Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dat kan ik ook nog proberen. ik drink smorgens al standaard voor het ontbijt 2 grote glazen water, en ontbijt of met brinta of met muesli, dus die vezels kan het bijna niet aan liggen.....
ik zal ook nog eens googlen op tips....
maar de brinta dus welquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Volgens de grote zwangerschapskwaaltjesbijbel moet je veel slobbervoer met vezels eten, dus is gewone muesli niet zo goed, tenzij goed geweekt in de melk...
Movicolon of Volcolonquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het hoort ook echt bij het begin. Het is voor sommige meiden, met een 2e bijv., de trigger van 'zou ik mss... '.
Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Er zijn nog iets van vezelzakjes die je ha voor kan schrijven (Vicky? Hoe heetten die dingen nou ook al weer?) en Rockabella zweert bij het eten van 2 kiwi's 's ochtends op de nuchtere maag...
Volgens mijn stiefmoeder hebben ze dat bij de AH en die is ook nog te pruimen zei zequote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Pruimensap en gedroogde pruimen etc. kan je volgens mij krijgen bij de natuurwinkel ofzo.
Mooi dat het goed gaatquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat goed hier hoor Huupje.
Ben echt wel aan het aftellen van mijn werk. Ik merk dat ik zo langzaamaan in mijn coconnetje aan het raken ben. Beetje oogklepjes op enzo.
Leuk is wel dat deze baby veel drukker is in mijn buik dan Sasha. Erg gezellig, maar soms gewoon echt auw. Vanmorgen trapte hij volgens flink in mijn darmen en toen zei ik echt hardop auw.![]()
Voetjes beginnen een beetje op te zwellen de laatste dagen, maar echt alleen nog voor op mijn wreef dus tov jou heb ik niks te klagen.
Je krijgt standaard 2 litermaten om in te plassen. En dat giet je dan over in een pot.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Om 13.00 uur komt moeders voor moeders.
Ik ben benieuwdDe potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Ik pis natuurlijk wel zelf in een kan van ons zelf.
Ik denk dat MvM vooral daar heel blij mee zal zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef ymme het volgende:
Om 13.00 uur komt moeders voor moeders.
Ik ben benieuwdDe potten worden alleen wel gevuld door mijn lief. Ik kan echt niet meer tegen geuren, maakt niet uit of het lekker of vies ruikt
Ik pis natuurlijk wel zelf in een kan van ons zelf.
Ja, eigenlijk wel, ik zie eruit als 4 maanden zwangerquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat alles goed was vingerverf!En toch korter. Terwijl je zelf even dacht nog verder te zijn toch?
De mijne was toen ook inwendig, de apparatuur daar was gewoon ruk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:25 schreef vingerverf het volgende:
Ja, fijn hè?
Ze zij ook meteen toen ze het uitwendig probeerde: nee, zo ga ik niks zien, ga maar even plassen, doen we het inwendig.
En toen ging het meteen goed
Leuk dat de echo goed wasquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef vingerverf het volgende:
Echo gehad, vrolijk knipperend lampje!
Wel minder lang zwanger dan ik dacht, 6 weken, 3 dagen. (dus leuk boontje en moest inwendig)
Dan heb ik dus bij 3 weken al positief getest
mijn datum kan op 20 februari
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzoquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:44 schreef ymme het volgende:
Hihi van die maatkannen wist ik niet.
Heb er inderdaad 2 bij gekregen
En krijg volgende week een boek, en aan 't einde een mooi foto lijstje.
Leuk hoor. En nu niet meer in de wc pissen, maar in de kannen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
Hoort pijn aan je stuitje 'er' ook bij?
Ik heb ook alles in een keer gekregen. We hebben voor het serviesje gekozen. Het lijstje staat op het dressoir met alle echo's er in. De kratten kan ik hier een wijk verderop brengen. Is prima te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzomaar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
yup, deel van je bekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
Hoort pijn aan je stuitje 'er' ook bij?
Dat inderdaad. We reden toevallig gisteren nog langs het depot en toen vroeg vriend ook of ik nog wel wat had gehoord. Niet dus, terwijl ze bij de intake zelfs nog had aangegeven dat ze naderhand nog contact zou opnemen voor een attentie. Niet netjes en zeker niet handig voor je 'klantenbinding'...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kreeg alles aan het begin, het boek, het lijstje etc.. Heb nooit meer iets van ze gehoord. Moest zelf de kannen elke week naar Leeuwarden brengen (toch een km of 15) en heb nadien ook helemaal niets gehoord. Niet dat ik een medaille had verwacht ofzomaar even een teken van leven had ik wel netjes gevonden.
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:37 schreef Asyniur het volgende:
En nog een mooie echo!![]()
miss_sly, valt wel mee hoor hoe lang ik moet wachten toch? Maar word er alleen wat ongeduldig van
VK wil trouwens dat ik tijdelijk halve dagen ga werken ivm extreme vermoeidheid en buikpijn![]()
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:44 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Bedankt voor de tip. Ik moet me maandag bij de VK melden, dus zal het dan gelijk bespreken als het niet over is. Ben overigens niet verzekerd voor fysiotherapie geloof ik... hmm
De eerste 9 keer moet je zelf betalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde.
Nou, in zoverre, mijn laatste menstruatie was ergens in 2007quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef ymme het volgende:
[..]
Leuk dat de echo goed was
Maar bij 3 weken positief testen maakt voor de datum toch geen verschil.
Ze tellen toch vanaf de eerste dag, van je laatste menstuatie.
Ik was 11 mei voor 't laatst ongesteld.
Dus nu 7 weken. Zo deed de verloskundige ook rekenen.
En hier was gelukkig met uitwendige echo, een vruchtzak en hartje te zien.
ik ben aanvullend verzekerd en heb recht op 14 behandelingen.Soms moet ik zelf iets betalen, somns niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig niet een paar keer fysio in het basispakket?
Wij hebben nog gekeken of het uitkon meer aanvullend verzekeren voor de fysio na de vorige zwangerschap. Maar dan zouden we zoveel premie betalen dat we die paar keer net zo goed uit eigen zak konden betalen. En zo geschiedde.
Ik heb gepraat met leidinggevende en management en iedereen reageerde vol begrip. Ik ben vandaag al eerder naar huis gegaan en vanaf morgen ga ik halve dagen werken en dan 's middags naar bed om bij te tanken. Zo gaan we elke week bekijken hoe het gaat en wanneer mogelijk voorzichtig aan weer opbouwen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asyniur, ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om nu al op je werk te gaan minderen, en ik vraag me ook af hoe ik ermee om zou gaan, maar ik hoop dat jij er wel wat mee gaat doen... uiteindelijk gaan jij en je kindje natuurlijk voor op je werk???
(voor een ander weet ik het wel, maar o wat heb ik zelf een moeite om mezelf af te remmen...)
Jij dus ook al zo'nquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef ymme het volgende:Nu ook al zware ruzie met
![]()
Ik twijfel zo aan alles, nu ook al aan onze relatie. Is deze wel goed genoeg om als ouders samen te gaan.
Financieel haalbaar, z'n kleine, kan ik het wel, moeder zijn?
Word gek van al die gedachtens...... En heb dan ook nog het gevoel datmij gewoonweg niet begrijpt.
Ja dat klinkt niet zo fijn nu je ook nog zwanger bent.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:07 schreef ymme het volgende:Nu ook al zware ruzie met
![]()
Ik twijfel zo aan alles, nu ook al aan onze relatie. Is deze wel goed genoeg om als ouders samen te gaan.
Financieel haalbaar, z'n kleine, kan ik het wel, moeder zijn?
Word gek van al die gedachtens...... En heb dan ook nog het gevoel datmij gewoonweg niet begrijpt.
Misschien oefenweeen ofzo?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:37 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jemig poppejans, ik denk dat ik ook niet meer zou kunnen ophouden met huilen!
Eerlijk gezegd zou ik het niet helemaal vertrouwen hoor bij een nieuwe auto uit 2005 en zeker niet als er dan opeens nog dingen vanaf kunnen!
vingerrverf een goede echowat fijn
wel jammer dat je wat minder ver bent dan je dacht!
Ik heb de hele dag al dat mijn buik steeds keihard wordt en dan even daarna weer wat minder hard. Terwijl ik vanaf vrijdag al niks doe eigenlijk, dus te druk kan het niet zijn.
Vanmiddag was ik even in slaap gevallen op de bank, werd wakker omdat ik bijna weg dreef dus ik keek even op de thermometer, was het gewoon 29 graden in huis pfff! Ben maar snel naar buiten verhuisd met de hond en kat.
De baby heb ik in ieder geval wel weer genoeg gevoeld, morgen middag naar de verloskundige, ik ben benieuwd.
uhm ik stond met mijn mond vol tanden eigenlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:57 schreef Linda2205 het volgende:
pfft..karin, lekker dan! Hoe reageerde je? En werkdagen van 10u...dat je dat volhoud!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschapquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Kreeg vandaag het afhaalbericht van de blije doos....! Is de inhoud de moeite waard?
Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:13 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! En ik hoop dat mijn moeder binnen 10 dagen afhaalbericht krijgt, anders heb ik 'm pas na de zwangerschap*doos hebben wil
*
En inderdaad heel erg achterbaks van je collega! Dat ze moeilijk doet over 3 min vind ik al lomp, maar klikken tegen de baas is nog triester. Maar idd: nananana en tralalalala voor de rest van het jaar vrij. en stiekemals ze niet kijkt
Maw: Het bloed bevat stamcellen die kunnen helpen bij het genezen van bijv. leukemie.quote:Nabelschnurblut: Begehrter Stoff
Nabelschnurblut ist sehr gefragt, da es Stammzellen enthält, die schon heute für die Forschung und zur Behandlung schwerer Erkrankungen eingesetzt werden, zum Beispiel der Leukämie, bei der allerdings keine eigenen Zellen zum Einsatz kommen. Die Entnahme von Nabelschnurblut nach dem Abnabeln ist risiko- und schmerzlos, allerdings bietet nicht jedes Krankenhaus diesen Service an. Was Forscher besonders fasziniert: Ähnlich wie embryonale Stammzellen sind jene aus dem Nabelschnurblut noch flexibel und undifferenziert, sie können zu verschiedenen Zelltypen heranreifen und unterschiedliche Organe oder Gewebe ausbilden. Hier tun sich Chancen auf wie bei der Forschung mit Stammzellen aus menschlichen Embryonen, ohne dass moralische Bedenken nötig wären
Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doosquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Oh ik heb dat toevallig eergister nog gevraagd bij Prenatal!
Volgens de mevrouw daar duurt het 6 tot 8 weken voordat je aanvraag in hun systeem verwerkt is, en de brieven voor het ophalen van de doos worden maar 1 keer per maand uitgestuurd.
Ik had gevraagd of ik dan uberhaupt nog wel een doos kreeg maar ze zei dat ik hooguit pech had en de zwanger doos mocht komen halen als ik al bevallen was maar ze heeft niet gezegd dat ik de doos niet meer zou krijgen ofzo.
oh dat zou ik niet weten eigenlijk, dan hoop ik ook voor je dat je mams em volgende week kan afhalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb 'm aangevraagd op adres van mn moeder. Duits adres accepteren ze niet natuurlijk. En ze komt vrijdag over een week hierheen. En daarna pas weer na de bevalling. En ik wil nu zo'n leuke doos![]()
Ik ga voor je duimen dat jij 'm ook snel hebt! Las wel ergens dat de afhaalbon gewoon met de prenatal-folder meekomt? Heb je 'm dan niet gemist?
als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Karin wat gek joh dat ze moeilijk doen over 3 minuutjes langer pauze, zeker als je eigenlijk officieel gewoon recht hebt op meer pauze!
Huup ja misschien wel oefenweeen, ik heb verder niet echt bijgehouden hoevaak het is ofzo hoor, maar toch wel zeker 2x per uur. Dat is zo lastig vind ik, je weet niet hoe iets hoort te voelen en of je denkt wat je voelt dat dan ook is.
meestal is mijn buik keihard met voorafgaand een paar steken hier en daar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:37 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als het enige wat je voelt een keiharde buik is, zou ik het geen oefenwee noemen, gewoon harde buik.
succes ermee iig! hopelijk kan je vannacht goed slapen en komen de harde buiken morgen pas weer terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |