Ik wilde eigenlijk hier een vraag over stellen en toen zag ik dit staan. Ik ben gestopt met hormonale anticonceptie (niet om zwanger te worden maar omdat ik niet tegen de hormonen kan) en voorheen had ik een hele regelmatige cyclus, werd altijd op de 24e ongesteld (kon een dag schelen). De afgelopen maanden begon het ook zo, en vervolgens duurde het heel lang, werd ik pas ongesteld tussen de 27e en 30e van de maand en nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik vroeg me dus af of dat normaal is dat het zo veel kan schelen. Maar als ik bovenstaande lees dan kan het dus gewoon kloppen zo?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:22 schreef judes het volgende:
Milka, nog gefeliciteerd!![]()
Mijsje, heel veel sterkte... tja, met alles eigenlijk.![]()
Voor alle meiden die zich zorgen maken om regelmatige cycli en korte luteale fases enz - ik ben vrij onregelmatig (varieert van 27 - 36 dagen) en mijn lf's zijn ook onregelmatig, (8 - 13 dagen) en daar maakte ik mij dus ook wel zorgen om... maar het is toch echt gelukt. Het hoeft allemaal niets te betekenen.
Houd moed!
Leuk!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:27 schreef MinnieMin het volgende:
Ik heb een bannertje voor het topic gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet ik, het gaat om het idee.
Expres zwanger willen worden is al lastig zatquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:52 schreef Poezebeest het volgende:
Ik vind die ovulatietestjes wel echt fijn. Zo heb ik het gevoel nog een beetje de controle te hebben en ik vind het prettig te weten dat we op het goede moment klussen. Hoop nu enkel nog dat het snel resultaat oplevert, zwanger worden gaat echt niet over rozen![]()
Nu pas besef ik dat het eigenlijk heel knap is om "per ongeluk" zwanger te worden. Die kans is toch echt wel heel klein!
Kloon, ik heb een fokvriendjequote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welkom nog Borra, hopelijk zwaaien we je snel weer uit.![]()
Ben je een kloon of 'gewoon nieuw?'
Ik heb hem bovenin geplakt, heel erg mooi!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:27 schreef MinnieMin het volgende:
Ik heb een bannertje voor het topic gemaakt
[ afbeelding ]
Wie op jouw lijstje heeft al 7 jaar een fok!-vriendje?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ai... kloon... Ik...moet...het...weten...![]()
Welkom iig!
Haha, ik heb deze (denk ik) niet op mijn lijstje staan. DIe van mij zijn allemaal inkoppertjes eigenlijk wel. Van die 'educated guesses'. 1 ervan is al uitgekomen. En nee... ik ga niet zeggen wie of wat, want dat vind ik heel flauw staan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:01 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Wie op jouw lijstje heeft al 7 jaar een fok!-vriendje?
Het is maar net hoe je afvalt. In overleg met mijn dietiste blijf ik voorlopig mijn dieet nog gewoon volgen. En dat kan ook geen kwaad. Maar een crash dieet of een dieet waar je niet alle voedingstoffen binnenkrijgt is inderdaad niet verstandig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:00 schreef Poezebeest het volgende:
Heb met mezelf afgesproken dat ik stop zodra ik weet dat ik zwanger ben, diëten tijdens een zwangerschap vind ik not done, net zoiets als roken en alcohol drinken.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*Boebiedoe's neuklijstje erbij pakt...
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:10 schreef MinnieMin het volgende:
Sjee, als ik daar allemaal op moet gaan letten, dan word ik echt gek denk ik.
Ik heb laatst wel iets anders gelezen, waar ik wel van baal. Doordat mijn moeder tijdens haar zwangerschap door heeft gerookt, heb ik voor de helft minder kans om zwanger te worden. Dit schijnt alleen van moeder op dochter het geval te zijn. En nu wil men dit niet naar buiten brengen, omdat moeders daardoor een schuldgevoel zouden krijgen. Het moet niet gekker worden...
Ik denk dat dit voor vrouwen juist een extra stimulans kan zijn om toch echt te stoppen met roken tijdens de zwangerschap.
Tof trouwens, mijn banner bovenaan, en bedankt allemaal voor de complimentjes![]()
De kralenkrans is één van de symptomen, maar je moet niet alle symptomen hebben om PCO te hebben (al denk ik wel dat de kralenkrans er bij iedereen isquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:25 schreef Guess. het volgende:
Leuke banner MM
Welkom Borra![]()
Wat ik me trouwens af vraag,ik heb vorige week een echo van mijn baarmoeder en eierstokken gehad,dat zag er allemaal prima uit.Als ik pco zou hebben zouden ze dat dan aan die echo hebben kunnen zien?
Ik dacht trouwens dat eiwit goed is voor het zaad van de man (die van mij lust alleen geen ei).
Ik weet niet wat DES is?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar MinnieMin, als jij dat gelezen hebt kan een ander dat toch ook lezen? Dan is het toch al openbaar?
Het lijkt mij eig. heel sterk dat het niet naar buiten gebracht zou worden om die reden? DES is toch ook naar buiten gekomen?
Ik denk dat iedereen het gewoon lekker op zijn eigen manier moet doenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
Ik zei van de week nog tegen iemand dat als ik er nu niet zwanger geweest was maar het wel had willen worden, dat ik dan een nieuwe reeks gestart zou zijn: Gewoon lekker seks!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jeetjemina zeg..vroeger rookte bijna iedereen en toen had je ook vrouwen die makkelijk zwanger werden hoor. Het is misschien één van de factoren maar het hangt imo van zoveel dingen af, dat krampachtige gedoe om van zwanger worden bijna een exacte wetenschap te maken lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
BE, ik vind echt dat je het een beetje overdrijft...quote:Op zondag 21 juni 2009 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde al komen nuanceren...
Natuurlijk snap ik dat niet iedereen zomaar zwanger raakt... ik heb er zelf bij de eerste keer ook 16 maanden over gedaan en ben na 8 maanden gaan temperaturen en met de persona aan de slag gegaan. Ik weet echt wel wat het is.
Maar ik heb echt het gevoel dat alle spontaniteit er hier totaal uit is en dat dit topic steeds dichter naar 'als zwanger worden' trekt en ikzelf (persoonlijk dus) zou me hier niet thuis voelen als ik gewoon mee wilde kletsen over zwanger raken.
Het is hier bijna, zoals Vivi ook zegt, een exacte wetenschap aan het worden.
Het is geen beschuldiging, ieder zijn ding, ik probeer alleen aan te geven dat het ook echt zonder kan.
Iemand hier meldde eerder 'ik doe het nog zonder testjes of hulpmiddelen' waarop er een reactie kwam met 'nou, ik vind die testjes anders wel heel fijn hoor, dan weet je tenminste zeker dat je op de juiste momenten seks hebt'.
Dat vind ik (persoonlijk weer) dan bijna klinken alsof je maar beter gewoon gelijk met de testjes aan de slag kan, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is ipv gewoon lekker regelmatig seks hebben.
Maar goed, ik heb dit al vaker gezegd en zou het eigenlijk maar gewoon niet meer moeten zeggen.Mijn mening is wel duideljik.
Maar het verklaart voor mij iig wel een beetje waarom ik hier niet meer op de letter nauwkeurig mee lees want ik snap er soms geen moer meer van wie nou waarop wacht en wat er getest is en wat de resultaten zijn.
Hartstikke leuk Borra, van harte welkom!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Borra het volgende:
Ik ben ook zeker voor het spontane allemaal hoor. Ik ben net begonnen en wil gewoon graag weten hoe mijn cyclus loopt, maar ik ben niet van plan om elke keer ovulatietesten te gaan proberen. Wat betreft dat eten ben ik ook niet bezig met een dieet maar wil gewoon wat gezonder eten. Ik vind het leuk om hier lekker anoniem wat te kletsen en mee te leven met iedereen
dat is dus ook wat ik een beetje bedoel....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:
Alleen al daarom zou ik waarschijnlijk veel langer wachten dan een aantal mensen hier om naar hulpmiddeltjes te grijpen. Want ook bij mij valt mijn mond soms open als ik hier lees dat iemand vanaf maand 2 met ovutesten aan de slag gaat.
Thxquote:Op zondag 21 juni 2009 13:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
maar jouw verhaal is natuurlijk heel wat anders.. en vind het enorm naar dat het allemaal zo moeizaam gaat, en gun je enorm een zwangerschap...
Een garantie op succes is het inderdaad nietquote:Op zondag 21 juni 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind dat iedereen moet doen wat bij haar past en dat anderen daar niet zo over moeten oordelen.
De een vindt het prettig als het spontaan gaat (en heeft het er ook voor over dat het dan maar wat langer duurt). De ander wil graag wat meer 'zekerheid' en gaat aan de slag met allerlei testjes etc met geen garantie dat het dan sneller gaat maar wellicht een gevoel van controle.
En eerlijk is eerlijk: hoe spontaan is spontaan als je je cyclus kent? Kan me niet voorstellen dat je echt niet in je achterhoofd houdt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn...
Ik vond het fijn om na een paar maanden 'op de gok' daarna eens een ovu-test te doen om zeker te weten of er een eisprong was...
Ons sexleven heeft er in elk geval niet onder geleden...
nou ik moet eerlijk zeggen dat ik daar misschien de eerste 2 maanden rekening mee heb gehouden..(toen heb ik hier ook ooit eens 4 of 5 posts geplaatst)quote:Op zondag 21 juni 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
En eerlijk is eerlijk: hoe spontaan is spontaan als je je cyclus kent? Kan me niet voorstellen dat je echt niet in je achterhoofd houdt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn...
vind je echt dat ik hard oordeel?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef Asyniur het volgende:
Maar dan hoef je daar nog niet zo hard over te oordelen? Er wordt toch ook niemand veroordeeld omdat ie het geslacht wil weten of diverse pretecho's laat maken om te zien hoe het kindje er uit ziet? Waar is daar het 'spontane', de 'verrassing'?
Ik wist het ook niet. En eerlijk gezegd moet ik nog steeds aan de termen wennen. Klussen voor neuken en ongi voor ongesteldheid of menstruatie. Maar ik doe gewoon ongegeneerd lekker mee. En thuis bouwen we lekker een feestje, of het nu wel of niet in de "vruchtbare periode" is of nietquote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef Asyniur het volgende:
Ik wist ook niet wat NOD was, totdat ik hier ging meelezen.
Maar ik wist wel meer niet, totdat ik me ervoor ging interesseren en me ben gaan inlezen.
Zoals iemand voor mij al zei: we zijn kinderen van de tijd en informatie gewend. En sommigen maken daar gebruik van en anderen niet.
Maar dan hoef je daar nog niet zo hard over te oordelen? Er wordt toch ook niemand veroordeeld omdat ie het geslacht wil weten of diverse pretecho's laat maken om te zien hoe het kindje er uit ziet? Waar is daar het 'spontane', de 'verrassing'?
Wij hebben het deels spontaan deels met hulp van ovu-testen gedaan en ik (of) hebben nog nooit gesekst tegen onze zin ook niet afgelopen maanden; geen zin is geen zin
Ik ben bijna 31, en rammel al vijf jaar. Alleen sinds 4,5 maand geleden nog een stuk harder.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:57 schreef Borra het volgende:
Misschien loop ik ook wel een beetje hard van stapel hoor, maar ik ben eigenlijk al een half jaar aan het rammelen
(nu is mijn vriend er klaar voor en qua planning komt het ook beter uit). Ik besef me heel goed dat het ook nog wel heel lang kan duren.. Ik ben 30 en mijn beste vriendin heeft ook een kleintje en dat is toch wel heel aanstekelijk
BJ, wanneer je je mening geeft over de gevoelens van anderen heb je daar gewoon volkomen gelijk in, het is immers je méningquote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
vind je echt dat ik hard oordeel?
ik zeg verder niets, alleen dat IK dat soms niet begrijp, en IK soms vind dat mensen wel erg snel allerlei actie ondernemen...ik heb er verder niets negatiefs over gezegd? alleen dat IK dat bewust niet heb gedaan...
maar ik heb nergens gezegd dat een ander het niet gewoon op zijn eigen manier moet doen...
(en eerlijk gezegd vind ik het soms ook gewoon verdrietig, hoe sommige mensen het er emotioneel zwaar door krijgen en dat vind IK zo zonde...)...
that's all...
ik denk dat hier sowieso een hoop misverstanden door ontstaan. je moet maar afgaan op puur het schrift, en hoort geen toon in de stem en ziet geen lichaamstaal naast het horen van de woorden... het is ook best logisch dat dingen soms anders worden opgevat dan ze bedoeld zijn. zo lees ik vaak mezelf terug, en schrik ik ervan hoe het opgevat kan worden...quote:Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Incantrix het volgende:
Maar wat (ik weet niet) soms misschien ook niet meewerkt is dat je op schrift bepaalde intonaties niet kunt leggen waardoor mensen je toon anders interpreteren dan wanneer het (irl, zeg maar) gezegd zou worden i.p.v. opgeschreven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |