Ja, ik moet denk ik ook even een stapje terug doen. Ik heb ook twee weken stil gezeten en ik hoopte gewoon weer in te kunnen haken, maar m'n spieren willen er nu echt even niet aan. Jammer..quote:Op zondag 19 juli 2009 19:04 schreef Coelho het volgende:
[..]
Volgens mij loop je gelijk met mij, ik zou vanavond les 24 moeten gaan doen, maar heb besloten terug te gaan naar 20. Voornaamste reden was 14 dagen lang niks doen vanwege (hoe toevallig) mijn linker lies. Daarna toch nog 22 en 23 gedaan, maar het gevoel dat ik de hele rit in een zuurstofschuld loop. Op aanwijzingen van anderen in het vorige topic nu toch besloten om terug te gaan, en les 20 is de eerste les die minder lange blokken heeft. Dan maar een dag of 10 later klaar zijn...
Goed bezig en inderdaad schijt hebben aan anderen!quote:Op zondag 19 juli 2009 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Geh, vandaag les 17 van serie gedaan. Waar het vrijdag met les 16 nog zwaar klote ging (kon wel eens iets met m'n kater te maken hebben) liep het vandaag allemaal super soepeltjes. Ik vond het zelfs leuk. Moet niet gekker worden.
Overigens misschien wel leuk voor de andere dikkertjeshier. In het begin ging ik bij voorkeur 's avonds op het industrieterrein hier lopen, geen zin ingezeur van voorbijgangers enzo, Maar nu heb ik echt zo iets van, bekijk het maar ik ga lekker lopen waar en wanneer ik dat wil en nou roep maar maar wat je wil, maar deze dikzak loopt toch maar mooi ff bijna een half uur hard. Als je wat te mekkeren hebt loop je toch lekker mee eens zien of je het trekt.
Goed zo, jij kunt tenminste trots op jezelf zijnquote:Op zondag 19 juli 2009 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Geh, vandaag les 17 van serie gedaan. Waar het vrijdag met les 16 nog zwaar klote ging (kon wel eens iets met m'n kater te maken hebben) liep het vandaag allemaal super soepeltjes. Ik vond het zelfs leuk. Moet niet gekker worden.
Overigens misschien wel leuk voor de andere dikkertjeshier. In het begin ging ik bij voorkeur 's avonds op het industrieterrein hier lopen, geen zin ingezeur van voorbijgangers enzo, Maar nu heb ik echt zo iets van, bekijk het maar ik ga lekker lopen waar en wanneer ik dat wil en nou roep maar maar wat je wil, maar deze dikzak loopt toch maar mooi ff bijna een half uur hard. Als je wat te mekkeren hebt loop je toch lekker mee eens zien of je het trekt.
Ik kan teruggaan echt aanraden, liep dit keer les 20 met 5.33/km en dat was de eerste keer 6.04/km, dus aardige progressie. Ondanks dat het niet zo voelde, hebben die langere sets toch resultaat gehad.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:36 schreef Ceehaa het volgende:
Ja, ik moet denk ik ook even een stapje terug doen. Ik heb ook twee weken stil gezeten en ik hoopte gewoon weer in te kunnen haken, maar m'n spieren willen er nu echt even niet aan. Jammer..
Over plakbandjes gesproken, voor de heren: Kennen jullie het verschijnsel schurende shirts en pijnlijke tepelsquote:Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef wapwip het volgende:
net 3 kwartier gelopen, en nog even flink gekettlebeld. SuperHeb maar gewoon een plakbandje aan beide oortjes geplakt zodat het bleef zitten
Kon je niks van zien gelukkig haha. Werkte wel
Sleutels in mijn bh, neem dan wel alleen de benodigde sleutels mee en niet de hele bosquote:Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, waar laten jullie je muziekspeler en sleutels tijdens het rennen? Nu houd ik mijn ipod vast en stop mijn sleutels in mijn bh maar dat is natuurlijk niet ideaal. Is iets van een heupband oid een idee?
quote:Op maandag 20 juli 2009 01:04 schreef dyna18 het volgende:
Als je nieuwe kleding koopt kun je inderdaad even letten op dat er een zakje met rits in zit.
Zelf neem ik alleen mijn beide huissleutels mee en die reig ik aan het koord van mijn broek (waarmee je je sportbroek vastknoopt). Laatst ging echter die veter toch los, ben je aan het hardlopen, valt er ineens een sleutelbos uit je broekspijp.
Ja ik heb het schema al voor me liggen, maar weet nog niet welke les ik dan zou willen doen, wat handig is zeg maarquote:Op maandag 20 juli 2009 13:45 schreef neen het volgende:
Check het schema even en kies een les uit om te lopen
quote:Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef dyna18 het volgende:
Ik maakte trouwens bijna een blunder. Ik stond op het punt om naar buiten te lopen toen ik nog even controleerde of ik mijn huissleutels wel had. Die heb ik normaal aan de broekkoord hangen van mijn sportbroek. Bleek dat ik mijn huissleutels niet bij me had, sterker nog ik had mijn sportbroek ook niet aan... was ik bijna in mijn ondergoed gaan lopen
Blijkbaar was het toevalquote:Op zondag 19 juli 2009 12:03 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb tussen de afgelopen lessen een paar dagen extra rust gehouden, omdat ik last van mijn schenen begon te krijgen. Daar heb ik nu geen last meer van, maar de laatste les (10,12,12) was wel extreem zwaar!
Mijn ademhaling heb ik wel onder controle, maar mijn benen willen gewoon niet verder. Nu vraag ik me af of dit komt doordat de lessen gewoon zwaarder worden, ik een paar dagen overgeslagen heb of door 'toeval' (bv omdat ik voor het eten ging lopen ipv erna).
Denken jullie dat het verstandig is om de laatste les nog een keer te herhalen? Of kan ik gewoon doorgaan?
Enig idee waar die steken vandaan komen? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:08 schreef Chicolate het volgende:
Gisteren les 10 gelopen. Ging conditioneel prima, mn ademhaling iets minder (heb ik altijd moeite mee, steken in mn zij enzo) en wat betreft mn knie echt bagger. Knie doet weer pijn etc, ook na het lopen. Dus ik weet niet of ik hier nou mee verder kan gaan, had gehoopt in de vakantie te kunnen lopen ...
Gekopieerd van Hardloopschema.nl:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Leinonlein het volgende:
Enig idee waar die steken vandaan komen? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van..
quote:Tijdens het hardlopen heb ik steken in mijn zij. Hoe komt dit en kan ik dit voorkomen? 02-04-2005
Steken in de zij kunnen zowel links als rechts voorkomen. De pijnklachten varieren van een licht zeurende pijn tot een tot stoppen toe indringende en stekende pijn. De meeste genoemde en waarschijnlijke oorzaak voor steken in de zij is een zuurstoftekort, dan wel verkramping van de middenrifspier. De middenrifspier, ook wel diafragma genaamd, is een spier die een belangrijke rol speelt bij de ademhaling. De spier ligt dwars op je romp, tussen de buikholte en de borstholte.
Tijdens het lopen kan je de volgende maatregelen nemen om de klachten te laten verdwijnen/verminderen:
Verminder je looptempo.
Bij steken in je rechterzij, adem je uit op het moment dat je linkervoet op de grond komt.
Bij steken in je linkerzij, adem je uit op het moment dat je rechtervoet op de grond komt.
Voorkom deze klachten door de belasting op je middenrif te verminderen door:
Geen zware maaltijd te nuttigen binnen 2-3 uur voor de start van training of wedstrijd.
Tijdens het lopen regelmatig te ademen.
Je buikspieren regelmatig te trainen.
Ja ik adem heel onregelmatig en onrustig, vergeet wel eens te ademen etc, dus eigenlijk puur ademhaling bij mij. Eigenlijk dus wat er in het stukje hierboven staat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Enig idee waar die steken vandaan komen? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van..
quote:Op zondag 19 juli 2009 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Hoef je niks mee te doen (:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:09 schreef Onbepaald het volgende:
Jahaa, ik heb mijn iPod en Nike+ kit binnen!
Een vraagje: Moet ik de Nike+ sensor na gebruik uitzetten, of hoef ik hier verder niks mee te doen?
Laat ik nu net vandaag les 8 gepland hebben... Ik ben benieuwd! Ik loop trouwens gewoon 2 rondjes door het (Rembrandt)parkquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb net Evy les 8 gelopen. Die was ineens een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen. En les 9 zo te zien ook.
Blijkbaar gaan we nu ineens flink het lichaam op de proef stellen.
Ik liep ook tegen een ander probleem aan, met de eerste paar lessen liep je zo 2,5 a 3 km per les. En dat paste prima binnen het kleine park wat bij mij in de buurt ligt. Maar nu we langer gaan hardlopen is het park ineens te klein
Ik heb elk pad al gehad en dan hoe ik nog een stuk training over.
Barcelonaquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:26 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, TVP. Ik heb zondag Evy 10 gerend (van serie 2). Langs de Sagrada Familia
Hehehe nou heb net les 22 gelopen. De eerste 10 minuten van het eerste kwartier rennen vond ik weer errrrg zwaar. Maar de laatste 5 minuten gingen eigenlijk wel lekker. Lijkt wel of het even duurt voor ik mijn ademhaling onder controle heb en mn benen de hoop hebben opgegeven dat ik heel gauw weer stop met rennen, dus dan maar gewoon gaan meewerken met het rennenquote:Op zondag 19 juli 2009 01:51 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde 'deze les ga ik echt niet redden, dit keer echt echt niet' gevoel, incl het 'gaat wel lekker' in het midden en het 'deze minuut lijkt wel 10 minuten te duren' op het einde, alleen ben ik nog maar bij les 15.Ik vind het jammer dat ik nu nog steeds niet heb dat het begin lekker makkelijk gaat en ik een 'Yeahh, zo gaat ie goed' gevoel heb als ik begin met rennen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht na 5 weken, maar als ik jou zo lees hoef ik daar voorlopig nog niet op te rekenen.
![]()
Succes met de 15 minuten, zal idd vast wel lukken, zeker als je motivatie goed is.
Ik moet maar een voorbeeld aan jou gaan nemen, Sas. Ik loop echt te weinig nu.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:41 schreef sassa het volgende:
[..]
Hehehe nou heb net les 22 gelopen. De eerste 10 minuten van het eerste kwartier rennen vond ik weer errrrg zwaar. Maar de laatste 5 minuten gingen eigenlijk wel lekker. Lijkt wel of het even duurt voor ik mijn ademhaling onder controle heb en mn benen de hoop hebben opgegeven dat ik heel gauw weer stop met rennen, dus dan maar gewoon gaan meewerken met het rennen![]()
Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat ik het 2e kwartier wel lekker zou uitrennen, maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren dat het laatste stuk rennen gewoon zwaar is... Het liep echt niet lekker
Maargoed, toch weer uitgelopenOp naar les 23. Gewoon al bijna serie 1 uitgelopen!
![]()
Ja dat heb ik ook. Ik ren meestal een rondje om een plas hier of op een pad tussen bomen door. En dat rondje om de plas moet ik dan 2 keer doen en het pad op en neer.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb net Evy les 8 gelopen. Die was ineens een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen. En les 9 zo te zien ook.
Blijkbaar gaan we nu ineens flink het lichaam op de proef stellen.
Ik liep ook tegen een ander probleem aan, met de eerste paar lessen liep je zo 2,5 a 3 km per les. En dat paste prima binnen het kleine park wat bij mij in de buurt ligt. Maar nu we langer gaan hardlopen is het park ineens te klein
Ik heb elk pad al gehad en dan hou ik nog een stuk training over.
Ik kom ook lang niet elke week aan die 3 lessen hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik moet maar een voorbeeld aan jou gaan nemen, Sas. Ik loop echt te weinig nu.![]()
Jij wel goed bezig! Keep it up!
Alles lekker verder?
Inderdaad die bestanden staan daar niet meer. Ik heb ze binnengehaald met nieuwsgroepen. Ik zal eens kijken of ik ze ergens anders kan uploaden.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:14 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen, in eerste instantie om mijn conditie te verbeteren, vraag me alleen af waar ik die lessen kan downloaden, want hier
http://www.start-to-run-m(...)-evy-mp3-0-5-km.html
Kan ik de bestanden niet vinden
Onze guesthouse zat aan de Carrer de Mallorca, en ik heb dus gewoon eerst de halve les in noordoostelijke richting de straat doorgerend, en toen weer terugquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:45 schreef Leinonlein het volgende:
Barcelona. Hoe ben je precies gelopen? Lijkt me absoluut niet relaxed om tussen de touringcars en fotograferende japanners door te rennen heheh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |