Ik wilde eigenlijk hier een vraag over stellen en toen zag ik dit staan. Ik ben gestopt met hormonale anticonceptie (niet om zwanger te worden maar omdat ik niet tegen de hormonen kan) en voorheen had ik een hele regelmatige cyclus, werd altijd op de 24e ongesteld (kon een dag schelen). De afgelopen maanden begon het ook zo, en vervolgens duurde het heel lang, werd ik pas ongesteld tussen de 27e en 30e van de maand en nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik vroeg me dus af of dat normaal is dat het zo veel kan schelen. Maar als ik bovenstaande lees dan kan het dus gewoon kloppen zo?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:22 schreef judes het volgende:
Milka, nog gefeliciteerd!![]()
Mijsje, heel veel sterkte... tja, met alles eigenlijk.![]()
Voor alle meiden die zich zorgen maken om regelmatige cycli en korte luteale fases enz - ik ben vrij onregelmatig (varieert van 27 - 36 dagen) en mijn lf's zijn ook onregelmatig, (8 - 13 dagen) en daar maakte ik mij dus ook wel zorgen om... maar het is toch echt gelukt. Het hoeft allemaal niets te betekenen.
Houd moed!
Leuk!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:27 schreef MinnieMin het volgende:
Ik heb een bannertje voor het topic gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet ik, het gaat om het idee.
Expres zwanger willen worden is al lastig zatquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:52 schreef Poezebeest het volgende:
Ik vind die ovulatietestjes wel echt fijn. Zo heb ik het gevoel nog een beetje de controle te hebben en ik vind het prettig te weten dat we op het goede moment klussen. Hoop nu enkel nog dat het snel resultaat oplevert, zwanger worden gaat echt niet over rozen![]()
Nu pas besef ik dat het eigenlijk heel knap is om "per ongeluk" zwanger te worden. Die kans is toch echt wel heel klein!
Kloon, ik heb een fokvriendjequote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welkom nog Borra, hopelijk zwaaien we je snel weer uit.![]()
Ben je een kloon of 'gewoon nieuw?'
Ik heb hem bovenin geplakt, heel erg mooi!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:27 schreef MinnieMin het volgende:
Ik heb een bannertje voor het topic gemaakt
[ afbeelding ]
Wie op jouw lijstje heeft al 7 jaar een fok!-vriendje?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ai... kloon... Ik...moet...het...weten...![]()
Welkom iig!
Haha, ik heb deze (denk ik) niet op mijn lijstje staan. DIe van mij zijn allemaal inkoppertjes eigenlijk wel. Van die 'educated guesses'. 1 ervan is al uitgekomen. En nee... ik ga niet zeggen wie of wat, want dat vind ik heel flauw staan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:01 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Wie op jouw lijstje heeft al 7 jaar een fok!-vriendje?
Het is maar net hoe je afvalt. In overleg met mijn dietiste blijf ik voorlopig mijn dieet nog gewoon volgen. En dat kan ook geen kwaad. Maar een crash dieet of een dieet waar je niet alle voedingstoffen binnenkrijgt is inderdaad niet verstandig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:00 schreef Poezebeest het volgende:
Heb met mezelf afgesproken dat ik stop zodra ik weet dat ik zwanger ben, diëten tijdens een zwangerschap vind ik not done, net zoiets als roken en alcohol drinken.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*Boebiedoe's neuklijstje erbij pakt...
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:10 schreef MinnieMin het volgende:
Sjee, als ik daar allemaal op moet gaan letten, dan word ik echt gek denk ik.
Ik heb laatst wel iets anders gelezen, waar ik wel van baal. Doordat mijn moeder tijdens haar zwangerschap door heeft gerookt, heb ik voor de helft minder kans om zwanger te worden. Dit schijnt alleen van moeder op dochter het geval te zijn. En nu wil men dit niet naar buiten brengen, omdat moeders daardoor een schuldgevoel zouden krijgen. Het moet niet gekker worden...
Ik denk dat dit voor vrouwen juist een extra stimulans kan zijn om toch echt te stoppen met roken tijdens de zwangerschap.
Tof trouwens, mijn banner bovenaan, en bedankt allemaal voor de complimentjes![]()
De kralenkrans is één van de symptomen, maar je moet niet alle symptomen hebben om PCO te hebben (al denk ik wel dat de kralenkrans er bij iedereen isquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:25 schreef Guess. het volgende:
Leuke banner MM
Welkom Borra![]()
Wat ik me trouwens af vraag,ik heb vorige week een echo van mijn baarmoeder en eierstokken gehad,dat zag er allemaal prima uit.Als ik pco zou hebben zouden ze dat dan aan die echo hebben kunnen zien?
Ik dacht trouwens dat eiwit goed is voor het zaad van de man (die van mij lust alleen geen ei).
Ik weet niet wat DES is?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar MinnieMin, als jij dat gelezen hebt kan een ander dat toch ook lezen? Dan is het toch al openbaar?
Het lijkt mij eig. heel sterk dat het niet naar buiten gebracht zou worden om die reden? DES is toch ook naar buiten gekomen?
Ik denk dat iedereen het gewoon lekker op zijn eigen manier moet doenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
Ik zei van de week nog tegen iemand dat als ik er nu niet zwanger geweest was maar het wel had willen worden, dat ik dan een nieuwe reeks gestart zou zijn: Gewoon lekker seks!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
BE, ik vind echt dat je het een beetje overdrijft...quote:Op zondag 21 juni 2009 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde al komen nuanceren...
Natuurlijk snap ik dat niet iedereen zomaar zwanger raakt... ik heb er zelf bij de eerste keer ook 16 maanden over gedaan en ben na 8 maanden gaan temperaturen en met de persona aan de slag gegaan. Ik weet echt wel wat het is.
Maar ik heb echt het gevoel dat alle spontaniteit er hier totaal uit is en dat dit topic steeds dichter naar 'als zwanger worden' trekt en ikzelf (persoonlijk dus) zou me hier niet thuis voelen als ik gewoon mee wilde kletsen over zwanger raken.
Het is hier bijna, zoals Vivi ook zegt, een exacte wetenschap aan het worden.
Het is geen beschuldiging, ieder zijn ding, ik probeer alleen aan te geven dat het ook echt zonder kan.
Iemand hier meldde eerder 'ik doe het nog zonder testjes of hulpmiddelen' waarop er een reactie kwam met 'nou, ik vind die testjes anders wel heel fijn hoor, dan weet je tenminste zeker dat je op de juiste momenten seks hebt'.
Dat vind ik (persoonlijk weer) dan bijna klinken alsof je maar beter gewoon gelijk met de testjes aan de slag kan, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is ipv gewoon lekker regelmatig seks hebben.
Maar goed, ik heb dit al vaker gezegd en zou het eigenlijk maar gewoon niet meer moeten zeggen.Mijn mening is wel duideljik.
Maar het verklaart voor mij iig wel een beetje waarom ik hier niet meer op de letter nauwkeurig mee lees want ik snap er soms geen moer meer van wie nou waarop wacht en wat er getest is en wat de resultaten zijn.
Hartstikke leuk Borra, van harte welkom!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Borra het volgende:
Ik ben ook zeker voor het spontane allemaal hoor. Ik ben net begonnen en wil gewoon graag weten hoe mijn cyclus loopt, maar ik ben niet van plan om elke keer ovulatietesten te gaan proberen. Wat betreft dat eten ben ik ook niet bezig met een dieet maar wil gewoon wat gezonder eten. Ik vind het leuk om hier lekker anoniem wat te kletsen en mee te leven met iedereen
dat is dus ook wat ik een beetje bedoel....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:
Alleen al daarom zou ik waarschijnlijk veel langer wachten dan een aantal mensen hier om naar hulpmiddeltjes te grijpen. Want ook bij mij valt mijn mond soms open als ik hier lees dat iemand vanaf maand 2 met ovutesten aan de slag gaat.
Thxquote:Op zondag 21 juni 2009 13:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
maar jouw verhaal is natuurlijk heel wat anders.. en vind het enorm naar dat het allemaal zo moeizaam gaat, en gun je enorm een zwangerschap...
Een garantie op succes is het inderdaad nietquote:Op zondag 21 juni 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind dat iedereen moet doen wat bij haar past en dat anderen daar niet zo over moeten oordelen.
De een vindt het prettig als het spontaan gaat (en heeft het er ook voor over dat het dan maar wat langer duurt). De ander wil graag wat meer 'zekerheid' en gaat aan de slag met allerlei testjes etc met geen garantie dat het dan sneller gaat maar wellicht een gevoel van controle.
En eerlijk is eerlijk: hoe spontaan is spontaan als je je cyclus kent? Kan me niet voorstellen dat je echt niet in je achterhoofd houdt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn...
Ik vond het fijn om na een paar maanden 'op de gok' daarna eens een ovu-test te doen om zeker te weten of er een eisprong was...
Ons sexleven heeft er in elk geval niet onder geleden...
nou ik moet eerlijk zeggen dat ik daar misschien de eerste 2 maanden rekening mee heb gehouden..(toen heb ik hier ook ooit eens 4 of 5 posts geplaatst)quote:Op zondag 21 juni 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
En eerlijk is eerlijk: hoe spontaan is spontaan als je je cyclus kent? Kan me niet voorstellen dat je echt niet in je achterhoofd houdt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn...
vind je echt dat ik hard oordeel?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef Asyniur het volgende:
Maar dan hoef je daar nog niet zo hard over te oordelen? Er wordt toch ook niemand veroordeeld omdat ie het geslacht wil weten of diverse pretecho's laat maken om te zien hoe het kindje er uit ziet? Waar is daar het 'spontane', de 'verrassing'?
Ik wist het ook niet. En eerlijk gezegd moet ik nog steeds aan de termen wennen. Klussen voor neuken en ongi voor ongesteldheid of menstruatie. Maar ik doe gewoon ongegeneerd lekker mee. En thuis bouwen we lekker een feestje, of het nu wel of niet in de "vruchtbare periode" is of nietquote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef Asyniur het volgende:
Ik wist ook niet wat NOD was, totdat ik hier ging meelezen.
Maar ik wist wel meer niet, totdat ik me ervoor ging interesseren en me ben gaan inlezen.
Zoals iemand voor mij al zei: we zijn kinderen van de tijd en informatie gewend. En sommigen maken daar gebruik van en anderen niet.
Maar dan hoef je daar nog niet zo hard over te oordelen? Er wordt toch ook niemand veroordeeld omdat ie het geslacht wil weten of diverse pretecho's laat maken om te zien hoe het kindje er uit ziet? Waar is daar het 'spontane', de 'verrassing'?
Wij hebben het deels spontaan deels met hulp van ovu-testen gedaan en ik (of) hebben nog nooit gesekst tegen onze zin ook niet afgelopen maanden; geen zin is geen zin
Ik ben bijna 31, en rammel al vijf jaar. Alleen sinds 4,5 maand geleden nog een stuk harder.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:57 schreef Borra het volgende:
Misschien loop ik ook wel een beetje hard van stapel hoor, maar ik ben eigenlijk al een half jaar aan het rammelen
(nu is mijn vriend er klaar voor en qua planning komt het ook beter uit). Ik besef me heel goed dat het ook nog wel heel lang kan duren.. Ik ben 30 en mijn beste vriendin heeft ook een kleintje en dat is toch wel heel aanstekelijk
BJ, wanneer je je mening geeft over de gevoelens van anderen heb je daar gewoon volkomen gelijk in, het is immers je méningquote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
vind je echt dat ik hard oordeel?
ik zeg verder niets, alleen dat IK dat soms niet begrijp, en IK soms vind dat mensen wel erg snel allerlei actie ondernemen...ik heb er verder niets negatiefs over gezegd? alleen dat IK dat bewust niet heb gedaan...
maar ik heb nergens gezegd dat een ander het niet gewoon op zijn eigen manier moet doen...
(en eerlijk gezegd vind ik het soms ook gewoon verdrietig, hoe sommige mensen het er emotioneel zwaar door krijgen en dat vind IK zo zonde...)...
that's all...
ik denk dat hier sowieso een hoop misverstanden door ontstaan. je moet maar afgaan op puur het schrift, en hoort geen toon in de stem en ziet geen lichaamstaal naast het horen van de woorden... het is ook best logisch dat dingen soms anders worden opgevat dan ze bedoeld zijn. zo lees ik vaak mezelf terug, en schrik ik ervan hoe het opgevat kan worden...quote:Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Incantrix het volgende:
Maar wat (ik weet niet) soms misschien ook niet meewerkt is dat je op schrift bepaalde intonaties niet kunt leggen waardoor mensen je toon anders interpreteren dan wanneer het (irl, zeg maar) gezegd zou worden i.p.v. opgeschreven
Je hebt wel aangegeven dat het je stoorde. En daardoor komt het denk ik een stuk zwaarder over, dan je het eigenlijk hebt bedoeld...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik zeg verder niets, alleen dat IK dat soms niet begrijp, en IK soms vind dat mensen wel erg snel allerlei actie ondernemen...ik heb er verder niets negatiefs over gezegd? alleen dat IK dat bewust niet heb gedaan...
maar ik heb nergens gezegd dat een ander het niet gewoon op zijn eigen manier moet doen...
(en eerlijk gezegd vind ik het soms ook gewoon verdrietig, hoe sommige mensen het er emotioneel zwaar door krijgen en dat vind IK zo zonde...)...
that's all...
En dan jompel ik gewóón lekker met je meequote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde hier alleen even komen jompelen voor mijn positieve ovutest, maar dat lijkt me nu niet zo op zijn plaats...
Weet je wat, ik doe het lekker toch.Op dag 14, heul netjes dus.
Ik ga me hier ook echt niet verdedigen over dat ik die testen doe omdat ik bij de gyn loop, maar ik vind dit topic net wat meer casual en daardoor post ik sneller hier.
Jeuj! Wat een fijn nieuws PZE. En fijn nieuws is hier bijna altijd op zijn plaats hoor!quote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde hier alleen even komen jompelen voor mijn positieve ovutest, maar dat lijkt me nu niet zo op zijn plaats...
Weet je wat, ik doe het lekker toch.Op dag 14, heul netjes dus. Mag mijn NOD (6 juli) in de OP?
Ik ga me hier ook echt niet verdedigen over dat ik die testen doe omdat ik bij de gyn loop, maar ik vind dit topic net wat meer casual en daardoor post ik sneller hier.
Ik bedoelde niet je als in jij maar meer als in menquote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
that's all...
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik bedoelde het idd niet verkeerd of vervelend..
en weet je wat ik het allerbelangrijkste vind??
dat mensen uiteindelijk mogen gaan jompelen![]()
![]()
en ik gun iedereen 2 streepjes, en iedereen moet dat inderdaad op zijn eigen manier bereiken...
dus strooit nog maar eens wat HCG hier rond....![]()
en PZE
Aan dat seksen als een idioot kan ik niks doen hoor. Sinds ik van de pil af ben, heb ik gevoelens hervonden waarvan ik het bestaan niet eens meer af wist!quote:Op zondag 21 juni 2009 15:10 schreef -Nienna- het volgende:
Ik ben inderdaad iemand die nog niets te maken wil hebben met ovutestjes en we klussen ook niet als gekken.
We sexen wanneer we daar zin in hebben en verder zien we wel.
Ik snap de opmerking van BE wel, omdat ik op dit moment één van de weinige in dit topic ben die het op deze manier doet.
Maar op wat voor manier iemand ook bezig is, we hebben allemaal hetzelfde doel en daar gaan we voor.
(en nog een verzoekje aan één van de Mods...
Als startdatum staat bij mij 05-2009, willen jullie dit veranderen naar 06-2009? Dit is mijn eerste ronde en mijn cyclus is begonnen op 31 mei dus de eerste kans valt in juni)
Herkenbaar, dat begint bij mij ook steeds meer te komen nu ik geen pil meer slik, haha.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:16 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Aan dat seksen als een idioot kan ik niks doen hoor. Sinds ik van de pil af ben, heb ik gevoelens hervonden waarvan ik het bestaan niet eens meer af wist!![]()
![]()
Gewoon lekker doen, zoals jij het graag wil Nienna!
Ah meid... die clomid is gewoon zo k*t (ik ben oprecht blij dat ik die niet meer moet nemenquote:Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Marike, dat zijn inderdaad mooie redenen die bij mij ook wel spelen hoor. Ik gun mijn oma en mama een (achter)kleinkind, lijkt me heel mooi om mee te maken dat mijn oma (en opa) mijn kindje nog kunnen zien en leren kennen. En nu zit ik weer bijna te janken, kl*teclomid.
Zulks zijnde een wetenschappelijk artikel over roken tijdens de zwangerschap. Daardoor zou het immers te wetenschappelijk worden ofzo...quote:Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef Vivi het volgende:
Even een kleine verduidelijking, ik had het niet zo zeer over temperaturen of ovulatietesten maar meer over onveilig voelende eieren en zulks.
quote:Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Marike, dat zijn inderdaad mooie redenen die bij mij ook wel spelen hoor. Ik gun mijn oma en mama een (achter)kleinkind, lijkt me heel mooi om mee te maken dat mijn oma (en opa) mijn kindje nog kunnen zien en leren kennen. En nu zit ik weer bijna te janken, kl*teclomid.
Geweldigquote:Op zondag 21 juni 2009 20:01 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Zulks zijnde een wetenschappelijk artikel over roken tijdens de zwangerschap. Daardoor zou het immers te wetenschappelijk worden ofzo...![]()
(Bijwerking van het stoppen met de pil: Mijn irritatiegrens is redelijk snel bereikt, en ik ben altijd al een felle geweest, dat komt er nu vaak nog wat erger uit, dan voorheen. Daarvoor mijn excuses.)
Ik zou zeggen probeer het eens,ik vind het ideaal,zo ben ik er achter gekomen dat mijn LF 10 dgn is en dat dat pijnlijke gevoel in m'n buik,rug en benen wat dus 1,5 week voordat ik ongi word begint helemaal nog niet betekend dat ik ongesteld gaat worden maar dat hoort bij mijn ovulatie.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:46 schreef marike77 het volgende:
Als ik zo de discussie lees dan zie je maar weer hoe gevoelig alles ligt. Ieder zijn ding zou ik zeggen.
Ik zit te denken aan ovulatietesten. Ik ben helemaal nog niet lang bezig, maar ik denk dat ik mijn ovulatie voel en ben wel benieuwd of ik dat goed heb. Daarnaast ben ik bijna 32, dus wie weet hoe lang het nog allemaal goed gaat hier bij mij. (en ik wil er 2 als het mij gegund wordt). Ben er gewoon een beetje nieuwsgierig naar.
Daarnaast heb ik twee ouder wordende oma's die ik zo graag een achterkleinkind zou geven: ze zouden het geweldig vinden. (eentje is precies 60 jaar ouder dan ik...)
en wil mijn moeder graag haar 1ste kleinkind geven.
Marike77, ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel jammer vind dat ik mijn moeders grootste wens, oma worden, niet in vervulling kan laten gaan. Als oudste vind ik dat toch 'mijn taak', voor mijn gevoel is het oudste kleinkind ook het bijzonderst (bullshit natuurlijk, maar dat gevoel he). De zwangerschap van mijn zusje kwam ook totaal onverwachts, alletwee net een nieuwe baan en ze hebben altijd verkondigd eerst te willen trouwen voordat ze aan kinderen wilden. Wij zeiden altijd dat dat voor ons geen issue is en we niet hoefde te trouwen voor kinderen.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:11 schreef marike77 het volgende:
sterrenmunt: ik heb ook een jonger zusje. Ben zo bang dat ze eerder is. Maar tegelijkertijd schaam ik me dat ik zo denk.... Gun het iedereen. Maar ik ben de oudste thuis......
Iedereen verklaart me voor gek, maar ik denk er wel veel aan. (even voor de nuancering: dit heeft niks te maken met het feit dat we nu een kindje willen, maar het komt nu wel meer naar boven.).
Bij mij was het eerder zo dat mijn huisarts zelf zei dat elke arts zijn eigen specialiteit heeft en dat dat voor hem geen gynaecologie is. Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn dat hij dat zomaar toegaf.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:34 schreef IslaBonita het volgende:
Doet een gyn andere onderzoeken Leonieke?
Zoals leonieke al zegt: iedere arts zijn specialisme.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:34 schreef IslaBonita het volgende:
Doet een gyn andere onderzoeken Leonieke?
Wat slikte ze dan zoals?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:00 schreef miss_sly het volgende:
Foliumzuur inderdaad, en er zijn nog wat preparaten. Schaap heeft ook wat geslikt, een beperkt rijtje, en de man van mijn vriendinnetje slikte nog wat meer. Bij beide heren heeft het schijnbaar wel geholpen, want bij beide was de kwaliteit en hoeveelheid sterk verbeterd.
En dan de foliumzuur die ik ook slik??quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Dit staat in een stukje op Freya:
"Vitaminen zoals C, E, selenium, foliumzuur en zink kunnen het zaad verbeteren. "
En ik vond ook nog in een stuk tekst de opmerking dat het 3mnd duurt voor zaad aangemaakt en 'klaar' is dus dat nu maatregelen nemen nog niet gelijk volgende week of volgende maand resultaat hoeft te geven.
Beter geen sperma want die moet ergens anders inquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
En dan de foliumzuur die ik ook slik??
Wat kan ik trouwens beste naast de foliumzuur nog slikken?
Ben erg blij dat te lezen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:56 schreef MeNicole het volgende:
Isla hier hoorden we van de gyn hetzelfde. Zwemmers vanbewogen niet of nauwelijks. We moesten dus maar na gaan denken wat onze volgende stappen waren. De volgende dag teste ik positief
Zelfs het zaad wat daarna nog gecontroleerd is was bar slecht. De gyn bracht het bijna zo dat ik wel zwanger moest zijn van een andere vent
![]()
Ja ze wilden hier eigenlijk ook pas na 3 maand weer een nieuw onderzoek doen (nieuw zaad word blijkbaar in de zoveel maand aangemaaktquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:49 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Ben erg blij dat te lezen...
Ik kom namelijk ook net bij de gyn vandaan en de uitslag van het zaadonderzoek was hier ook niet zo best... erg weinig en erg weinig bewegelijke zwemmers.. Waarschijnlijk krijg ik straks medicatie om een eisprong op te wekken en gaan we dan dus kunstmatige inseminatie doen...
Dat mag alleen pas na 2 keer zaadonderzoek, en dat 2e onderzoek moet minimaal 2 maanden later zijn dan de 1e... dus dat gebeurt pas in augustus. Dan nog een aantal weken wachten op de uitslag en dan pas beginnen... eerst nog een aantal maanden wachten dus... en niet zo heel veel kans in de tussentijd...
Maargoed, aan bovenstaande quote te zien KAN het dus wel.
Isla, jij erg veel sterkte!! Het is gewoon klote nieuws... ik moest er ook eventjes om janken...
Apart is dat hè? Toen ik vorig jaar met de pil stopte omdat ik wat vage klachten had begon ik een compleet ander mens te worden. Voorheen kon ik nog wel eens een beetje 'vlak' overkomen, maar nu ineens deden de emoties het weer prima. Ik heb toen besloten dat ik de pil nooit meer wilde slikken. Gelukkig besloten we niet lang daarna dat we voor kinderen gaan, maar ik ga er echt niet meer aan beginnen... Overigens zijn bij mij de emoties na een keer zwanger te zijn geweest nóg wat verder naar de oppervlakte gekomen. Alles komt een stuk harder binnen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:51 schreef Guess. het volgende:
Voor de mensen die aan ovu-testen doen,mijn cyclus is nogal onregelmatig,de langste was 42dgn de kortste 27,ik ga dus altijd uit vanuit de korste met ovu-testen maar als het dan weer wat langer duurd kost me dat telkens wel veel testen.Normaal heb ik 2dgn een positieve ovu-test dus zou ik ipv elke dag om de dag gaan testen,of kan het zijn dat ik em dan opeens toch mis?Ik twijfel wat ik zal doen.
Happy gaat het allemaal goed met je?
Mijsje,gelukkig maar,is natuurlijk ook niet nodig. Net nog metzitten praten,nou ja ik janken en hij praten,gelukkig heeft hij niet zo'n last van z'n hormonen zeg,ik alleen ben al erg genoeg.Vind het zo raar allemaal die hormonen in mijn lijf,als je al vanaf je pubertijd de pill slikt heb je daar helemaal niet zo'n besef van,weet af en toe niet hoe er mee om te gaan
![]()
spannend hoor Niennaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:34 schreef -Nienna- het volgende:
Hier nog geen veranderingen of bijzondere dingen, ik merk nog niks van eventuele duivels of het tegenovergestelde.
Op naar het weekend dan maar
En toch schijnt dat de kans op een miskraam te verkleinen, als je dat regelmatig doet! (Laat de kerels het niet horenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Beter geen sperma want die moet ergens anders in
Als ze dít horen is het hek van de damquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
En toch schijnt dat de kans op een miskraam te verkleinen, als je dat regelmatig doet! (Laat de kerels het niet horen).
(dit was een onderzoek van een tijd terug, door de sperma van de man te slikken kan het lichaam van de vrouw wennen aan de vreemde cellen van de man in haar lichaam, waardoor de kans op afstoting van de baby verkleind wordt)
dat heb ik precies hetzelfde! Sinds ik ben gestopt met de pil ben ik weer vrolijk (en helaas voorquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Apart is dat hè? Toen ik vorig jaar met de pil stopte omdat ik wat vage klachten had begon ik een compleet ander mens te worden. Voorheen kon ik nog wel eens een beetje 'vlak' overkomen, maar nu ineens deden de emoties het weer prima. Ik heb toen besloten dat ik de pil nooit meer wilde slikken. Gelukkig besloten we niet lang daarna dat we voor kinderen gaan, maar ik ga er echt niet meer aan beginnen... Overigens zijn bij mij de emoties na een keer zwanger te zijn geweest nóg wat verder naar de oppervlakte gekomen. Alles komt een stuk harder binnen...
Ik heb een regelmatige cyclus (buiten de zwangerschappen om) en ik kan een dagje of 2 tevoren voorspellen dat 'er iets aan komt' en na de piek is het ook nog een dagje of wat zichtbaar. Mijn piek zelf is overigens vrij snel voorbij als ik rond de eisprong niet twee maal per dag test mis ik 'm. Je kunt dus rustig om de dag testen tot je meer hormoon in je urine krijgt.
Nou, bah, zeg!quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:43 schreef sterrenmunt het volgende:
och flugel, das toch ook niet aardig, die jonge co's een beetje op stang jagen!
Spannend Nienna, maar het is zo weekend natuurlijk!
Isla, hoe is het nu?
Vivi, bah vieze praat zeg!
Ben ik wel van overtuigd in ieder geval, Sterremunt is niet zo weekhartig volgens mij...quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
Misschien bedoelde sterrenmunt er wel eenachter Vivi. Zou kunnen, natuurlijk.
dat dus.........quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
Misschien bedoelde sterrenmunt er wel eenachter Vivi. Zou kunnen, natuurlijk.
Die gebruik ik wel (AD)verschillende pogingen gedaan maar kan helaas echt niet helemaal zonder (ik heb een angst en paniek stoornis),gelukkig heb ik met deze medicijnen geen afgevlakt gevoel ofzo (met andere medicijnen wel gehad).Voor mijn gevoel ben ik echt een ruim half jaar aan het ontpillen geweest,ik heb de pil al jaren vervloekt maar eigenlijk in tegenstelling tot de meeste hier zou ik em best wel weer willen slikken,buikpijn,rugpijn,krampen,chagarijnig,emotioneel vaak beroerd van eisprong t/m menstruatie,bahquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:58 schreef mijsje het volgende:
ik heb de pil niet heel erg lang geslikt. (ongeveer 5 jaar in totaal.) en ik slikte al antidepresiva toen ik begon met de pil. (nu niet meer trouwens) ik weet dat ik zonder medicijnen in het algemeen hoge pieken en diepe dalen heb, maar met de medicijnen en met de pil later ook, dat het wat beter te handelen was, m'n emoties.
Hee Nienna, ik merkte het al na een weekje of vijf.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:18 schreef -Nienna- het volgende:
Ik merk eigenlijk nog niks van het stoppen met de pil.
Hoe lang duurde dat bij jullie?
(ik besef ook wel dat niet iedereen veranderingen merkt hoor, gewoon even nieuwsgierig;) )
Cisco en minnie, hoe is het bij jullie?
Mijn NOD is niet helemaal duidelijk, ik denk tussen as vrijdag en as maandag. Ik wil denk ik overmorgen een test doen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:59 schreef mijsje het volgende:
PZE, spannend, morgen naar de gyn!ik duim voor je!
Flugel, ik ben nu al benieuwd of er erg gebloosd werd!!!
Vivi, ik heb dat ook gelezen, en erger nog, m'n man ook... die wees me erop!
Guess, wat vervelend dat je nooit helemaal zonder kan, maar het is maar goed dat die medicijnen er zijn! Wel fijn dat je je niet zo afgevlakt voelt met deze medicijnen!
en wat fijn dat je collega zwanger is! Wat lief van je om samen met haar te kijken!Bora, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Spannend Marike, wanneer is je NOD?
Spannend! Ik ga voor je duimelen hoor!quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:41 schreef marike77 het volgende:
[..]
Mijn NOD is niet helemaal duidelijk, ik denk tussen as vrijdag en as maandag. Ik wil denk ik overmorgen een test doen.
Nope. Ik vrees het ergste. Ik heb geen enkele zwangerschapsklacht, en ook geen enkele menstruatieklacht. Ben alleen ontzettend moe, maar dat komt van de hitte. We kijken volgende week wel weer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:02 schreef sterrenmunt het volgende:
helleuw, zat te bedenken:
Hoe gaat het met deze dames op het moment (om het topic maar weer effe wat sjoege in te blazen)
28 juni Ciscostar (12-2008) NOD
28 juni Nienna (05-2009) NOD
29 juni MinnieMin (02-2009) NOD
Ennie njews??
Jep, ik had een mooie eisprong en weer lekker vroeg. Dus weer een cyclusje van 28 dagen ongeveer. De gyn was helemaal in zijn sas.quote:
Hoe is het bij jou Nienna?quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:14 schreef -Nienna- het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je het end vindt pze, maar toch lekker dat het niet nodig is
Zie je wel zie je wel zie je wel!quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:48 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tsja sterrenmunt, wij werken allebei een eindje uit huis en nog beide fulltime ook. Dus het is al een wonder als het 's avonds om de dag lukt.Meerdere malen per dag is volgens mij niet zo zinvol omdat de zaadjes dan niet kunnen bijvullen.
Ik dacht ook dat ik misschien wel zwanger kon zijn, beetje misselijk, pijn, moe etc.. maar dat zijn helaas ook de symptomen van blaasont. en dat had ik dus..quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:02 schreef marike77 het volgende:
dank je.... Mijn lichaam voelt alsof het wel zou kunnen. Raar gevoel!! (voor hetzelfde geld heb ik gewoon blaasontsteking of zo, zul je altijd zien... grin!)
welterusten!
Ik vond het ook griezelig inderdaad, soort van de controle uit handen geven, maar ik was wel meteen de eerste maand dat ik niet meer temperatuurde of ovu testjes gebruiken zwangerquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Omdat je inderdaad de klok er gelijk op kunt zetten de laatste maanden... Hij vond het daarom niet meer nodig. Tsja, is wat voor te zeggen omdat het redelijk veel moeite kost. Maar ook wel griezelig om het niet meer bij te houden...
Sjee, wat een ontdekking Isla! Ik ben zelf niet meer van plan ooit nog aan de pil te gaan, hoe denk jij daar nu over?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:02 schreef IslaBonita het volgende:
Minnimin, vergeet ik jou toch bijna. Voor jou wordt het ook spannend!
Je verhaal over de pil rings a bell: Ben ook ongeveer 7 jaar aan de pil geweest, en voelde me altijd een beetje somber, dacht dat het bij me hoorde. Bleek dus niet zo te zijn...ben eigenlijk een heel vrolijk meisje! (behalve deze week)
En PZE, jij hoeft ook niet lang meer te wachten! Het wordt weer eens tijd voor streepjes!
Ik duim nog steeds heel hard voor je!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:55 schreef mijsje het volgende:Isla, wat een hork van een vrouw zeg, niet geloven hoor!
![]()
Ik ben ook niet meer van plan nog ooit aan de pil te gaan, ik werd dan wel niet zwanger toen ik hem slikte, maar dus biljkbaar ook niet als ik hem niet slik...nee, geen pil meer voor mij
zit ik al een week te denken: nog tot 5 juli, dan heb ik m'n NOD... kijk ik in m'n ticker, zegt ie 4 dagen korter... dus ik kijken waar dat mis is gegaan, blijkt dat ik zelf gewoon verkeerd zat te denken...NOD is echt 1 juli...
Die heb ik ook!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:18 schreef mijsje het volgende:
maar ik voel nog niks... buiten onwijs zere tetten... so what else is new...
nou... ik heb wel altijd zere tetten, maar ze doen wel heel erg zeer... normaal als ik m'n bh uitdoe, dan doen ze even heel zeer (na eisprong en voor volgende menstruatie), maar na een paar minuten gaat het wel weer. nu doen ze echt zeer tot ik de volgende ochtend m'n bh weer heb aangedaan... en dan zijn ze ook nog gevoelig... ms ligt het aan het weer... ik weet het ook nietquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Die heb ik ook!of heb jij ze altijd onstreeks deze tijd van de maand?
Veilig denken is niks mis meequote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:23 schreef mijsje het volgende:
ik ben bang dat het bij mij ook niks zegt... ik ga er in ieder geval niet van uit... (lekker veilig denken he?)
Nienna, het hoeft niet zo te zijn dat het later is als je net gestopt bent met de pil... ik heb hem dan maar kort geslikt (5 jaar) maar bij mij was ik precies op tijd met de nieuwe cyclus... ik hoop alleen dat je gewoon een hele tijd geen cyclus zult hebben... ehm, 9 mnd ongeveer?
ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb dus hetzelfde als jij, dus altijd al gevoelige tieten rond die tijd, maar nu doen ze dus echt heel erg zeer, vooral mijn tepels en vooral bij het uitdoen van mijn bhquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:15 schreef mijsje het volgende:
[..]
nou... ik heb wel altijd zere tetten, maar ze doen wel heel erg zeer... normaal als ik m'n bh uitdoe, dan doen ze even heel zeer (na eisprong en voor volgende menstruatie), maar na een paar minuten gaat het wel weer. nu doen ze echt zeer tot ik de volgende ochtend m'n bh weer heb aangedaan... en dan zijn ze ook nog gevoelig... ms ligt het aan het weer... ik weet het ook niet
nou ze doen gewoon zeer. Gewone stof 'schuurt'. Ik heb ook de halve dag stijve tepels daardoor (en vooral voor mijn rechterborst is dat ongewoon want daar heb ik een ingetrokken tepel). Typische zwangerschapskwaal zei de VKquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:42 schreef mijsje het volgende:
had je dan ook steken door je tepels heen? hier vooral rechts... maar het zegt allemaal nog helemaal niks...
Hier niet, heb ook geen test in huis haha.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
En dames met NOD, is er al getest?
MinnieMin, morgen jouw NOD...quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef MinnieMin het volgende:
Nope. Ik vrees het ergste. Ik heb geen enkele zwangerschapsklacht, en ook geen enkele menstruatieklacht. Ben alleen ontzettend moe, maar dat komt van de hitte. We kijken volgende week wel weer.
Cisco en Nienna? Jullie iets te melden?
quote:Op zondag 28 juni 2009 12:19 schreef Poezebeest het volgende:
Mijsje, hoe is het met jouw moeder? Nog steeds hetzelfde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:34 schreef IslaBonita het volgende:
Mijsje wat vreselijk! Ik denk aan je. Heel veel sterkte met je mamsie!!![]()
![]()
Ik zou niet durven zeggen dat het niets betekent, hoorquote:Op zondag 28 juni 2009 19:18 schreef wolletjebol het volgende:
Dank je Leonieke,
Het kan kloppen dat je me niet kent, ik ben over het algemeen lurkend in deze nick... ik lees wel veel mee en af en toe post ik eens wat... Ik had vorige week een dubbele streep (de ene lichter dan de ander) op een ovu-testje, maar dat bleek dus niks te zijn...
Ah, het is gewoon niet eenvoudig om voldoende geduld op te brengen. Het is een slopende periode, dus ik kan het wel begrijpen dat je het doet.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:21 schreef wolletjebol het volgende:
ik weet het dat ik eigenlijik niet moet testen voor NODik moet ook gewoon geduld bewaren...
maar ik had de ijdele hoop dat het met de ovu-test stiekum al gezien kon worden... (had ik al vaker gehoord, dus ik dacht, ik probeer het maar) ijdele hoop dus...
ja, dat negatief positief kan worden, weet ik. maar ik ga er deze ronde niet meer vanuit... ik voel verder eigenlijk bijna niks, dus het zal wel niet...quote:Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, het is gewoon niet eenvoudig om voldoende geduld op te brengen. Het is een slopende periode, dus ik kan het wel begrijpen dat je het doet.
Het is in mijn ogen gewoon niet zo verstandig om het te doen omdat je een negatieve test kunt hebben die binnen een paar dagen positief is en dat je jezelf dat ook kunt blijven wijsmaken (ja, hij was wel negatief, maar misschien heb ik gewoon te vroeg getest...).
Maar, dat geduld? Daar zouden ze me ook nog een extra portie mogen van geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |