quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:49 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ymme,
Wij zitten in een zelfde soort situatie nuWij hadden alleen een miskraam zonder enige bloedverlies of dergelijke. Sterker nog wij dachten dat alles in orde was want zo leek het ook tot na de echo.
Mijn vriendin is ook best bang laat staan ik als man zijnde die niks kan voelen of merken![]()
![]()
Hopelijk is het snel dinsdag en is alles goed op de echo
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:49 schreef bixister het volgende:
lily, wat een supernieuws!!!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd!![]()
![]()
(ben er helemaal ontroerd van!)
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:50 schreef Chell het volgende:
Ik verbaas me er ook over, wat vk's af en toe voor uitspraken doen. Die vk van tessie was in het begin zo stellig over 'inleiden bij 38 weken' en 'kind is veeeel te groot'. Zo ga je toch niet ontspannen de bevalling in?
Ze is inmiddels in het ziekenhuis. En de verpleegster ging uitvinden waar ze eigenlijk voor kwam, want dat wisten ze niet
Help! Vol! Zit op werk en kan geen nieuwe maken nu en OP fixen enzo...
Getsie, ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk bent geschrokken van dat besefquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:30 schreef Poppedein het volgende:
Blegh... ik ben hier sinds vannacht ineens een beetje hypochonder onzeker... Ik ben sinds t weekend wat verkouden/grieperig, benauwd, hoesten, steeds warm en koud, hoofdpijn, je kent t wel... Niks aan t handje so far... Tot ik me vannacht in bed ineens realiseerde dat ik in de afgelopen 6 weken een zwangere van onze met een bewezen parvoinfect 2x op het spreekuur heb gezien en dus ook lichamelijk contact met haar heb gehad (uitwendig onderzoek gedaan). Parvo kan zich bij een volwassene uiten als een griepje en ineens liet t me niet meer los... Ik ben gelukkig de meest spannende trimesters wat parvo (5e ziekte) betreft al voorbij, maar toch, een kindje kan er zeer ernstige bloedarmoede van krijgen... En nu dan? Kop in t zand of toch maar laten testen met kans op een hele medische molen als gevolg.. Toch op aanraden van mijn collega;s maar gekozen om wel te laten testen dus nu zit ik hier met 2 lekgeprikte armpjes... afwachten maar... kans is niet groot, maar wel aanwezig en het houdt me veel meer bezig dan ik zou willen. Dat zijn nou precies de moment dat ik liever gewoon onwetend was wat betreft ziektebeelden en gevolgen...
buhhhhhhhhhhh
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:
muh, ik had een hele reply en toen was het topic dicht
Poppedeinski no worriesvervelend dat het zo gelopen is enzo en rot dat je je toch wel zorgen maakt nu. Hopelijk heb je de uitslag snel en is er gewoon niets aan de hand.
Hier steeds meer en meer moe en dan ook echt moe. En das best rot want ik moet volgende week nog een hertentamen maken en op het moment zie ik even niet hoe ik dat ooit nog moet gaan lerenHet voelt echt alsof de energie door mn vingers heen glipt ofzo, zo rot.
Als mn ijzer bij komend vk bezoek nog steeds zo laag is dan toch maar eens staalpillen overwegen
ik slik al floradixquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:12 schreef Urla het volgende:
M'n schoonzus heeft wel gewoon envelopjes gevraagd als kraamkado, maar hier en daar hoorde ik dat sommigen dat jammer vonden, omdat ze dan niet zelf iets snoezigs konden shoppen.
Ik vond het zelf niet zo'n probleem en ach je hebt natuurlijk ook altijd andersdenkende mensen met een portie commentaar.
Hey lijkt mij dat je aan de borstkolf idd veel meer hebt. Dat is toch ook belangrijk?![]()
Huup das balen van de vermoeidheid en nog een tentamen moeten doen. Misschien floradix of roosvicee een oplossing ook?
Als je "pech" hebt krijg je ze zelfs in maat 50. En dan heb je net een kind gebaard van 53 cm en 4100 gramquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:13 schreef WupWup het volgende:
Kersjes, misschien is het een idee om een (web)winkel uit te zoeken waar je hem wilt aanschaffen en daar dan cadeaubonnen voor te vragen? Alhoewel ik een kolf een veul beter cadeau vindt dan 20 duizend rompers in maat 56
Sommigen moeten altijd iets te zeuren hebben. Nah ja anders vinden ze wel wat anders om over te mekkeren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik slik al floradix![]()
dus mja. En ik eet me een ongeluk aan heul donker brood met appelstroopachja, het hoort erbij denk ik.
Oh en haha die mensen heb je vast altijd wel maar ik snap dat nooit zo. Wat houdt je tegen om en een poepig rompertje te kopen en een tientje in een vlopje te proppen?
@Chan ja klopt. Als ik deze niet haal dan ook niet afstuderen dit jaar. Dus stiekem stress ik em ook de pan uithoewel ik wel weet dat ik aanspraak kan maken op een extra hertentamen voor uitzonderings-situaties enzo, maar toch, liever niet.
Hahaha dat deed ik altijd. Ik was echt een zwerver rond tentamenperiodes. Dan rolde ik na een paar uur slaap mn bed uit, ging leren, dronk flink cola/red bull en at af en toe wat handjes chips. Rond etenstijd aankleden en naar de supermarkt voor van die smerige kartonnen hamburgers uit de magnetron en dan weer verder leren. Maar het werkte welquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:27 schreef Chan het volgende:
Huup als je nou niet zwanger was zou ik als ik jou was tot het tentamen voorbij was op energiedrankjes gaan leven, maar sja, als je niet zwanger was, was je ook niet zo moe waarschijnlijk dus aan mij heb je helemaal niks![]()
Veel succes met het tentamen in elk geval!
Gefeliciteerd met je 12 weken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Vlindur het volgende:
Kersjes, ik vind het op zich niet raar, als je de mensen een goed argument geeft kunnen ze er niet echt problemen mee hebben toch?
* DING DONG *
MIJLPAAL!!! 12 WEKEN!!![]()
![]()
![]()
/einde egopost
Yep ook slijmerig.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:29 schreef ymme het volgende:
Kan het gelige, bruin worden?
Ik word echt gek, en loop steeds na de wc.
Ik heb vandaag twee wasmanden gekocht bij de Timco (zelfde als action), meer van dat siicone spul, wat flexibel isquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:50 schreef Ca.ra het volgende:
Wie was het nou met benauwd hebben? Bar?
In ieder geval: koud voetenbadje! heerlijk!
Ik heb een soort van grote-emmer-met-twee-oren (3,50 ofzo bij de action) die ik vaak als wasmand gebruik, maar die is ook ideaal als voetenvadje.
oh geen koffie producten als in, geen cafeine?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:46 schreef Poppedein het volgende:
Thnx voor t quoten nog WupWup!![]()
Vlinder....jeujjjjjj!! ook al is die mijlpaal nog maar zo relatief met alle echo's van tegenwoordig, toch is ie wel heel héél fijn hè!![]()
Huupske.. wat rot joh dat je zo moe bent.. ik moet ook echt eerlijk zeggen dat ik diep respect heb voor mensen die belangrijke examens nog goed kunnen afronden aan t eind van hun zwangerschap, want man man, ik zie t mezelf echt niet kunnen nu! Heb je toevallig nog foliumzuur in huis? Dat zorgt soms ook voor een net wat betere ijzeropname.. dus wie weet helpt dat icm de floradix! En denk erom dat je geen melk en koffie producten inneemt even voor of na de inname van Floradix of andere ijzerrijke producten. Dit remt de opname namelijk! De combinatie met vit.C vergemakkelijkt de opname juist!
Je kunt t ook altijd tussendoor ff bij je HA laten controleren hè!
wat zij zegt jaquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:57 schreef Chan het volgende:
Ymme volgens mij hoort rare afscheiding in allerlei kleuren er gewoon bij. Als je denkt dat je blaasontsteking zou kunnen hebben, moet je even urine inleveren bij de huisarts, dan kunnen ze je dat heel snel vertellen (bij mijn huisarts kun je zelfs even op de uitslag wachten). En mocht je het dan hebben krijg je een kuurtje speciaal voor zwanger vrouwen
ik vind jouw posts zo schattig zoquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:03 schreef Chell het volgende:
Jeeej. Ik word 'tante' dit weekend!We hebben net gewoon een afspraak gemaakt voor foto's zondag!
Hoe bizar!
Volgens mij ben ik bijna net zo hyper als tessie zelf![]()
Mijn baby is een reuzenbabyquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:04 schreef TheFrankey het volgende:
tessie: spannend. Misschien heb ik wat gemist hoor maar waarom nu al?
oke duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:15 schreef tessie het volgende:
[..]
Mijn baby is een reuzenbabyHijj loopt nogal voor op de groei, en mijn bloeddruk is nu ook steeds heel hoog (net was de onderdruk 103). Toen die verpleegster ging voelen waar ze die hartmeetdingen op mijn buik moest doen, zei ze ook gelijk: ooohh, hij is wel heel groot he! Kan je nog wel eten? En slapen? En heb je niet de hele tijd last van maagzuur?? Nou, je bent wel klaar om te bevallen hoor!´
ja eh *gnorf* enzoquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:27 schreef Poppedein het volgende:
Tessie!! Ohhh wat heerlijk dat je duidelijkheid hebt nu! jeetje joh! Van t weekend ben je gewoon mama, mag je eeeeeeeindelijk je kleine man ontmoeten!![]()
Ennuh Huups... uhmz..het spijt me heel heeeeeeeel erg, maar inderdaad is cola ook 1 van de boosdoeners... Heb t ff nagezocht voor je en t kan de opname zelfs tot 62% verminderen... daar slik/eet je dus als je floradix zo trouw voor
Kan ik me goed voorstellen hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja eh *gnorf* enzo![]()
das wel even bout. Ik vind het prima om geen cola te drinken, dit is nieuwe info voor me overigensmaar ik ben bang dat ik me dan eerst een paar daagjes meer vermoeid voel en dat het daarna pas beter gaat. En die paar daagjes kan ik nu net even niet missen.
Goed om te weten wel, thanks
dat klopt jaquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:48 schreef Smirre het volgende:
Lily, wat geweldig ... een derde kindje.Ik meen te weten dat je graag een jongensgezin wilt, maar de echo doet me zeer meisje aan.
![]()
Ja ik. En ik ben nu ruim 18 wekenquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:46 schreef ymme het volgende:
Nog even één vraagje.
De vorige keer voor de zwangerschap, had ik een 'ik moet ongesteld worden' gevoel.
Dit hoeft niet te beteken dat dat gevoel, een miskraam betekend toch?
Of wel, omdat ik het nu weer zo voel. Net of ik ongesteld moet worden, maar dan heel iets anders, maar echt goed te vergelijken.
Natuurlijk is dit gevoel 'eng' omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, en daar dus dit gevoel mee vergelijk.
Hebben meer van jullie hier, gehad tijdens het begin van je zwangerschap. ?
ah okquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:56 schreef tessie het volgende:
lily, primen is dat ze een of andere gel inbrengen, die ervoor moet zorgen dat je baarmoedermond verweekt en een beetje open gaat staan enzo, zodat ze daarna dus kunnen gaan inleiden. Sommige mensen krijgen daar zelfs al weeen van.
Ik weet het , ik weet het.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:55 schreef huuphuup het volgende:
Ymme, dat gevoel heb ik ook gehad en die ligt nu met haar koppie de rekbaarheid van mn ribboog te testen![]()
Pijntjes, steekjes, krampjes een beurs gevoel, veel of weinig afscheiding, wel of niet misselijk. Het is echt heel vervelend maar het zegt allemaal heel weinig.
Het enige geval waarin je echt een hele duidelijk aanwijzing hebt van een miskraam is helderrood fors bloedverlies gecombineerd met flinke krampen. Alle andere dingen die je kunt voelen kunnen vaak gewoon bij een zwangerschap horen en zeggen weinig tot niets. En heel veel dingen voel je normaal ook maar omdat je dan niet zwanger bent denk je er niets van.
Het is echt heel vervelend die onzekerheid maar je kunt nu zelf helemaal niets doen behalve normaal gezond leven en afwachten. Probeer een beetje te ontspannen, ga even naar buiten ofzo. Echt, het komt goed
Deze blijft ook zittenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef Brighteyes het volgende:
Happy, wat fijn dat je je zo zwanger voelt joh! Had je nou nog al wel een testje gedaan?
Oh joh, ik ben zo aan het hopen dat deze gewoon lekker blijft zitten!
Nee, nog niet weer getest, doe ik van het weekend nog een keertje. Heel stom maar ik heb 'n soort testfobie, maar hoe ik me voel kan ik er echt niet omheen (en ondanks dat ben ik nog bang dat hij negatief isquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef Brighteyes het volgende:
Happy, wat fijn dat je je zo zwanger voelt joh! Had je nou nog al wel een testje gedaan?
Oh joh, ik ben zo aan het hopen dat deze gewoon lekker blijft zitten!
quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Deze blijft ook zitten
Happy en ik hebben een afspraak over een datumdrieling
Sssserpente, moet je eens in het geboortekaartjestopic kijken welke aanvulling BE heeft bedacht op die 'mooie tekst'!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zag trouwens bij de VK een geboortekaartje hangen waarop stond:
Ooievaar?
Niets ooievaar!
Papa en mama hebben lekker gestoeid
en uit die liefde ben jij in mama's buik gegroeid.
Nou hoef je over de bloemetjes en bijtjes wmb echt niet geheimzinnig te doen, maar om het nou zo expliciet op een geboortekaartje te zetten... Niet echt mijn kopje thee iig...
Aanstaand weekend lekker een weekje naar Barcelona met m'n moeder. Heb er zin in!
Enquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:15 schreef tessie het volgende:
[..]
Mijn baby is een reuzenbabyHijj loopt nogal voor op de groei, en mijn bloeddruk is nu ook steeds heel hoog (net was de onderdruk 103). Toen die verpleegster ging voelen waar ze die hartmeetdingen op mijn buik moest doen, zei ze ook gelijk: ooohh, hij is wel heel groot he! Kan je nog wel eten? En slapen? En heb je niet de hele tijd last van maagzuur?? Nou, je bent wel klaar om te bevallen hoor!´
Oh echt johquote:
Ymme, ik kan het niet beter zeggen dan flugel hiervoor...ook ik merkte lichamelijk helemaal niets van mijn missed abortion, alle verschijnselen gingen gewoon door etc. Kop op, ik herken je gevoel, maar je schiet er niets mee op en je vergeet te genieten! Spreek inderdaad met jezelf deadlines af als ' maar 1 keer per 3 uur naar het toilet om te kijken'. Tis makkelijk gezegd zo'n 22 weken nadat ik zelf zo zenuwachtig was, maar komt goed!quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:55 schreef flugeltje het volgende:
Ymme, relax!!
Ja, ik kijk er effe streng bij, maar je zit jezelf compleet gek te maken momenteel. (..)Van mijn tweede miskraam heb ik zegge en schrijve NIETS gemerkt. (we ontdekten het bij de echo) Dus alsjeblieft, voor jezelf en voor je kindje... Relax!
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
*knip*
Ik ben vandaag weer bij de VK geweest. Zo'n aardig mens! Ze was zo oprecht enthousiast, alsof ze voor het eerst een zwangere zag. Ik had zo'n mooie buik, was zo prachtig zwanger en o, een meisje, wat enig! Ik ging helemaal verliefd weg. Bij het maken van een nieuwe afspraak vroeg de assistente: "Heb je nog voorkeur voor een..." Ja! Mattie graag!" riep ik meteen. Waarop de assistente zei: "Ik wilde eigenlijk vragen of je nog voorkeur had voor een bepaalde tijd, maar een verloskundige mag ook hoor!"![]()
![]()
Maar ben dus helemaal goedgekeurd. Hoef zelfs over een maand pas weer terug te komen, terwijl ik al op 26 weken zit.
*knip*
Ik ook! ik ook!quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Vlindur het volgende:
Kersjes, ik vind het op zich niet raar, als je de mensen een goed argument geeft kunnen ze er niet echt problemen mee hebben toch?
* DING DONG *
MIJLPAAL!!! 12 WEKEN!!![]()
![]()
![]()
/einde egopost
Heb je die ook over je hele voorkant laten stromen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:30 schreef MamsX het volgende:
Oooh innepin dat gedrag ken ik ook nog wel.. Ik had dat met hele zoute Mcdonalds frietjes..
Grappig wel. Volgens mij liep ik bij Roos en Sasha ook niet zo heel veel achter op jullie en nu dus weer maar een week of 4 ofzo.quote:
Konijn!quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Grappig wel. Volgens mij liep ik bij Roos en Sasha ook niet zo heel veel achter op jullie en nu dus weer maar een week of 4 ofzo.
Spannend hoor!
jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 06:58 schreef tessie het volgende:
Hihihi ik kom me voor de laatste keer melden hier![]()
Ben echt wel zenuwachtig nu!
Ik ben vooral blij dat die laatste werkdag er eindelijk isquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:03 schreef miss_sly het volgende:
tessie sterkte en succes en ik hoop zo dat het een beetje snel gaat, maar niet te snel natuurlijk. En dat we snel het goede nieuws horen dat jullie Erwtje er echt, heel echt is
ja, laatste dag. Zo onwerkelijk, heb jij dat ook innepin? Ben nog steeds bang dat ze straks zeggen dat ik toch echt nog een aantal weken moet blijvenEn tegelijkertijd verheug ik me op het kneuteren in huis, de laatste weken alleen/met z'n tweeen tot we straks met drieeen zijn
Ow ja, iemand vroeg naar trakteren: dat heb ik vorige week gedaan. Twee collega's zijn op vakantie deze week, dus heb ik vorige week toen zij er nog waren een apple crumble gebakken en die meegenomen
Maar dat is het nou juist: ik eet niet minder en ik heb ook nog niet overgegevenquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:40 schreef Chan het volgende:
Asyniur ik ben in het begin 1,5 kilo afgevallen, maar ik kon ook amper eten en moest ook wel wat overgeven.. Bij de vk vonden ze het helemaal niet erg ondanks dat ik al veel te licht was voordat ik afviel.. het komt er immers snel genoeg weer bij straks
Ik denk idd bandenpijn. Hier had ik vanaf het begin ook die steken richting benen. Nu nog steeds trouwens al leek het gisterenavond meer weeenachtig.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:48 schreef flugeltje het volgende:
Okay, ff een beetje geruststelling nodig hier...
Steken in heup/lies linksonder met uitstraling naar het bovenbeen... Bandenpijn?
Ik moet ook eens stoppen met googlen met alle pijntjes en steekjes die ik voeleindigde natuurlijk op een pagina over buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Had vorige zwangerschap ook wel last van bandenpijn, maar deze is flink heviger en vroeger ook. Misschien dan toch die tweeling
Steken vanuit de lies naar bovenbeen zegt me niks.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:48 schreef flugeltje het volgende:
Okay, ff een beetje geruststelling nodig hier...
Steken in heup/lies linksonder met uitstraling naar het bovenbeen... Bandenpijn?
Ik moet ook eens stoppen met googlen met alle pijntjes en steekjes die ik voeleindigde natuurlijk op een pagina over buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Had vorige zwangerschap ook wel last van bandenpijn, maar deze is flink heviger en vroeger ook. Misschien dan toch die tweeling
Ik at aan een stuk door en viel toch twee kilo afquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:58 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist: ik eet niet minder en ik heb ook nog niet overgegeven
ik maak me ook geen zorgen hoor, was meer eenmomentje...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen dames
Innepin en Miss_s laatste dagje werken!wat heerlijk! en dat houdt ook in dat het aftellen ook steeds serieuser gaat worden
al bijna LLM's
quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef flugeltje het volgende:
En bloed
Verdomme, daar gaan we weer....
De steken zitten te ver naar m'n heup toe om echt als miskraamkramp bestempeld te worden, maar wat het dan wel is weet ik niet. Ga de verloskundige maar even bellen. Ze kunnen niets zien denk ik, maar ik moet toch iets...
Lol Herkenbaar. Soms lijk ik echt een drama queeen. belachelijk gewoon.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:19 schreef ymme het volgende:
Sinds ik zwanger ben, lijk ik wel meer last van hooikoorts te hebben, dan ooit tevoren.
Of verkouden zou ook kunnen. Maar nies me eigen een ongeluk. Om de 5 min wel een paar keer, inclusief tranende ogen etc....
Gisteren trouwens een beetje rot gedaan tegen de vader van mijn kind![]()
We lagen op bed, en hij zeurde: 'hou je mond nou eens en ga slapen, ik ben moe", waarop ik flink uitviel tegen hem. Wat nou moe, moet je zwanger zijn, dan ben je pas moe. En jullie hebben aleen de lusten, en wij als vrouwen zijnde de lasten blablabla. Was toch een beetje boosEn waarom
Hormonen !!!
Ah nee...quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:02 schreef flugeltje het volgende:
Nou verloskundige gebeld, we zijn samen tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk niet veel kunnen doen behalve afwachten... Ik heb een afspraak voor echo over twee weken staan en ze bellen maandag terug om te kijken hoe het gaat. Voor nu is het weer afwachten dus...
Ik weet dat het allemaal nog niets zegt, sommige mensen hebben drie drupjes en een miskraam en anderen hebben sloten bloed en krijgen een gezond kindje... Ik ben nu eerder boos dan verdrietig, dit gaat me verdomme niet weer een keer gebeuren! Ik weiger gewoon
Draaien doen ze toch al niet meer. Ben al 38 weken. Hij gaat gewoon elke kaar dat ik bij de vlos ben anders liggen. Met 36 weken lag ie netjes genoeg om hem te laten liggen. Niet ingedaald maar wel koppie richting uitgang. Vorige week had ik het idee dat ie weer draaide dus extra controle en ja hoor koppie weer omhoog. En zoals ik nu voel ligt ie ook nog steeds zo.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:25 schreef amaranta het volgende:
MeNIcole. Je hebt gelijk, hopelijk kiest hij één richting, dan weet je waar je aan toe bent. Ik ben zelf overigens tegen draaipogingen. Ik ben van mening dat een baby niet voor niks op een bepaalde manier gaat liggen. Aan mijn lijf dan ook geen polonaise.
Nope ze voelt nog niks. Is ook niet de verwachting dat ze echt al weeën gaat krijgen van de gel, omdat de boel echt nog wel dicht zat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:03 schreef RockabeIIa het volgende:
He bah, wat een tegenvaller voor haar, Chell...
Voelt ze al wat? Hopelijk is blijven slapen niet eens nodig!
Ja ergens achterin mijn hoofd hou ik er wel rekening mee. Maar ook weer niet teveel. Want ik zie onze menner ervoor aan om op het laatste moment toch goed te gaan liggen en dat er dan alsnog niks gaat gebeuren zeg maar. Daarom wil ik vandaag gewoon duidelijkheid.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Kersjes het volgende:
MeNicole, hou je al rekening met een eventuele keizersnede? Niet dat ik zeg dat het nodig is (immers: wie ben ik??) maar dan ben je daar iig op voorbereid als het zo ver zal komen.
Heel eerlijk gezegd snapte ik dat dus ook al niet zo heel goed. Was het niet bij Memmel (en ook AE) zo dat ze echt wel aangaven dat dat verstrijken niet altijd meteen de eerste keer lukt en dat daar ook een goeie dag of 2 overheen kan gaan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:39 schreef Chell het volgende:
[..]
Nope ze voelt nog niks. Is ook niet de verwachting dat ze echt al weeën gaat krijgen van de gel, omdat de boel echt nog wel dicht zat.
En nu blijkt dat ze misschien zelfs morgen ook gewoon nog met de gel verder gaan en dat de vk van gister, niet had mogen zeggen dat ze vrijdag echt gaan inleiden![]()
Waarom wordt er altijd zoveel beloofd en vervolgens teruggedraaid????
allemachtig wat een inlevingsvermogen. Arme jij!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Pff, nou ik ben terug van de gyn. Pffff....
Korte samenvatting:
- Geen echo, was geen plek nu.
- Nekplooimeting had nooit mogen gebeuren, omdat de termijn daar veel te vroeg voor was
- Maandag nieuwe meting
- De gyn noemde alleenmaar op wat er allemaal mis kon zijn, maar noemde niet dat het allemaal weleens mee zou kunnen vallen... erg naar.
- Het was kosmisch onmogelijk dat ik mijn kind nu al voel. wat voel ik dan? darmborrels die verdacht lijken op baby? ik voelde eli ook al met 15 wk. is ook supervroeg.
ff een paar quotes:
- "voor hetzelfde geld betekent de dikke nekplooi dat het kind zich niet goed voelt en houdt het er vanzelf mee op"
- "een verdikte nekplooi is altijd een kans van 1 op 5 dat er sprake is van Down" (volgens de andere mw hadden we wegens de kleine verdikking slechts kans van 1 op 10. details... )
- "tsja, en als het kind nu al verdikte nekplooi heeft.... naja, laten we maar niet speculeren, want op deze echo kunnen we niet afgaan."
Echt, hoe maak je een mens onzeker?
Nee, ben er niet vrolijker van geworden.
he bah Davinia wat een naar bezoek aan de gyn....quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Korte samenvatting:
- Nekplooimeting had nooit mogen gebeuren, omdat de termijn daar veel te vroeg voor was
- Maandag nieuwe meting
- De gyn noemde alleenmaar op wat er allemaal mis kon zijn, maar noemde niet dat het allemaal weleens mee zou kunnen vallen... erg naar.
- Het was kosmisch onmogelijk dat ik mijn kind nu al voel. wat voel ik dan? darmborrels die verdacht lijken op baby? ik voelde eli ook al met 15 wk. is ook supervroeg.
ff een paar quotes:
- "voor hetzelfde geld betekent de dikke nekplooi dat het kind zich niet goed voelt en houdt het er vanzelf mee op"
- "een verdikte nekplooi is altijd een kans van 1 op 5 dat er sprake is van Down" (volgens de andere mw hadden we wegens de kleine verdikking slechts kans van 1 op 10. details... )
- "tsja, en als het kind nu al verdikte nekplooi heeft.... naja, laten we maar niet speculeren, want op deze echo kunnen we niet afgaan."
het was voor mij in het begin vooral de angst voor enge dingen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en draaipogingen zou ik ook niet willen. Idd ben ik ook van mening dat een kind niet voor niets zo ligt en ik zou heel bang zijn voor enge dingen met placenta's en navelstrengen... Ligt hij verkeerd... jammer dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk weet ik wel dat dat al bijna 10 jaar geleden is en dat er nu echo's worden gemaakt van van alles en nog wat maar het gevoel blijft.
Daarnaast is slechts zo'n 40% van de behandelingen succesvol, en bij een eerste zwangerschap is dat zelfs maar 25%. Mja laat dan maar zitten.
Over roken waar ik bij ben hmm. Het hangt van de situatie af. Iemand bij het bushokje hoeft van mij geen rekening met mij te houden. Het zou lief zijn als diegene het deed maar och, zo blijf je bezig. Je kunt wel aan mij zien dat ik zwanger ben maar niet aan diegene naast mij dat hij/zij zware astma heeft bijvoorbeeld.
Wat ik wel onnodig vind zijn directe familieleden die per se in dat uurtje dat ik bij hen thuis ben een peuk op willen steken. Natuurlijk is het hun eigen huis maar hm, kun je die sigaret niet een uur later opsteken als k weer weg ben?
Wat een idioot!? Die heeft zn inlevingsvermogen ook bij een kuipje margarine gekregen zegquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Korte samenvatting:
- Maandag nieuwe meting
ff een paar quotes:
Ooh, je bent al geweest! Wat gaaf dat je het hartje al gehoord hebt!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:31 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben zonet met vriendlief voor het eerst naar de verloskundige geweestIntakegesprek gehad en ze heeft ook nog even naar het hartje gezocht, en gevonden!
Zo gaaf! Die hadden we nog niet gehoord, alleen maar gezien. Alles gaat goed dus.
bah meidquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Thx meiden
kzit echt half te janken hier op mn werk
maandag 4u en daarna gesprek (met dezelfde kerel.)
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Thx meiden
kzit echt half te janken hier op mn werk
maandag 4u en daarna gesprek (met dezelfde kerel.)
heeft een kennisje van me gedaan tegen haar zin in overigens maar de gyn wilde liever geen ks uitvoeren zou jammer zijn bij de eerste zwangerschap... hebben ze zo hard aan de beentjes van het kindje getrokken bij de bevalling omdat het niet wilde vlotten, dat hij nu nooit meer zal kunnen lopen. Alle zenuwen kapot getrokken en de wervels uit elkaar..... daarom wilde ik perse een keizersnede.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef MamsX het volgende:
Ik wil mocht ik ooit een stuitkindje krijgen ook absoluut niet draaien. Vind ik veel te eng.
En ik wil een stuitbevalling als dat mogelijk is. Keizersnede vind ik echt een naar idee.
Dat dus. Ik kan me best voorstellen dat er vrouwen zijn die zich helemaal ingesteld hadden op een vaginale bevalling enzo hoor en dat het dan best even slikken is. Maar ik zou dat zelf niet zo als falen ervaren. Ik wil zelf heel graag op de meest veilige manier bevallen. En als het een stuitligging betreft dan is de bewezen meest veilige manier voor baby gewoon een keizersnede.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:24 schreef marlieske het volgende:
Ooh ja nog ff over stuitligging, Ties was mijn tweede stuitzwangerschap en bij Isa had ik een ks dan mag er dus niet bij een 2de gedraaid worden ivm met de wond op de baarmoeder.... en die wond kan dus ook scheuren door weeën weten we nu uit ervaring![]()
en ik ben het met BE eens een kind ligt niet zomaar zo, kan ook door de vorm van je baarmoeder komen enz als je het mij vraagt lekker laten liggen en om een ks vragen.
En nee ik heb niet gevoel dat ik gefaald heb of iets gemist heb door 2x een kind op de wereld te zetten met behulp van een ks, ze zijn beiden gezond dus missie geslaagd ik raakte namelijk niet zwanger om te kunnen bevallen maar voor het eindresultaat en dat is een kind.
waarom niet?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef _Bar_ het volgende:
Davinawat een lomp gebeuren zo zeg.
Sorboo, tja het is een openbare plek, dus ergens snap ik wel dat mensen daar gewoon willen roken als ze daar behoefte aan hebben. het is tenslotte buiten.... hoe rot ook voor jou
Hier rooktook gewoon, en ga ook gewoon mee naar kroegen ed, krijg ook genoeg rook binnen, maar kan nu echt nog niet verlangen dat
buiten gaat staan (daarbij zijn we al vrij veel buiten) straks als de kleine er is gaat hij toch wel al buiten roken.
Van de andere kant zegt Sorbootje dat het op dit station wel mag. Weet niet waarom of hoe of wat, maar kennelijk is het daar legaal...dus tja, dan heb je weinig te eisen, lijkt me.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:49 schreef freecell het volgende:
Eens met miss-sly, al vind ik het op het station een ander varhaal. In die hokjes mág je niet roken, dus dat is wel behoorlijk lomp.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:53 schreef mefke79 het volgende:
...
En voor de rest maak ik me gewoon nog boos om de gyn van davina. Pfff. Lompe hark! En lekker tegenstrijdig...eerst zeggen dat die nekplooi niet gemeten had mogen worden en dan er wel allerlei consequenties aan hangen...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:32 schreef DaviniaHR het volgende:
de enige die rookte is mijn moeder, en zoals jullie weten, rookt zij al een tijdje niet meer(oeh, eufemismes!)
Vind ik ook hoor. Mijn vriend hoeft het van mij nu nog niet, hoewel hij wel veel rekening met mij houdt (gaat niet zomaar naast mij zitten roken, raam open, veel minder roken sowieso, etcetera). Als de baby er eenmaal is vindt ie zelf ook dat ie naar buiten moet, als de stoppogingen mislukkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
En ik vind overigens wel degelijk dat je jebuiten kunt laten roken. Het gaat om je KIND... dan doe je dat toch gewoon? Natuurlijk moet iedereen daar zijn of haar eigen keuze in maken, maar dat wil niet zeggen dat ik het begrijp
Ja, ik wil een baby. Dus moet dan ook maar de lasten erbij nemen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef huuphuup het volgende:
Ah MeNicole dat is wel fijn nieuws dan! En het zou wel lekker zijn als het hele bevallen enzo gelijk in gang gezet wordt als je menneke dat armpje weghaalt![]()
je klinkt verliefd![]()
Ymmevervelend haha maar wel fijn dat je het positieve ervan kunt inzien.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:57 schreef innepin het volgende:
Goed nieuws, menicole!
Ik heb verlooooooofff![]()
*feestje bouwt*
quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:57 schreef innepin het volgende:
Goed nieuws, menicole!
Ik heb verlooooooofff![]()
*feestje bouwt*
ja krijg ik ook altijd, gewoon even op het blauwe linkje onder het plaatje klikken, niet op het plaatje zelf dan word je doorgestuurdquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:03 schreef DuchessX het volgende:
Oh Huup, ik krijg een foutmelding bij het filmpje
quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:40 schreef flugeltje het volgende:
En toen was het afwachten, het positieve nieuws is dat ik zéker nog geen vruchtje verloren ben. Geen slijm, geen stolsels, alleen wat (verdund) bloed. Hoe moeilijk het ook is, ik probeer positief te blijven. Ik wil gewoon mama worden deze keer... Bovendien heb ik nu eenmaal een afspraak over een datumdrieling in februari....
Ik ben óók verloofd, hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:08 schreef Stiemie het volgende:
Miss_sly en Innepin ik dacht eerst dat jullie verloofd warenMaar nu zag ik echt verlof staan. Fijn zeg! Ben stiekem best een beetje jaloers!
als je met verlof bent, vind ikquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:25 schreef miss_sly het volgende:
Vraagje nog trouwens: wanneer ben je nou hoogzwanger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |