abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71689726
Kan iemand mij verblijden met een PM met daarin de starttorun-serie tot 5 km? Is voor mijn moeder haha.

Heb het al gevonden, never mind.

[ Bericht 20% gewijzigd door MindVision op 07-08-2009 19:24:35 ]
only dead fish swim with the stream.
pi_71693804
Pff, nog meer mensen vanavond gelopen? Ik ging net een half uurtje en tis echt benauwd nog, maar goed, wou vandaag wel echt weer..

En wanneer lopen jullie het lekkerst, 's avonds of 's morgens?
Ik ga altijd 's avonds, ben niet echt een ochtendmens, dus heb geen zin er vroeg voor op te staan.
pi_71694205
Ik heb vanavond ook gelopen, Honeymooner, en ik ben afgehaakt. Heb in totaal nog een minuutje of 20 eruit weten te persen met af en toe wandelen, maar wat ging het waardeloos
Probleem: bij mijn 'normale' tempo raakte ik oververhit, bij langzamer tempo kreeg ik superpijnlijke benen
Afijn, ik ga proberen zondag les 14 te lopen (50 minuten)

Ik loop ook liever 's avonds. Maar niet als het echt al donker is (een deel van mijn rondje loopt over een tamelijk verlaten industriegebied, en anders moet ik in het bos gaan rennen). 's Morgens rennen zou theoretisch best kunnen en ik hou het dan ook wel vol, maar ik heb hetzelfde als jij: ik kom er mijn bed niet voor uit
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:53:31 #201
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71694967
Pffff les 16 gelopen (van deel 1). Deze was hetzelfde als les 13, maar ik ging echt kapot. Veel te warm, maar wel uitgelopen .

Alleen ik kan maar niet pijnvrij lopen. D.w.z. tijdens het lopen voel ik niks, maar nu krijg ik weer steken in mijn knie..bah!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:37:16 #202
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71696413
Om half 10 les 10 van deel 1 gelopen. Aangezien die (bijna) hetzelfde was als 7 les was die niet zo moeilijk, wel iets harder proberen te lopen dan les 7 (in ongeveer 25 min 4 km) . De vorige 9 lessen had ik of rond een uur of 11 of rond 4 uur gedaan. Maar was wel lekker rustig lopen, zo zonder zon, en er waren nog wat diertjes (wilde konijnen, kalfjes enzo) die zich lieten zien.
Eigenlijk zou ik les 10 woensdag moeten hebben gelopen, maar toen was ik al half beroerd van de hitte (en toen had ik nog wat wat zere schenen). Dinsdag nog wel gefietst in Duitsland, dus eigenlijk maar 1 dagje extra vrij genomen .
Rekken jullie eigenlijk nog voor het lopen? Want meestal krijg ik ook pijn (maar niet echt heel vervelende) aan, denk ik, mijn Achillespees.

@Hierboven. Als je last hebt van je knie en vooral al langere tijd, zal dat waarschijnlijk niet vanzelf over gaan. Die steken waar je het over hebt, is namelijk waarschijnlijk bot. Zie ook mijn post Hardloopschema op je mp3-speler - #17 hier.
Ik had in het begin ook voornamelijk alleen pijn na het sporten (handbal in mijn geval), maar later werd het zo erg dat ik na wat hardlopen en een paar sprongen nauwelijks meer kon springen/fijn kon lopen. Mijn knie gaf een ontzettende steek af vanaf de ~5 sprong, waardoor ik er letterlijk niet meer op kon staan. En gewoon lopen deed toen ook zeer, als in redelijk milde steken in mijn knieën. (Niet dat ik je bang wil maken ofzo, maar knieën zijn gewoon nare dingen om pijn in te hebben).

[ Bericht 6% gewijzigd door Thormodo op 07-08-2009 22:43:37 ]
pi_71696547
quote:
Rekken jullie eigenlijk nog voor het lopen? Want meestal krijg ik ook pijn (maar niet echt heel vervelende) aan, denk ik, mijn Achillespees.
Nope, lees er ook wat tegenstrijdige verhalen over, of het nou goed is of niet..
Ik loop gewoon rustig de straat uit en dan begin ik.
pi_71699658
^ same. Weet dat het superslecht is maar ook na het sporten rek ik niet.. Ben al lang blij dat ik dan eindelijk thuis ben, ga dan echt niet ook nog staan rekken
only dead fish swim with the stream.
pi_71702757
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:31 schreef MindVision het volgende:
^ same. Weet dat het superslecht is maar ook na het sporten rek ik niet.. Ben al lang blij dat ik dan eindelijk thuis ben, ga dan echt niet ook nog staan rekken
Ik stop altijd een paar honderd meter van mijn huis af en wandel dan rustg naar huis terwijl ik af en toe even stil sta om een spiergroep te rekken. Even wandelen na het hardlopen is goed om evt. spierpijn te voorkomen.

voor het hardlopen strech ik alleen even mijn kuiten
pi_71703323
Zo, les 3 zit er op. Heb vanmorgen eerst gewacht tot het onweer voorbij was en toen heb ik de hardloopschoenen aangetrokken. Het schema was goed vol te houden ondanks opkomende verkoudheids/griepklachten (?).

Morgenvroeg ga ik verder met les 4, die twee rustdagen sla ik over.
Don't ask yourself: "What do I want or what are my goals?" But: "What would excite me?"
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:21:34 #207
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_71704446
Ik heb net 5 km gelopen in 33 minuten Niet slecht, vind ik zelf
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:53:05 #208
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71704957
Daar ben ik weer !
Na een jaar toch maar de Nike Ipod halen.
Ik loop al jaren en al tijden wil ik het Nike setje hebben. Kan ik eindelijk eens het een en ander in kaart brengen.

Mensen hier een voorkeur voor een website waar ik het complete setje kan aanschaffen?
Schoenen koop ik in de winkel.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_71705012
Dank je Tourniquet en Omearos. Dat geeft mij een beetje een idee wat de meesten doen
Met Evy loop ik op dit moment gemiddeld 7.3 km/h. Maar dat zijn de opbouwlessen waar ook nog wandelen en cooling-down bij zit. Dus zeg maar de helft hardlopen en de helft wandelen.

Het was vanochtend trouwens heerlijk weer om te lopen. Niet te warm, droog, niet stoffig. Gewoon perfect. Ik heb les 13 gedaan van Evy. Die was weer een flink stuk zwaarder dan de lessen van de vorige 2 weken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:55:13 #210
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71721526
Gisteravond had ik het idee opgevat maar een keer niet te lopen daar ik moe was enz, toen ik rond middernacht besloot toch maar te gaan. Na een moeizame start ging het eigenlijk heel lekker en ben ik nog paar minuutjes door gerent na de benodigde 20 minuten. Toen maar gestopt want mijn hond had het ondertussen wel gehad. Thuis nagekeken bij afstandmeten.nl en zomaar bijna 6 km rennend afgelegd in deze les 24.

De eerste km's blijven ( soms zeer ) moeizaam gaan bij mij, daarna lijkt het echter soms alsof ik vlieg ( maar dan rennend met knalrode kop en gehijg

Aankomende week alweer de laatste Evy lessen ( wat is dat ongelooflijk snel gegaan ) en de week daarna 30 minuten aan 1 stuk of wellicht probeer ik de 30 min. aankomende week, als ik het idee heb dat het gaat.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71725190
Vanmorgen maar een stukje freestyle lopen gedaan, ongeveer 12 minuten aan één stuk lopen gaat goed. Daarna rustig uitgelopen omdat ik toch wat griep-/verkoudheidsklachten heb.

Ik ben wel van plan om een aantal lessen te skippen omdat ik eind september het schema afgerond wil hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb nu week 1 afgerond, dat ging perfect. Mijn idee is om les 4 t/m 10 over te slaan en dan het schema weer oppakken bij les 11. Op deze manier kan ik het schema afronden op zaterdag 26 september, dat is toch mijn einddoel.

Naar mijn idee moet dit geen probleem zijn omdat ik een redelijke basisconditie heb. Ik fitness 2x per week (eerst veel op loopband maar nu vooral fietsen en roeien), in deze maand begint de korfbal ook weer.
quote:
Les 1 zondag 02-08-09
Les 2 woensdag 05-08-09
Les 3 zaterdag 08-08-09
Les 4
Les 5
Les 6
Les 7
Les 8
Les 9
Les 10
Les 11 woensdag 12-08-09
Les 12 zaterdag 15-08-09
Les 13 zondag 16-08-09
Les 14 woensdag 19-08-09
Les 15 zaterdag 22-08-09
Les 16 zondag 23-08-09
Les 17 woensdag 26-08-09
Les 18 zaterdag 29-08-09
Les 19 zondag 30-08-09
Les 20 woensdag 02-09-09
Les 21 zaterdag 05-09-09
Les 22 zondag 06-09-09
Les 23 woensdag 09-09-09
Les 24 zaterdag 12-09-09
Les 25 zondag 13-09-09
Les 26 woensdag 16-09-09
Les 27 zaterdag 19-09-09
Les 28 zondag 20-09-09
Les 29 woensdag 23-09-09
Les 30 zaterdag 26-09-09
Don't ask yourself: "What do I want or what are my goals?" But: "What would excite me?"
pi_71725651
ik moet me hier als Evy-loopster weer melden

Hele periode van juni tot nu niet gelopen, en moet 't weer op gaan pakken vanwege de conditie en het afvallen.
Dit ga ik weer vanaf september doen, zodra het nieuwe collegejaar begint. Ritme enzo is voor mij heel belangrijk..

Dus.. alvast een mee-lees en tvp
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:32:03 #213
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71726486
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:50 schreef A_Rockstar het volgende:

Ik ben wel van plan om een aantal lessen te skippen omdat ik eind september het schema afgerond wil hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou er voor kiezen om minimaal een rustdag tussen de trainingsdagen te hebben, voor het herstel van je lichaam.
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:35:08 #214
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_71726552
Ik ben al zo lang niet meer geweest!

Vandaag écht maar weer eens gaan..
Geef rijst en train je Engels!
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:49:25 #215
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71740480
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:37 schreef Thormodo het volgende:
@Hierboven. Als je last hebt van je knie en vooral al langere tijd, zal dat waarschijnlijk niet vanzelf over gaan. Die steken waar je het over hebt, is namelijk waarschijnlijk bot. Zie ook mijn post Hardloopschema op je mp3-speler - #17 hier.
Ik had in het begin ook voornamelijk alleen pijn na het sporten (handbal in mijn geval), maar later werd het zo erg dat ik na wat hardlopen en een paar sprongen nauwelijks meer kon springen/fijn kon lopen. Mijn knie gaf een ontzettende steek af vanaf de ~5 sprong, waardoor ik er letterlijk niet meer op kon staan. En gewoon lopen deed toen ook zeer, als in redelijk milde steken in mijn knieën. (Niet dat ik je bang wil maken ofzo, maar knieën zijn gewoon nare dingen om pijn in te hebben).
Ben al een keer bij de fysio geweest. Die dacht dat het een overbelasting was van een spier. Ik moest mijn trainingssschema terugbrengen van 3 dagen naar 2 dagen p/week lopen en 1x in de week krachttrainingen doen. Ik heb het gevoel dat de pijn nu na het lopen wel minder is dan toen ik net begon (toen kon ik de trap amper meer opkomen), maar het is nog steeds een vervelend gevoel. Ik ben misschien wat te ongeduldig. Ik mag pas lopen als ik helemaal pijnvrij ben, maar als het echt pijnlijke gevoel weg is (alleen nog wat zeurderig aanwezig op de achtergrond) ga ik al lopen en ik denk dat dat niet echt verstandig is...
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:50 schreef A_Rockstar het volgende:

Ik ben begonnen bij les 10. Volgens mij zijn die eerste lessen alleen bedoeld voor mensen met NUL conditie.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_71748396
Even een TVP hier. Ik loop al zo'n 2 jaar regelmatig, maar de laatste tijd komt de klad er een beetje in, omdat ik me verveel. Ik wil, om de boel weer een beetje leuk te maken voor mezelf, nu weer halverwege Evy1 beginnen, maar dan echt hard te lopen. 12 km. per uur minstens. (mijn record is nu net daarboven op de 5 km, maar dat haal ik de laatste tijd niet meer en dat is vooral motivatiegebrek.)
pi_71752405
Na een maand niet te hebben gelopen wegens vakantie gister toch maar doorgegaan waar ik gebleven was. Evy deel II les 17. 50 minuten lopen, dacht dat het me nooit zou lukken maar tadaa, gehaald zonder noemenswaardige problemen.

Op naar de 10 km
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:31:47 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71755272
Gisterenmiddag rond een uur of 5, het hele land was droog dus ik vertrek ook voor een lekker rondje hardlopen. Ben op het verste punt van mijn route, BAM - HOOSBUI !!!!! Letterlijk naar huis gelopen over een blank staand fietspad. De regen was wel verfrissend en zuurstof genoeg, maar tegelijkertijd werd het spiegelglad. Desondanks in mijn 2e geklokte 5km bijna een halve minuut sneller. Ik begin er bijna lol in te krijgen
pi_71757453
goffer.. ben ik weer die downloads van de podcasts kwijt.. Iemand ze nog ergens liggen?
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:48:03 #220
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71757541
Even een crosspost met het hardlooptopic: ik heb voor mijn verjaardag het NIKE+ systeem gekregen (sensor + ding voor aan iPod), alleen mis ik nog de armband.

Alleen.....er zijn verschillende soorten Nano's in omloop, en nu zoek ik een (officieel NIKE+)armbandje voor deze oude dikke kleine iPod Nano. Ik kan hem alleen niet vinden. Iemand een idee waar die te krijgen is?

DEZE is er wel, maar dat is voor de lange dunne Nano.
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:12:50 #221
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71770205
Tvp. Ben inmiddels bij les 3
pi_71771400
Ik moet het maar eens op gaan pakken... Als ik druk ben, is dit toch wel het eerste wat sneuvelt in mijn planning, merk ik.
pi_71774051
Heb net weer gelopen, was zwaar. Voor het eerst geen 2 minuten wandelen tussendoor, maar steeds maar 1 minuut en dat merk je toch wel!
pi_71774393
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:49 schreef yozd het volgende:
Ik mag pas lopen als ik helemaal pijnvrij ben, maar als het echt pijnlijke gevoel weg is (alleen nog wat zeurderig aanwezig op de achtergrond) ga ik al lopen en ik denk dat dat niet echt verstandig is...
vind je dat dan stoer of zo?
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:36:02 #225
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71776812
Iemand bekend met de schoenen van Nike ft. Ipod?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:39:03 #226
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71794905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

vind je dat dan stoer of zo?
Precies. .

-edit-

Ehm nee, ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het doe. Ik heb het idee dat dat zeurderige gevoel toch niet over gaat (heb wel een keertje 3 weken rustig aan gedaan) en dan kan ik net zo goed gaan lopen.

[ Bericht 19% gewijzigd door yozd op 11-08-2009 17:45:08 ]
pi_71794999
Ik heb zondag les 14 gelopen (heb er 55 minuten van gemaakt, dan had ik een mooi rondje ), en ik heb nu weer ouderwetse hardloopspierpijn dat had ik al een tijdje niet gehad. De hellingen doen me de das om! Maar ik kan geen rondje van 8-10 km bedenken zonder flinke hellingen
pi_71798676
Ik wil vanavond maar weer eens gaan na ruim 3 weken niet meer geweest te zijn.
Was bij serie 2 les 5 ofzoiets, hoop dat ik serie 2 les 1 nog aankan eigenlijk. 30 minuten aan een stuk. Ik zie er wel een beetje tegenop nu...
pi_71798734
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:39 schreef yozd het volgende:

Ehm nee, ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het doe. Ik heb het idee dat dat zeurderige gevoel toch niet over gaat (heb wel een keertje 3 weken rustig aan gedaan) en dan kan ik net zo goed gaan lopen.
Er zijn hardloopblessures die niet per se van rust overgaan, maar waarbij je wel de belasting moet terugschroeven door minder lang/langzamer of minder vaak te lopen. en dan ondertussen fysio en/of oefeningen
Soms moet je echt acuut stoppen om het niet erger te maken.

Wie gaf je het advies om voorlope niet te lopen? als het je huisarts is zou ik naar een fysio gaan maar als een fysio (met veel hardloopkennis) dat advies heeft gegeven ben je echt een als je niet luistert.

Blijkbaar is dit iets chronisch?
pi_71815983
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, waar laten jullie je muziekspeler en sleutels tijdens het rennen? Nu houd ik mijn ipod vast en stop mijn sleutels in mijn bh maar dat is natuurlijk niet ideaal. Is iets van een heupband oid een idee?
MP3 speler in BH. Alleen zag ik vanmorgen krassen tussen mijn borsten van dat ding
Sleutel in ieniemienie broekzakje van loopbroek.

Ik ben trouwens weer terug van vakantie in Italie alwaar ik 5 keer gelopen heb. Heb iedere keer zo'n 4 km gelopen in 3 stukken zonder MP3 speler. Wel heel anders om te lopen zonder Evy, door de velden en langs landwegen, heuvelachtig, in de vroege ochtend omdat het anders te heet was. Op vakantie heb ik van mijn hubby een Polar RS300X met footpod en flowlink gekregen. Moet het alleen nog zo instellen dat ik net zo'n mooie grafiekjes eruit krijg als Dyna. Ik denk als ik Evy straks afheb dat ik alleen met Polar en zonder mp3 ga lopen want dat heeft ook wel wat.

Gisteren de 15/15 gelopen en ging best goed. Hartslag tussen de 165-170, gem snelheid rond de 7,1 max 8,7 maar gemiddeld is incl. zeker 5 minuten wandelen dus ik denk dat ik 8 km per uur loop. Nu zeker 2 dagen rust want ik strompel als een oud vrouwtje
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_71816203
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:03 schreef Coelho het volgende:
Vandaag dus voor het eerst 5km gelopen en ook maar meteen tot de 30 minuten gelopen, zodat daar geen discussie over kan zijn Mijn eerste handgeklokte tijd voor de vijf is 27min 10sec, waar ik erg tevreden mee ben.

Goed bezig man!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_71816280
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:51 schreef Ceehaa het volgende:
Zoooooooooo, die 20 minuten gingen lastig zeg..
Maar je hebt het toch maar mooi gedaan Ceehaa! Be proud of yourself
Even een paar dagen rust nemen en dan nog een keer dezelfde les?
pi_71816542
Kan iemand mij het nut van interval trainingen uitleggen? Loop zonder problemen 50 minuten aan 1 stuk, maar bij die interval trainingen sterf ik nog eens aan een hartaanval.
pi_71817651
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef zesje het volgende:

[..]

Maar je hebt het toch maar mooi gedaan Ceehaa! Be proud of yourself
Even een paar dagen rust nemen en dan nog een keer dezelfde les?
Ja, das waar! Ik heb inmiddels een paar keer de een-na-laatste les herhaald en doe morgen nog één keer de 10-20 minuten les. En dan ..... tromgeroffel .... 30 minuten non stop!

Hoe gaat het bij jou nu dan, Zesje?

O ja, Arual, lekker weer beginnen hoor!
pi_71818362
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:06 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand mij het nut van interval trainingen uitleggen? Loop zonder problemen 50 minuten aan 1 stuk, maar bij die interval trainingen sterf ik nog eens aan een hartaanval.
Voornamelijk om je conditieniveau te verhogen en te trainen voor een hogere snelheid. Met het lopen van alleen maar duurlopen zul je verder weinig progressie boeken als je bijv. een snellere tijd op de 5 of 10km neer wilt zetten. Om je inspanningsniveau te monitoren kun je overwegen met een hartslagmeter te gaan lopen.
pi_71828662
Heel goed Ceehaa!

Ik heb zonet weer gelopen en ik heb de laatste paar training last van m'n middenvoetsbeentje, met name bij het landen zeg maar.. Het doet niet echt pijn, maar tis gevoelig. Nou weet ik dat je op die plek bij overbelasting een stressfractuurtje kunt krijgen en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk. Iemand daar ervaring mee? Kan ik nu beter rust nemen? Heb nu iig 2 rustdagen volgens m'n schema, dus misschien scheelt dat al..
pi_71828730
Zo. Ik ga ook maar eens beginnen met hardlopen. Heb die lessen van Evy na lang zoeken eindelijk ergens vandaan getoverd. Morgen beginnen!
Shine bright like a diamond.
pi_71831494
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:43 schreef Ceehaa het volgende:
Hoe gaat het bij jou nu dan, Zesje?
You go girl

Met mij gaat het lekker, zie post van vanochtend. Ben nu uitgerust met hartslagmeter. Wel een gedoe als ik ga lopen, mp3speler in bh proppen, borstband vd hartslagmeter om, horloge om, en dan alles incl voetpod aanzetten.

Ik heb trouwens ook net diverse andere mensen hier dat mijn hartslag 165-170 is en ik niet zo heel snel loop, rond de 8km/u. Die hartslag zou eigenlijk naar de 150 moeten maar ik wil ook niet langzamer gaan lopen
pi_71832882
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:42 schreef zesje het volgende:
Ik heb trouwens ook net diverse andere mensen hier dat mijn hartslag 165-170 is en ik niet zo heel snel loop, rond de 8km/u. Die hartslag zou eigenlijk naar de 150 moeten maar ik wil ook niet langzamer gaan lopen
Ik heb vandaag voor het eerst met een hartslagmeter gelopen (Evy deel 1, les 16) en ik zat bij de hardloopstukken steeds tussen de 160-165 en tijdens de wandelstukken 115-120. Als ik volgens trainingszones wil gaan lopen zou ik voor een langzame duurloop (65-75% van de maximale hartslag) maximaal rond de 140 moeten gaan zitten, maar dat red ik nooit, als ik een traag sukkeldrafje loop schiet hij gelijk al naar boven de 150.

Maargoed, het schijnt best een tijd te kunnen duren voor je conditie zo goed is wil je kunnen lopen met zo'n lage hartslag en ten slotte ben ik nu pas 5 weken bezig. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor ik tijdens een duurloop zo'n 20-30 slagen lager zit.
pi_71833112
Hier exact hetzelfde! Heb geen hartslagmeter, maar tel af en toe zelf even en hij is altijd minimaal 150 idd. Heb me er maar bij neergelegd en let er niet meer op.
pi_71836875
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:48 schreef zesje het volgende:

[..]

MP3 speler in BH. Alleen zag ik vanmorgen krassen tussen mijn borsten van dat ding
Sleutel in ieniemienie broekzakje van loopbroek.
Lol ik las het eerst verkeerd. Namelijk dat je borsten krassen hadden veroorzaakt op de MP3 speler
quote:
Ik ben trouwens weer terug van vakantie in Italie alwaar ik 5 keer gelopen heb. Heb iedere keer zo'n 4 km gelopen in 3 stukken zonder MP3 speler. Wel heel anders om te lopen zonder Evy, door de velden en langs landwegen, heuvelachtig, in de vroege ochtend omdat het anders te heet was. Op vakantie heb ik van mijn hubby een Polar RS300X met footpod en flowlink gekregen. Moet het alleen nog zo instellen dat ik net zo'n mooie grafiekjes eruit krijg als Dyna. Ik denk als ik Evy straks afheb dat ik alleen met Polar en zonder mp3 ga lopen want dat heeft ook wel wat.

Gisteren de 15/15 gelopen en ging best goed. Hartslag tussen de 165-170, gem snelheid rond de 7,1 max 8,7 maar gemiddeld is incl. zeker 5 minuten wandelen dus ik denk dat ik 8 km per uur loop. Nu zeker 2 dagen rust want ik strompel als een oud vrouwtje
Wow..... leuk cadeau zeg.
De grafieken haal ik van de website https://www.polarpersonaltrainer.com/ af. Via de flowlink worden de trainingen daar geupload.

Ik zou trouwens gewoon met MP3 speler blijven lopen, maar dan met je eigen muziek.

Zelf heb ik vanavond les 14 gelopen. Aangezien ik nog erg moe was van het afbreken aan het eind van het vakantieevenement viel deze les mij heel erg zwaar. Gemiddeld was mijn hartslag 158, met max. op 173

En ook nog een verrassing toen ik mijn loopschoenen uit deed. 1 voet zat helemaal onder het bloed..... Een scherpe teennagel had een andere teen opgesneden en dat bloed was door het lopen helemaal door de schoen heen verspreid (die er nu ook erg lekker uitziet....)
pi_71836983
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:42 schreef zesje het volgende:

[..]

You go girl

Met mij gaat het lekker, zie post van vanochtend.
Huh? Helemaal overheen gelezen. Stom.
Gaat lekker dus!
Ik ga ook een hartslagmeter kopen en misschien, als ik in een gekke bui ben, eentje met gps.
Ik wil dan ook op hartslag gaan trainen en proberen die wat naar beneden te krijgen. Geen idee wat die nu is, maar dat 'ie te hoog is, is zeker. Als dat lukt, ga ik met serie 2 beginnen en naar de 10 km toe + ook m'n snelheid verbeteren.

Zo'n horloge geeft denk ik toch iets extra's aan het hardlopen. Ik vind het leuk om te kunnen zien of ik vooruit ga qua snelheid of hartslag. Helemaal omdat ik straks een aantal weken steeds een half uur ga lopen. As ik dan niet kan meten of ik vooruit ga, wordt het voor mij wat saai denk ik.

Maar Zesje, hoe zit zo'n borstband? Niet erg irritant?
pi_71837025
Weet iemand hoe nauwkeurig (aantal km) nike plus is ism ipod nano?
pi_71837026
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:24 schreef June. het volgende:
Zo. Ik ga ook maar eens beginnen met hardlopen. Heb die lessen van Evy na lang zoeken eindelijk ergens vandaan getoverd. Morgen beginnen!
Succes!
pi_71840163
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:32 schreef Ceehaa het volgende:
Ik wil dan ook op hartslag gaan trainen en proberen die wat naar beneden te krijgen. Geen idee wat die nu is, maar dat 'ie te hoog is, is zeker. Als dat lukt, ga ik met serie 2 beginnen en naar de 10 km toe + ook m'n snelheid verbeteren.

Zo'n horloge geeft denk ik toch iets extra's aan het hardlopen. Ik vind het leuk om te kunnen zien of ik vooruit ga qua snelheid of hartslag. Helemaal omdat ik straks een aantal weken steeds een half uur ga lopen. As ik dan niet kan meten of ik vooruit ga, wordt het voor mij wat saai denk ik.

Maar Zesje, hoe zit zo'n borstband? Niet erg irritant?
Ambitieus joh, naar de 10 km! Als Evy 1 klaar is wil ik ook een tijdje een half uur lopen, dat uitbouwen naar 5 km en dan kijken of mijn snelheid omhoog en hartslag omlaag kunnen. En kijken hoe lopen zonder mp3 speler bevalt. Een collega van mij die marathons loopt zegt dat hij hardlopen pas leuk begon te vinden toen hij een hartslagmeter kreeg. Moet snel nog maar eens een babbeltje gaan maken.

Zo'n borstband zit niet vervelend hoor, valt onder je bh-band. Mij lijkt het voor mannen vervelender omdat die niet gewend zijn daar iets te hebben zitten.
pi_71840229
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:28 schreef dyna18 het volgende:
En ook nog een verrassing toen ik mijn loopschoenen uit deed. 1 voet zat helemaal onder het bloed..... Een scherpe teennagel had een andere teen opgesneden en dat bloed was door het lopen helemaal door de schoen heen verspreid (die er nu ook erg lekker uitziet....)
je loopt de meest vreemde verwondingen op met hardlopen.

Ik heb in mijn horloge het programma van ownzone terug gezet naar free. Morgen weer lopen en dan hopelijk net als jij een leuk grafiekje uploaden.
pi_71840485
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:31 schreef zesje het volgende:
Ik heb in mijn horloge het programma van ownzone terug gezet naar free. Morgen weer lopen en dan hopelijk net als jij een leuk grafiekje uploaden.
On 2nd thought: zit me nu af te vragen of het "free" moet zijn of "basic"
Mijn condtietest was trouwens "very good" en als ik nog 1 puntje hoger had gescoord was ie zelfs "elite" geweest Leuk compliment maar klopt geen donder van! Ben na een half leven lang niks doen en roken pas een maand of 8 goed bezig.
pi_71840624
Naja, das blijkbaar toch genoeg. Wat voor conditietest heb je gedaan dan?

Mijn laatste conditietest dateert van de middelbare school en toen was het altijd wel goed.. Maar ja, das 10 jaar geleden.
pi_71840723
Dit was echt een test voor mij: een aantal minuten stilliggen met je ogen dicht en de hartslagmeter om
Volgens het boekje meet dat de VO2max maximale zuurstofopname. Maar in rust meten lijkt me toch een ander verhaal als bijv met de coopertest of een afstand lopen. Op http://www.runinfo.nl/vo2max.htm staat dat als iemand bijv. 5 km in 30 min loop is de VO2max slechts 31 en ik kan je vertellen dat ik dat nog lang niet haal!
pi_71840761
Hmm ja idd, klinkt wel als een erg relaxede test trouwens.
Ben verder niet zo thuis in de VO2max, maar hoe lager, hoe betere conditie dus?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:23:08 #251
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71840831
Woooww. Dat hardloopschema in de OP.

Is het echt zo slecht als je in een keer een grote inspanning doet?

Ik heb wel eens na een half jaar amper wat gedaan te hebben aan een hardloopwedstrijd meegedaan (en daar uiteraard de hersens uit je lijf lopen)
pi_71842582
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:35 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Succes!
Thnx! Ben net weer terug, alleen mijn rondje was veuls te groot . Op de helft was Evy al klaar, dus toen heb ik nog maar een keer weer les 1 gedaan .

Hoeveel km is die 2e les omgeveer, als je gewoon rustig loopt? Dan kan ik mijn rondjes wat beter uitplannen..
pi_71846794
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm ja idd, klinkt wel als een erg relaxede test trouwens.
Ben verder niet zo thuis in de VO2max, maar hoe lager, hoe betere conditie dus?
Hoe hoger hoe beter. Mijn conditie was volgens de test 38 en dus volgens geslacht en leeftijd zeer goed (* zesje is stok)
Als ik 5 km in een half uur zou lopen (wat ik nog niet kan) is mijn conditie slechts 31. Om op 38 te zitten zou ik 5 km in 25 min moeten lopen. Maw ik geloof niet zo in de waarde van die relaxte test
pi_71849247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:48 schreef June. het volgende:

[..]

Thnx! Ben net weer terug, alleen mijn rondje was veuls te groot . Op de helft was Evy al klaar, dus toen heb ik nog maar een keer weer les 1 gedaan .

Hoeveel km is die 2e les omgeveer, als je gewoon rustig loopt? Dan kan ik mijn rondjes wat beter uitplannen..
1 minuut langer wandelen en 1 minuut langer hardlopen, dus max 300 meter meer dan je vandaag had, zou ik zeggen
pi_71849360
quote:

[..]

Les 2 is ongeveer 2,5 km geloof ik maar je gaat al snel over de 3km per les. Ik liep zelf in les 15 al 5 km.
pi_71856888
@zesje ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf die conditietest van Polar ook niet echt snap. Dat gebruik ik dus verder ook niet.

Heb je al gekeken of je eerste hardloopsessie ook niet op je hartslagmeter bewaard is? Als het goed is kun je die ook met Flowlink uploaden.

Nou ja... laat maar weten hoe het gaat en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
pi_71861278
Morgen weer een lesje evy
pi_71863496
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef dyna18 het volgende:
@zesje ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf die conditietest van Polar ook niet echt snap. Dat gebruik ik dus verder ook niet.

Heb je al gekeken of je eerste hardloopsessie ook niet op je hartslagmeter bewaard is? Als het goed is kun je die ook met Flowlink uploaden.

Nou ja... laat maar weten hoe het gaat en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb 2 bewaarde trainingen wel kunnen uploaden maar ik kan de manier van weergeven niet wijzigen beiden geven geen grafiek hartslag vs tijd alleen een rood blok ownzone
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:37:50 #259
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71867475
quote:

[..]

Dat heb ik ook elke keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dan sport ik maar een tandje meer, dat kan vast geen kwaad.
pi_71882431
Evy les 17 gedaan en voor het eerst echt boven de 5km gelopen.
Het was wel erg warm zeg (ruim 21 graden), ben ik niet gewend. Het is dat ik vanavond nog weg moet, want normaal loop ik net na zonsondergang als het een graad of 16-17 is.

vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:02:10 #261
208890 June.
Seriously?
pi_71882655
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:37 schreef Sander het volgende:

[..]

Dat heb ik ook elke keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dan sport ik maar een tandje meer, dat kan vast geen kwaad.
Ja, daar zit ook wat in. Morgen loop ik gewoon weer hetzelfde rondje, dan maar gewoon inderdaad wat extra meters maken.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:47:14 #262
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71890904
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef computergirl het volgende:

Wie gaf je het advies om voorlope niet te lopen? als het je huisarts is zou ik naar een fysio gaan maar als een fysio (met veel hardloopkennis) dat advies heeft gegeven ben je echt een als je niet luistert.

Blijkbaar is dit iets chronisch?
Het was de fysio die dat advies gaf. Ik heb de eerste keer ook gewacht tot de pijn over was. Daarna weer begonnen, maar ik kreeg er weer last van. Ik loop nu nog maar 1 of 2 keer in de week en begin gewoon te geloven dat het iets is "waarmee ik moet leren leven". Telkens na het hardlopen heb ik last van mijn knie/scheen. Na verloop van tijd (2 weken) is het weg en als ik dan weer ga hardlopen komt het terug. Het is niet heel storend, maar echt fijn is anders...

Overigens een paar uurtjes terug les 17 gelopen van deel 1 (ik denk overigens dat de GPS onderweg ergens is uitgevallen, want die topsnelheid lijkt me niet juist). Ik denk dat ik die 5km in een half uur wel ga redden, aangezien ik deze les ook gewandeld heb.
pi_71895416
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:47 schreef yozd het volgende:

[..]

Het was de fysio die dat advies gaf. Ik heb de eerste keer ook gewacht tot de pijn over was. Daarna weer begonnen, maar ik kreeg er weer last van. Ik loop nu nog maar 1 of 2 keer in de week en begin gewoon te geloven dat het iets is "waarmee ik moet leren leven". Telkens na het hardlopen heb ik last van mijn knie/scheen. Na verloop van tijd (2 weken) is het weg en als ik dan weer ga hardlopen komt het terug.
Ja dat is omdat de oorzaak van de pijn niet is opgelost. Rust heeft dan niet zo veel zin.

De fysio zou juist advies moeten geven voor oefeningen om bepaalde spieren sterker te maken, raar dat deze dat niet gedaan heeft.
Het zou ook kunnen liggen aan dat je op (voor jouw bouw) verkeerde schoenen loopt of omdat je techniek beter kan.
Heb je al eens hier gekeken, is een favoriete site van mij bij hardlooppijntjes.
pi_71896620
Morgen pak ik de lessen van Evy weer op, eventjes niets gedaan i.v.m. kleine verkoudheid. Alleen 3x per week hardlopen gaat me niet lukken, dus i.p.v. 3x per week ga ik 2x lopen en dan moet het maar wat langer duren.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_71903681
Twee weken wegens vakanties niks gedaan, morgen maar weer beginnen!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:47:03 #266
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71910402
Na mijn hele StR programma over de asfaltwegen tussen de weilanden gelopen te hebben, ben ik vandaag een keer semi-offroad geweest. Voor de kenners van Apeldoorn en omgeving: Ben in het Loo-park wezen lopen. Kilometertje heen en terug en ter plaatse een uitgepijlde 5km ronde. Heerlijk gelopen! Het was wel even wennen dat wegen ook omhoog en omlaag kunnen gaan
pi_71913590
@Tourniquet goed bezig zeg. je hebt er ook behoorlijk het tempo in zie ik.

@zesje bah... wat jammer dat het niet lukt.
Heb je een trainingsprogramma actief op je hartslagmeter? Probeer die eens te verwijderen en dan zonder programma een training vast te leggen.

En kun je een screenshot maken van wat je op de website ziet na upload?
pi_71924051
vanavond maar weer eens een rondje lopen als het wat meer afgekoeld is. Ondertussen nog ff een litertje of 2 water wegwerken en gezond eten. Wegwezen dat vet!!
pi_71925062
Daarnet les 11 voor de tweede keer gedaan (laatste keer was 2 weken geleden; op vakantie niks gedaan). Nu stevig doorgelopen; 4.15 kilometer in 26 minuten met 25 graden buiten. Ik zweet me kapot, het lijkt wel of ik net uit het zwembad kom, zo net ben ik. Eén keer buiten adem geweest, toen rustig doorgelopen en het ging al snel weer.
pi_71925304
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:34 schreef zesje het volgende:

Ik heb 2 bewaarde trainingen wel kunnen uploaden maar ik kan de manier van weergeven niet wijzigen beiden geven geen grafiek hartslag vs tijd alleen een rood blok ownzone
Ik heb de Polar FT60 sinds kort via de ING rentepuntenactie en daar zat helaas geen Flowlink bij dus die heb ik apart besteld en die had ik gisteren pas binnen.
Dus ik heb gisteravond ook een beetje op die polarpersonaltrainer site rondgekeken en kon ook geen mooie grafiek vinden. Na een beetje rondgezocht te hebben, blijkt dat alleen bij de FT80 te kunnen

Zie ook deze thread op het polar forum.
Ik dacht dat het verschil tussen de FT60 en FT80 alleen die extra krachttraining optie was, als ik dit had geweten had ik toch een FT80 besteld denk ik.
pi_71934866
Zojuist ingeschreven voor de Menzis 7,5 km van de Amsterdam Marathon!
pi_71934960
vanavond een rondje gedaan van ongeveer 4,5 km. Tenminste Nike+ gaf 4,5 en Runkeeper Pro gaf 4,39 ofzo.

Maar goed.. dat was les 3 van Evy die eerder klaar was dan ik. Maar het is een lekker rondje, dus dan loop ik zelf wel een paar keer een extra stukje.

Zal wel weer spierpijn hebben morgen
pi_71935507
Pas op voor overbelasting van je benen.
pi_71938039
op zich kunnen mijn benen wel wat aan. Alleen mijn conditie is waardeloos, dus het is niet verkeerd voor me denk ik
pi_71960051
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:24 schreef Lister het volgende:

Ik heb de Polar FT60 sinds kort via de ING rentepuntenactie en daar zat helaas geen Flowlink bij dus die heb ik apart besteld en die had ik gisteren pas binnen.
Dus ik heb gisteravond ook een beetje op die polarpersonaltrainer site rondgekeken en kon ook geen mooie grafiek vinden. Na een beetje rondgezocht te hebben, blijkt dat alleen bij de FT80 te kunnen

Zie ook deze thread op het polar forum.
Ik dacht dat het verschil tussen de FT60 en FT80 alleen die extra krachttraining optie was, als ik dit had geweten had ik toch een FT80 besteld denk ik.
Ow Dit vind ik echt heel vervelend om te horen. Vooral ook omdat ik velen van jullie juist enthousiast had gemaakt.

Ik wist dit zelf ook niet.
En ik vind het op zijn zachts gezegd ook erg vreemd dat er blijkbaar verschillen zijn per horloge en het gebruik van polarpersonaltrainer.com. Het is ook niet netjes dat Polar dit nergens communiceert. Als je bijv. afgaat op de vergeleiking van hun producten die ze zelf geven http://www.polar.fi/nl/producten/producten_vergelijk dan wordt dit verschil nergens vermeld.

Het spijt mij erg dat ik jullie verkeerd heb geinformeerd.

Hoe zien jullie mogelijkheden eruit op polarpersonaltrainer.com? Kun je misschien een screenshot plaatsen?
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:31:08 #276
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_71960681
Ik was ook al niet zo tevreden over de mogelijkheden van de Polar FT80 (geen GSM-plaatsbepaling), maar hij bleek ook nog eens een zwakke sluiting te hebben, want ik ben m kwijt geraakt in een Frans riviertje
Enniewee, inmiddels heb ik de Garmin Forerunner 310XT HRM en die doet precies wat ik wil dat-ie doet, inclusief leuke kaartjes op GoogleMaps: klik
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:32:55 #277
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71960734
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:02 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, daar zit ook wat in. Morgen loop ik gewoon weer hetzelfde rondje, dan maar gewoon inderdaad wat extra meters maken.
Ik moet vanavond wat ophalen bij een vriendin van me, die hier niet ver vandaan woont. Ik probeer het zo uit te kienen dat ik het rondje af heb als ik bij haar ben. Vervolgens start ik de les opnieuw en loop ik terug (via de snelste weg).
pi_71961134
Tis best lastig om precies een rondje uit te kienen. Blijf nu steeds maar niet te ver van m'n huis, loop er een beetje omheen zeg maar, dan kom ik meestal wel uit.

Heb net weer gelopen, terwijl ik al dood was van m'n eerste stagedag zo na de vakantie, maar voelde goed!
pi_71961225
Gewoon op de helft van de tijd omkeren.
pi_71962010
Zojuist les 23 gelopen: 10-12-12 en dit was het resultaat op mijn polar:

Ben helemaal niet blij met deze grafiek. Ik wil verdorie tijd op de x-as, hartslag en snelheid op de y-as zien! Ik heb bij de settings ownzone gewijzigd in basic maar ook dat is niet wat ik wil zien. Ook errug irritant is dat ie nu dus zelf bepaald heeft dat mijn hartslag ergens tussen de 140-150 moet zitten en als ik daarboven kom (dus bijna constant) gaat ie als een waanzinnige piepen. Ik loop dus compleet voor schut omdat iedereen denkt dat mijn pacemaker het begeeft Ik weet dat het een duur ding is maar ik ben er vooralsnog niet blij mee
pi_71963692
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:48 schreef Tourniquet het volgende:
Gewoon op de helft van de tijd omkeren.
dat werkt niet als je op de 2e helft meer hard moet lopen
pi_71963936
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:11 schreef zesje het volgende:
Zojuist les 23 gelopen: 10-12-12 en dit was het resultaat op mijn polar:

[ afbeelding ]

Ben helemaal niet blij met deze grafiek. Ik wil verdorie tijd op de x-as, hartslag en snelheid op de y-as zien! Ik heb bij de settings ownzone gewijzigd in basic maar ook dat is niet wat ik wil zien. Ook errug irritant is dat ie nu dus zelf bepaald heeft dat mijn hartslag ergens tussen de 140-150 moet zitten en als ik daarboven kom (dus bijna constant) gaat ie als een waanzinnige piepen. Ik loop dus compleet voor schut omdat iedereen denkt dat mijn pacemaker het begeeft Ik weet dat het een duur ding is maar ik ben er vooralsnog niet blij mee
daarom loop ik ook niet met zo'n stom ding
Maar 6je, je kan die hartslagregio's toch zelf instellen op je Polar? En het alarm kan je desnoods afzetten
pi_71964175
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

dat werkt niet als je op de 2e helft meer hard moet lopen
Ja, dat is waar, soms moet je het een beetje uitkienen. Eerst even kijken hoeveel minuten het hardlopen totaal is en dan op de helft van dat aantal minuten omkeren, werkte prima bij mij. Inmiddels loop ik rond de 5km en kan nu een leuk rondje rennen, dus is omkeren niet meer nodig.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:23:07 #284
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71964949
Net les 8 gelopen, het wordt al pittiger. Wel al 5 minuten achter elkaar gelopen, dat zat niet in de les
pi_71971819
gister les 19 Deel 2 gelopen, 35 minuten... echt een lachtertje. Morgen het serieuzere werk... 55 minuten aan 1 stuk.
pi_71971878
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, dat is waar, soms moet je het een beetje uitkienen. Eerst even kijken hoeveel minuten het hardlopen totaal is en dan op de helft van dat aantal minuten omkeren, werkte prima bij mij. Inmiddels loop ik rond de 5km en kan nu een leuk rondje rennen, dus is omkeren niet meer nodig.
Ik loop gewoon een leuk rondje en zonodig wandel ik de rest of zolang ik me goed voel loop ik door. Kan niet slecht zijn..
pi_71991531
Vanochtend voor het eerst 30 minuten non stop gelopen!! Het was sneller voorbij dan ik vreesde en ik had eindelijk m'n eigen muziek op m'n hoofd. Wel was het volgens afstandmeten.nl maar 4 km , dus dat moet nog even omhoog naar 5 km. Ach ja, ik ben van verstokte roker met een conditie van 0,0 toch naar matige roker met een stuk betere conditie gegaan, dus toch

Zijn er hier trouwens vrouwen die wel eens de Garmin Forerunner 405 omgehad hebben? Ik wil dit sporthorloge met gps graag online bestellen, maar ben bang dat 'ie te groot is voor mijn dunne polsen. Ik kan maar geen winkel vinden waar ze hem verkopen, dus kan 'm ook niet passen. Of heeft iemand dit horloge ergens in een winkel gezien? (Utrecht)
pi_71992049
Hardlopen is onwijs fijn en top maar met dit weer (de warmte) heb ik het lastig . Normaal 5 tot 8 km hardlopen gaat prima maar met dit weer mag ik blij zijn de 3 km te halen. Wat doen jullie daar tegen?
pi_71992944
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:37 schreef Astronomies het volgende:
Hardlopen is onwijs fijn en top maar met dit weer (de warmte) heb ik het lastig . Normaal 5 tot 8 km hardlopen gaat prima maar met dit weer mag ik blij zijn de 3 km te halen. Wat doen jullie daar tegen?
wat later gaan lopen. Lekkerste is richting of na zonsondergang. maar goed, dat vind niet iedereen fijn, ligt een beetje waar je woont natuurlijk.
pi_71993264
Oeh! Ik kreeg net de briljante ingeving dat er vast wel een hardloop-topic moest bestaan op Fok en dat is er gewoon! Hallo mede-hardlopers!

Ik ben nu (aangestoken door een collega) bezig met de 8ste week van Start To Run 1-5 km. Heb gister les 22 gedaan (2x 15 min) en ga morgen of overmorgen les 23 doen.

Ik had nooooit gedacht dat ik rennen zo lekker zou kunnen vinden! Ik ben heel lang en vond altijd dat ik geen goede bouw had voor hardlopen. Nu ben ik dus bijna 8 weken bezig en heb nog geen enkele les gesmokkeld of overgeslagen.
''Going mental on the Wabbu''
pi_71993466
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:06 schreef Together-Alone het volgende:
Oeh! Ik kreeg net de briljante ingeving dat er vast wel een hardloop-topic moest bestaan op Fok en dat is er gewoon! Hallo mede-hardlopers!

Ik ben nu (aangestoken door een collega) bezig met de 8ste week van Start To Run 1-5 km. Heb gister les 22 gedaan (2x 15 min) en ga morgen of overmorgen les 23 doen.

Ik had nooooit gedacht dat ik rennen zo lekker zou kunnen vinden! Ik ben heel lang en vond altijd dat ik geen goede bouw had voor hardlopen. Nu ben ik dus bijna 8 weken bezig en heb nog geen enkele les gesmokkeld of overgeslagen.
Leuk dat je ons gevonden hebt. En je bent goed bezig zo te lezen!
pi_71993718
Ja het gaat goed! Het is fijn om te merken dat je conditie vooruit gaat. Tegelijk stoppen met roken wil ook helpen trouwens.
Ik moet alleen nog dapper genoeg zijn om buiten te gaan lopen. Heb tot nu toe alleen op de loopband gestaan. En aangezien ik per 1 september ga studeren en de sportschool dan misschien iets te duur wordt, is het zo langzamerhand echt eens tijd dat ik buiten ga lopen.
pi_71993729
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:06 schreef Together-Alone het volgende:

goed hoor! Ik hoop dat me dat ook gaat lukken
pi_71994121
Dat is het fijne aan de lessen van Evy, de opbouw is best goed. Nu ik nog maar 2,5 week moet voor de eerste serie klaar is zit ik er serieus aan te denken om echte hardloopschoenen te kopen. Nu loop ik met van die cardio-sportschoenen van Le Coque Sportif.

Heeft iemand hier ervaring met de winkel in Dodewaard?
pi_71995187
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:23 schreef Ceehaa het volgende:
Vanochtend voor het eerst 30 minuten non stop gelopen!! Het was sneller voorbij dan ik vreesde en ik had eindelijk m'n eigen muziek op m'n hoofd. Wel was het volgens afstandmeten.nl maar 4 km , dus dat moet nog even omhoog naar 5 km. Ach ja, ik ben van verstokte roker met een conditie van 0,0 toch naar matige roker met een stuk betere conditie gegaan, dus toch

Zijn er hier trouwens vrouwen die wel eens de Garmin Forerunner 405 omgehad hebben? Ik wil dit sporthorloge met gps graag online bestellen, maar ben bang dat 'ie te groot is voor mijn dunne polsen. Ik kan maar geen winkel vinden waar ze hem verkopen, dus kan 'm ook niet passen. Of heeft iemand dit horloge ergens in een winkel gezien? (Utrecht)
Wow Ceehaa, well done Ging het lekker of was je half dood? Ik ga deze week 10-20 doen

Bij het runningwinkeltje op de Mariaplaats hebben ze dacht ik alleen Polars.
pi_71995342
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:23 schreef Ceehaa het volgende:
Zijn er hier trouwens vrouwen die wel eens de Garmin Forerunner 405 omgehad hebben?
Me Hij is redelijk groot, echt groter dan de Polar.
Hier een plaatje van de weblog van een andere hardloopster, de 305 en 405 naast elkaar
pi_72001988
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:59 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

wat later gaan lopen. Lekkerste is richting of na zonsondergang. maar goed, dat vind niet iedereen fijn, ligt een beetje waar je woont natuurlijk.
Klopt! Daar heb je gelijk in. Ik vind dat inderdaad niet zo prettig. Ik woon in een omgeving met redelijk wat bossen. Daar loop ik niet graag laat in de avond nog vroeg in de ochtend door.
pi_72002119
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:21 schreef Astronomies het volgende:

[..]

Klopt! Daar heb je gelijk in. Ik vind dat inderdaad niet zo prettig. Ik woon in een omgeving met redelijk wat bossen. Daar loop ik niet graag laat in de avond nog vroeg in de ochtend door.
Dan denk ik dat het een kwestie is om gewoon met die warmte te lopen en te accepteren dat het dan wat minder is. Wellicht kan je ook je 'hitte'-conditite dan wat opbouwen
pi_72003473
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef zesje het volgende:

[..]

Wow Ceehaa, well done Ging het lekker of was je half dood? Ik ga deze week 10-20 doen

Bij het runningwinkeltje op de Mariaplaats hebben ze dacht ik alleen Polars.
Het ging hartstikke lekker, ik had nog wel kracht over. dus ga de volgende keer wat harder proberen te rennen. 10-20 is een heftige les, maar als je die eenmaal gehad hebt, en het ging goed, dan ben je zeker klaar voor de 30 minuten. Ik heb zelf die les een paar keer herhaald, omdat ik er nog te veel moeite mee had.
pi_72003566
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Me Hij is redelijk groot, echt groter dan de Polar.
Hier een plaatje van de weblog van een andere hardloopster, de 305 en 405 naast elkaar
[ afbeelding ]
Bedankt voor die link! Leuke blog om te lezen. Mja, Polar is wat kleiner waarschijnlijk, maar ik heb nu helemaal mijn zinnen gezet op een geïntegreerde gps. Hij ziet er op de foto wel groot uit, maar niet te groot voor haar arm. Ik ga nog wel even verder zoeken naar een verkooppunt, maar heb voor mijn gevoel zo'n beetje elke sportzaak in de buurt gehad..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:11:42 #301
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_72004504
Waarom bestel je 'm niet online? Heb de mijne gekocht bij seeyourheartbeat.com, deze NL webwinkel is niet de allergoedkoopste maar hebben een goede voorraad en service (binnen 24 uur in huis!). Volgens mij is online wel stukken goedkoper dan in een "gewone" winkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')