abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:23:08 #251
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71840831
Woooww. Dat hardloopschema in de OP.

Is het echt zo slecht als je in een keer een grote inspanning doet?

Ik heb wel eens na een half jaar amper wat gedaan te hebben aan een hardloopwedstrijd meegedaan (en daar uiteraard de hersens uit je lijf lopen)
pi_71842582
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:35 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Succes!
Thnx! Ben net weer terug, alleen mijn rondje was veuls te groot . Op de helft was Evy al klaar, dus toen heb ik nog maar een keer weer les 1 gedaan .

Hoeveel km is die 2e les omgeveer, als je gewoon rustig loopt? Dan kan ik mijn rondjes wat beter uitplannen..
Shine bright like a diamond.
pi_71846794
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm ja idd, klinkt wel als een erg relaxede test trouwens.
Ben verder niet zo thuis in de VO2max, maar hoe lager, hoe betere conditie dus?
Hoe hoger hoe beter. Mijn conditie was volgens de test 38 en dus volgens geslacht en leeftijd zeer goed (* zesje is stok)
Als ik 5 km in een half uur zou lopen (wat ik nog niet kan) is mijn conditie slechts 31. Om op 38 te zitten zou ik 5 km in 25 min moeten lopen. Maw ik geloof niet zo in de waarde van die relaxte test
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_71849247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:48 schreef June. het volgende:

[..]

Thnx! Ben net weer terug, alleen mijn rondje was veuls te groot . Op de helft was Evy al klaar, dus toen heb ik nog maar een keer weer les 1 gedaan .

Hoeveel km is die 2e les omgeveer, als je gewoon rustig loopt? Dan kan ik mijn rondjes wat beter uitplannen..
1 minuut langer wandelen en 1 minuut langer hardlopen, dus max 300 meter meer dan je vandaag had, zou ik zeggen
pi_71849360
quote:

[..]

Les 2 is ongeveer 2,5 km geloof ik maar je gaat al snel over de 3km per les. Ik liep zelf in les 15 al 5 km.
pi_71856888
@zesje ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf die conditietest van Polar ook niet echt snap. Dat gebruik ik dus verder ook niet.

Heb je al gekeken of je eerste hardloopsessie ook niet op je hartslagmeter bewaard is? Als het goed is kun je die ook met Flowlink uploaden.

Nou ja... laat maar weten hoe het gaat en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
pi_71861278
Morgen weer een lesje evy
pi_71863496
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef dyna18 het volgende:
@zesje ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf die conditietest van Polar ook niet echt snap. Dat gebruik ik dus verder ook niet.

Heb je al gekeken of je eerste hardloopsessie ook niet op je hartslagmeter bewaard is? Als het goed is kun je die ook met Flowlink uploaden.

Nou ja... laat maar weten hoe het gaat en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb 2 bewaarde trainingen wel kunnen uploaden maar ik kan de manier van weergeven niet wijzigen beiden geven geen grafiek hartslag vs tijd alleen een rood blok ownzone
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:37:50 #259
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71867475
quote:

[..]

Dat heb ik ook elke keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dan sport ik maar een tandje meer, dat kan vast geen kwaad.
pi_71882431
Evy les 17 gedaan en voor het eerst echt boven de 5km gelopen.
Het was wel erg warm zeg (ruim 21 graden), ben ik niet gewend. Het is dat ik vanavond nog weg moet, want normaal loop ik net na zonsondergang als het een graad of 16-17 is.

vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:02:10 #261
208890 June.
Seriously?
pi_71882655
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:37 schreef Sander het volgende:

[..]

Dat heb ik ook elke keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dan sport ik maar een tandje meer, dat kan vast geen kwaad.
Ja, daar zit ook wat in. Morgen loop ik gewoon weer hetzelfde rondje, dan maar gewoon inderdaad wat extra meters maken.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:47:14 #262
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71890904
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef computergirl het volgende:

Wie gaf je het advies om voorlope niet te lopen? als het je huisarts is zou ik naar een fysio gaan maar als een fysio (met veel hardloopkennis) dat advies heeft gegeven ben je echt een als je niet luistert.

Blijkbaar is dit iets chronisch?
Het was de fysio die dat advies gaf. Ik heb de eerste keer ook gewacht tot de pijn over was. Daarna weer begonnen, maar ik kreeg er weer last van. Ik loop nu nog maar 1 of 2 keer in de week en begin gewoon te geloven dat het iets is "waarmee ik moet leren leven". Telkens na het hardlopen heb ik last van mijn knie/scheen. Na verloop van tijd (2 weken) is het weg en als ik dan weer ga hardlopen komt het terug. Het is niet heel storend, maar echt fijn is anders...

Overigens een paar uurtjes terug les 17 gelopen van deel 1 (ik denk overigens dat de GPS onderweg ergens is uitgevallen, want die topsnelheid lijkt me niet juist). Ik denk dat ik die 5km in een half uur wel ga redden, aangezien ik deze les ook gewandeld heb.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_71895416
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:47 schreef yozd het volgende:

[..]

Het was de fysio die dat advies gaf. Ik heb de eerste keer ook gewacht tot de pijn over was. Daarna weer begonnen, maar ik kreeg er weer last van. Ik loop nu nog maar 1 of 2 keer in de week en begin gewoon te geloven dat het iets is "waarmee ik moet leren leven". Telkens na het hardlopen heb ik last van mijn knie/scheen. Na verloop van tijd (2 weken) is het weg en als ik dan weer ga hardlopen komt het terug.
Ja dat is omdat de oorzaak van de pijn niet is opgelost. Rust heeft dan niet zo veel zin.

De fysio zou juist advies moeten geven voor oefeningen om bepaalde spieren sterker te maken, raar dat deze dat niet gedaan heeft.
Het zou ook kunnen liggen aan dat je op (voor jouw bouw) verkeerde schoenen loopt of omdat je techniek beter kan.
Heb je al eens hier gekeken, is een favoriete site van mij bij hardlooppijntjes.
pi_71896620
Morgen pak ik de lessen van Evy weer op, eventjes niets gedaan i.v.m. kleine verkoudheid. Alleen 3x per week hardlopen gaat me niet lukken, dus i.p.v. 3x per week ga ik 2x lopen en dan moet het maar wat langer duren.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_71903681
Twee weken wegens vakanties niks gedaan, morgen maar weer beginnen!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:47:03 #266
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71910402
Na mijn hele StR programma over de asfaltwegen tussen de weilanden gelopen te hebben, ben ik vandaag een keer semi-offroad geweest. Voor de kenners van Apeldoorn en omgeving: Ben in het Loo-park wezen lopen. Kilometertje heen en terug en ter plaatse een uitgepijlde 5km ronde. Heerlijk gelopen! Het was wel even wennen dat wegen ook omhoog en omlaag kunnen gaan
pi_71913590
@Tourniquet goed bezig zeg. je hebt er ook behoorlijk het tempo in zie ik.

@zesje bah... wat jammer dat het niet lukt.
Heb je een trainingsprogramma actief op je hartslagmeter? Probeer die eens te verwijderen en dan zonder programma een training vast te leggen.

En kun je een screenshot maken van wat je op de website ziet na upload?
pi_71924051
vanavond maar weer eens een rondje lopen als het wat meer afgekoeld is. Ondertussen nog ff een litertje of 2 water wegwerken en gezond eten. Wegwezen dat vet!!
pi_71925062
Daarnet les 11 voor de tweede keer gedaan (laatste keer was 2 weken geleden; op vakantie niks gedaan). Nu stevig doorgelopen; 4.15 kilometer in 26 minuten met 25 graden buiten. Ik zweet me kapot, het lijkt wel of ik net uit het zwembad kom, zo net ben ik. Eén keer buiten adem geweest, toen rustig doorgelopen en het ging al snel weer.
pi_71925304
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:34 schreef zesje het volgende:

Ik heb 2 bewaarde trainingen wel kunnen uploaden maar ik kan de manier van weergeven niet wijzigen beiden geven geen grafiek hartslag vs tijd alleen een rood blok ownzone
Ik heb de Polar FT60 sinds kort via de ING rentepuntenactie en daar zat helaas geen Flowlink bij dus die heb ik apart besteld en die had ik gisteren pas binnen.
Dus ik heb gisteravond ook een beetje op die polarpersonaltrainer site rondgekeken en kon ook geen mooie grafiek vinden. Na een beetje rondgezocht te hebben, blijkt dat alleen bij de FT80 te kunnen

Zie ook deze thread op het polar forum.
Ik dacht dat het verschil tussen de FT60 en FT80 alleen die extra krachttraining optie was, als ik dit had geweten had ik toch een FT80 besteld denk ik.
pi_71934866
Zojuist ingeschreven voor de Menzis 7,5 km van de Amsterdam Marathon!
pi_71934960
vanavond een rondje gedaan van ongeveer 4,5 km. Tenminste Nike+ gaf 4,5 en Runkeeper Pro gaf 4,39 ofzo.

Maar goed.. dat was les 3 van Evy die eerder klaar was dan ik. Maar het is een lekker rondje, dus dan loop ik zelf wel een paar keer een extra stukje.

Zal wel weer spierpijn hebben morgen
pi_71935507
Pas op voor overbelasting van je benen.
pi_71938039
op zich kunnen mijn benen wel wat aan. Alleen mijn conditie is waardeloos, dus het is niet verkeerd voor me denk ik
pi_71960051
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:24 schreef Lister het volgende:

Ik heb de Polar FT60 sinds kort via de ING rentepuntenactie en daar zat helaas geen Flowlink bij dus die heb ik apart besteld en die had ik gisteren pas binnen.
Dus ik heb gisteravond ook een beetje op die polarpersonaltrainer site rondgekeken en kon ook geen mooie grafiek vinden. Na een beetje rondgezocht te hebben, blijkt dat alleen bij de FT80 te kunnen

Zie ook deze thread op het polar forum.
Ik dacht dat het verschil tussen de FT60 en FT80 alleen die extra krachttraining optie was, als ik dit had geweten had ik toch een FT80 besteld denk ik.
Ow Dit vind ik echt heel vervelend om te horen. Vooral ook omdat ik velen van jullie juist enthousiast had gemaakt.

Ik wist dit zelf ook niet.
En ik vind het op zijn zachts gezegd ook erg vreemd dat er blijkbaar verschillen zijn per horloge en het gebruik van polarpersonaltrainer.com. Het is ook niet netjes dat Polar dit nergens communiceert. Als je bijv. afgaat op de vergeleiking van hun producten die ze zelf geven http://www.polar.fi/nl/producten/producten_vergelijk dan wordt dit verschil nergens vermeld.

Het spijt mij erg dat ik jullie verkeerd heb geinformeerd.

Hoe zien jullie mogelijkheden eruit op polarpersonaltrainer.com? Kun je misschien een screenshot plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')