abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:39:03 #226
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71794905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

vind je dat dan stoer of zo?
Precies. .

-edit-

Ehm nee, ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het doe. Ik heb het idee dat dat zeurderige gevoel toch niet over gaat (heb wel een keertje 3 weken rustig aan gedaan) en dan kan ik net zo goed gaan lopen.

[ Bericht 19% gewijzigd door yozd op 11-08-2009 17:45:08 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_71794999
Ik heb zondag les 14 gelopen (heb er 55 minuten van gemaakt, dan had ik een mooi rondje ), en ik heb nu weer ouderwetse hardloopspierpijn dat had ik al een tijdje niet gehad. De hellingen doen me de das om! Maar ik kan geen rondje van 8-10 km bedenken zonder flinke hellingen
pi_71798676
Ik wil vanavond maar weer eens gaan na ruim 3 weken niet meer geweest te zijn.
Was bij serie 2 les 5 ofzoiets, hoop dat ik serie 2 les 1 nog aankan eigenlijk. 30 minuten aan een stuk. Ik zie er wel een beetje tegenop nu...
pi_71798734
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:39 schreef yozd het volgende:

Ehm nee, ik zou eigenlijk niet weten waarom ik het doe. Ik heb het idee dat dat zeurderige gevoel toch niet over gaat (heb wel een keertje 3 weken rustig aan gedaan) en dan kan ik net zo goed gaan lopen.
Er zijn hardloopblessures die niet per se van rust overgaan, maar waarbij je wel de belasting moet terugschroeven door minder lang/langzamer of minder vaak te lopen. en dan ondertussen fysio en/of oefeningen
Soms moet je echt acuut stoppen om het niet erger te maken.

Wie gaf je het advies om voorlope niet te lopen? als het je huisarts is zou ik naar een fysio gaan maar als een fysio (met veel hardloopkennis) dat advies heeft gegeven ben je echt een als je niet luistert.

Blijkbaar is dit iets chronisch?
pi_71815983
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, waar laten jullie je muziekspeler en sleutels tijdens het rennen? Nu houd ik mijn ipod vast en stop mijn sleutels in mijn bh maar dat is natuurlijk niet ideaal. Is iets van een heupband oid een idee?
MP3 speler in BH. Alleen zag ik vanmorgen krassen tussen mijn borsten van dat ding
Sleutel in ieniemienie broekzakje van loopbroek.

Ik ben trouwens weer terug van vakantie in Italie alwaar ik 5 keer gelopen heb. Heb iedere keer zo'n 4 km gelopen in 3 stukken zonder MP3 speler. Wel heel anders om te lopen zonder Evy, door de velden en langs landwegen, heuvelachtig, in de vroege ochtend omdat het anders te heet was. Op vakantie heb ik van mijn hubby een Polar RS300X met footpod en flowlink gekregen. Moet het alleen nog zo instellen dat ik net zo'n mooie grafiekjes eruit krijg als Dyna. Ik denk als ik Evy straks afheb dat ik alleen met Polar en zonder mp3 ga lopen want dat heeft ook wel wat.

Gisteren de 15/15 gelopen en ging best goed. Hartslag tussen de 165-170, gem snelheid rond de 7,1 max 8,7 maar gemiddeld is incl. zeker 5 minuten wandelen dus ik denk dat ik 8 km per uur loop. Nu zeker 2 dagen rust want ik strompel als een oud vrouwtje
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_71816203
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:03 schreef Coelho het volgende:
Vandaag dus voor het eerst 5km gelopen en ook maar meteen tot de 30 minuten gelopen, zodat daar geen discussie over kan zijn Mijn eerste handgeklokte tijd voor de vijf is 27min 10sec, waar ik erg tevreden mee ben.

Goed bezig man!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_71816280
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:51 schreef Ceehaa het volgende:
Zoooooooooo, die 20 minuten gingen lastig zeg..
Maar je hebt het toch maar mooi gedaan Ceehaa! Be proud of yourself
Even een paar dagen rust nemen en dan nog een keer dezelfde les?
pi_71816542
Kan iemand mij het nut van interval trainingen uitleggen? Loop zonder problemen 50 minuten aan 1 stuk, maar bij die interval trainingen sterf ik nog eens aan een hartaanval.
pi_71817651
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef zesje het volgende:

[..]

Maar je hebt het toch maar mooi gedaan Ceehaa! Be proud of yourself
Even een paar dagen rust nemen en dan nog een keer dezelfde les?
Ja, das waar! Ik heb inmiddels een paar keer de een-na-laatste les herhaald en doe morgen nog één keer de 10-20 minuten les. En dan ..... tromgeroffel .... 30 minuten non stop!

Hoe gaat het bij jou nu dan, Zesje?

O ja, Arual, lekker weer beginnen hoor!
pi_71818362
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:06 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand mij het nut van interval trainingen uitleggen? Loop zonder problemen 50 minuten aan 1 stuk, maar bij die interval trainingen sterf ik nog eens aan een hartaanval.
Voornamelijk om je conditieniveau te verhogen en te trainen voor een hogere snelheid. Met het lopen van alleen maar duurlopen zul je verder weinig progressie boeken als je bijv. een snellere tijd op de 5 of 10km neer wilt zetten. Om je inspanningsniveau te monitoren kun je overwegen met een hartslagmeter te gaan lopen.
pi_71828662
Heel goed Ceehaa!

Ik heb zonet weer gelopen en ik heb de laatste paar training last van m'n middenvoetsbeentje, met name bij het landen zeg maar.. Het doet niet echt pijn, maar tis gevoelig. Nou weet ik dat je op die plek bij overbelasting een stressfractuurtje kunt krijgen en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk. Iemand daar ervaring mee? Kan ik nu beter rust nemen? Heb nu iig 2 rustdagen volgens m'n schema, dus misschien scheelt dat al..
pi_71828730
Zo. Ik ga ook maar eens beginnen met hardlopen. Heb die lessen van Evy na lang zoeken eindelijk ergens vandaan getoverd. Morgen beginnen!
Shine bright like a diamond.
pi_71831494
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:43 schreef Ceehaa het volgende:
Hoe gaat het bij jou nu dan, Zesje?
You go girl

Met mij gaat het lekker, zie post van vanochtend. Ben nu uitgerust met hartslagmeter. Wel een gedoe als ik ga lopen, mp3speler in bh proppen, borstband vd hartslagmeter om, horloge om, en dan alles incl voetpod aanzetten.

Ik heb trouwens ook net diverse andere mensen hier dat mijn hartslag 165-170 is en ik niet zo heel snel loop, rond de 8km/u. Die hartslag zou eigenlijk naar de 150 moeten maar ik wil ook niet langzamer gaan lopen
pi_71832882
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:42 schreef zesje het volgende:
Ik heb trouwens ook net diverse andere mensen hier dat mijn hartslag 165-170 is en ik niet zo heel snel loop, rond de 8km/u. Die hartslag zou eigenlijk naar de 150 moeten maar ik wil ook niet langzamer gaan lopen
Ik heb vandaag voor het eerst met een hartslagmeter gelopen (Evy deel 1, les 16) en ik zat bij de hardloopstukken steeds tussen de 160-165 en tijdens de wandelstukken 115-120. Als ik volgens trainingszones wil gaan lopen zou ik voor een langzame duurloop (65-75% van de maximale hartslag) maximaal rond de 140 moeten gaan zitten, maar dat red ik nooit, als ik een traag sukkeldrafje loop schiet hij gelijk al naar boven de 150.

Maargoed, het schijnt best een tijd te kunnen duren voor je conditie zo goed is wil je kunnen lopen met zo'n lage hartslag en ten slotte ben ik nu pas 5 weken bezig. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor ik tijdens een duurloop zo'n 20-30 slagen lager zit.
pi_71833112
Hier exact hetzelfde! Heb geen hartslagmeter, maar tel af en toe zelf even en hij is altijd minimaal 150 idd. Heb me er maar bij neergelegd en let er niet meer op.
pi_71836875
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:48 schreef zesje het volgende:

[..]

MP3 speler in BH. Alleen zag ik vanmorgen krassen tussen mijn borsten van dat ding
Sleutel in ieniemienie broekzakje van loopbroek.
Lol ik las het eerst verkeerd. Namelijk dat je borsten krassen hadden veroorzaakt op de MP3 speler
quote:
Ik ben trouwens weer terug van vakantie in Italie alwaar ik 5 keer gelopen heb. Heb iedere keer zo'n 4 km gelopen in 3 stukken zonder MP3 speler. Wel heel anders om te lopen zonder Evy, door de velden en langs landwegen, heuvelachtig, in de vroege ochtend omdat het anders te heet was. Op vakantie heb ik van mijn hubby een Polar RS300X met footpod en flowlink gekregen. Moet het alleen nog zo instellen dat ik net zo'n mooie grafiekjes eruit krijg als Dyna. Ik denk als ik Evy straks afheb dat ik alleen met Polar en zonder mp3 ga lopen want dat heeft ook wel wat.

Gisteren de 15/15 gelopen en ging best goed. Hartslag tussen de 165-170, gem snelheid rond de 7,1 max 8,7 maar gemiddeld is incl. zeker 5 minuten wandelen dus ik denk dat ik 8 km per uur loop. Nu zeker 2 dagen rust want ik strompel als een oud vrouwtje
Wow..... leuk cadeau zeg.
De grafieken haal ik van de website https://www.polarpersonaltrainer.com/ af. Via de flowlink worden de trainingen daar geupload.

Ik zou trouwens gewoon met MP3 speler blijven lopen, maar dan met je eigen muziek.

Zelf heb ik vanavond les 14 gelopen. Aangezien ik nog erg moe was van het afbreken aan het eind van het vakantieevenement viel deze les mij heel erg zwaar. Gemiddeld was mijn hartslag 158, met max. op 173

En ook nog een verrassing toen ik mijn loopschoenen uit deed. 1 voet zat helemaal onder het bloed..... Een scherpe teennagel had een andere teen opgesneden en dat bloed was door het lopen helemaal door de schoen heen verspreid (die er nu ook erg lekker uitziet....)
pi_71836983
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:42 schreef zesje het volgende:

[..]

You go girl

Met mij gaat het lekker, zie post van vanochtend.
Huh? Helemaal overheen gelezen. Stom.
Gaat lekker dus!
Ik ga ook een hartslagmeter kopen en misschien, als ik in een gekke bui ben, eentje met gps.
Ik wil dan ook op hartslag gaan trainen en proberen die wat naar beneden te krijgen. Geen idee wat die nu is, maar dat 'ie te hoog is, is zeker. Als dat lukt, ga ik met serie 2 beginnen en naar de 10 km toe + ook m'n snelheid verbeteren.

Zo'n horloge geeft denk ik toch iets extra's aan het hardlopen. Ik vind het leuk om te kunnen zien of ik vooruit ga qua snelheid of hartslag. Helemaal omdat ik straks een aantal weken steeds een half uur ga lopen. As ik dan niet kan meten of ik vooruit ga, wordt het voor mij wat saai denk ik.

Maar Zesje, hoe zit zo'n borstband? Niet erg irritant?
pi_71837025
Weet iemand hoe nauwkeurig (aantal km) nike plus is ism ipod nano?
pi_71837026
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:24 schreef June. het volgende:
Zo. Ik ga ook maar eens beginnen met hardlopen. Heb die lessen van Evy na lang zoeken eindelijk ergens vandaan getoverd. Morgen beginnen!
Succes!
pi_71840163
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:32 schreef Ceehaa het volgende:
Ik wil dan ook op hartslag gaan trainen en proberen die wat naar beneden te krijgen. Geen idee wat die nu is, maar dat 'ie te hoog is, is zeker. Als dat lukt, ga ik met serie 2 beginnen en naar de 10 km toe + ook m'n snelheid verbeteren.

Zo'n horloge geeft denk ik toch iets extra's aan het hardlopen. Ik vind het leuk om te kunnen zien of ik vooruit ga qua snelheid of hartslag. Helemaal omdat ik straks een aantal weken steeds een half uur ga lopen. As ik dan niet kan meten of ik vooruit ga, wordt het voor mij wat saai denk ik.

Maar Zesje, hoe zit zo'n borstband? Niet erg irritant?
Ambitieus joh, naar de 10 km! Als Evy 1 klaar is wil ik ook een tijdje een half uur lopen, dat uitbouwen naar 5 km en dan kijken of mijn snelheid omhoog en hartslag omlaag kunnen. En kijken hoe lopen zonder mp3 speler bevalt. Een collega van mij die marathons loopt zegt dat hij hardlopen pas leuk begon te vinden toen hij een hartslagmeter kreeg. Moet snel nog maar eens een babbeltje gaan maken.

Zo'n borstband zit niet vervelend hoor, valt onder je bh-band. Mij lijkt het voor mannen vervelender omdat die niet gewend zijn daar iets te hebben zitten.
pi_71840229
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:28 schreef dyna18 het volgende:
En ook nog een verrassing toen ik mijn loopschoenen uit deed. 1 voet zat helemaal onder het bloed..... Een scherpe teennagel had een andere teen opgesneden en dat bloed was door het lopen helemaal door de schoen heen verspreid (die er nu ook erg lekker uitziet....)
je loopt de meest vreemde verwondingen op met hardlopen.

Ik heb in mijn horloge het programma van ownzone terug gezet naar free. Morgen weer lopen en dan hopelijk net als jij een leuk grafiekje uploaden.
pi_71840485
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:31 schreef zesje het volgende:
Ik heb in mijn horloge het programma van ownzone terug gezet naar free. Morgen weer lopen en dan hopelijk net als jij een leuk grafiekje uploaden.
On 2nd thought: zit me nu af te vragen of het "free" moet zijn of "basic"
Mijn condtietest was trouwens "very good" en als ik nog 1 puntje hoger had gescoord was ie zelfs "elite" geweest Leuk compliment maar klopt geen donder van! Ben na een half leven lang niks doen en roken pas een maand of 8 goed bezig.
pi_71840624
Naja, das blijkbaar toch genoeg. Wat voor conditietest heb je gedaan dan?

Mijn laatste conditietest dateert van de middelbare school en toen was het altijd wel goed.. Maar ja, das 10 jaar geleden.
pi_71840723
Dit was echt een test voor mij: een aantal minuten stilliggen met je ogen dicht en de hartslagmeter om
Volgens het boekje meet dat de VO2max maximale zuurstofopname. Maar in rust meten lijkt me toch een ander verhaal als bijv met de coopertest of een afstand lopen. Op http://www.runinfo.nl/vo2max.htm staat dat als iemand bijv. 5 km in 30 min loop is de VO2max slechts 31 en ik kan je vertellen dat ik dat nog lang niet haal!
pi_71840761
Hmm ja idd, klinkt wel als een erg relaxede test trouwens.
Ben verder niet zo thuis in de VO2max, maar hoe lager, hoe betere conditie dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')