Wel raar eigenlijk. Indycar waar een 4 cilinder in ligtquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:40 schreef Atreidez het volgende:
Misschien oud nieuws ; http://www.f1technical.net/news/10293
Ik was jullie ff kwijt.
welke site/quote:Op zondag 26 juli 2009 18:41 schreef northernlight81 het volgende:
Klopt het dat de race vanavond om 0.00u (onze tijd) is? Kan ik hem live zien via de site.
thx dacht dat het om 12u begonquote:Op zondag 26 juli 2009 23:59 schreef NY_Giant het volgende:
We hebben al 11 ronden afgelegd...
http://www.veetle.com/viewChannel.php?cid=4a5238a4f321d
Meh, die stopt er mee na 3 seconden.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:59 schreef NY_Giant het volgende:
We hebben al 11 ronden afgelegd...
http://www.veetle.com/viewChannel.php?cid=4a5238a4f321d
Bedankt, die werktquote:Op maandag 27 juli 2009 00:21 schreef NY_Giant het volgende:
Dan probeer je deze: http://www.ustream.tv/channel-popup/faptv
Password: mundanetv
Ook mooi om te zien dat het de Penske en Ganassi crew is die zo snel reageerden en met emmers aan kwamen gesneld. Ondertussen had Power ene touche met de muur, maar lijkt er mee weg te komen.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:27 schreef Fir3fly het volgende:
Ik moet het die Amerikanen nageven, zo gauw het misgaat weten ze exact hoe ze het het beste kunnen oplossen. Die lui waren er lekker snel bij.
Mooiste actie deze race.quote:Op maandag 27 juli 2009 01:20 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een actie van Helio![]()
.
Die achterblijvers zijn wel heel erg trouwens, ze gaan écht niet aan de kant. Beetje stom maar dat is wel de enige manier om in te halen.
quote:1 Will Power
2 Helio Castroneves
3 Scott Dixon
4 Ryan Briscoe
5 Dario Franchitti
6 Paul Tracy
7 Graham Rahal
8 Justin Wilson
9 Robert Doornbos
10 Marco Andretti
11 Danica Patrick
12 E.J. Viso
13 Alex Tagliani
14 Hideki Mutoh
15 Dan Wheldon
16 Carpenter
17 Ryan Hunter-Rea
18 Raphael Matos
19 Tomas Scheckte
20 Mike Conway
21 Tony Kanaan
22 Richard Antinucci
23 Mario Moraes
Ja en hou Tracy er ook inquote:Op maandag 27 juli 2009 13:25 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Hopelijk is het voor Roger P. nu duidelijk dat Power gewoon het hele jaar moet rijden!!
De start van de eerste vrije training op de Kentucky Speedway is uitgesteld tot een nog niet bekend gemaakt tijdstip. Nadat het vannacht hard heeft geregend in Kentucky kwam er nog water uit de naden in het asfalt omhoog in Bochten 3 en 4 van de 1,5 mijls oval. Door dit probleem werd eerder al de eerste vrije training van de Indy Lights geannuleerd. Op dit moment is het nog onbekend of het probleem volledig verholpen isquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:19 schreef jeroen_s het volgende:
Weet iemand wat er aan de hand is bij de indycar?
Het gaat mij wel goed om kwart voor 3quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef Atreidez het volgende:
Qual is ook gecancelled en Doornbos start 12e (kampioenschapsstand is startgrid). Er zal nog wel een training komen ergens vanavond, en de race start kwart voor 3 vannacht.
Jammer, maar wat een gevecht! Ruim de beste race van het seizoen, die push to pash werkt dus echt welquote:
Lang geleden dat we meer dan 10 ronden lang twee auto's naast elkaar zagen rijden. Fantastisch.quote:
Reactie Doornbos:quote:Grand Prix van Verenigde Staten - 2 augustus 2009
Race
Pos. Rijder Team Tijd
1 R. Briscoe Team Penske 1:28:24.324
2 E. Carpenter Vision Racing + 0.016
3 T. Kanaan Andretti Green Racing + 0.161
4 H. Castroneves Team Penske + 0.272
5 G. Rahal Newman/Haas/Lanigan Racing + 0.634
6 D. Franchitti Target Chip Ganassi Racing + 1.767
7 S. Dixon Target Chip Ganassi Racing + 3.251
8 D. Patrick Andretti Green Racing + 4.723
9 W. Power Team Penske + 6.142
10 M. Andretti Andretti Green Racing + 6.996
11 D. Wheldon Panther Racing + 12.759
12 S. Fisher Sarah Fisher Racing + 15.973
13 H. Mutoh Andretti Green Racing + 27.970
14 R. Hunter-Reay A.J. Foyt Racing + 3 ronde(n)
15 E.J. Viso HVM Racing + 3 ronde(n)
16 R. Matos Luczo Dragon Racing + 4 ronde(n)
17 M. Conway Dreyer & Reinbold Racing + 8 ronde(n)
18 M. Moraes KV Racing + 12 ronde(n)
19 R. Doornbos Newman/Haas/Lanigan Racing + 15 ronde(n)
20 M. Duno Dreyer & Reinbold Racing + 35 ronde(n)
Niet gefinisht
21 J. Wilson Dale Coyne Racing + 80 ronde(n)
22 T. Scheckter Dreyer & Reinbold Racing + 141 ronde(n)
23 J. Lazier Team 3G + 157 ronde(n)
quote:"Ik had een erg goede start en was sterk bezig, maar mijn teamgenoot sneed me af bij het ingaan van bocht 1, en een paar andere auto's wisten me te passeren", aldus Doornbos. "Ik wist me weer naar voren te vechten en de auto werd telkens beter en beter, maar bij de pitstop hadden we een probleem met de rechter achterband. Dat kostte ons heel wat ronden en betekende dat we kansloos waren in de race."
Haha nee, ik had het gisteren om een uur of 1 eigenlijk wel weer gezien voor de nacht, dus maar naar bed gegaanquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:54 schreef Atreidez het volgende:
Volgens mij is Migue gister gecrashed in ze simulator
Inderdaad een goed spel. Mijn computer is net iets te langzaam waardoor soms het beeld ineens vertraagd afspeeld (ofzo). Verder heb ik het oude Assen erin gezet. Ik wacht nog steeds tot iemand Isle Man gaat makenquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:31 schreef Migue het volgende:
Grappig, ik heb woensdag Briscoe's Penske van m'n vriendin gekregen![]()
Ik speel inderdaad rFactor, maar meestal offline, en anders over WLAN met vrienden. Over inet zie ik nooit zo zitten, heb wat kleine instellingen aangepast in mods, dus zie de mismatches al aankomen.
Maar, een geweldige game, vooral de IndyCar en ChampCar mods zijn ontzettend cool en goed
[..]
Die is er wel hoor. Ik denk uit 2006 of 2007. Opzich leuk om te racen maar het is niet echt een superspel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:32 schreef Atreidez het volgende:
Wanneer komt er weer een goeie echte indycar simulatie game
Oude Assen ga ik even opzoeken, Isle Of Man wacht ik ook nog opquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:13 schreef m1155 het volgende:
[..]
Inderdaad een goed spel. Mijn computer is net iets te langzaam waardoor soms het beeld ineens vertraagd afspeeld (ofzo). Verder heb ik het oude Assen erin gezet. Ik wacht nog steeds tot iemand Isle Man gaat maken![]()
Het is veel moeilijker rijden dan Grand Prix 4, vooral met een ChampCar of Indycar
Bron: http://www.blikopnieuws.n(...)igan_uit_elkaar.htmlquote:Doornbos en Newman/Haas/Lanigan uit elkaar
Robert Doornbos vertrekt bij het team van Newman/Haas/Lanigan. Dat heeft de Nederlander op zijn site bevestigd. “We hadden de optie om na twaalf races het team te verlaten en daar maak ik gebruik van. Ik wil in de IndyCars blijven en ik maak binnenkort meer bekend over mijn toekomst. Bedankt aan het team en ik wens ze het beste.”
Doornbos had een contract voor twaalf wedstrijden en die zijn reeds voorbij. De Nederlander heeft op eigen initiatief besloten om het team te verlaten, zo meldt ook Mike Lanigan: “We hebben geprobeerd om het contract te verlengen, maar Robert heeft besloten om ergens anders te gaan rijden.”
HVM wordt genoemd als zijn mogelijke nieuwe werkgever. In 2007 kwam hij voor hetzelfde team, toen onder de noemer Minardi Team USA, uit in de Champ Car en die samenwerking was uiterst succesvol. De door Scuderia Toro Rosso aan de kant geschoven Sebastien Bourdais keert hierdoor wellicht terug bij Newman/Haas/Lanigan.
Van ze eigen site.quote:« Finally, I would like to thank all my fans for their support. My motivation is intact and I’ll continue to be strongly committed to my Formula One project, for which I have renounced to my career in United States. »
Schijnt, ja. En niet ALMS. Blij toe, dat die arrogante kwal maar ver weg van IndyCars mag blijven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef vosss het volgende:
Serieus? Wat wilt Bourdais dan nu gaan doen? Alleen nog maar Le Mans Series of wat?
Mooie berichten!!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:21 schreef Migue het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oriol
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beter blijft hij de rest van het seizoen, ik houd van hem
Nog meer goed nieuws: Naast De Ferran Motorsports en Highcroft Patrón Racing, gaat waarschijnlijk ook Fernández Racing (terug) naar IndyCars![]()
Taku Sato komt waarschijnlijk toch niet met De Ferran Motorsports naar IndyCars, dat is wel jammer.
En Richard Antinucci rijdt dit weekend weer voor 3G, het kan niet op met het goede nieuws.
Ja, en door de reunification hebben veel ChampCar teams ook oud materiaal van de IndyCar teams gekregen. Of dat al gebruikt is weet ik niet, maar dat zou heel goed kunnen, en dat materiaal is natuurlijk niet zo up to date als het materiaal waar bijvoorbeeld de Penske en Ganassi rijders, of Graham Rahal mee rondrijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:50 schreef Steffie het volgende:
Is Rahal niet gewoon een stukje beter dan Doornbos?
Het schijnt in ieder geval wel zo te zijn dat Rahal betaald wordt en dat Doornbos betaalt. Dat maakt het in ieder geval wel duidelijk waar de prioriteiten van het team liggen. Verder is Doornbos zelf dit seizoen inderdaad ook niet echt fantastisch bezig.quote:
quote:"Doornbos maakt seizoen af bij HVM"
05 Augustus, 22:01 | Robert Doornbos zal de rest van dit seizoen in de IndyCar Series afmaken bij HVM. Dat weet het Amerikaanse SpeedTV te melden. Onze landgenoot maakte gister nog bekend per direct op te stappen bij Newman/Haas/Lanigan, daarbij de hoop uitspreken snel een nieuw team te vinden. Het lijkt erop dat de Rotterdammer in zijn opzet is geslaagd.
Mocht Doornbos daadwerkelijk de overstap maken naar HVM - noch het team noch de coureur hebben het nieuws nog bevestigd - dan wordt de Rotterdammer herenigd met zijn oude team uit de Champ Car World Series. In de Champ Cars reed Doornbos weliswaar voor Minardi Team USA, maar dat team wel vorig seizoen weer overgenomen door HVM. Robert Doornbos zou momenteel in Indianapolis zitten om de laatste details te regelen.
Doornbos wordt bij HVM de teamgenoot van EJ Viso, waarmee HVM dus net als tijdens de Indianapolis 500 een tweede auto zal inzetten. Naar verluidt zal onze landgenoot gaan racen met startnummer 00. In de resterende races hoopt Doornbos zijn leidende positie in het Rookie of the Year-klassement te verdedigen. Onze landgenoot heeft met nog 5 races te gaan precies 1 punt voorsprong op Raphael Matos. Komend weekend zal Doornbos tijdens de IndyCar Grand Prix van Mid-Ohio al voor het eerst in actie komen voor HVM.
De plaats van Doornbos bij Newman/Haas/Lanigan zal worden ingenomen door oudgediende Oriol Servia. De Spanjaard is geen onbekende voor Newman/Haas. In de Champ Cars verving Servia eerder Bruno Junqueira bij N/H/L tijdens diens afwezigheid vanwege een blessure.
quote:Graham Rahal: "Hopen op een betere teamplayer"
Klasse: IndyCar Series > Gepost op 05/08/2009 21:48 door: Robin Smeets
Graham Rahal heeft naar aanleiding van het vertrek van Robert Doornbos bij Newman/Haas/Lanigan vandaag enkele uitspraken over zijn ex-teamgenoot gedaan waaruit blijkt dat beide heren elkaar niet goed lagen. Doornbos vertrok gisteren bij NHL Racing en zal waarschijnlijk vandaag nog iets bekend maken over zijn toekomst.
Rahal was de eerste twaalf races van het seizoen de teamgenoot van Doornbos, maar nu blijkt dat Rahal en Doornbos elkaar niet zo goed lagen. "Ik weet niet wat zijn zaken zijn, en om eerlijk te zijn kan me dat ook niks schelen," begon Rahal. "We kunnen zeker een coureur gebruiken die meer een teamplayer is, om het maar politiek correct te zeggen. Iemand die het hele team meer voordeel brengt."
Volgens het Amerikaanse SpeedTV zal Oriol Servia de plaats van Doornbos bij NHL Racing innemen, terwijl Doornbos waarschijnlijk naar HVM zal vertrekken. Elk moment wordt er een bevestiging verwacht van de Nederlander.
Als je al op die voet begint, ik weet niet wat zn zaken zijn en het boeit me geen zak, dan denk ik niet dat je ooit een teamplayer zal krijgen emneer rahalquote:"Ik weet niet wat zijn zaken zijn, en om eerlijk te zijn kan me dat ook niks schelen," begon Rahal. "We kunnen zeker een coureur gebruiken die meer een teamplayer is, om het maar politiek correct te zeggen. Iemand die het hele team meer voordeel brengt."
Papa betaalt nog altijd alles.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:05 schreef kriele het volgende:
HVM dus. Zou goed uit kunnen pakken, omdat Viso ook gewoon blijft. Met data van 2 auto's kan je veel meer qua afstelling. Weer vraag ik me af, wie betaald de zooi? Gaan er sponsoren mee?
Yesssssssssssssssssssssssssssssssssss!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:21 schreef Migue het volgende:
Hopelijk vervangt Paul Tracy hem, maar nog geen bericht van KV Racing Tech of het team wel meedoet.
Porschequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De serie zou ook op het punt staan om voor volgend jaar een 'grote' nieuwe titel sponsor te presenteren als je de geruchten mag geloven.
Misschien Danica bij Ganassi hoorde ik maar weet niet wie ze zal vervangen (Dixon of Franchitti)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:55 schreef Migue het volgende:
Gil De Ferran bevestigt zojuist dat zijn team volgend jaar met twee auto's naar IndyCars komt! En noemt meteen maar Taku Sato en Scott Dixon als twee rijders die hij wel ziet zitten
In een derde wagen als Scott Dixon niet naar De Ferran Motorsports gaat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:55 schreef m1155 het volgende:
[..]
Misschien Danica bij Ganassi hoorde ik maar weet niet wie ze zal vervangen (Dixon of Franchitti)
Gaat ze niet gewoon bij Ganassi in de NASCAR rijden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:55 schreef m1155 het volgende:
Misschien Danica bij Ganassi hoorde ik maar weet niet wie ze zal vervangen (Dixon of Franchitti)
ook een tussen d'r benenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef Atreidez het volgende:
Zou me niets verbazen, er zit bij Danica een duidelijke kloof tussen haar ovalracing en dat op roadcourses
Hahahaquote:
Omdat Justin Wilson een veel betere coureur is dan Doornroosje.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom weet Wilson toch regelmatig zo te verassen en Doornbos, die als coureur toch niet onderdeed voor Wilson in Europa, stapelde teleurstelling op teleurstelling bij NHL en komt nou ook niet bepaald vliegend uit de startblokken.. noujah...
Zeker! aangezien Doornbos 9 plaatsen achter hem starte..quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Robert is nog voor Viso geëindigd, dus dat is netjes
Aldus Robin Miller.quote:The rumor that won’t go away: AGR is splitting up. Hearing that Michael Andretti and Gary Peterson (who funds AGR’s Indy Lights program) may be striking out on their own in 2010 with Tony Kanaan and Marco Andretti, providing they can find him a sponsor. Not sure what that means for AGR partners Kim Green and Kevin Savoree but some people figure Barry Green might get back into racing to help his little brother (doubtful, he’s way too smart).
Rob Edwards, who spent 15 years as Derrick Walker’s engineer/team manager/BFF, has left to go to work for a new team being started by Jim Fruedenberg and Alex Tagliani. They've just purchased Mad Dog Marty Roth’s Dallaras.
Adrian Fernandez and Tom Anderson are actively seeking sponsorship to re-join IndyCar in 2010. “We want to get back into the IRL and I want to go back to Indy, but not as a driver,” said the 46-year-old Fernandez.
Tweede. En hij heeft nog aardig wat te bewijzen, in tegenstelling tot Will Power, dus erg ongelukkig voor hem en Conquest.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:29 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Phillipe zijn eerste race in de IndyCar en dan dit...
Franchiiti, Brisco en Castroneves waren ook dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:05 schreef Atreidez het volgende:
Top 2 bedoel je? Conway had de hele race nog niet op p3 gelegen
Tja... wat moet je er nog op zeggen. Doornbos heeft nog totaal geen indruk kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:32 schreef m1155 het volgende:
Oei oei, Doornbos start als 22e... "De wagen is op de langere ovals niet vooruit te branden"
quote:De race zal vanaf 05:00 uur Nederlandse tijd worden verreden en is live te volgen via de website IndyCar.com.
Stanton Barrett heeft ook nog een tijd neergezet, maar die is zó langzaam dat het niet eens meer serieus te nemen is, schandalig dus van Doornroosje. Maar hij was het verhaal van de kwalificatie dan ook niet, dat was Mario Moraes met KV Racing Tech, wat is dat team goed geworden in twee jaar tijd! Zonde dat ze Power en Oriol niet hadden kunnen houden, dan hadden de grote twee er een aan hen gewaagde tegenstander bij. Maar dat hebben ze nu af en toe ook aan Moraes.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:00 schreef m1155 het volgende:
Doornbos start als 20e... teamgenoot als 19e. Daarachter staan 3 man die geen tijd hebben.
Als het einde maar spannend isquote:Op maandag 21 september 2009 00:38 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben ook voor Briscoe, hoewel ik het Franchitti ook wel gun.
Dixon dus niet.
quote:Flogs.com volgt Robert Doornbos naar HVM Racing
Robert Doornbos, Infineon Raceway Flogs.com zal Robert Doornbos volgen naar HVM Racing. Het internetbedrijf dat gespecialiseerd is in digitale kalenders was al sponsor van de Nederlander bij Newman/Haas/Lanigan Racing en heeft nu een deal gesloten met het nieuwe team van Doornbos.
“Sinds het begin van dit jaar zijn we betrokken in de IndyCar Series als sponsor van Robert Doornbos,” verklaarde Flogs International CEO Toon Timmermans. “Sponsoring binnen de IndyCar Series is erg succesvol. Om deze reden hebben we besloten om HVM Racing toe te voegen aan onze sponsoringportfolio. We zijn overtuigd dat het team met Robert Doornbos, als beste Nederlandse coureur, volgend jaar een erg sterke deelnemer zal worden. Deze nieuwe samenwerking zal een sleutel worden om onze doelen te bereiken.”
HVM Racing teambaas Keith Wiggins was ook erg tevreden met de nieuwe aanwinst: “Flogs.com is de eerste nieuwe sponsor die Robert Doornbos naar HVM Racing volgt sinds hij bij het team terugkeerde. We verwelkomen ze in ons team en kijken er naar uit om met ze samen te werken en ze te helpen met hun zaken in de Verenigde Staten. Hun technologie is erg interessant en we zijn blij om er deel van te zijn.”
Volgens de counter op de indycar.com site begint de race om 16.00u Nederlandse tijd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:28 schreef Atreidez het volgende:
Doornbos vertrekt weer van een bedroevende een na laatste plek vanavond. De nummers 1 2 en 3 in het klassement staan op de eerste 3 plekken met Franchiti op pole, Dixon 2 en Briscoe op plek 3, dus van een spannende laatste race kan wel gesproken wordenVanavond om 23.00 de race!
2011 of 2012 dacht ik.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend seizoen kwam er toch een nieuw chassis?
quote:Doornbos: 'Hoop dat dit mijn slechtste jaar was' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
Door Nando Boers
Robert Doornbos (foto, links) heeft na de laatste race in de Amerikaanse Indycars aan HVM laten weten niet meer terug te keren bij de renstal. De Rotterdammer, die halverwege het seizoen overstapte van Newman/Haas/Lanigan, kon geen potten breken in de trage auto. Hij verliet NHL-Racing vroegtijdig omdat de communicatie slecht was, en ze ‘alle eieren in hetzelfde mandje’ legden, dat van Graham Rahal.
Doornbos hoopte bij HVM zijn loopbaan een kickstart te geven. Daar kwam niets van terecht. Een handvol negende plaatsen was het beste dat Doornbos na afloop van het kampioenschap kon overleggen. Hij werd zestiende in de eindstand met 283 punten.
De voormalig F1-coureur voelde dat het ‘zo niet langer kon’. Volgens Doornbos is een gebrek aan financiële middelen de reden van de slechte resultaten. “Ik was een sitting duck tijdens de races met HVM. We waren kansloos en soms moest ik onverantwoorde risico’s nemen.”
“Hopelijk heb ik nu alle shit voor de duur van mijn loopbaan gehad,” zegt Doornbos vanuit zijn woonplaats Monaco tegen Sportweek. “Ik hoop dat dit het slechtste jaar uit mijn carrière blijkt te zijn geweest.”
Hm vreemd, gaat ie nu met pensioen ofzo ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:26 schreef Atreidez het volgende:
http://www.sportweek.nl/f(...)n_slechtste_jaar_was
[..]
Meet Talkin' Terry.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh, elk jaar wordt het met een jaar uitgesteld?
Dat vraag ik me dus ook af. Heeft hij volgend seizoen nog steeds een zak geld om ergens in te kunnen stappen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:20 schreef Migue het volgende:
Wat een stumpert is het ook. Waar denkt ie volgend jaar te kunnen rijden dan? Of is meneer nu klaar met IndyCars?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:53 schreef Migue het volgende:
Ja Doornroosje gaat Jimmie Johnson vervangen vanwege tegenvallende resultaten.
Hoorde ook al dat soort signalen, en autoweek doen alsof ze m quotenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:48 schreef vosss het volgende:
Doornbos zelf ontkent op zn twitter dat ie weg is bij HVM
quote:Danica Patrick has announced she will run a partial NASCAR Nationwide Series season in 2010 for JR Motorsports, starting with the season-opener at Daytona.
The IndyCar star will drive the #7 JR Motorsports Chevrolet with sponsorship from GoDaddy.com in a yet to be determined number of races, having signed a two-year deal with the outfit owned by Rick Hendrick and Sprint Cup star Dale Earnhardt Jr.
..
Patrick is expected to compete in at least the first three and the last six events of the season, after stressing once again that most of her outings will happen before and after the IndyCar season, which remains her primary focus for now.
vertelquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:35 schreef Migue het volgende:
En nee, dan heb ik het niet over nazi's en dat soort ongein, al is dat een verleidelijke gedachten als we het over Schumacher hebben
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 05 apr. 2010 St. Petersburg (Verenigde Staten) 19 mei 2010 Long Beach (Verenigde Staten) 24 mei 2010 Indianapolis (Verenigde Staten) 26 mei 2010 Kansas Speedway (Verenigde Staten) 31 mei 2010 Milwaukee (Verenigde Staten) 06 jun. 2010 Texas Motor Speedway (Verenigde Staten) 21 jun. 2010 Iowa Speedway (Verenigde Staten) 27 jun. 2010 Richmond (Verenigde Staten) 05 jul. 2010 Watkins Glen (Verenigde Staten) 12 jul. 2010 Toronto (Canada) 26 jul. 2010 Edmonton (Canada) 01 aug. 2010 Kentucky Speedway (Verenigde Staten) 09 aug. 2010 Lexington (Verenigde Staten) 23 aug. 2010 Infineon Raceway (Verenigde Staten) 29 aug. 2010 Chicagoland Speedway (Verenigde Staten) 19 sep. 2010 Motegi (Japan) 10 okt. 2010 Miami (Verenigde Staten) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 28 maart 2010 St. Petersburg (Verenigde Staten) 11 april 2010 Barber Motorsport Park (Verenigde Staten) 18 april 2010 Long Beach (Verenigde Staten) 01 mei 2010 Kansas Speedway (Verenigde Staten) 30 mei 2010 Indianapolis (Verenigde Staten) 05 juni 2010 Texas Motor Speedway (Verenigde Staten) 20 juni 2010 Iowa Speedway (Verenigde Staten) 04 juli 2010 Watkins Glen (Verenigde Staten) 18 juli 2010 Toronto (Canada) 25 juli 2010 Edmonton (Canada) 08 augustus 2010 Mid-Ohio Sportscar Course (Verenigde Staten) 22 augustus 2010 Infineon Raceway (Verenigde Staten) 29 augustus 2010 Chicagoland Speedway (Verenigde Staten) 05 september 2010 Kentucky Speedway (Verenigde Staten) 19 september 2010 Motegi (Japan) 02 oktober 2010 Homestead-Miami (Verenigde Staten) |
Precies, alleen de indy500 race is 30 mei. Kwalificaties 22 en 23 mei.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit is de juiste kalender
Dan klopt de kalender van GPUpdate nietquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit is de juiste kalender
Heel GPUpdate klopt wel vaker niet...quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan klopt de kalender van GPUpdate niet
linkquote:Power completes test successfully
22 January 2010
A recovered Will Power lived up to his name this week by productively completing a test for Penske at Sebring. The Australian was put out of action mid-way through last season following a large practice crash at Sears Point.
With Power having t-boned the broadside car of Nelson Philippe at the Infineon Speedway, both men were hospitalised, with Power suffering a broken back. However, the 28-year-old - who signed a new contract with Penske back in November - is pleased with the developments being made.
"I'm not sore at all," the Queensland driver explained to Autosport. "While I was on my back, I was having a good think about it - although it ended badly last year, it was a great season for me. I ended up with a full-time ride with one of the best teams in IndyCar and I'm really ready to come back."
quote:0 februari. Dag die je in je agenda moet zetten. Presentatie van de "Delta Wing Indycar". Het project is voor een groot gedeelte eigendom van de huidige Indycar teams en deze auto zal niet alleen (vanaf 2012) de huidige auto gaan vervangen maar is enorm revolutionair. Kleine motoren, zuinig en gewoon dezelfde snelheden halen als de huidige Indycar op de Speedway. De auto is ontworpen door Ben Bowlby. Voormalig Lola omntwerper en geniaal. Als ik de berichten die ik krijg mag geloven staat na de 10e iedereen met zijn oren te klapperen en verbaasd mij helemaal niks meer. En waarom niet een race serie met deze auto's in Europa. Ik heb, mede door de mensen erachter, een enorm vertrouwen in dit project. Kan niet wachten op de onthulling, want ik weet best veel van het project maar ook ik heb nog geen plaatjes gezien...... die zijn er namelijk echt nog niet vrijgegeven...
Ja maar ... ja maar ... ik wil die races ook in het echt kunnen zien. Dus graag. Ze gaan ook naar Japan.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:33 schreef Migue het volgende:
Het begon zo goed, en dat hij Ben Bowlby niet als huidig Target Chip Ganassi Racing-engineer noemen kan ik hem ook nog wel vergeven, maar dan beginnen te blaten over dat de series naar Europa moet komen![]()
Laatste twee keer dat een Amerikaanse raceseries dat deed, ging het niet veel later failliet.
10 februari kan trouwens heel goed kloppen, de presentatie zal namelijk waarschijnlijk op de Chicago Auto Show plaatsvinden. 10 februari zal wel de media dag zijn dan.
http://irl.gpupdate.net/n(...)ircuit-in-sao-paulo/quote:De lay-out van het stratencircuit in Sao Paolo is bekend. De baan heeft een lengte van 4,18 kilometer gekregen en telt elf bochten. Het is dit jaar voor het eerst dat er een stratenrace wordt verreden in de Braziliaanse miljoenenstad.
Het circuit bevindt zich bij het Anhembi Parque, een groot congrescentrum ten noorden van het centrum. Een deel van de baan loopt langs het parcours van het jaarlijkse carnaval, waardoor er gebruikt kan worden gemaakt van de grote tribunes die daar permanent staan opgesteld. Het circuit kenmerkt zich door enkele lange rechte stukken en hoekige bochten. "Deze baan moet voor spannende races kunnen zorgen", laat ontwerper Tony Cotman weten. Het circuit bevat het langste rechte stuk in de IndyCar Series en goede inhaalmogelijkheden. Het moet voor de fans in de elfde bocht een fantastisch gezicht zijn om de wagens van bijna 300 kilometer per uur af te zien remmen naar 80 kilometer per uur, voordat zij het Samodromo opkomen."
De stratenrace in Sao Paulo staat gepland voor 14 maart.
quote:Former IndyCar boss Tony George has closed his Vision Racing team.
George was CEO of the Indianapolis Motor Speedway and founder of the Indy Racing League until he was asked to resign from his role last year.
The Vision team was formed in 2005 from the remains of Kelley Racing, and ran George's step son Ed Carpenter from 2005-2009, alongside several team-mates including Tomas Scheckter, AJ Foyt IV, Paul Tracy and Ryan Hunter-Reay.
The team's best result in its five years was Carpenter's second place to Ryan Briscoe at Kentucky last season.
US newspaper the Indy Star reported Carpenter as saying: "We're suspending operations, but I don't know fully what that means. We're still pursuing opportunities to resume operations."
Eens. Rare modellen allemaal. Ik vind juist die ruige indy's altijd mooi!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:06 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind al die voorstellen maar belachelijk.. Een open wheel klasse voor mij betekent ook niets voor en achter tegen de wielen aan doen, niet alleen dat de bovenkant open is
quote:"Focusing on the rear under-body of the Lola Indycar, designers have found a cost effective and simple breakthrough to ensure that there is a minimum wake for following car," said a Lola statement.
"This means that drafting and slipstreaming will be in the drivers own hands rather than that of the aerodynamics itself."
The design features two options for body style to create variety in the field, but the packages will be performance matched to prevent either having a speed advantage.
One of the most striking elements of Lola's proposal is that its chassis and nosebox would also be used for the Indy Lights feeder category, with an upgrade kit available to help Lights teams step up into IndyCar.
Dat belooft actie te wordenquote:Takuma Sato vindt emplooi in IndyCar Series
18 februari 2010
Voormalig Formule 1-coureur Takuma Sato maakt dit jaar zijn debuut in de Amerikaanse IndyCar-klasse. De 33-jarige Japanner gaat racen voor KV Racing. Dit maakte teameigenaar Jimmy Vasser woensdagavond laat bekend.
"We zijn erg blij dat we een overeenkomst hebben kunnen sluiten met Takuma", zei Vasser, zelf voormalig CART-kampioen. "Ik kan niet wachten om Takuma aan het werk te zien op de stratencircuits en hem op weg te helpen op de ovals. Ik twijfel er niet aan dat Takuma gelijk erg snel zal zijn." Sato, die van 2002 tot en met 2008 actief was in de Formule 1, vertelde: "Ik miste het racen vorig jaar enorm en kan dus niet wachten om aan deze nieuwe uitdaging te beginnen. Met dit team zal ik in de voorhoede kunnen meerijden en dat is ook iets wat ik de afgeopen jaren heb gemist."
Sato zal op 14 maart zijn eerste IndyCar-race rijden, in Brazilië.
IK las dat Sato kans maakte bij KV Racing, en dat Vasser op weg was naar Japan voor de persconferentie. Lees ik een dag later (gisteren) dat de deal niet door zou gaan en Sato in beeld zou zijn bij NHL. Die geruchten kloppen dus niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:51 schreef Migue het volgende:
Bobby schijnt sowieso weer mee te doen dit jaar, in Brazilië en een aantal andere races met Mario Romancini en de 500, en als het nodig is de rest van het seizoen met eigen geld voor Graham. Maar dat is alleen in het geval Graham geen ander stoeltje vindt. Ik denk dat we ons over hem geen zorgen hoeven te maken, die komt wel ergens terecht.
Dat lijstje is trouwens ook niet actueel, want bijvoorbeeld Takuma Sato is absoluut nog in de picture bij KV Racing, daarvan kunnen we binnenkort zeker nog een bevestiging van verwachten, en Simona de Silvestro is zeker bij HVM, mits ze een superlicentie krijgt, anders wordt het waarschijnlijk pas full-time na Kansas. Als ik tijd en zin heb zal ik het lijstje wel even up to date maken
Junior Strous is trouwens alweer weg bij Team Moore Racing.. tja.
quote:"Robert Doornbos heeft aanbieding van topteam voor de Indy 500"
Uitgegeven door Bas Kaligis 23 februari 2010 09:10 - Print artikel
De IZOD indy Car Series maakt zich op voor de eerste Open Test van het seizoen. Alle grote teams staan op het circuit van Barber Motorsport Park aan het vertrek om zich op te warmen voor het seizoen. Ook de rijders zijn klaar voor de eerste krachtmeting. Vooralsnog staat Robert Doornbos niet op het schema om te testen bij HVM. De ex RedBull F1 coureur is in onderhandeling met meerdere teams leerde navraag. “HVM heeft haar teamsponsoring nog niet rond en wij praten inmiddels met meerdere teams, waarbij ik wel wil aangeven dat HVM bij ons op nummer één staat”, verklaarde de zaakwaarnemer van Doornbos; Lodewijk Varossieau namens GR8 Industries tegenover RaceXpress.com.
“Robert heeft ook een aanbod om de Indy 500 te doen met een topteam”, vervolgt Varossieau. “Hier kijken wij ook serieus naar. En verder ligt er een aanbod om Superleague Formula te combineren met Indycar van twee goede teams. Op dit moment evalueren we met Robert en zijn sponsors alle opties. Maar doel blijft om nog lang in de USA te racen en uiteindelijk Indycar kampioen te worden. Op zeer korte termijn zullen we de knopen doorhakken.”
Die Varossieau vertrouw ik sinds het double dutch debacle in 2003 al niet meer, vaag mannetje.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:28 schreef Gijsje het volgende:
Pfff dat blijft ook altijd hetzelfde he in Indycar, contracten en aankondigingen van rijders stellen daar echt geen reet voor. Nog steeds telt vooral het geld. De beslissing om naar HVM te gaan van Doornbos vorig jaar was toch achteraf niet de beste. De laatste races niet gescoord daardoor, maar het zou een goede opstap zijn voor dit jaar. Niet dus, hij waarschijlijk niet bij HVM blijft.
Stukje van Racexpress.nl
[..]
Ziet eruit als een wagen die in de jaren 80 op de ontwerptafel had kunnen liggen als prototype of futuristische wagen in een film. Een oud futuristisch design dus. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef Migue het volgende:
Ik zou hier wel héél erg goed mee kunnen leven. Ziet er erg retro uit, bijna '90s achtig, maar ook het hele concept is ook wel heel erg goed voor de sport. Misschien ben ik hier nog wel meer fan van dan van de Swift.
Hier nog wat meer info en afbeeldingen: http://www.motorracingblog.nl/?p=3380
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Ryan Briscoe Penske 1m10.5052s 2. Helio Castroneves Penske 1m10.7146s + 0.2094s 3. Justin Wilson Dreyer & Reinbold 1m10.7397s + 0.2345s 4. Will Power Penske 1m10.7637s + 0.2585s 5. Scott Dixon Ganassi 1m10.8927s + 0.3875s 6. EJ Viso KV 1m10.9186s + 0.4134s 7. Takuma Sato KV 1m11.1138s + 0.6086s 8. Tony Kanaan Andretti 1m11.1433s + 0.6381s 9. Dario Franchitti Ganassi 1m11.1825s + 0.6773s 10. Hideki Mutoh Newman/Haas/Lanigan 1m11.2212s + 0.7160s 11. Marco Andretti Andretti 1m11.3557s + 0.8505s 12. Mario Romancini Conquest 1m11.4567s + 0.9618s 13. James Rossiter KV 1m11.7759s + 1.2707s 14. Vitor Meira Foyt 1m11.9171s + 1.4119s 15. Raphael Matos de Ferran Luczo Dragon 1m11.9924s + 1.4872s 16. Ryan Hunter-Reay Andretti 1m12.1369s + 1.6317s 17. Mike Conway Dreyer & Reinbold 1m12.1543s + 1.6491s 18. Danica Patrick Andretti 1m12.5369s + 2.0317s 19. Simona de Silvestro HVM 1m12.8124s + 2.3072s 20. Sarah Fisher Sarah Fisher 1m16.0138s + 5.5086s |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Will Power Penske 1m09.8724s 2. Helio Castroneves Penske 1m10.0084s + 0.1360s 3. Ryan Briscoe Penske 1m10.0459s + 0.1735s 4. Scott Dixon Ganassi 1m10.0594s + 0.1870s 5. Justin Wilson Dreyer & Reinbold 1m10.0869s + 0.2145s 6. Takuma Sato KV 1m10.2070s + 0.3346s 7. Mike Conway Dreyer & Reinbold 1m10.2497s + 0.3773s 8. Marco Andretti Andretti 1m10.3956s + 0.5232s 9. Hideki Mutoh Newman/Haas/Lanigan 1m10.4451s + 0.5727s 10. Mario Romancini Conquest 1m10.5487s + 0.6763s 11. James Rossiter KV 1m10.5700s + 0.6976s 12. Tony Kanaan Andretti 1m10.6704s + 0.7980s 13. Vitor Meira Foyt 1m10.6963s + 0.8239s 14. Ryan Hunter-Reay Andretti 1m10.7123s + 0.8399s 15. EJ Viso KV 1m11.3140s + 1.4416s 16. Simona de Silvestro HVM 1m11.3351s + 1.4627s 17. Danica Patrick Andretti 1m11.5112s + 1.6388s 18. Raphael Matos de Ferran Luczo Dragon 1m11.5484s + 1.6760s 19. Dario Franchitti Ganassi 1m12.9810s + 3.1086s 20. Jay Howard Sarah Fisher 1m14.1883s + 4.3159s |
Het model? Nee toch? Is wel braziliaans, en bevriend met Bruno Senna. Zou wel goed zijn voor de Indycar-PR.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef Migue het volgende:
En Ana Beatriz in de #23-Dreyer & Reinbold Racing voor São Paulo, yeeh!
Vandaag de open test op Barber, niet vergeten! Met Simona de Silvestro in de enige HVM Racing-wagen.
Nee, niet het model. Voluit heet ze Ana "Bia" Beatriz Caselato Gomes de Figueiredo volgens Wikipedia.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:41 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Het model? Nee toch? Is wel braziliaans, en bevriend met Bruno Senna. Zou wel goed zijn voor de Indycar-PR.
Inderdaad, die dame die eigenlijk veel beter is dan Danica Patrick, maar minder geld te besteden heeft voor een zitje.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, niet het model. Voluit heet ze Ana "Bia" Beatriz Caselato Gomes de Figueiredo volgens Wikipedia.
Alleen in naam helaas. Niet met een eigen chassis.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:36 schreef Migue het volgende:
Lotus komt dit jaar weer naar Indy! Gekkenhuis!
En niet alleen met Robert. Ook Graham Rahal heeft nog geen contract omdat hij niet genoeg sponsors achter zich heeft. En dat terwijl hij toch hoger aangeslagen wordt dan sommige andere coureurs die wel meedoen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:31 schreef Big-Ern het volgende:
Waar ik al bang voor was is dus uitgekomen. Robert zou al een contract bij HVM op zak hebben, maar er is toen niet bijgezegd dat dit stond of zou vallen met voldoende sponsering. Dit was dus wel het geval.
Graham Rahal had voor twee jaar bij Dale Coyne kunnen tekenen met een salaris bestaand uit zes cijfers. Maar Randy Bernhard heeft iets voor hem geregeld, ik ben benieuwd wat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En niet alleen met Robert. Ook Graham Rahal heeft nog geen contract omdat hij niet genoeg sponsors achter zich heeft. En dat terwijl hij toch hoger aangeslagen wordt dan sommige andere coureurs die wel meedoen.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:54 schreef Gijsje het volgende:
Indycar wil groter worden en het is leuk dat er een dame rondrijdt maar nu wordt het wel wat te gortig in mijn ogen. Het is een feest van paydrivers en rejects met wat dames die een leuke poster kunnen creeeren voor de races.
Maar dan moet je de grotere namen ook iets te bieden hebben. NASCAR is op het moment veel populairder en daar valt veel meer geld te halen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:54 schreef Gijsje het volgende:
Indycar wil groter worden en het is leuk dat er een dame rondrijdt maar nu wordt het wel wat te gortig in mijn ogen. Het is een feest van paydrivers en rejects met wat dames die een leuke poster kunnen creeeren voor de races.
Gerucht gaat dat Graham Rahal vanaf St. Pete fulltime (want er is dit jaar ook een fulltime after São Paulo-categorie) in een derde Ganassi zit, onder Rahal Letterman Racing-banner.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En niet alleen met Robert. Ook Graham Rahal heeft nog geen contract omdat hij niet genoeg sponsors achter zich heeft. En dat terwijl hij toch hoger aangeslagen wordt dan sommige andere coureurs die wel meedoen.
Ik had inderdaad begrepen dat Ganassi wel wilde, maar alleen als hij genoeg budget bij elkaar zou krijgen voor een derde wagen. Het leek erop dat dat niet dit jaar zou zijn, maar wel in 2011.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:07 schreef Migue het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat Graham Rahal vanaf St. Pete fulltime (want er is dit jaar ook een fulltime after São Paulo-categorie) in een derde Ganassi zit, onder Rahal Letterman Racing-banner.
quote:Signed with HVM Racing 4 the Indycar Light Series with an option to move up to the IZOD Indycar Series this year. Shell-HVM livery TBA soon
quote:Penske: Helio Castroneves, Will Power, Ryan Briscoe
Ganassi: Dario Franchitti, Scott Dixon
Andretti: Tony Kanaan, Marco Andretti, Danica Patrick, Ryan Hunter-Reay
Foyt: Vitor Meira
HVM: Simona de Silvestro
KV: Takuma Sato, E.J. Viso and probably James Rossiter
Dreyer & Reinbold: Justin Wilson, Mike Conway, Ana Beatriz
Panther: Dan Wheldon
FAZZT: Alex Tagliani
Newman/Haas/Lanigan: Hideki Mutoh
Coyne: Milka Duno and probably Alex Lloyd
De Ferran Luczo Dragon: Rafa Matos
Conquest: Mario Romancini
Swart en Strous Brandstoffen in Wassenaar, wat een Shell tankstation is, is eigendom van Ton Strous senior (en Ed Swart), inderdaad.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Shell sponsoring is dat nou Shell Nederland? Of is dat gewoon een Nederlandse sponsor (papa Strous?) die een aantal pompstations bezit?
quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Shell sponsoring is dat nou Shell Nederland? Of is dat gewoon een Nederlandse sponsor (papa Strous?) die een aantal pompstations bezit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |