abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70527838
pfft..karin, lekker dan! Hoe reageerde je? En werkdagen van 10u...dat je dat volhoud!

En MIss, dat is wel heel lief. Bedrag doet er niet toe, het gaat om het gebaar. Maar blijkbaar is zoiets dan niet landelijk geregeld en bepaald ieder dat voor zich?

Ik had best mee willen doen met iets als MvM, maar ik heb hier nog niet zoiets kunnen ontdekken. Wel zijn ze heel erg reclame-makerig voor het geven van bloed uit de navelstreng. Is dat in NL ook en zijn er mensen die dat willen doen? Ik weet het niet zo goed. Aan de ene kant maakt het me niks uit, gebruik het maar, beter als weggooien, maar ik vraag me af waarom je toestemming moet geven. Maw, wat heeft het voor mij of de baby voor gevolgen?

En hier kregen we vandaag het eerste .pdf-bestandje met het geboortekaartje. Niet zoals ik het wil, maar toch al wel heel erg leuk om de naam van ons meisje op zo'n kaartje te zien staan!
Lotte!
Noah!
pi_70528145
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:57 schreef Linda2205 het volgende:
pfft..karin, lekker dan! Hoe reageerde je? En werkdagen van 10u...dat je dat volhoud!

uhm ik stond met mijn mond vol tanden eigenlijk
Helemaal nadat een collega dat dan tegen mij leidinggevende gaat zeggen en niet even rechtstreeks.
Mijn leidinggevende deed er wel luchtig over.
Ik vind het alleen zo achterbaks van mijn collega.
Nou ja, nog maar 9 keer werken....tralalalala en dan kom ik het hele jaar niet weer nananana

Leuk van de proefje van het kaartje, dan wordt het wel echt he!

Dat van die navelstreng, ik heb er weleens over gehoord, maar ik heb geen idee of ze dat ook daadwerkelijk doen eigenlijk.

Kreeg vandaag het afhaalbericht van de blije doos....! Is de inhoud de moeite waard?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70528497
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Kreeg vandaag het afhaalbericht van de blije doos....! Is de inhoud de moeite waard?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschap *doos hebben wil *

En inderdaad heel erg achterbaks van je collega! Dat ze moeilijk doet over 3 min vind ik al lomp, maar klikken tegen de baas is nog triester. Maar idd: nananana en tralalalala voor de rest van het jaar vrij. en stiekem als ze niet kijkt
Lotte!
Noah!
  Moderator dinsdag 30 juni 2009 @ 22:15:38 #179
5428 crew  miss_sly
pi_70528577
Van dat navelstrengbloed zag ik toevallig ook gisteren in het ziekenhuis over en wij denken er nu over om dat te doen. Maar ik wil wel wat informatie hoe en wat, waarvoor wordt het gebruikt, etc.

Karin, wat een nare collega. Maar je hebt bijna verlof

Poppejans, zeker een second opinion Dit riekt toch wel erg naar oplichterij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:22:03 #180
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70528857
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:13 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschap *doos hebben wil *

En inderdaad heel erg achterbaks van je collega! Dat ze moeilijk doet over 3 min vind ik al lomp, maar klikken tegen de baas is nog triester. Maar idd: nananana en tralalalala voor de rest van het jaar vrij. en stiekem als ze niet kijkt
Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!
Volgens de mevrouw daar duurt het 6 tot 8 weken voordat je aanvraag in hun systeem verwerkt is, en de brieven voor het ophalen van de doos worden maar 1 keer per maand uitgestuurd.

Ik had gevraagd of ik dan uberhaupt nog wel een doos kreeg maar ze zei dat ik hooguit pech had en de zwanger doos mocht komen halen als ik al bevallen was maar ze heeft niet gezegd dat ik de doos niet meer zou krijgen ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70528885
Ik weet niet hoe je Duits is Miss, maar hier staat:
quote:
Nabelschnurblut: Begehrter Stoff
Nabelschnurblut ist sehr gefragt, da es Stammzellen enthält, die schon heute für die Forschung und zur Behandlung schwerer Erkrankungen eingesetzt werden, zum Beispiel der Leukämie, bei der allerdings keine eigenen Zellen zum Einsatz kommen. Die Entnahme von Nabelschnurblut nach dem Abnabeln ist risiko- und schmerzlos, allerdings bietet nicht jedes Krankenhaus diesen Service an. Was Forscher besonders fasziniert: Ähnlich wie embryonale Stammzellen sind jene aus dem Nabelschnurblut noch flexibel und undifferenziert, sie können zu verschiedenen Zelltypen heranreifen und unterschiedliche Organe oder Gewebe ausbilden. Hier tun sich Chancen auf wie bei der Forschung mit Stammzellen aus menschlichen Embryonen, ohne dass moralische Bedenken nötig wären
Maw: Het bloed bevat stamcellen die kunnen helpen bij het genezen van bijv. leukemie.

Wat verder op die website staat zijn de voor- en nadelen van het doneren van het bloed aan een bloedbank, of het voor privé gebruik laten opslaan van het bloed. Privé zijn er kosten aan verbonden, maar ben je er van verzekerd dat je er beschikking over hebt, mocht je het nodig hebben. Bij een bloedbank kost het je niks, doe je een donatie zeg maar, maar als je het nodig hebt, moet je net zo op een wachtlijst als anderen. Je kan dan wel een aanvraag doen op je eigen bloed, maar natuurlijk alleen als het niet al vergeven is.
Lotte!
Noah!
pi_70528959
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!
Volgens de mevrouw daar duurt het 6 tot 8 weken voordat je aanvraag in hun systeem verwerkt is, en de brieven voor het ophalen van de doos worden maar 1 keer per maand uitgestuurd.

Ik had gevraagd of ik dan uberhaupt nog wel een doos kreeg maar ze zei dat ik hooguit pech had en de zwanger doos mocht komen halen als ik al bevallen was maar ze heeft niet gezegd dat ik de doos niet meer zou krijgen ofzo.
Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doos

Ik ga voor je duimen dat jij 'm ook snel hebt! Las wel ergens dat de afhaalbon gewoon met de prenatal-folder meekomt? Heb je 'm dan niet gemist?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:24:43 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70528975
ymme, heb je binnenkort een gesprek met de vlos of ha over je gevoelens?
ik weet niet in hoeverre je posts hier echt een afspiegeling zijn van je dag of dat je alleen dingen van je afschrijft, maar de zorgen lijken zo sterk te overheersen...

verder even een snelle voor iedereen!
en zeker voor de auto van poppejans en anti-:* voor de collega van karin

vandaag weer de hele dag op de bank gelegen, en rug lijkt zic weer herpakt te hebben pfoe!
nou maar hopen dat dit gen 2-a-3-wekelijks ritueel wordt, zoals bij eli...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70529032
Het is bij een officiele dealer waar ik de auto ook nieuw gekocht heb, en hij heeft het me allemaal ook wel laten zien wat er mis was. Het is echt heel erg balen (en janken, maar dat is alweer over hoor haha) maar t' is niet anders. (helaas dus deze maand echt heeeeel zuinig leven en niks kopen voor baby...)
Zowat de hele onderkant was verroest, lijkt me niet normaal bij een autootje van 4 jr oud, dus dat wil ik nog wel even navragen, dat ik niet over 2 jaar weer zoveel kan gaan ophoesten.

Jaaa leuk de Blije Doos Karin, vertel wel effe wat er allemaal in zat! Ik heb geloof ik alles aangevraagd wat gratis aan te vragen was Helaas nog niks in huis, binnenkort ga ik de doos van Babydump even halen, daar zat geen ''maanden zwanger termijn'' aan vast.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70529037
Ook duimen voor jou dus Davinia! Hopelijk blijft het lekker weg!
Lotte!
Noah!
pi_70529095
Poeh Davinia, dat hoop ik ook niet voor je, je hebt nog zo'n lange tijd te gaan!

Ymme, zoals Davinia het zegt denk ik ook al een tijdje.
Je komt zo down over. Je maakt je ook zoveel zorgen....
pi_70529121
Karin wat gek joh dat ze moeilijk doen over 3 minuutjes langer pauze, zeker als je eigenlijk officieel gewoon recht hebt op meer pauze!

Huup ja misschien wel oefenweeen, ik heb verder niet echt bijgehouden hoevaak het is ofzo hoor, maar toch wel zeker 2x per uur. Dat is zo lastig vind ik, je weet niet hoe iets hoort te voelen en of je denkt wat je voelt dat dan ook is.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:28:40 #188
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70529166
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doos

Ik ga voor je duimen dat jij 'm ook snel hebt! Las wel ergens dat de afhaalbon gewoon met de prenatal-folder meekomt? Heb je 'm dan niet gemist?
oh dat zou ik niet weten eigenlijk, dan hoop ik ook voor je dat je mams em volgende week kan afhalen
ik heb nog geen folders en dergelijke gehad hier en ik hou de post nauwlettend in de gaten

Dat van die navelstreng dat had ik nog nooit gehoord zeg! Goh dat klinkt toch ook wel als heel nuttig onderzoek enzo. Wist er niets vanaf.

Davinia fijn dat de rugpijn weer wat minder is hopen dat het wegblijft inderdaad.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70529268
Ik krijg alleen de blije doos dit keer (hoop ik) vorige keer had een vriendin me opgegeven voor een doos van Felicitas, lief bedacht. Maar wat een irritant mens! Meike was een paar weken oud denk ik, en lag in de box, vervolgens komt er een mevrouwtje binnenwalsen die Meike uit de box plukt....!
En me vervolgens vanalles wil aansmeren. Ik heb uiteraard niks gekocht.

Trouwens ik kreeg de afhaalbon van de blije doos gewoon met de post. niet met de reclame mee.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:37:17 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70529522
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Karin wat gek joh dat ze moeilijk doen over 3 minuutjes langer pauze, zeker als je eigenlijk officieel gewoon recht hebt op meer pauze!

Huup ja misschien wel oefenweeen, ik heb verder niet echt bijgehouden hoevaak het is ofzo hoor, maar toch wel zeker 2x per uur. Dat is zo lastig vind ik, je weet niet hoe iets hoort te voelen en of je denkt wat je voelt dat dan ook is.
als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.
succes ermee iig! hopelijk kan je vannacht goed slapen en komen de harde buiken morgen pas weer terug
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:45:27 #191
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_70529859
Holy **** Poppejans, ik snap wel dat je even flink moets snotteren! Vind die garage het zelf nu niet raar dat die hele onderkant verroest is bij een 4 jaar oude auto? Bizar zeg, zou je daar nog ergens mee terecht kunnen ofzo?

BJ, ik heb aan het begin van de avond mijn paracetamol-mengsel op mijn enkel gesmeerd en al waar het zit heb ik 0,0 jeuk Het werkt gewoon, ben zo blij! Wie gaf die tip nou ook al weer? (Sorry, ik vergeet echt álles).. Poppejans toch? Nouja, héél erg veel dank!! Dikke , hiervoor, dat wordt lekker slapen vannacht!

Karin, wat een nare collega zeg, blech.. En dat je dat dan ook meteen te horen krijgt van je leidinggevende, die van mij zou echt niet meteen deze keer op de strepen gaan staan.. En dan nog, jémig.. Give a little, take a little hoor, het zal vast ook wel gebeuren dat je eerder op je werk bent en alvast begint, of net ff wat minuten blijft hangen om iets af te maken. Stom om dan híerover te gaan klagen

En stancellenonderzoek via navelstrengen? Ik google het morgen even, want dat klinkt als iets waar ik best aan mee wil werken. Bijzonder!

Dan ga ik nu lekker naar bed, ik ben zó moe.. Morgen is mijn eerste woensdag in een serie van 8 (met 1 woensdag onderbreking) dat ik 4 uurtjes over ga werken (normaal ben ik de woensdag vrij) om uit de brand te helpen met de zomervakantie. Ik zie er stiekum wel tegenop, terwijl ik mag beginnen zo laat als ik wil en daarna voor de rest van het jaar klaar ben met uren opbouwen voor de extra dagen die ik heb genomen.. Maar het valt vast mee, want als je dan 4 uurtjes gewerkt hebt en weer naar huis mag is het natuurlijk een heel lekker makkelijk daggie!

Ciao allemaal!
3!
pi_70530095
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.
succes ermee iig! hopelijk kan je vannacht goed slapen en komen de harde buiken morgen pas weer terug
meestal is mijn buik keihard met voorafgaand een paar steken hier en daar.
Ik dacht alleen dat je harde buiken alleen had als je te druk geweest was ofzo, maar aangezien ik sinds vrijdag van mijn vriend helemaal niks meer mag doen, is het alleen nog maar bankhangen en in de tuin zitten. Maar goed ik ga ook helemaal nergens vanuit ofzo hoor! Het zal er vast allemaal bij horen
pi_70531434
Hahahhaa, ik gaf je die tip Inantrix, t andere popke Maar vooral heel heeeel erg fijn dat t helpt, het is voor mij ook ooit een gouden tip geweest, heerlijk gewoon! Al werkt t niet eeuwig, maar als je maar eenmaal in slaap bent!

Heb trouwens vandaag de uitslag van de parvo bepaling binnengekregen, niets aan t handje, zelfs al antistoffen van een vroeger doorgemaakte infectie en dus beschermd nu. Gelukkig maakte ik me er intuitief al helemaal geen zorgen meer over, maar tis toch wel heel fijn als bevestiging.
En ohhh nog maar 4 daagjes werken in 2 weken tijd, heerlijk. Ik kijk er echt naar uit, helemaal met t mooie weer nu!

Verder alleen even snel bijgelezen, want heb met dit weer weinig zin om achter de computer te zitten, maar even een hele dikke voor iedereen die m goed kan gebruiken!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_70531538
Dat is erg fijn nieuws Poppedein, van die parvo die je dus niet hebt!
Ook heerlijk vooruitzicht dat je bijna verlof hebt.
En heb je dan nog werkdagen met alleen maar spreekuur? Of kun je nog je bed uit worden gebeld voor een bevalling?
pi_70531886
Ik heb nog 2 spreekuur dagen, en nog 2 achterwachten, waarbij ik kraamvisites rijd en gebeld kan worden als mijn collega dubbelstaat tijdens een bevalling. In dat laatste geval kan ik zowel 's nachts als overdag gebeld worden, maar ach..als dat zo is, kan ik daarna weer zo makkelijk bijslapen dat me dat echt helemaal niets uitmaakt.

Had afgelopen vrijdag mn laatste dienst waarbij ik een mw had die hyperventileerde en continue flauwviel waarbij ze steeds bijna van t bed viel (uitzonderingen dames, uuuuuuuuuuuitzonderingen!!) en toen merkte ik wel dat tlichamelijk eigenlijk niet meer te doen was om zo te moeten "handelen" tijdens een dienst, dus ik was blij dat dat de laatste keer was. Ook al vond ik t ook wel enigzins frustrerend dat me dat moeilijker afging terwijl ik me eigenlijk nog prima voel lichamelijk!

Pluim voor jou trouwens hoor, dat je t redt zonder extra pauzes etc, jemig en dat op een dagvan 10u, al snap ik goed dat je er geen werk van maakt als niemand dat ooit gedaan heeft. Maar dat je collega dan uberhaupt durft te zeuren over 3 minuten extra, daar valt mn mond echt van open... helemaal als je lokatieleider t blijkbaar nodig vindt je daarop ook nog aan te spreken... ik zeg: bluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugh
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:48:39 #196
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70532354
Poppedein wat een fijn nieuws van je Parvo uitslag!
op en top beschermd dus

En ook al bijna verlof jeuh!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70533038
Joehoe, ben d'er weer weekje Egypte was erg chill, super weer en zwembaden, alleen wel jammer van de diarree die ik al sinds vrijdag te pakken heb (de vloek van de farao noemden ze dat), zeker als je de pilletjes die je meegenomen had (in case of, mij gebeurd toch niks) stiekum toch niet mag hebben met je zwangere lijf... Veel water en thee dus maar gedronken... Hopelijk trekt het nu snel weg nu we weer in nl. zijn...

Ik heb nog niet helemaal bijgelezen dus dan heb ik de rest van de vakantieweek ook wat te doen hihi...

Wel zag ik vingerverf er nieuw bij?! Welkom en gefeliciteerd!

Ik ga weer verder lezen (nog 2,5 topic te gaan)
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:12:05 #198
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70533119
heee welcome back!
fijn dat het lekker was jammer van de diarree
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 1 juli 2009 @ 06:41:03 #199
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_70535935
Ow, Poppedein, woops! Sorry hoor, jou bedoelde ik ook! Het is echt heel suf, maar ik herken mensen eigenlijk altijd aan hun avatars, maar als ik dan op mijn telefoon zit te internetten zie ik die avatars niet en ga ik namen door elkaar halen.. Nogmaals dank! Ik was er vanmorgen wel weer heel vroeg wakker van, maar dan begin ik mijn 4 uurtjes overwerk maar een uurtje vroeger, dan hoop ik dat ik vanmiddag een tukje kan doen (met deze hitte? Yeah right!).. Evengoed heb ik er dus tot een uur of 4/half 5 geen last van gehad Een voor jou!

En Lijnloos, welkom terug weer! Balen van die diarree, ik haat dat.. Ik had dat ook zo erg toen ik in Turkije was, gelukkig wisten wij al dat ik zwanger ben toen we onze vakantie boekten, daarom hebben we bijv. Portugal en Spanje links laten liggen en zijn we naar Italië gegaan, daar is het kraanwater schoner.. Maarehm, Egypte lijkt me echt een heel stoer land, leuk dat je ukkepuk daar al een soort van geweest is een keer
3!
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:32:14 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70536742
Poppedein, wat heerlijk dat je al bijna verlof hebt! Het lijkt me idd loeizwaar hoor, om iemand er echt door te moeten loodsen.

En ik wilde nog iets zeggen... Ehm... Oh ja, ook voor jou, fijn dat die Parvo negatief bleek!

Hier een beetje
Dat was ik gisteren al na een dag werken dus zonder middagtukje, maar nadat ik gisteren tot 2 keer toe tegen iemand zei dat Sasha zo'n zoete slaper was en dat hij noooooooooooooooit 's nachts wakker werd... Meneer ging even het tegendeel bewijzen vannacht. Tussen 0.00 en 4.00 was het dus raak hier. Huilen, hangen, geen drinken, wel drinken, geen honger, toch wel honger...
Nou ja goed, vandaag maar een halve dag werken en dan vanmiddag samen tukken en dan komen we er wel weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')