abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:47:16 #1
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70156241


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Raikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  •   vrijdag 19 juni 2009 @ 08:48:23 #2
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156251
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:42 schreef James-Hetfield het volgende:

    [..]

    Denk niet dat dat gaat gebeuren.
    Eurosport zend zelfs de Moto GP niet meer uit.
    En het commentaar op Eurosport (en bij de Belgen ook b.t.w). is om te janken.
    Duurde te lang James-Hetfield

    Daar heb je ook weer gelijk in.. de tijd zal het leren
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:48:58 #3
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_70156260
    En het is dus afgelopen met de F1. Rip.

    [FOTA] FOTA nieuwtjes topic deel 1 dan maar?
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:49:01 #4
    142271 James-Hetfield
    Give it to me............
    pi_70156261
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:48 schreef TommyGun het volgende:
    Duurde te lang James-Hetfield
    Zit te bellen ondertussen man heb ook nog werk te doen.
    Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:50:06 #5
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156281
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:49 schreef James-Hetfield het volgende:

    [..]

    Zit te bellen ondertussen man heb ook nog werk te doen.
    Het is hier toch rustig op 't werk dus geeft niet
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:51:01 #6
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_70156298
    en nu?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:51:44 #7
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156315
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    en nu?
    Now we wait, en ondertussen om 11.00 VT1
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:53:41 #8
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70156363
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:04:00 #9
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_70156578
    Interessante tijden
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:08:58 #10
    142271 James-Hetfield
    Give it to me............
    pi_70156684
    Zie het met lede ogen aan eerlijk gezegd.
    Weinig vertrouwen in beide klasse's.

    Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:12:25 #11
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156769
    Zover had ik het nooit zien komen. Had verwacht dat enkele teams uiteindelijk zouden afvallen of de FIA een flinke scheut water bij de wijn zou doen.
    En dat heeft de FIA gisteren eigenlijk toch gedaan door de eis van de teams in te willigen om de budgetcap te verhogen voor 2010 tot ¤100milj.

    Of is dit gewoon weer een nieuw hoofdstuk in het politieke spelletje waarbij de teams 'toevallig' een dag na de tegemoetkoming van de FIA hun kans ruiken, en nu hopen de eisen te kunnen gaan stellen ipv andersom?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:17 #12
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156834
    In het vorige deel had James-Hetfield trouwens een goede opmerking over uitzendrechten en dergelijken.
    Wat gebeurt er met de huidige zenders die een contract hebben met de FIA? Staat daar een clausule in over het uit elkaar vallen van de serie?
    Kan en wil RTL het zich veroorloven om twee van dit soort klasses te gaan uitzenden? (voor 2009 moest al flink gekort worden op de uitgaven bij RTL omtrent de F1.)

    En hoe zit dat dan bij de grote zenders? Eurosport? ESPN? Speed Channel? BBC?

    Vind t trouwens wel raar dat de FOTA nu al met zekerheid durft te zeggen dat álle grote sponsoren meegaan.
    Zouden alle grote sponsoren geïnformeerd zijn zonder dat het uitgelekt is naar de pers? Of is het een stukje blufpoker?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:18:00 #13
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70156862
    F1 kan naar de schroothoop als dit door gaat, want ik zie toch liever de "FOTA" teams racen dan Williams tegen een paar nieuwkomers.

    Ik zie ernaar uit want die kut FIA heeft de laatste jaren al genoeg gedaan om de sport naar de klote te helpen
    pi_70156868
    teuveupeu
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:22:16 #15
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156935
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:18 schreef Tarado het volgende:
    F1 kan naar de schroothoop als dit door gaat, want ik zie toch liever de "FOTA" teams racen dan Williams tegen een paar nieuwkomers.

    Ik zie ernaar uit want die kut FIA heeft de laatste jaren al genoeg gedaan om de sport naar de klote te helpen
    Het zal er omgaan welke serie het meeste spektake en interessante namenl kan bieden denk ik.
    Twaalf races van het seizoen in een treintje rijden zal door de kijker niet gewaardeerd worden.

    En daar ligt ook nog wel een uitdaging voor de FOTA.


    Ik las van de week trouwens een artikel dat de grote mannen achter de NASCAR serie met argusogen kijken naar de toen nog 'mogelijke' break-up van de F1.
    Daar liggen ook nog wat ambities volgens mij richting Europa, plus dit lijkt veel op de situatie rond IRL/CART in de jaren 90. Dat was het moment dat NASCAR haar kans rook.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-06-2009 09:37:53 ]
    pi_70156966
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Zover had ik het nooit zien komen. Had verwacht dat enkele teams uiteindelijk zouden afvallen of de FIA een flinke scheut water bij de wijn zou doen.
    En dat heeft de FIA gisteren eigenlijk toch gedaan door de eis van de teams in te willigen om de budgetcap te verhogen voor 2010 tot ¤100milj.

    Of is dit gewoon weer een nieuw hoofdstuk in het politieke spelletje waarbij de teams 'toevallig' een dag na de tegemoetkoming van de FIA hun kans ruiken, en nu hopen de eisen te kunnen gaan stellen ipv andersom?
    De FOTA teams willen gewoon niet meer blijkt wel, FIA doet aardig wat water bij de wijn maar toch kiezen ze voor een eigen serie. Jammer, ik hoop dat een aantal teams nog gaan inzien dat ze daar niets te zoeken hebben. Wat moeten Brawn, Redbull en Toro Roso in een fabrikanten kampioenschap ?

    Jammer...

    Maar goed een nieuwe serie dus... ben toch benieuwd hoe ze dat in zo'n korte tijd gaan realiseren. En daarbij heeft Bernie nogal wat circuits in de zak. Daarnaast racen er heel wat FIA series op verschillende circuits. Want vergeet niet FIA is niet alleen maar F1 daar hangt heeeeel wat meer aan vast. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Verwacht niet dat de FOTA klasse zomaar overal welkom is. FOTA hebben misschien heel wat te vertellen in F1 maar daarbuiten zijn ze maar miniscuul ten opzichte van de FIA en al haar raceklasses.

    En dan daarnaast nog eens het contract wat Ferarri, Redbull en Toro Roso heeft met Bernie voor 2010 ? Hoe gaat dat uitspelen. Dit krijgt zeker nog een staartje.

    [ Bericht 24% gewijzigd door Gijsje op 19-06-2009 09:29:48 ]
    -
    pi_70157042
    die prive teams zullen het prima redden met de fabrieksteams. terechte beslissing om eindelijk een keer duidelijkheid te hebben.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
    pi_70157060
    tvp
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:04 #19
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70157196
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:23 schreef Gijsje het volgende:

    [..]

    De FOTA teams willen gewoon niet meer blijkt wel, FIA doet aardig wat water bij de wijn maar toch kiezen ze voor een eigen serie. Jammer, ik hoop dat een aantal teams nog gaan inzien dat ze daar niets te zoeken hebben. Wat moeten Brawn, Redbull en Toro Roso in een fabrikanten kampioenschap ?

    Omdat ze motoren van die fabrikanten gebruiken en om Ferrari, Mclaren en Renault te verslaan die de afgelopen tig jaar de F1 hebben beheerst, de 1 wat meer dan de ander.
    pi_70157620
    Mijn F1, wat doe je
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_70157672
    Ik ben benieuwd...
    pi_70158496
    De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:33:59 #23
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_70158830
    Ik ben meer benieuwd naar hoe ze de nieuwe klasse kunnen gaan noemen. F1 lijkt me absoluut onmogelijk, FOTA staat voor de teams, maar niet voor de sport.

    F1000?
    GP1?
    FormulaCar Series?

    Denk dat we volgend jaar wel eens Williams als F1 kampioen kunnen gaan zien. Zij zijn voorzoals het nu lijkt het enige "top-team" wat blijft. De rest van het veld zal wel opgevuld worden met nieuwe toetreders, teams die nu nog op de reserve lijst staan. Je zal je maar net van die reservelijst hebben afgehaald Superfund, Lola

    [ Bericht 55% gewijzigd door CybPraetorian op 19-06-2009 10:44:17 ]
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:41:59 #24
    38559 WheeledWarrior
    More than meets the eye
    pi_70159028
    Zeer spijtig voor de F1
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2009 @ 10:42:30 #25
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70159049
    tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:44:02 #26
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70159085
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:33 schreef CybPraetorian het volgende:
    Ik ben meer benieuwd naar hoe ze de nieuwe klasse kunnen gaan noemen. F1 lijkt me absoluut onmogelijk, FOTA staat voor de teams, maar niet voor de sport.

    F1000?
    GP1?
    FormulaCar Series?
    FOTA-GP
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_70159143
    Zou wel het einde van een tijdperk zijn, als dit doorgaat
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_70159227
    De drama eromheen maakte de sport altijd al interessanter, maar dit gaat wel wat ver...
    pi_70159439
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef Gijsje het volgende:
    De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
    McLaren is stil omdat ze een voorwaardelijke straf hebben, en de FIA het begrip "sport in diskrediet brengen" steeds verder oprekt. Het is duidelijk dat Whitmarsh een andere relatie met de FIA ambieert (ambieerde) dan Dennis.

    Brawn heeft herhaaldelijk duidelijk de kant van de FOTA gekozen, door te benadrukken dat zowel McLaren/Mercedes als Ferrari klaar stonden om te helpen toen het er op leek dat ze het niet gingen redden om op de grid te komen in Australië. Na het geintje van Ecclestone (jullie zijn een nieuw team, dus krijgen geen geld waar Honda recht op had dit jaar) kan ik me ook wel voorstellen dat ze weinig interesse hebben om bij de FIA/FOM te blijven.

    En ik wil ook nog even benadrukken dat het 'compromis' van de FIA vrij vertaald neer kwam op: "Zetten jullie de handtekening nou maar, dan gaan we daarna praten over nieuwe regels." Maar op dat moment zijn de teams natuurlijk iedere macht kwijt om te onderhandelen, en blijven de regels gewoon staan zoals ze nu zijn aangekondigd. Misschien met een consessie over het budget, maar de machtstructuur wordt niet aangepast. Hetzelfde geintje gebeurde met de GPWC/GPMA: nadat de teams getekend hadden, is het overleg voor een nieuw concorde akkoord volledig vastgelopen, wat ook weer bij heeft gedragen aan het feit dat de FIA nu unilateraal regels denkt te kunnen instellen.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:59:10 #30
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:03:56 #31
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_70159659
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef Gijsje het volgende:
    De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
    McLaren houdt zich stil, maar ik durf wel te zeggen dat ze verre van pro-FIA zijn. De spionage-rel en de financiële gevolgen van het uitblijven van een nieuw Concorde-verdrag heeft de relatie tussen McLaren en FIA flink doen bekoelen. McLaren gaat echt wel overstappen.

    Brawn GP heeft veel steun gekregen van Mercedes en mogelijk ook van andere teams. Zij hebben dus ook wel het nodige te verliezen als ze uit FOTA stappen.
    pi_70159976
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:56 schreef Ared het volgende:

    [..]

    McLaren is stil omdat ze een voorwaardelijke straf hebben, en de FIA het begrip "sport in diskrediet brengen" steeds verder oprekt. Het is duidelijk dat Whitmarsh een andere relatie met de FIA ambieert (ambieerde) dan Dennis.

    Brawn heeft herhaaldelijk duidelijk de kant van de FOTA gekozen, door te benadrukken dat zowel McLaren/Mercedes als Ferrari klaar stonden om te helpen toen het er op leek dat ze het niet gingen redden om op de grid te komen in Australië. Na het geintje van Ecclestone (jullie zijn een nieuw team, dus krijgen geen geld waar Honda recht op had dit jaar) kan ik me ook wel voorstellen dat ze weinig interesse hebben om bij de FIA/FOM te blijven.

    En ik wil ook nog even benadrukken dat het 'compromis' van de FIA vrij vertaald neer kwam op: "Zetten jullie de handtekening nou maar, dan gaan we daarna praten over nieuwe regels." Maar op dat moment zijn de teams natuurlijk iedere macht kwijt om te onderhandelen, en blijven de regels gewoon staan zoals ze nu zijn aangekondigd. Misschien met een consessie over het budget, maar de machtstructuur wordt niet aangepast. Hetzelfde geintje gebeurde met de GPWC/GPMA: nadat de teams getekend hadden, is het overleg voor een nieuw concorde akkoord volledig vastgelopen, wat ook weer bij heeft gedragen aan het feit dat de FIA nu unilateraal regels denkt te kunnen instellen.
    We zullen zien, dat vrij vertaald is inderdaad wel heel vrij vertaald. Ik denk dat er van beide kanten niet genoeg is gedaan om tot een oplossing te komen. Mij maakt het niet zoveel uit waar in naar kijk, ben alleen bang dat we straks twee halve klasses hebben. En toch verwacht ik dat de FIA het de eerste jaren zal winnen mocht het tot een nieuwe klasse komen. FIA heeft naast F1 nog 20+ klasses die allemaal op verschillende circuits rijden, FOTA kan niet even zomaar aankloppen bij deze circuits. Ben benieuwd waar ze gaan racen. FOTA heeft de teams en de motoren, FIA heeft al het andere wat de FOTA ook roept. Ze moeten gewoon van nul opnieuw beginnen. Dat kost gewoon tijd.

    Dus ja dat verhaal van je over McLaren en Brawn klopt. Maar hebben alle teams ook interesse om echt in een nieuwe serie in te stappen ? Roepen dat ze de FOTA steunen is één, daadwerkelijk alles opgeven wat er is opgebouwd is heel wat anders.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:18:31 #33
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_70160059
    En we zijn onderweg !
    http://nl.justin.tv/revolution_f1live is de beste link die ik kan vinden.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_70160166
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 11:18 schreef RowanF1 het volgende:
    En we zijn onderweg !
    http://nl.justin.tv/revolution_f1live is de beste link die ik kan vinden.
    Owja er wordt ook nog geraced
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:39:09 #35
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70160683
    quote:
    N.Technology withdraws F1 application
    Friday, June 19th 2009, 09:16 GMT

    Italian squad N.Technology has withdrawn its application to enter Formula 1 in 2010, AUTOSPORT can reveal.

    N.Technology was one of several teams who were on the reserve list after not being included on the original one released last week by the FIA.

    However, AUTOSPORT understands the team has decided to inform Formula 1's ruling body that it has withdrawn its application because the circumstances have changed since it applied and it no longer wants to be involved in a sport without the major manufacturers.

    The move comes after the Formula One Teams' Association announced plans for a breakaway championship after failing to reach a compromise deal with the FIA.

    N.Technology follows Lola in withdrawing its application this week.
    Donkere wolken pakken zich samen.
    Zouden er nieuwe teams kunnen zijn die voor FOTA gaan? Lola? N.Technology?
    pi_70160838
    Albers steunt de FOTA.

    Alleen vergeet hij even waar het daadwerkelijk om gaat in de F1. Gezien zijn opmerking over de marketingtool voor de grotere teams.
    quote:
    "Bijna alle teams in de FOTA gebruiken de Formule 1 als marketingtool. Teams als Ferrari, BMW en Renault willen auto's verkopen, Red Bull wil blikjes verkopen. Ze gebruiken de sport om te laten zien hoe goed hun merk is. Teams als Force India en Williams bestaan alleen om te racen. Je kan van die grote teams niet verwachten dat ze opeens minder geld steken in iets waar ze gewoon goed werk in hebben geleverd. Het is oneerlijk om ze opeens te degraderen tot een B-merk."
    De F1 is allereerst een sport geen marketingtool. Want een marketingtool gebruik je enkel totdat het effect weg is. Voor de sport dus niet goed aangezien dit geen continuïteit creëert. FIA zoekt daarom juist naar raceteams met als doel de sport beoefenen. Vandaar ook juist die drie nieuwe teams. Waarvan er twee al jaren meedraaien in de racerij en USGP ook vooral opgezet wordt als raceteam. Daarom denk ik nog steeds dat Brawn GP en McLaren iets verder moeten kijken dan de verschillen met de FIA. En eigenlijk ook Ferrari wat van oudsher altijd een raceteam is geweest.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:44:00 #37
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_70160863
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Donkere wolken pakken zich samen.
    Zouden er nieuwe teams kunnen zijn die voor FOTA gaan? Lola? N.Technology?
    Ohja dat kan natuurlijk ook nog! Al die nieuwe teams die zich terugtrekken voor de 2010 F1 opzet, en aanmelden voor de FOTA 2010 seizoen... :S als het allemaal doorgaat, wordt het een vreemd seizoen!
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_70160968
    RIP

    tevens TVP
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_70161062
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 11:44 schreef CybPraetorian het volgende:

    [..]

    Ohja dat kan natuurlijk ook nog! Al die nieuwe teams die zich terugtrekken voor de 2010 F1 opzet, en aanmelden voor de FOTA 2010 seizoen... :S als het allemaal doorgaat, wordt het een vreemd seizoen!
    Jup F1 zonder de grote jongens is natuurlijk een stuk minder aantrekkelijk voor deze nieuwe teams. Maar goed wat hebben we nu en wat stond er nog te wachten om in te stappen ?

    FOTA Teams: (8)
    Scuderia Ferrari Marlboro
    Scuderia Toro Rosso
    Red Bull Racing
    Vodafone McLaren Mercedes
    BMW-Sauber F1 Team
    Renault F1 Team
    Panasonic Toyota Racing
    Brawn GP Formula One Team

    FIA Teams: (5)
    AT&T Williams
    Force India F1
    Campos Grand Prix
    Team US F1
    Manor Grand Prix

    Mogelijke nieuwe teams: (geruchten) 15 teams volgens FIA, 3 ingeschreven en 12 onderstaande.
    Prodrive
    Lola Grand Prix
    Team Lotus (Litespeed GP)
    March Racing Organisation
    Team Superfund
    Epsilon Euskadi
    N.Technology
    Brabham Grand Prix (Formtech)
    iSport International
    Barwa Addax
    Super Nova Racing
    DAMS
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 11:51:42 #40
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70161118
    March kan je schrappen, ik las net op Autosport.com dat die voor de FIA in de eerste selectieronde al zou zijn afgevallen.
    pi_70161362
    Met (voorlopig) slechts vijf teams die getekend hebben voor de FIA heeft Ecclestone moeite om volgend jaar 20 auto's aan de start te brengen. Of ze moeten allemaal met 4 auto's gaan rijden.

    IK hoop dat er nog meer teams bijkomen anders is de F1 met het vertrek van de FOTA teams helaas ten dode opgeschreven.

    en kan ik mijn hobby wel vergeten
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_70161500
    Ik ben benieuwd of Williams en Force India bij de FIA blijven of toch richting FOTA zullen afhaken.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_70161801
    Vergeet niet dat Ferrari, Red Bull en Toro Rosso misschien nog door een rechter verplicht worden om in F1 te rijden. Dat zal dan wel met minimaal budget en misschien onder een andere naam zijn, maar toch.

    Er staan nog wel wat echte "race" namen op de reserve lijst, maar wie van die nieuwe teams gaat nog zoveel geld stoppen in een project dat zonder grote namen gedoemd is om te mislukken. Ik heb oprecht medelijken met Wirth, Anderson, Windsor et al. Heb je eindelijk je droom gerealiseerd om in F1 te komen, valt de F1 uit elkaar...
    pi_70162087
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 12:14 schreef Ared het volgende:
    Vergeet niet dat Ferrari, Red Bull en Toro Rosso misschien nog door een rechter verplicht worden om in F1 te rijden. Dat zal dan wel met minimaal budget en misschien onder een andere naam zijn, maar toch.
    Klopt inderdaad.
    quote:
    Er staan nog wel wat echte "race" namen op de reserve lijst, maar wie van die nieuwe teams gaat nog zoveel geld stoppen in een project dat zonder grote namen gedoemd is om te mislukken. Ik heb oprecht medelijken met Wirth, Anderson, Windsor et al. Heb je eindelijk je droom gerealiseerd om in F1 te komen, valt de F1 uit elkaar...
    Ja echt serieuze kandidaten uit het laatste lijstje zijn Prodrive, Epsilon Euskadi, iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing en DAMS. Tja sneu voor Wirth, Anderson etc. Maar de bovenstaande namen hebben toch ook wel hun sporen verdient in de racerij.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 12:31:38 #45
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_70162410
    Yeah, Vettel
    Puntje op de voorspeller !
    Feyenoord Rotterdam
    pi_70162450
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 12:22 schreef Gijsje het volgende:
    Ja echt serieuze kandidaten uit het laatste lijstje zijn Prodrive, Epsilon Euskadi, iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing en DAMS. Tja sneu voor Wirth, Anderson etc. Maar de bovenstaande namen hebben toch ook wel hun sporen verdient in de racerij.
    Ja, maar je denkt dat je inschrijft voor F1, en je komt terecht in GP2+ ofzo. Ik kan me voorstellen dat je hele bedrijfsplan daarmee naar de tering gaat, alleen al aan sponsor interesse, en dan hebben we het nog niet over hoeveel geld ze in de toekomst gaan krijgen uit FOM kas. Een schatting van Autosport.com heeft het over een verlies van honderden miljoenen. Heel, heel veel geld komt uiteindelijk namelijk toch bij de fabrikanten vandaan - kaartverkoop en huur van hospitality bij GP's, reclameblokken rond uitzendingen, merchandising, fans die alleen voor bepaalde teams/rijders komen, en ga zo maar door.
    pi_70162587
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Ared het volgende:

    [..]

    Ja, maar je denkt dat je inschrijft voor F1, en je komt terecht in GP2+ ofzo. Ik kan me voorstellen dat je hele bedrijfsplan daarmee naar de tering gaat, alleen al aan sponsor interesse, en dan hebben we het nog niet over hoeveel geld ze in de toekomst gaan krijgen uit FOM kas. Een schatting van Autosport.com heeft het over een verlies van honderden miljoenen. Heel, heel veel geld komt uiteindelijk namelijk toch bij de fabrikanten vandaan - kaartverkoop en huur van hospitality bij GP's, reclameblokken rond uitzendingen, merchandising, fans die alleen voor bepaalde teams/rijders komen, en ga zo maar door.
    Klopt inderdaad in deze breuk zijn er eigelijk op korte termijn geen winnaars. Beide zullen verliezen door de breuk.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:35:05 #48
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_70164534
    Ff geen tijd om te lezen, dus vanavond nakijken
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_70165057
    Prodrive moet ik ook nog zien. David Richard zal ook sterk teleur gesteld zijn in de FIA dat hij niet me mag doen in 2010. Misschien dat als hij de keuze heft ook kiest voor het FOTA kampioenschap.
    Maar ze zullen snel moeten beginnen met de voorbereidingen voor een nieuw kampioenschap.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:49:16 #50
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_70165063
    Heheheh ben ik toch naar de laatste competatieve F1 race geweest
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')