Baloe is al naar de helft van zn normale voedsel gegaan. Nog minder voeren kan écht nietquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:30 schreef -moppie- het volgende:
Onze Jack en de kruising Beagle/Jack zijn beiden aardig aangekomen na de castratie.
Ik ga ze niks meer en ook geen ander voedsel.
Vraag het even aan je dierenarts?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:28 schreef Qwea het volgende:
Mijn Golden van 10 moet een castratie vanwege zn prostaathypertrofie. Nu wees hara mij er net op, dat de kans vrij groot is dat een dier na de castratie aankomt.
Maar dat is alles behalve gewenstHij was te dik, hij is perfect op gewicht nu, en mag absoluut niet veel aankomen ivm zn atrose en zn kniebanden.
Iemand opheldering?
ja, goed idee, dat wel ja. Maar ik denk ik vraag het ook ff hier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vraag het even aan je dierenarts?
Dat snap ikquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, goed idee, dat wel ja. Maar ik denk ik vraag het ook ff hier.
quote:Ik heb mijn hond in september laten castreren en heb daarna zijn voer niet aangepast omdat hij zowiezo al niet veel at en omdat hij veel beweegt. Hij gaat zeker 4 tot 5 keer per week naar het bos en we lopen samen zo'n 2x per week 5 km. hard. Toch is hij in ruim een half jaar 10 kg. aangekomen. Ik heb er inmiddels door een streng dieet weer 4 kg. af. Het schijnt, weet ik inmiddels door informatie van internet, dat veel gecastreerde honden de eerste tijd na de castratie indien je ze op dezelfde hoeveelheid voer houdt aankomen door verandering in de hormoonhuishouding en stofwisseling. Ongeacht of de hond veel beweegt of niet. Na een x aantal maanden is alles weer in balans en zou je langzaam weer iets meer kunnen geven. Wel goed in de gaten houden natuurlijk.
Ik moest stiekem toch lachenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
Ik zou er niet aankomen, zo vlak na een castratie.
ik ga shirley bellenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De kans is iig vrij groot bij mijn weten, maar een klein aantal blijft hetzelfde, en een nog kleiner aantal valt af.
Als je had gelezen, had je geweten dat zn voer al ontzettend is aangepast. Hij krijgt nu 2x daags 100gr. Das echt asociaal weinig.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:37 schreef Miss_Isis het volgende:
Het is inderdaad wel zo dat dieren (zelfs mensen btw) na een castratie vaak dikker worden, niet alleen honden dus. Nutteloos feitje: vroeger castreerden ze hanen om ze vetter te krijgen zodat ze lekkerder smaakten. Dat heet een kapoen.![]()
OT: Misschien dat de DA wel een voedingsadvies op maat kan geven voor je hond na castratie?
Verder zou ik zelf als tip geven: minder voeren
Ik heb alles gelezen, ik was alleen bezig met het typen van mijn reactie toen dat gepost werdquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je had gelezen, had je geweten dat zn voer al ontzettend is aangepast. Hij krijgt nu 2x daags 100gr. Das echt asociaal weinig.
Ik ga hem echt niet nog minder geven
quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen, ik was alleen bezig met het typen van mijn reactie toen dat gepost werd
Nee, mijn kat werd ook niet ineens heel vetquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:45 schreef controlaltdelete het volgende:
mijn katten zijn ook allemaal gecastreerd maar geen van hun is vet geworden. Ze komen wel altijd buiten dus zat lichaamsbeweging, oja eten krijgen ze 2x p/d.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
Ik zou er niet aankomen, zo vlak na een castratie.
Nope geen andere mogelijkheid. Als we hem niet laten castreren neemt de kans op prostaat kanker ontzettend toe.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:52 schreef Guess. het volgende:
Alle reutjes die ik ken en gecastreerd zijn,zijn er niet mooier op geworden (dik dus)![]()
Zou het idd met de dierenarts overleggen maar als je zijn voeding niet kan aanpassen of minderen word het best lastig denk.
Is er echt geen andere mogelijkheid?Vind het zowiezo zielig,10 jaar en dan gecastreerd worden
Mag hij niet. Voedselallergie.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:59 schreef trovey het volgende:
Lightvoer geven (of geef je dat al)? Hij kan hij wat meer volume aan voeding krijgen terwijl hij niet meer calorieën binnenkrijgt. Dierenarts heeft lightvoer in zowel brok als blikvoer.
Nee dat zei zij ook al. Maar het is zo moeilijk allemaal. Want aankomen is niet goed, maar kans op prostaatkanker al helemaal niet natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:03 schreef trovey het volgende:
Oei dan houdt het inderdaad al snel op. Dan kan ik ook geen ander advies geven dan het inderdaad aan de dierenarts te vragen en na de castratie even af te wachten of hij inderdaad gaat aankomen. Mijn teefjes en alle katten (poezen en katers) zijn trouwens niet aangekomen na hun castratie dus aankomen hoeft niet altijd.
Nou dat heeft ie al, zn waarde was veelste laagquote:SCHILDKLIER
Een gecastreerde hond wordt sneller te dik, dat weet bijna iedereen. Mogelijk heeft dat iets te maken met de verminderde werking van de schildklier na castratie. In ieder geval is aangetoond, dat castratie de kans op een te traag werkende schildklier duidelijk vergroot!
Ik zal straks eens vragen als ik terug gebeld wordt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:18 schreef trovey het volgende:
Zou dit wat zijn? Light en naar hun zeggen hypo-allergeen
http://www.zooplus.nl/sho(...)/senior_light/102086
Wat zei ze precies?quote:
Doh, ze laat het toch met een reden doen, niet voor de grap.quote:
Dat het wel slim was ivm zn prostaathyperstrofie en voor zn gedrag maakt het ws ook veel uit.quote:
Mooiquote:Op donderdag 23 juli 2009 @ 21:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat het wel slim was ivm zn prostaathyperstrofie en voor zn gedrag maakt het ws ook veel uit.
En we gaan gewoon kijken of die aankomt, en zo ja, dan moeten we gewoon minder voeren. Maar hij HOEFT helemaal niet aan te komen. Het kan.
Mm zei net al tegen me ; hij krijgt ook echt vet veel bewegingquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mooi
Nou dan maar hopen dat ie netjes op gewicht blijft!
Hij krijgt nu 2x 100gr. Als ik minder moet voeren is het 2x 80gr.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:40 schreef oddeyed het volgende:
Hey, sterkte voor je hondje alvastOnze hond is wel dikker geworden, kwam 12 kilo aan maar daar is nu al 6 vanaf. Bij langharige honden word de vacht waarschijnlijk wel dikker/wolliger en moet je vaker kammen om klitten te voorkomen. En als je nog minder moet gaan voeren, is het dan een idee om dat in bijv. 3 porties te doen? Dan heeft hij vaker het gevoel toch eten in zn maag te hebben? Of is dat onzin voor een hond?
Oh kijk dan maakt de vacht niet zo uitquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij krijgt nu 2x 100gr. Als ik minder moet voeren is het 2x 80gr.
Das 160gr per dag. Als ik dat door 3 moet delen is het 53 gr. Lijkt me vet weinig.
Ik zorg wel gewoon dattie flink veel beweging blijft krijgen
En we tondeuzen baloe altijd ookzn vacht is al vet dik
Ja dat snap ik wel maar die smilie vond ik een beetje raar overkomen,vandaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Doh, ze laat het toch met een reden doen, niet voor de grap.
Hij zwemt alquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:56 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel maar die smilie vond ik een beetje raar overkomen,vandaar.
Wat is Baloe toch een pechvogel ook he..
Alvast sterkte,weet je al wanneer de operatie gaat gebeuren?
Mischien gek idee maar mischien kun je veel met em gaan zwemmen(als je dat al niet doet) als je extra beweging wil geven,dat is niet zo belastend en wel goed (en leuk!)
Als die mensen ineens heel veel met die hond zijn gaan lopen is het natuurlijk niet zo gek dat het beest aan komt. Spieren wegen meer dan vetjes en als je ineens veel meer beweging krijgt kweek je nogal wat spieren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De kans is iig vrij groot bij mijn weten, maar een klein aantal blijft hetzelfde, en een nog kleiner aantal valt af.
WE? Wat ben je toch een eng wijf.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:59 schreef waterkip het volgende:
[..]
WE? Wat ben je toch een eng wijf.![]()
Reageer je ook zo als die van MickeyMo eraf geknipt worden ?
Ja, vanmorgen had ie het weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:01 schreef draculettetje het volgende:
was even benieuwd hoe het met baloe gaat?
2 jaar geleden had hij hetzelfde. Chemisch gecastreerd, en 2 jaar niks aant handje. Ennu heeft ie het weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:57 schreef waterkip het volgende:
Hier nog een stukje wat de stelling weegneemt dat kanker door castratie tegengegaan word:
http://www.dierenkliniekhof.nl/cr.html
Chemische castratie overwogen?
Prostaathypertrofie kan problemen met betrekking tot de ontlasting geven ,(platte drollen) en in extreme gevallen een hernia,een DH hier had het er tijdelijk ook last van .
Hij heeft toen 1 injectie gehad dat hij geen testeron aanmaakte ,dat is nu alweer 14 maanden geleden .
Het is nog steeds een echte reu en tot nu toe geen klachten.
In het hoofd verandert er ook veel he !
ach gossie, geef hem maar een knuffel van mijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen had ie het weer.Volgens de DA moeten echt asap zn balletjes eraf.
Wat ik me afvraag, chemisch gecastreerd, kun je dan wel ook gewoon castreren?
Die chemische castratie werkt nog nietpas over een week ofzo
Ik had hem al gemaakt, 2 sept bij Shirley. Maar volgens de DA is het zaak om zo snel mogelijk te doen, dus ik heb hem nu bij een grote kliniek stuk rijden vanaf hier staan voor maandag.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:05 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ach gossie, geef hem maar een knuffel van mij
de afspraak voor castratie had je toch al gemaakt? neem aan dat je DA (shirley?) wel weet of dat dan wel of niet zou kunnen?
Slaat chemisch niet aan heb je geen andere mogelijkheden denk ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:14 schreef Qwea het volgende:
En die website van waterkip oogt IMHO niet bepaald betrouwbaar. Elke website die ik tegen kom zegt dat je met een prostaathypertrofie moet castreren.
En nu dus wel weer. Kortom, chemische castratie werkt niet. Als het had gewerkt was het namelijk weggebleven. Er is mij toen al gezegd dat mocht het terug komen, we hem moesten laten castreren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:21 schreef waterkip het volgende:
[..]
Slaat chemisch niet aan heb je geen andere mogelijkheden denk ik.
maar zoals je zelf al aangeeft ,twee jaar geleden chemisch gecastreerd tot nu toe geen last .
...en ja je kan gewoon snijden al heeft hij een chemesche gehad
Waterkip ga nou niet in discussie met een Qwea
Kan hij gas krijgen inplaats van een injectie ?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
En nu dus wel weer. Kortom, chemische castratie werkt niet. Als het had gewerkt was het namelijk weggebleven. Er is mij toen al gezegd dat mocht het terug komen, we hem moesten laten castreren.
Ik vind het wel eng, en sneu. Maar liever zn balletjes eraf, dan straks prostaatkanker. En er bestaat wel iets van mc samuel, geslachtsdrift ofzo... maar ik ben niet echt fan van dat soort dingen.
Enige nadelen die ik persoonlijk zie is dat hij misschien dikker wordt, dat zn vacht niet meer zo mooi blijft misschien, en dat hij al 10 is en de narcose me tegen staat.
De lokale DA hier wilde het zelf doen, maar dat leek me achteraf toch niet zo'n goed plan. Ik ben een kieskeurig zeikwijf voor wat betreft DA's . En er zijn heel weinig die door mijn eisen heen komen. Dit centrum doet dat wel, gelukkig. Al zou ik hun niet mn eigen leven toevertrouwenMaar goed.
ik zal eens vragenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:39 schreef waterkip het volgende:
[..]
Kan hij gas krijgen inplaats van een injectie ?
Hebben ze er veel meer contole over ,en een roes is sneller uit zijn systeem. dan een injectie.
(waterkip denkt terug aan het verwijderen van een kies uit een DH ,die s,avonds bijna in coma ging doordat de verdoving en pijnstillers effe teveel waren)
Ik zal maandag vragen of gas kan. Dat hoeven ze niet van te voren te weten toch? of wel?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Chemische castratie is ook chemisch en niet goed om langer te geven, dus ik vind het wel logisch dat er nu echt gecastreerd moet worden.
En castratie is hier op medische indicatie en niet zomaar, dus dan moet je twee kwaden tegen elkaar afwegen, de kans op dikker worden ( waar dan tzt ook wel weer een mouw aan te passen is als het echt nodig is ) en de vergrote kans op prostaatkanker, nou , die keuze lijkt mij niet zo moeilijk toch?
Gelukkig kan ie maandag al onder het mes!
En idd, bij oudere honden altijd liever gas dan injectie voor narcose!
Ik laat hem voorlopig ff met rust. Hij is me een partij suf. Kolerequote:Op maandag 27 juli 2009 15:28 schreef Greys het volgende:
Q, wat fijn dat alles achter de rug is nu!
En dat de prijs ook meeviel is mooi meegenomen natuurlijk!![]()
Vertroetel hem maar lekker met veel aandacht!
Welk dieet?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:49 schreef Cici het volgende:
Mijn hond was ook op late leeftijd gecastreerd.
Kanker in een van zijn ballen.
Tijdens de operatie ging er wat mis en moest hij gereanimeerd worden.
Bleek dat hij last had van een vergroot hart en dat hadden ze eerder niet gezien.
Alles is toen verder goed gekomen, maar hij werd ook dikker.
Toen is hij op een sperziebonen dieet gezet, en niet uit blik, want dat is zout, maar gewoon vers, diepvries.
Blijkbaar stilt dat ook het honger gevoel, dus was brokken en ´s avonds nog wat sperziebonen.
Helaas is hij vorig jaar mei overleden aan wat wij denken een maagtorsie.
Succes met Baloe, zijn herstel en met het dieet.
Nou ja, das idd niet veel. Maar dat krijgt hij 2x per dag.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:00 schreef oh-oh het volgende:
100 gram is toch al een hele kleine portie?
Dat eten die kleintjes van mij als t ff kan al twee keer per dag.
Geef m gewoon eerst eens een paar happen, als dat goed binnen blijft gewoon de rest geven hoor, hij kan zijn energie goed gebruiken nu.
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:36 schreef Guess. het volgende:
Fijn dat het allemaal goed is gegaan
(Ik wil wel een foto zien van zielige Baloe)
Nou, iets rustiger kan voor Baloe geen kwaad... maar liever nietquote:Op maandag 27 juli 2009 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
de hond van mn schoonouders werd vooral heel lui naar zn castratie.. en is nu dus ook een spekje geworden. Maar waar het dan precies door komt blijft een duister mysterie
( ze laten hem wel minstens 3 uur op n dag uit, maar eerst rende ie zelf alle kanten op, nu sjokt ie)
mooi! en alles blijft erin zitten?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:06 schreef Qwea het volgende:
Nou meneer heeft 150gr gehad, omdat ie vanochtend ook niks gehad heeft. En hij vond het heerlijk
Jup, alles blijft erin zittenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:04 schreef draculettetje het volgende:
[..]
mooi! en alles blijft erin zitten?
die foto, idd meneer is zielig!
Volgens daphne en miranda is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal ook alvast hier antwoorden anders kan je t straks allemaal niet meer vinden.
Maar gebit saneren doen ze meestal bij alle andere operaties samen hoor, juist omdat het zonde is om een hond daarvoor speciaal onder narcose te brengen.
Bij Chico is twee keer een tumor weggehaald en beide keren is zn gebit ook gereinigd.
Beide keren geen AB gehad en ook geen pijnstilling, dus daar zou ik me niet zo druk om maken ieg
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens daphne en shirley is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.
Dat hangt er heel erg van af hoe slecht de situatie in de bek is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens daphne en shirley is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.
Ik kwam bij die DA, en toen vroeg ik dus "Kan je ook tijdens de castratie zn tandplak verwijderen? Of is dat niet handig?" ja dat kon. Nou, hij ff in zn bek kijken, was niet veel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt er heel erg van af hoe slecht de situatie in de bek is.
Toen ik Chico net kreeg was zijn gebit zo goor dat ie van te voren eerst een AB kuur moest voor ie onder het mes hing, maar dat was echt exeptioneel.
Bijna altijd doet de da ff snel wat tandjes meepakken als de hond toch onder zeil is, speciaal voor de tanden narcose doen is NOG slechter namelijk.
En je zegt dat ie ondertemp, heeft, wat is zijn normale temp?
Weet je dat?
Dit was de 1ste x dat ik baloe tempte.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar het wijkt wel af per hond hoor, net als bij mensen, vandaag dat je als je zulke dingen echt in de gaten wil houden je hond ook af en toe es moet tempen onder normale omstandigheden.
Frits en Karel schelen bv bijna 2 graden
Wat is iposan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:18 schreef Qwea het volgende:
Ooh en nog wat he... hij had helemaal NIET gecastreerd hoeven te wordenHet had ook gekund met iposan
Tuurlijk, ben ik ook met je eens. Maar ik baal wel van de hele situatie. Kijk als dit gewoon helpt, heb ik ook geen problemen met die castratie. Want waarschijnlijk is dit stukken goedkoper dan de iposan. Niet dat het me om het geld gaat. Maar ik had het toch wel graag geweten, ook om mee te nemen in de risico's van het onder narcose brengenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:22 schreef oh-oh het volgende:
Beetje raar allemaal, maar uiteindelijk is het nu allemaal gebeurd en heb je natuurlijk niks aan al dat achteraf gelul...
Als ie maar van zijn klachten af komt toch?
Ik zal dat eens doen idd. Alhoewel ik het vet eng vond om hem te tempenquote:Tip van mij, doe heel af en toe als ie gewoon weer goed is straks zn temp. meten zodat je weet wat zijn normale temp is. Ik schrijf dat altijd op en als ze dan niet lekker zijn check ik de temp die ze dan hebben met hun reguliere temp. want net als bij mensen kan daar echt heel wat in zitten ( en mijn eigen "normale temp. weet ik niet eens).
Carprodyl is een pijnstillerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:25 schreef senesta het volgende:
En wat is carprodyl?![]()
Jemig QweaKan je niet gewoon pijnstiller of ontstekingsremmer of zo zeggen
Ik kon ook al niks vinden. Ik neem aan dat het net zoiets is als mc samuals geslachtsdrift maar dan niet op homeopatische basis. Maar je hebt wat dat betreft ook gelijk hoor. Nog meer medicijnen lijkt me ook niet heel gezond. En als dit gewoon werkt dan is het ook prima dat het gebeurt is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan op Iposan ook niks vinden, is het een medicijn?
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik medicijnen zelf geen optie meer zou vinden, hij slikt al genoeg troep en een castratie is wel een eenmalige permanente oplossing toch?
Ik zat al bij senes op msn vanmorgen, hoe zij dat bij elco had gedaan. Nou ja, in zn kont. Dus ik al helemaal flippenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:33 schreef oh-oh het volgende:
Ah joh zo een grote hond voelt daar niet eens iets van gekkerd.
Ik moet t altijd bij die hele kleintjes doen.
En Kees dr poepgat is NOG kleiner dan Frits zn rupsband dus die moet maar gewoon nooit ziek worden
Waarom is dat niet netjes? Ik heb ze toch gebeld en gevraagd wat ik hier mee aan moet? Ik ben blij dat ze me vertellen. En adviezen heb ik niet gekregen, ja, hem pijnstilling toe dienen. Nou, ik ben blij dat ik dat gedaan heb.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ja, maar echt, de ene hond heeft geen pijn en de andere hond wel, dus je moet daar als baas altijd zelf goed op letten.
Mijn da kan mij veel vertellen, als ik zie dat mijn hond pijn heeft dan doet ze daar maar wat aan op mijn verantwoording![]()
En ik vind het heel eerlijk gezegd niet netjes van Shirley en Jora om nu ineens achteraf andere adviezen te geven waar je niks meer aan hebt, je hebt nu de keus niet meer, het is al achter de rug, ze weten hoe je bent, wat heb je hier nog aan?
Jaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zat al bij senes op msn vanmorgen, hoe zij dat bij elco had gedaan. Nou ja, in zn kont. Dus ik al helemaal flippenMaar idd, het was een eitje
Stelt echt geen reet voor hequote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zat al bij senes op msn vanmorgen, hoe zij dat bij elco had gedaan. Nou ja, in zn kont. Dus ik al helemaal flippenMaar idd, het was een eitje
Van de dierenarts hier in Den Helder. Zelfde DA als senes. 2 jaar terug was zn vervanger er (waar ik dus net de pijnstilling heb gehaald) en die heeft toen gezegd dat als het weer gebeurde, hij een castratie moest. Woensdag enzo gebeurde het weer... dus hij moest volgens de beste man een castratie. Dat was het slimst. Internet zei dat ook trouwens. Dat doorgaans er bij prostaathypertrofie een castratie plaats vindt. Of je kan in de 1ste instantie mc samuels geslachtsdrift geven. Maar ik ben van dat soort dingen geen fan.[/Quote]quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:47 schreef oh-oh het volgende:
Ok wat ik bedoel ( en ik bedoel het niet rot het is mijn gevoel hierbij ) is dat ze nu achteraf ineens met andere opties aan komen ( alsof je die castratie nog terug kan draaien ) .
Van wie kwam dat castreeradvies in de eerste plaats?
Nou, ze hebben geen verwijten gemaakt ofzo hoor. Ze hebben enkel aangegeven dat een castratie niet perse nodig was. Maar ik ben het wel met je eens dat een castratie beter is dan bv iposan (als de castratie ook echt helpt) Maar ik had het gewoon graag geweten van de iposan... zeker om af te wegen of ik de narcose risico wilde gaan nemen.quote:Kijk, ze weten hoe bezorgd je bent en zo, als ze gewoon een beetje slim waren geweest en jou geen schuldgevoel / naar dubbel gevoel hadden willen laten hebben bij iets waar toch niks meer aan te doen is nu, dan hadden ze gewoon gezegd zo en zo kan je het oplossen, dit en dat kunnen we nog voor hem kunnen doen. Maar niet dat was niet goed en zus was verkeerd en eigenlijk kon het ook zo.
Snap je wat ik bedoel?
Want je kan het niet meer veranderen.
Ik ben overigens echt van mening dat castratie wel de beste optie was, permanente oplossing ipv medicatie voor een probleem dat tot veel ergere dingen kon leiden!
neequote:
[..]quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van de dierenarts hier in Den Helder. Zelfde DA als senes. 2 jaar terug was zn vervanger er (waar ik dus net de pijnstilling heb gehaald) en die heeft toen gezegd dat als het weer gebeurde, hij een castratie moest. Woensdag enzo gebeurde het weer... dus hij moest volgens de beste man een castratie. Dat was het slimst. Internet zei dat ook trouwens. Dat doorgaans er bij prostaathypertrofie een castratie plaats vindt. Of je kan in de 1ste instantie mc samuels geslachtsdrift geven. Maar ik ben van dat soort dingen geen fan.
Ik heb ze idd gebeld.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
[..]
Je had ze toch wel gebeld en gevraagd naar advies omtrend de castratie?
Ze wisten toch dat t ging gebeuren .
Kijk toen hadden ze dat nog kunnen zeggen, nu heb je dr geen zak / bal meer aan.
( sorry, kon t nie laten, flauw, die slechte woordgrappen, I know )
Charlie is vanmorgen bij de DA op de thermometer gaan zitten, moest ik daarna met m naar buiten om m uit te poepen. Geen centje pijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
neeMaar ik heb wat dat betreft trauma's. Ik haat zelf dat soort dingen. Ik ga mezelf dan dus ook echt niet rectaal tempen. Dus ik was bang dat dikkie hetzelfde ervan vondt, en dat ik hem pijn ging doen
maar hij lag er gewoon bij te kijken
Je mag in mijn topic best offtopicquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, ik had het zelf niet eens doorik moest zn kop vasthouden en duurde al zo lang, hij nog gewoon blij rondhuppelen "hij is op de thermometer gaan zitten net" huh?
![]()
DA heeft ook klapdeuren in de kamers, kwam er eerst een hele dikke hond aan waggelen, leek een mislukte husky, WROEF WROEF WROEF natuurlijk gelijk richting Charlie want dat geluk hebben wij altijd, gelukkig net op tijd Charlie tussen mijn benen en onder de bank kunnen drukken![]()
Komt eigenaar er later langs "hahahah sorry hoor haha" ik:![]()
![]()
Moest er even uitIk ga gelijk weer ontopic.
Nou, ik heb ook geen idee hoe en wat natuurlijk... maar die ogenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:19 schreef oh-oh het volgende:
Hij ziet er zielig uit ja.
Maar vergeet niet dat het een zware ingreep is hoor!
Je moet niet verwachten dat ie meteen weer zijn oude zelf is, hij moet echt wel even herstellen toch?
Ik heb verder echt geen idee wat normaal is, maar Chico was na zijn ingrepen ook niet meteen weer tiptop, dat had wel een dag of 4 nodig.
Die kon bv heel slecht warm blijven en die moest ik de hele dag in dekens draaien.
Dat ie goed eet is ieg een goed teken.
Vraag dan Jora of zo over die ogen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook geen idee hoe en wat natuurlijk... maar die ogenHij lijkt echt totaal weg te zijn
Was chico ook zo onrustig dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Chico was ook erg in zichzelf gekeerd, maar dat is normaal als ze niet lekker zijn, ik laat ze dan zoveel mogelijk met rust.
Nou, ik zal het strak in de gaten houden iig. Ik ben echt als de dood, dattie het loodje legtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:27 schreef oh-oh het volgende:
Chico was de tweede keer echt een paar dagen goed van de planeet ja.
Das het vervelende aan narcose en dan vooral bij oudere honden.
Ik dacht altijd dat castratie een simpele ingreep was. Dat zei die DA die ik zaterdag belde van die kliniek ook, ivm de injectie narcose. "nee is een simpele ingreep dus hij hoeft niet diep weg"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja Qwea, t is natuurlijk niet niets en zeker niet op die leeftijd. Als ie gewoon eet en drinkt ed zou ik t gewoon even goed in de gaten houden, maar als jij de dokter wil bellen doe je dat toch niet. H et is ook niets als je straks wakker ligt van de zorgen.
Nou ja, t is ook best simpel ja, maar gezonde jonge Jazz was ook een dag out hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat castratie een simpele ingreep was. Dat zei die DA die ik zaterdag belde van die kliniek ook, ivm de injectie narcose. "nee is een simpele ingreep dus hij hoeft niet diep weg"
Jazz is dan wel een katquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef draculettetje het volgende:
nou is een castratie niet hetzelfde als steralisatie natuurlijk, maar wat je nu over baloe vertelt herken ik deels wel van ronja, geen plek kunnen vinden, nog erg loom, vooral niet opzichzelf willen zijn maar vooral boven op mij liggen en dan ineens weer een rondje rennen om vervolgens weer neer te knallen
heb toen wel de DA gebeld die zei dat het erbij hoorde
maar van de ogen herken ik helemaal niet!
succes qwea en baloe! zet hem, snel weer opknappen
(is er op dit tijdstip iemand die je kan bellen om na te vragen?)
even geheel offtopic ook eenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zit sinds vrijdag ook in de stress, + niet slapen dus I know how you feelMag lijen dat die nieuwe pillen t nu oplossen want ik trek dit niet veel langer
Ja, de dienstdoende arts. Maar het kutte is dat hier in Den Helder maar 1 arts zit, waarvan ik denk "nou, als het moet dan moet het maar. Dat kan nog wel" maar die is op vakantie en heeft een vervanger. En de restquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef draculettetje het volgende:
nou is een castratie niet hetzelfde als steralisatie natuurlijk, maar wat je nu over baloe vertelt herken ik deels wel van ronja, geen plek kunnen vinden, nog erg loom, vooral niet opzichzelf willen zijn maar vooral boven op mij liggen en dan ineens weer een rondje rennen om vervolgens weer neer te knallen
heb toen wel de DA gebeld die zei dat het erbij hoorde
maar van de ogen herken ik helemaal niet!
succes qwea en baloe! zet hem, snel weer opknappen
(is er op dit tijdstip iemand die je kan bellen om na te vragen?)
Thanksquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:41 schreef draculettetje het volgende:
[..]
even geheel offtopic ook eenvoor jou
tis ook gewoon moeilijk om ze pijn te zien hebbenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Thanks.
Ik ook. Na castratie konijn zaterdagavond 22:00 nog naar de DA geweest voor een pijnstiller, jankend aan de telefoon![]()
Nou, dan weet je iig wat het is. Dan weet je dat ie pijn hebt, dus doe je er wat aan. In mijn geval vraag ik me af wat het isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef draculettetje het volgende:
[..]
tis ook gewoon moeilijk om ze pijn te zien hebben
in dat geval toch maar bellen ondanks wat je net op noemde....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, dan weet je iig wat het is. Dan weet je dat ie pijn hebt, dus doe je er wat aan. In mijn geval vraag ik me af wat het is
Dus ik bel een DA in schagen, waarom ik in godsnaam naar schagen belde, als er DA"s in DH zaten. Of ik daar niet heen konquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef draculettetje het volgende:
[..]
in dat geval toch maar bellen ondanks wat je net op noemde....
nu da;s ook niet aardigquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus ik bel een DA in schagen, waarom ik in godsnaam naar schagen belde, als er DA"s in DH zaten. Of ik daar niet heen kon
De DA zegt van wel. En ik neem toch aan dat zij het weet. Zij is DA, ikke nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:22 schreef Harajuku. het volgende:
En hij kan al die pijnstillers er nu wel bij hebben
Ik ook niet. Zie dat het in de 1ste instantie voor epilepsie wordt gebruikt. Maar volgens haar zwakt valium de ketamine af.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:23 schreef Ingetje79 het volgende:
Goed dat je heen bent geweest Q![]()
Hopen dat ie niet aan de diazepam hoeft...
Volgens mij zitten we op een ander kanaalquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:22 schreef Harajuku. het volgende:
En hij kan al die pijnstillers er nu wel bij hebben
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
De DA zegt van wel. En ik neem toch aan dat zij het weet. Zij is DA, ikke niet
Doe eens even normaal ofzo, kutkneusquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:28 schreef waterkip het volgende:
[..]
...en anders krijg je een nieuw hondje ?
Whut?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:27 schreef waterkip het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we op een ander kanaal
ketamine familie van GHB is een soort zoutoplossing ,dus uitdrogingsverschijnselen .
Droge bek!
quote:
Wat dat betreft heeft ie wel gelijk. Ketamine is en drug.quote:
Ik wilde gewoon een ja of nee, ik heb er toch geen verstand vanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft ie wel gelijk. Ketamine is en drug.
maar die andere opmerking sloeg weer nergens op!
serieuze vraag : Blijf je vannacht wakker ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft ie wel gelijk. Ketamine is en drug.
maar die andere opmerking sloeg weer nergens op!
http://www.trimbos.nl/default549.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon een ja of nee, ik heb er toch geen verstand van
quote:Effecten korte termijn: Bewustzijnsveranderend; Omgeving wordt anders waargenomen ofwel men gaat 'trippen'. Ervaring van scheiding van lichaam en geest. Verminderd coördinatievermogen, duizeligheid, misselijkheid.
Ik slaap vet licht. Maar wat wil je nou met deze provocaties bereiken dan? Ik heb serieus het idee dat je enkel bezig bent om een kut reactie van mijn kant uit te lokken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:36 schreef waterkip het volgende:
[..]
serieuze vraag : Blijf je vanacht wakker ?
Zoek op valium bloeddruk >ook valium is bloedrukverlagendquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.trimbos.nl/default549.html
[..]
(thanks senes!)
Het kan dus idd zoals zij zei heel goed van de ketamine komen. Maar dat valium = stesolid, ketamine opheft kan ik dan weer nergens vinden
Echt niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik slaap vet licht. Maar wat wil je nou met deze provocaties bereiken dan? Ik heb serieus het idee dat je enkel bezig bent om een kut reactie van mijn kant uit te lokken.
Tuurlijk wil ik niet dat Baloe dood gaat. Doe even je verstand laten werken als je dat hebt. Maar ik mag toch bij god aannemen dat zo'n DA weet waar ze het over heeft?
Goed, ik dien iig die valium niet toe. Dat lijkt mij ook teveel van het goede.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:40 schreef waterkip het volgende:
[..]
Zoek op valium bloeddruk >ook valium is bloedrukverlagend
Dus kougevoel onrust ,die heffen elkaar echt niet op.
Maar leg mij dan uit waarom een DA dit soort dingen zegt. Moet ik nu echt alle DA's wantrouwen? En had je precies hetzelfde? Zelfde pijnstilling, zelfde gedrag, ect?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:43 schreef waterkip het volgende:
[..]
Echt niet.
Aleen het is een deja vu wat ik zelf in april heb meegemaakt .
daarom dat ik zo tegen extra pijnstiller ben .
zet ze anders op een lijstje dat je het ziet wat welk middel doet
Ik zou waken in jou geval
nee turlijk niet ,maar dat is ook heel mijn bedoeling niet .quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Goed, ik dien iig die valium niet toe. Dat lijkt mij ook teveel van het goede.
Maar snap je mijn opmerking nou? Ik kan toch niet alle da's gaan wantrouwen?
Nou, ik heb hem die pijnstiller van caprodyl gegeven. Hij heeft dus over de hele dag (vanaf 7u vanmorgen) 3 x 50 mg gehad. Dat is overigens niet de eerste keer, dat heeft ie vaker gehad icm zn artrose en HD.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:51 schreef waterkip het volgende:
[..]
nee turlijk niet ,maar dat is ook heel mijn bedoeling niet .
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een herder en ik ben ervaringsdeskundige wat betreft farmadrugs ,door schade en schande .
na dat soort cocktailtjes werd ik ook in de IC wakker met een bloeddrukmeter om mijn arm .
je kan dan licht slapen maar als hij in camateuze toestand zou raken ,merk je dat niet .
Ik wil niemand beledigen of bang maken ,maar persoonlijk lijkt mij het beste om hem de rit uit telaten zitten (tot morgenochtend bv) zonder extra verdovins/narcosemiddel.
Aangenomen dat ze ziuijn bloeddruk voor de operatie hebben vastgesteld k,kan je dan morgen bijvoorbeeld een controle uitvoeren ,is zijn bloeddruk geklijk of niet te laag kan je pijnstillersd geven .
Narcose injectie (was ik niet blij mee ,maar daar hebben we het in het begin al over gehad ,en dezelfde pijnstillers mee ,symmptomen ouwe honden boerelulle ogen ,je keek zo naar binnen onderin ,veel hijgen onrustig ,en na die pil flat out .quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar leg mij dan uit waarom een DA dit soort dingen zegt. Moet ik nu echt alle DA's wantrouwen? En had je precies hetzelfde? Zelfde pijnstilling, zelfde gedrag, ect?
Dus, wat zeg je nu concreet? Gaan lopen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:59 schreef waterkip het volgende:
[..]
Narcose injectie (was ik niet blij mee ,maar daar hebben we het in het begin al over gehad ,en dezelfde pijnstillers mee ,symmptomen ouwe honden boerelulle ogen ,je keek zo naar binnen onderin ,veel hijgen onrustig ,en na die pil flat out .
gewoon dat ik dacht :Moet ik nu de dierenambulance bellen,denk kijk of ik hem wakker krijg ,dan ga ik naar buiten
zuurstof opnemen en kou (april ) we hebben een half uur gedaan over tweehonderd meter ,maar hij leefde wel op.
dat heb ik tot de volgende ochtend volgehouden om de drie kwartier ,50 minuten naar buiten .
Volgende dag naar de DA , om acht uur bloedruk erg laag.
had ik hem bijgevoerd stond hij nu waarschijnlijk in een poje naast zijn voorgangers in de kast .
Dierenarts gaat uit van standaard procedure ,geen enkele hond is standaard .
Ik heb er drie ,de ene kan ik voldouwen met antibiotica ,doet niks .
de ander zit met 1 pil al op constipatie ,weet die dierenarts niet ,ik wel
ik trek dag en nacht op met ze .
net als jij met balou .
Jij kent hem ,onrustig o.kquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ik heb hem die pijnstiller van caprodyl gegeven. Hij heeft dus over de hele dag (vanaf 7u vanmorgen) 3 x 50 mg gehad. Dat is overigens niet de eerste keer, dat heeft ie vaker gehad icm zn artrose en HD.
Anyway, ik ga hem hoe dan ook die valium niet geven.
En je maakt me ontzettend bang
Kan ik verder nog dingen doen? met hem lopen, weet ik veel?
quote:
Tsja zieke honden.....,zijn toch net je kinderenquote:
Noh ja, aan het eind, en dan echt aan het eind bij Max liep ie buiten ook nog te dartelen als een lammetje, maar die hond was toch echt helemaal opquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
eh, ik zie bijster weinig aan hem eigenlijk. Het is Q die elke fronsje onder een vergrootglas houdt, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt. Zij had gister dus ook paniek-paniek met dat hangende hoofd e.d. maar toen ik thuis kwam om te kijken wat er aan scheelde doet hij niets vreemds als ik er ben
En toen ik gisteraaf een bal de slaapkamer in gooide kwam meneer in ene vlot de kamer inrennen.
Had allang en breed een update van haar verwacht inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:45 schreef oh-oh het volgende:
MM toch!
Naja, hij heeft de nacht overleefd, daar gaat t om he, leeft Q. ook nog?
Die valium ligt dr nog he?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
Voor zover ik weet heeft Q weer de hele nacht lopen spoken, dus die verwacht ik pas rond het middaguur op haar vroegst
Nou, ik heb de wekker elke 45 min gezet zodat ik niet weg zou vallen en op hem kon letten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:41 schreef oh-oh het volgende:
Hoest met Baloe nu???
Wat een gedonder ook zeg. Ik ben het wel met waterkip eens, stoppen met rommel in de hond proppen en het een dag aankijken, zijn lichaam moet echt van al die troep af en tot rust kunnen komen.
Ik ben blij dat je m die valium niet gegeven hebt
Ja hallo, hoe kun jij nou ook wat zien. Je bent er 95% v/d dag niet. En als je er bent ga je naar de buren. Nofi, maar ga niet zeggen dat ik dingen zie die er niet zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
eh, ik zie bijster weinig aan hem eigenlijk. Het is Q die elke fronsje onder een vergrootglas houdt, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt. Zij had gister dus ook paniek-paniek met dat hangende hoofd e.d. maar toen ik thuis kwam om te kijken wat er aan scheelde doet hij niets vreemds als ik er ben
En toen ik gisteraaf een bal de slaapkamer in gooide kwam meneer in ene vlot de kamer inrennen.
Ik wilde ze aan DTH mee doenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:41 schreef oh-oh het volgende:
Q. bewaar jij die valium nou maar lekker voor jezelf !
( kheb hier nog een hele doos liggen, stuurde een bezorgde vriendin me op toen ik stopte met roken en moordneigingen had)
gezien ik 73 euro kwijt was gisteren, en ik aan neem dat het weekend consult rond de 40 euro ligt, moeten die krengen 17,50 euro hebben gekostquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik bied 5 euro!
Schuren de hechtingen niet toevallig in zijn lies?quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef Qwea het volgende:
valt me wel op dattie nog steeds met zn poten trekt
Geen rijst hoor , gewoon alleen sperciebonen, eventueel zijn wel toegestane portie voer erdoor prakken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Schuren de hechtingen niet toevallig in zijn lies?
Die lelijke hangzak trekt overigens heel mooi weer bij hoor (ervaring)
En wat betreft het eten; hij mag toch wel rijst met bonen? Ideale vulling die smaakt en niet dikmaakt
Dat van die hechtingen zou kunnen natuurlijk!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Schuren de hechtingen niet toevallig in zijn lies?
Die lelijke hangzak trekt overigens heel mooi weer bij hoor (ervaring)
En wat betreft het eten; hij mag toch wel rijst met bonen? Ideale vulling die smaakt en niet dikmaakt
Beer mag geen bonen ivm zijn voedselallergie. En rijst ga ik hem niet geven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geen rijst hoor , gewoon alleen sperciebonen, eventueel zijn wel toegestane portie voer erdoor prakken.
Ik heb sinds zondag ook een geholpen teef aan mn roedel toegevoegd, ze stond bij de mensen waar ze vandaan komt op streng dieet. Ik heb altijd een bak brokken staan en 's avonds krijgen de hondjes allemaal hun eigen portie duck of carnibest. Ik hou dr gewicht streng in de gaten!
Als ik jou was zou ik ze bewaren!quote:
Ja, of bij jou. Ik heb meegelezen in de SC hoor, met je inbrekers en je voordeur openquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik ze bewaren!![]()
En er twee bij Hara in d'r zak stoppen op 12 september, voor als ze weer eens alleen thuis is!![]()
Jaquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:16 schreef draculettetje het volgende:
wat een fijne update!
Heel wat beterquote:
z'n ogen zijn ook gewoon weer goed zichtbaar!quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:53 schreef Qwea het volgende:
Tis wat overbelicht, maar gaat om het idee
[ afbeelding ]
balletje! I missed you!!!!!!! echwaar!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:00 schreef draculettetje het volgende:
[..]
z'n ogen zijn ook gewoon weer goed zichtbaar!
ben helemaal blij voor jullie!
kan me voorstellen dat je hem zat te knijpen
Daar word je dan weer heel blij van tochquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heel wat beterhij heeft besloten nu om zn speelgoed bak leeg te halen, en elk speeltje door de kamer te smijten
Ik ben echt opgelucht
Jaquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:02 schreef Guess. het volgende:
[..]
Daar word je dan weer heel blij van toch![]()
Ik wil hem voor de zekerheid nog vannacht naast me hebben te slapen. Maar idd, ik hoef niet heel de nacht wakker te blijvenquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:10 schreef nieslief het volgende:![]()
![]()
![]()
Hoera nu kun je rustig gaan slapen straks. Dan kun je er morgen weer tegenaan met het balletje (en het balkon toch??)
Mwah,het is nou wel zo'n je-weet-wel-retrieverquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dan kan hij idd morgen weer met zn bal, op het balkon. Tjekken of er nog hondjes over het gras lopen, en zo ja grommen
quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:53 schreef Qwea het volgende:
Tis wat overbelicht, maar gaat om het idee
[ afbeelding ]
balletje! I missed you!!!!!!! echwaar!
Je weet wel retriever?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:24 schreef waterkip het volgende:
[..]
Mwah,het is nou wel zo'n je-weet-wel-retriever
Yups, daar zal ons Qtje te jong voor zijn of zowquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:51 schreef draculettetje het volgende:
[..]
van een je-weet-wel kater
(oftewel ik dacht jan, jans en de kinderen)
nu voel ik me ouhoudquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, daar zal ons Qtje te jong voor zijn of zow
Nja, ik wist t ook meteen heurquote:
Nee samen zijn we hoogbejaardquote:
Datquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, daar zal ons Qtje te jong voor zijn of zow
hihi hoe het ontstaan was wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:04 schreef Qwea het volgende:
Hij kan het woord gesneden kater bijna niet uit zijn mond krijgen en heeft het daarom over je-weet-wel-katers.
goegel
dat zou wel nog niet mogen ivm de wond?quote:
Inderdaad,graag de eerste 10 dagen niet met uw hond gaan zwemmenquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:27 schreef draculettetje het volgende:
moest met ronja 10 dagen geduld hebben
Kijk, goed om te weten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:32 schreef waterkip het volgende:
[..]
Inderdaad,graag de eerste 10 dagen niet met uw hond gaan zwemmen
dat vind ik ook erg kort! voor aan de lijn gold voor ronja diezelfde 10 dagen, ook al wou ze na 4 dagen al spelenquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk, goed om te weten.
En ik moest hem 2 dagen aangelijnd houden, ben ik raar als ik dat kort vind? vooral met zo'n druktemaker als Baloe.
Tis maar goed dat ik dus gewoon stront eigenwijs ben. 10 dagen aan de lijn it is then.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:00 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat vind ik ook erg kort! voor aan de lijn gold voor ronja diezelfde 10 dagen, ook al wou ze na 4 dagen al spelen
ik heb ronja die 10 dagen wel aangelijnd gehouden, ben op dag 8 wel naar cursus geweest daar heeft ze ook gespeeld met andere honden dat ging goedquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tis maar goed dat ik dus gewoon stront eigenwijs ben. 10 dagen aan de lijn it is then.
En binnen qua ballen gooien doen we ook maar niet. 10 dagen algehele rust
doe ikquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:12 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb ronja die 10 dagen wel aangelijnd gehouden, ben op dag 8 wel naar cursus geweest daar heeft ze ook gespeeld met andere honden dat ging goed
ik zou baloe en de wond gewoon even goed in de gaten houden
Nee ik weet niet hoe lang maar het duurd wel een tijdje hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:59 schreef Qwea het volgende:
Zo'n castratie he... dat werkt qua gedrag (als het al werkt) niet meteen nadat zn ballen er af zijn, toch?
ik heb geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:59 schreef Qwea het volgende:
Zo'n castratie he... dat werkt qua gedrag (als het al werkt) niet meteen nadat zn ballen er af zijn, toch?
Ik ook niet.quote:
Ja, die site sucksquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:12 schreef Guess. het volgende:
Ik lees hier http://www.dierenkliniekhof.nl/cr.html dat het 3mnd kan duren voordat je wat merkt.
Maar daar staat ook in dat een gecastreerde reu eerder kans op prostaat kanker heeft-> -Bij gecastreerde reuen komt iets vaker kanker van de prostaat voor. Er zijn aanwijzingen dat de kanker niet ontstaat door het castreren, maar dat aanwezige kankercellen makkelijker tot ontwikkeling komen.
Da's toch ook raar want daarvoor deden jullie het!
baloe heeft denk ik na 10 jaar zijn karakter wel zo ontwikkeld dat de afwezigheid van hormonen niet veel verschil meer zal maken .(gewoontegedrag)quote:
Ik googelde alleen ff hoe lang het zou duren vanaf wanneer een casteratie werkt en toen zag ik dit toevallig staan.Maar bij verder googlen zie ik het idd alleen bij hun staan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, die site sucksdie site is dikke bullshit
tis de enige site die dat meldt. Alle andere site's zeggen dat je bij prostaathypertrofie gewoon moet castreren.
Alleen het uiterlijk van die site al... ik neem zulke DA's niet eens serieus
Mja dat denk ik idd ookquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef waterkip het volgende:
[..]
baloe heeft denk ik na 10 jaar zijn karakter wel zo ontwikkeld dat de afwezigheid van hormonen niet veel verschil meer zal maken .(gewoontegedrag)
Afgezien van het uiterlijk: het taalgebruik! 'de ballen' van de reu? Mag dat íetsjes proffesioneler, alsjeblieft?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:14 schreef Qwea het volgende:
Alleen het uiterlijk van die site al... ik neem zulke DA's niet eens serieus
quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:50 schreef Qwea het volgende:
Ja, hij gaat goed. Hij is eigenlijk weer helemaal de oude.
Ga nog ff kijken of ik die wond controle bij een andere vestiging die wat dichterbij zit kan laten doen. Maar met dikkiedik gaat het gelukkig weer helemaal goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |