieper kan. Niet veel hoor, maar net een tikkie en dan zou je ook geen ribbels meer hoeven hebben. Bij deze ssc zul je om dat te bereiken de schouderbanden iets losser moeten maken, en misschien de onderste band iets hoger zetten. Je zult daarin de juiste balans moeten vinden, anders gaat het gewicht van Chris teveel aan je schouders hangen. Maar dat voel je snel genoeg

Mocht het niet lukken, dan is er nog geen man overboord. Het ziet er al best goed uit, en ribbels onder Chris z'n achterwerk zijn minder bezwaarlijk dan teveel gewicht aan jouw schouders!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 13:51:05 #74
141844 Macka66
pi_71457484
Deze kwam ik tegen op een website, en vond ik leuk om te laten zien.
Een Simplicity zelfmaakpatroon voor een carrier uit 1984. Nr 6428, de Infant - Baby Carrier / For the Active Mom or Dad. Die bandjes, auw!

pi_71457681
Oeh, dan ben ik blij met mijn brede gevoerde bandjes inderdaad..
Wel stoer dat er ook een papa opstaat trouwens.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:52:14 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71459479
Wel jammer dat je de achterkant niet te zien krijgt. En hoe het kindje hangt, ziet er ook niet echt comfi uit, maar voor die tijd misschien wel een hele mooie uitkomst geweest.

@deepfreeze, ziet er goed uit dat blonde kereltje op je rug.

heeft er iemand hier nog een goede link naar een rucksack-knoop voor een korte doek (3,2 mtr). Heb gezocht, maar krijg hem niet gevonden. Dacht dat Webkim er ooit een gepost had.
pi_71459754
http://www.wrapyourbaby.com/rucksack.htm
Hier staan foto's en 2 filmpjes en op youtube is er ook veel te vinden als je zoekt op Rucksack Carry.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 15:16:02 #78
141844 Macka66
pi_71460250
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:52 schreef chacama het volgende:
Wel jammer dat je de achterkant niet te zien krijgt. En hoe het kindje hangt, ziet er ook niet echt comfi uit, maar voor die tijd misschien wel een hele mooie uitkomst geweest.

@deepfreeze, ziet er goed uit dat blonde kereltje op je rug.

heeft er iemand hier nog een goede link naar een rucksack-knoop voor een korte doek (3,2 mtr). Heb gezocht, maar krijg hem niet gevonden. Dacht dat Webkim er ooit een gepost had.
Bedoelde je deze?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:54:32 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71461342
thanks. Zal mijn zus blij mee zijn. Daar is nu Jakob aan het logeren en ze gaan straks op vakantie. Dus een fijne ruck is dan wel zo prettig.
pi_71461681
Ziet er goed uit Deepfreeze!
Bedankt voor de foto!
pi_71475506
Het werd weer eens tijd voor een stashfoto!

Mijn stash, zoals hij vandaag is:

van boven naar beneden:

-Hopp casablanca sling
-Silk Indio 3, pistache
-Sakura bloom sling, essential linen
-Lilien Rosenquarz 6
-Indio Zinnober (wol) 5
-Indio Koralle 6
-Nino Pink 4 (verkocht, gaat morgen op de post)
-Indio Primula 6

-Zijde rode vogels (geleend van Macka66)
-Bebina Woodland Brown 4.6
-Zara Lavender 4.7
-Jim Pink 4
-Pfau v/w 6
-Indio Indigo 6
-Indio b/w Blacklabel 4
-Nati bamboe Turkis 4.6
-Jim Jade 6 (linnen)
-Bebina Petrol 4.6

Ik mis:
-Neobulle Simon (op reis)
-Neobulle Manon Rouge (uitgeleend)
-Indio Zink (linnen) (uitgeleend)
-Medley Palermo (uitgeleend)
-Wellen Granat (uitgeleend)

OTW:
-Indio gold 6
-Indio sand 6 (linnen)
-Silk Indio 4
-Sakura Bloom sling pure Storm
pi_71475621
Da's een aardige stapel!
Als alles goed gaat heb ik volgende week een stapeltje van 5 doeken! (ringsling en geleende doek incl)
Heb een storch inka en een hopp nairobi onderweg.
En niet echt wensen meer
pi_71481700
Mooi hoor, FIoortje!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:32:45 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71481839
Floortje!

Volgens mij heb je een lichte voorkeur voor indio's

al hoop ik je over 2 weekjes van je koralle af te kunnen helpen
hij is wel erg moi, namelijk.
waarop baseer je je voorkeur voor een geslacht? de doekencollectie
pi_71483787
hahaha
Zie jij jezelf geen jongetje dragen in Koralle?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:55:08 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71483897
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:51 schreef owlet het volgende:
hahaha
Zie jij jezelf geen jongetje dragen in Koralle?
eigenlijk niet, nee
als het een meisje wordt, gaan we voor koralle en manon rouge, voor een jongetje moet ik nog ff verder zoeken. ik heb natuurlijk al indio ultramarin... mss dat ik dan toch die hopp antigua koop. vond ik altijd al mooi
pi_71485476
Oh nou, als je dat niet prettig vindt is het toch prima?
Er zijn plenty mooie niet-roze doeken te vinden is een storch leo niets voor jullie?
pi_71486497
Tjee Floortje wat een mooie stapel!

Ik begin Indio's steeds mooier te vinden door mijn Ultramarijn en ik wil er nog wel een, maar er is zoveel keus! Pistache is mooi! En Koralle ook.
Die alleronderste Indio is dat een geverfde? Erg mooi ook!

Maar ik mis groen een beetje. Niet je kleur?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:48:09 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71487077
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:49 schreef owlet het volgende:
Oh nou, als je dat niet prettig vindt is het toch prima?
Er zijn plenty mooie niet-roze doeken te vinden is een storch leo niets voor jullie?
hoezo, heb je er een in de aanbieding?
naja, eerst nog 2 weekjes wachten
pi_71487325
Nee hoor! Ik moest er alleen aan denken omdat het van die heerlijk zachte babydoeken kunnen worden terwijl ze toch oersterk en stevig zijn. En volgens mij ben jij niet perse gek op vrolijke motiefjes of felle kleuren

Ja ja, ik ben het met je eens hoor. FIoortje moet een ficus er bij
pi_71487334
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:23 schreef oeke het volgende:
Tjee Floortje wat een mooie stapel!

Ik begin Indio's steeds mooier te vinden door mijn Ultramarijn en ik wil er nog wel een, maar er is zoveel keus! Pistache is mooi! En Koralle ook.
Die alleronderste Indio is dat een geverfde? Erg mooi ook!

Maar ik mis groen een beetje. Niet je kleur?
Thanks!

Groen is niet echt mijn ding nee. Ik wil ooit nog wel een Ficus, maar ooit. Heeft absoluut geen haast. Of misschien de nieuwe storch, dat vind ik wel een mooie kleur groen.

De onderste Indio is een een oudje, een Black Label, van oorsprong Blauw/Wit en geverfd (geen idee door wie, ik ben eigenaar 6098). Super-super-super zacht en floppy. Echt heel erg fijne doek.

Ik heb vandaag weer 2 nieuwe indio's binnen: Gold en Sand (linnen). Ik hoop dat ik nu eindelijk mn ultieme verfbare linnen heb gevonden, want ik wil zo graag een roze linnen indio. Ik had een ecru, maar die vond ik niet fijn dragen dus die heb ik ongeverfd weer verkocht. Maar ik moet nog even geduld hebben; sand krijg ik voor mn verjaardag (zondag) dus die moet nog even wachten, en ik kan pas de 10e gaan verven want dan krijg ik mn verf.
pi_71487651
Ficus!

En Sand die vind ik ook heel mooi!
Ben benieuwd hoe die wordt als je hem verft.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:14:05 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71493057
floortje, wat doe je me aan!
ik wist helemaal niet van die nieuwe groene!
die is mooi!!!!
hebben, hebben, hebben!

maar ik heb al een groene...

maar die is wel erg mooi

die andere nieuwe vind ik minder mooi dan manon rouge
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:19:24 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_71493224
floortje, wat vindt je van de gold?
Ik heb me gek laten maken bij de buren. Ik wil nu een draagdoek uit de geboortemaand van Ive (indio gold met linnen of indio ochre met linnen) en de conceptiemaand van Fee (indio Eis met linnen) en die zijn natuurlijk heel moeilijk te vinden...

Ik vind mijn CG waves trouwens echt een heerlijke doek! En mijn indio hennep is nu boterzacht en nog steeds supersterk.
pi_71493497
Cattie, gold is mooi!!! Heel erg dun, en nu, (bijna droog) al best zacht! Ik ben zo benieuwd hoe hij draagt!

volgens mij heeft monique er nog 1
pi_71493520
oe, ze heeft ook nog een kupfer!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:28:33 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_71493525
Ik ga voor de linnen versie. Al is kupfer aanlokkelijk.
pi_71496526
Ik heb vandaag van 10:00 tot 13:00 X in rucksack met de CGW gedragen, daarna heeft ze 2 uur geslapen in FWCC met pfau. Om vervolgens de rest van de dag weer te rucken met CGW tot 18:00.
En het was echt zo heerlijk om haar de hele dag te dragen.. Ik heb nog nooit langer dan 15 min op mijn rug gedragen tot nu maar ik heb nergens last van

En ik durf in het openbaar zonder spiegels, en met een publiek haar eindelijk te rucken..
Ik was zo bang dat ik ging klunzen maar het ging goed.

En ik moest zo lachen om mijn moeder, ik zei; "he mam waar is mijn pauw? "
Mijn moeder gaf als reactie: "Je pfau zit in de tas"
Ik moest lachen en ze keek me aan van nou het heet toch een pfau
En toen bedacht ik me dat ik het misschien iets teveel heb gehad over mijn doeken

Dit was mijn liefdagboek verhaal vol met smiley overkill sorry ik ben aan het hyperen.
pi_71496600
Tof MamsX!
pi_71499396
Mams
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')