Jaquote:
heh, wat bedoel je nou precies?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja. Dat (toch wel) lelijke logo wordt dus alleen op de website gebruikt. De eerste twee logo's blijven het mooiste.
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Lijkt me ook een meer logische volgorde...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:14 schreef hallo-daar het volgende:
Ik denk eerder dat ze muziek maken die ze gewoon leuk vinden en daarna denken, 'ahh chill, we gaan zo een beetje af van ons britpop imago'
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.quote:
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect warenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.
Die wil ik eigenlijk wel hebbenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef Kijana het volgende:
http://www.arcticmonkeys-(...)ted-edition-poster-/
Besteld.
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.
In 1993 bracht Nirvana "In Utero" uit, ze hoopten hiermee de hype te stoppen, die ongekend hoog was opgelopen na de release van het album "Nevermind" in 1991. Ze werden echter nog populairder (dit klopt niet helemaal), en Kurt Cobain pleegde zelfmoord.
The Smiths gingen door ruzie uit elkaar.
Ik bedoel dus dat Arctic Monkeys kunnen gaan stoppen na de tegenvallende verwachtingen (voor hen) die ze hadden met "Humbug". Ik plaatste een "" omdat ik dit niet zie gebeuren (in ieder geval niet vanwege de populariteit). Ze spelen gewoon de muziek die ze leuk vinden, het is geen bewuste keuze om fans kwijt te raken, denk ik.
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect waren. Die hardere nieuwe nummers zijn goed, maar ik vind dat minder knap, er is meer van dat soort muziek die ook goed is. Die typische "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not"-muziek is veel nageaapt, maar nooit geëvenaard. "Favourite Worst Nightmare" is gewoon een genre op zichzelf, daar kan ik niks over zeggen.
Kortom, ik verwacht niet zoveel van "Humbug" als van "FWN" in 2007. En deze verwachting is gebaseerd op één nummer: "Crying Lightning".
Hahaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:54 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik het huilende hallo-daar gedeelte
Toch klinken nummers zoals Rape Me, All Apologies, Heart-shaped Box, Pennyroyal tea, Serve the Servants, Francine-farme-settleblahlah nog best commercieel en 'safe' voor Nirvana's doen. En op nevermind had je ook nummers zoals 'territorial pissing'. Daarom vind ik dat Nirvana toen niet echt veranderde, dus de vergelijking met Nirvana en Arctic Monkeys snap ik niet helemaal (op go-kart en very ape na). Nirvana maakte altijd al lekkere takke-herrie. Wat dat betreft zijn the Arctic Monkeys wel veel meer aan het veranderen. Toch vind ik Crying Lightning ook nog best klant-vriendelijk klinken, hij klinkt stukken 'viezer' natuurlijk, maar dat refrein vind ik eigenlijk hartstikke melodieus en prettig klinken (dat is wat ik zo geweldig aan het nummer vind). We zullen zien wat de massa vindt....
Ik vind het 1 van de mooiste, maar hij past misschien beter bij TLSP.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha. Die nummers zijn inderdaad niet heel hard en verschillend van de "Nevermind"-nummers. De verandering die Arctic Monkeys doormaken is veel groter, inderdaad.
De vergelijking tussen Nirvana en Arctic Monkeys gaat natuurlijk niet om de muziek, maar om hun omgang met populariteit.
Ik vind het artwork van "Crying Lightning" wel aardig, maar helaas de lelijkste hoes van ze tot nu toe.
NME noemt de single trouwens een "comeback single".
edit: Het is "Crying Lightning".quote:Gee what could this possibly be?
Wie gaat er even een bezoekje aan die knakker brengen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
Een tweet van Zane Lowe, om een beeld van "Humbug" te krijgen:
[..]
Ik weet het niet zeker.
Lol.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
Een tweet van Zane Lowe, om een beeld van "Humbug" te krijgen:
[..]
edit: Het is "Crying Lightning".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |