quote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Marit, Liesbeth, Annelies, Iris, Lina, Mia, Inge, Lois, Rosanne, Christel, Ellen, Maria, Heleen/Helene/Helen, Marije, Marij, Annette....
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
Florinde, Lieke, Sascha, Yara, Nanja
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:32 schreef miss_sly het volgende:
Nienke, Fleur, Jasmijn, Inke
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:35 schreef Troel het volgende:
Ik kwam trouwens pas onze hele lijst van kindernamen tegen op het forum van Vriendin.nl. Best grappig
Nee, niet dat ik de naam herkende. Ik googelde op Rubens volledige naam en naast eigen sites en Fok!lijstjes kwam ik dus een topic daar tegen waar echt gewoon een 1 op 1 kopie staat als reactie op iemand die een naam zoektquote:
In welke hoek zoek je?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef CalamityJane het volgende:
Ik lees hier al lang mee, maar damn, jullie zijn goed, zeg!
Voor de mensen met inspiratie: wij zoeken vooral nog naar alternatieven voor een jongensnaam, meer dan 1 lettergreep, niet te exotisch of expirimenteel en vooral erg jongensachtig.
Nee, we zijn nu al voorzienquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:
David, Jesper, Boris, Timo, Maarten, Marrick, Levi,
Ik heb trouwens ook mijn bijbelse voornamenboek weer terug gevonden. Iemand belangstelling?
quote:
Hugo en David?quote:Op woensdag 8 juli 2009 08:20 schreef CalamityJane het volgende:
Hugo vind ik inderdaad leuk en Robin ook. Zelf hadden we al Thomas en Marijn.
Marijn is meer de meisjesversie, althans zo ken ik mquote:Op woensdag 8 juli 2009 08:20 schreef CalamityJane het volgende:
Hugo vind ik inderdaad leuk en Robin ook. Zelf hadden we al Thomas en Marijn.
Fiene is leuk! Madelief vind ik ook heel leuk, die stond hier in favo lijstje.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:44 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben ook al stiekem namen aan het bedenken, voor een meisje staat het wel vast. Dat word Fiene Madelief (al wil vriendlief nog niet aan Madelief ) Voor een jongen vind ik het moeilijk. Het zou altijd Senna worden, nu twijfel ik tussen Tygo, Finn, Seth en Levi. Ik heb een beetje spijt dat Mika als 2e naam Viggo heeft, gezien ik dat ook een hele leuke naam vind. Gelukkig hebben we nog hele tijd om na te denken.
p.s. Zou Mika Viggo nog in het lijstje mogen?
Een soort Alpha en een Romeo zoals bij de Coroneltwinquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:17 schreef bixister het volgende:
ik vind fiene eigenlijk niet zo heel erg leuk. fien wel, maar fiene? nèh. tessie, seth spreek je toch meestal ook uit als set? ik zou 't in elk geval wel doen.(en bovendien: de naam doet mij teveel aan seth gaaikema denken).
ik ken senna juist ook als jongensnaam miss_sly.(van iemand die z'n zonen vernoemd heeft naar ayrton senna. de een ayrton, de ander senna.
)
Ohh dat was meesterlijk, daar zou toch ooit es een remake van komen?quote:
Ik zeg ook niet dat het geen unisex is, ik zeg dat WIJ het een meisjesnaam vinden. Zo vind ik Robin ook meer voor een meisje dan voor een jongen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:06 schreef oh-oh het volgende:
Maar Senna is echt wel unisex hoor![]()
Toch zou ik dan ook echt wel een andere naam bedenken.
Als je niet weet wat het wordt is het mss wel leuk om gewoon een unisex naam te geven.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Als je dan de tweede krijgt en het setje compleet hebt kun je als tekst op het kaartje zetten
"Samen nooit meer alleen"
Wat betekend het dan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:40 schreef aeque het volgende:
Ik vond de naam Yoni altijd leuk, totdat ik wist wat het betekende...
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:44 schreef oh-oh het volgende:Tis Indiaas of zo voor vrouwelijk geslachtsorgaan
ik ken een jongensRobin waarbij je Roobin moet zeggen, en een meisjesRobin die juist als Robbin uitgesproken moet worden. dus volgens mij is dat ook geen vaste regel.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:59 schreef Ynske het volgende:
Ik ken Robin als jongensnaam uitgesproken als Robbin en als meisjesnaam als Roobin zegmaar
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:35 schreef Chan het volgende:
Wij weten al een hele tijd wat de eerste naam van ons kindje wordt, maar ik wil er graag een tweede naam bij, ik kan alleen niks bedenken wat ook echt goed bij de eerste past, zodat het geheel ook nog een beetje goed klinkt. Heeft iemand ideeën? Ik snap dat het wat lastig is zonder de eerste naam er bij te hebbenMaar het moeten twee lettergrepen zijn (klemtoon op de 1e, anders klinkt het weer niet met de 1e naam vind ik) en de klinkers o en i mogen er niet samen in zitten
En als het even kan moet er een r in de naam zitten, gewoon omdat ik dat een mooie letter vind.. Maar van die oerhollandse namen zoals Karel vind ik dan weer niks.. iemand?
stom? is toch alleszins logisch!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:36 schreef Stiemie het volgende:
Stom he dan ga ik die namen toch weer vergelijken met 'onze naam'.
Mijn beste vriendin heet Karlijn Anna, die combi vind ik echt geweldigquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:37 schreef bixister het volgende:
Karlijn is ook leuk ja!(hadden wij nog als alternatief voor Anna).
Aimee is echt geen gevalletje moeilijk uitspreekbaar hoor!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:46 schreef Stiemie het volgende:
Chan Aimee is ook al langsgekomen. Vinden we allebei wel erg mooi, maar we zijn bang dat mensen niet weten hoe ze het moeten uitspreken. Pfff voel me nu wel een zeur nu jullie precies met al die mooie namen aankomen...
Rhea.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik ben nog steeds aan het ontcijferen wat je nou precies zoekt![]()
![]()
Pff onze meisjenaam staat eigenlijk al een hele tijd vast, maar nu begin ik toch lekker hormonaal te twijfelen![]()
Iemand een suggestie voor een meisjesnaam van 2 lettergrepen die mooi past bij Linde? Liefst geen top 10 naam.
Hmm is een idee maarja is geen realistische optie he, kom op zegquote:
k heb van allebei een klasgenootje gehad en die spraken t zo uit, zodoendequote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:47 schreef bixister het volgende:
ynske, maar door dat streepje op de é van Aimée is het voor mij meteen duidelijk dat het om een franse naam gaat en dat de uitspraak daarom ook de franse moet zijn.
sorry, maar dat vind ik tamelijk suf!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:48 schreef Ynske het volgende:
k heb van allebei een klasgenootje gehad en die spraken t zo uit, zodoende
Volgens mij doen een hoop Nederlanders dat maar het is inderdaad Emmee, net zoals het zje t'emme is en niet zje t'aaimequote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:46 schreef Ynske het volgende:
Aimee lees ik als Aijmee zegmaar en Amy ale Eemiee
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Huup, die is ook echt veel en veel en veel mooier![]()
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:59 schreef bixister het volgende:
huup, en waarom weet oh-oh die wel en ik bijvoorbeeld niet???![]()
jamaar jamaar, het is inmiddels zo erg dat ik heul niet eens meer weet wie wel en niet weet hoe en watquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:01 schreef bixister het volgende:
hmm maar ik ben ook heel betrouwbaar en kan heeeel goed geheimen bewaren. ik zou zelfs niet laten merken dat ik 'm al weet ook al is dat wel zo.
Omkoperij!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jamaar jamaar, het is inmiddels zo erg dat ik heul niet eens meer weet wie wel en niet weet hoe en wat![]()
ik dacht eigk dat k jou al verteld had![]()
En Chan jah... voor wat hoort wat hoor!![]()
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jamaar jamaar, het is inmiddels zo erg dat ik heul niet eens meer weet wie wel en niet weet hoe en wat![]()
ik dacht eigk dat k jou al verteld had![]()
En Chan jah... voor wat hoort wat hoor!![]()
jaweeeeel jij wist et wel toch?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:19 schreef debuurvrouw het volgende:
ja zeg! Hoe zielig ben ik dan. Ik weet én de naam van huup d'r dochter én de naam van BE's zoon niet.![]()
Om nog maar niet te spreken over de rest.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:04 schreef innepin het volgende:
Aimée kan je echt bijna niet verkeerd doen volgens mij. Als je dát al verkeerd uitspreekt... da's vast het soort mensen dat nog een creatieve uitspraak voor "Henk" kan bedenken, ofzo.
Je mag me pm-ensms-en alstie geboren isquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dan krijg jij geen PM van mij!![]()
![]()
Er zijn er wel nog een paar die dat gezegd hebben hoor.Zijn er iig nog een paar mensen verrast.
Aangenaam verrast natuurlijk wel he!
![]()
oeh! Enk! jaaaa op zn Fransquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
zit ik toch al heel lang na te denken over de uitspraak van Henk... Honk.... Hank... Engk?
Maar jij hebt dan weer inside informatie over die kleine van mijquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:19 schreef debuurvrouw het volgende:
ja zeg! Hoe zielig ben ik dan. Ik weet én de naam van huup d'r dochter én de naam van BE's zoon niet.![]()
Om nog maar niet te spreken over de rest.
ah toe?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:05 schreef huuphuup het volgende:
Maar mja, hoe leg je dat uit, ik wil haar naam uiteindelijk helemaal niet online hebben, niet in een sig ofzo en ook niet in mn posts. En dus ook niet bij de geboorte-aankondiging. .
Nouja, hoop blabla zeg maarmaar dat is wel waarom ik niet zo moeilijk doe over een PM sturen.
Ik weet het, je gaat haar Saartje noemen!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh! Enk! jaaaa op zn FransAlo ici Enque
![]()
Haha ik begrijp de reactie van Saffier ook wel hoor moet k zeggen.
Maar mja, hoe leg je dat uit, ik wil haar naam uiteindelijk helemaal niet online hebben, niet in een sig ofzo en ook niet in mn posts. En dus ook niet bij de geboorte-aankondiging. Ondanks dat iedereen hier op fok superleuk met elkaar omgaat en ik me thuis voel hier enzo vind ik het toch wat anders dan in mn prive-leven. Het blijft internet en het blijven stuk voor stuk mensen die ik eigenlijk in het echt niet ken of 1 keer gezien heb ofzo. (uitzonderingen daargelaten)
In mn eigen normale sociale leven, tegen vrienden en familie enzo zeg ik de naam niet, geen enkele uitzondering. Maar een online forum via een privebericht voelt heel anders. Verder weg I guess.
Nouja, hoop blabla zeg maarmaar dat is wel waarom ik niet zo moeilijk doe over een PM sturen.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
Julius en Marius! Mijn favorieten![]()
Of Narcissus, Hannibal of Ovidius
Ik dacht zelf meer aan Kebepskiquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet het, je gaat haar Saartje noemen!
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan weer inside informatie over die kleine van mij
ja daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hey! Kebabski(C) is beschermd hoor!
haha jaaaa gnorfjequote:
Sorryquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:36 schreef Chan het volgende:
[..]
![]()
Maar het was mij ook alleen maar wijsgemaakt door de ouders van het bewuste meisje dat ik het zo moest uitspreken.![]()
hahahaquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:54 schreef Jore het volgende:
Huup, wel je geboortekaartje showen hoor! Dan is het niet terugvindbaar en staat haar naam er toch. Ik vind het zo ultiem nieuwsgierig om een PM te sturen om een naam, ik weet niet of ik dat wel zou durven. Als randlid zeg maar.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:46 schreef innepin het volgende:
[..]
En Gnorfje werkt wel hoor. Rocka denkt altijd aan vunzige dingen, daar moet je niet op letten
Wow, krijgen ze nog een babietje?!?!?!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:41 schreef nietzman het volgende:
Ik wil gewoon dat marchien en co een mooie naam voor hun kroost kiezen Jilkepops!
Wil je geen mini-Jelmer die in de tuin plast met dreads enzo?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:42 schreef nietzman het volgende:
En Jelmer een papa,whenn hell freezes over Jilkedarling.
Dat doen ze zomaar ja, en reken maar van yes dat die mooi met mij op de foto gaat!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:52 schreef bl0emetjE het volgende:
Wow, krijgen ze nog een babietje?!?!?!
Tara&Marchien gefeliciteeeeerd!!
Wie weet, over ooit en tien jaar ofzo.quote:Wil je geen mini-Jelmer die in de tuin plast met dreads enzo?
Ik net tegen TARA: Boaz is leukquote:
We hebben een dubbele achternaam met 2 B'squote:Op maandag 13 juli 2009 08:40 schreef Pyttpytt het volgende:
Weten jullie al wat het wordt Freecell?
Jullie heten niet toevallig Constrictor...? Boaz Constrictor.... nee had ik ook niet gedaan![]()
Vind Alex wel mooi bij Leander. Niet Alexander als roepnaam dan, dat wordt zo'n rijmpje...
Ik weet niet of je ervan houdt maar het eerste wat in me opkwam was Jasmijn of Jasminquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik ben nog steeds aan het ontcijferen wat je nou precies zoekt![]()
![]()
Pff onze meisjenaam staat eigenlijk al een hele tijd vast, maar nu begin ik toch lekker hormonaal te twijfelen![]()
Iemand een suggestie voor een meisjesnaam van 2 lettergrepen die mooi past bij Linde? Liefst geen top 10 naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Kan best, hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:46 schreef Stiemie het volgende:
Chan Aimee is ook al langsgekomen. Vinden we allebei wel erg mooi, maar we zijn bang dat mensen niet weten hoe ze het moeten uitspreken. Pfff voel me nu wel een zeur nu jullie precies met al die mooie namen aankomen...
Vergeef me!quote:Op maandag 13 juli 2009 17:05 schreef bixister het volgende:
neeeeee natalie! jij ook al een ajmee-er! lees effe terug svp.
Trouwenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:19 schreef Vicky het volgende:
oehh Chan, je maakt me nieuwsgierig.
Bij het zusje van Ambers vriendinnetje zitten een Dora en een Diego in de klas..
Joni is wel een normale naam hoor ( Joni Mitchellquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb bij een joni in de klas gezeten. nu ik de betekenis weet kijk ik er anders tegen aan.Laatst zus van een meisje bij mij in de klas bevallen Diego ik heb er altijd een buitenlands idee bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:55 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
* Sjeekie_Beekie heeft vandaag de mama van de tweeling Max en Xam naar de kinderafdeling gebracht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zijn raar!
Nopequote:Ook niet bijna
Al is Levi wel leuk trouwens
![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, de eerste lag goed en de tweede in een stuit?
niet?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:22 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag Max en Xam vanmorgen in de krant ja! Ik vind de naam Xam niet leuk, maar ok. Maar de combinatie met Max snap ik echt niet!
quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef snoopy het volgende:
Als Lis een tweelingzusje zou hebben had ik het wel geweten!
Ik heb het wel vaker gezegd geloof ik, maar ik heb tweelingneefjes en die heten Mick en Nickquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:31 schreef oh-oh het volgende:Max en Xam is toch wel zooooo erg zeg....
Je zal het maar zo treffen met je ouders![]()
En Shania is stiekem wel leuk als dr een Kenji bij is
Ja mooi hè. Wie weet komt er ooit nog wel een derdequote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef Vivi het volgende:
Uma had leuk bij Stella gepast Guus! Ben benieuwd waar je nu mee op de proppen komt.
En misschien een heel inpertinente vraag, dus als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat, maar ik ben zo nieuwsgierig of Stella en haar broertje "volle" broer en zus zijn? Alvast excuus voor mijn vrijpostigheid maar ik vroeg me af hoe zoiets werkt.
Oi, dat klinkt als iets gitaliaans!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mijn achterneefjes en nichtjes hebben er sinds gister een broertje bij : Gitano
quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:56 schreef bixister het volgende:
[..]![]()
(broertje, toch? of is Sil ook een meisjesnaam)
nou ja, eigenlijk heet ze voluit sylvia, maar sil is makkelijkerquote:
Oei, dus dat wordt nog wat als hij later naar Spanje gaatquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:38 schreef Leah het volgende:
Gitano is spaans voor zigeuner, en niet in de nette versie zeg maar
Ja, dat vond ik ook.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:25 schreef PM-girl het volgende:
Guuzewuus, Bobbie was ook leuk geweest met Stella, maar ben nu heel benieuwd naar de jongensnaam!
Broor is toch limburgs voor broer...wij zeggen wel breurke als verkleinwoordje zeg maarquote:Op maandag 20 juli 2009 10:23 schreef Ynske het volgende:
Zaterdag in de krant:
Breur
broertje van Jip.
ow en breur is limburgs voor broer
ik zeg het hetzelfde als jij, of breur als in meerdere broers kan ookquote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Broor is toch limburgs voor broer...wij zeggen wel breurke als verkleinwoordje zeg maar
meervoud is hier broors (broers) of breurkes (broertjes)quote:Op maandag 20 juli 2009 14:13 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik zeg het hetzelfde als jij, of breur als in meerdere broers kan ook
Je bent me voor. Mijn bek viel weer open.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef innepin het volgende:
In de Flair () van deze week: Parel en Meeuw. Beide meisjes.
Meeuw?!
Dank je wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:53 schreef bixister het volgende:
nou ik vind meeuwen best mooi. maar 't 'bekt' niet bepaald lekker.
quinny, gefeliciteerd met sepp! vanwaar de dubbel-p?
Das wel een aparte reden, maar volgens mij moet je bij Sep toch al altijd spellen of het met een p of met een b is dus dan maakt spellen met 2 p's ook niks meer uit hequote:Op woensdag 22 juli 2009 08:28 schreef Quinny het volgende:
[..]
Dank je wel.
Vond het wel apart staanEn we wilde iets met 4 letters
Oi.. Zijn 2e naam is Pellegrino ..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:38 schreef Leah het volgende:
Gitano is spaans voor zigeuner, en niet in de nette versie zeg maar
Sambal-bij?quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:03 schreef Sorbootje het volgende:
Meeuwen schreeuwen zo.. Da's toch vragen om problemen?
Gisteren in zo'n zwangerschapsblad gelezen: Tako-Bim
Bij ons thuis hebben drie mensen de voorletter J, maar alle officiële post komt altijd met volledige initialen en er zijn nog nooit problemen geweest daardoor. Terwijl ze wel bij dezelfde bank zitten en zo.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
help me nog eens even....we zijn weer aan het discussieren over de meisjesnaam.
Eigenlijk is er een naam die wel allebei helemaal super vinden. Maar die begint met een M, en dat heeft Meike dus ook als beginletter. Dat is voor mijn vriend dus de reden om die naam niet te kiezen. Maar Meike heeft 2 namen, Meike Jolanda. Dus officiele post is gericht aan M.J. achternaam. En een liefdesbrief zal wel aan Meike achternaam gericht worden neem ik aan. Wie heeft er nog andere argumenten voor me om wel voor die naam te kiezen? Het is voor ons eigenlijk DE naam, al heel lang, maar ik heb mijn vriend nog niet helemaal zover, maar hij begint te bezwijken zeg maar. Hij heeft nog net even een goed duwtje nodig...dus come on!
Even ge-crosspost uit het Z&G topic!
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:44 schreef Asyniur het volgende:
Gewoon doen Karin.Zeker als je het allebei de naam vindt!
Als ze straks volwassen zijn, wonen ze niet meer in hetzelfde huis dus dan ook geen problemen meer met postverwisselen
bij ons thuis hadden er ook 2 dezelfde voorletter en ook mijnen diens vader hebben dezelfde voorletter (sterker nog, die overlappen met 2 voorletters)
Mijn zusje heet I.M. en haar vriend heet ook I.M. Ze gaan in de toekomst trouwen, en verheugen zich nu al op de post voor I. M. M******quote:
Wij hebben twee B's en dat is echt geen probleem. Voor officiele post is de tweede voornaam handig en voor onofficiele post staat er meestal de hele voornaam. Hoe dat later gaat zien we wel. Voor liefdesbrieven is tegenwoordig sms uitgevondenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
help me nog eens even....we zijn weer aan het discussieren over de meisjesnaam.
Eigenlijk is er een naam die wel allebei helemaal super vinden. Maar die begint met een M, en dat heeft Meike dus ook als beginletter. Dat is voor mijn vriend dus de reden om die naam niet te kiezen. Maar Meike heeft 2 namen, Meike Jolanda. Dus officiele post is gericht aan M.J. achternaam. En een liefdesbrief zal wel aan Meike achternaam gericht worden neem ik aan. Wie heeft er nog andere argumenten voor me om wel voor die naam te kiezen? Het is voor ons eigenlijk DE naam, al heel lang, maar ik heb mijn vriend nog niet helemaal zover, maar hij begint te bezwijken zeg maar. Hij heeft nog net even een goed duwtje nodig...dus come on!
Even ge-crosspost uit het Z&G topic!
Mooi gezegd!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:15 schreef Ca.ra het volgende:
Wat mij betreft: het is een mooie reden om een net-niet-naam aan de kant te schuiven, maar DE naam niet hoor.
Hier maak je me gelijk zo nieuwsgierig mee he! Leander en... ???quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:27 schreef freecell het volgende:
Maar hij staat ons net iets te hoog in de top 20 (ik vind zelf in de top 30 staan al te hoog)
Neequote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:06 schreef juttertje het volgende:
[..]
Hier maak je me gelijk zo nieuwsgierig mee he! Leander en... ???
Een wilde gok: Jasmijn?
L. was ook niet vaak gegeven en ik vind het nog steeds zo'n toffe naamquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:12 schreef kissaa het volgende:
Mijn echte naam is in 2007 en 2008 slechts eenmaal aan een meisje gegeven. Ik weet niet of dat voor of tegen mijn naam pleit.
Nummer 11quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee
Combineert wel lollig trouwens! Staat die ook hoog dan?
[..]
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Karin, nou wil het voordeel dat we de zelfde achternaam hebben, dus ik weet hoe het 'bekken' moet
En ik heet Carla. Maar ik zelf vind het geen mooie naam, maar je mag me best vernoemen natuurlijk
Dusquote:Op zondag 26 juli 2009 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voor leuke suggesties voor meisjesnamen ben ik altijd te porren trouwens....
Dus...het moet bij Meike passen (dus een NL-se naam, en niet te lang)
en niet met een M,D,K, en het moet niet op een A eindigen, dat klinkt niet mooi bij de achternaam.
De achternaam begint met een V, dus een voornaam met een F of V klinkt ook niet zo lekker.
Ik weet dus dat die wel klinkenquote:
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Karin, nou wil het voordeel dat we de zelfde achternaam hebben, dus ik weet hoe het 'bekken' moet
Meike & Lianne
wat onsamenhangend die namen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:51 schreef Ynske het volgende:
vandaag in de krant een groot gezin
Geboren Elena, zusje van Yorgo, Claire, Yannick, Valerie, Cyrille en Yaël
Hahaquote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik weet dus dat die wel klinkenEn ook dat er namen zijn met een A op het eind die niet klinken.
Dus
Mwah, ik vind dat wel wat hebben, de naam van mijn zoon is in 2007 en 2008 resp. 8 en 6 keer gegeven, en in het overzicht vanaf 1990 is het hoogste aantal 34 keer... in 1991, en mijn zoon is één van die 34quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:12 schreef kissaa het volgende:
Mijn echte naam is in 2007 en 2008 slechts eenmaal aan een meisje gegeven. Ik weet niet of dat voor of tegen mijn naam pleit.
Ja, uh hoi... dinges...quote:Op maandag 27 juli 2009 07:40 schreef McLaura het volgende:
Mod, uh iemand.... mijn zoon heet Thijs Laurens Jakob, en die laatste mis ik (en is wel leuk voor de volledigheid)
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, uh hoi... dinges...
Het staat erbij.
Tot uw dienst, met een lik en een poot,
Woef
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |