Jullie 'studenten' krijgen al genoeg gratisquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat je met een ov-studentenkaart nu met korting moet reizen
Was dat maar waarquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Jullie 'studenten' krijgen al genoeg gratis
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudentenquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat je met een ov-studentenkaart nu met korting moet reizen
Fijn dat je ook een maand lang korting krijgt terwijl je OP ZEKER geen meter studiegerelateerd kunt afleggen
Als je stage loopt kan het best zijn dat je voor je studie nog op pad moet de komende weken hoor. En gratis is de ov-kaart niet, het kost zo'n 70 euro per maand van je beurs. Ik denk dat er een hoop studenten zijn die minder dan dat reizen. Dat gezeik op studenten altijd...quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
Als reactie op dat gejank van studenten die ieder jaar weer niet blijken te kunnen lezen (er staan kleine letterjes op je OV), een collectief gebrek aan geheugen hebben (huh, Goede Vrijdag?) en geen inzicht blijken te hebben in de reële kosten van openbaar voor het wel betalende volksdeel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat gezeik op studenten altijd...
Ja, ok, maar het is ook volkomen belachelijk dat je op een dag waarop veel universiteiten gewoon colleges hebben niet mag reizen of dat je in een periode waarin studenten soms stage moeten lopen niet mag reizen. En het is dus zeker niet zo dat studenten er niet voor betalen, alleen weten ze dat inderdaad lang niet allemaal.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als reactie op dat gejank van studenten die ieder jaar weer niet blijken te kunnen lezen (er staan kleine letterjes op je OV), een collectief gebrek aan geheugen hebben (huh, Goede Vrijdag?) en geen inzicht blijken te hebben in de reële kosten van openbaar voor het wel betalende volksdeel.
Ik moet deze zomer zeker nog wel studiegerelateerde kilometers maken, dus onzin is het niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
En wat je nu schrijft is dus zeker onzin, gezien het feit dat de Erasmus Universiteit zijn hertentamens in de vakantieperiode geplanned heeft (volgende week maandag en vrijdag heb ik er twee staan).quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
Sommige bedrijven doen dat inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je niets studiegerelateerds meer te doen hebt in deze periode.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Toen ik stageliep in de zomer, en dus met korting moest reizen, kreeg ik dat vergoed van mijn stageGewoon vragen, wie weet krijg je het ook.
Dat is nergens voor nodig hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
Ik voel me op eens een stuk minder op m'n gemak met al die negativiteit jegens studenten hier![]()
Nee, ze krijgen geld toe idd, dat heet studiefinancieringquote:Mensen die denken dat studenten gratis met het OV reizen zijn in ieder geval niet erg goed op de hoogte..
Kan ik me wat bij voorstellen ja. Misschien eens via de LSVB aankaarten dat het huidige contract over het vervoer niet toereikend is? Kan de minister weer met de vervoerders gaan praten om de voorwaarden aan te passen, wie weetquote:verder klaag ik dit jaar niet meer, maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
He, niet zo janken hoor... Ik woonde ver van mijn studie af, en maakte tot vorig jaar dan ook dankbaar gebruik van mijn OV studentenkaart. En als ie dan even niet geldig was, even goede vrienden, dan kreeg ik altijd nog kortingquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sommige bedrijven doen dat inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je niets studiegerelateerds meer te doen hebt in deze periode.
Ho ho, ik ben geen student meer en heb al enige tijd geen ov meerquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
He, niet zo janken hoor...
Geniet er dus gewoon even van, van je gratis reizen en met korting reizen. Is veel leuker dan hier te zitten klagen dat het allemaal zo kut is.
Inderdaad, en die 70 euro wat de OV kaart zou kosten hoeven ze ook helemaal niet te betalen als ze slagen binnen een bepaalde termijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ze krijgen geld toe idd, dat heet studiefinanciering
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
Bronquote:De ICE-ramp in Eschede was een spoorwegongeval dat plaatsvond op 3 juni 1998, waarbij een hogesnelheidstrein van de Deutsche Bahn, een ICE, ontspoorde nabij de Duitse stad Eschede gelegen aan het traject Hannover – Hamburg. Hierbij kwamen 101 passagiers om het leven en raakten 88 zwaargewond. Het was tot dan toe het zwaarste ongeval in de geschiedenis van de Deutsche Bahn AG en tevens het zwaarste ongeval met een hogesnelheidstrein wereldwijd.
Ik had ook wel wat te doen voor mijn studie tijdens de zomer, en moest dan ook gewoon betalen. En echt gratis is dat niet nee. Maar nog steeds een relatief bedrag als je het over het gehele jaar bekijkt. Ik denk in ieder geval dat het best te relativeren valt en helemaal niet zo erg is als sommigen doen lijken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben geen student meer en heb al enige tijd geen ov meerIk vind alleen dat je niet moet zeggen dat studenten niets mogen zeggen over zomer of goede vrijdag 'omdat het gratis is' en 'omdat je dan toch niets studiegerelateerd te doen hebt'. Je hebt wel studiegerelateerde dingen te doen in die periode en echt gratis is het ook niet. Goed, het is allemaal deel van je beurs, maar je betaalt wel voor die kaart. Al is het minder dan 286 euro...
Tijdens testritten zit er meestal niemand in lijkt me. Naja, een machinist en een paar medewerkers van AnsaldoBreda, maar die zitten vast ver genoeg vooraan om niet geplet te wordenquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
[..]
Bron
Ja, leuk, die taferelen
Foutje van het ANP of is er meer aan de hand?quote:Vanaf Amsterdam tot Rotterdam rijdt de trein met 160 kilometer per uur in plaats van maximaal 140 kilometer per uur, wat nu het geval is.
Na Rotterdam wordt de snelheid opgevoerd naar 300 kilometer per uur. Tussen Antwerpen en Brussel wordt ook 160 kilometer per uur gereden.
Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om daar op te hopen? Diep triest.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
De voorste motorwagen is redelijk ongeschonden gebleven: die was er al onderdoor voordat de boel instortte.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
om maar even te visualiseren dat je echt niet voorin hoeft te zitten
Kan te maken met de tunnel onder het groene hart en de spinnenwebben die zich daarin bevinden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf DRGL2010 gaat de Thalys via de HSL, ze morgen dan volgens mij nog wel haast maken met de inbouw van ECTS: http://www.nu.nl/economie(...)cember-over-hsl.html
Vreemd in het bericht trouwens:
[..]
Foutje van het ANP of is er meer aan de hand?
Volgens mij zouden ze daar inmiddels met 300 km/h doorheen moeten kunnen, het stofprobleem is zo goed als opgelost.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan te maken met de tunnel onder het groene hart en de spinnenwebben die zich daarin bevinden.
Vraag ik me alleen af hoe ze al per december met de Thalys 300 kunnen rijden terwijl de Fyra nog minimaal tot zomer 2010 daar aan het testen isquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:49 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zouden ze daar inmiddels met 300 km/h doorheen moeten kunnen, het stofprobleem is zo goed als opgelost.
Beetje vlechten, dat ding rijdt ook tussen Ehv en Br vandaag, en daar rijden ook reguliere treinen omheen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag ik me alleen af hoe ze al per december met de Thalys 300 kunnen rijden terwijl de Fyra nog minimaal tot zomer 2010 daar aan het testen is
Denk je nou echt dat ik serieus was?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om daar op te hopen? Diep triest.
Gefeliciteerd met het zwakst mogelijke verweer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik serieus was?
Goed - een toelichting:quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het zwakst mogelijke verweer.
Ik meende dat de Thalys soms eenmaal per uur rijdt en soms 1 maal per 4 uur, dus een tikje onregelmatig. Dus testtuimte genoeg om die stofzuiger vast te doen laten lopen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:07 schreef dennistd het volgende:
Thalys rijdt maar 1x per 2 uur dacht ik, en de Benelux 1x per uur. Tussen die treinen kun je dus rustig de Fyra laten rijden, als je maar zorgt dat er een loc in de buurt is om het ding af te slepen.
Je moet gewoon nadenken voordat je zoiets lomps zegt. En nee, je zou het ECHT niet willen. Maar goed, je bent nog jong.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goed - een toelichting:
Nee, natuurlijk wil ik niet dat er doden vallen. Ja, de ramp bij Eschede was verschrikkelijk. Nee, ik wil niet dat dat nogmaals gebeurt. Maar ik zou 't niet heel erg vinden (hoogstens een beetje) als zoiets bij Fyra gebeurt, maar dan zonder slachtoffers.
Nu tevreden? Of moet ik het uittekenen?
Als losse loc gaat dat idd nog wel, de maximale acceleratie wordt dan beperkt door adhesie in plaats van vermogen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker ja. In dat rijtje staat ook een filmpje van een snelheidsmeter die van 0 naar 220 gaat. Ziet er toch zeker tot boven de 190 behoorlijk eenparig versneld uit moet ik zeggen
Wie deed dan de deuren dicht, de machinistquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Was het alsnog gratiswant de kaartautomaat was buiten gebruik en er was geen conducteur
Niet altijd, zag paar dagen terug middernacht nog een machinist zelf de deuren dicht doenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Wie deed dan de deuren dicht, de machinistEr is toch altijd een conducteur, alhoewel ze niet altijd rondlopen..
Hmm, oke dat wist ik nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:18 schreef Peterselieman het volgende:
Gebeurt wel eens dat er geen HC aan boord is. De mcn mag dan wel vertrekken, maar kan als hij wil het ook weigeren.
Het kan voor komen dat door een verstoring de HC niet op tijd bij het vertrekpunt van de trein kan zijn. Dan kan de mcn de trein wel gewoon laten rijden en dan pikt ie de HC onderweg wel op.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, oke dat wist ik niet![]()
Ik dacht dat er altijd een Hoofdconducteur aan boord van de trein was
Weet ik niet, lijklt me niet. Ik heb er nog niks over gehoord iig. Dinsdag zag ik er toevallig ook eentje met "Uitchecken!" erop, maar gisteren was het weer "Niet actief". Nog niet dus denk ikquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:43 schreef Guppyfriend het volgende:
In de bus in Utrecht waren de paaltjes ook geactiveerd. Maar kun je daar eigenlijk al met chip rijden?
Dat klinkt vrij onlogisch, als er werkzaamheden Zwolle-Amersfoort zijn mag je normaal gesproken 2x overstappen (in Zwolle en Deventer). En als ze een rechtstreekse trein laten rijden ga je niet via Almeloquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:05 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de trein groningen -> amersfoort maar plotseling na zwolle gaat ie ineens naar DEVENTER ALMELO
zouden 'werkzaamheden' zijn waardoor ze niet naar amersfoort kunnen maar ik kan nergens wat vinden
Misschien heeft de NS eindelijk door dat niet alle reizigers uit Groningen in de 3600 passen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dat lag dan aan de gebrekkige communicatie en het is nog vreemder want er rijdt normaal gesproken helemaal geen trein Zwolle - Almelo via Deventer.
Sorry dat ik even op dit topic inbreek, maar krijg ik als eerstejaars pas vanaf oktober m'n OV? Zou inderdaad leuk zijn voor het financiële plaatjequote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
Hangt van je leeftijd af. Als je voor 1 juli meerderjarig bent dan kun je vanaf 1 september al je OV krijgen. Zoniet, gewoon een maandje lappen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:33 schreef lezut het volgende:
Sorry dat ik even op dit topic inbreek, maar krijg ik als eerstejaars pas vanaf oktober m'n OV? Zou inderdaad leuk zijn voor het financiële plaatje![]()
nice,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Lemjur het volgende:
Groeten uit Belgrado. Vanavond de nachttrein naar Gorna Orjahovica via Sofia, en dan een trein naar Veliko Tarnovo.
En dan maandag de trein naar Istanbul
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
Ik voel me op eens een stuk minder op m'n gemak met al die negativiteit jegens studenten hier![]()
Mensen die denken dat studenten gratis met het OV reizen zijn in ieder geval niet erg goed op de hoogte.. verder klaag ik dit jaar niet meer, maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
1994quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef RealZeus het volgende:
Ja en?? Dat was toen ik mijn OV kreeg , in 1994 , niet anders.
Ja, ik heb nog twee maanden van die mooie blauwe kaart kunnen genieten. En reken maar dat ik hem goed gebruikt hebquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1994Het laatste jaar dat de SOV gewoon 24/7 gratis vervoer gaf
Eind november nog een rondje provinciehoofdsteden gedaan in een weekend
![]()
Perronkelners? Die heb ik nooit gezien.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:24 schreef Socios het volgende:
Aan de andere kant hadden we toen nog getrokken treinen, meer variatie op het spoor, perronkelners, intercitytrolleys, kruiers, echte loketten (alhoewel niet echt nodig met OV-studentenkaart) etc. Kortom, de echte romantiek op het spoor van toen!
Railtender ja! Dat woord zocht ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:31 schreef RealZeus het volgende:
En je kon in de trein nog wat te knagen kopen bij de Railtender.
Maar toch ben jij een zure kakker.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Minachtend? Niet eens. Het is meer verbazing. Wij wisten destijds heel goed dat we gloeiend mazzel hadden en dat het een soort buitenkansje was waarvan je moest genieten zo lang het kon. Jullie zijn het "normaal" gaan vinden. Dat is echt wel heel wat anders.
WTF serieusquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:38 schreef Socios het volgende:
En het was nog heel gebruikelijk dat reizigers met elkaar gingen praten!
Mag je vindenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar toch ben jij een zure kakker.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Werd er nog niet naar muziek geluisterd?
De Spits was er toen nog nietquote:of waren ze de spits aan het lezen?
Een kop koffie voor 1 GULDEN 85. 85 eurocent, nog niet eens. En dan kreeg je er een "koffieticket" bij met de groeten van CIWLquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:31 schreef RealZeus het volgende:
En je kon in de trein nog wat te knagen kopen bij de Railtender.
De Spits was er nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Guilty as hell.Maar wel met een koptelefoon en op dusdanig niveau dat mijn medepassagiers er geen hinder van ondervonden.
[..]
De Spits was er toen nog niet
Gratis krantjes zijn pas in de zomer van 1999 gekomen. Toen was het meeste van de lol van zeg 1994 er al af.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De Spits was er nietdie andere spits dan? Dat zeker wel
![]()
Ook, maar zoals je weet is dat schadelijk voor de afgelegde afstandquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Reed die 3500 ook niet eens naar Leeuwarden?
Men vroeg nog, bij het zien van een op het tafeltje liggende krant "Meneer, is dat uw krant? Heeft u bezwaar....?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:04 schreef Socios het volgende:
Mensen lazen toen nog grote kranten in de trein. Toen kon men om 23.00u al de eerste editie van De Telegraaf kopen op Amsterdam CS.
En er was ook een rechtstreekse trein van Groningen naar Maastricht op vrijdag en op zondag van Maastricht naar Groningen. Laatsgenoemde vertrok om 18.15u uit Maastricht en dat was een getrokken trein.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen in de spits geklopt door een enkele 3500, die op het toppunt van zijn roem Valkenburg - Maastricht - Utrecht - Groningen reed382 km in dezelfde trein
![]()
Dar heb ik één keer ingezeten en die dingen mochten ze van mij gelijk retour afzender sturen. Hier wordt wel eens geklaagd over plan T , maar plan T was luxe reizen vergeleken met die m2 rijtuigen.quote:En op de IJssellijn reden gehuurde Belgische M2-rijtuigen, achter meestal een 1100 of 1200. Super vet, houten (mwoa, fineer maar goed) wandpanelen, pluchen stoelen...![]()
It's a dirty job, but somebody's got to do itquote:
En een extra rijtuig volledig ingericht voor het vervoer van fietsenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef RealZeus het volgende:
En op de lijn Zandvoort - Maastricht/Heerlen reden ook altijd rijtuigen plan W mee. Die deuren gingen altijd met een klap dicht. Leuk als je lag te slapen.
Dat was een dubbeldeks rijtuig, waar je beneden een fiets neer kon zetten en boven kon zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een extra rijtuig volledig ingericht voor het vervoer van fietsen![]()
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:12 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar ja vroeger had je geen aircoDan zweet je met 30 graden de trein wel uit. Toen waren al die stations wel beter met al die bouwputten nu. Voor die nieuwe openbaarvervoer-terminals
Vaak wel ja, maar ik herinner me ook nog wel enkeldeks fietsrijtuigen hoor. Plan E?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was een dubbeldeks rijtuig, waar je beneden een fiets neer kon zetten en boven kon zitten.
Bordjesschiettechnisch gezien ook veel handiger natuurlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef RealZeus het volgende:
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.
Volgens mij staan er op Amersfoort nog een paar oude fietsenrijtuigen Plan E, dus dat zou heel goed kunnen kloppen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vaak wel ja, maar ik herinner me ook nog wel enkeldeks fietsrijtuigen hoor. Plan E?
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.
Er hongen waarschuwingsbordjes bij de ramen na de electrificatie van het spoor, omdat er toen ineens palen langs de spoorbaan stonden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:31 schreef computergirl het volgende:
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?
De perronkelner!!!quote:en ik herinner me ook dat bij stops op het stations er mannetjes op het perron liepen met wagentje met koffie etc.
Dacht dat het een fenomeen uit de jaren 70 was, maar zo te zien bestond dit nog best lang: http://photobase.roosendaal.nl/scripts/archief.dll/record?ID=38390&pg=68&nr=10689quote:
Nou, nul ongeveer? Het is hier Belgie niet hoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?
Nee, dat is echt wel een paar keer goed mis gegaan volgens mijquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, nul ongeveer? Het is hier Belgie niet hoor
Mooie foto. In ´89 verdwenen ze helaas van de perrons. Nu zijn er kiosken enzo.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:39 schreef computergirl het volgende:
Dacht dat het een fenomeen uit de jaren 70 was, maar zo te zien bestond dit nog best lang: http://photobase.roosendaal.nl/scripts/archief.dll/record?ID=38390&pg=68&nr=10689
Nee, je krijgt een beurs en een kaart. Dat de kaart vertaald wordt in een waarde (70 EUR) is een formalitiet. Want niemand heeft de mogelijkheid om er niet voot te kiezen en die 70 EUR te pakken...quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed, het is allemaal deel van je beurs, maar je betaalt wel voor die kaart. Al is het minder dan 286 euro...
"Op vol balkon liever niet roken"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:08 schreef bork het volgende:
shag roken in de trein, dat waren nog eens tijden
Als je in het buitenland studeert wel, dan krijg je die 70 (inmiddels bijna 80) euro gewoon 'cash' als reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een beurs en een kaart. Dat de kaart vertaald wordt in een waarde (70 EUR) is een formalitiet. Want niemand heeft de mogelijkheid om er niet voot te kiezen en die 70 EUR te pakken...
Check, en check.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je in het buitenland studeert wel, dan krijg je die 70 (inmiddels bijna 80) euro gewoon 'cash' als reiskostenvergoeding.
En als je je studie niet afmaakt moet je het ook allemaal terugbetalen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:34 schreef Socios het volgende:
Als je dat allemaal af hebt, heel Duitsland?
Al 2 jaarquote:
Pff dat is vet lastigquote:
Dat telt niet. En ja, ik ben vaker in de Efteling geweest dan jijquote:
Dat geloof ik meteenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat telt niet. En ja, ik ben vaker in de Efteling geweest dan jij
Ik minimaal 600 keerquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:08 schreef JDude het volgende:
Dat geloof ik meteen. Ik ben er één keer geweest. Of nou ja, eigenlijk twee.
* Guppy heeft al eens in Denemarken getreindquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pff dat is vet lastigmoet je iedere keer daar helemaal heen en zo. Niet geschikt voor weekendjes
Misschien kan ik beter eerst Zwitserland vol gaan maken, daar ben ik ook al over de helft. Oostenrijk schiet ook al enigszins op, en is in zn geheel minder moeilijk dan Zwitserland.
Ook nog een optie: Denemarken.
De drukste delen van deze trein rijden nog, als 12758 op vrijdag en 12573 op zondagavond. Helaas rijden ze niet meer dan een deel van het reguliere traject, maar het zijn volgens mij een van de laatste afwijkende treinen die 1x per week rijden? (spits)treinen als Gorinchem - Den Haag, Roosendaal - Schiphol ofzo zijn allemaal verleden tijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef RealZeus het volgende:En er was ook een rechtstreekse trein van Groningen naar Maastricht op vrijdag en op zondag van Maastricht naar Groningen. Laatsgenoemde vertrok om 18.15u uit Maastricht en dat was een getrokken trein.
lekkere opmerking, zitten we weer jaren op hsl materieel te wachtenquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
Kijk, daar gaat het mis.quote:
Zie?quote:Ze was trouwens ook van mening
Fles spreekt uit ervaring?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk om naar te kijken hoor, vrouwen. Maar verder heb je er maar weinig aan
Zitten daar nu nog een paar zitplaatsen achterin dat motorrijtuig? Of is dat een bagagehok oid? Ziet er wel grappig uit in ieder geval, met een zo'n setje ramen.quote:
Dit station komt er in eerste instantie nog niet. Het is alleen Zuidbroek - Veendam v.v.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:10 schreef Ofyles2 het volgende:
Lokaties om het nieuwe dienstregelingjaar 2010 te vieren:Meeden-Muntendam
Dat gaat allemaal per komende december open?quote:Op maandag 20 juli 2009 01:10 schreef Ofyles2 het volgende:
Lokaties om het nieuwe dienstregelingjaar 2010 te vieren:Hoevelaken Maarheeze Sassenheim Amsterdam Science Park Meeden-Muntendam Veendam Hoogezand Centrum Sappemeer Houten Castellum (heropening)
Neequote:Op maandag 20 juli 2009 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal per komende december open?
Deze was van Railion, de 1601quote:Op maandag 20 juli 2009 12:01 schreef dennistd het volgende:
Ach ja, Railion he
(hoewel ik het nummer niet kan lezen en het dus ook ACTS kan zijn, die hebben de 1600's nog niet gewassen sinds ze (smerig) gekocht zijn)
Onder voorbehoud.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal per komende december open?
Des te langer kan ik de Zuidbroek-pendel nog nemenquote:Op maandag 20 juli 2009 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Veendam lukt nog niet. Dat zal waarschijnlijk april 2010 worden.
Iemand hier al ervaring mee?quote:Dienstregeling per sms
Stuur een berichtje naar 7245 en binnen enige seconden krijg je een dienstregeling terug. Alleen het ontvangen van een sms kost geld (ik geloof 45 cent), maar je betaalt niks als de dienst jouw bericht niet begrijpt. Het werkt het makkelijkst als je de verkortingen kent. Voorbeelden:
* bnk ut - levert de eerstvolgende trein van Bunnik naar Utrecht
* bnk ut 2115 - levert de trein die om (of zo kort mogelijk na) 21:15 uit Bunnik vertrekt
* bnk ut a 22 - levert de trein die om (of zo kort mogelijk voor) 22:00 in Utrecht aankomt
Spoornummers, overstapverbindingen en vertragingen worden ook gemeld.
Dat 'eerste meters' stukje klinkt alsof iemand er lastminute nog wat wijzigingen bij aan het aanbrengen is. Met een slijptol.quote:
Nou inderdaadquote:Op maandag 20 juli 2009 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat 'eerste meters' stukje klinkt alsof iemand er lastminute nog wat wijzigingen bij aan het aanbrengen is. Met een slijptol.
Ik dacht serieus dat iemand grappig wilde zijn en het geluid van een tandartsboor onder het filmpje had gemonteerd...quote:Op maandag 20 juli 2009 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaadsuper van harte gaat het allemaal niet
Het lijkt wel alsof dat Virus ATB-NG heeft (filmpje om 02:50)quote:
Wat een herriequote:
Er moest een 12e stam komen, omdat ze straks zowel tussen Amsterdam en Rotterdam over de HSL moeten pendelen als Amsterdam - Brussel over het gewone spoor gaan doen. Met 12 stammen heb je dan 1 reserve.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 07:34 schreef James1988 het volgende:
En kennelijk zijn niet alle rijtuigen van de Prio-livrei voorzien - ik zag net een Benelux met daarachter een paar 'gewone' ICRm eersteklasrijtuigen. Wel met handvatten trouwens.
ATB-NL, ATB-NG zit alleen in het spoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 06:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof dat Virus ATB-NG heeft (filmpje om 02:50)
Sorry hoor, maar het geluid van een ICE is in mijn oren toch vele malen beter dan dit kattegejankquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:51 schreef Hr-Flip het volgende:
Fyra is eigenlijk best wel een geinig treinstel, maakt zelfde geluid als de ICE, en minder irritant dan de BR189
Maar ja..... het is geen diesel, dus is het niet wat.
Die titel.. Dat NS HiSpeed toevallig twee van de ICE3s heeft gekocht ipv de DB maakt het nog geen Nederlandse (en NIET Duitse!!!) trein hoor..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het geluid van een ICE is in mijn oren toch vele malen beter dan dit kattegejank![]()
![]()
Uhh.. ja, oke?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:51 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
ATB-NL, ATB-NG zit alleen in het spoor
ATB-NL zat ook in de wadlopers, en zit ook in DM'90, Lint, class 66 en zelfs de kameel (DE20), eigenlijk op alle dieselmaterieel met zo'n metertje
Als je een treinstel of loc alleen zou uitrusten met een ATB-NG installatie, heb je er niks aan op een ATB-EG baanvak.
Fyra is eigenlijk best wel een geinig treinstel, maakt zelfde geluid als de ICE, en minder irritant dan de BR189
Maar ja..... het is geen diesel, dus is het niet wat.
Thalys met zijn vriendelijke gezoem is al beterquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het geluid van een ICE is in mijn oren toch vele malen beter dan dit kattegejank![]()
![]()
Hmmm nou het is en blijft een tube tandpasta met rot geluid
Waarom rijdt die RailMultipla op de Moerdijkbrug links?quote:
Dit komt omdat al die snelheidsmaniaken links rijden. Ten zuiden van Rotterdam wordt de trein naar het linkerspoor geleid. Op Schiphol - Rotterdam wordt wel rechts gereden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom rijdt die RailMultipla op de Moerdijkbrug links?
In Duitsland rijdt men toch rechts?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit komt omdat al die snelheidsmaniaken links rijden. Ten zuiden van Rotterdam wordt de trein naar het linkerspoor geleid. Op Schiphol - Rotterdam wordt wel rechts gereden.
Het eerste deel klopt. Tweede deel is onzin, er zijn geen overloopwissels (niet voor de normale dienst tenminste), de lijn begin en eindigt toch een paar km van de stations met fly-overs, op welk spoor je die had aangesloten maakt nou ook niet zo veel verschil. Nee, het is gewoon traditie dat op NL-B grensbaanvakken links wordt gereden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Duitsland rijdt men toch rechts?
Het is in ieder geval omdat men in België en Frankrijk wél links rijdt. Mijn vermoeden is omdat Thalys na Rotterdam pas weer in Antwerpen stopt, en men die trein zo snel mogelijk wil laten rijden, dat men die overloopwissels al bij Rotterdam Lombardijen heeft gelegd. Zo hoeft er later niet meer worden gewisseld van spoor wat minuten scheelt, want er moet niet worden afgeremd.
Baas boven baas, ik zat vorige week maandag in de 9594, die ik op die dag bijna anderhalve week geleden op Arnhem zag staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:52 schreef greavy het volgende:
Vandaag traject Dordrecht - Tilburg gereden, dagretourtje. Om naar de kermis te gaan.
Heenreis verliep prima, maar de terugreis ging een beetje fout![]()
Komen aan op station Tilburg, en we dachten: We moeten op Spoor 1 de trein hebben richting Dordrecht.. Niet dus! Dit was Spoor 2. Wij dus direct rechtsomkeert gemaakt. We hadden nog 2 minuten, om de trein te halen, en hij kwam al binnen..
Effe een sprintje getrekt naar de trein, en waren de trein binnen, en de deuren gingen sluiten![]()
Trein bleef alleen staan, en de HC wou zijn hokje ingaan, toen hij te horen kreeg via zijn portofoon ofzo dat er nog een lampje brandde bij een deur... De een na laatste deur.. Hij maakte rechtsomkeert, en ging richting die deur.
Even later kwam er al een mededeling :" Zoals U al gemerkt heeft, blijven we langer staan op Tilburg. Dit komt door een technisch mankement bij een deur "
De trein ging na 5 minuten eindelijk rijden, maar kregen een mededeling:
"Hier is de machinist vanuit de cabine. We hebben een technisch mankement met de deuren. Alle deuren zijn gesloten, maar door dit mankement weten we niet zeker of het mechanische sluitsysteem wel werkt, waardoor we de veiligheid niet volledig kunnen garanderen. U word daarom verzocht om in een coupé te gaan zitten of staan, en niet wachten op een balkon, bij de deuren. "
Dit bericht kregen we na Breda nogmaals, en bij Dordt moest ik er alweer uit.
Het was btw de trein van 15.55 uit Tilburg richting Den Haag Centraal.
Treinstelnummer e.d. weet ik niet meer, heb ik ook niet goed op gelet. Het leek wat op een Benelux trein / koploper
Heb vandaag tevens ook nog in de VIRM 9581 gezeten, welke me zeer nieuw leek..
Toen ik om 21:45 op Klp de trein wilde nemen werd net omgeroepen dat het treinvekeer geleidelijk weer op gang zou komen. Ik kon met +5 naar Utrecht. Rond die tijd hing er wel zwaar noodweer boven Arnhem. In Utrecht bleek dat alles richting Woerden, Gouda, Leiden, Den Haag en Rotterdam volledig plat gegaan wasquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, dik een uur later thuis dan normaal. Leuk hoor, zo'n storing rond Utrecht
Ja, rond die tijd had ik heel veel bliksems thuis in Arnhem. Ik hoop dat het vandaag beter blijft, ik moet vanavond op tijd in Maarssen zijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik om 21:45 op Klp de trein wilde nemen werd net omgeroepen dat het treinvekeer geleidelijk weer op gang zou komen. Ik kon met +5 naar Utrecht. Rond die tijd hing er wel zwaar noodweer boven Arnhem. In Utrecht bleek dat alles richting Woerden, Gouda, Leiden, Den Haag en Rotterdam volledig plat gegaan was
InterCityRijtuigen (ICR). Sinds begin jaren '80 op de baan, na de revisie begin deze eeuw ICRm. Gebaseerd op de middenbak van koplopersquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:52 schreef greavy het volgende:Treinstelnummer e.d. weet ik niet meer, heb ik ook niet goed op gelet. Het leek wat op een Benelux trein / koploper.
Deze net ook hier langs zien gaan (sloterdijk)quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:17 schreef Duvel het volgende:
De Benelux vanmorgen in Rotterdam: loc 11.8 - stuurstand - Prio - Prio - ICRm B A A - Prio.Wat een bende!
Foto's of het heeft niet plaatsgevonden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:17 schreef Duvel het volgende:
De Benelux vanmorgen in Rotterdam: loc 11.8 - stuurstand - Prio - Prio - ICRm B A A - Prio.Wat een bende!
Oh, het gebeurde wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:25 schreef RubenK het volgende:
[..]
Deze net ook hier langs zien gaan (sloterdijk)ze maken er een beetje een potje van
Zal de stuurstand stuk zijn of zo...quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef RubenK het volgende:
Maar wat voor nut heeft het om de stuurstand met de kop naar voren achter de loc te zetten? Is de stuurstand niet juist om makkelijk de andere kant in te kunnen rijden?
Wat is dat voor een stom regeltje eigenijk, dat deuren met een handel/handgreep geopend moet worden? Zijn er landen waar men het principe drukknop niet snapt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:31 schreef James1988 het volgende:
Wat ik gisteren dus al zei
Ik vraag me af of deze rijtuigen uit de NSR-vloot zijn gehaald en terug zijn omgebouwd naar UIC-modus (gezien de handvaten) of dat men er nog een paar reserve had staan...
Het is niet alleen de handgreep. maar ook de hele aansturing.quote:Wat is dat voor een stom regeltje eigenijk, dat deuren met een handel/handgreep geopend moet worden? Zijn er landen waar men het principe drukknop niet snapt?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Foto's of het heeft niet plaatsgevonden.
Hier past slechts een stil, devoot... "quote:
Dat was maandagavond ook het geval, een VIRM-IV. M'n vriendin en ik waren de eerste twee die de conductrice was tegengekomenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ede-Wageningen, bij wijze van vakantietijd VIJF bakken SGMm in het stoppertje naar Arnhem. Gisterochtend ook al. Gistermiddag zat er zelfs VIRM in. Hoe minder reizigers, hoe meer stoelen![]()
Met de revisie van Plan T is e.e.a. grondig vernaggeld inderdaad. Hoe fijn had het kunnen zijn om aan de rookvrije tafels van de restauratie je krantje te kunnen lezen?! De ideale werkcoupé, eindelijk plek voor je laptop (die ik niet heb, maar goed). Maar helaas, niet eens plaats voor je knieën, uitzicht op een groene, meestel door aanstekers gemolde hoofdsteun voor je terwijl de stoel precies zo is geplaatst dat naast je hoofd net geen raam zit. Complimenten voor de sukkels van NedTrain op dat gebied.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:06 schreef knars het volgende:
vanochtend ook in een plan V gezeten die als sprinter tussen Utrecht en Amsterdam CS reed. Blijft een fijn geluid, dat Mat 64. Zeker als het niet wordt vernaggeld door het rijplezier in een plan T.
Wtf? 'k Dacht eerst dat jullie het hadden over die rijtuigen in HiSpeed-kleuren, maar nog wel met ICRm interieur.. Maar dit is nog veel schralerquote:Op donderdag 23 juli 2009 06:38 schreef James1988 het volgende:
Hier zie je het een beetje:
[ afbeelding ]
Vandaar ook mijn vraag of ze die ICRm terug hebben omgebouwd van drukknopbedrijf naar de klassieke hendel of niet...quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wtf? 'k Dacht eerst dat jullie het hadden over die rijtuigen in HiSpeed-kleuren, maar nog wel met ICRm interieur.. Maar dit is nog veel schraler
En ik moet zeggen. Het treinstel wordt er zo een heel stuk mooier vanquote:
Een hele verbetering. Nu alleen de kleurtjes nog. En het geluid.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:27 schreef JDude het volgende:
Even schaamteloos copypasten van een ander forum:
[ afbeelding ]
1. voor de zoveelste keer betuweROUTE!!!quote:Er komen geluidsschermen langs de Spoordijk in Holten.
De gemeente Rijsse-Holten heeft daar toestemming voor gegeven. De schermen worden betaald door het Rijk. Die moet daar nog wel goedkeuring aan geven. De schermen zijn nodig omdat er steeds meer goederentreinen langs Holten rijden. Het gaat om treinen die van de Betuwelijn komen. Eerder al besloot Wierden tot het plaatsen van geluidsschermen.
Waar ligt dan ook Rijsse ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost heeft ook weer goede research gedaan
[..]
1. voor de zoveelste keer betuweROUTE!!!
2. alleen bij Zevenaar en de Kijfhoek kunnen treinen de betuweroute op en af, aangezien de andere op- en afritten nog gesloten zijn
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/brabant/5294015/Extra-treinen-betekent-ook-extra-overlast.ecequote:Extra treinen betekent ook extra overlast
BOXTEL/VUGHT - De plannen van NS en Prorail om elke tien minuten een intercity te laten rijden op het traject Amsterdam-Eindhoven stuiten op verzet van gemeenten langs het traject.
Zij vinden dat bij de proef te veel vanuit de treinreiziger wordt gedacht en onvoldoende rekening wordt gehouden met de leefbaarheid van omwonenden van het spoor. Wethouder Willem Kraanen van Vught is het 'helemaal beu'. Ook buurgemeente Boxtel is niet blij.
Nou ja, lijkt misschien gezeur maar ze hebben wel een punt vind ik. Bij die overgang in Boxtel komt dus straks ieder uur 12 keer een intercity langs, 4 stoptreinen, en 2 goederentreinen op het ene spoor, en dan nog 4 stoptreinen, 4 intercitys en een onbekend aantal goederentreinen op het andere spoor. Daarnaast is de overweg redelijk dicht bij het station, en in de spits zijn er nou eenmaal ook meer auto's.quote:
Het geluid van de ICE is veel mooier, maar het remgeluid van de Fyra heeft er wel iets van de ICE weg.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Zoals ik al zei, jammer dat het volledige bericht er niet staat. Ondertunnelen is inderdaad een van de suggesties, het is niet dat ze gewoon stopzetting eisen. En daarnaast zijn ze ook kwaad omdat er al eerder, voor deze proef dus, een overleg was over hoe de toenemende drukte opte vangen was, wat ineens afgebroken werd. En nu komt, wederom zonder overleg met de gemeente, ineens deze proef er over heen. Ik kan me wel voorstellen dat je dan aan de noodrem trekt (haha.)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, maar ga die overweg dan inderdaad gewoon ondertunnelen. Het "niet laten doorgaan van een stijging van X naar Y treinen" lost daar niks aan op natuurlijk.
Ach, het gaat best wel, een spoorwegovergang die driekwartier per uur dicht is, hadden we in Hilversum ook, was geen probleem.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, maar ga die overweg dan inderdaad gewoon ondertunnelen. Het "niet laten doorgaan van een stijging van X naar Y treinen" lost daar niks aan op natuurlijk.
Huh? Link?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:47 schreef Socios het volgende:
Een maand lang door heel Duitsland reizen (ook met ICE) nu voor de prijs van een dagretour.
Laatst is er nog een afgesleept nadat de systemen aangaven dat de remmen vast zaten... Heb tevens gehoord dat IV'tjes en VI'jes niet samen mogen rijden en dat er sinds de 2609 geen enkele SLT Nederland meer in magquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
komt de SLT eigenlijk ooit nog eens een keer de baan op of wat?
Bahn.dequote:
Ik zie de testritten nog steeds elke avond langs m'n huis sjokken, zowel losse 4 en 6 stellen als de combinatie SLT iv/ SLT viquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Laatst is er nog een afgesleept nadat de systemen aangaven dat de remmen vast zaten... Heb tevens gehoord dat IV'tjes en VI'jes niet samen mogen rijden en dat er sinds de 2609 geen enkele SLT Nederland meer in mag
Ik weet niet precies meer waar ik het gelezen heb over het niet mogen koppelen van 4 en 6 bakken SLT.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:35 schreef knars het volgende:
[..]
Ik zie de testritten nog steeds elke avond langs m'n huis sjokken, zowel losse 4 en 6 stellen als de combinatie SLT iv/ SLT vi
Ik vind wel dat we elke dag ZONDER sein- en wisselstoring tussen Arnhem en Winterswijk even uitgebreid moeten herdenken trouwensquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:25 schreef Socios het volgende:
Gemiddeld één per dag, al tientallen jaren, moeten we die nou tegenwoordig allemaal noemen?
Ik heb er al een paar dagen geen meer gezienquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind wel dat we elke dag ZONDER sein- en wisselstoring tussen Arnhem en Winterswijk even uitgebreid moeten herdenken trouwens
bron: http://www.nu.nl/algemeen/2048019/treinongeluk-kroatie-eist-levens.htmlquote:Treinongeluk Kroatië eist levens
ZAGREB - Door een treinongeluk in Kroatië zijn vrijdagmiddag zes doden en zeventig gewonden gevallen, van wie twintig zwaar.
De trein was onderweg van de havenstad Split naar de hoofdstad Zagreb, toen hij vlakbij Split ontspoorde, aldus de Kroatische staatstelevisie. De oorzaak is nog onbekend.
En als je kijkt naar de vloot en het netwerk van de Kroatische Spoorwegen, dan moet daar ook het een en ander gebeuren. Al zijn ze daar wel mee bezig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:20 schreef greavy het volgende:
[..]
bron: http://www.nu.nl/algemeen/2048019/treinongeluk-kroatie-eist-levens.html
Tis weer eens zover..,
Geluk bij een ongeluk.quote:ZAGREB - Door een treinongeluk in Kroatië zijn vrijdagmiddag zes doden en zeventig gewonden gevallen, van wie twintig zwaar.
© ANP
De trein was onderweg van de hoofdstad Zagreb naar de kuststad Split toen hij nabij het dorp Rudine ontspoorde, aldus de Kroatische staatstelevisie HRT.
Aan boord waren ongeveer negentig passagiers. De reddingswerkzaamheden worden bemoeilijkt door het ruige terrein. Doordat de trein vlak voor een diepe kloof tot stilstand kwam, bleef een catastrofe uit.
Oorzaak
De oorzaak is nog niet bekend, maar plaatselijke media speculeren dat de rails mogelijk verbogen waren door de enorme hitte van de afgelopen dagen.
Op dezelfde plek (ongeveer 30 kilometer van Split) ontspoorde vorig jaar ook al een trein. Toen vielen er geen slachtoffers.
© ANP
Ehm. Prima. Denk ik. Dat was het laatste wat ik ervan hoordequote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Fles, hoe zit het met die overname van het Vlaamse deel van de NMBS?
.. wowquote:
HOAXquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik was na Rsd - Ht - Zl - Gn - Lw - Ut - Ht - Rsd al helemaal kapot en dat is nog niet eens de helft van de afstand
Bahn.de is je vriend. Vergeet NS Hispeed voorgoed en voor altijd. Wat wil je precies, welke dag en hoe laat vertrekken? Tariefinfo zul je niet vinden op internet, maar een reisschema is zo gemaakt. Ga je voor snel of voor goedkoop? Dat is ook belangrijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:50 schreef Kekaa het volgende:
Mensen wie kan me helpen?
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik van Zwolle in Lemgo kom. Met de trein. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Nou dacht ik met de NS van Zwolle naar Hengelo.
En dan van Hengelo naar Bad Bentheim... het enige wat ik kan vinden is via NSHispeed.
En dan van Bad Bentheim naar Lemgo.
En natuurlijk een week later dezelfde weg weer terug.
Weet iemand of het stukje van NL naar duitsland nog anders kan dan via NShispeed? En dan vooral goedkoper? Ik zit nu op 42,40 voor een retourtje voor 2 mensen... voor een stukje wat 20 minuten duurt.
Weinig. Weet alleen niet wat ik het beste kan plannen vanuit Breda.quote:
Ik ben nog bezig met zoeken. Ik heb alvast een spoorkaart.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:50 schreef Kekaa het volgende:
Mensen wie kan me helpen?
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik van Zwolle in Lemgo kom. Met de trein. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Nou dacht ik met de NS van Zwolle naar Hengelo.
En dan van Hengelo naar Bad Bentheim... het enige wat ik kan vinden is via NSHispeed.
En dan van Bad Bentheim naar Lemgo.
En natuurlijk een week later dezelfde weg weer terug.
Weet iemand of het stukje van NL naar duitsland nog anders kan dan via NShispeed? En dan vooral goedkoper? Ik zit nu op 42,40 voor een retourtje voor 2 mensen... voor een stukje wat 20 minuten duurt.
Ow wat goed, ik kan daar ook gewoon Hengelo Zwolle invoeren! Wist ik helemaal niet... Dan wordt het alweer een stuk veel goedkoper.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bahn.de is je vriend. Vergeet NS Hispeed voorgoed en voor altijd. Wat wil je precies, welke dag en hoe laat vertrekken? Tariefinfo zul je niet vinden op internet, maar een reisschema is zo gemaakt. Ga je voor snel of voor goedkoop? Dat is ook belangrijk.
Edit: Oh het is gewoon in Duitsland. Dan lukt tariefinfo ook wel.Ik dacht dat het minstens half Zweden in was of zo
Nee. In de IC duik je de BordBistro in en in de stoptreinen is het niet nodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:23 schreef Kekaa het volgende:
Dan heb ik nog wel een aantal vragen over wat handig is:
Wel of geen zitplaats reservering?
Heb je geen doorlopende reisverzekering via je eigen verzekeraar? Zou dit zeker niet via DB regelenquote:En een reisverzekering erbij doen??
Mja, kan wel. De vraag is of je plannen al dermate vast staan dat je dat wel wiltquote:En ik kan niet meteen al de terugreis erbij in boeken, of wel? Lijkt mij dat ik dat apart moet doen.
Via bahn.de, ik kwam uit op ¤ 22,80 voor 2 personen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:50 schreef Kekaa het volgende:
Mensen wie kan me helpen?
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik van Zwolle in Lemgo kom. Met de trein. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Nou dacht ik met de NS van Zwolle naar Hengelo.
En dan van Hengelo naar Bad Bentheim... het enige wat ik kan vinden is via NSHispeed.
En dan van Bad Bentheim naar Lemgo.
En natuurlijk een week later dezelfde weg weer terug.
Weet iemand of het stukje van NL naar duitsland nog anders kan dan via NShispeed? En dan vooral goedkoper? Ik zit nu op 42,40 voor een retourtje voor 2 mensen... voor een stukje wat 20 minuten duurt.
Met 2 man is een Länderticket zelfs op zo'n eindje dus al goedkoperquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Via bahn.de, ik kwam uit op ¤ 22,80 voor 2 personen.
Volgens mij is die verzekering alleen voor het kaartje ofzo, dit staat er:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. In de IC duik je de BordBistro in en in de stoptreinen is het niet nodig.
[..]
Heb je geen doorlopende reisverzekering via je eigen verzekeraar? Zou dit zeker niet via DB regelen![]()
[..]
Mja, kan wel. De vraag is of je plannen al dermate vast staan dat je dat wel wilt
'k Kan het wel 'bewijzen' hoor, geïnspireerd door jou zit ik sinds februari elke treinrit bij te houdenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAX
662 is meer dan de helft van 1275![]()
Kom er maar in PSM
Dat is helemaal onzin dan. Niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:36 schreef Kekaa het volgende:
Volgens mij is die verzekering alleen voor het kaartje ofzo, dit staat er:
Ticket met verzekering DB Spar-prijs en speciale prijs
Verzekering voor uitbetaling van de contractuele terugnamekosten resp. van de ticketprijs in geval van verzekerde reden.
Verzekeringspremie 5,00 EUR.
Hehehe, hoop ik ook! Opzich wel ruime tijd ingebouwd. Vaak toch wel een half uur tot driekwartier. In Rheine en Leer enigszins cruciaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er goed uit SoosHopelijk gaan alle overstaps goed
Bahn.de en plannen maar!quote:
Haha, ja, lachen he. Ook weleens Harlingen - Deventer - Hannover - Frankfurt - Arnhem - Harlingen op één dag gereisd. Dat waren meer kilometers in minder tijd, lol.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:51 schreef Ireyon het volgende:
.. wow![]()
Ik was na Rsd - Ht - Zl - Gn - Lw - Ut - Ht - Rsd al helemaal kapot en dat is nog niet eens de helft van de afstand/tijd, dus respect hiervoor
Ik maak me vooral zorgen om die 7 minuten in Duisburg. Aan de andere kant, waarom blijf je niet gewoon zitten? Die ICE gaat toch ook naar Köln?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:01 schreef Socios het volgende:
Hehehe, hoop ik ook! Opzich wel ruime tijd ingebouwd. Vaak toch wel een half uur tot driekwartier. In Rheine en Leer enigszins cruciaal.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:20 schreef greavy het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)tie-eist-levens.html
Tis weer eens zover..,
Breda - Venlo - Düsseldorf (Met Hammexpress) - Luxemburg (Met Norddeich Mole IC Express) - Paris Est (Met TGV) - Transfer - Paris Nord - Rotterdam Centraal (Met Thalys) - Breda.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Overigens, voor een dagtripje zit ik nu te spelen met het idee om deze route te volgen: Breda - Venlo - Duitsland (- Luxemburg) - Frankrijk (Parijs?) - België - Roosendaal - Breda.
Ja, dacht ik ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is helemaal onzin dan. Niet aan beginnen.
Gratis busquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:50 schreef Kekaa het volgende:
Ik zou via Emmen moeten gaan, en dan gratis bus naar Meppen,
Die meiden staan dan ook synoniem voor Tokkies.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Ik was daarstraks onderweg van Amsterdam naar Breda (over Dordrecht)... bij Schiphol stapte een drietal Surinaamse meiden in die de hele tijd nogal luidrichtig (en soms best schunnig) zaten te praten. Allemaal prima, maar op een gegeven moment pakte één van hen haar mobieltje en zette deze op de welbekende "ik ben irritant"-stand a.k.a. rap/r&b-muziek luid afspelend door het blikkerige speakertje. En ze zaten mee te zingen.
Ik ben opgestaan en heb gezegd "Dames, het is hier dan wel geen stiltecoupe maar ook geen discotheek"... hun reactie daarop vond ik niet normaal. Kennelijk was ik een idioot, een stuk stront, en moest ik maar snel oprotten naar mijn stiltecoupé. Toen ze uitstapten (Rotterdam) zeiden ze nog wel "een prettige dag verder"...
Een retourtje via NS-HiSpeed Zwolle - Bünde (Westf) is wel goed te boeken via de NS. Lekker in de "IC Berlin". Is vanaf Hengelo 1,5 uur i.p.v. 20 minuten voor relatief weinig geld extra. Is goedkoper dan de Europa-Spezial Niederlande van DB (die is namelijk enkele reis). Vervolgens In Bünde (Westf) een kaartje uit de automaat naar Lemgo voor het laatste uur in de trein ("Eurobahn").quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:50 schreef Kekaa het volgende:
Mensen wie kan me helpen?
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik van Zwolle in Lemgo kom. Met de trein. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Nou dacht ik met de NS van Zwolle naar Hengelo.
En dan van Hengelo naar Bad Bentheim... het enige wat ik kan vinden is via NSHispeed.
En dan van Bad Bentheim naar Lemgo.
En natuurlijk een week later dezelfde weg weer terug.
Weet iemand of het stukje van NL naar duitsland nog anders kan dan via NShispeed? En dan vooral goedkoper? Ik zit nu op 42,40 voor een retourtje voor 2 mensen... voor een stukje wat 20 minuten duurt.
Via NS-HiSpeed kun je prima meteen de terugreis erbij boeken. Zitplaatsreservering zit daar meen ik bij in en anders is dat niet nodig. Reisverzekering allicht overbodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:23 schreef Kekaa het volgende:
Ik wil op 3 augustus vertrekken, en 9 augustus weer terug (want 10 augustus helaas gewoon weer werken).
En ik zie dus nu dat ik een Europa-Spezial Niederlande ticket kan boeken, hoe goed!!
Dan heb ik nog wel een aantal vragen over wat handig is:
Wel of geen zitplaats reservering?
En een reisverzekering erbij doen??
En ik kan niet meteen al de terugreis erbij in boeken, of wel? Lijkt mij dat ik dat apart moet doen.
Ah, ok.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Die brandweerman heeft héél veel gelukquote:
WTF?!?!?!quote:
Ach, zulke gasten verdienen gewoon een eenmalige nekshotquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Ik was daarstraks onderweg van Amsterdam naar Breda (over Dordrecht)... bij Schiphol stapte een drietal Surinaamse meiden in die de hele tijd nogal luidrichtig (en soms best schunnig) zaten te praten. Allemaal prima, maar op een gegeven moment pakte één van hen haar mobieltje en zette deze op de welbekende "ik ben irritant"-stand a.k.a. rap/r&b-muziek luid afspelend door het blikkerige speakertje. En ze zaten mee te zingen.
Ik ben opgestaan en heb gezegd "Dames, het is hier dan wel geen stiltecoupe maar ook geen discotheek"... hun reactie daarop vond ik niet normaal. Kennelijk was ik een idioot, een stuk stront, en moest ik maar snel oprotten naar mijn stiltecoupé. Toen ze uitstapten (Rotterdam) zeiden ze nog wel "een prettige dag verder"...
Is het dan zo veel gevraagd om een beetje rekening met elkaar te houden, en ook gewoon respectvol met elkaar om te gaan? Ik heb hen ook niet uitgemaakt voor domme hoeren ofzo. (Al vond ik dat ze dat wel waren... "Weet jij waar de Achterhoek ligt?" "Weet ik veel!")
Utrecht lukt ook nog wel hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Dat is toch iets wat brandweermannen en politieagenten goed kunnen, dingen ontwijkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:34 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Die brandweerman heeft héél veel geluk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |