abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70507322
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....

ik zal ook nog eens googlen op tips....
Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...

Edit: als het nou snel overgaat, moet je niet teleurgesteld zijn als je buik opeens weer veel minder is... Was bij namelijk wel het geval, hij is weer helemaal weg.
[. [__] .]
[+[__]◊]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:46:25 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70507401
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef CalamityJane het volgende:

[..]

Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...
maar de brinta dus wel en dat van mij is volgens mij ook cruesli ipv muesli...
maar thx voor het opzoeken in elk geval...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_70507460
jaaaa, sorbootje ziet het

BJ, ik heb er ook zo'n last van en ook al vanaf het begin. Komt gewoon weer door die hormonen, die zorgen dat je darmen trager werken dus ook veeeeeel meer water onttrekken.. Veel drinken inderdaad en vezels eten. Ik heb zelf toen een zakje lijnzaad gehaald om door de yoghurt te doen, geloof van zonnatura. En ik dronk Roosvicee Laxo. Ik weet niet of het echt heeft geholpen, maar het leek ineens wat beter te gaan en nu heb ik het weer. Het hoort er ook maar een beetje bij heb ik besloten, heb er geen pijn van. Als je er wel echt veel last van hebt, kan je aan je huisarts nog Movicolon halen (zakjes poeder) en je kunt ook bij de drogist zelf kleine klysma's kopen (microlax). Maar dat laatste zou ik wel even in overleg met de verloskundige doen.

CalamityJane, je doet er hartstikke goed aan om die drop-fruitduo's te pakken. Het gaat namelijk niet om het zout in drop, maar om het stofje glycyrrhizine (mooie voor galgje) wat je bloeddruk oppept. Dat stofje zit ook in winegums!

voor Huup d'r enkels!
pi_70507489
Die kiwis werken goed BJ!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:48:42 #105
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70507492
Hihi Sorbootje gefeli met je pre-mijlpaal-dag!

BJ opgeblazen voelde ik me wel in het begin, last van obstipatie echt heb ik gelukkig niet gehad. Idd wat BE zegt, het hoort er een beetje bij dus misschien iets extra's doen? Probeer Rocka's kiwi's eens, en Mefke had geloof ik veel baat bij de yoghurt's van activia. Even uitproberen. Sterkte, vervelend hoor.

BE'ke hoest met jou?

Net terug van de vk, goedgekeurd jeuh bloeddruk was netjes. Baby al n klein beetje gedaald maar nog niet helemaal vast in het bekken ofzoiets. En ze lag ontzettend hard tegen de doptone aan te schoppen en door mn buik heen te walsen tijdens t onderzoek Ik gok dat mn meiske dacht van oeh! aandacht!! Haallloooooo!
ijzer was wel ietsje gedaald weer maar ik mocht het nog steeds zelf aankijken van haar gelukkig. En ze vond me keizielig "oh meid ik hoop echt voor je dat je gewoon met 38 weken bevalt ofzo!" haha zo lief
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70507538
Een serieus grootmoedersmiddeltje is trouwens pruimensap. Maar ik zou niet weten waar je dat kon halen.

En stoppen met gewone thee drinken, mocht je dat nog doen.
[. [__] .]
[+[__]◊]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:50:43 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70507559
Pruimensap en gedroogde pruimen etc. kan je volgens mij krijgen bij de natuurwinkel ofzo.
pi_70507574
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.
Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Er zijn nog iets van vezelzakjes die je ha voor kan schrijven (Vicky? Hoe heetten die dingen nou ook al weer?) en Rockabella zweert bij het eten van 2 kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag...
Movicolon of Volcolon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:52:28 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70507626
Gaat goed hier hoor Huupje.
Ben echt wel aan het aftellen van mijn werk. Ik merk dat ik zo langzaamaan in mijn coconnetje aan het raken ben. Beetje oogklepjes op enzo.
Leuk is wel dat deze baby veel drukker is in mijn buik dan Sasha. Erg gezellig, maar soms gewoon echt auw. Vanmorgen trapte hij volgens flink in mijn darmen en toen zei ik echt hardop auw.

Voetjes beginnen een beetje op te zwellen de laatste dagen, maar echt alleen nog voor op mijn wreef dus tov jou heb ik niks te klagen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:52:55 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70507641
Oh ja, dat was het idd. Thanks Vicky!
En Wupje noemde het ook al zag ik.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:53:49 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70507673
nou ik zal eerst die kiwitip maar eens proberen... en misschien even wat pruimen of pruimensap opzoeken...
en movicolon kan ik altijd nog eens een keertje doen, als het met eten niet lukt, want dat kan ik zo op mijn werk meenemen,....
eerst maar ff zonder medicijnen proberen...

bedankt dames..
pi_70507896
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Pruimensap en gedroogde pruimen etc. kan je volgens mij krijgen bij de natuurwinkel ofzo.
Volgens mijn stiefmoeder hebben ze dat bij de AH en die is ook nog te pruimen zei ze
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:02:07 #113
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70507917
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat goed hier hoor Huupje.
Ben echt wel aan het aftellen van mijn werk. Ik merk dat ik zo langzaamaan in mijn coconnetje aan het raken ben. Beetje oogklepjes op enzo.
Leuk is wel dat deze baby veel drukker is in mijn buik dan Sasha. Erg gezellig, maar soms gewoon echt auw. Vanmorgen trapte hij volgens flink in mijn darmen en toen zei ik echt hardop auw.

Voetjes beginnen een beetje op te zwellen de laatste dagen, maar echt alleen nog voor op mijn wreef dus tov jou heb ik niks te klagen.
Mooi dat het goed gaat je was wat stil enzo, druk I figured?
Gezellig wel die schoppende beebjes

En joh, iedereen met of zonder vocht heeft recht op klaag hoor t is en blijft gewoon rottig. Kan geen kwaad, maar irritant is het wel. Ook als het maar een klein beetje is, want het kan net dat kleine beetje zijn dat ervoor zorgt dat je schoenen niet mee lekker aangaan enzo. En dat is muf.

Ging jij nou met 36 weken met verlof of met 34? (of 35 ) Ik vind het nu al best wat zwaarder worden, kan me voorstellen dat het voor zwangeren met kleintjes nog veel zwaarder is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70508154
FTA, bij de Hema hebben ze waterdichte moltons, zweten in mijn ervaring een stuk minder dan die gore zeiltjes! 38 weken :-).

Davinia, succes met bankliggen, hopelijk houdt het je nog even weg bij de fysio.

Huup weer door de keuring!

Pruimen kan je volgens mij gedroogd ook bij de AH halen, heb ik zel wel eens zien liggen. En sap hebben ze misschien wel van zonnatura. (oh cool kwam ook al met AH tip).
Fake it till you make it...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:12:00 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70508232
Druk, ook wel, thuis niet veel de PC aan als Sasha wakker is en op mijn werk toch ook wel druk en dus idd in mezelf aan het terugtrekken.

16 juli is mijn laatste dag en dan ben ik 35w1d, als ik het vol zou maken zou ik ook 21 en mss 22 nog moeten werken, maar daar heb ik geen zin meer in, dan neem ik wel anderhalve dag vakantie op.
Dus de eerste dag van mijn verlof is officieel de 21e en dan ben ik 35w6d. Snap je het nog?
Nog 3 weken incl. deze dus. Heeeeeeeeeeeeeerlijk!

Ik kon gisteren niet slapen 's middags en ik merk dat me dat enorm op gaat breken. Ben dus ook echt heel blij met het uurtje later beginnen en weer eerder weg gaan 's middags ook.

En nu moet ik aan de slag, want mijn werk-motivatie is ook weer eens ver te zoeken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:38:21 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70509131
BJ, vwb je obstipatie, wat normaal helpt om je eens goed te "luchten", helpt ook nu. alleen heb je dan meer nodig
ik had het ook heel erg (kijk maa mn buik van vorige week in het (vorige) buikentopic, is allemaal lucht.

ineens gingen mn darmen in overdrive en buik was weer weg , en dan bandenpijn, voila, buik weer terug. net een jojo

BE, zo dichtbij je verlof al, wat lekker!!

FTA, fijn dat je de beeb weer beter voelt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70510413
Duchess 32 weken
FTA 38 weken alweer
Huupske goedgekeurd jeuj! Ik hoop ook voor je dat je met 38 weken bevalt

BJ sterkte met je kwaaltjes... ik was alweer bijna vergeten hoe ongelooflijk irritant die obstipatie in het begin was

Ik heb echt even niks boeiends toe te voegen geloof ik
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70511086
Om 13.00 uur komt moeders voor moeders.
Ik ben benieuwd De potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Ik pis natuurlijk wel zelf in een kan van ons zelf.
pi_70511238
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Ik ben benieuwd De potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Je krijgt standaard 2 litermaten om in te plassen. En dat giet je dan over in een pot.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_70511492
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Ik denk dat MvM vooral daar heel blij mee zal zijn . Je krijgt een mooie maatkan van hen, dus dat komt vast voor elkaar!
pi_70511651
Echo gehad, vrolijk knipperend lampje!

Wel minder lang zwanger dan ik dacht, 6 weken, 3 dagen. (dus leuk boontje en moest inwendig)
Dan heb ik dus bij 3 weken al positief getest

mijn datum kan op 20 februari
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:04:55 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70511843
Fijn dat alles goed was vingerverf! En toch korter. Terwijl je zelf even dacht nog verder te zijn toch?
pi_70512120
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat alles goed was vingerverf! En toch korter. Terwijl je zelf even dacht nog verder te zijn toch?
Ja, eigenlijk wel, ik zie eruit als 4 maanden zwanger en ik dacht zelf aan een week of 8

Volgens die mevrouw had zei regelmatig mensen die bij de tweede bij 4 weken al positiekleding aanmoesten, vooral als de kinderen dicht op elkaar zaten. Dus ze zij dat ze mijn buik wel normaal vond
pi_70512213
Ah fijn, goed nieuws vingerverf! Gefeliciteerd!
pi_70512376
Wat is het toch fijn dat de echo-apparaten in NL zo goed zijn, hè. Ik had op 6 weken 3 dagen een echo wegens aanhoudend bloedverlies in het ziekenhuis in Santo Domingo, Dominicaanse Republiek. Daarop was alleen nog maar een vruchtzak te zien met een vaag cashewnootje dat door moest voor de vrucht... (De termijn stelden ze vast door de grootte van de vruchtzak te meten.)

Dat is niet half zo geruststellend als een knipperend hartje.
[. [__] .]
[+[__]◊]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:23:38 #126
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70512455
Goed nieuws vingerverf!! Gefeliciteerd met de mooie echo. En Datumtweeling YEAH gezellig! (maar ik hoop stiekem ook dat ik een paar dagen verder ben, wat goed zou kunnen. En dan ben ik van de laatste plek

Hier dagelijks lijnzaad door de yoghurt met activia bij het ontbijt. Helpt redelijk goed tegen obstipatie (om de dag vind ik redelijk tenminste).

Verder jompels voor alle mijlpalen!!
pi_70512525
Ja, fijn hè?

Ze zij ook meteen toen ze het uitwendig probeerde: nee, zo ga ik niks zien, ga maar even plassen, doen we het inwendig.
En toen ging het meteen goed
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:31:00 #128
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70512695
Vingerverf; wat fijn dat je een hartje hebt zien knipperen!!

en das idd nog best pril, 6 wk 3 dagen, maar wel zo gezellig voor happy haha
pi_70512850
wat heerlijk, vingerverf een knipperend hartje
pi_70512875
Hoort pijn aan je stuitje 'er' ook bij?
pi_70512951
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:25 schreef vingerverf het volgende:
Ja, fijn hè?

Ze zij ook meteen toen ze het uitwendig probeerde: nee, zo ga ik niks zien, ga maar even plassen, doen we het inwendig.
En toen ging het meteen goed
De mijne was toen ook inwendig, de apparatuur daar was gewoon ruk. (Of de echomevrouw...)
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_70512990
Lijkt me sowieso geen pretje zo in het buitenland CJ!
pi_70513053
Eerlijk gezegd was de echo nog prettig in vergelijking met de rest van de dag...
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_70513147
Hihi van die maatkannen wist ik niet.
Heb er inderdaad 2 bij gekregen

En krijg volgende week een boek, en aan 't einde een mooi foto lijstje.
Leuk hoor. En nu niet meer in de wc pissen, maar in de kannen.
pi_70513255
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef vingerverf het volgende:
Echo gehad, vrolijk knipperend lampje!

Wel minder lang zwanger dan ik dacht, 6 weken, 3 dagen. (dus leuk boontje en moest inwendig)
Dan heb ik dus bij 3 weken al positief getest

mijn datum kan op 20 februari
Leuk dat de echo goed was

Maar bij 3 weken positief testen maakt voor de datum toch geen verschil.
Ze tellen toch vanaf de eerste dag, van je laatste menstuatie.

Ik was 11 mei voor 't laatst ongesteld.
Dus nu 7 weken. Zo deed de verloskundige ook rekenen.

En hier was gelukkig met uitwendige echo, een vruchtzak en hartje te zien.
pi_70513300
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:44 schreef ymme het volgende:
Hihi van die maatkannen wist ik niet.
Heb er inderdaad 2 bij gekregen

En krijg volgende week een boek, en aan 't einde een mooi foto lijstje.
Leuk hoor. En nu niet meer in de wc pissen, maar in de kannen.
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzo maar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:24:13 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70514234
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:

sterkte ermee!

vingerverf, fijn dat de echo goed was! Wel balen dat je minder ver bent dan gedacht, maar ach, het zit goed, nietwaar?
je hoeveelste zw schap is dit eigenlijk?

net ff in de tuin geluncht, heerlijk zo'n dagje thuis werken languit op de bank!

asy, had volgens mij nog niet op je gereageerd, maar wel balen dat je nu minder moet gaan ewrken. hopelijk is het maar voor eenpaar weken en knap je sneller op omdat je nu goed je rust neemt. iig dikke voor jou!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70514256
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzo maar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
Ik heb ook alles in een keer gekregen. We hebben voor het serviesje gekozen. Het lijstje staat op het dressoir met alle echo's er in. De kratten kan ik hier een wijk verderop brengen. Is prima te doen.
Maar ik verwacht ook niks meer van ze te horen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_70514332
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
yup, deel van je bekken
pi_70514385
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat inderdaad. We reden toevallig gisteren nog langs het depot en toen vroeg vriend ook of ik nog wel wat had gehoord. Niet dus, terwijl ze bij de intake zelfs nog had aangegeven dat ze naderhand nog contact zou opnemen voor een attentie. Niet netjes en zeker niet handig voor je 'klantenbinding'...
pi_70514545
Ok, deel van m'n bekken dus. En hoe tover ik dat nu heel snel weer weg? Want het is irritant! Heb het ineens sinds een uur ofzo en kan voor geen meter meer op mijn bureaustoel zitten!

En inderdaad niet echt handig van MvM. Ik lig er absoluut niet wakker van, maar het verbaasde me een beetje.
pi_70514618
ff lopen sorbootje?
Ik heb er nog steeds last van
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70514687
Ik heb al gelopen, gebukt, met de achterkant van een schaar d'r op geduwd , gemasseerd en er op gestompt voor zover ik dat zelf kon. Geen resultaat. Maar kan dus blijven? Williknie!
pi_70514701
Vingerverf, een knipperend lampje .

Pijn aan stuitje... ja hoor dat kan er ook bij horen... sterkte. En als je er echt last van hebt, niet te lang wachten met naar de (bekken) fysio! Het was hier met een aantal oefeningen (en die dan ook consequent blijven doen... hehe) al een heel stuk beter. En op het moment (laat ik het afkloppen) eigenlijk nagenoeg geen last... *klop klop*.
pi_70514742
Thanks. Bedankt voor de tip. Ik moet me maandag bij de VK melden, dus zal het dan gelijk bespreken als het niet over is. Ben overigens niet verzekerd voor fysiotherapie geloof ik... hmm
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:49:21 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70514879
Ik kreeg alle attenties (het serviesje en het fotolijstje) al in de 2e of 3e week ofzo. Dus dat contact opnemen achteraf was ook niet nodig.
Maar gezien alle marketing die ze eraan spenderen zou 1 ansichtkaart met 'Bedankt, je hebt het volbracht, succes met je verdere zwangerschap' oid zou op zich geen gek idee zijn.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 14:53:40 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70514999
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:37 schreef Asyniur het volgende:
En nog een mooie echo!

miss_sly, valt wel mee hoor hoe lang ik moet wachten toch? Maar word er alleen wat ongeduldig van
VK wil trouwens dat ik tijdelijk halve dagen ga werken ivm extreme vermoeidheid en buikpijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70515132
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:44 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Bedankt voor de tip. Ik moet me maandag bij de VK melden, dus zal het dan gelijk bespreken als het niet over is. Ben overigens niet verzekerd voor fysiotherapie geloof ik... hmm
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde .
pi_70515402
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde .
De eerste 9 keer moet je zelf betalen . Maar dat van die premie klopt idd.
pi_70515755
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef ymme het volgende:

[..]

Leuk dat de echo goed was

Maar bij 3 weken positief testen maakt voor de datum toch geen verschil.
Ze tellen toch vanaf de eerste dag, van je laatste menstuatie.

Ik was 11 mei voor 't laatst ongesteld.
Dus nu 7 weken. Zo deed de verloskundige ook rekenen.

En hier was gelukkig met uitwendige echo, een vruchtzak en hartje te zien.
Nou, in zoverre, mijn laatste menstruatie was ergens in 2007
Dus dan maakt het wel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')