abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70220874
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

vind je echt dat ik hard oordeel?
ik zeg verder niets, alleen dat IK dat soms niet begrijp, en IK soms vind dat mensen wel erg snel allerlei actie ondernemen...ik heb er verder niets negatiefs over gezegd? alleen dat IK dat bewust niet heb gedaan...
maar ik heb nergens gezegd dat een ander het niet gewoon op zijn eigen manier moet doen...
(en eerlijk gezegd vind ik het soms ook gewoon verdrietig, hoe sommige mensen het er emotioneel zwaar door krijgen en dat vind IK zo zonde...)...

that's all...
Je hebt wel aangegeven dat het je stoorde. En daardoor komt het denk ik een stuk zwaarder over, dan je het eigenlijk hebt bedoeld...
pi_70220890
Ik wilde hier alleen even komen jompelen voor mijn positieve ovutest, maar dat lijkt me nu niet zo op zijn plaats...
Weet je wat, ik doe het lekker toch. Op dag 14, heul netjes dus.
Mag mijn NOD (6 juli) in de OP?
Ik ga me hier ook echt niet verdedigen over dat ik die testen doe omdat ik bij de gyn loop, maar ik vind dit topic net wat meer casual en daardoor post ik sneller hier.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:30:07 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_70220945
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde hier alleen even komen jompelen voor mijn positieve ovutest, maar dat lijkt me nu niet zo op zijn plaats...
Weet je wat, ik doe het lekker toch. Op dag 14, heul netjes dus.
Ik ga me hier ook echt niet verdedigen over dat ik die testen doe omdat ik bij de gyn loop, maar ik vind dit topic net wat meer casual en daardoor post ik sneller hier.
En dan jompel ik gewóón lekker met je mee En dan doe ik alvast een klein beetje in-duimen voor je komende wachtdagen
3!
pi_70221006
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat, ik doe het lekker toch. Op dag 14, heul netjes dus. Mag mijn NOD (6 juli) in de OP?
Jeuj! Wat een fijn nieuws PZE. En fijn nieuws is hier bijna altijd op zijn plaats hoor!

pi_70221026
voor de positieve ovutest van PZE!
dat is zeker heel erg op zijn plaats hier!
en dat is inderdaad heel erg netjes, op dag 14!
  zondag 21 juni 2009 @ 14:33:49 #106
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70221065
en ik bedoelde het idd niet verkeerd of vervelend..
en weet je wat ik het allerbelangrijkste vind??
dat mensen uiteindelijk mogen gaan jompelen

en ik gun iedereen 2 streepjes, en iedereen moet dat inderdaad op zijn eigen manier bereiken...

dus strooit nog maar eens wat HCG hier rond....

en PZE
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 21 juni 2009 @ 14:34:12 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70221076
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

vind je echt dat ik hard oordeel?
ik zeg verder niets, alleen dat IK dat soms niet begrijp, en IK soms vind dat mensen wel erg snel allerlei actie ondernemen...ik heb er verder niets negatiefs over gezegd? alleen dat IK dat bewust niet heb gedaan...
maar ik heb nergens gezegd dat een ander het niet gewoon op zijn eigen manier moet doen...
(en eerlijk gezegd vind ik het soms ook gewoon verdrietig, hoe sommige mensen het er emotioneel zwaar door krijgen en dat vind IK zo zonde...)...

that's all...
Ik bedoelde niet je als in jij maar meer als in men daarom heb ik ook niemand gequote

En de mensen die het er emotioneel zwaar door krijgen, die zouden het (waarschijnlijk) nog veel zwaarder hebben zonder die extra info
  zondag 21 juni 2009 @ 14:35:26 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70221101
Lees ik daar iets over een positieve ovulatietest?
Hoppa, seksen dan!
pi_70221163
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik bedoelde het idd niet verkeerd of vervelend..
en weet je wat ik het allerbelangrijkste vind??
dat mensen uiteindelijk mogen gaan jompelen

en ik gun iedereen 2 streepjes, en iedereen moet dat inderdaad op zijn eigen manier bereiken...

dus strooit nog maar eens wat HCG hier rond....

en PZE
Dan strooi ik wel met wat relaxedheid en anti-stress. Dan mag BE nog een handvol spontane seks rondslingeren
  zondag 21 juni 2009 @ 15:05:37 #110
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70222136
Mooi zo PZE
En ik weet uit ervaring dat niet spontane sex (dmv ovu-testen dus)ook hele leuke lekkere sex kan zijn (En dan heb ik echt niet heel de tijd een baby in m'n achterhoofd!)

Ik vind het eigenlijk allemaal nog overdreven,ik heb helemaal niet het idee dat er hier niet spontaan gesext word.Er word hier door bepaalde mensen getemt en ovu testen gebruikt maar er zijn er ondertussen ook een stel die al wel wat langer rondhangen dus wat ook vrij normaal is.Als je eenmaal zwanger bent is het natuurlijk makkelijker praten achteraf,dan vergeet je mischien soms wel hoe heftig de spanning kan zijn voor sommige vrouwen of het ooit wel gaat lukken.Ik word zelf over een paar maanden 33 en we gaan voor de 1e,het liefst zou ik 2-3 kids willen maar dan zit ik natuurlijk wel kwa leeftijd ,mijn cyclus is onregelmatig+korte LF,na ruim 6mnd ging ik tempen,nou achteraf was ik er liever gelijk mee begonnen,het geeft me veel meer inzicht en rust.Dus als iemand onregelmatig is en zwanger wil worden,zeg ik tempen en ovutesten ook al ben je pas een paar maanden bezig.
Vind dus dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen,waar jij je het beste bij voelt en dan kan iemand anders een andere mening hebben maar die doet er niet toe,het gaat om jou lijf en gevoel ,en daar mogen we het hier best over hebben zonder dat mensen vinden dat we gelijk naar te veel "hulpmiddelen" pakken
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_70222282
Ik ben inderdaad iemand die nog niets te maken wil hebben met ovutestjes en we klussen ook niet als gekken.
We sexen wanneer we daar zin in hebben en verder zien we wel.

Ik snap de opmerking van BE wel, omdat ik op dit moment één van de weinige in dit topic ben die het op deze manier doet.
Maar op wat voor manier iemand ook bezig is, we hebben allemaal hetzelfde doel en daar gaan we voor.

(en nog een verzoekje aan één van de Mods...
Als startdatum staat bij mij 05-2009, willen jullie dit veranderen naar 06-2009? Dit is mijn eerste ronde en mijn cyclus is begonnen op 31 mei dus de eerste kans valt in juni)
pi_70222369
Fijn PZE! Gezellige invulling voor deze druilerige zondagmiddag voor de boeg dus
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_70222438
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:10 schreef -Nienna- het volgende:
Ik ben inderdaad iemand die nog niets te maken wil hebben met ovutestjes en we klussen ook niet als gekken.
We sexen wanneer we daar zin in hebben en verder zien we wel.

Ik snap de opmerking van BE wel, omdat ik op dit moment één van de weinige in dit topic ben die het op deze manier doet.
Maar op wat voor manier iemand ook bezig is, we hebben allemaal hetzelfde doel en daar gaan we voor.

(en nog een verzoekje aan één van de Mods...
Als startdatum staat bij mij 05-2009, willen jullie dit veranderen naar 06-2009? Dit is mijn eerste ronde en mijn cyclus is begonnen op 31 mei dus de eerste kans valt in juni)
Aan dat seksen als een idioot kan ik niks doen hoor. Sinds ik van de pil af ben, heb ik gevoelens hervonden waarvan ik het bestaan niet eens meer af wist!

Gewoon lekker doen, zoals jij het graag wil Nienna!
En als je het lekker relaxt kan, deste beter!
pi_70222462
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:16 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Aan dat seksen als een idioot kan ik niks doen hoor. Sinds ik van de pil af ben, heb ik gevoelens hervonden waarvan ik het bestaan niet eens meer af wist!

Gewoon lekker doen, zoals jij het graag wil Nienna!
Herkenbaar, dat begint bij mij ook steeds meer te komen nu ik geen pil meer slik, haha.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:22:42 #115
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70222649
Ik ben een controlfreak en het veelvuldig testen zorgt er bij mij voor dat ik m'n cyclus in het snotje hou. Ben er na de eerste miskraam mee begonnen en het geeft me onnoemelijk veel rust. Vind het jammer dat er over geoordeeld wordt als zou men "te snel naar hulpmiddelen" grijpen. Ik ben er blij mee dat we in een tijd leven dat dit kan, dat het mij de kans geeft mijn lichaam beter te leren kennen. Dit doet overigens niets af aan de spontaniteit... In mijn geval dan. Mijn sexleven heeft er geen spatje onder geleden

Laat gewoon iedereen het op de eigen manier doen zonder er een oordeel aan te hangen. Zolang de persoon zelf er geen last van heeft hoeft het toch geen probleem te zijn?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_70223707
Ik heb nog niet gereageerd omdat ik mij aangesproken voelde en geen zin had om er op in te gaan omdat ik niet goed kon verwoorden wat ik wilde zeggen. Flugeltje zegt precies datgene wat ik bedoel en ik wil me dus graag bij haar aansluiten...
pi_70226148
ook daar is de ruimte voor, vind ik, om ergens wel of niet op in te gaan. en je moeten verantwoorden naar een ander, dat is al helemaal niet de bedoeling. meiden, iedereen z'n eigen ding, en iedereen mag daarover vertellen wat je kwijt wil.

maar goed, mijn vruchtbare dagen zitten er alweer even op... afwachten dus maar weer... Ik heb wel het idee dat ik me in september gewoon bij de gyn moet gaan melden omdat het niet gelukt zou zijn dan. ik moet zeggen dat idee wel rust in m'n hoofd brengt, en misschien ook een tijdje dat relaxte gevoel. daarnaast ben ik op het moment ook met iets anders bezig dan puur kindjes maken...
  zondag 21 juni 2009 @ 19:45:33 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70229621
Even een kleine verduidelijking, ik had het niet zo zeer over temperaturen of ovulatietesten maar meer over onveilig voelende eieren en zulks.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70229664
Als ik zo de discussie lees dan zie je maar weer hoe gevoelig alles ligt. Ieder zijn ding zou ik zeggen.

Ik zit te denken aan ovulatietesten. Ik ben helemaal nog niet lang bezig, maar ik denk dat ik mijn ovulatie voel en ben wel benieuwd of ik dat goed heb. Daarnaast ben ik bijna 32, dus wie weet hoe lang het nog allemaal goed gaat hier bij mij. (en ik wil er 2 als het mij gegund wordt). Ben er gewoon een beetje nieuwsgierig naar.

Daarnaast heb ik twee ouder wordende oma's die ik zo graag een achterkleinkind zou geven: ze zouden het geweldig vinden. (eentje is precies 60 jaar ouder dan ik...)

en wil mijn moeder graag haar 1ste kleinkind geven.
pi_70230000
Marike, dat zijn inderdaad mooie redenen die bij mij ook wel spelen hoor. Ik gun mijn oma en mama een (achter)kleinkind, lijkt me heel mooi om mee te maken dat mijn oma (en opa) mijn kindje nog kunnen zien en leren kennen. En nu zit ik weer bijna te janken, kl*teclomid.
  zondag 21 juni 2009 @ 20:01:39 #121
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70230193
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Marike, dat zijn inderdaad mooie redenen die bij mij ook wel spelen hoor. Ik gun mijn oma en mama een (achter)kleinkind, lijkt me heel mooi om mee te maken dat mijn oma (en opa) mijn kindje nog kunnen zien en leren kennen. En nu zit ik weer bijna te janken, kl*teclomid.
Ah meid... die clomid is gewoon zo k*t (ik ben oprecht blij dat ik die niet meer moet nemen )
pi_70230197
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef Vivi het volgende:
Even een kleine verduidelijking, ik had het niet zo zeer over temperaturen of ovulatietesten maar meer over onveilig voelende eieren en zulks.
Zulks zijnde een wetenschappelijk artikel over roken tijdens de zwangerschap. Daardoor zou het immers te wetenschappelijk worden ofzo...

(Bijwerking van het stoppen met de pil: Mijn irritatiegrens is redelijk snel bereikt, en ik ben altijd al een felle geweest, dat komt er nu vaak nog wat erger uit, dan voorheen. Daarvoor mijn excuses.)
pi_70230251
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
dikke knuffel lieve PZE. Meer kan ik helaas niet voor je doen, maar het komt uit een goed hart!

En ik hoop gewoon keihard met je mee, dat het snel raak is!
pi_70231801
Jullie zijn lief!
  zondag 21 juni 2009 @ 20:46:02 #125
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70231938
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:01 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Zulks zijnde een wetenschappelijk artikel over roken tijdens de zwangerschap. Daardoor zou het immers te wetenschappelijk worden ofzo...

(Bijwerking van het stoppen met de pil: Mijn irritatiegrens is redelijk snel bereikt, en ik ben altijd al een felle geweest, dat komt er nu vaak nog wat erger uit, dan voorheen. Daarvoor mijn excuses.)
Geweldig En herkenbaar ,ik wijt het ook maar aan de hormonen maar het kan soms zo lastig zijn(vooral op t werk).
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:46 schreef marike77 het volgende:
Als ik zo de discussie lees dan zie je maar weer hoe gevoelig alles ligt. Ieder zijn ding zou ik zeggen.

Ik zit te denken aan ovulatietesten. Ik ben helemaal nog niet lang bezig, maar ik denk dat ik mijn ovulatie voel en ben wel benieuwd of ik dat goed heb. Daarnaast ben ik bijna 32, dus wie weet hoe lang het nog allemaal goed gaat hier bij mij. (en ik wil er 2 als het mij gegund wordt). Ben er gewoon een beetje nieuwsgierig naar.

Daarnaast heb ik twee ouder wordende oma's die ik zo graag een achterkleinkind zou geven: ze zouden het geweldig vinden. (eentje is precies 60 jaar ouder dan ik...)

en wil mijn moeder graag haar 1ste kleinkind geven.
Ik zou zeggen probeer het eens,ik vind het ideaal,zo ben ik er achter gekomen dat mijn LF 10 dgn is en dat dat pijnlijke gevoel in m'n buik,rug en benen wat dus 1,5 week voordat ik ongi word begint helemaal nog niet betekend dat ik ongesteld gaat worden maar dat hoort bij mijn ovulatie.
Ik kan ook niet wachten mijn moeder en schoonouders te vertellen dat ze opa en oma gaan worden van hun 1e kleinkind,ik droom er nu al over hoe ik het ga vertellen enzo!
pi_70235245
Zo, ik ga mijn laatste wijntje van de cyclus nuttigen. En dan een beetje vroeg naar bed want het wordt een drukke week (en ik had een positieve ovutest...) dus ik heb geen idee wanneer ik weer online ben. Ik duim een beetje extra voor Minnie, Cisco en Nienna, nog een week meiden!
  zondag 21 juni 2009 @ 22:17:23 #127
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70235898
Geniet van je wijntje ,maak gebruik van je postieve test en slaap lekker
  zondag 21 juni 2009 @ 22:27:38 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70236329
MIjn excuses aan iedereen die ik gekwetst heb met mijn post, dat was zeker niet mijn bedoeling.

[ Bericht 51% gewijzigd door BE op 21-06-2009 22:46:53 ]
pi_70239484
Nog even over dat ei dat zich onveilig voelt, dat kan dus wel degelijk. Dat is het uitgangspunt van een koperspiraal: omdat er zich een vreemd voorwerp in de baarmoeder bevindt nestelt het ei zich niet ( juist ja, omdat het zich niet veilig voelt)
Anyway, doe met de informatie wat je wilt, wat ik al zei: iedereen moet lekker zijn eigen ding doen. Maar als spontaan zwanger worden écht zo makkelijk en snel zou gaan,bestond dit topic niet.
Slaap lekker dames!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_70239761
BE, ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik voel me wel aangesproken Je hebt mij in ieder geval niet gekwetst hoor, ik heb vandaag last van een erg kort lontje, kun jij verder niets aan doen.

Voelde me wel aangesproken omdat ik al heel snel aan de ovulatietesten ben gegaan omdat ik dan nog het gevoel heb er een beetje controle over te hebben. En hier blijft het allemaal erg ongedwongen en leuk hoor, daar niet van, ik weet alleen wanneer mijn eisprong is en dat geeft rust. Ook daarbuiten sexen wij gewoon omdat we het leuk en lekker vinden en ook rondom de eisprong moet het leuk en lekker blijven en geen zin is geen zin. Daarnaast weet mijn lief ook echt niet wanneer mijn eisprong is. Als ik richting mijn nod ga laat ik hem dat pas weten...

Iedereen mag zelf weten of zij wel of geen testjes gaat gebruiken en het spontaan wil laten gebeuren, heb ik grote bewondering voor, maar dat kan ik echt niet. Misschien als het langer gaat duren dat ik het beu wordt en wat meer los kan laten, maar dat zie ik dan wel weer.
  maandag 22 juni 2009 @ 06:57:00 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70242668
@BE, er is geen sprake van kwetsen hoor

Het is gewoon effe lekker fel tegen fel, ieder doet het op z'n eigen manier en als je daar over gaat oordelen ontstaan nu eenmaal felle discussies. Of je nu al een kind hebt of bezig bent met het willen van kinderen, mensen oordelen zo snel. Mensen die blijven roken, mensen die niet aan de borstvoeding willen. Steeds weer discussie. Niets mis mee op zich, maar het oordelen kan soms vrij hard overkomen. Met name omdat juist bij opvoeden/ouderschap zoveel gevoel komt kijken. En als iemand je laat weten dat je gevoel niet okay is ligt schuldgevoel op de loer.

Uiteraard gaan sommige mensen er ver in en ook ik heb heel soms wel eens m'n wenkbrauw verwonderd opgetild. Feit is echter wel dat het enorm fijn is dat deze omgeving blijkbaar als zo 'veilig' ervaren wordt dat men over dit soort zaken durft te spreken. Dat is een groot compliment

Overigens heeft iedereen recht op een eigen mening en ook het recht om dat te ventileren, weet alleen niet of het slim is om dat dan zo in een topic neer te gooien vol met hormoonbommen Maar dat is in OUD geloof ik al wel vaker aan de orde geweest
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 22 juni 2009 @ 07:34:34 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70242799
En weer tot de orde van de dag:
ben zo benieuwd wie er volgende week (en de week daarna) een plusje gaat plassen
pi_70245441
is iedereen hiervan op de hoogte? een meet voor dit topic
pi_70246420
hmm, ik had gister ook al iets gepost maar dat lukte niet en toen ben ik maar afgehaakt.

About de manier van zwanger worden en wat je er allemaal al dan niet bij haalt, ik denk toch dat het ieder voor zich is.
Toen ik hier in het begin meelas had men het over ....slijm (ik heb eigenlijk nog steeds geen idee wat voor slijm, ik weet inmiddels wel wat er mee wordt bedoeld), ovutesten, temperaturen en weet ik al wat nog meer. Vond het toen niet zo leuk om mee te schrijven want ik was niet op die manier bezig zwanger te worden. Inmiddels zit ik in ronde 7 en ben al weer een aantal maanden bezig met ovutesten en heb helemaal in het snotje hoe mijn cyclus loopt.

In het begin hadden we gewoon sex om de sex en het zwanger willen worden lieten we daarin niet mee tellen, ook dat is inmiddels anders. Ik wil gewoon zwanger worden en hebben we tijdens die o zo belangrijke periode net iets meer sex dan in de periode er voor en er na. Vind vriend niet erg en ik ook niet. Eigenlijk zouden we altijd meer sex moeten hebben, maar moe en laat werken etc etc.

Ik ben wel van mening zoals flugeltje al aangeeft, het is fijn om er met iemand (het forum dus) over te kunnen praten. Omdat mijn omgeving niet van onze probeersessies op de hoogte is (wel een paar maar ja daar heb je het niet over in een openbaar gesprek) plemp je bij dit soort gelegenheden toch meer je onzekerheden en de 'wat als' kwesties neer. Dat het dan overkomt als hysterisch met zwanger worden bezig zijn, is het probleem van de meelezer voor mijn gevoel. Ik ben blij, ondanks dat ik dan nog niet veel heb meegeschreven, dat ik mijn ei hier kwijt kan. En daar is het forum toch voor?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:55:53 #135
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70247723
Had ik ook hoor sterremunt,in het begin snapte ik er ook niks van,al die afkortingen enzo,het intreseerde me ook niet zo wilde gewoon zwanger worden.
Ik denk ook wel dat er tegenwoordig veel vrouwen wat later aan kinderen beginnen,daardoor duurt het vaak wat langer dan een paar maanden en hebben ze ook meer tijd om vanalles uit te zoeken en zich mee bezig te houden.Toen mijn ouder trouwde was het gewoon stoppen met de pil (als je die al had) en je kreeg kids,dat hoorde gewoon zo en de meeste dachten er niet over het anders te doen.En helemaal met internet is er veel verranderd wat heel leuk en makkelijk is maar soms ook wel eens juist niet.

Nog ruim een week voordat we de uitslag krijgen van het ziekenhuis,heb er nu met momenten al de kriebels van,vind het gewoon irritant om te weten dat ze in het ziekenhuis de uitslag al wel hebben maar geen tijd hebben om ons nu al te woord te staan
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:01:45 #136
5428 crew  miss_sly
pi_70247912
Een van de dingen die mij opvalt, behalve zo snel al in de weer zijn met testjes en tempen, is dat men lijkt te verwachten dat met ene paar maanden zwanger worden normaal is. Je zegt het zelf ook al in je post, Guess.
Als je zwanger wilt worden, is iedere keer dat het niet gelukt is een enorme teleurstelling natuurlijk, maar ik heb het idee dat de realiteit wel een beetje uit het oog verloren wordt.
80% van de stellen is binnen een jaar zwanger (dat kan dus de eerste maand zijn, maar ook de 12e!) en 10% wordt zwanger in het jaar erna. De gemiddelde tijd ligt op ongeveer 9 maanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2009 @ 12:12:09 #137
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70248188
Heb je ook gelijk in hoor miss_sly toen ik ging stoppen met de pil had ik dit ook echt in m'n hoofd zitten en ook al had ik toen al bij voorbaat het gevoel dat het bij ons best eens een tijd ging duren had ik zoiets van we blijven gewoon rustig zeker het 1e jaar.Nou al snel was dat dus anders,mij onregelmatige cyclus,mijn man die als kind zijnde geopereerd is(zaadbal),ikzelf die ruim een jaar geleden geopereerd is(baarmoeder) het hoeft allemaal niks te betekenen maar het kan wel en daar krijg ik dus knetter de zenuwen van,zal wel voor een groot deel onder invloed van hormonen zijn,ik slikte vanaf mijn puberteit de pil waardoor ik nooit iets heb meegekregen van heel dat cyclus gebeuren,nu voel ik alles en ben kan zo mega emotioneel zijn dat ik me er helemaal ellendig door voel.Als er uit deze onderzoeken dus blijkt dat het goed is zal ik een stuk meer rust hebben,ze zei dat we dan ook pas over een jaar mogen terug komen (en dan zijn we 1 jaar en 10mnd bezig geweest).
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:23:46 #138
5428 crew  miss_sly
pi_70248461
Ik zat zelf vrij snel bij de gyn omdat ik geen menstruatie had en bij de echo al bleek dat ik PCO had.
Ik vind ook dat als er redenen zijn om te denken dat er iets niet goed zit (heel onregelmatige cyclus, problemen uit de jeugd van man ofzo) je stappen moet ondernemen.
Maar als er na AL 5 maanden nog geen zwangerschap is, dan is dat natuurlijk heel teleurstellend en mogen daar zeker traantjes over vloeien, maar is er nog echt geen reden om in paniek te raken. Zwanger worden doet men gemiddeld niet in 2-4 maanden, en die realiteit is iets dat ik hier toch erg vaak mis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2009 @ 12:29:49 #139
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_70248626
Zo ik moest flink bijlezen zeg..
Maar ten eerste ieder zijn ding en ik denk ook niet dat BE haar mening heeft gepost om andere te kwetsen, en ergens heeft ze best wel een punt.. maar ik snap ook degene die het wel liever allemaal weten, hoe hun cyclus in elkaar zit of ze uberhaupt een eisprong hebben.. Als je iets heel graag wilt is elke maand er eentje teveel.. daarom is het ook iedereen zijn ding..
Ik zelf doe geen testjes en temp niet, heb er met over gehad en we zijn alle 2 van mening dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan. En ik weet dus ook dat het langer gaat duren, ik weet heus wel wanneer mijn eisprong is, maar als er dan niet gesekst is, dan houdt het op.. We willen sexen om dat we van elkaar houden niet omdat er een kind van moet komen. Met dat doel sex ik ook niet, heb dat een keer geprobeerd nou dan is de lol er van mij al af, toen werd het voor mij echt ben je nu nog niet klaar gekomen en schiet nou maar op sex. En dat is echt niet leuk
Maar we zitten hier met het zelfde doel uiteindelijk willen we aan het einde van onze cyclus een 2e streepje plassen, daar gaat het toch om en hoe je dat doet, dat moet iedereen echt zelf weten en ik vind en dat is mijn mening dat je dat ook van elkaar moet accepteren en respecteren.

ik hoop niet dat ik onbewust tegen zere benen aanschop want dat is absoluut niet mijn bedoeling
Be happy with the little things in life
pi_70248800
iedereen zijn eigen mening en iedereen zijn eigen ding... fijn dat iedereen dat ook hier neer kan zetten
iedereen heeft ook wel iets in zijn mening waar ik het mee eens ben, en ook wel dingen waar ik het niet mee eens ben. dat zijn gewoon punten waarmee je in discussie kunt, maar geen dingen waarbij je de mening van de ander moet veranderen. dan laat je diegene niet in zijn waarde, en dat vind ik niet kunnen. nee, nu vind ik de discussie een interessant gesprek, ik heb het idee dat iedereen gewoon zegt wat hij/zij denkt, en verder geen goed/fout-vingertjes (meer) wijzen.
pi_70249349
Die teleurstelling blijft, of je nou een maand bezig bent of anderhalf jaar of nog langer (net als die stiekeme jaloerse gevoelens, die volgens mij ook iedereen heeft, ik wel iig ten opzichte van mijn jongere zusje die wel in no time zwanger was en in augustus haar kindje mag verwelkomen).

Die teleurstelling had ik afgelopen keer toch wel het meest, we hadden ons best gedaan, ondanks dat ik weet dat het een jaar kan duren en het gemiddelde op 9 maanden ligt. We sexen omdat we van elkaar houden maar sexen nog meer om een kindje te kunnen krijgen. Maar om nu 3 keer per dag helemaal los te gaan, daar heb ik geen zin in, vriendlief natuurlijk wel, maar ja das een man he.
pi_70249585
zeker blijft die teleurstelling. en ook die mate van teleurstelling is anders per persoon...
bij mij persoonlijk was het zo dat ik na een half jaar iedere keer meer teleurgesteld werd, omdat het toch echt een jaar kon gaan duren of langer, terwijl m'n moeder maar in haar vingers hoefde te knippen en ze was zwanger...
de teleurstelling die ik nu iedere keer voel, ook omdat het een wat medisch tintje krijgt/heeft ondertussen, is heel groot. wordt er zoveel aan gedaan, ben ik nog niet zwanger...
pi_70249752
Die mate van teleurstelling is zeker anders, in het begin denk je, het komt allemaal wel goed, maar naarmate het langer duurt, wordt het moeilijker, zeker als er alles aan gedaan wordt. Maar het gaat helemaal goed komen bij jullie!

Ik had heel graag samen met mijn zusje zwanger willen zijn maar dat zit er helaas niet meer in. Denk dat wanneer het in augustus nog niet raak is, ik er best moeite mee zal hebben om die kleine van haar te gaan bewonderen.
pi_70254365
ja, dat kan ik me wel voorstellen, Sterrenmunt. het zal zeker even slikken zijn.
(ik had dat toen ik bij twee collega's op kraamvisite ging, toen ik net een miskraam had...)
maar als je dat eerste moment voorbij bent, kun je er ook wel van genieten zo was het bij mij in ieder geval.
pi_70265836
Het is jammer dat er een hele discussie is ontstaan over wat nu wel of niet spontaan/krampachtig/normaal is wat vrouwen doen om zwanger te worden, terwijl er alleen maar om advies werd gevraagd ( wat wij dames doen of laten en wel of niet eten) Ik heb geprobeerd mijn steentje bij te dragen zonder moedwillig een (voor sommigen) kwetsende discussie uit te lokken. Er werd wel om advies gevraagd, niet om meningen, maar die werden (soms ongezouten ) gegeven, al dan niet kwetsend bedoeld. Zonder iemand tegen het zere been te schoppen, laten we proberen om toch niet altijd onze mening te verkondigen, als deze kwetsend opgevat zou kunnen worden. Ik weet dat iedereen het recht heeft op een eigen mening, maar wanneer deze mening niets positiefs toe voegt aan dit topic, kun je er ook voor kiezen om die niet te uiten. Laten we onthouden dat we hier allemaal zijn om elkaar door de "wachttijden""heen te slepen en elkaar helpen door vragen van elkaar te beantwoorden en advies geven als daarom gevraagd word.
Sorry dat dit zo'n serieus berichtje is geworden, maar ik heb vandaag een mindere dag gehad, was vanochtend met mijn vent bij de dokter, blijkt zijn zaadproduktie zeer slecht te zijn. Mijn onregelmatige werk verminderd ook mijn vruchtbaarheid en waarschijnlijk werkt een eileider niet. Mijn weerstand is nihil op het moment. Voel me hier heel erg door aangeslagen.

Ik ben wel blij dat we nu al een onderzoekje hebben gedaan, hier had ik niet pas over een jaar achter willen komen.
Maar nu...op naar de streepjes! Voor mij zit het er voorlopig niet in, maar ik blijf jullie aanmoedigen!
pi_70266159
Sterremunt dat heb ik ook. Mijn beste vriendin is zwanger (binnen drie maanden) en ze weet niet dat ik bezig ben. Had haar zo graag willen verrassen en samen zwanger willen zijn, maar voor mij zit het er voorlopig niet in. Het is wel moeilijk om elke dag te praten over haar zwangerschap waar ze natuurlijk zo vol van is. En ze roept ook tegen iedereen dat het allemaal makkelijk en snel kan, zwanger worden op je 37e...terwijl ik weet dat dat niet zo is -voor mij dan...
pi_70266813
Isla
ik voel herkenning... onze huisarts heeft ons ook gezegd dat de zaadproductie van m'n man te slecht was. de gyn dacht er anders over. die zei dat het net binnen de norm was. en ook ik had een eileider die niet werkte... (nee, is niet alleen maar hetzelfde verhaal als bij jou, dat bedoel ik niet, alleen zag ik een punt van herkenning...) ik duim voor je dat ze iets voor je kunnen doen. en ik vind het goed dat jullie hier nu al achter zijn gekomen!
Ik ga ook met je laatste wens mee, op naar de streepjes! (ik weet ook nog niet of het er voor mij al in zit, maar in dat geval ga ik samen met jou op dat prachtige bankje van de banner zitten. wachten tot het wel lukt...)
pi_70267196
Je bent lief, mijsje!

Inderdaad, ik kom jou gezelschap houden...of nog beter, jou uitzwaaien!

We blijven gewoon hoop houden he!
pi_70267355
of nog beter, hand in hand hier vandaan...
we houden absoluut hoop...

(de dag dat ik de hoop verlies op een kindje, is de dag dat ik afscheid kom nemen in dit topic...)
pi_70268289
Maar dat gaat niet gebeuren...wie weet gaan wij hier wel weg met tweelingen! Alles kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')