Jullie 'studenten' krijgen al genoeg gratisquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat je met een ov-studentenkaart nu met korting moet reizen
Was dat maar waarquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Jullie 'studenten' krijgen al genoeg gratis
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudentenquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat je met een ov-studentenkaart nu met korting moet reizen
Fijn dat je ook een maand lang korting krijgt terwijl je OP ZEKER geen meter studiegerelateerd kunt afleggen
Als je stage loopt kan het best zijn dat je voor je studie nog op pad moet de komende weken hoor. En gratis is de ov-kaart niet, het kost zo'n 70 euro per maand van je beurs. Ik denk dat er een hoop studenten zijn die minder dan dat reizen. Dat gezeik op studenten altijd...quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
Als reactie op dat gejank van studenten die ieder jaar weer niet blijken te kunnen lezen (er staan kleine letterjes op je OV), een collectief gebrek aan geheugen hebben (huh, Goede Vrijdag?) en geen inzicht blijken te hebben in de reële kosten van openbaar voor het wel betalende volksdeel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat gezeik op studenten altijd...
Ja, ok, maar het is ook volkomen belachelijk dat je op een dag waarop veel universiteiten gewoon colleges hebben niet mag reizen of dat je in een periode waarin studenten soms stage moeten lopen niet mag reizen. En het is dus zeker niet zo dat studenten er niet voor betalen, alleen weten ze dat inderdaad lang niet allemaal.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als reactie op dat gejank van studenten die ieder jaar weer niet blijken te kunnen lezen (er staan kleine letterjes op je OV), een collectief gebrek aan geheugen hebben (huh, Goede Vrijdag?) en geen inzicht blijken te hebben in de reële kosten van openbaar voor het wel betalende volksdeel.
Ik moet deze zomer zeker nog wel studiegerelateerde kilometers maken, dus onzin is het niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
En wat je nu schrijft is dus zeker onzin, gezien het feit dat de Erasmus Universiteit zijn hertentamens in de vakantieperiode geplanned heeft (volgende week maandag en vrijdag heb ik er twee staan).quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo jongen, je bent een voorbeeld voor je medestudenten
Sommige bedrijven doen dat inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je niets studiegerelateerds meer te doen hebt in deze periode.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Toen ik stageliep in de zomer, en dus met korting moest reizen, kreeg ik dat vergoed van mijn stageGewoon vragen, wie weet krijg je het ook.
Dat is nergens voor nodig hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
Ik voel me op eens een stuk minder op m'n gemak met al die negativiteit jegens studenten hier![]()
Nee, ze krijgen geld toe idd, dat heet studiefinancieringquote:Mensen die denken dat studenten gratis met het OV reizen zijn in ieder geval niet erg goed op de hoogte..
Kan ik me wat bij voorstellen ja. Misschien eens via de LSVB aankaarten dat het huidige contract over het vervoer niet toereikend is? Kan de minister weer met de vervoerders gaan praten om de voorwaarden aan te passen, wie weetquote:verder klaag ik dit jaar niet meer, maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
He, niet zo janken hoor... Ik woonde ver van mijn studie af, en maakte tot vorig jaar dan ook dankbaar gebruik van mijn OV studentenkaart. En als ie dan even niet geldig was, even goede vrienden, dan kreeg ik altijd nog kortingquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sommige bedrijven doen dat inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je niets studiegerelateerds meer te doen hebt in deze periode.
Ho ho, ik ben geen student meer en heb al enige tijd geen ov meerquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
He, niet zo janken hoor...
Geniet er dus gewoon even van, van je gratis reizen en met korting reizen. Is veel leuker dan hier te zitten klagen dat het allemaal zo kut is.
Inderdaad, en die 70 euro wat de OV kaart zou kosten hoeven ze ook helemaal niet te betalen als ze slagen binnen een bepaalde termijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ze krijgen geld toe idd, dat heet studiefinanciering
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
Bronquote:De ICE-ramp in Eschede was een spoorwegongeval dat plaatsvond op 3 juni 1998, waarbij een hogesnelheidstrein van de Deutsche Bahn, een ICE, ontspoorde nabij de Duitse stad Eschede gelegen aan het traject Hannover – Hamburg. Hierbij kwamen 101 passagiers om het leven en raakten 88 zwaargewond. Het was tot dan toe het zwaarste ongeval in de geschiedenis van de Deutsche Bahn AG en tevens het zwaarste ongeval met een hogesnelheidstrein wereldwijd.
Ik had ook wel wat te doen voor mijn studie tijdens de zomer, en moest dan ook gewoon betalen. En echt gratis is dat niet nee. Maar nog steeds een relatief bedrag als je het over het gehele jaar bekijkt. Ik denk in ieder geval dat het best te relativeren valt en helemaal niet zo erg is als sommigen doen lijken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben geen student meer en heb al enige tijd geen ov meerIk vind alleen dat je niet moet zeggen dat studenten niets mogen zeggen over zomer of goede vrijdag 'omdat het gratis is' en 'omdat je dan toch niets studiegerelateerd te doen hebt'. Je hebt wel studiegerelateerde dingen te doen in die periode en echt gratis is het ook niet. Goed, het is allemaal deel van je beurs, maar je betaalt wel voor die kaart. Al is het minder dan 286 euro...
Tijdens testritten zit er meestal niemand in lijkt me. Naja, een machinist en een paar medewerkers van AnsaldoBreda, maar die zitten vast ver genoeg vooraan om niet geplet te wordenquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
[..]
Bron
Ja, leuk, die taferelen
Foutje van het ANP of is er meer aan de hand?quote:Vanaf Amsterdam tot Rotterdam rijdt de trein met 160 kilometer per uur in plaats van maximaal 140 kilometer per uur, wat nu het geval is.
Na Rotterdam wordt de snelheid opgevoerd naar 300 kilometer per uur. Tussen Antwerpen en Brussel wordt ook 160 kilometer per uur gereden.
Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om daar op te hopen? Diep triest.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
De voorste motorwagen is redelijk ongeschonden gebleven: die was er al onderdoor voordat de boel instortte.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
om maar even te visualiseren dat je echt niet voorin hoeft te zitten
Kan te maken met de tunnel onder het groene hart en de spinnenwebben die zich daarin bevinden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf DRGL2010 gaat de Thalys via de HSL, ze morgen dan volgens mij nog wel haast maken met de inbouw van ECTS: http://www.nu.nl/economie(...)cember-over-hsl.html
Vreemd in het bericht trouwens:
[..]
Foutje van het ANP of is er meer aan de hand?
Volgens mij zouden ze daar inmiddels met 300 km/h doorheen moeten kunnen, het stofprobleem is zo goed als opgelost.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan te maken met de tunnel onder het groene hart en de spinnenwebben die zich daarin bevinden.
Vraag ik me alleen af hoe ze al per december met de Thalys 300 kunnen rijden terwijl de Fyra nog minimaal tot zomer 2010 daar aan het testen isquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:49 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zouden ze daar inmiddels met 300 km/h doorheen moeten kunnen, het stofprobleem is zo goed als opgelost.
Beetje vlechten, dat ding rijdt ook tussen Ehv en Br vandaag, en daar rijden ook reguliere treinen omheen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag ik me alleen af hoe ze al per december met de Thalys 300 kunnen rijden terwijl de Fyra nog minimaal tot zomer 2010 daar aan het testen is
Denk je nou echt dat ik serieus was?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om daar op te hopen? Diep triest.
Gefeliciteerd met het zwakst mogelijke verweer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik serieus was?
Goed - een toelichting:quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het zwakst mogelijke verweer.
Ik meende dat de Thalys soms eenmaal per uur rijdt en soms 1 maal per 4 uur, dus een tikje onregelmatig. Dus testtuimte genoeg om die stofzuiger vast te doen laten lopen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:07 schreef dennistd het volgende:
Thalys rijdt maar 1x per 2 uur dacht ik, en de Benelux 1x per uur. Tussen die treinen kun je dus rustig de Fyra laten rijden, als je maar zorgt dat er een loc in de buurt is om het ding af te slepen.
Je moet gewoon nadenken voordat je zoiets lomps zegt. En nee, je zou het ECHT niet willen. Maar goed, je bent nog jong.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goed - een toelichting:
Nee, natuurlijk wil ik niet dat er doden vallen. Ja, de ramp bij Eschede was verschrikkelijk. Nee, ik wil niet dat dat nogmaals gebeurt. Maar ik zou 't niet heel erg vinden (hoogstens een beetje) als zoiets bij Fyra gebeurt, maar dan zonder slachtoffers.
Nu tevreden? Of moet ik het uittekenen?
Als losse loc gaat dat idd nog wel, de maximale acceleratie wordt dan beperkt door adhesie in plaats van vermogen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker ja. In dat rijtje staat ook een filmpje van een snelheidsmeter die van 0 naar 220 gaat. Ziet er toch zeker tot boven de 190 behoorlijk eenparig versneld uit moet ik zeggen
Wie deed dan de deuren dicht, de machinistquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Was het alsnog gratiswant de kaartautomaat was buiten gebruik en er was geen conducteur
Niet altijd, zag paar dagen terug middernacht nog een machinist zelf de deuren dicht doenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Wie deed dan de deuren dicht, de machinistEr is toch altijd een conducteur, alhoewel ze niet altijd rondlopen..
Hmm, oke dat wist ik nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:18 schreef Peterselieman het volgende:
Gebeurt wel eens dat er geen HC aan boord is. De mcn mag dan wel vertrekken, maar kan als hij wil het ook weigeren.
Het kan voor komen dat door een verstoring de HC niet op tijd bij het vertrekpunt van de trein kan zijn. Dan kan de mcn de trein wel gewoon laten rijden en dan pikt ie de HC onderweg wel op.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, oke dat wist ik niet![]()
Ik dacht dat er altijd een Hoofdconducteur aan boord van de trein was
Weet ik niet, lijklt me niet. Ik heb er nog niks over gehoord iig. Dinsdag zag ik er toevallig ook eentje met "Uitchecken!" erop, maar gisteren was het weer "Niet actief". Nog niet dus denk ikquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:43 schreef Guppyfriend het volgende:
In de bus in Utrecht waren de paaltjes ook geactiveerd. Maar kun je daar eigenlijk al met chip rijden?
Dat klinkt vrij onlogisch, als er werkzaamheden Zwolle-Amersfoort zijn mag je normaal gesproken 2x overstappen (in Zwolle en Deventer). En als ze een rechtstreekse trein laten rijden ga je niet via Almeloquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:05 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de trein groningen -> amersfoort maar plotseling na zwolle gaat ie ineens naar DEVENTER ALMELO
zouden 'werkzaamheden' zijn waardoor ze niet naar amersfoort kunnen maar ik kan nergens wat vinden
Misschien heeft de NS eindelijk door dat niet alle reizigers uit Groningen in de 3600 passen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dat lag dan aan de gebrekkige communicatie en het is nog vreemder want er rijdt normaal gesproken helemaal geen trein Zwolle - Almelo via Deventer.
Sorry dat ik even op dit topic inbreek, maar krijg ik als eerstejaars pas vanaf oktober m'n OV? Zou inderdaad leuk zijn voor het financiële plaatjequote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
Hangt van je leeftijd af. Als je voor 1 juli meerderjarig bent dan kun je vanaf 1 september al je OV krijgen. Zoniet, gewoon een maandje lappen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:33 schreef lezut het volgende:
Sorry dat ik even op dit topic inbreek, maar krijg ik als eerstejaars pas vanaf oktober m'n OV? Zou inderdaad leuk zijn voor het financiële plaatje![]()
nice,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Lemjur het volgende:
Groeten uit Belgrado. Vanavond de nachttrein naar Gorna Orjahovica via Sofia, en dan een trein naar Veliko Tarnovo.
En dan maandag de trein naar Istanbul
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:43 schreef Ireyon het volgende:
Ik voel me op eens een stuk minder op m'n gemak met al die negativiteit jegens studenten hier![]()
Mensen die denken dat studenten gratis met het OV reizen zijn in ieder geval niet erg goed op de hoogte.. verder klaag ik dit jaar niet meer, maar het is wel te belachelijk voor woorden dat de nieuwe eerstejaars straks nog een paar honderd euro mogen neerleggen omdat hun OV om de meest achterlijke redenen pas vanaf oktober geldig is..
1994quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef RealZeus het volgende:
Ja en?? Dat was toen ik mijn OV kreeg , in 1994 , niet anders.
Ja, ik heb nog twee maanden van die mooie blauwe kaart kunnen genieten. En reken maar dat ik hem goed gebruikt hebquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1994Het laatste jaar dat de SOV gewoon 24/7 gratis vervoer gaf
Eind november nog een rondje provinciehoofdsteden gedaan in een weekend
![]()
Perronkelners? Die heb ik nooit gezien.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:24 schreef Socios het volgende:
Aan de andere kant hadden we toen nog getrokken treinen, meer variatie op het spoor, perronkelners, intercitytrolleys, kruiers, echte loketten (alhoewel niet echt nodig met OV-studentenkaart) etc. Kortom, de echte romantiek op het spoor van toen!
Railtender ja! Dat woord zocht ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:31 schreef RealZeus het volgende:
En je kon in de trein nog wat te knagen kopen bij de Railtender.
Maar toch ben jij een zure kakker.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Minachtend? Niet eens. Het is meer verbazing. Wij wisten destijds heel goed dat we gloeiend mazzel hadden en dat het een soort buitenkansje was waarvan je moest genieten zo lang het kon. Jullie zijn het "normaal" gaan vinden. Dat is echt wel heel wat anders.
WTF serieusquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:38 schreef Socios het volgende:
En het was nog heel gebruikelijk dat reizigers met elkaar gingen praten!
Mag je vindenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar toch ben jij een zure kakker.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Werd er nog niet naar muziek geluisterd?
De Spits was er toen nog nietquote:of waren ze de spits aan het lezen?
Een kop koffie voor 1 GULDEN 85. 85 eurocent, nog niet eens. En dan kreeg je er een "koffieticket" bij met de groeten van CIWLquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:31 schreef RealZeus het volgende:
En je kon in de trein nog wat te knagen kopen bij de Railtender.
De Spits was er nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Guilty as hell.Maar wel met een koptelefoon en op dusdanig niveau dat mijn medepassagiers er geen hinder van ondervonden.
[..]
De Spits was er toen nog niet
Gratis krantjes zijn pas in de zomer van 1999 gekomen. Toen was het meeste van de lol van zeg 1994 er al af.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De Spits was er nietdie andere spits dan? Dat zeker wel
![]()
Ook, maar zoals je weet is dat schadelijk voor de afgelegde afstandquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Reed die 3500 ook niet eens naar Leeuwarden?
Men vroeg nog, bij het zien van een op het tafeltje liggende krant "Meneer, is dat uw krant? Heeft u bezwaar....?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:04 schreef Socios het volgende:
Mensen lazen toen nog grote kranten in de trein. Toen kon men om 23.00u al de eerste editie van De Telegraaf kopen op Amsterdam CS.
En er was ook een rechtstreekse trein van Groningen naar Maastricht op vrijdag en op zondag van Maastricht naar Groningen. Laatsgenoemde vertrok om 18.15u uit Maastricht en dat was een getrokken trein.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen in de spits geklopt door een enkele 3500, die op het toppunt van zijn roem Valkenburg - Maastricht - Utrecht - Groningen reed382 km in dezelfde trein
![]()
Dar heb ik één keer ingezeten en die dingen mochten ze van mij gelijk retour afzender sturen. Hier wordt wel eens geklaagd over plan T , maar plan T was luxe reizen vergeleken met die m2 rijtuigen.quote:En op de IJssellijn reden gehuurde Belgische M2-rijtuigen, achter meestal een 1100 of 1200. Super vet, houten (mwoa, fineer maar goed) wandpanelen, pluchen stoelen...![]()
It's a dirty job, but somebody's got to do itquote:
En een extra rijtuig volledig ingericht voor het vervoer van fietsenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef RealZeus het volgende:
En op de lijn Zandvoort - Maastricht/Heerlen reden ook altijd rijtuigen plan W mee. Die deuren gingen altijd met een klap dicht. Leuk als je lag te slapen.
Dat was een dubbeldeks rijtuig, waar je beneden een fiets neer kon zetten en boven kon zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een extra rijtuig volledig ingericht voor het vervoer van fietsen![]()
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:12 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar ja vroeger had je geen aircoDan zweet je met 30 graden de trein wel uit. Toen waren al die stations wel beter met al die bouwputten nu. Voor die nieuwe openbaarvervoer-terminals
Vaak wel ja, maar ik herinner me ook nog wel enkeldeks fietsrijtuigen hoor. Plan E?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was een dubbeldeks rijtuig, waar je beneden een fiets neer kon zetten en boven kon zitten.
Bordjesschiettechnisch gezien ook veel handiger natuurlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef RealZeus het volgende:
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.
Volgens mij staan er op Amersfoort nog een paar oude fietsenrijtuigen Plan E, dus dat zou heel goed kunnen kloppen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vaak wel ja, maar ik herinner me ook nog wel enkeldeks fietsrijtuigen hoor. Plan E?
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, toen konden de ramen nog fatsoenlijk open. En dan bedoel ik helemaal en niet die gevangeniskiertjes die er later over bleven. Toen hing je op het station nog met je kop uit het raam.
Er hongen waarschuwingsbordjes bij de ramen na de electrificatie van het spoor, omdat er toen ineens palen langs de spoorbaan stonden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:31 schreef computergirl het volgende:
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?
De perronkelner!!!quote:en ik herinner me ook dat bij stops op het stations er mannetjes op het perron liepen met wagentje met koffie etc.
Dacht dat het een fenomeen uit de jaren 70 was, maar zo te zien bestond dit nog best lang: http://photobase.roosendaal.nl/scripts/archief.dll/record?ID=38390&pg=68&nr=10689quote:
Nou, nul ongeveer? Het is hier Belgie niet hoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn daardoor gevallen ook al weer? Zatte/domme heren die hun kop uit het raam staken terwijl de train vlak langs een paal ging?
Nee, dat is echt wel een paar keer goed mis gegaan volgens mijquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, nul ongeveer? Het is hier Belgie niet hoor
Mooie foto. In ´89 verdwenen ze helaas van de perrons. Nu zijn er kiosken enzo.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:39 schreef computergirl het volgende:
Dacht dat het een fenomeen uit de jaren 70 was, maar zo te zien bestond dit nog best lang: http://photobase.roosendaal.nl/scripts/archief.dll/record?ID=38390&pg=68&nr=10689
Nee, je krijgt een beurs en een kaart. Dat de kaart vertaald wordt in een waarde (70 EUR) is een formalitiet. Want niemand heeft de mogelijkheid om er niet voot te kiezen en die 70 EUR te pakken...quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed, het is allemaal deel van je beurs, maar je betaalt wel voor die kaart. Al is het minder dan 286 euro...
"Op vol balkon liever niet roken"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:08 schreef bork het volgende:
shag roken in de trein, dat waren nog eens tijden
Als je in het buitenland studeert wel, dan krijg je die 70 (inmiddels bijna 80) euro gewoon 'cash' als reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een beurs en een kaart. Dat de kaart vertaald wordt in een waarde (70 EUR) is een formalitiet. Want niemand heeft de mogelijkheid om er niet voot te kiezen en die 70 EUR te pakken...
Check, en check.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je in het buitenland studeert wel, dan krijg je die 70 (inmiddels bijna 80) euro gewoon 'cash' als reiskostenvergoeding.
En als je je studie niet afmaakt moet je het ook allemaal terugbetalen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:34 schreef Socios het volgende:
Als je dat allemaal af hebt, heel Duitsland?
Al 2 jaarquote:
Pff dat is vet lastigquote:
Dat telt niet. En ja, ik ben vaker in de Efteling geweest dan jijquote:
Dat geloof ik meteenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat telt niet. En ja, ik ben vaker in de Efteling geweest dan jij
Ik minimaal 600 keerquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:08 schreef JDude het volgende:
Dat geloof ik meteen. Ik ben er één keer geweest. Of nou ja, eigenlijk twee.
* Guppy heeft al eens in Denemarken getreindquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pff dat is vet lastigmoet je iedere keer daar helemaal heen en zo. Niet geschikt voor weekendjes
Misschien kan ik beter eerst Zwitserland vol gaan maken, daar ben ik ook al over de helft. Oostenrijk schiet ook al enigszins op, en is in zn geheel minder moeilijk dan Zwitserland.
Ook nog een optie: Denemarken.
De drukste delen van deze trein rijden nog, als 12758 op vrijdag en 12573 op zondagavond. Helaas rijden ze niet meer dan een deel van het reguliere traject, maar het zijn volgens mij een van de laatste afwijkende treinen die 1x per week rijden? (spits)treinen als Gorinchem - Den Haag, Roosendaal - Schiphol ofzo zijn allemaal verleden tijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef RealZeus het volgende:En er was ook een rechtstreekse trein van Groningen naar Maastricht op vrijdag en op zondag van Maastricht naar Groningen. Laatsgenoemde vertrok om 18.15u uit Maastricht en dat was een getrokken trein.
lekkere opmerking, zitten we weer jaren op hsl materieel te wachtenquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef James1988 het volgende:
* James1988 hoopt op Eschede-achtige taferelen tijdens één van de testritten van Fyra
Wel jammer van de infrastructuur dan.
Kijk, daar gaat het mis.quote:
Zie?quote:Ze was trouwens ook van mening
Fles spreekt uit ervaring?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk om naar te kijken hoor, vrouwen. Maar verder heb je er maar weinig aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |