abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70778210
Anne en Sanne zijn hier ( in Friesland) nog wel veel voorkomende namen voor jongetjes. Al wordt Anne meer als Oane uit gesproken.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:13:16 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70778276
Frederik vind ik ook nog steeds leuk.
Of: Willem!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:14:18 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70778332
Willem zou ik doen.
Ja.
Willem.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70778366
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:14 schreef Sugar het volgende:
Willem zou ik doen.
Ja.
Willem.
Jaaaa!!
pi_70778847
willem is inderdaad erg leuk!

of victor.
pi_70779491
Ik vind Hugo en Julius leuk Maar Willem heeft ook wel wat.
Oh en Sebastiaan vind ik ook mooi.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70785934
Hugo vind ik echt een superleuke naam
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:44:48 #33
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_70791975
Ik ben ook al stiekem namen aan het bedenken, voor een meisje staat het wel vast. Dat word Fiene Madelief (al wil vriendlief nog niet aan Madelief ) Voor een jongen vind ik het moeilijk. Het zou altijd Senna worden, nu twijfel ik tussen Tygo, Finn, Seth en Levi. Ik heb een beetje spijt dat Mika als 2e naam Viggo heeft, gezien ik dat ook een hele leuke naam vind. Gelukkig hebben we nog hele tijd om na te denken.

p.s. Zou Mika Viggo nog in het lijstje mogen?
pi_70792572
Fiene is een lieve naam zeg!
De jongensnamen die je noemde zijn we populair geloof ik. Ik ken iig al 3 'nieuwe' Tygo's. Maar neemt niet weg dat ook dat leuke namen zijn! Is Senna ook een jongensnaam trouwens?? Wist ik niet, ken 't alleen als meisjesnaam...
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:12:16 #35
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_70792944
Senna is ook een italiaanse jongensnaam, ik vond de combi Mika en Senna altijd wel leuk om het een beetje in de F1 sfeer te houden. Marco borsato heeft een zoontje die Senna heet. Senne hoor je ook wel voor jongens maar dat komt al voor in de familie. Tygo hoor je steeds vaker ja, Finn ook. Toch moeilijk hoor, zo'n naam bedenken.

[ Bericht 24% gewijzigd door vrouwtje-theelepel op 08-07-2009 21:17:41 ]
pi_70795421
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:44 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben ook al stiekem namen aan het bedenken, voor een meisje staat het wel vast. Dat word Fiene Madelief (al wil vriendlief nog niet aan Madelief ) Voor een jongen vind ik het moeilijk. Het zou altijd Senna worden, nu twijfel ik tussen Tygo, Finn, Seth en Levi. Ik heb een beetje spijt dat Mika als 2e naam Viggo heeft, gezien ik dat ook een hele leuke naam vind. Gelukkig hebben we nog hele tijd om na te denken.

p.s. Zou Mika Viggo nog in het lijstje mogen?
Fiene is leuk! Madelief vind ik ook heel leuk, die stond hier in favo lijstje.
Van jullie jongensnamen vind ik Levi het leukst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70795600
Seth vind ik qua klank heel leuk, is bij ons voor een jongen ook ter sprake geweest. Voor mij viel deze alleen af vanwege de associatie die ik ermee heb (egyptische mythologie).
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 22:25:14 #38
5428 crew  miss_sly
pi_70795610
Voor mij is Senna altijd een meisjesnaam geweest; ik wist dan weer niet da thet ook een jongensnaam was. En eigenlijk kan het me ook niet schelen. Wij vinden het mooi voor ons meisje, en dat is het enige dat telt.

Als hjij het al sjongensnaam leuk vind, gewoon doen, toch>
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70797459
Fiene vind ik zo´n leuke naam Maar met onze achternaam klinkt het echt belachelijk.
En Seth vind ik ook super mooi, had ik hier ook een tijdje in gedachten, alleen vond ik het een beetje moeilijk uit te spreken en was ik bang dat mensen dan allemaal Set zouden zeggen ipv Seth.
pi_70797737
ik vind fiene eigenlijk niet zo heel erg leuk. fien wel, maar fiene? nèh. tessie, seth spreek je toch meestal ook uit als set? ik zou 't in elk geval wel doen. (en bovendien: de naam doet mij teveel aan seth gaaikema denken).

ik ken senna juist ook als jongensnaam miss_sly. (van iemand die z'n zonen vernoemd heeft naar ayrton senna. de een ayrton, de ander senna. )
pi_70797834
Oh ja als je Seth Gaaikema zegt, dan spreek je het idd uit als Set, maar ik vind het dus op zn Engels mooi, met echt die th klank op het eind. Als Set vind ik het niet mooi.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:49:15 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_70804297
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:17 schreef bixister het volgende:
ik vind fiene eigenlijk niet zo heel erg leuk. fien wel, maar fiene? nèh. tessie, seth spreek je toch meestal ook uit als set? ik zou 't in elk geval wel doen. (en bovendien: de naam doet mij teveel aan seth gaaikema denken).

ik ken senna juist ook als jongensnaam miss_sly. (van iemand die z'n zonen vernoemd heeft naar ayrton senna. de een ayrton, de ander senna. )
Een soort Alpha en een Romeo zoals bij de Coroneltwin
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:02:34 #43
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70804633
Ik ken ook meer jongens Senna's dan meisjes, ik ken er best wel wat trouwens.
Maar het heeft wel een fijne klank en ik vind het ook echt voor beide goed kunnen.
Zoon van collega had een zwangere vriendin ( hijs niet de vader ). 3 echo;s gehad, was zeker weten een meisje, roze babykamer, roze spulletjes, roze kleertjes etc etc etc.
Vorige week bevallen en ja ja, het gebeurt echt nog, twas een jongen zomaar.
Zij is helemaal depri nu.
En ze hebben hem Robin genoemd, dus ze moeten er telkens echt bijzeggen dat het toch een jongen is ipv een meisje, want iedereen wist al dat ze een meisje zouden krijgen ( ook allemaal mensen die hun kado's last minute konden gaan ruilen en zo...).
Tzal je maar gebeuren hoor
Ik geloof wel dat ik m een hele erge echte jongensnaam gegeven had.
Ze hadden ook nooit een jongensnaam verzonnen dus ze hebben er echt 2 dagen over gepiekerd voor hij een naam had.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 10:04:36 #44
5428 crew  miss_sly
pi_70804679
Wij hebben wel een jongensnaam achter de hand, hoor, mocht het onverhoeds op iedere echo verkeerd gezien zijn. En dat is echt een andere naam dan Senna, omdat we onze zoon geen meisjesnaam zouden geven
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:06:35 #45
176471 oh-oh
pi_70804720
Maar Senna is echt wel unisex hoor
Toch zou ik dan ook echt wel een andere naam bedenken.
Als je niet weet wat het wordt is het mss wel leuk om gewoon een unisex naam te geven.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:07:00 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:07:51 #47
176471 oh-oh
pi_70804745
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Seth en Fiona!
Ohh dat was meesterlijk, daar zou toch ooit es een remake van komen?
( Groucho Marx )
pi_70804746
haha oja die weet ik ook nog!
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:08:50 #49
176471 oh-oh
pi_70804772
Als je dan de tweede krijgt en het setje compleet hebt kun je als tekst op het kaartje zetten
"Samen nooit meer alleen"
( Groucho Marx )
pi_70804815
en dan de volgende tweeling peter en ellen. of plain theo & thea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')