en eerste keer OPquote:Op maandag 29 juni 2009 19:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
vriendlief is er van overtuigd dat ons kindje een kerstkindje wordt...
we zullen zien, ik weet het niet,
maar mijn moeder, zus (en schoonmoeder) zijn allen voor de uitgerekende datum bevallen.
Mijn moeder, 1 x bij 38 wk, 1x bij 34,5 wk, mijn zus met alledrie ook ongeveer bij 38 wk
dus ik verwacht wel een klein beetje dat we ons kindje in 2009 mogen verwelkomen...
Dat wordt je nieuwe droom toch 3 zoonsquote:Op maandag 29 juni 2009 17:48 schreef RockabeIIa het volgende:
ik moet trouwens mijn hele beeld van je bijstellen!jij had nl mijn droom: 2 zoons. Maar nu krijg jij ene bij, das wennen voor mij hoor!
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:06 schreef lily het volgende:
Dan is de kans dat jouw kindje wat eerder komt er inderdaad wel, BJ..
[..]
Dat wordt je nieuwe droom toch 3 zoons
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:15 schreef Asyniur het volgende:
Ik lees allemaal goed nieuws en zie mooie echofoto's voorbij komen!![]()
En voor de dames die het nodig hebben![]()
17 juli hier pas de eerste echo. Dan ben ik 9w4d. Verder laten we geen onderzoeken doen. Dus daarna komt nog de 20 weken echo. En ik wil nog graag een pretecho. Maar das allemaal nog ver van mijn bed show. Eerst maar eens 17 juli afwachtendas nog 2,5 week![]()
Nou ik wil gewoon nog een mooie echo als ik wat verder ben. Bovendien (wist ik eerst ook niet) krijg ik een pretecho vergoed van mijn verzekeraarquote:Op maandag 29 juni 2009 19:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik duim voor je!![]()
Hier ook geen extra onderzoeken laten doen, we doen straks ook alleen de 20wk echo. En misschien dan nog een pretecho als ie deze niet combineert. (Dat kan namelijk ook volgens mij)
Ik heb zelf van zowel mijn moeders als vaders kant alleen maar nichtjesquote:Op maandag 29 juni 2009 19:14 schreef RockabeIIa het volgende:
hier klopte het wel dat de eerste in de reeks ALTIJD een knul is. Al vele generaties lang. Vond ik ook heel grappig.
Ja, twv 90 euroquote:Op maandag 29 juni 2009 19:59 schreef huuphuup het volgende:
een pretecho vergoed van de verzekeraar?![]()
wil ik ook!waarom is dat? En welke verzekeraar heb je? haha
Ja, vond ik ookquote:Op maandag 29 juni 2009 19:16 schreef Vlindur het volgende:
Davina, wat jammer dat je bij me weggaat!![]()
Dan gaan we gewoon voor die tweeling datum oke?En hoe kun je nu al bijna zeker weten wat het word? Ik wil ook zulke echo's!
jasekerssss was al besug!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef innepin het volgende:
Asy, goed geregeld bij FBTOIk krijg helemaal niks van de verzekering
![]()
Rocka darrrrling, heb je zin om alle tellertjes in de OP te gooien?![]()
U bent geweldig!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:27 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
jasekerssss was al besug!
1 is nog kaput. Effe nakijken
alles klopt weer.
davinia, maar je kunt het toch wel in PM vertellen?![]()
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Faja, mooie echo! Doutzen (of de mannelijke versie), pack your bags
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:49 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Die datum heb ik ook in mn hoofd!
Al ga ik je wel verlatenmn uitgerekende datum is verschoven naar 1-jan 2010, dus dan ben ik 1 dag overtijd op 2-jan
beebje was verder prima in orde, we hebben al een educated guess over het geslacht...
rugpijn is weer beter. heb mezelf op de bank geinstalleerd en na een half uurtje was het weer grotendeels weg. ga nu weer snel naar beneden, want deze bureaustoelen thuis zijn ook niet goed voor mn rug...
dussss, morgen gewapend met een kussentje als een oud wijf naar mn werk
zwanger zijn is zo'n feest
oh, vandaag mn eerste echt leuke ben-je-zwanger-gesprek gehad.
hee davinia, heb jij iets in je buik?
ja
wat leuk! hoe ver ben je?
13 wk
oh echt waar? en dan al zo dik?
ja, ik begin met buikvetjes, what can i say?
ik had wel gedacht dat je ergens in de 4 maanden was of zo
nope pas 3 mnd
goh, dan ben je wel al dik, hoor!
ha, iemand die gewoon zegt waar het op staat!![]()
nee, zonder gekhied, het was echt geen vervelend gesprek, gewoon gezellig.
Faja, mooie echo!
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons in de familie krijgt iedereen 2 kindjes van hetzelfde geslacht![]()
Mijn neef heeft 2 dochters.
Mijn nicht heeft 2 zoons
Mijn andere neef heeft een zoon en de 2e zoon is in aantocht
Mijn andere nicht heeft een zoon en de 2e zoon is in aantocht
en wij hebben straks 2 meisjes
Fijn dat alles goed was!!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:16 schreef WupWup het volgende:
Alles was goed! Het was voor de echoscopiste moeilijk om te beoordelen, omdat de baby erg diep in m'n bekken lag en met de rest van het lichaam steeds uit beeld zwom. Toen we het geslacht wilden bekijken, hield baby zijn/haar hand er stijf voorNu al een grappenmaker dus. Uiteindelijk hebben we alles kunnen zien en hebben we twee fotootjes meegekregen.
[ afbeelding ]
en geslacht:
[ afbeelding ]
Doe maar raden
Fijn dat je gevoel nu goed is Meimeltje!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef Meimeltje het volgende:
Karin: mooi dat je weer goedgekeurd bent!! Maar met wat voor kids werk jij met dat geram op je buik? Jullie willen het geslacht niet weten?
Sorbootje: ik heb ook lang niet alles bijgelezen, dus ik vergeef je het wel hoor![]()
Ik ben zelf veel te nieuwsgierig naar het geslacht en jongensnamen vind ik zo moeilijk dat het zou schelen als we die niet hoeven te bedenken :p Denk wel dat het een jongen wordt, over 3,5 week zullen we het weten. Vorige week weer bij de vk geweest en het hartje horen kloppen! Dat gaf me toch wel meer zekerheid dat het nu wel goed zal gaan.
ooooh op die fiets!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:29 schreef WupWup het volgende:
Hij is ook echt niet makkelijk te zienZe hield dus steeds haar hand ervoor, dus de echoscopiste heeft een dwarsdoorsnede van de billen gemaakt en je ziet dus boven het pijltje de zitbeenknobbels en bij de pijlpunt 3 witte stippen: de hamburger oftewel de schaamlippen
Ook leuk, verpleegkundige toch? Op wat voor afdeling?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef Meimeltje het volgende:
Karin ik hoop dat de stompacties overgaan in aai-actiesmaar gelukkig zei de vk dat het geen kwaad kon.
Ik heb dat trouwens nooit kunnen zien geslacht op een echo. Heb er nog wel ooit over gedacht om vk te worden haha, maar hou het dan maar bij verpleegkundige.
Uhm niet in een ziekenhuis ofzo, ow en eigenlijk is mn functie nu ook niet eens verpleegkundigequote:Op maandag 29 juni 2009 21:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ook leuk, verpleegkundige toch? Op wat voor afdeling?
dan was er vast wel een medische reden om je 2 nachten te houden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef Meimeltje het volgende:
Is het zo dat je tegenwoordig dan echt al zo snel naar huis mag na een bevalling?
Echt joh?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Gek genoeg weet ik dat niet eens RockaIk schrok er eigenlijk zelf van dat de vk dat zei, weet alleen dat ze nog zei dat ik er 0,2 boven zat. Er is dan meer risico op complicatie en de broeders kunnen je niet dragen (ben niet groot, dus dat is verder onzin eigenlijk
).
In het ziekenhuis hoeven ze je geen trap af te dragen hequote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt joh?
Mijn te hoge BMI is de reden dat ik niet boven mag bevallen, maar dus wel gewoon in de woonkamer.
Dat van dat dragen is best vaag, want als het in het ziekenhuis nodig is kunnen ze je ook van je bed op de operatietafel tillen toch? Waarom dan niet thuis van bed (desnoods beneden) over op een brancard.
Nou ja goed, op zich is er niks mis met in het ziekenhuis bevallen natuurlijk.
Ik bedenk me trouwens, was dat bij iemand anders hier niet ook zo? Die moest ook onder controle bij een gyn ipv een vk...
ik was 2 uur later al thuis.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef Meimeltje het volgende:
Is het zo dat je tegenwoordig dan echt al zo snel naar huis mag na een bevalling?
Bij zoontje 2,5 jaar geleden moest ik 2 nachten blijven. Zat gelukkig wel in een kraamsuite.
Ik moet deze keer verplicht in het ziekenhuis bevallen, de laatste maanden (na mn miskraam_) ben ik een aantal kilo's aangekomen waardoor ik nu een te hoog BMI heb. Ergens snap ik wel dat ze een lijn moeten trekken. Krijg zelfs een extra echo, extra controles op suiker e.d., maar ben gewoon heel erg gezondEn na de bevalling gaan we wel aan een goed dieet
Vind je de weken hard gaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:23 schreef vingerverf het volgende:
Oeh krampDat was ik al bijna weer vergeten
Succes met de kramp dan!
En Yeeyvoor de enkels van Huup!
Het gaat hier nu echt te hard trouwens!Niet bij te houden!
Nee! Niet de weken, het topic. De weken gaan behoorlijk traag momenteel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:31 schreef ymme het volgende:
[..]
Vind je de weken hard gaan?
Ik vind dat dus helemaal niet. Hihihi.
Bedankt! Ik kwam het net inderdaad ook tegen op googlequote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:45 schreef vingerverf het volgende:
[..]
Nee! Niet de weken, het topic. De weken gaan behoorlijk traag momenteel.
FTA: bij de IKEA hebben ze waterdichte hoeslakens die niet kraken of zweten, is met een soort rubber en daaroverheen iets van badstof. Dat werkte hier geweldig!
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nog ff eenvraagje? hoe zit het bij jullie met de obstipatie??? ik kan de laatste dagen niet, eet groente, fruit en vezels en drink voldoende vocht, maar ondertussen voel ik me zoooo opgeblazen...
nog tips? en ik dacht dat dit een kwaaltje was van later in de zwangerschap???
ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.
Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Er zijn nog iets van vezelzakjes die je ha voor kan schrijven (Vicky? Hoe heetten die dingen nou ook al weer?) en Rockabella zweert bij het eten van 2 kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag...
Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....
ik zal ook nog eens googlen op tips....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |