abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 20:14:18 #51
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_71129700
Ik ga hier aan mee doen Begin morgen
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:18:25 #52
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_71129837
tvp
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:33:42 #53
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_71130274
Geh, vandaag les 17 van serie gedaan. Waar het vrijdag met les 16 nog zwaar klote ging (kon wel eens iets met m'n kater te maken hebben) liep het vandaag allemaal super soepeltjes. Ik vond het zelfs leuk. Moet niet gekker worden.

Overigens misschien wel leuk voor de andere dikkertjes hier. In het begin ging ik bij voorkeur 's avonds op het industrieterrein hier lopen, geen zin ingezeur van voorbijgangers enzo, Maar nu heb ik echt zo iets van, bekijk het maar ik ga lekker lopen waar en wanneer ik dat wil en nou roep maar maar wat je wil, maar deze dikzak loopt toch maar mooi ff bijna een half uur hard. Als je wat te mekkeren hebt loop je toch lekker mee eens zien of je het trekt.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_71130355
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:04 schreef Coelho het volgende:

[..]

Volgens mij loop je gelijk met mij, ik zou vanavond les 24 moeten gaan doen, maar heb besloten terug te gaan naar 20. Voornaamste reden was 14 dagen lang niks doen vanwege (hoe toevallig) mijn linker lies. Daarna toch nog 22 en 23 gedaan, maar het gevoel dat ik de hele rit in een zuurstofschuld loop. Op aanwijzingen van anderen in het vorige topic nu toch besloten om terug te gaan, en les 20 is de eerste les die minder lange blokken heeft. Dan maar een dag of 10 later klaar zijn...
Ja, ik moet denk ik ook even een stapje terug doen. Ik heb ook twee weken stil gezeten en ik hoopte gewoon weer in te kunnen haken, maar m'n spieren willen er nu echt even niet aan. Jammer..
pi_71130410
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Geh, vandaag les 17 van serie gedaan. Waar het vrijdag met les 16 nog zwaar klote ging (kon wel eens iets met m'n kater te maken hebben) liep het vandaag allemaal super soepeltjes. Ik vond het zelfs leuk. Moet niet gekker worden.

Overigens misschien wel leuk voor de andere dikkertjes hier. In het begin ging ik bij voorkeur 's avonds op het industrieterrein hier lopen, geen zin ingezeur van voorbijgangers enzo, Maar nu heb ik echt zo iets van, bekijk het maar ik ga lekker lopen waar en wanneer ik dat wil en nou roep maar maar wat je wil, maar deze dikzak loopt toch maar mooi ff bijna een half uur hard. Als je wat te mekkeren hebt loop je toch lekker mee eens zien of je het trekt.
Goed bezig en inderdaad schijt hebben aan anderen!
  zondag 19 juli 2009 @ 20:44:08 #56
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71130523
quote:

Goed zo, jij kunt tenminste trots op jezelf zijn . Ik heb het ook een klein beetje, niet omdat ik dik ben, maar omdat ik voor mijn gevoel veel loop of langzaam ren ivm de vele renners hier in de buurt. Maar goed, zo begint iedereen .

Ik dacht dat ik vanmorgen tijdens het rennen die Arie van de EO zag fietsen .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71131295
Is dit topic alleen voor mensen die de Evy serie lopen of ook voor andere hardlopers? Ik ben namelijk sinds 3 maanden aan het hardlopen. Nadat ik ben gaan studeren merkte ik dat mijn conditie wel heel erg slecht was. Moest wat aan gebeuren! Nu fitness ik 3/4 keer per week en probeer ook 3/4 keer per week te hardlopen. Gaat erg goed moet ik zeggen!

Mijn record is nu iets van 15 kilometer in anderhalf uur lopen. Dus met een gemiddelde snelheid van 10 km/h. Eerste echte uitdaging komt op 6 september als ik aan de Tilburg Ten Miles mee ga doen .
pi_71131760
Avond
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 19 juli 2009 @ 22:56:32 #59
262476 MindVision
make a wish
pi_71134702
Ik heb mijn iPod in een armband zitten (30 euro in de NikeStore) en hou mijn sleutels vast in mijn hand.

Maakt overigens wel uit of je een pouch koopt of het in de schoen doet, daar het een piezzoelectrische meter is (Google is your friend) en dus registreert o.b.v. drukverschillen uitgeoefend op de sensor.
Ik heb 2 paar Nike+ schoenen. De eerste twee keer gebruikt en toen kreeg ik een tendinitis aan mijn voet. Blijkt dat ik teveel op mijn bal leun (overpronatie) en dus een schoen nodig heb met extra ondersteuning.
Mocht iemand interesse hebben in die schoenen let me know by the way haha.
only dead fish swim with the stream.
pi_71134776
net 3 kwartier gelopen, en nog even flink gekettlebeld. Super Heb maar gewoon een plakbandje aan beide oortjes geplakt zodat het bleef zitten Kon je niks van zien gelukkig haha. Werkte wel
  zondag 19 juli 2009 @ 23:49:14 #61
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71136664
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:36 schreef Ceehaa het volgende:

Ja, ik moet denk ik ook even een stapje terug doen. Ik heb ook twee weken stil gezeten en ik hoopte gewoon weer in te kunnen haken, maar m'n spieren willen er nu echt even niet aan. Jammer..
Ik kan teruggaan echt aanraden, liep dit keer les 20 met 5.33/km en dat was de eerste keer 6.04/km, dus aardige progressie. Ondanks dat het niet zo voelde, hebben die langere sets toch resultaat gehad.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef wapwip het volgende:
net 3 kwartier gelopen, en nog even flink gekettlebeld. Super Heb maar gewoon een plakbandje aan beide oortjes geplakt zodat het bleef zitten Kon je niks van zien gelukkig haha. Werkte wel
Over plakbandjes gesproken, voor de heren: Kennen jullie het verschijnsel schurende shirts en pijnlijke tepels Typisch dat het ene shirt het wel doet en het andere niet, terwijl materiaal hetzelfde is...
  maandag 20 juli 2009 @ 00:28:56 #62
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71137600
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Leinonlein het volgende:

Trouwens, waar laten jullie je muziekspeler en sleutels tijdens het rennen? Nu houd ik mijn ipod vast en stop mijn sleutels in mijn bh maar dat is natuurlijk niet ideaal. Is iets van een heupband oid een idee?
Sleutels in mijn bh, neem dan wel alleen de benodigde sleutels mee en niet de hele bos Mobiel, waar ik Evy op beluister stop ik rechtsboven mijn borst onder de banden van de sportbh + shirt. Ziet er erg charmant uit, maar werk wel ok.

Ik heb mijzelf wel beloofd dat als ik doorga met rennen er een leuk broekje of hardlooprokje komt met een zakje er in ( aan de rugzijde ) , dat lijkt mij toch wel fijner.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71138247
Als je nieuwe kleding koopt kun je inderdaad even letten op dat er een zakje met rits in zit.
Zelf neem ik alleen mijn beide huissleutels mee en die reig ik aan het koord van mijn broek (waarmee je je sportbroek vastknoopt). Laatst ging echter die veter toch los, ben je aan het hardlopen, valt er ineens een sleutelbos uit je broekspijp .
  maandag 20 juli 2009 @ 12:55:24 #64
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71146258
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:04 schreef dyna18 het volgende:
Als je nieuwe kleding koopt kun je inderdaad even letten op dat er een zakje met rits in zit.
Zelf neem ik alleen mijn beide huissleutels mee en die reig ik aan het koord van mijn broek (waarmee je je sportbroek vastknoopt). Laatst ging echter die veter toch los, ben je aan het hardlopen, valt er ineens een sleutelbos uit je broekspijp .

Gelukkig merkte je het, anders baal je helemaal.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71146315

Average HR 145bpm
Maximum HR 172 bpm
Net Evy les 7 gelopen. Volgens mij was dit dezelfde les als les 6 vreemd genoeg?

Ik maakte trouwens bijna een blunder. Ik stond op het punt om naar buiten te lopen toen ik nog even controleerde of ik mijn huissleutels wel had. Die heb ik normaal aan de broekkoord hangen van mijn sportbroek. Bleek dat ik mijn huissleutels niet bij me had, sterker nog ik had mijn sportbroek ook niet aan... was ik bijna in mijn ondergoed gaan lopen
pi_71147352
Zo ik ga vandaag weer beginnen . Tenen zijn niet gekneusd meer (hoop ik), knie is al behoorlijk aangesterkt en het is echt lekker weer om te lopen. Twijfel alleen nog welke les ik zal beginnen. Les 1 en 2 heb ik een paar weken geleden gelopen, en die vond ik echt te kort omdat ik al een behoorlijke basisconditie heb. Maar waar dan wel beginnen? 3 Min gaan me makkelijk af, geen problemen mee, maar 10 oid gaat me wel wat te ver.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 20 juli 2009 @ 13:45:07 #67
236335 neen
schone schijn
pi_71147896
Check het schema even en kies een les uit om te lopen
het lijkt niet wat het is
pi_71148005
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:45 schreef neen het volgende:
Check het schema even en kies een les uit om te lopen
Ja ik heb het schema al voor me liggen, maar weet nog niet welke les ik dan zou willen doen, wat handig is zeg maar . Denk dat ik maar met 10 ga beginnen: 1-2-3-3-3. Zou in theorie moeten lukken.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:53:18 #69
236335 neen
schone schijn
pi_71148187
Ik wilde iets later beginnen maar toen ik het schema zag dacht ik, misschien maar beter met 10 beginnen dus ik ga ook wel met 10 beginnen, eitje
pi_71149720
Blijkbaar lopen de hartslagmeters als een storm in de rentepuntenshop van de ING, want ze hebben net de keuzes flink uitgebreid.

Vooral de Polar FT60 valt mij op. Met flowlink en GPS voor slechts 150 euro en rentepunten. De goedkoopste webwinkel die ik kan vinden heeft hem voor 230 euro.
Los kost een GPS al 100 euro, dus ik baal toch een klein beetje dat de FT80 die ik gekocht had zonder GPS is. Maar aanrader dus als je nog een goede hartslagmeter wil met korting.
pi_71158415
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef dyna18 het volgende:

Ik maakte trouwens bijna een blunder. Ik stond op het punt om naar buiten te lopen toen ik nog even controleerde of ik mijn huissleutels wel had. Die heb ik normaal aan de broekkoord hangen van mijn sportbroek. Bleek dat ik mijn huissleutels niet bij me had, sterker nog ik had mijn sportbroek ook niet aan... was ik bijna in mijn ondergoed gaan lopen

Ik heb net m'n 4e les gelopen, 3x1 minuut en 3x2 minuten hardlopen. Heb een rustiger tempo genomen dan de eerste 3 lessen en het ging 100x beter! Op deze manier denk ik wel dat ik ooit de 30 minuten haal, met mijn vorige tempo had ik daar geen vertrouwen in.
pi_71159866
Goed om te horen dat het een goede run was Honeymooner. Zo blijft het hopelijk ook leuker om te doen.
  maandag 20 juli 2009 @ 21:00:38 #73
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71160316
Yes mijn eerste 5 minuten uitgerend
  maandag 20 juli 2009 @ 21:32:56 #74
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71161442
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:00 schreef Leinonlein het volgende:
Yes mijn eerste 5 minuten uitgerend
Congrats! Mooi toch, zo'n mijlpaal
  maandag 20 juli 2009 @ 23:43:40 #75
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71166193
Ah! Ik loopt ook hard!

Liep 1x per week zo'n 20/25 kilometer, en dan nog eens één of twee keer 6 tot 10.

Toen een mooie blessure opgelopen (haha, woordspeling).

Ben 't nu weer wat aan het opbouwen!
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_71167149
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:03 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb tussen de afgelopen lessen een paar dagen extra rust gehouden, omdat ik last van mijn schenen begon te krijgen. Daar heb ik nu geen last meer van, maar de laatste les (10,12,12) was wel extreem zwaar!

Mijn ademhaling heb ik wel onder controle, maar mijn benen willen gewoon niet verder. Nu vraag ik me af of dit komt doordat de lessen gewoon zwaarder worden, ik een paar dagen overgeslagen heb of door 'toeval' (bv omdat ik voor het eten ging lopen ipv erna).

Denken jullie dat het verstandig is om de laatste les nog een keer te herhalen? Of kan ik gewoon doorgaan?
Blijkbaar was het toeval

Vandaag heb ik 10,20 minuten gelopen en (ondanks buikpijn) ging het prima. Ademhaling goed onder controle en mijn benen hadden er ook zin in!
pi_71175253
Gisteren les 10 gelopen. Ging conditioneel prima, mn ademhaling iets minder (heb ik altijd moeite mee, steken in mn zij enzo) en wat betreft mn knie echt bagger. Knie doet weer pijn etc, ook na het lopen. Dus ik weet niet of ik hier nou mee verder kan gaan, had gehoopt in de vakantie te kunnen lopen ...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:09:35 #78
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_71196520
Jahaa, ik heb mijn iPod en Nike+ kit binnen!

Een vraagje: Moet ik de Nike+ sensor na gebruik uitzetten, of hoef ik hier verder niks mee te doen?
Geef rijst en train je Engels!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:16:43 #79
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71196816
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:08 schreef Chicolate het volgende:
Gisteren les 10 gelopen. Ging conditioneel prima, mn ademhaling iets minder (heb ik altijd moeite mee, steken in mn zij enzo) en wat betreft mn knie echt bagger. Knie doet weer pijn etc, ook na het lopen. Dus ik weet niet of ik hier nou mee verder kan gaan, had gehoopt in de vakantie te kunnen lopen ...
Enig idee waar die steken vandaan komen? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van..
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:35:07 #80
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71197576
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Leinonlein het volgende:

Enig idee waar die steken vandaan komen? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van..
Gekopieerd van Hardloopschema.nl:
quote:
Tijdens het hardlopen heb ik steken in mijn zij. Hoe komt dit en kan ik dit voorkomen? 02-04-2005

Steken in de zij kunnen zowel links als rechts voorkomen. De pijnklachten varieren van een licht zeurende pijn tot een tot stoppen toe indringende en stekende pijn. De meeste genoemde en waarschijnlijke oorzaak voor steken in de zij is een zuurstoftekort, dan wel verkramping van de middenrifspier. De middenrifspier, ook wel diafragma genaamd, is een spier die een belangrijke rol speelt bij de ademhaling. De spier ligt dwars op je romp, tussen de buikholte en de borstholte.

Tijdens het lopen kan je de volgende maatregelen nemen om de klachten te laten verdwijnen/verminderen:
Verminder je looptempo.

Bij steken in je rechterzij, adem je uit op het moment dat je linkervoet op de grond komt.

Bij steken in je linkerzij, adem je uit op het moment dat je rechtervoet op de grond komt.

Voorkom deze klachten door de belasting op je middenrif te verminderen door:
Geen zware maaltijd te nuttigen binnen 2-3 uur voor de start van training of wedstrijd.

Tijdens het lopen regelmatig te ademen.

Je buikspieren regelmatig te trainen.
pi_71198142
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ja ik adem heel onregelmatig en onrustig, vergeet wel eens te ademen etc, dus eigenlijk puur ademhaling bij mij. Eigenlijk dus wat er in het stukje hierboven staat.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:07:38 #82
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71198842
Ah hier kan ik wat mee, bedankt. Bij nader inzien had ik het zelf ook wel even kunnen opzoeken... Maar dat vergeten te ademen heb ik ook wel ja, en steken altijd links. Ik weet wat me te doen staat .
pi_71204828
quote:

pi_71207670
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:09 schreef Onbepaald het volgende:
Jahaa, ik heb mijn iPod en Nike+ kit binnen!

Een vraagje: Moet ik de Nike+ sensor na gebruik uitzetten, of hoef ik hier verder niks mee te doen?
Hoef je niks mee te doen (:
only dead fish swim with the stream.
pi_71211940
Ik heb net Evy les 8 gelopen. Die was ineens een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen. En les 9 zo te zien ook.
Blijkbaar gaan we nu ineens flink het lichaam op de proef stellen.

Ik liep ook tegen een ander probleem aan, met de eerste paar lessen liep je zo 2,5 a 3 km per les. En dat paste prima binnen het kleine park wat bij mij in de buurt ligt. Maar nu we langer gaan hardlopen is het park ineens te klein
Ik heb elk pad al gehad en dan hou ik nog een stuk training over.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 22-07-2009 21:32:59 ]
pi_71212942
Ik ben al een dikke week niet meer geweest.
Vakantieluiheid.
pi_71215444
Terwijl het zo lekker weer is....
Hup gewoon nu die loopschoenen aantrekken en lekker gaan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:39:24 #88
236335 neen
schone schijn
pi_71217188
Ik heb blaren op m'n voeten niet van het hardlopen maar gewoon... normaal heb ik die dingen nooit
pi_71221321
Oh, TVP. Ik heb zondag Evy 10 gerend (van serie 2). Langs de Sagrada Familia
  woensdag 22 juli 2009 @ 18:45:35 #90
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71223613
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb net Evy les 8 gelopen. Die was ineens een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen. En les 9 zo te zien ook.

Ik liep ook tegen een ander probleem aan, met de eerste paar lessen liep je zo 2,5 a 3 km per les. En dat paste prima binnen het kleine park wat bij mij in de buurt ligt. Maar nu we langer gaan hardlopen is het park ineens te klein
Ik heb elk pad al gehad en dan hoe ik nog een stuk training over.
Laat ik nu net vandaag les 8 gepland hebben... Ik ben benieuwd! Ik loop trouwens gewoon 2 rondjes door het (Rembrandt)park .
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:26 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, TVP. Ik heb zondag Evy 10 gerend (van serie 2). Langs de Sagrada Familia
Barcelona . Hoe ben je precies gelopen? Lijkt me absoluut niet relaxed om tussen de touringcars en fotograferende japanners door te rennen heheh.
pi_71229530
En hoe ging les 8 bij jou?
pi_71229828
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:51 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde 'deze les ga ik echt niet redden, dit keer echt echt niet' gevoel, incl het 'gaat wel lekker' in het midden en het 'deze minuut lijkt wel 10 minuten te duren' op het einde, alleen ben ik nog maar bij les 15. Ik vind het jammer dat ik nu nog steeds niet heb dat het begin lekker makkelijk gaat en ik een 'Yeahh, zo gaat ie goed' gevoel heb als ik begin met rennen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht na 5 weken, maar als ik jou zo lees hoef ik daar voorlopig nog niet op te rekenen.

Succes met de 15 minuten, zal idd vast wel lukken, zeker als je motivatie goed is.
Hehehe nou heb net les 22 gelopen. De eerste 10 minuten van het eerste kwartier rennen vond ik weer errrrg zwaar. Maar de laatste 5 minuten gingen eigenlijk wel lekker. Lijkt wel of het even duurt voor ik mijn ademhaling onder controle heb en mn benen de hoop hebben opgegeven dat ik heel gauw weer stop met rennen, dus dan maar gewoon gaan meewerken met het rennen

Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat ik het 2e kwartier wel lekker zou uitrennen, maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren dat het laatste stuk rennen gewoon zwaar is... Het liep echt niet lekker

Maargoed, toch weer uitgelopen Op naar les 23. Gewoon al bijna serie 1 uitgelopen!
pi_71230134
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:41 schreef sassa het volgende:

[..]

Hehehe nou heb net les 22 gelopen. De eerste 10 minuten van het eerste kwartier rennen vond ik weer errrrg zwaar. Maar de laatste 5 minuten gingen eigenlijk wel lekker. Lijkt wel of het even duurt voor ik mijn ademhaling onder controle heb en mn benen de hoop hebben opgegeven dat ik heel gauw weer stop met rennen, dus dan maar gewoon gaan meewerken met het rennen

Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat ik het 2e kwartier wel lekker zou uitrennen, maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren dat het laatste stuk rennen gewoon zwaar is... Het liep echt niet lekker

Maargoed, toch weer uitgelopen Op naar les 23. Gewoon al bijna serie 1 uitgelopen!
Ik moet maar een voorbeeld aan jou gaan nemen, Sas. Ik loop echt te weinig nu.

Jij wel goed bezig! Keep it up!

Alles lekker verder?

Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_71230235
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef dyna18 het volgende:

Ik heb elk pad al gehad en dan hou ik nog een stuk training over.
Ja dat heb ik ook. Ik ren meestal een rondje om een plas hier of op een pad tussen bomen door. En dat rondje om de plas moet ik dan 2 keer doen en het pad op en neer.

Wat ik ook vervelend vind is dat je die route op een gegeven moment wel kan dromen. De eerste paar lessen was ik tijdens het rennen meer bezig met het aantal minuten wat je moest lopen en lette niet echt op de omgeving. Maar vanaf een minuut of 7 is het wel irritant om elke minuut te moeten denken, oh, nog zoveel minuten dus dan maar een beetje rondkijken om je heen. Moet toch maar eens kijken of ik wat afwisseling kan vinden hier in de buurt qua routes. Maar er is hier niet zoveel
pi_71230439
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:49 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ik moet maar een voorbeeld aan jou gaan nemen, Sas. Ik loop echt te weinig nu.

Jij wel goed bezig! Keep it up!

Alles lekker verder?

Ik kom ook lang niet elke week aan die 3 lessen hoor! Maar als ik nu niet doorzet dan laat ik het weer helemaal links liggen, en dat terwijl het nu zo lekker gaat... Dus ook al is het soms echt een discussie in mijn hoofd van wel gaan/niet gaan probeer ik wel gewoon te gaan.

Verder alles hartstikke lekker ja! Met jou ook?

donderdag 23 juli 2009 @ 13:13:08 #96
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71248004
Allo,

Ik ben hier ook maar eens mee begonnen (Start to run van Evy). Ik ben een jaar geleden gestopt met handbal, omdat mijn knieën er geen zin meer in hadden (kon gewoon niet meer fatsoenlijk lopen). Inmiddels heb ik ook sinds bijna een jaar steunzolen en die helpen zeker. De spieren voorin mijn been waren een stuk sterker dan die achter in mijn been, waardoor mijn knieschijven niet goed in hun kom terecht kwamen, Waardoor het bot dus over elkaar heen scheurde. Van mijn knieën hebben ik nu in ieder geval geen last meer en mijn voeten zijn ook minder snel moe \o.

Ik ben twee weken geleden begonnen op een woensdag met mijn 1e les en daarna was ik toch redelijk uitgeput . Toen was vrijdag de 2e les aan de beurt, alleen had ik die dag de jaarlijkse afspraak bij de podoloog en hadden ze een week nodig om de bovenlaag van mijn steunzolen te repareren, dus kon ik niet verder met lopen >,< .
Vervolgens ben ik die week maar 3x gaan fietsen (20,25,40 km met ~20km/h gewone fiets ) om daarna weer verder met les twee te gaan. Die leek me opeens veel minder moeite te kostten als les 1 \o/

Gisteren heb ik mijn 4e les gelopen en dat ging ook prima. Mijn doel is om volgend jaar (mid juli) mee te doen aan de 1/8ste triatlon. (Mag ook wel in de OP)

Ik gebruik overigens gewoon standaard Sennheiser MX 400 oordopjes met de MP3-speler in mijn broekzak, die vallen eigenlijk nooit uit mijn oor, soms als het hard waait .
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:14 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen, in eerste instantie om mijn conditie te verbeteren, vraag me alleen af waar ik die lessen kan downloaden, want hier
http://www.start-to-run-m(...)-evy-mp3-0-5-km.html

Kan ik de bestanden niet vinden
Inderdaad die bestanden staan daar niet meer. Ik heb ze binnengehaald met nieuwsgroepen. Ik zal eens kijken of ik ze ergens anders kan uploaden.

Edit: Hier heb je alvast les 1 t/m 11 : http://rapidshare.com/fil(...)n_les_1tm11.zip.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 23-07-2009 13:38:07 ]
pi_71258984
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:45 schreef Leinonlein het volgende:
Barcelona . Hoe ben je precies gelopen? Lijkt me absoluut niet relaxed om tussen de touringcars en fotograferende japanners door te rennen heheh.
Onze guesthouse zat aan de Carrer de Mallorca, en ik heb dus gewoon eerst de halve les in noordoostelijke richting de straat doorgerend, en toen weer terug Zondagochtend rond negenen was het nog niet zo druk (en was de temperatuur ook nog te harden). En omdat het overal eenrichtingsverkeer is, kun je relatief makkelijk door rood licht rennen

Zometeen les 11, ik geloof dat dat 48 minuten is
pi_71259864
Ben al een week niet lekker, grieperig met verschrikkelijke spierpijn in mijn benen. En kortademig. Duizelig. Ik sta dus weer even stil.

Grrrr.
pi_71300414
Woohoo, les 8 gedaan (de 8x 2 minuten). Pittig, maar goed te doen. Was wel verbaasd toen ik de stats zag, heb 3.62 km gelopen in 24:50 (6:51 min/km, 8.74 km/h gemiddeld) terwijl ik voor m'n gevoel me behoorlijk ingehouden heb bij de hardloopstukjes. De GPS-track van Runkeeper is helaas wel verschoven op de kaart, ik hoop dat de stats wel kloppen. (vorige les deed ik 3.26 km in 23:53. 7:19 min/km, 8.20 km/h gem.). Het is nutuurlijk wel zo dat het nu effectief 16 minuten hardlopen was, ten opzicht van 12 in de vorige les! Het tijdstip tussen 21 en 22 uur vind ik echt heerlijk. Het is dan lekker rustig op de weg, nog wel licht en een aangename temperatuur (16-17 graden). Volgende les eindigt met 5 minuten lopen , maar volgens Evy kan ik dat nu makkelijk aan.
pi_71301256
Hoi!

Ik ben ook een Evy'er en een Nike Plusser!
Ben alleen niet zo heel fanatiek (A)
Heb net voor de tweede keer lesje 4 van Evy gelopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')