quote:US Show Announcements
Arctic Monkeys are pleased to announce 3 headline shows in the US, alongside their performances at All Points West (Saturday 1st August) and Lollapalooza (Saturday 8th August).
Monday 3rd August - Highline, New York
Wednesday 5th August - Paradise, Boston
Friday 7th August - Metro, Chicago
Pre-sale tickets will only be available to Arctic Monkeys registered members. Sign-up or sign-in if already a member here and you will be sent an email with the activation password and pre-sale ticketlinks for all 3 shows.
Pre-sale tickets will be available from 10am local time on Tuesday 23rd June. Tickets for the Boston and Chicago shows go on general sale from 12 noon Saturday 27th June. The general onsale date for the New York show is to be announced.
Ja.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:16 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Trouwens, hoor jij daar ook niet een beetje bij?![]()
O jaquote:Op maandag 22 juni 2009 22:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wel gepubliceerd, nooit te koop geweest. De firma was failliet
.
Volgens mij houden de meeste bassisten niet zo van in beeld komen.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef hallo-daar het volgende:
Trouwens, nog een keer even over Nick. Het is godsgruwlijk vervelend dat je hem barely ziet op de apollo dvd.
Dat zou je ook over Jamie kunnen zeggen volgens mij. Misschien nu niet meer, nu hij lang haar en een baard heeft. Of de regisseur vond Nick te saai in beeld.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Volgens mij houden de meeste bassisten niet zo van in beeld komen.
Matt is gewoon het vetste om naar te kijkenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:50 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat zou je ook over Jamie kunnen zeggen volgens mij. Misschien nu niet meer, nu hij lang haar en een baard heeft. Of de regisseur vond Nick te saai in beeld.
Jij gaat niet naar Lowlands?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:51 schreef neilpad het volgende:
Ik ga volgens mij net op vakantie als het album uitkomt.
Waarom staat Matt er twee keer op?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:34 schreef Haunter het volgende:
Grote versie:
[ afbeelding ]
Ik vind hem tof!
Ik vond Andy altijd een essentieel onderdeel van de band. Juist dat "working class"-imago, en het plezier wat ze samen in die periode uitstraalden.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:12 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Maar bass-gitaristen vallen meestal het minst op in de bands. Andy was volgens mij vrij makkelijk vervangen. Dat zou bij Matt veeeel lastiger zijn en bij Alex is dat natuurlijk onmogelijk. Jamie is ook vrij lastig te vervangen.
Vrijheid van de schrijverquote:Op maandag 22 juni 2009 22:37 schreef hallo-daar het volgende:
Het is een beetje overdreven dat ik het irritant vind, maar ik heb me altijd lichtelijk geërgerd aan dat er "And someone said we didn't have enough songs to headline Glastonbury" stond en niet gewoon "And I heard whispers that we didn't have enough tunes to headline Gastonbury". Ik dacht ik zeg het maar ff
Hij lekt vast en zeker op de dag van de Japanse releasequote:Op maandag 22 juni 2009 22:51 schreef neilpad het volgende:
Ik ga volgens mij net op vakantie als het album uitkomt.
Ja, vind ik ookquote:Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef hallo-daar het volgende:
Trouwens, nog een keer even over Nick. Het is godsgruwlijk vervelend dat je hem barely ziet op de apollo dvd.
Neen, was mss van plan naar de Pukkelpop zaterdag te gaan maar dat is nu dus ook van de baan.quote:
Ik denk het niet, mede omdat daar alle headliners al bekend zijn gemaakt volgens mij.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:17 schreef Markeerstift het volgende:
Met al die concerten begin augustus in de USA komen ze zeker neit op Sziget
Ja, daarvoor hebben ze ook een aparte toetsenist die mee zal gaan touren, volgens mij. Op Crying Lightning is dat ding ook duidelijk te horen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:17 schreef febster het volgende:
Maar gaan ze dan altijd een zo'n orgel ding mee nemen? (weet even de naam niet)
Wel erg vet idd.
Edit: Hammond orgel
quote:humbug |ˈhəmˌbəg|
noun
1 deceptive or false talk or behavior : his comments are sheer humbug.
• a hypocrite : you see what a humbug I am.
2 Brit. a hard candy, esp. one flavored with peppermint.
Het was dan ook als grapje bedoeldquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook
Overigens denk ik niet dat hij niet als 'volwaardig lid van de band' wordt gezien. Denk dat hij er helemaal geen probleem mee heeft dat hij geen spotlight heeft op die album cover
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:08 schreef neilpad het volgende:
[..]
Neen, was mss van plan naar de Pukkelpop zaterdag te gaan maar dat is nu dus ook van de baan.
Hopelijk doen ze nog een clubtour.
Het kan nog steeds, maar lijkt ondertussen wel onwaarschijnlijk geworden. En da's gek, want ze doen deze zomer vooral de wat minder voor de hand liggende festivals, bijvoorbeeld in het oosten van Europa, en Sziget zou mooi in het rijtje passen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:17 schreef Markeerstift het volgende:
Met al die concerten begin augustus in de USA komen ze zeker neit op Sziget
Jep, John Ashton (vroeger roadie Arctic Monkeys, tevens toetsenist TLSP) is het vijfde (live-)bandlid. Hoeft Alex niet meer te multi-taskenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:17 schreef febster het volgende:
Maar gaan ze dan altijd een zo'n orgel ding mee nemen? (weet even de naam niet)
Wel erg vet idd.
Edit: Hammond orgel
Én Jo Whiley zei het laatst op BBC Radio 2.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:52 schreef TC03 het volgende:
Het zou mij niks verbazen als Crying Lightning de eerste single wordt. Ik las op YouTube een reactie dat het thema van Crying Lightning wel overeenkomt met een 'humbug' (kan ik dat woord zo gebruiken?). Zit wel wat in.
Zit dat in de tekst, ja?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:57 schreef hallo-daar het volgende:
Ik ben mn arctic-site wachtwoord vergeten. Niet dat ik naar die dingen zou luisteren, ben wel blij dat de nieuwe "cornerstone" al door 1 iemand vet wordt gevonden. Kan trouwens iemand binnenkort weer het nieuwe artikel hier plaatsen? Ik vind ze altijd wel leuk om te lezen. Daarnaast wil ik nog steeds weten of go-kart het nou heeft gehaald of niet, dan is dat of "dance little liar" of "potion approaching". Ik denk wel steeds dat ik bij go-kart "no matter how she ...... potion, yours is the only ocean/option/potion". Wie weet....
Ze speelt spelletjes met ze volgens mij, al kun je dat als 'playen' zien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:01 schreef hallo-daar het volgende:
En crying lightning gaat toch gewoon over een bitch die allerlei boys played? Dat is redelijk-humbug achtig.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zit dat in de tekst, ja?Dat zou er inderdaad wel op kunnen wijzen dat ze zelf de titel ook een beetje "too much" vonden
. Ben benieuwd...
jep dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:04 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ze speelt spelletjes met ze volgens mij, al kun je dat als 'playen' zien.
En dat noemen ze "clean"quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:05 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
1:19 voor als je nog geïnteresseerd bent
Bij crying lightning kon ik me gewoon echt niet inhouden, toen die tv-versie op internet kwam. En toen iedereen der 'achterkwam' dat het album in oktober uitkwam was ik erg verdrietig en ging ik dus de rest luisteren 1 a 2 keer vaag gaan luisteren. Ik ben ze inmiddels al wel weer zo goed als vergeten. Toen ik de tracklist zag en er achterkwam dat er maar 10 liedjes opstonden besloot ik ook te stoppen met CL luisteren en ging ik als de wiedeweerga Go-kart luisteren, wat ik nog steeds doe, ik heb misschien geen bevestiging dat ie niet op het album staat maar boeiequote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En dat noemen ze "clean"? Ik dacht trouwens dat jij de nieuwe songs niet wilde checken voor de release, haha
. Maar dat klinkt mij ook als iets met "potion" in de oren. We zullen zien!
Maak het jezelf in dit geval (previews in hoge kwaliteit van elk nummer zou een ander verhaal zijn) niet zo moeilijk, die Secret Door is een aanraderquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:18 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Bij crying lightning kon ik me gewoon echt niet inhouden, toen die tv-versie op internet kwam. En toen iedereen der 'achterkwam' dat het album in oktober uitkwam was ik erg verdrietig en ging ik dus de rest luisteren 1 a 2 keer vaag gaan luisteren. Ik ben ze inmiddels al wel weer zo goed als vergeten. Toen ik de tracklist zag en er achterkwam dat er maar 10 liedjes opstonden besloot ik ook te stoppen met CL luisteren en ging ik als de wiedeweerga Go-kart luisteren, wat ik nog steeds doe, ik heb misschien geen bevestiging dat ie niet op het album staat maar boeie. Ik had noooooit verwacht dat Fire and The Thud erop zou komen dus die heb ik ook nog wel es geluisterd, ik vond hem eigenlijk best kut maar volgens mij is ie nou wet veranderd. Die mag ik ook niet van mezelf luisteren (ook al heb ik daar niet heeeel veel behoefte aan).
Nu heb ik een afspraak met mezelf dat ik alleen de singel mag luisteren als het CL is.
Ik maak het mezelf wel een beetje moeilijk en het is ietsiepietsie sneu, maarja. Het is alsof ik hele erge honger heb en de hele tijd met hamburgers voor me neus zit die ik niet mag eten.
Klopt, ik upload ze wel. Eén moment geduld.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:32 schreef JeroenV het volgende:
Klopt het dat die links hierboven niet meer werken?
Of doe ik iets fout..
Ik heb al een paar keer zitten kijken of ze nou toch écht geen sigaret in de handen haddenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:57 schreef hallo-daar het volgende:
Als je 1 seconde heel snel naar de artwork kijkt lijkt het net alsof matt, alex en jamie aan het paffen zijn
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:49 schreef Aisumasen het volgende:
Zojuist uitgezonden op BBC Radio 4, een humoristisch kijkje in het leven van Alex James, de frontman van Arctic Monkeys. 't Is weer eens wat anders dan Mike Turner...
http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ret_World_Episode_3/ Vanaf 15:50. Ik heb 'em nog nooit zo enthousiast gehoord![]()
. Ik denk dat je in het land moet wonen om de humor goed te begrijpen
.
Ja, ik vind er ook weinig 'an. Op de live-opnames uit januari werd ik wel enthousiast van de coupletten, omdat het ritmisch erg goed in elkaar zit. In de flarden die we van de studio-versie gehoord hebben vind ik dat nog veel vetter klinken, maar het refrein en het intro... Mwa. Geef mij "Cornerstone" maar. Lang geleden dat ik zo overdonderd werd door een nieuwe song.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:21 schreef Xrenity het volgende:
Ik vind het orgel stukje van Pretty Visitors eigenlijk helemaal zo tof niet
Echt een halve martelgang tot ie eindelijk hard gaat
Het gaat toch om de B-kantjes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 02:11 schreef Aisumasen het volgende:
En weer een bron die "Crying Lightning" als eerste single noemt: http://www.rollingstone.com.br/blog/2009/06/22/ Wel een domper, die track kennen we nu al een half jaar...
Ik ken het, heb zelfs meer zin in het nieuwe album dan in m'n vakantie en lowlands (op AM na) bij elkaarquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:21 schreef Xrenity het volgende:
Mijn hype voor nieuw Arctic Monkeys materiaal is op het moment echt ongekend hoog.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:17 schreef hallo-daar het volgende:
Heeft iemand nog een artikel in de aanbieding? Aisumasen?
Beide zinnen begrijp ik niet... Explainquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:54 schreef maan. het volgende:
yo aisamusen update je tag eens;)
Ik kan alles niet luisteren of horen of wat dan ook:s
Waarom niet eigenlijk? Is toch een lekker melodieus nummertje, prima geschikt als single imo.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar ik vind "Crying Lightning" nou ook niet bepaald een goede single-kandidaat.
De Europese clubtour zal wel in november en december plaatsvinden. Daar zou ik eigenlijk geen problemen mee hebben: twee concerten (festival + club) verspreid over een jaar, in plaats van snel achter elkaar.quote:Milwaukee Show Announced
Arctic Monkeys are pleased to announce they will perform at The Rave, Milwaukee on Saturday 26th September 2009.
Tickets will go onsale on Friday 3rd July at 10am CST.
Ik heb sinds vanochtend een kaartje via via en ik heb er echt extreem veel zin in- misschien nog wel het meest in de Arctic Monkeysquote:
Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:10 schreef hallo-daar het volgende:
Is er ook een kans dat de b-sides bekend worden gemaakt?
aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.
Dat zou erger zijn dan de dood van één of ander popzangertje.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:16 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppen
Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kansquote:Op maandag 29 juni 2009 20:12 schreef Merkie het volgende:
Hoezo bestaat er een kans dat ze gaan stoppen? Heb ik wat gemist?
Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kans
quote:Arctic Monkeys are pleased to announce the first single from their new album 'Humbug' will be 'Crying Lightning'.
'Crying Lightning' will receive it's worldwide, exclusive first radio play on Monday 6th July on Zane Lowe's Radio 1 show. The single will then be available digitally via iTunes from midnight that night. Physical versions of 'Crying Lightning' will be available on the 17th August. More details to follow.
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.quote:
ja ik interpreteerde het woord 'nieuw' wat andersquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
Nice.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:06 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik vind het echt meer dan een prima singel, eigenlijk gewoon perfect. En ik denk ook dat veel mensen moeite hebben het uit hun hoofd te krijgen, het is niet voor niets dat 'by the end of the song, everbody was singing along'
Tof.quote:
Ze hebben "Diamonds Are Forever" natuurlijk in januari 2008 uitgebracht, maar dit is inderdaad het eerste nieuwe eigen materiaal sinds de "Teddy Picker"-single.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
Deze gebruiken ze ook op de albumhoes.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef TC03 het volgende:
Tof.Wel apart dat ze dat nieuwe logo dus niet gebruiken?
Jaquote:
heh, wat bedoel je nou precies?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja. Dat (toch wel) lelijke logo wordt dus alleen op de website gebruikt. De eerste twee logo's blijven het mooiste.
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Lijkt me ook een meer logische volgorde...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:14 schreef hallo-daar het volgende:
Ik denk eerder dat ze muziek maken die ze gewoon leuk vinden en daarna denken, 'ahh chill, we gaan zo een beetje af van ons britpop imago'
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.quote:
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect warenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.
Die wil ik eigenlijk wel hebbenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef Kijana het volgende:
http://www.arcticmonkeys-(...)ted-edition-poster-/
Besteld.
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.
In 1993 bracht Nirvana "In Utero" uit, ze hoopten hiermee de hype te stoppen, die ongekend hoog was opgelopen na de release van het album "Nevermind" in 1991. Ze werden echter nog populairder (dit klopt niet helemaal), en Kurt Cobain pleegde zelfmoord.
The Smiths gingen door ruzie uit elkaar.
Ik bedoel dus dat Arctic Monkeys kunnen gaan stoppen na de tegenvallende verwachtingen (voor hen) die ze hadden met "Humbug". Ik plaatste een "" omdat ik dit niet zie gebeuren (in ieder geval niet vanwege de populariteit). Ze spelen gewoon de muziek die ze leuk vinden, het is geen bewuste keuze om fans kwijt te raken, denk ik.
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect waren. Die hardere nieuwe nummers zijn goed, maar ik vind dat minder knap, er is meer van dat soort muziek die ook goed is. Die typische "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not"-muziek is veel nageaapt, maar nooit geëvenaard. "Favourite Worst Nightmare" is gewoon een genre op zichzelf, daar kan ik niks over zeggen.
Kortom, ik verwacht niet zoveel van "Humbug" als van "FWN" in 2007. En deze verwachting is gebaseerd op één nummer: "Crying Lightning".
Hahaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:54 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik het huilende hallo-daar gedeelte
Toch klinken nummers zoals Rape Me, All Apologies, Heart-shaped Box, Pennyroyal tea, Serve the Servants, Francine-farme-settleblahlah nog best commercieel en 'safe' voor Nirvana's doen. En op nevermind had je ook nummers zoals 'territorial pissing'. Daarom vind ik dat Nirvana toen niet echt veranderde, dus de vergelijking met Nirvana en Arctic Monkeys snap ik niet helemaal (op go-kart en very ape na). Nirvana maakte altijd al lekkere takke-herrie. Wat dat betreft zijn the Arctic Monkeys wel veel meer aan het veranderen. Toch vind ik Crying Lightning ook nog best klant-vriendelijk klinken, hij klinkt stukken 'viezer' natuurlijk, maar dat refrein vind ik eigenlijk hartstikke melodieus en prettig klinken (dat is wat ik zo geweldig aan het nummer vind). We zullen zien wat de massa vindt....
Ik vind het 1 van de mooiste, maar hij past misschien beter bij TLSP.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha. Die nummers zijn inderdaad niet heel hard en verschillend van de "Nevermind"-nummers. De verandering die Arctic Monkeys doormaken is veel groter, inderdaad.
De vergelijking tussen Nirvana en Arctic Monkeys gaat natuurlijk niet om de muziek, maar om hun omgang met populariteit.
Ik vind het artwork van "Crying Lightning" wel aardig, maar helaas de lelijkste hoes van ze tot nu toe.
NME noemt de single trouwens een "comeback single".
edit: Het is "Crying Lightning".quote:Gee what could this possibly be?
Wie gaat er even een bezoekje aan die knakker brengen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
Een tweet van Zane Lowe, om een beeld van "Humbug" te krijgen:
[..]
Ik weet het niet zeker.
Lol.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
[..]
edit: Het is "Crying Lightning".
Dat doet-ie nu toch ook met zijn eigen bandquote:Op maandag 29 juni 2009 20:31 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.
Dat was het logo, toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Merkie het volgende:
Heeft Matt voor niks uren zitten tekenen.
Haha, de bekende dubbel dichtgeplakte doodskoppen-promo's van tegenwoordigquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
[..]
edit: Het is "Crying Lightning".
Ik weet eigenlijk niet of ik de setlist van deze nieuwe festival-ronde wel wil weten. Straks spelen ze een golden oldie, en is het geen verrassing meer op Lowlands... Maar goed, het is onmogelijk om 2 maanden lang alle kanalen te omzeilen, dus we zullen het van de week wel wetenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef conobram het volgende:
De heren staan vandaag trouwens weer op het podium! dus wie weet wat filmpjes morgen?
Ik baal nu ook dat ik de live-versie al gedetailleerd uit mijn hoofd ken. Denk dat de productie van de single wel een beetje meer indruk maakt. Of in ieder geval, dat hoop ikquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:11 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nog nooit een goed filmpje van Crying Lightning gehoord, het enige dat ik weet is hoe "Cryling Lightning" als lyric gezongen wordt maar verder weet ik niets over hoe het nummer klinkt, kan dus niet wachten tot maandag.
http://www.arcticmonkeysu(...)-by-technical-hitch/quote:The Sheffield band played four new songs set for their soon-to-be reelased third album 'Humbug' – forthcoming single 'Crying Lightning', set opener 'Pretty Visitors', 'Potion Approaching' and 'Secret Door'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk. En wat te denken van de toegift
. Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
Damn, ik wist het wel... Dit is weer ouderwets goosebumpsquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:20 schreef Xrenity het volgende:
[..]
/edit
OH EN
http://www.amazon.com/Crying-Lightning/dp/B002FU2IPI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1246578665&sr=8-1
Crying Lightning preview
[..]
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef Aisumasen het volgende:
Woooow, die setlist
Top inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk. En wat te denken van de toegift
. Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
Gaat John Ashton ook mee op de clubtour? Ja toch?
Ten percent faster with a sturdier frame
Tja, kan me wel voorstellen dat je in een band zit, in Polen bent, en denkt he zullen we voor de grap allemaal een zonnebril op doen vandaagquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:16 schreef TC03 het volgende:
Ik vind de verandering van This House Is A Circus niet echt een verbetering, de eerste 2,5 minuut dan. Die zonnebrillen vind ik ook een beetje.
Nah. De audio-track is enorm laag qua volume. Een versie is wel normaal qua volume, maar dit is dan de overstuurde versie van de zojuist genoemde. Mwoah.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:
Die song is dan ook al een half jaar in perfecte soundboard-kwaliteit te beluisteren.
Deze versie beter qua beeld, maar dat terzijde.quote:
Dat is wel beter ja! Ik weet nog wel dat ik Temptation.. een hele tijd voor de release heb moeten horen met aankondiging en crappy geluidquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef Aisumasen het volgende:
Scheelt dat we nu ook niet nog eens weken naar een radio-rip hoeven te luisteren, want hij komt gelijk uit op iTunes.
Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
Go-Kart vind ik nou niet bepaald snel, heavy en langzaam zou ik eerder gebruiken. Pretty Visitors zelfde verhaal. Het is allemaal wat steviger en langzamer vergeleken met FWN, en wat mij betreft een stuk volwassener.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.
Ben ik blij dat ik altijd meer van de melodieuzere Turner-nummers wasquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
Ik verwacht het wel, ja!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:58 schreef tim. het volgende:
Die Andrew Brady probeert het ook overal: ArcticmonkeysPoland.
Dat geklap bij "Only Ones Who Know" duurt gelukkig maar even (doet me aan dat Franse tv-programma denken). Zou tof zijn als ze die nummers met Ashton de hele tour spelen.
Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:13 schreef Markeerstift het volgende:
Zijn stem klinkt heel anders op die Open'er festivalfilmpjes, of ligt dat aan mij/kwaliteit filmpjes ?
Thanks to TLSP? Ik denk het welquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.
De eerste keer dat het mee opviel was op de akoestische opname van "Riot Van" uit de zomer van 2006. Hij zingt die (voor ons kenners, hahaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:43 schreef Haunter het volgende:
[..]
Thanks to TLSP? Ik denk het welOp TAOTU hoor ik meer een zanger Alex Turner dan op de Arctic Monkeys platen.
Fucking geniaal, fu-cking ge-niaal!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:51 schreef Xrenity het volgende:
Shit, wat vet
Wil ze echt nog wel een keer live zien zo
/edit
Misschien wel de beste opname van Pretty Visitors tot nu toe.
Klinkt ook nog vet zonder die intro.
Die edit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Aisumasen het volgende:
"Secret Door" live. Ik ga niet luisteren. John Ashton speelt live nu ook gitaar.
edit: Wow, klinkt fantastisch!![]()
.
Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"quote:
Net zoals met TLSP, hij zou echt de gelekte versie niet luisteren. Volgens mij had hij het album al beluisterd voordat de eerste noot was opgenomen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"![]()
Aisumasen, wees een vent en zeg voortaan gelijk dat je jezelf toch niet in kan houden!
Het lijkt wel alsof de bas ook veel meer aanwezig is, maar dat kan ook gewoon door deze opname komen. Het klinkt wel donkerder inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:26 schreef Aisumasen het volgende:
"505" wordt ook al in een lagere toonsoort gespeeld:
Het draagt wel perfect bij aan de donkere sfeer van de hele performance en (waarschijnlijk) het album. Wat een geniale versie op deze manier, echt prachtig! Alex gebruikt z'n stem op een totaal andere manier dan op de studio-versie. De geluidseffecten vlak voor de climax zijn ook tof. Het beluisteren waard.
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergetenquote:Op zondag 5 juli 2009 13:52 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog nieuws over 'Potion Approaching' (go-kaaarrrrt...)
Helaas. Eerlijk gezegd vind ik de Go-Kart (die we kennen) niet heeeel fantastisch, gewoon 'vet' en niet meer. Had dus liever een nieuwe song gehad, maar ach.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten. En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen
.
Laat aub eens een keer een kapper langskomen bij de band want het haar van Alex ziet echt niet uit.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef Aisumasen het volgende:
Het zijn van die subtiele veranderingen, maar "Crying Lightning" is nu echt 10 keer beter. Vette solo, beter intro, minder oppervlakkige zang, etc. En ik denk dat ze naar me geluisterd hebben na mijn kritiek over de ontbrekende climax:
En hier nog een bevestiging, in de vorm van een crappy filmpje:quote:Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten. En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen
.
Alex Turner is ook te gast voor een babbeltje.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:19 schreef El_jefe07 het volgende:
Vanavond om 7pm uk time Crying Lightning in de show van Zane Lowe op radio 1
Als jij even je gebruikelijke PM-ronde doetquote:Op maandag 6 juli 2009 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
Wat stom dat ze de download te vroeg hebben losgelaten.
Eerste reactie:![]()
. Wat een opluchting
.
Ik herken z'n stem toch duidelijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:10 schreef BoerBert het volgende:
Ben ik de enige die aan het begin dacht niet Alex Turner te horen?
Speelt m'n mp3 speler niet afquote:Op maandag 6 juli 2009 18:05 schreef Merkie het volgende:
Wat is er mis met m4a? Is gewoon iTunes-formaat, klinkt prima.
Ja ik nu ook wel, maar aan het begin vond ik dat zachte stemgeluid niet echt naar Alex klinkenquote:
Nogmaals bedankt (via l.fmquote:
Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig klinken of zo iets, en heel erg druk. Ik ga niet zeggen dat ik het gemix en shit slecht vind klinken want daar heb ik niet ballen genoeg voorquote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk staat de wijk-agent zo voor mijn deur, maar goed... Ik heb mijn oordeel kunnen vellen.
Ik was er al beetje bang voor, maar ik vind de productie echt helemaal niets. Het klinkt eerlijk gezegd als een demo, de mix is slecht, en de mastering is nog erger dan op de eerste twee albums. De song zelf vind ik elke luisterbeurt beter, en ik blijf er bij dat het 10 keer sterker is dan de live-versie uit Australië. De stukjes gitaar-lick die veranderd zijn, etc. En de manier waarop Alex zingt vind ik zeer passend en weer een grote stap vooruit. Drums in het tussenstuk klinken vaag, en ook de solo is nét iets te kort.
Hoe kun je dat in godsnaam horen?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk staat de wijk-agent zo voor mijn deur, maar goed... Ik heb mijn oordeel kunnen vellen.
Ik was er al beetje bang voor, maar ik vind de productie echt helemaal niets. Het klinkt eerlijk gezegd als een demo, de mix is slecht, en de mastering is nog erger dan op de eerste twee albums. De song zelf vind ik elke luisterbeurt beter, en ik blijf er bij dat het 10 keer sterker is dan de live-versie uit Australië. De stukjes gitaar-lick die veranderd zijn, etc. En de manier waarop Alex zingt vind ik zeer passend en weer een grote stap vooruit. Drums in het tussenstuk klinken vaag, en ook de solo is nét iets te kort.
Benieuwd hoe de James Ford-producties zoals "Cornerstone" productioneel gezien klinken, want van wat ik gehoord heb is dat tot nu toe mijn favoriete song.
Nee, de productie op de eerste 2 albums was juist fantastisch. Alle hulde voor James Ford, Jim Abbiss, Mike Crossey, en de rest van het team op die albums. Zij hebben de sound perfect weten te omvatten, elk instrument ligt goed op z'n plek. Alleen de mastering was altijd steenhard. En ik moet zeggen dat Arctic Monkeys één van de weinige bands zijn waarvan ik het zo keihard het beste tot zijn recht vind komen, al klinken de LP's natuurlijk veel meer 'open' omdat ze veel meer dynamiek hebben. Dit nummer lijkt echter wel gewoon door de mangel gehaald te zijn na de opnamesquote:Op maandag 6 juli 2009 18:53 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig klinken of zo iets, en heel erg druk. Ik ga niet zeggen dat ik het gemix en shit slecht vind klinken want daar heb ik niet ballen genoeg voor. Ach, het went vast wel, misschien komt het ook wel dat ik de Australië versie te veel gewend ben. Ik heb me nooit echt geërgerd aan de producite van de eerste 2 albums. Het lied zelf blijf ik geniaal vinden.
Dat masteren, heeft AM niet één van de meest toonaangevende CD's in de soundwar? Of hoe heet dat ook alweer? Alles zo hard mogelijk. Dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, de productie op de eerste 2 albums was juist fantastisch. Alle hulde voor James Ford, Jim Abbiss, Mike Crossey, en de rest van het team op die albums. Zij hebben de sound perfect weten te omvatten, elk instrument ligt goed op z'n plek. Alleen de mastering was altijd steenhard. En ik moet zeggen dat Arctic Monkeys één van de weinige bands zijn waarvan ik het zo keihard het beste tot zijn recht vind komen, al klinken de LP's natuurlijk veel meer 'open' omdat ze veel meer dynamiek hebben. Dit nummer lijkt echter wel gewoon door de mangel gehaald te zijn na de opnames.
quote:Former Depeche Mode keyboardist Alan Wilder, describing the current state of the music industry in an article for Side-Line magazine, used the Arctic Monkeys as an example in his criticism of the use of dynamic range compression in modern recording techniques, calling the song "I Bet You Look Good on the Dancefloor", "a bombardment of the most unsubtle, one-dimensional noise."[55]
quote:And we will give info as it comes to hand of course. No more childish abuse please. Lets focus on the good stuff. Artics tonight at 7:30pm.
14 minutes ago from web
Ook wel dom te denken dat die plaat ook nu al gedraaid zou wordenquote:Op maandag 6 juli 2009 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Da's tegen alle Muse-fans die hem platspammen omdat ze boos zijn dat hij de nieuwe single nog niet draait. Typisch Muse-fans![]()
.
Tja, we kennen het nummer nu al een tijdje he.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Totaal geen hype-gevoel hier,. Was wel anders met "Brianstorm", draaide-ie 'em toen niet 2 keer achter elkaar?
Waarom vind jij nou eigenlijk de productie slecht?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Zelfs via een over-gecompressde 64 kbps radio-stream maakt de productie niet al te veel indruk.
quote:Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef Haunter het volgende:
Ergens al een goede kwaliteit te vinden? (geen radio-rip) Kom net weer thuis namelijk. (A)
Werkt nietquote:Op maandag 6 juli 2009 22:30 schreef KdR het volgende:
[..]
en dan bij description :p
moet zeggen dat ik zelf nog niet omver geblazen ben door de single... niet erg catchy, misschien na wat meer luisterbeurten dat het kwartje gaat vallen...
Al vind ik "Teddy Picker" persoonlijk geen mindere single, ik had zelf gehoopt dat de Josh Homme-producties hadden geklonken als de "Teddy Picker" B-kanten. Rauw en ongepolijst. Deze sound klinkt juist geforceerd...quote:Op maandag 6 juli 2009 18:47 schreef El_jefe07 het volgende:
[..] Zou het ook goed kunnen doen als b-side op een mindere single als Teddy Picker. [..]
Wat horen? De productie/mastering of "Cornerstone"?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe kun je dat in godsnaam horen?
*nummer staat al voor de 20e keer op repeat*
Ja, maar ik vind het dus op één of andere manier op de 'harde' nummers juist erg goed passen, terwijl ik zulke gemasterde platen meestal echt niet kan aanhoren. Er zijn ook zat momenten waarop het uit de bocht vliegt (climax "Do Me A Favour" en "Only Ones Who Know" bv.), maar zo'n nummer als "Dancefloor" hoort gewoon snoeihard te klinken, volle impact. Echt de enige band waarover ik dit zeg. Goed voorbeeld van een plaat die verpest is door The Loudness War is die laatste van The White Stripes. Ik heb de LP geript voor op m'n iPod, want de CD-versie is onluisterbaar. En ja, ik kan vergelijkingen laten horenquote:Op maandag 6 juli 2009 19:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat masteren, heeft AM niet één van de meest toonaangevende CD's in de soundwar? Of hoe heet dat ook alweer? Alles zo hard mogelijk. Dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze hebben altijd geklonken als een live-band, maar het klonk altijd mooi afgewerkt, om het even simpel te zeggen. Luister naar "505", effecten op de stemmen, veel galm etc. op de gitaren, drums klinken ontzettend goed. Nu vind ik dat vooral die drums klinken alsof ze een demo hebben opgenomen in een garage, wat waarschijnlijk ook precies de bedoeling is geweest. Ik kan er vooralsnog mijn vinger niet opleggen, maar luister "Crying Lightning" en daarna de studio-demo's van FWN van die Domino-promo van een tijdje terug, en je hoort wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:26 schreef Xrenity het volgende:
Mja voorheen waren Arctic Monkeys eigenlijk vrij rechttoe rechtaan - je hoorde gewoon een band spelen zonder zulke effecten. Nu lijken ze iets meer te spelen met het uiteindelijke geluid.
Ik weet zeker dat "Temptation" het allereerste nummer was wat in première ging, zelfs nog vóór "Brianstorm". Ik was namelijk lichtelijk teleurgesteld en vreesde voor het album, want het is ook niet bepaald de sterkste song van ze.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef hallo-daar het volgende:
Wanneer werd 'Temptation' op de radio gedraaid? Want ik kan me nog herinneren dat ik een download had met die kerel die er doorheen kwakt. Werd die op dezelfde avond als 'brianstorm' gedraaid?
ofwel; kunnen we nog b-sides verwachten?
Het klinkt als een demo, vind de sound van de gitaren niet nice, en vind dat accent wat hij opzet eigenlijk ook echt niet kunnen... Zou hij een type-tje willen neerzetten? Dat was in Australië heel anders, hoe smooth hij daar zong klonk veel beter.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:33 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Waarom vind jij nou eigenlijk de productie slecht?
Vind die break nu toch wel redelijk geslaagd, alleen die drums hadden dus wel wat prominenter gemogen.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:47 schreef febster het volgende:
Ik dacht voordat ik het nummer gehoord had, wat lult die Aisumasen toch slap.
En nu zit ik het te luisteren en vind ik dat je wel een punt hebt. Ze hebben er een beetje een soort van 'Jimi Hendrix' filter overheen gelegd op het einde, dan klinkt hij wat 'vager' ofzo. Terwijl het voor mijn gevoel op dat moment wel wat harder mag. Weet niet precies, moet er ook nog aan wennen, denk wel dat het live echt enorm vet kan zijn.
Ze zijn over 5 minuten klaarquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:32 schreef AMDB het volgende:
Balen, ik wil die filmpjes zien maar er zitten hier mensen naar 1 of andere begrafenis te kijken oid.
CL trouwens al een stuk of 40x gehoord denk ikIk ben van mening dat de zang in het begin nogal gladjes is, heb het liever wat rauwer.
Is dat zo vreemd? Volgens mij heb ik dat al tientallen keren gedroomdquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:43 schreef jakkop het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik het albuum had.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
Wat gaat Nick hier tussen de nummers in doen? Leuk dat Alex het weet op te vangen, in z'n nieuwe rocksterren-stijl
.
Mooi dat die Shevchenko's voor die camera ook omdraaienquote:Op woensdag 8 juli 2009 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
Wat gaat Nick hier tussen de nummers in doen? Leuk dat Alex het weet op te vangen, in z'n nieuwe rocksterren-stijl
.
Haha, alsof ze naar een goochelshow staan te kijkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:00 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mooi dat die Shevchenko's voor die camera ook omdraaien
Klopt het dat "Sketchhead" niet meer te vinden is in de US store? Ik zie "Humbug" wel als pre-order in de UK store staan, "Sketchhead" in geen van beide.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:24 schreef Aisumasen het volgende:
En weten jullie nog toen ze eind 2007 vaak de titel "Sketchhead" lieten vallen, als song die ze recent opgenomen zouden hebben? Check de iTunes Store USA, "Sketchhead" is daar een (iTunes exclusive?) pre-order bonus track. Da's tenminste al één B-kant.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
Giel Beelen durfde het trouwens vanochtend als eerste DJ aan om "Crying Lightning" op de Nederlandse radio te draaien. Hij had 'em al "een tijdje" liggen.
edit: Zie net dat de VPRO 'em maandagavond al gedraaid had, en zojuist ook weer.
Ja, dat ritmische van ze spreekt mij erg aan. Matt haalt ook duidelijk sommige invloeden uit die hoek. Ben daarom, na "Cornerstone", het meest benieuwd naar "Jewellers Hands", wat volgens NME werd geïnspireerd door Dr. Dre's "slow jams"quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:41 schreef Merkie het volgende:
Wel gek trouwens dat Alex ook gewoon een rapper had kunnen zijn eigenlijk.
Nou, dat valt wel mee. Het gaat toch om de song. Dat muziek beter tot z'n recht komt op goede speakers geldt voor dit nummer niet meer of minder als voor elke andere songquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:20 schreef viagraap het volgende:
Heb gisteravond op 3fm Crying Lightning gehoord. Maar dat was via een crappy tv'tje, dus ik wacht wel tot ik hem met redelijk tot goed geluid heb gehoord. Want als ik de omschrijving lees die sommigen hier geven geloof ik dat ik niet genoeg heb aan anderhalve speaker van een tv'tje van 80cm bij 70cm.
Had-ie maar meer tijd door gebracht met Miles Kane, dan had dit liedje meer uitdagend, experimenteel en minder voorspelbaar en langdradig geklonkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:45 schreef TC03 het volgende:
Crying Lightning duurt een minuut te lang imo. Dat 100x herhalen van Crying Lightning had niet gehoeven. Alex heeft teveel tijd door gebracht met Miles Kane.
Ik vind dat artwork maar saai, die van FWN was beter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, dat ritmische van ze spreekt mij erg aan. Matt haalt ook duidelijk sommige invloeden uit die hoek. Ben daarom, na "Cornerstone", het meest benieuwd naar "Jewellers Hands", wat volgens NME werd geïnspireerd door Dr. Dre's "slow jams".
[..]
Nou, dat valt wel mee. Het gaat toch om de song. Dat muziek beter tot z'n recht komt op goede speakers geldt voor dit nummer niet meer of minder als voor elke andere song.
[..]
Had-ie maar meer tijd door gebracht met Miles Kane, dan had dit liedje meer uitdagend, experimenteel en minder voorspelbaar en langdradig geklonken.
Vind trouwens de hoes van de promo van "Crying Lightning" veel beter:
[ afbeelding ]
Vet, Nickquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:56 schreef tim. het volgende:
Er is weer een nieuwe Secret Door: "Potion Approaching".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |