Ja, vanmorgen had ie het weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:01 schreef draculettetje het volgende:
was even benieuwd hoe het met baloe gaat?
2 jaar geleden had hij hetzelfde. Chemisch gecastreerd, en 2 jaar niks aant handje. Ennu heeft ie het weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:57 schreef waterkip het volgende:
Hier nog een stukje wat de stelling weegneemt dat kanker door castratie tegengegaan word:
http://www.dierenkliniekhof.nl/cr.html
Chemische castratie overwogen?
Prostaathypertrofie kan problemen met betrekking tot de ontlasting geven ,(platte drollen) en in extreme gevallen een hernia,een DH hier had het er tijdelijk ook last van .
Hij heeft toen 1 injectie gehad dat hij geen testeron aanmaakte ,dat is nu alweer 14 maanden geleden .
Het is nog steeds een echte reu en tot nu toe geen klachten.
In het hoofd verandert er ook veel he !
ach gossie, geef hem maar een knuffel van mijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen had ie het weer.Volgens de DA moeten echt asap zn balletjes eraf.
Wat ik me afvraag, chemisch gecastreerd, kun je dan wel ook gewoon castreren?
Die chemische castratie werkt nog nietpas over een week ofzo
Ik had hem al gemaakt, 2 sept bij Shirley. Maar volgens de DA is het zaak om zo snel mogelijk te doen, dus ik heb hem nu bij een grote kliniek stuk rijden vanaf hier staan voor maandag.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:05 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ach gossie, geef hem maar een knuffel van mij
de afspraak voor castratie had je toch al gemaakt? neem aan dat je DA (shirley?) wel weet of dat dan wel of niet zou kunnen?
Slaat chemisch niet aan heb je geen andere mogelijkheden denk ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:14 schreef Qwea het volgende:
En die website van waterkip oogt IMHO niet bepaald betrouwbaar. Elke website die ik tegen kom zegt dat je met een prostaathypertrofie moet castreren.
En nu dus wel weer. Kortom, chemische castratie werkt niet. Als het had gewerkt was het namelijk weggebleven. Er is mij toen al gezegd dat mocht het terug komen, we hem moesten laten castreren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:21 schreef waterkip het volgende:
[..]
Slaat chemisch niet aan heb je geen andere mogelijkheden denk ik.
maar zoals je zelf al aangeeft ,twee jaar geleden chemisch gecastreerd tot nu toe geen last .
...en ja je kan gewoon snijden al heeft hij een chemesche gehad
Waterkip ga nou niet in discussie met een Qwea
Kan hij gas krijgen inplaats van een injectie ?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
En nu dus wel weer. Kortom, chemische castratie werkt niet. Als het had gewerkt was het namelijk weggebleven. Er is mij toen al gezegd dat mocht het terug komen, we hem moesten laten castreren.
Ik vind het wel eng, en sneu. Maar liever zn balletjes eraf, dan straks prostaatkanker. En er bestaat wel iets van mc samuel, geslachtsdrift ofzo... maar ik ben niet echt fan van dat soort dingen.
Enige nadelen die ik persoonlijk zie is dat hij misschien dikker wordt, dat zn vacht niet meer zo mooi blijft misschien, en dat hij al 10 is en de narcose me tegen staat.
De lokale DA hier wilde het zelf doen, maar dat leek me achteraf toch niet zo'n goed plan. Ik ben een kieskeurig zeikwijf voor wat betreft DA's . En er zijn heel weinig die door mijn eisen heen komen. Dit centrum doet dat wel, gelukkig. Al zou ik hun niet mn eigen leven toevertrouwenMaar goed.
ik zal eens vragenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:39 schreef waterkip het volgende:
[..]
Kan hij gas krijgen inplaats van een injectie ?
Hebben ze er veel meer contole over ,en een roes is sneller uit zijn systeem. dan een injectie.
(waterkip denkt terug aan het verwijderen van een kies uit een DH ,die s,avonds bijna in coma ging doordat de verdoving en pijnstillers effe teveel waren)
Ik zal maandag vragen of gas kan. Dat hoeven ze niet van te voren te weten toch? of wel?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Chemische castratie is ook chemisch en niet goed om langer te geven, dus ik vind het wel logisch dat er nu echt gecastreerd moet worden.
En castratie is hier op medische indicatie en niet zomaar, dus dan moet je twee kwaden tegen elkaar afwegen, de kans op dikker worden ( waar dan tzt ook wel weer een mouw aan te passen is als het echt nodig is ) en de vergrote kans op prostaatkanker, nou , die keuze lijkt mij niet zo moeilijk toch?
Gelukkig kan ie maandag al onder het mes!
En idd, bij oudere honden altijd liever gas dan injectie voor narcose!
Ik laat hem voorlopig ff met rust. Hij is me een partij suf. Kolerequote:Op maandag 27 juli 2009 15:28 schreef Greys het volgende:
Q, wat fijn dat alles achter de rug is nu!
En dat de prijs ook meeviel is mooi meegenomen natuurlijk!![]()
Vertroetel hem maar lekker met veel aandacht!
Welk dieet?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:49 schreef Cici het volgende:
Mijn hond was ook op late leeftijd gecastreerd.
Kanker in een van zijn ballen.
Tijdens de operatie ging er wat mis en moest hij gereanimeerd worden.
Bleek dat hij last had van een vergroot hart en dat hadden ze eerder niet gezien.
Alles is toen verder goed gekomen, maar hij werd ook dikker.
Toen is hij op een sperziebonen dieet gezet, en niet uit blik, want dat is zout, maar gewoon vers, diepvries.
Blijkbaar stilt dat ook het honger gevoel, dus was brokken en ´s avonds nog wat sperziebonen.
Helaas is hij vorig jaar mei overleden aan wat wij denken een maagtorsie.
Succes met Baloe, zijn herstel en met het dieet.
Nou ja, das idd niet veel. Maar dat krijgt hij 2x per dag.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:00 schreef oh-oh het volgende:
100 gram is toch al een hele kleine portie?
Dat eten die kleintjes van mij als t ff kan al twee keer per dag.
Geef m gewoon eerst eens een paar happen, als dat goed binnen blijft gewoon de rest geven hoor, hij kan zijn energie goed gebruiken nu.
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:36 schreef Guess. het volgende:
Fijn dat het allemaal goed is gegaan
(Ik wil wel een foto zien van zielige Baloe)
Nou, iets rustiger kan voor Baloe geen kwaad... maar liever nietquote:Op maandag 27 juli 2009 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
de hond van mn schoonouders werd vooral heel lui naar zn castratie.. en is nu dus ook een spekje geworden. Maar waar het dan precies door komt blijft een duister mysterie
( ze laten hem wel minstens 3 uur op n dag uit, maar eerst rende ie zelf alle kanten op, nu sjokt ie)
mooi! en alles blijft erin zitten?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:06 schreef Qwea het volgende:
Nou meneer heeft 150gr gehad, omdat ie vanochtend ook niks gehad heeft. En hij vond het heerlijk
Jup, alles blijft erin zittenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:04 schreef draculettetje het volgende:
[..]
mooi! en alles blijft erin zitten?
die foto, idd meneer is zielig!
Volgens daphne en miranda is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal ook alvast hier antwoorden anders kan je t straks allemaal niet meer vinden.
Maar gebit saneren doen ze meestal bij alle andere operaties samen hoor, juist omdat het zonde is om een hond daarvoor speciaal onder narcose te brengen.
Bij Chico is twee keer een tumor weggehaald en beide keren is zn gebit ook gereinigd.
Beide keren geen AB gehad en ook geen pijnstilling, dus daar zou ik me niet zo druk om maken ieg
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens daphne en shirley is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.
Dat hangt er heel erg van af hoe slecht de situatie in de bek is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens daphne en shirley is het echt totaal niet oke om dat te doen. Er komen zoveel bacterien vrij, dat dat gewoon niet gezond is.
Ik kwam bij die DA, en toen vroeg ik dus "Kan je ook tijdens de castratie zn tandplak verwijderen? Of is dat niet handig?" ja dat kon. Nou, hij ff in zn bek kijken, was niet veel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt er heel erg van af hoe slecht de situatie in de bek is.
Toen ik Chico net kreeg was zijn gebit zo goor dat ie van te voren eerst een AB kuur moest voor ie onder het mes hing, maar dat was echt exeptioneel.
Bijna altijd doet de da ff snel wat tandjes meepakken als de hond toch onder zeil is, speciaal voor de tanden narcose doen is NOG slechter namelijk.
En je zegt dat ie ondertemp, heeft, wat is zijn normale temp?
Weet je dat?
Dit was de 1ste x dat ik baloe tempte.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar het wijkt wel af per hond hoor, net als bij mensen, vandaag dat je als je zulke dingen echt in de gaten wil houden je hond ook af en toe es moet tempen onder normale omstandigheden.
Frits en Karel schelen bv bijna 2 graden
Wat is iposan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:18 schreef Qwea het volgende:
Ooh en nog wat he... hij had helemaal NIET gecastreerd hoeven te wordenHet had ook gekund met iposan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |