Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:14 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met �HiSpeed� gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - M�nster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2009 @ 18:16 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:16 |
Maar om over die Sleutels door te gaan, volgensmij zijn Rittal sleutels lastiger verkrijgbaar. Snap niet waarom ze dat niet doorvoeren. | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 18:21 |
Echt een Belgenmop dat van de NMBS. ![]() | |
TommyGun | woensdag 17 juni 2009 @ 18:21 |
NMBS ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 18:22 |
Zonder internet in de treinen van Arriva zal het reizen weer saai worden. Proef is afgelopen namelijk ![]() | |
Quyxz_ | woensdag 17 juni 2009 @ 18:22 |
quote:Hadden ze een onbeveiligd draadloosnetwerk? En was het een beetje snel ? | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 18:23 |
TVP: Welk baggerstation is dit?![]() | |
Ireyon | woensdag 17 juni 2009 @ 18:23 |
In de categorie "Plekken waar je je niet snel zult vervelen"; op de loopbrug in R'dam.![]() Het was of dit of ook een zwaaismiley =') | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 18:25 |
quote:Ik weet het niet zeker, misschien Dordrecht Zuid. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:27 |
Achteraf had misschien Dropsleutels bij de NMBS, hoe lang nog? een beter topictitel geweest, maargoed, we doen het hier maar mee. ![]() | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 18:27 |
quote:Helaasch | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:28 |
Die foto? Ik gok iets aan het Emmerlijntje. Hoezo? ![]() Edit: Tering, wat ben ik er niet bij vandaag Voor mij geen posts meer vandaag... ![]() | |
Ame_thyst | woensdag 17 juni 2009 @ 18:30 |
quote:Inderdaad ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 18:34 |
quote:Ja quote:Meestal wel | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 18:40 |
quote:Barneveld Centrum natuurlijk ![]() | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 18:53 |
quote:Te zien aan de graantrein. ![]() | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 18:53 |
quote:Je bedoelt gewoon die sleutels om een Rittal kast mee te openen? Hm, die vind ik nou juist niet zo zeldzaam, maar dat kan komen omdat ik ze regelmatig tegenkom. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:54 |
quote:Maar die zijn tenminste niet zomaar te koop. * Darkwing_Duck had er ook altijd standaard 1 voor zijn werk, ook handig om flesjes mee te openen BTW | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 18:57 |
quote:En aan de _toch wel_ plan V ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 18:58 |
quote:Al zou ik er eentje hebben, ik zou het nooit zeggen ![]() | |
NordicBlue | woensdag 17 juni 2009 @ 18:58 |
tvp! | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:59 |
Hmmmm http://www.hardware.be/p/RITTAL/SZ2546000 | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 18:59 |
quote:Een collega heeft de mijne gesloopt (d.w.z. doormidden gebroken) door een vergelijkbare actie (maar ik weet niet meer precies wat). | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:00 |
En raad eens waar het Belgische Journaal mee begint... ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 19:02 |
quote: ![]() | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 19:02 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 19:04 |
quote:Ideale dipsauscombinatie met vingerverf trouwens ![]() | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:07 |
TT is matig. De dropsleutels maken veel goed. Maar nu wil ik drop ![]() Wat heb ik een hekel aan NMBS zeg... m'n vingers jeuken om daar de boel te kapen en het goed te doen. Jammer dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. | |
ReisT | woensdag 17 juni 2009 @ 19:09 |
quote:Fout. quote: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:11 |
De NMBS wil NS overtreffen, wat een Belgenmop. ![]() | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:11 |
Lelijke loc. Een 1700/1800 vind ik mooier. | |
Sj0rSz | woensdag 17 juni 2009 @ 19:15 |
quote:Lol ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 19:26 |
quote:Topictitels met mijn humor worden niet altijd gewaardeerd, vandaar ![]() | |
Guppy | woensdag 17 juni 2009 @ 19:46 |
![]() | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:46 |
Treinentopic #169: Iedereen is conducteur bij de Belgen ;P | |
Socios | woensdag 17 juni 2009 @ 19:47 |
Hoezo baggerstation btw? ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 19:51 |
Uit het vorige topic:quote:Wie weet meer? | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:51 |
quote:Je weet dat de Belgen hier ook mee zitten te lezen? ![]() | |
RealZeus | woensdag 17 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Dan kun je als machinist beter in een 1200 zitten. ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Ik zat ook al te denken aan: Treinentopic #169: Waarin elke Belg conducteurtje kan spelen | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Misschien had het onderhoudspersoneel vergeten dat rijtuig onder handen te nemen. | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 19:53 |
quote:In een 1300 zitten levert meer risico op. | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 20:01 |
quote: ![]() | |
Lemjur | woensdag 17 juni 2009 @ 20:12 |
quote:Die zit hier vaak in de spitsomloop. Ik dacht dat het gewoon luiheid was, want er is maar 1 rijtuig met de stickers. | |
RealZeus | woensdag 17 juni 2009 @ 20:15 |
quote:In een 1100 nog meer. ![]() Maar in een 1200 zit je wel veilig. Die ramt alles aan de kant. | |
SpeedyRich | woensdag 17 juni 2009 @ 20:22 |
quote:Dat is zeker lollig, maar helaas waar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 20:25 |
quote:Guppelaartje ![]() | |
patatmetfriet | woensdag 17 juni 2009 @ 20:27 |
quote:Verdomme nu krijg ik honger. En het zijn nieteens dropsleutels, droplul. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 20:33 |
Winegumsleutels zijn knetter smerig anders ![]() | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 20:35 |
Alsjeblieft ![]() | |
patatmetfriet | woensdag 17 juni 2009 @ 20:36 |
quote:Over de andere vormen ben ik het eens (en de groenen, brrrrr), maar sleutels zijn wel lekker. Winegum- en dropsmileys zijn overigens ook prima. ![]() | |
Guppy | woensdag 17 juni 2009 @ 20:36 |
quote: ![]() weinig boeiends te melden vanuit mij op trein gebied. ja, behalve dat ik met de tram van Utrecht heb gereden, en die lijkt ook wel een beetje op een trein ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 20:51 |
quote:Daar kan ik op aanvullen dat de Weense meuk voorlopig niet gaat rijden omdat prorail vind dat de stelletjes teveel slijtage maken aan de wissels ivm een te smal wiel. Ofzo... | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 21:18 |
quote:Hoe kan dat nou gek. Alsof iets lekkerder is als het in een andere vorm geperst is ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 21:32 |
quote:Daar valt over te discussiëren natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 21:39 |
quote:Ik zie niet hoe dat gebaat is bij een dropsleutelvorm ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 21:43 |
Een ander toepassingsvoorbeeld dan, wat leuker is als het in een andere vorm geperst is (links dan he) | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 21:46 |
quote:Zonde van de 1838 trouwens. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 21:47 |
Dat heet nou een Pyrrhus-overwinning ![]() | |
Eix | woensdag 17 juni 2009 @ 21:48 |
quote:Ach, daar zijn toch voldoende van nu het ICK niet meer rijdt. | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 21:56 |
1838... staat die niet in Tilburg? | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 21:58 |
Volgens Somda heeft ie tijden in Roosendaal gestaan en waarschijnlijk is ie al verschroot. In Tilburg staat sowieso weinig materieel meer. | |
blup | woensdag 17 juni 2009 @ 22:15 |
Ik heb een driekhoek sleutel voor in de trein btw. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 22:15 |
quote:Verkapte kijk-mij-eens-stoer-doen-post | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 22:17 |
quote:Een hoop Class 66, een 1700, en nog een 16- of 1800. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 22:17 |
quote:Faler ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 22:20 |
quote:Vroegâh was dat veel meer | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 22:21 |
quote:Hij is een paar jaar geleden in Roosendaal in twee stukken gezaagd en afgevoerd geloof ik. | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 22:22 |
quote:Het was ook als treintraject bedoeld, maar de Nieuwegeiners en IJsselsteiners kunnen zich gelukkig prijzen met een sneltram in plaats van een lompe, trage, stoterige Vlaflip. | |
knars | woensdag 17 juni 2009 @ 22:23 |
Hela, die economie-boost zag ik vanuit de tuin voorbijkomen, samen met junior. Een fijn gezamenlijk-genieten-vader-zoon momentje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 22:26 |
quote:Wel meer dan twee, denk ik dan. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 22:27 |
quote:Ik ben pas nog met mijn vader naar het NSM geweest ![]() | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 22:28 |
quote:Ik was allenig, zonder kroost dus, hoeveel bakken was dat ding wel niet, er leek geen einde aan te komen? ![]() | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 22:28 |
quote:Aldus mijn collega destijds, ik kom niet zo vaak in die contreien. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 22:34 |
Koop nu een voordeelurenabonnement en krijg twee dagkaarten gratis ![]() Ja, klanten BINNENHALEN kun je he? En wat doe je voor TROUWE klanten? Die kunnen gewoon verrekken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-06-2009 22:46:02 ] | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 23:14 |
Vette klaag ![]() Oberhausen Hbf was altijd al een deplorabel oord. In Duisburg had je tenminste nog de Tunnel-Schänke. Een goeie bruine kroeg die minstens tot 23:00 open was. Was. ![]() Inmiddels zit er eoa broodjeszaak in die het om 21:00 ECHT wel gesneden vindt. Kortom: Ook Duisburg Hbf is tegenwoordig na een uur of 9 een kansloos oord geworden waar je niks te zoeken hebt. Droevig. Zeer droevig. Gelukkig hebben we de foto's nog. | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 23:57 |
quote:Mooi woord deplorabel, en net erbuiten? In Nederland zitten bij Breda CS, Tilburg CS en Den Bosch CS op luttele minuten buiten de stationspoorten fijne (drink)tenten is mijn persoonlijke ervaring. | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 00:24 |
quote:Kan best zijn, maar daar heb ik niet zo gauw ankerpunten nodig | |
James1988 | donderdag 18 juni 2009 @ 00:50 |
quote:Wat is daar gebeurd? | |
Wadloper | donderdag 18 juni 2009 @ 06:06 |
quote:Locje Groningen ![]() ![]() | |
kebabkever | donderdag 18 juni 2009 @ 10:57 |
Je zou deze trein maar bestuurd hebben.. | |
Peterselieman | donderdag 18 juni 2009 @ 11:05 |
De machinist was net op tijd weggevlucht he | |
Charango | donderdag 18 juni 2009 @ 11:07 |
quote:Lijkt wel of ze die trein proberen te fixen met mega-duct tape ![]() | |
knars | donderdag 18 juni 2009 @ 11:30 |
Lijkt me een strak plan, duct tape helpt altijd! Misschien dit weekend een vader-zoon momentje inplannen. Het is het Thomas weekend in het NSM ![]() Junior is afgelopen weekend 4 jaar oud geworden, dus vanaf nu mag hij zijn eigen Railrunnerkaartjes aan de conducteur geven. En zijn Thomas-collectie is in een dag verdrievoudigd | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 12:21 |
quote:Dat was trouwens 1 van de twee treinstellen waarmee Rondje Nederland begon ![]() | |
Guppy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:36 |
oh ja, dat ongeluk bij arnhem. gelukkig had ik een trein eerder! | |
bork | donderdag 18 juni 2009 @ 13:58 |
quote:Wij zijn present op zondag! ![]() | |
knars | donderdag 18 juni 2009 @ 14:20 |
Ja, en ik zie net op de site van NSM dat de zaterdag en zondag al zijn uitverkocht ![]() Heb net niet genoeg speelruimte op kantoor om morgen vrij te nemen, anders had hij nog mee kunnen bouwen aan een mega-houten-treinbaan-project. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juni 2009 @ 15:33 |
quote:Het achterste of het voorste stelletje waar we uiteindelijk in zijn gaan zitten op Maliebaan? | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 15:39 |
De voorste de achterste was de 853. | |
RealZeus | donderdag 18 juni 2009 @ 16:49 |
quote:Nou, als het alle treinstellen die jullie gehad hebben zo vergaat. ![]() | |
bork | donderdag 18 juni 2009 @ 17:06 |
quote:Heb je een museum jaarkaart? | |
NikkelCobalt | donderdag 18 juni 2009 @ 18:23 |
Ik reis niet zoveel met de trein maar vandaag was het weer zover. Na mijn tripje naar Zwolle een maand geleden waar ik niet aankwam omdat een goederentrein de boel had omgeploegd na te zijn ontspoord, ging ik vandaag (~11.00) weer met goede moed naar Zwolle. ![]() SPOILER | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 18:52 |
quote:Nee dat gaat niet gebeuren ![]() ![]() | |
patatmetfriet | donderdag 18 juni 2009 @ 20:39 |
![]() Daaaaag trein. | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 21:30 |
WTF is dat de 826?? Ik heb alleen maar foto's van de 853 van toen ![]() | |
patatmetfriet | donderdag 18 juni 2009 @ 21:51 |
Weetikveel. Als jullie er in zaten, dan zal dat wel hè? Of zijn jullie later nog naar die andere bak verkast? | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 22:09 |
quote:Ja, daar was wat gekloot mee dus idd ![]() | |
knars | donderdag 18 juni 2009 @ 22:13 |
quote:Helaas ![]() | |
patatmetfriet | donderdag 18 juni 2009 @ 22:49 |
quote:Nou dacht ik dat dit al rijdend was, maar dan zal ik toch ff moeten kijken of er nog ergens een filmpje is ter verificatie... | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2009 @ 23:52 |
quote:als er zoiets zou zijn hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb ongeveer de meest complete collectie footage van RNL die je maar kunt verzinnen inmiddels. Als er nu nog materiaal van Rondje opduikt wat ik nog niet heb, hou ik me zeer aanbevolen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juni 2009 @ 12:33 |
quote: | |
patatmetfriet | vrijdag 19 juni 2009 @ 12:34 |
Nou da's dan duidelijk ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juni 2009 @ 13:33 |
quote:Ik zou zweren dat ik in de voorste zat bij vertrek. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2009 @ 13:54 |
quote:ja ik ook. Bij het kopmaken @Lak zijn we toen nog overgestapt ![]() Ik zeg er ook wat over in het compilatiefilmpje geloof ik ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juni 2009 @ 16:41 |
http://www.openttd.org/ ![]() | |
RealZeus | vrijdag 19 juni 2009 @ 17:32 |
quote:Als jullie nou veel DDAR gehad hebben ben ik wel weer voor. ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2009 @ 19:13 |
Het blijft grappig om te zien, die autoslaaptrein in Den Bosch... de hele dag auto's inladen, dan een beetje met die karren rondrijden (met dat grappige locje van Railfeeders), en dan staan er ineens rijtuigen waar die karren achter worden gehangen. Tractie door NS 1737 btw. En bij NedTrain Tilburg staat 1622, 1826, en een hoop Class '66-meuk van EuroCargoRail | |
ghizzer | vrijdag 19 juni 2009 @ 19:36 |
tvp | |
patatmetfriet | vrijdag 19 juni 2009 @ 19:40 |
Even een vraagje van een kennis:quote:Jullie? | |
Ame_thyst | vrijdag 19 juni 2009 @ 19:54 |
Voor de simulator fans. Rail Simulator heeft een flinke update gehad en is uitgebracht als Railworks http://www.railsimulator.com/ Erg vermakelijk spel. | |
Duvel | vrijdag 19 juni 2009 @ 20:02 |
quote:Klopt, maar ik vind de stap voorwaarts beperkt (ik kreeg gelukkig wel korting op het spel). | |
Ame_thyst | vrijdag 19 juni 2009 @ 20:17 |
Ja ik ook. Probeer nu ook een beetje zelf banen te bouwen maar dat met die Seinen snap ik niet veel van. Ach zitten al leuke banen in. | |
Sj0rSz | vrijdag 19 juni 2009 @ 20:32 |
Tering zeg ![]() Ik kom net van Boxtel af, staat daar een Plan T met een scheefstaand koppelingsstuk. Kijk ik een eindje verder, staat er een tent op de rails. Verder nog een hoop politie, die me vriendelijk verzocht om door te rijden. Ik lees nu niet op 112brabant.nl dat het een trein vs. auto betrof. Waarschijnlijk een dodelijk slachtoffer ook nog ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juni 2009 @ 22:33 |
quote:Nouja, als ze in een dag heen en weer is kan ze gewoon een dagretour kopen. | |
lezut | vrijdag 19 juni 2009 @ 22:36 |
quote:Met Dutch Trainset ![]() | |
knars | vrijdag 19 juni 2009 @ 23:01 |
Stukken beter dan Locomotion | |
NordicBlue | vrijdag 19 juni 2009 @ 23:36 |
quote: ![]() Locomotion? Althans, dit is de locomotion bij ons op werk ![]() | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2009 @ 00:20 |
Ik vind Locomotion leuker dan OpenTTD, omdat je rond kunt draaien enzo, en wat verder zoomen. Dat mis ik aan OpenTTD. OpenTTD is dan weer wel wat beter qua multiplayer... | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2009 @ 00:23 |
Elke sein heeft de kleurenvolgorde groen - oranje - rood . Maar bij Arnhem Predikshaaf is de volgorde Oranje - groen - rood (richting Arnhem) waarom? | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2009 @ 01:52 |
Dat is een oudere seinindeling:quote:Bron: http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htm | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2009 @ 01:59 |
merci! Dankje | |
patatmetfriet | zaterdag 20 juni 2009 @ 07:17 |
quote:Ja slimmie, dat snapt ze zelf ook wel. Maar aangezien ze blijft pitten is dat dus niet mogelijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2009 @ 07:23 |
quote:Volgensmij moet ik je dan kennen, als je over wassenaar praat ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2009 @ 07:24 |
quote:Dan toch een weekendretour, ik vraag me af eigenlijk of een conducteur heel erg over de zeik gaat dan als je een gewone hebt, prijs is hetzelfde... | |
patatmetfriet | zaterdag 20 juni 2009 @ 07:28 |
quote:Lees je de vraag wel? ![]() Ze kan met de antieke automaat geen weekendretour voor haar reis kopen. Hoe moet ze dat dan aanpakken? | |
TrainGV | zaterdag 20 juni 2009 @ 07:51 |
Vreemd, de optie weekendretour zit namelijk wel op de antieke automaat. Dacht ergens onderin bij de aandrukknopjes ![]() | |
patatmetfriet | zaterdag 20 juni 2009 @ 09:20 |
quote:Maar via-station niet zegt ze. En met e-ticket kan ze weer geen weekendretour doen. | |
Wadloper | zaterdag 20 juni 2009 @ 09:55 |
quote:Is dit de opvolger van MSTS? | |
Ame_thyst | zaterdag 20 juni 2009 @ 11:58 |
quote:Kuju Entertainment heeft het gemaakt ja. Microsoft is nog met een eigen team begonnen aan MSTS 2 maar deze is gelukkig gecancelled. | |
Wadloper | zaterdag 20 juni 2009 @ 12:00 |
Oke ![]() Ik ga dit spel zeker kopen. Hopelijk draait ie goed op mijn laptop en kan je een beetje makkelijk zelf treinen en baanvakken maken ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 20 juni 2009 @ 12:12 |
Er zijn inderdaad Nederlandse treinen voor MSTS. Editor is echt heel makkelijk te gebruiken, het sein systeem is wel ingewikkeld en is nog niet veel uitleg over te vinden. Hier staan wat filmpjes van de editor: http://railsimulator.blip.tv/ ps, koop trouwens geen Rail Simulator maar Rail Works, via Steam heb je het zo binnen. | |
kebabkever | zaterdag 20 juni 2009 @ 16:41 |
Wat leuke plaatjes vanaf station Maastricht gisterenavond ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nightshadow | zaterdag 20 juni 2009 @ 16:57 |
quote:Leuke foto's! Die 1800-locs staan terzijde? | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2009 @ 17:04 |
quote:Gelukkig gecanceld? Ik vind het erg jammer, ik keek uit naar MSTS 2, het zag er best veelbelovend uit. Kutcrisis. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 17:53 |
quote:Dat heet niet zo ![]() SPOILER | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:06 |
Ik zat er al op te wachten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:32 |
quote:Al jaren ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:35 |
quote:Wat een overschot aan locs. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:40 |
quote:1 dode idd. nieuwsbericht quote: ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:48 |
De bestuurster werd verblind door de laagstaande zon. | |
Sj0rSz | zaterdag 20 juni 2009 @ 18:57 |
quote:Pfff ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 19:19 |
En drie kraaien waar ik mezelf gisterenavond terugvond na afloop van een gezellige bedrijfsborrel+BBQ ![]() ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 20 juni 2009 @ 19:36 |
quote:Gelukkig ja, het orginele team (Kuju Entertainment) zat er toch niet achter. Heb de hoop dat Microsoft ooit nog iets moois produceert opgegeven. Railworks (van Kuju Entertainment) is naar mijn mening een waardige opvolger voor MSTS. | |
Wadloper | zaterdag 20 juni 2009 @ 19:57 |
quote:Is ie al te downloaden dan? ![]() Ik bedoel idd Railworks met kopen, lijkt me echt mooi om te spelen ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 20 juni 2009 @ 20:23 |
Via internet is die al te koop ja, via http://store.steampowered.com/app/24010/ 3 juli in de winkel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 20:45 |
Spoorgalgje #1 | |
knars | zaterdag 20 juni 2009 @ 21:27 |
quote: | |
DeeBee | zaterdag 20 juni 2009 @ 22:00 |
![]() Anders parkeer je gewoon je VRIM hier even als je daarvoor de bovenleiding even half gesloopt hebt... Wel netjes met de lichten uit. ![]() quote: | |
NordicBlue | zaterdag 20 juni 2009 @ 23:29 |
quote:Uhu, ik werk in dat park ![]() Waar zou je me van moeten kennen dan? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 23:36 |
Die rodelbaan in duinrell suckt echt HARD | |
kebabkever | zaterdag 20 juni 2009 @ 23:40 |
quote:Dat vroeg ik me ook eigenlijk al af ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 20 juni 2009 @ 23:47 |
quote:Niet als je niet in de rij hoeft te staan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2009 @ 23:54 |
wel. ook dan | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2009 @ 00:26 |
quote:Oei, da's niet zo leuk! Ik heb eens iets vergelijkbaars meegemaakt: de trein waar ik in zat, reed in Oberhausen Hbf over iemand heen, iemand die door een ander op het spoor was geduwd. Tientallen mensen op het perron stonden erbij en keken er naar. Ik denk niet dat ik die gezichtsuitdrukkingen snel zal vertegen. ![]() Die mensen werden toen aan hun lot overgelaten - ik had zo'n gevoel dat sommigen wel iets van hulp konden gebruiken... Goed dus van de NS dat ze wél slachtofferhulp aanbieden aan de getuigen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2009 @ 17:14 |
En daar hebben we nummertje 3271 ![]() ![]() | |
Socios | zondag 21 juni 2009 @ 17:25 |
quote:Ik wist het woord al toen ik in de OP las dat het woord uit 16 letters bestond. Easy game. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2009 @ 17:27 |
quote:Dat was om mee te beginnen he ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 21 juni 2009 @ 17:39 |
Trein versus bus | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2009 @ 17:43 |
Mja, India he ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2009 @ 19:04 |
Ik ben vanmiddag, toen ik toch op Utrecht Centraal was en wat tijd over had, eindelijk maar eens naar een plekje gelopen waar ik al heel lang eigenlijk weleens wat foto's van wilde maken. Zo'n plek waar je jarenlang twee keer per dag langs komt, en nooit neem je er de tijd voor ![]() ![]() Op de horizontale strook staat een gedicht: quote:Ik moet zeggen, het deed me toch best wat ![]() | |
James1988 | zondag 21 juni 2009 @ 19:15 |
Dat is best aangrijpend inderdaad... mooi monument ook. Al dacht ik toen ik net ervoorbijscrollde dat het een looping van een achtbaan was Iets vrolijkers - dit is tof gedaan imo: | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2009 @ 19:20 |
Mja, ziet eruit als iemand die even alle knopjes van zijn video-edit programma uitprobeert... | |
thats-me | zondag 21 juni 2009 @ 22:17 |
Vandaag rondje gedaan, Wierden -> Apeldoorn -> Utrecht -> Schiphol -> Amsterdam -> Haarlem -> Zandvoort -> Amsterdam -> Utrecht -> Almelo -> Mariënberg -> Zwolle -> Deventer -> Hengelo -> Wierden... Lekker rondje gemaakt dus, waar bij ik ook 2x de Pimpel heb kunnen nemen, Tussen Utrecht en Almelo en later tussen Deventer en Hengelo.. En die laatste was mooi tijdens het Happy Hour :-D.. | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2009 @ 22:20 |
quote:Happy Hour? Bier voor een euro? ![]() | |
bork | zondag 21 juni 2009 @ 22:53 |
quote:Dan heb ik altijd dit in mijn hoofd. | |
knars | zondag 21 juni 2009 @ 23:23 |
quote:Lekker nummer is dat ja. Spot Fatboy Slim! | |
thats-me | maandag 22 juni 2009 @ 02:23 |
quote:¤2,40 ipv ¤2,90 ![]() | |
Socios | maandag 22 juni 2009 @ 05:23 |
Wehehe. ![]() | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 08:36 |
quote:Het is een erg mooie tekst op een niet zo erg mooi monument, vind ik zelf. Maar het is goed dat het er ligt, op die plek achter de HGB III. | |
dennistd | maandag 22 juni 2009 @ 08:39 |
De eerste stap voor station De Lutte (tussen Oldenzaal en Bentheim) is gezet: http://te-dorsthorst.nl/zooi/dlt.jpg | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 08:45 |
Een halte met name voor de toerist. Ik weet niet hoor... | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2009 @ 08:56 |
quote:Eerst maar eens zien wat het met Eemshaven gaat worden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2009 @ 08:56 |
quote:Mwoa, ik vind het niet lelijk op zich hoor. Qua plekje is het wel erg mooi, zo half onder die bomen. | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 09:04 |
quote:Ik denk ook niet of ik het beter had gekund hoor, ik ben ook maar een eenvoudige elektrotechneut... Met plaats is niets mis. | |
thatsme | maandag 22 juni 2009 @ 09:16 |
Gisteren in Top Gear een race 50 jaar geleden met een motor, auto en een stoomtrein van Londen naar Edinburg.quote: | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juni 2009 @ 09:18 |
quote:Hoe kijk jij tegen zo een monument aan? Jij draagt je steentje bij aan het veilig(er) maken van het spoor. Kan me voorstellen dat zo een algemeen monument van "wat al is gevallen én nog moet komen" een beetje mja, hoe zeg je dat... | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 09:34 |
quote:Mijn bijdrage aan het veiliger maken van het spoor is zo marginaal dat ik het monument bekijk als mens, reiziger en spoorhobbyist (ongeveer in die volgorde). | |
thats-me | maandag 22 juni 2009 @ 10:32 |
quote:Ja, heb het ook gezien, zag er niet verkeerd uit.. Wel mooie opnames ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juni 2009 @ 11:46 |
quote:Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is. ![]() | |
dennistd | maandag 22 juni 2009 @ 11:52 |
quote:Ik heb nooit problemen met de dekking hier in de buurt hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2009 @ 12:13 |
quote:Glanerbrug heeft toch ook een station? Nou dan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juni 2009 @ 12:19 |
quote:Nu nog riolering ![]() | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 13:52 |
quote:De kabeltelevisie was inmiddels rond, niet? | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2009 @ 13:55 |
quote:Het schijnt dat ze vorige week op het stroomnet aangesloten zijn, dus dat zou kunnen. | |
NordicBlue | maandag 22 juni 2009 @ 14:12 |
* NordicBlue vraagt zich nog steeds af waar ondergetekende Darkwing_Duck van zou moeten kennen. | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juni 2009 @ 14:16 |
quote:Als ik zeg: André Glasbergen en Olivier/David Habnit? | |
Charango | maandag 22 juni 2009 @ 14:37 |
Gisteren gevalletje op-de-borst kloppen van NS. De IC uit Berlijn werd vanwege werkzaamheden tussen Amersfoort en Hilversum omgeleid naar Utrecht. Bij aankomst in Almelo had deze trein reeds +10 te pakken, wat al tot spanning leidt bij hen die een aansluiting te halen hebben. Bij aankomst in eindstation Utrecht Centraal word eerst een drietalige preek over de aansluitingen naar Schubbekutveen en Afgelegenbroek gehouden, waarna tijdens de luttele seconden die het duurt voordat de trein daadwerkelijk stilstaat nog wordt omgeroepen: "Dames en Heren, we zijn één minuut te vroeg in Utrecht aangekomen." Conclusie +1 voor directe Pimpelverbinding thuis- naar universiteitsstad +1 voor personeel met eindelijk eens een redelijke beheersing van Engels en Duits +1 voor tijdswinst van 11 minuten op ca. 130 km. | |
NordicBlue | maandag 22 juni 2009 @ 18:33 |
quote:André Glasbergen ken ik ja, die werkt op dezelfde afdeling, Olivier/David Habnit niet, die zal vast op een andere afdeling zitten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2009 @ 19:12 |
Omroep op Ede-Wageningen vanmiddag 17:30: "Vanwege een defecte trein is het treinverkeer tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen ontregeld. Houdt u rekening met vertraging en uitval van treinen. U wordt via de omroep op de hoogte gehouden." WTF ![]() ![]() Maar goed, IC van 17:40 komt op tijd binnen, en staat minutenlang stil. Omroep in de trein:"We moeten eerst nog gepasseerd worden door een internationale trein voordat we weg kunnen etc" Dus na een tijdje komt er een dubbel setje VIRM leeg binnen op spoor 2 (geen perronspoor) en kort daarna vertrekt mijn trein naar Ut ( +8 ). Vervolgens zie ik alleen al tussen Ede en Veenendaal-De Klomp 1 ICE en 2 dubbele setjes VIRM op blokafstand achter elkaar aan kachelen richting Arnhem, en vlak na De Klomp nog een dubbele VIRM. Blijkbaar was die in Ede op spoor 2 dus idd een defecte trein en zat ik net in het staartje van de verstoring ![]() | |
greavy | maandag 22 juni 2009 @ 19:29 |
Afgelopen vrijdag meegemaakt ![]() Treinreis van Zwijndrecht naar Leeuwarden. Neem de Stoptrein van 13.10 naar Rotterdam Centraal, om daarzo over te stappen naar de IC richting Leeuwarden. Eenmaal overgestapt in de IC, mooi plaatsje gevonden, en heerlijk met laptopje op schoot internetten via me Dongel van KPN. Eenmaal ter hoogte van Utrecht deze mededeling: " Wegens een sein en wisselstoring tussen Amersfoort en Zwolle rijd deze trein niet verder dan Utrecht Centraal. U word verzocht de trein te verlaten. Deze trein rijd terug naar Rotterdam Centraal. Als u in de richtingen van Zwolle, Leeuwarden en Groningen reist, word u verzocht over te stappen via InterCity naar Arnhem en dan naar Zwolle. Indien u naar Amersfoort wilt, kan U met de stoptrein naar Amersfoort. " Eenmaal overgestapt naar een bomvolle Dubbeldekker, waar ik heerlijk eerste klas zat. Eenmaal in Arnhem de volgende mededeling: " Over enkele minuten vertrekt de InterCity richting Zwolle van spoor 4. De trein wacht 4 minuten langer als de reistijden aangeven. " Staat de trein stil, rijd die verrekte IC naar Zwolle weg ![]() Moesten we nog maar een half uur wachten. Inmiddels al 45 minuten vertraging, met dat half uur erbij. Zal leuk worden dus ![]() Komt de volgende mededeling: " Attentie dames en heren, de eerstvolgende trein die binnenkomt op spoor 4 zal niet verder rijden dan Arnhem. Over 6 minuten komt een vervangende trein. op spoor 4. " Dus weer 6 minuten langer wachten, op dat station. Eenmaal in de goede IC naar Zwolle, komt die conducteur langs, en me kaartje is zoek ![]() Conducteur was aardig, want hij snapte al die stomme dingen van de NS ook niet, en kreeg een kaartje voor 5 euro ![]() Nu, in Zwolle de IC naar Leeuwarden, om over te stappen.. Rijd die voor je neus weg, als jou trein binnenkomt. ![]() Weer een half uur wachten. Inmiddels 1u 30 minuten vertraging. Komt de IC eindelijk binnen, en eenmaal bij Steenwijk de mededeling : " Wegens een technisch mankement zullen we niet meer op volle snelheid rijden. Er word getracht Leeuwarden te bereiken ", wat elke keer herhaald werd bij een station. Dan kom je bij het mooie plaatsje wat de conducteurs nooit kunnen uitspreken " Grou-Jirnsum ", en krijg je te horen: "Deze trein zal niet verder rijden. U word verzocht de trein te verlaten. Er word GEEN extra trein ingezet. De eerstvolgende trein vertrekt van Spoor 2. Let op: De trein uit de richting van Leeuwarden gaat naar Zwolle! " Me pa maar gebeld, en heeft hij me daar maar opgehaald. ![]() Had ik moeten wachten, meer dan 2u 15 minuten vertraging gehad ![]() Heb wel een geld-terug-bij-vertraging formulier ingevuld ![]() Oja, die spoor 4 van Arnhem kan net zo goed een ander spoor zijn Het was me het ritje weer wel hoor [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-06-2009 07:40:03 ] | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2009 @ 19:32 |
Waarom over Arnhem en niet Deventer? | |
JeePee83 | maandag 22 juni 2009 @ 20:48 |
Omdat daar een wisselstoring was. Opvallend wel dat de 'opgeheven' IC naar Lwd nu net de trein was die ik had. OK hij had +10, maar reed wel gewoon.... | |
Duvel | maandag 22 juni 2009 @ 20:48 |
quote:Kan een storing geweest zijn bij Ama. | |
De_Hertog | maandag 22 juni 2009 @ 21:59 |
quote:Erg mooi gefilmd ja, en ook een mooie trein inderdaad. Overigens nog maar een paar jaar oud ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/60163_Tornado | |
bork | maandag 22 juni 2009 @ 22:58 |
Thomas in het Spoorwegmuseum Laten we allemaal fijn op vaderdag om 10 uur in de rij gaan staan bij het spoorwegmuseum ![]() ![]() (ondergetekende had kaartje en museumjaarkaart = speciale KORTE rij) ![]() ![]() Affijn waar betaal je als doorsnee bezoeker dan 13, 50 voor ![]() Emily (een loc die altijd in het NSM staat maar nu met gezichtje, bork-jr had dat ook geconstateerd, kan nog wat worden met Sinterklaas) ![]() Henry (zelfde verhaal) ![]() De dikke controleur (die is ook nep he papa! Maar niet op de foto durven met die neppert!) ![]() ![]() Wel leuk een heleboel Wooden Thomas en die hebben niet flauw gedaan, die gasten van Learning Curve. ![]() Thomas! Die kwam dus wel degelijk ergens vandaan en zat vol met kinderen en tufte af en toe wat vooruit en achteruit . ![]() Dit was dus het enige leuke voor jr op de vloer en papaatje aan de kant. ![]() (Feels like Heaven!) ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juni 2009 @ 23:01 |
Leuke foto's ![]() | |
Ame_thyst | maandag 22 juni 2009 @ 23:16 |
Voor stoomtrein fan's. In de nieuwste aflevering van Top Gear wordt er gereden met de Tornado ![]() Echt een aanrader om te bekijken, hele mooie beelden! | |
Socios | maandag 22 juni 2009 @ 23:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 23 juni 2009 @ 00:38 |
quote:tof ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 00:59 |
Ik keek het vroeger dagelijks. ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 juni 2009 @ 01:30 |
Argh, dat die Belgen kut zijn qua spoorwegen wisten we al - maar webservers in de lucht houden lukt ze ook niet. Het is al de zoveelste keer in een week tijd dat HGBTF.net 's nachts niet bereikbaar is ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 01:34 |
Het wordt tijd voor een hernieuwde uitgave van 'België Absurdistan'. | |
sander89 | dinsdag 23 juni 2009 @ 01:45 |
quote:Geweldig beelden en die loc ging soms zelf aardig te keer. ![]() ![]() Trouwens waarom laten we die niet op de HSL-zuid rijden want de Tornado heeft gewoon ERTMS. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 01:49 |
quote:Haalt die Tornado makkelijk 200-300 km/h? | |
Socios | dinsdag 23 juni 2009 @ 02:07 |
Raad de plaat; waar is deze foto genomen? ![]() Moeilijkheidsgraad: hoog ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 02:16 |
Polen? | |
Duvel | dinsdag 23 juni 2009 @ 06:48 |
quote:Keine Ahnung. | |
greavy | dinsdag 23 juni 2009 @ 07:41 |
quote:zal wel niet dezelfde zijn geweest als mijne, want ik moest toch echt overstappen.. quote:Via Arnhem naar Deventer. Alle reizigers die uit Amersfoort kwamen, gingen naar Deventer. Uit Utrecht naar Arnhem, om zo langs Deventer te gaan. | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 08:29 |
Volgens mij iig Duitsland, ik zie een Duitse spoorwegovergang en ditto straatnaambordje. Helaas is het straatnaambordje verder niet te lezen, en veel meer herkenningspunten heeft de foto niet, dus verder heb ik geen idee. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 08:33 |
quote:Snachts moet je slapen, zombie ![]() | |
ReisT | dinsdag 23 juni 2009 @ 08:36 |
quote:Hij haalt max. 160, net als de Traxx. Prima alternatief dus. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juni 2009 @ 09:12 |
quote:Duitsland. En gezien het seinhuis niet is afgetimmerd en er op het straatnaambordje "gasse" staat gok ik op het gebied van Aldi Süd: ![]() Verder weet ik het ook niet. | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 09:15 |
Want in Noord-Duitsland heb je geen steegjes? ![]() | |
Socios | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:19 |
quote:Zeer goed opweg! Het ligt inderdaad in dat gebied en op het bordje eindigt de straatnaam inderdaad met ´gasse´. GogoGOoGgOGoo. | |
Peterselieman | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:19 |
Een nieuw rapportje voor Fles:quote:http://www.ivw.nl/Images/(...)08_tcm247-249462.pdf | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:25 |
quote:Maar stel je voor dat er 's nachts een treinongeluk gebeurt in | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:26 |
quote:Misschien verklaart dat het hoge aantal ongelukken met cargo's. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:28 |
quote:Dan lees ik dat de volgende ochtend wel? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:31 |
quote:Wat een amateuristisch geklungel. Ze hebben het gewoon uitgeprint en scheef in een scanner gelegd en er toen PDF van gemaakt ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:33 |
quote:Er liggen wel meer Gasses langs het spoor hoor. Maargoed, wilde gok: Ruhrgebied? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juni 2009 @ 14:43 |
quote:De betekenis is niet "steegje" maar "straat". In Noord-Duitsland is alles Straße. In Zuid-Duitsland is weg = Straße en straat = Gasse. Een echte instinker dus. ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juni 2009 @ 14:51 |
Volgens mij gebruiken ze in Elzas-Lotharingen ook nog de benaming "gasse". Dus wie weet is de foto daar wel genomen. ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 14:51 |
quote:Dat is niet wat de Duitsers er zelf van vinden: quote:Mij is ook altijd geleerd dat steeg = gasse. Volgens mij ben ik in Noord-Duitsland ook wel eens een Gasse tegen gekomen. Kortom, ik twijfel ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 14:54 |
Hier bijvoorbeeld twee Gassen (Gasses?) in Hamburg. En hier nog een stuk of drie in Düsseldorf. Myth Busted ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 14:59 |
quote:Wat een kletskoek zeg ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 23 juni 2009 @ 15:38 |
De foto is op dit punt genomen. ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 23 juni 2009 @ 15:39 |
quote:Geilenkirchen, nog zo'n plek waar ze ervan op zullen kijken dat ze blijkbaar in Zuid-Duitsland wonen. | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 15:43 |
quote:Maar niets gaat boven Wank am See. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:05 |
quote:Nou, t zal wel zo zijn ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:06 |
quote:De werkproxy blokkeert het woord "geil". ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:08 |
quote:Faalbedrijf ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:23 |
quote:Dus dan hebben we ****enkirchen en **** am See. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:30 |
quote:Hij krijgt waarschijnlijk een custom pagina te zien met iets als "Proxy", "Blocked content" en "Reason: Adult content" ertussen ![]() Als hij überhaupt dit topic nog open krijgt trouwens ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:33 |
quote:Die proxy's zijn makkelijk te omzeilen als je handig bent met codes. | |
knars | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:37 |
mijn werkproxy laat die foto's niet eens zien ![]() | |
knars | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:38 |
quote:Tuurlijk, zolang je werkgever je rechten niet beperkt heeft om je proxy aan te passen etctera ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 juni 2009 @ 17:19 |
* James1988 heeft een eigen proxyserver draaien en heeft een eigen laptop met local adminrights ![]() Altijd handig bij lastige klanten ![]() | |
dennistd | dinsdag 23 juni 2009 @ 17:20 |
![]() Oeps... ![]() De GTW's op de foto zijn van Arriva en niet van Veolia | |
Dr_Flash | dinsdag 23 juni 2009 @ 19:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 juni 2009 @ 19:35 |
quote:Ik heb niet direct de behoefte om dat te omzeilen, ik heb thuis ook internet. ![]() | |
dennistd | dinsdag 23 juni 2009 @ 20:13 |
quote:inderdaad ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 00:04 |
Dan is het toch nog ergens nuttig voor geweest ![]() | |
Socios | woensdag 24 juni 2009 @ 00:22 |
Ik zou nog even terugkomen op een trein n.a.v. die ´spooktrein´ van ´s Hertogenbosch naar Visé (Al bekend wat voor trein dat nou was?). Wel nu, op zondag 9 augustus om 17.30u vertrekt er een trein van Amsterdam Centraal naar Budapest (alleen stops te Utrecht Centraal en Arnhem). Niet te vinden in de dienstregeling. Het betreft de zogenaamde Sziget Express. ![]() | |
James1988 | woensdag 24 juni 2009 @ 09:26 |
Iemand is nog niet helemaal wakker... er werd hier zojuist omgeroepen dat ik me in de sneltrein naar Tilburg, 's-Hertogenbosch, Oss, Nijmegen, Elst, Arnhem, enzoverder bevind. Volgens mij is het een intercity, maargoed ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 09:27 |
sjonge, dat hoor ik zeker 2 keer per week ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 24 juni 2009 @ 09:46 |
Ik reed gisteren bij Boxtel en kwam daar ineens een ICL-stam tegen, die ook rood-witte rijtuigen bevatte. De stam kwam van Eindhoven af en ging richting Den Bosch ![]() Toch wel apart, aangezien hier in de buurt nooit ICL heeft gereden. | |
dennistd | woensdag 24 juni 2009 @ 09:49 |
ICL heeft gisteren in de intercity Venlo-Den Haag gezeten, maar ICL is inmiddels allemaal blauw/geel. Het zou wel de ICL-onderhoudsslag naar Duitsland kunnen zijn, daarin liften wel eens rijtuigen uit de nachttreinen mee. | |
Sj0rSz | woensdag 24 juni 2009 @ 09:51 |
quote:Dan zou het afkomstig uit Duitsland moeten zijn, want het ging richting Den Bosch. | |
dennistd | woensdag 24 juni 2009 @ 09:52 |
Wat naar Duitsland gaat komt natuurlijk ook weer terug he ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 24 juni 2009 @ 09:53 |
quote:No shit, Sherlock ![]() Maar goed, dan weet ik ook weer hoe die vork in de steel zit. | |
Fred2 | woensdag 24 juni 2009 @ 11:45 |
quote: quote:De trein Venlo - Den Haag rijdt niet over Den Bosch. Lijkt mij eerder dat het een internationale trein is richting Amsterdam. Die komen namelijk wel over Eindhoven - Den Bosch. | |
Fred2 | woensdag 24 juni 2009 @ 11:46 |
quote:Daar dachten ze 65 jaar geleden toch anders over... | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 12:18 |
quote:nu.nl | |
Jeroen_L | woensdag 24 juni 2009 @ 13:03 |
Volgens mij de eerste keer dat een Velios betrokken is bij een dodelijk ongeluk? | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 13:39 |
quote:Dat weet ik voor 99% zeker, moeten we de Spurts erbij halen dan ben ik heel wat minder zeker. Overigens voldoet die vrouw aan de vijf criteria waarmee ze genomineerd is voor een Darwin Award. | |
Jeroen_L | woensdag 24 juni 2009 @ 13:44 |
quote: Ruiver.nl | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 13:46 |
quote:In ieder geval is er in de buurt van Scheemda al een vrouw overleden na een aanrijding met een Spurt. Dat was in augustus 2008: http://www.112groningen.n(...)-scheemda-video.html Overigens heeft een van de Arriva D-GTW's in Duitsland toen deze onderweg naar Nederland was om afgeleverd te worden op Duits grondgebied een aanrijding gehad. Dit stel is bij aankomst in Groningen direct schoongespoten. | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 13:47 |
Smeulende spoorstaven zijn gevaarlijk, maar nog gevaarlijker zijn spoorspattingen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 13:56 |
quote:Dat gebeurt niet zo vaak gelukkig ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 24 juni 2009 @ 13:58 |
quote:Pff, 19 jaar ![]() | |
JDude | woensdag 24 juni 2009 @ 15:58 |
quote: ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 24 juni 2009 @ 16:13 |
Er zijn weer testritten op de HSL-Zuid, ditmaal met passagiers. Bron: http://www.twitter.com/nshispeed. | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 16:15 |
quote:Daar krijg je zo'n graf stinkende rookpaal nog niet eens mee uit ![]() | |
Duvel | woensdag 24 juni 2009 @ 16:33 |
Zat ik vanmiddag lekker in de tram in Rotjeknor, ramt dat ding een taxi. Kon ik alsnog lopen. ![]() Edit: mijn 9797e post dit! ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Duvel op 24-06-2009 16:59:08 ] | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 16:38 |
quote:EN weer een taxi krom ![]() | |
Duvel | woensdag 24 juni 2009 @ 16:59 |
Alleen de koplamp aan gort en de voorbumper er af. Die Mercedesjes van tegenwoordig kunnen ook niets meer hebben. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 17:12 |
quote:Een bloempotje thermiet op de rails aansteken zorgt voor nog veel meer gedonder. ![]() | |
Guppy | woensdag 24 juni 2009 @ 20:18 |
Ik ben vandaag eens naar Gouda getreind. En op de terugweg had ik zo'n gerestylede koploper. Zag er mooi uit! Maar wat stinken die dingen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 20:19 |
quote:Nietes gek, dat is je bovenlip ![]() | |
Ame_thyst | woensdag 24 juni 2009 @ 20:48 |
quote:Ze zijn behoorlijk muf hoor. | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 21:00 |
Is nieuwigheid. Plus dat de ramen niet meer open kunnen. En de lucht van stinkende forenzen gerecyceld wordt. Kan die trein niet echt iets aan doen verder ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 21:02 |
Ik lees net op Somda dat de brandende SGMm van Teuge niet hersteld wordt, de botsende DD-AR van Zwolle deels en er is een Emmer V'tje overleden verklaard. | |
Gutz | woensdag 24 juni 2009 @ 21:04 |
quote:Dus daarom zat er vanmiddag op Rotterdam allemaal volk in dat ding... vond het al raar. | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 21:15 |
quote:Die waar onlangs nog zo'n gejammer over was vanwege "verhoogd ontsporingsgevaar" na een botsing met een tractor? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 21:19 |
Geen idee welke het was, maar het gaat om de 960 die al een tijdje in Haarlem stond. Herstel wordt te duur geacht | |
Novus | woensdag 24 juni 2009 @ 21:25 |
De 960 is aan het begin van dit jaar in brand gevlogen tijdens een onderhoudsrit naar Asd, ter hoogte van Hde; kortsluiting in een schakelkast. Heeft toen voor behoorlijk wat vertragingen gezorgd ook. ![]() Overigens; de aanrijding bij Cuijk vanochtend betrof stel 3446 dus geen Velios! | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 21:26 |
quote:Heel typisch ![]() ![]() De 960 zat wel in die trein die op die tractor knalde, maar liep achterop. Het was vooral de 953 die daar schade opliep. quote:Rapport | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 21:26 |
ah ja, dat was het stelletje waar Ou-Tannu zoveel last van had toen, omdat zijn trein nabij 't Harde geparkeerd moest worden, omdat de stroom van de bovenleiding ging ![]() | |
Novus | woensdag 24 juni 2009 @ 21:28 |
Tussen haakjes, welk topic heb je dat gelezen PSM? | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 21:30 |
quote:Ik heb het niet teruggelezen, maar het kwam bovendrijven in mijn geheugen. | |
James1988 | donderdag 25 juni 2009 @ 02:17 |
Ik heb nog een leuk PDF'je gevonden over wat men 3,5 terug verwachtte met de HSL te kunnen doen. They were so wrong ![]() PDF'je | |
Duvel | donderdag 25 juni 2009 @ 07:49 |
quote:Jammer de bammer. Van die SGMm snap ik het niet helemaal, maar ik heb dan ook niet in de cabine gekeken. Het DD-AR gaat op de schop dus dat snap ik wel, en de 960: tja, dat is de keuze van NSFS denk ik... Bedankt voor 't bericht in elk geval! ![]() | |
Guppy | donderdag 25 juni 2009 @ 09:08 |
quote:Als dat mn bovenlip was, was ik dood ![]() Het is natuurlijk nieuwigheid, maar toch! Blugh... Maar ze zijn wel mooi, dat dan weer wel | |
Gutz | donderdag 25 juni 2009 @ 10:11 |
ik ga eens kijken of ik op rotterdam in de hsl test trein een ritje kan maken. Nu ze toch testen met passagiers | |
Duvel | donderdag 25 juni 2009 @ 10:30 |
quote:Tuurlijk. "Hoi, ik ben Gutz. Is 't goed als ik ff meerij?" | |
#ANONIEM | donderdag 25 juni 2009 @ 10:33 |
geen probleem, stap maar in ![]() ![]() | |
Gutz | donderdag 25 juni 2009 @ 10:41 |
quote:Gehe het was te proberen. In ieder geval. Er kwam net een hoop volk uit lopen op rotterdam. Hij rijdt om 11u terug maar amsterdam. De trein stond op de cta als geserveerd voor gezelschappen. Gevraagd of ik mee mocht maar ik moest een uitnodiging hebben. Ach ja. Het was te proberen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 juni 2009 @ 12:08 |
Nog een weekje dan is dit mijn stuk ijzer wat me naar mijn werk brengt ![]() ![]() | |
TommyGun | donderdag 25 juni 2009 @ 12:27 |
quote:Waarom vragen? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 juni 2009 @ 13:17 |
quote:Waarom niet gewoon instappen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 juni 2009 @ 13:34 |
Drie keer raden waar nu een seinstoring is ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 25 juni 2009 @ 13:35 |
Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een seinstoring | |
Sj0rSz | donderdag 25 juni 2009 @ 13:39 |
quote:Eén keer is ook wel voldoende xD | |
James1988 | donderdag 25 juni 2009 @ 14:02 |
quote:Tussen Arnhem en Winterswijk? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 juni 2009 @ 14:07 |
quote:Succes in de Achterhoek rechthoek | |
Guppy | donderdag 25 juni 2009 @ 14:10 |
Oh joy! vanmorgen ook al, maar toen liep ik in Arnhem, dus kon ik m niet melden ![]() Naar verwachting is het om 16,30 wel opgelost... Lekker dan als je die kant op moet. 60 min extra | |
knars | donderdag 25 juni 2009 @ 14:33 |
quote:Altijd goed ![]() | |
James1988 | donderdag 25 juni 2009 @ 15:11 |
Goed bezig Gupster! ![]() | |
James1988 | donderdag 25 juni 2009 @ 15:12 |
En vol ![]() |