en eerste keer OPquote:Op maandag 29 juni 2009 19:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
vriendlief is er van overtuigd dat ons kindje een kerstkindje wordt...
we zullen zien, ik weet het niet,
maar mijn moeder, zus (en schoonmoeder) zijn allen voor de uitgerekende datum bevallen.
Mijn moeder, 1 x bij 38 wk, 1x bij 34,5 wk, mijn zus met alledrie ook ongeveer bij 38 wk
dus ik verwacht wel een klein beetje dat we ons kindje in 2009 mogen verwelkomen...
Dat wordt je nieuwe droom toch 3 zoonsquote:Op maandag 29 juni 2009 17:48 schreef RockabeIIa het volgende:
ik moet trouwens mijn hele beeld van je bijstellen!jij had nl mijn droom: 2 zoons. Maar nu krijg jij ene bij, das wennen voor mij hoor!
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:06 schreef lily het volgende:
Dan is de kans dat jouw kindje wat eerder komt er inderdaad wel, BJ..
[..]
Dat wordt je nieuwe droom toch 3 zoons
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:15 schreef Asyniur het volgende:
Ik lees allemaal goed nieuws en zie mooie echofoto's voorbij komen!![]()
En voor de dames die het nodig hebben![]()
17 juli hier pas de eerste echo. Dan ben ik 9w4d. Verder laten we geen onderzoeken doen. Dus daarna komt nog de 20 weken echo. En ik wil nog graag een pretecho. Maar das allemaal nog ver van mijn bed show. Eerst maar eens 17 juli afwachtendas nog 2,5 week![]()
Nou ik wil gewoon nog een mooie echo als ik wat verder ben. Bovendien (wist ik eerst ook niet) krijg ik een pretecho vergoed van mijn verzekeraarquote:Op maandag 29 juni 2009 19:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik duim voor je!![]()
Hier ook geen extra onderzoeken laten doen, we doen straks ook alleen de 20wk echo. En misschien dan nog een pretecho als ie deze niet combineert. (Dat kan namelijk ook volgens mij)
Ik heb zelf van zowel mijn moeders als vaders kant alleen maar nichtjesquote:Op maandag 29 juni 2009 19:14 schreef RockabeIIa het volgende:
hier klopte het wel dat de eerste in de reeks ALTIJD een knul is. Al vele generaties lang. Vond ik ook heel grappig.
Ja, twv 90 euroquote:Op maandag 29 juni 2009 19:59 schreef huuphuup het volgende:
een pretecho vergoed van de verzekeraar?![]()
wil ik ook!waarom is dat? En welke verzekeraar heb je? haha
Ja, vond ik ookquote:Op maandag 29 juni 2009 19:16 schreef Vlindur het volgende:
Davina, wat jammer dat je bij me weggaat!![]()
Dan gaan we gewoon voor die tweeling datum oke?En hoe kun je nu al bijna zeker weten wat het word? Ik wil ook zulke echo's!
jasekerssss was al besug!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef innepin het volgende:
Asy, goed geregeld bij FBTOIk krijg helemaal niks van de verzekering
![]()
Rocka darrrrling, heb je zin om alle tellertjes in de OP te gooien?![]()
U bent geweldig!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:27 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
jasekerssss was al besug!
1 is nog kaput. Effe nakijken
alles klopt weer.
davinia, maar je kunt het toch wel in PM vertellen?![]()
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Faja, mooie echo! Doutzen (of de mannelijke versie), pack your bags
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:49 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Die datum heb ik ook in mn hoofd!
Al ga ik je wel verlatenmn uitgerekende datum is verschoven naar 1-jan 2010, dus dan ben ik 1 dag overtijd op 2-jan
beebje was verder prima in orde, we hebben al een educated guess over het geslacht...
rugpijn is weer beter. heb mezelf op de bank geinstalleerd en na een half uurtje was het weer grotendeels weg. ga nu weer snel naar beneden, want deze bureaustoelen thuis zijn ook niet goed voor mn rug...
dussss, morgen gewapend met een kussentje als een oud wijf naar mn werk
zwanger zijn is zo'n feest
oh, vandaag mn eerste echt leuke ben-je-zwanger-gesprek gehad.
hee davinia, heb jij iets in je buik?
ja
wat leuk! hoe ver ben je?
13 wk
oh echt waar? en dan al zo dik?
ja, ik begin met buikvetjes, what can i say?
ik had wel gedacht dat je ergens in de 4 maanden was of zo
nope pas 3 mnd
goh, dan ben je wel al dik, hoor!
ha, iemand die gewoon zegt waar het op staat!![]()
nee, zonder gekhied, het was echt geen vervelend gesprek, gewoon gezellig.
Faja, mooie echo!
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons in de familie krijgt iedereen 2 kindjes van hetzelfde geslacht![]()
Mijn neef heeft 2 dochters.
Mijn nicht heeft 2 zoons
Mijn andere neef heeft een zoon en de 2e zoon is in aantocht
Mijn andere nicht heeft een zoon en de 2e zoon is in aantocht
en wij hebben straks 2 meisjes
Fijn dat alles goed was!!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:16 schreef WupWup het volgende:
Alles was goed! Het was voor de echoscopiste moeilijk om te beoordelen, omdat de baby erg diep in m'n bekken lag en met de rest van het lichaam steeds uit beeld zwom. Toen we het geslacht wilden bekijken, hield baby zijn/haar hand er stijf voorNu al een grappenmaker dus. Uiteindelijk hebben we alles kunnen zien en hebben we twee fotootjes meegekregen.
[ afbeelding ]
en geslacht:
[ afbeelding ]
Doe maar raden
Fijn dat je gevoel nu goed is Meimeltje!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef Meimeltje het volgende:
Karin: mooi dat je weer goedgekeurd bent!! Maar met wat voor kids werk jij met dat geram op je buik? Jullie willen het geslacht niet weten?
Sorbootje: ik heb ook lang niet alles bijgelezen, dus ik vergeef je het wel hoor![]()
Ik ben zelf veel te nieuwsgierig naar het geslacht en jongensnamen vind ik zo moeilijk dat het zou schelen als we die niet hoeven te bedenken :p Denk wel dat het een jongen wordt, over 3,5 week zullen we het weten. Vorige week weer bij de vk geweest en het hartje horen kloppen! Dat gaf me toch wel meer zekerheid dat het nu wel goed zal gaan.
ooooh op die fiets!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:29 schreef WupWup het volgende:
Hij is ook echt niet makkelijk te zienZe hield dus steeds haar hand ervoor, dus de echoscopiste heeft een dwarsdoorsnede van de billen gemaakt en je ziet dus boven het pijltje de zitbeenknobbels en bij de pijlpunt 3 witte stippen: de hamburger oftewel de schaamlippen
Ook leuk, verpleegkundige toch? Op wat voor afdeling?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef Meimeltje het volgende:
Karin ik hoop dat de stompacties overgaan in aai-actiesmaar gelukkig zei de vk dat het geen kwaad kon.
Ik heb dat trouwens nooit kunnen zien geslacht op een echo. Heb er nog wel ooit over gedacht om vk te worden haha, maar hou het dan maar bij verpleegkundige.
Uhm niet in een ziekenhuis ofzo, ow en eigenlijk is mn functie nu ook niet eens verpleegkundigequote:Op maandag 29 juni 2009 21:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ook leuk, verpleegkundige toch? Op wat voor afdeling?
dan was er vast wel een medische reden om je 2 nachten te houden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef Meimeltje het volgende:
Is het zo dat je tegenwoordig dan echt al zo snel naar huis mag na een bevalling?
Echt joh?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Gek genoeg weet ik dat niet eens RockaIk schrok er eigenlijk zelf van dat de vk dat zei, weet alleen dat ze nog zei dat ik er 0,2 boven zat. Er is dan meer risico op complicatie en de broeders kunnen je niet dragen (ben niet groot, dus dat is verder onzin eigenlijk
).
In het ziekenhuis hoeven ze je geen trap af te dragen hequote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt joh?
Mijn te hoge BMI is de reden dat ik niet boven mag bevallen, maar dus wel gewoon in de woonkamer.
Dat van dat dragen is best vaag, want als het in het ziekenhuis nodig is kunnen ze je ook van je bed op de operatietafel tillen toch? Waarom dan niet thuis van bed (desnoods beneden) over op een brancard.
Nou ja goed, op zich is er niks mis met in het ziekenhuis bevallen natuurlijk.
Ik bedenk me trouwens, was dat bij iemand anders hier niet ook zo? Die moest ook onder controle bij een gyn ipv een vk...
ik was 2 uur later al thuis.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef Meimeltje het volgende:
Is het zo dat je tegenwoordig dan echt al zo snel naar huis mag na een bevalling?
Bij zoontje 2,5 jaar geleden moest ik 2 nachten blijven. Zat gelukkig wel in een kraamsuite.
Ik moet deze keer verplicht in het ziekenhuis bevallen, de laatste maanden (na mn miskraam_) ben ik een aantal kilo's aangekomen waardoor ik nu een te hoog BMI heb. Ergens snap ik wel dat ze een lijn moeten trekken. Krijg zelfs een extra echo, extra controles op suiker e.d., maar ben gewoon heel erg gezondEn na de bevalling gaan we wel aan een goed dieet
Vind je de weken hard gaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:23 schreef vingerverf het volgende:
Oeh krampDat was ik al bijna weer vergeten
Succes met de kramp dan!
En Yeeyvoor de enkels van Huup!
Het gaat hier nu echt te hard trouwens!Niet bij te houden!
Nee! Niet de weken, het topic. De weken gaan behoorlijk traag momenteel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:31 schreef ymme het volgende:
[..]
Vind je de weken hard gaan?
Ik vind dat dus helemaal niet. Hihihi.
Bedankt! Ik kwam het net inderdaad ook tegen op googlequote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:45 schreef vingerverf het volgende:
[..]
Nee! Niet de weken, het topic. De weken gaan behoorlijk traag momenteel.
FTA: bij de IKEA hebben ze waterdichte hoeslakens die niet kraken of zweten, is met een soort rubber en daaroverheen iets van badstof. Dat werkte hier geweldig!
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nog ff eenvraagje? hoe zit het bij jullie met de obstipatie??? ik kan de laatste dagen niet, eet groente, fruit en vezels en drink voldoende vocht, maar ondertussen voel ik me zoooo opgeblazen...
nog tips? en ik dacht dat dit een kwaaltje was van later in de zwangerschap???
ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.
Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Er zijn nog iets van vezelzakjes die je ha voor kan schrijven (Vicky? Hoe heetten die dingen nou ook al weer?) en Rockabella zweert bij het eten van 2 kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag...
Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....
ik zal ook nog eens googlen op tips....
maar de brinta dus welquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...
Movicolon of Volcolonquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.
Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Er zijn nog iets van vezelzakjes die je ha voor kan schrijven (Vicky? Hoe heetten die dingen nou ook al weer?) en Rockabella zweert bij het eten van 2 kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag...
Volgens mijn stiefmoeder hebben ze dat bij de AH en die is ook nog te pruimen zei zequote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Pruimensap en gedroogde pruimen etc. kan je volgens mij krijgen bij de natuurwinkel ofzo.
Mooi dat het goed gaatquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat goed hier hoor Huupje.
Ben echt wel aan het aftellen van mijn werk. Ik merk dat ik zo langzaamaan in mijn coconnetje aan het raken ben. Beetje oogklepjes op enzo.
Leuk is wel dat deze baby veel drukker is in mijn buik dan Sasha. Erg gezellig, maar soms gewoon echt auw. Vanmorgen trapte hij volgens flink in mijn darmen en toen zei ik echt hardop auw.![]()
Voetjes beginnen een beetje op te zwellen de laatste dagen, maar echt alleen nog voor op mijn wreef dus tov jou heb ik niks te klagen.
Je krijgt standaard 2 litermaten om in te plassen. En dat giet je dan over in een pot.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Om 13.00 uur komt moeders voor moeders.
Ik ben benieuwdDe potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Ik pis natuurlijk wel zelf in een kan van ons zelf.
Ik denk dat MvM vooral daar heel blij mee zal zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Om 13.00 uur komt moeders voor moeders.
Ik ben benieuwdDe potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Ik pis natuurlijk wel zelf in een kan van ons zelf.
Ja, eigenlijk wel, ik zie eruit als 4 maanden zwangerquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat alles goed was vingerverf!En toch korter. Terwijl je zelf even dacht nog verder te zijn toch?
De mijne was toen ook inwendig, de apparatuur daar was gewoon ruk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:25 schreef vingerverf het volgende:
Ja, fijn hè?
Ze zij ook meteen toen ze het uitwendig probeerde: nee, zo ga ik niks zien, ga maar even plassen, doen we het inwendig.
En toen ging het meteen goed
Leuk dat de echo goed wasquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef vingerverf het volgende:
Echo gehad, vrolijk knipperend lampje!
Wel minder lang zwanger dan ik dacht, 6 weken, 3 dagen. (dus leuk boontje en moest inwendig)
Dan heb ik dus bij 3 weken al positief getest
mijn datum kan op 20 februari
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzoquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:44 schreef ymme het volgende:
Hihi van die maatkannen wist ik niet.
Heb er inderdaad 2 bij gekregen
En krijg volgende week een boek, en aan 't einde een mooi foto lijstje.
Leuk hoor. En nu niet meer in de wc pissen, maar in de kannen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
Hoort pijn aan je stuitje 'er' ook bij?
Ik heb ook alles in een keer gekregen. We hebben voor het serviesje gekozen. Het lijstje staat op het dressoir met alle echo's er in. De kratten kan ik hier een wijk verderop brengen. Is prima te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzomaar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
yup, deel van je bekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
Hoort pijn aan je stuitje 'er' ook bij?
Dat inderdaad. We reden toevallig gisteren nog langs het depot en toen vroeg vriend ook of ik nog wel wat had gehoord. Niet dus, terwijl ze bij de intake zelfs nog had aangegeven dat ze naderhand nog contact zou opnemen voor een attentie. Niet netjes en zeker niet handig voor je 'klantenbinding'...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzomaar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:37 schreef Asyniur het volgende:
En nog een mooie echo!![]()
miss_sly, valt wel mee hoor hoe lang ik moet wachten toch? Maar word er alleen wat ongeduldig van
VK wil trouwens dat ik tijdelijk halve dagen ga werken ivm extreme vermoeidheid en buikpijn![]()
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:44 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Bedankt voor de tip. Ik moet me maandag bij de VK melden, dus zal het dan gelijk bespreken als het niet over is. Ben overigens niet verzekerd voor fysiotherapie geloof ik... hmm
De eerste 9 keer moet je zelf betalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde.
Nou, in zoverre, mijn laatste menstruatie was ergens in 2007quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef ymme het volgende:
[..]
Leuk dat de echo goed was
Maar bij 3 weken positief testen maakt voor de datum toch geen verschil.
Ze tellen toch vanaf de eerste dag, van je laatste menstuatie.
Ik was 11 mei voor 't laatst ongesteld.
Dus nu 7 weken. Zo deed de verloskundige ook rekenen.
En hier was gelukkig met uitwendige echo, een vruchtzak en hartje te zien.
ik ben aanvullend verzekerd en heb recht op 14 behandelingen.Soms moet ik zelf iets betalen, somns niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde.
Ik heb gepraat met leidinggevende en management en iedereen reageerde vol begrip. Ik ben vandaag al eerder naar huis gegaan en vanaf morgen ga ik halve dagen werken en dan 's middags naar bed om bij te tanken. Zo gaan we elke week bekijken hoe het gaat en wanneer mogelijk voorzichtig aan weer opbouwen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asyniur, ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om nu al op je werk te gaan minderen, en ik vraag me ook af hoe ik ermee om zou gaan, maar ik hoop dat jij er wel wat mee gaat doen... uiteindelijk gaan jij en je kindje natuurlijk voor op je werk???
(voor een ander weet ik het wel, maar o wat heb ik zelf een moeite om mezelf af te remmen...)
Jij dus ook al zo'nquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef ymme het volgende:Nu ook al zware ruzie met
![]()
Ik twijfel zo aan alles, nu ook al aan onze relatie. Is deze wel goed genoeg om als ouders samen te gaan.
Financieel haalbaar, z'n kleine, kan ik het wel, moeder zijn?
Word gek van al die gedachtens...... En heb dan ook nog het gevoel datmij gewoonweg niet begrijpt.
Ja dat klinkt niet zo fijn nu je ook nog zwanger bent.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef ymme het volgende:Nu ook al zware ruzie met
![]()
Ik twijfel zo aan alles, nu ook al aan onze relatie. Is deze wel goed genoeg om als ouders samen te gaan.
Financieel haalbaar, z'n kleine, kan ik het wel, moeder zijn?
Word gek van al die gedachtens...... En heb dan ook nog het gevoel datmij gewoonweg niet begrijpt.
Misschien oefenweeen ofzo?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:37 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jemig poppejans, ik denk dat ik ook niet meer zou kunnen ophouden met huilen!
Eerlijk gezegd zou ik het niet helemaal vertrouwen hoor bij een nieuwe auto uit 2005 en zeker niet als er dan opeens nog dingen vanaf kunnen!
vingerrverf een goede echowat fijn
wel jammer dat je wat minder ver bent dan je dacht!
Ik heb de hele dag al dat mijn buik steeds keihard wordt en dan even daarna weer wat minder hard. Terwijl ik vanaf vrijdag al niks doe eigenlijk, dus te druk kan het niet zijn.
Vanmiddag was ik even in slaap gevallen op de bank, werd wakker omdat ik bijna weg dreef dus ik keek even op de thermometer, was het gewoon 29 graden in huis pfff! Ben maar snel naar buiten verhuisd met de hond en kat.
De baby heb ik in ieder geval wel weer genoeg gevoeld, morgen middag naar de verloskundige, ik ben benieuwd.
uhm ik stond met mijn mond vol tanden eigenlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:57 schreef Linda2205 het volgende:
pfft..karin, lekker dan! Hoe reageerde je? En werkdagen van 10u...dat je dat volhoud!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschapquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Kreeg vandaag het afhaalbericht van de blije doos....! Is de inhoud de moeite waard?
Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:13 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschap*doos hebben wil
*
En inderdaad heel erg achterbaks van je collega! Dat ze moeilijk doet over 3 min vind ik al lomp, maar klikken tegen de baas is nog triester. Maar idd: nananana en tralalalala voor de rest van het jaar vrij. en stiekemals ze niet kijkt
Maw: Het bloed bevat stamcellen die kunnen helpen bij het genezen van bijv. leukemie.quote:Nabelschnurblut: Begehrter Stoff
Nabelschnurblut ist sehr gefragt, da es Stammzellen enthält, die schon heute für die Forschung und zur Behandlung schwerer Erkrankungen eingesetzt werden, zum Beispiel der Leukämie, bei der allerdings keine eigenen Zellen zum Einsatz kommen. Die Entnahme von Nabelschnurblut nach dem Abnabeln ist risiko- und schmerzlos, allerdings bietet nicht jedes Krankenhaus diesen Service an. Was Forscher besonders fasziniert: Ähnlich wie embryonale Stammzellen sind jene aus dem Nabelschnurblut noch flexibel und undifferenziert, sie können zu verschiedenen Zelltypen heranreifen und unterschiedliche Organe oder Gewebe ausbilden. Hier tun sich Chancen auf wie bei der Forschung mit Stammzellen aus menschlichen Embryonen, ohne dass moralische Bedenken nötig wären
Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doosquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!
Volgens de mevrouw daar duurt het 6 tot 8 weken voordat je aanvraag in hun systeem verwerkt is, en de brieven voor het ophalen van de doos worden maar 1 keer per maand uitgestuurd.
Ik had gevraagd of ik dan uberhaupt nog wel een doos kreeg maar ze zei dat ik hooguit pech had en de zwanger doos mocht komen halen als ik al bevallen was maar ze heeft niet gezegd dat ik de doos niet meer zou krijgen ofzo.
oh dat zou ik niet weten eigenlijk, dan hoop ik ook voor je dat je mams em volgende week kan afhalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doos![]()
Ik ga voor je duimen dat jij 'm ook snel hebt! Las wel ergens dat de afhaalbon gewoon met de prenatal-folder meekomt? Heb je 'm dan niet gemist?
als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Karin wat gek joh dat ze moeilijk doen over 3 minuutjes langer pauze, zeker als je eigenlijk officieel gewoon recht hebt op meer pauze!
Huup ja misschien wel oefenweeen, ik heb verder niet echt bijgehouden hoevaak het is ofzo hoor, maar toch wel zeker 2x per uur. Dat is zo lastig vind ik, je weet niet hoe iets hoort te voelen en of je denkt wat je voelt dat dan ook is.
meestal is mijn buik keihard met voorafgaand een paar steken hier en daar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.
succes ermee iig! hopelijk kan je vannacht goed slapen en komen de harde buiken morgen pas weer terug
Het was inderdaad nuttig en leuk. Ik vond alleen dat de verloskundige uit Akkrum wel wat vaker adem mocht halen, ik werd er benauwd van zo snel als zij praattequote:Op woensdag 1 juli 2009 08:47 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteravond voorlichting over zwnagerschap en bevalling gehad in het ziekenhuis. McLaura was d'r ook. Was wel nuttig en vermakelijk. Grappig zo'n hele zaal vol dikke buikies.
Haha dat vond ik dus ook! "Mens haal eens adem, straks val je om!" Maar ze kon wel leuk vertellen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het was inderdaad nuttig en leuk. Ik vond alleen dat de verloskundige uit Akkrum wel wat vaker adem mocht halen, ik werd er benauwd van zo snel als zij praatte
En ik vond dat Perquin - die ik ken als een sympathieke arts - er wat bijstond alsof het haar even niet boeide. Maar goed, misschien was er iets vervelends gebeurd tijdens de dienst gisteren.
Wel leuk dat ze op alle aspecten ingingen!
Ja hoor, klinkt bekend. Logisch ook, want je buik zit vol met baarmoeder, baby, vruchtwater en placenta en alle overige organen komen in de verdrukking. Ik denk dat het pas weer goedkomt na de bevallingquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:37 schreef Ca.ra het volgende:
Dag mede-slecht-slapers!
Ik had vanochtend ineens last van maagzuur, terwijl ik nog in bed lag en niks gegeten had. Tenminste, ik denk dat het maagzuur was, ik heb dat normaal nooit.
De hele maagstreek begint sowieso in de verdrukking te komen, vooral ook na het avondeten. Ik heb meer honger dan ruimte in de maag op het moment en telkens zo'n 'lopend buffet'-gevoel tien minuten na het eten. (dat je net iets te vol gepropt zit zeg maar). Overdag gaat het nog wel (dan spreid ik ook de boel, twee mini-lunches enzo) maar 's avonds lijkt het ook voor geen meter te zakken. Klinkt dat bekend bij jullie?
Inderdaad, ze bracht het allemaal leuk!quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha dat vond ik dus ook! "Mens haal eens adem, straks val je om!" Maar ze kon wel leuk vertellen.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, klinkt bekend. Logisch ook, want je buik zit vol met baarmoeder, baby, vruchtwater en placenta en alle overige organen komen in de verdrukking. Ik denk dat het pas weer goedkomt na de bevalling
Ja, was kort maar krachtig, onze paarse minimeet (haha, we hadden allebei paars aanquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:07 schreef RockabeIIa het volgende:
McLaura & Sorbo, wat leuk dat jullie gister geminimeet hebbenWonen jullie ver uit elkaar?
McLau, hoe is het met je buik? Nog veel gegroeid sinds de fotosessie?
We hebben elkaar maar kort gesproken. Veel te druk met gadgets verzamelenquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:07 schreef RockabeIIa het volgende:
McLaura & Sorbo, wat leuk dat jullie gister geminimeet hebbenWonen jullie ver uit elkaar?
Ja, had eigenlijk willen blijven, maar de familiedouche was kapot en met Ruben in zo'n klein hokje werd heeeeel hard gillen en om nou zelf enkel te kunnen douchen om 6 uur 's ochtends, 10 uur 's avonds of tijdens het middagdutje vind ik ook zowatquote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:23 schreef RockabeIIa het volgende:
<offtopic>
Ik vond het heel kaal allemaal in Friesland en kon beter in een ander land dan daar kunnen gaan wonen want de eerste tijd verstond ik er geen zak van allemaal.
</offtopic>
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:29 schreef sindell het volgende:
Goedemorgen dames!
Ik zag allemaal goed nieuws over echo's, verlof en nog iets, waarvan ik het niet meer weet. Super!!
Hier gaat het allemaal moeizaam, elke ochtend tot nu toe nogen dan strijd leveren om er wat in te krijgen. Zodra dat een beetje gelukt is knap ik gelukkig op en de middagen zijn goed. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het nu eenmaal zo is
Heb ontdekt dat mandarijnen wel erg fijn zijn tegen het misselijke gevoel.
Wat betreft schildklier moet ik verdubbelen met mijn dosis en om de 6 weken ofzo controle. Dat valt ook allemaal mee gelukkig.
Morgen 8 weken alweer![]()
Ja, ik had al gezegd 'Sorbo komt ook', wist ik veel hoe je echt heettequote:Op woensdag 1 juli 2009 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Vind je het gek? "Oh, dan ben jij dus mijn hulp in huis" en tegen man: "Dit is Sorbo"
Wat omschrijf je dat toch weer heerlijkquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat het een combi is maar toch zal je kindje er eerst klaar voor moeten zijn, panda. Darmproblemen (zoals bijv. diarree) kunnen wee-opwekkend zijn of harde buiken geven.
Met dit weer hebben trouwens heel veel mensen diarree (ikzelf ook helaas...naja beter dan harde uitgedroogde brokken, toch?)
Dat hebben de mama's op de psz net al ff gedaan. Maar dan moet meneer eerst eens goed gaan liggen enzo!! maar we gaan er stiekum vanuit dat ie in het weekend komt!!quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:57 schreef Nijna het volgende:
MeNicole, spreek die kleine eens even vermanend toe dan
Als je niet verwacht dat hij vroeger wordt geboren, vind ik het apart dat je wel die indruk wekt. Ik vind het niet verwonderlijk dat Sly daar wat over zegt, ik zie het namelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:31 schreef panda1980 het volgende:
Ik had al zoeen antwoord verwacht ja.
Maar het is niet zo dat ik echt verwacht dat hij vroeger wordt geboren.
Ik vraag gewoon of het serieus vaker voorkomt direct voor een bevalling.
En zolang kan het nu ook niet meer duren hoogstens nog een maand dus dat is zo voorbij.
Ik heb gemerkt dat er toch meer tijd in het geboorte kaartje is gaan zitten dan ik van tevoren gedacht had. Niet dat je nou echt 14.5 week nodig hebt om het kaartje te maken ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:55 schreef martine1984 het volgende:
Poppedein, das goed nieuws!![]()
even een vraagje tussendoor, wanneer is het handig om de geboorte kaartjes uit te zoeken? Ik heb erge last van planningsgekte of zo... Er is nog zoveel veel te doen voor dat Puk komt, ik heb nog maar 14,5 week... Zondag gewoon al weer een half jaar zwanger
Ik bedoelde het niet rot, hoor, maar in iedere post klinkt gewoon door dat je je kleine ieder moment verwacht en er weinig ruimte is voor de mogelijkheid om misschien wel over tijd te lopen. En dat is echt een grotere kans dan dat ie te vroeg komt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:31 schreef panda1980 het volgende:
Ik had al zoeen antwoord verwacht ja.
Maar het is niet zo dat ik echt verwacht dat hij vroeger wordt geboren.
Ik vraag gewoon of het serieus vaker voorkomt direct voor een bevalling.
En zolang kan het nu ook niet meer duren hoogstens nog een maand dus dat is zo voorbij.
De een zegt van wel, de ander zegt van niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:17 schreef vingerverf het volgende:
Hoe zat dat ook alweer met ei, geen rauw ei, dat weet ik, maar zachtgekookt dan?
Ja ok dan maar het kwam wel een beetje rot over. Alsof meerdere mensen hier zich eraan storen dat ik zo graag wil dat hij geboren wordt. Maar ik zal het dan wel verkeerd opgevat hebben denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet rot, hoor, maar in iedere post klinkt gewoon door dat je je kleine ieder moment verwacht en er weinig ruimte is voor de mogelijkheid om misschien wel over tijd te lopen. En dat is echt een grotere kans dan dat ie te vroeg komt.
Verder wat al gezegd is: waarschijnlijk het weer, dat is niet heel raar. Goed drinken, gewoon gezond blijven eten en wat meer zout misschien inderdaad.
Ik ben het zwanger zijn al 20 weken meer dan zat, maar ik ga er nog steeds uit dat het toch minstens 40 weken wordt en waarschijnlijk meer. Natuurlijk ga je in deze weken nog meer op je lichaam letten, en denk je bij veel steekjes of dingetjes: oe, zou dit het zijn? Maar ik ga er maar van uit dat 'dit' het toch niet is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:45 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ja ok dan maar het kwam wel een beetje rot over. Alsof meerdere mensen hier zich eraan storen dat ik zo graag wil dat hij geboren wordt. Maar ik zal het dan wel verkeerd opgevat hebben denk ik.
Vind het alleen jammer dat ik zo op jullie overkom alsof ik geen geduld heb.
Maar het klopt inderdaad dat ik het zat ben om zwanger te zijn met dit weer maar dat wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee hou dat het nog langer kan duren dan ik denk.
http://www.trotsemoeders.(...)at-een-steenbaby-is/quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:04 schreef Estrys het volgende:
Dames, er is er nog nooit eentje blijven zitten![]()
![]()
* Estrys rent snel weer het topic uit voordat iemand haar in elkaar slaat![]()
Mja, je komt inderdaad ongeduldig over. Het scheelt ook dat je niet de hele zwangerschap meegepost hebt, nu lijkt het alsof je hier alleen maar binnen komt walsen om te klagen, dat komt gewoon niet zo gezellig over.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:45 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ja ok dan maar het kwam wel een beetje rot over. Alsof meerdere mensen hier zich eraan storen dat ik zo graag wil dat hij geboren wordt. Maar ik zal het dan wel verkeerd opgevat hebben denk ik.
Vind het alleen jammer dat ik zo op jullie overkom alsof ik geen geduld heb.
Maar het klopt inderdaad dat ik het zat ben om zwanger te zijn met dit weer maar dat wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee hou dat het nog langer kan duren dan ik denk.
Nou ik klaag helemaal niet vind ik. Snap echt niet hoezo jullie zo over mij pratenquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:37 schreef innepin het volgende:
[..]
Mja, je komt inderdaad ongeduldig over. Het scheelt ook dat je niet de hele zwangerschap meegepost hebt, nu lijkt het alsof je hier alleen maar binnen komt walsen om te klagen, dat komt gewoon niet zo gezellig over.
Niet om mezelf nou op te hemelen, maar we zijn even ver in de zwangerschap en ik vind het ook best zwaar met dit weer, maar ik klaag echt lang niet zo veel als jij.
Maar goed, ik hoop voor jou dat je kindje gauw komt dan, dat je niet tot 42 weken hoeft te wachten. Probeer jezelf niet al te gek te maken, hoe moeilijk dat ook kan zijn... elk onbekend pijntje of kwaaltje ís ook spannend, maar helaas betekent het niet per se iets
Over geboortekaartjes trouwens, ik heb net pas de proefdruk geregeldEn de mevrouw bij de drukker moest gewoon lachen om de 'proefnaam' op het kaartje Homer, je weetz
![]()
Whehe.
Die had ik een paar weken geleden al gekregen ja. Hij zat best vol voor zo'n klein doosje en is zeker de moeite waard als je nog een ouder kindje hebt lopen. Er zaten namelijk tuitbekers en kunststof lepels in, naast de zeehondenknuffel ('Dumpy'quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil het ook uiterlijk week 37 af hebben, maar wij hebben er dus maandag aan gezeten. Op 33 weken dus.
Maar er zijn er ook die het al met 20 weken regelen bij wijze van spreken.
Wupwup, heb je ook de verrassingsdoos van de Babydump gehaald/gekregen?
Ik moet er nog steeds een keertje heen om die te halen. Het ligt helemaal niet in de richting voor mij, maar ik meen me te herinneren van bij Sasha dat het wel een leuke doos was. Er zat meer in dan bij die van het kruidvat.
Dat is een oplossing.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:03 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Nou ik klaag helemaal niet vind ik. Snap echt niet hoezo jullie zo over mij praten![]()
Als jullie mij toch als klager zien haal me dan maar uit de lijst dan heb ik ook geen zin meer om hier mee te posten.
Ja, nou...we zouden maar net dat stel zijn waarbij het toch niet goed gezien is. Ik heb het al gedroomd, dus wie weetquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:10 schreef Stiemie het volgende:
Ondanks de 1000% toch ook een jongensnaam Miss sly?![]()
Wij waren zo blij dat we wisten dat het een meisje is. Jongensnaam wilde ook deze keer helemaal niet lukken.
Ja maar als ik hier niet mijzelf kan zijn en kritiek krijg van iedereen is het voor mij niet zo gezellig meer om mee te posten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een oplossing.
De andere is natuurlijk dat je gewoon meepost en meekletst. Is veel gezelliger, lijk me, voor iedereen
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:40 schreef lily het volgende:
Blijkt dat ik al dagen naar mijn eigen hartslag aan het luisteren ben![]()
idioot hehquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:45 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat zou ook typisch wat voor mij zijn.
Ach, laat haar lekker gaan joh, die valt lekker in de slachtofferrol en verwacht nu dat we gaan smeken of ze blijft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een oplossing.
De andere is natuurlijk dat je gewoon meepost en meekletst. Is veel gezelliger, lijk me, voor iedereen
lol!quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:48 schreef lily het volgende:
[..]
idioot heh
's avonds voor het slapen gaan even luisteren en dan het ding met een geruststellend gevoel weer wegleggen
Gelukkig; ik leef nog
Nou, zo had ik wel een klasgenootje op school die dr eigen polsslag niet kon vinden, wit wegtrok en verschrikt zei "Ik ben dood!"quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:48 schreef lily het volgende:
[..]
idioot heh
's avonds voor het slapen gaan even luisteren en dan het ding met een geruststellend gevoel weer wegleggen
Gelukkig; ik leef nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |