abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70858407
Nou, laten we met zijn allen dan maar op intellectuele opstand wachten, dat zal binnenkort dan wel gebeuren mag ik aannemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door bendk op 10-07-2009 20:39:09 ]
nothing will change without a rebel
pi_70859774
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef bendk het volgende:
Nou, laten we met zijn allen dan maar op intellectuele opstand wachten, dat zal binnenkort dan wel binnenkort gebeuren mag ik aannemen.
Er komt in Nederland geen opstand want de vakantie is begonnen en je weet niet of de annuleringsverzekering bij een opstand wel de kosten voor de vakantie vergoedt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:57:50 #203
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70866180
quote:
Nou, laten we met zijn allen dan maar op intellectuele opstand wachten, dat zal binnenkort dan wel gebeuren mag ik aannemen.
Waarom op wachten? Het is al begonnen!

Over jouw artikel over sharia recht banken in NL: Als daar inderdaad foute dingen gebeuren, dan moeten deze recht banken worden ontbonden. Mischien moeten we wel naar de situatie in zoals die in Ontario: Geen rechtbanken meer op basis van religie.

Mischien dan ook gelijk de scholen aanpakken e.d.

Religie mag dan alleen bedreven worden in kerken, moskeeen, etc

Is dat wat jij wilt?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_70867749
quote:
Hoezo opstand?
Je komt in opstand tegen een overheid of tegen een onderdrukkende macht.
Wilders heeft helemaal een macht, hij heeft alleen een grote, intimiderende, lafhartige bek.
Als daar weerwoord op komt, gaat hij meteen zielig en gekwetst doen.
Maar we mogen hopen, dat de eerzame, hardwerkende, belastingbetalende burger dat weerwoord wel hoort.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70870324
Ik citeerde ter Horst, haar letterlijke tekst dus. En ze wilde daarmee Wilders eruit trappen.

Op dit moment is in Malmř een veldslag aan de gang tussen de -Irak- moslims en de bevolking ic de politie. In een bepaalde wijk(en) worden hele veldslagen geleverd,
De moslims zeggen dat ze worden gediscrimineerd enz enz enz. De werkelijkheid is dat de jongeren gewoon stoer willen doen, iets van kijk mij eens als macho.

http://www.dn.se/nyheter/(...)i-rosengard-1.905412

De politie kan het mentaal en materieel niet meer aan en zijn bezig om het leger te laten ingrijpen.
pi_70880736
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo opstand?
Je komt in opstand tegen een overheid of tegen een onderdrukkende macht.
Wilders heeft helemaal een macht, hij heeft alleen een grote, intimiderende, lafhartige bek.
Als daar weerwoord op komt, gaat hij meteen zielig en gekwetst doen.
Maar we mogen hopen, dat de eerzame, hardwerkende, belastingbetalende burger dat weerwoord wel hoort.
Kan niet anders dan me daar volledig bij aansluiten.
pi_70882909
Frankrijk heeft inmiddels officieel 700 probleemzones, dat zijn voornamelijk moslims die daar wonen, zich laten opleiden, gratis geld ontvangen en zich verder niet wensen aan te passen.

Druk op carte...

http://i.ville.gouv.fr/divbib/doc/chercherZUS.htm

Momenteel worden asielzoekers in België in tenten opgevangen daar de opvang in hotels, deze worden in zijn geheel afgehuurd, vol zijn.

Er bestaan thans plannen om 100.000 illegalen daar maar een verblijfsvergunning te geven.

Anders gezegd: niets doen loont...c'est la vie nouveau...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:13:47 #208
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70884725
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:13 schreef bendk het volgende:
Frankrijk heeft inmiddels officieel 700 probleemzones, dat zijn voornamelijk moslims die daar wonen, zich laten opleiden, gratis geld ontvangen en zich verder niet wensen aan te passen.

Druk op carte...

http://i.ville.gouv.fr/divbib/doc/chercherZUS.htm

Momenteel worden asielzoekers in België in tenten opgevangen daar de opvang in hotels, deze worden in zijn geheel afgehuurd, vol zijn.

Er bestaan thans plannen om 100.000 illegalen daar maar een verblijfsvergunning te geven.

Anders gezegd: niets doen loont...c'est la vie nouveau...
Het is al eens vaker genoemd: De meeste moslim jongeren zijn slecht opgeleid, werkeloos en hebben weinig kans op een goede toekomst.

Dat er in Europa teveel laaggeschoolde migranten zijn, ja dat is waar. Hierin heeft de politiek de situatie goed onderschat.

Heeft dit nou iets met de Islam te maken? Nou nee. Het is alleen actueel omdat veel migranten moslim zijn. Maar het is niet de oorzaak van de problemen.

Ik zal je een ander voorbeeld geven. Stel je voor dat je kansloze jongeren vraagt waarom zij geen baan hebben. In veel gevallen zullen zo'n antwoord geven

De marrokaanse jongere: Men moet mij niet omdat ik moslim ben en Marrokaan.
De antilliaanse jongere: De nederlander vetrouwt mij niet omdat ik een kleurtje heb. Dus daarom.
De nederlandse jongere: Dat heb je met al die buitenlanders en dat linkse tuig dat ze binnen laat.

Het wantrouwen is groot en iedereen geeft elkaar de schuld. Terwijl vaak de echte redenen zijn is dat men gewoon niet een goede opleiding genoten heeft en niet gemotiveerd is om daar iets aan te veranderen.
Modus Vivendi!
pi_70885649
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:13 schreef breaky het volgende:

[..]

Het is al eens vaker genoemd: De meeste moslim jongeren zijn slecht opgeleid, werkeloos en hebben weinig kans op een goede toekomst.

Dat er in Europa teveel laaggeschoolde migranten zijn, ja dat is waar. Hierin heeft de politiek de situatie goed onderschat.

Heeft dit nou iets met de Islam te maken? Nou nee. Het is alleen actueel omdat veel migranten moslim zijn. Maar het is niet de oorzaak van de problemen.

Ik zal je een ander voorbeeld geven. Stel je voor dat je kansloze jongeren vraagt waarom zij geen baan hebben. In veel gevallen zullen zo'n antwoord geven

De marrokaanse jongere: Men moet mij niet omdat ik moslim ben en Marrokaan.
De antilliaanse jongere: De nederlander vetrouwt mij niet omdat ik een kleurtje heb. Dus daarom.
De nederlandse jongere: Dat heb je met al die buitenlanders en dat linkse tuig dat ze binnen laat.

Het wantrouwen is groot en iedereen geeft elkaar de schuld. Terwijl vaak de echte redenen zijn is dat men gewoon niet een goede opleiding genoten heeft en niet gemotiveerd is om daar iets aan te veranderen.
De echte reden is het ontbreken van de wil om zichzelf aan te pakken, de intrinsieke motivatie.

Staatspresident Sarkozy heeft onmiddellijk na zijn ambtsaanvaarding een terugkeerpremie ter waarde van ¤ 8000,- voor die islamitische gezinnen ingevoerd die Frankrijk voorgoed verlaten.
Enkele maanden later kondigde hij bovendien de annulering van de bijstandsuitkering aan voor die moslims in Frankrijk die niet bereid zijn te integreren.

Het is nog steeds niet verplicht om in een land te blijven wonen dat je niet aanstaat, je mag overal heen gaan, als je dat wilt tenminste.

[ Bericht 0% gewijzigd door bendk op 11-07-2009 21:01:00 ]
pi_70892207
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:57 schreef breaky het volgende:

[..]

Waarom op wachten? Het is al begonnen!

Over jouw artikel over sharia recht banken in NL: Als daar inderdaad foute dingen gebeuren, dan moeten deze recht banken worden ontbonden. Mischien moeten we wel naar de situatie in zoals die in Ontario: Geen rechtbanken meer op basis van religie.

Mischien dan ook gelijk de scholen aanpakken e.d.

Religie mag dan alleen bedreven worden in kerken, moskeeen, etc

Is dat wat jij wilt?
Daar valt wel het een en ander over te zeggen, ja.
Recht. Scholing. Religie.
Gebaseerd op wederzijds goedvinden en algemene instemming.
Heel interessant om eens te praten over de grenzen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70892242
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:46 schreef bendk het volgende:

[..]

De echte reden is het ontbreken van de wil om zichzelf aan te pakken, de intrinsieke motivatie.
En waar komt dan die wil vandaan?
pi_70892512
Wilders is in principe bang voor de democratie, de meerderheid beslist nu eenmaal. Mij lijkt persoonlijk dat juist de 'moslim'jongeren die veel problemen veroorzaken, geen echt overtuigde diehard moslims zijn. Dingen als roken, gokken etc worden in de Koran beslist afgekeurd, stiekem naar de mac gaan met vastentijd ook. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat van de groep moslimjongeren er zelf nou zoveel staan te springen om de sharia in te voeren eerlijk gezegd.

Het is een feit dat je met een Arabische achternaam minder snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, of dat je minder snel wordt aangenomen omdat je een Antilliaan bent. Suck it up!
Dan moet je juist een stapje extra zetten, niet klagen over hoe oneerlijk alles is maar nóg meer ervoor gaan!
  zondag 12 juli 2009 @ 02:33:56 #213
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70893076
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:46 schreef bendk het volgende:

[..]

Het ontbreken van deze wil is volgens mij meestal gerelateerd aan je positie in de maatschappij.

Dit is echter niet specifiek voor moslim jongeren maar vind je overal terug in de onderkant van de maatschappij.
quote:
Staatspresident Sarkozy heeft onmiddellijk na zijn ambtsaanvaarding een terugkeerpremie ter waarde van ¤ 8000,- voor die islamitische gezinnen ingevoerd die Frankrijk voorgoed verlaten.
Enkele maanden later kondigde hij bovendien de annulering van de bijstandsuitkering aan voor die moslims in Frankrijk die niet bereid zijn te integreren.

Het is nog steeds niet verplicht om in een land te blijven wonen dat je niet aanstaat, je mag overal heen gaan, als je dat wilt tenminste.
Uiteindelijk is het wel Frankrijk geweest die deze mensen ook heeft toegelaten. Daarnaast lijkt me het moeilijk om te toetsen wie nou wel en niet geintregeerd is.

Men mag dan wel gaan en staan waar men wil, het word hun ook heel duidelijk gemaakt dat ze niet welkom zijn. Het enge is gewoon dat dit alleen maar gaat over moslims.
Modus Vivendi!
pi_70894013
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:33 schreef breaky het volgende:

[..]

Het ontbreken van deze wil is volgens mij meestal gerelateerd aan je positie in de maatschappij.

Dit is echter niet specifiek voor moslim jongeren maar vind je overal terug in de onderkant van de maatschappij.
[..]

Uiteindelijk is het wel Frankrijk geweest die deze mensen ook heeft toegelaten. Daarnaast lijkt me het moeilijk om te toetsen wie nou wel en niet geintregeerd is.

Men mag dan wel gaan en staan waar men wil, het word hun ook heel duidelijk gemaakt dat ze niet welkom zijn. Het enge is gewoon dat dit alleen maar gaat over moslims.
De wil is persoonlijk, je bepaalt je eigen positie en heeft niets met je maatschappelijke positie te maken. Is hooguit het gevolg van wat zelf presteert, waar neem je genoegen mee.

Ieder land heeft ze toegelaten maar ze hebben zichzelf geplaatst in de maatschappij.

En nogmaals als het je niet bevalt dan ga je toch weer weg, mensen hebben keuzes die ze zelf kunnen maken, als je dat wilt....
  zondag 12 juli 2009 @ 07:23:38 #215
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70894055
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:13 schreef bendk het volgende:
c'est la vie nouveau...
nouvelle

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 12 juli 2009 @ 08:50:00 #216
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70894301
quote:
Op zondag 12 juli 2009 06:52 schreef bendk het volgende:

[..]

De wil is persoonlijk, je bepaalt je eigen positie en heeft niets met je maatschappelijke positie te maken. Is hooguit het gevolg van wat zelf presteert, waar neem je genoegen mee.

Ieder land heeft ze toegelaten maar ze hebben zichzelf geplaatst in de maatschappij.

En nogmaals als het je niet bevalt dan ga je toch weer weg, mensen hebben keuzes die ze zelf kunnen maken, als je dat wilt....
Fout: Het heeft wel degelijk met je maatschappelijke positie te maken. Als jij niet de drive hebt om hogerop te komen, dan blijf je onderin de ladder bundelen. Als deze mensen in hun eigen land al geen hoge positie hadden...dan kun je er meestal vanuit gaan dat ze in een ander land ook niet hogerop zullen komen.

Juist deze mensen zijn vanuit Marokko in grote getale naar Europa gekomen en hebben zich bij de al bestaande lage opgeleide bevolking gevoegd. Heb je een Marokkaan die al in zijn thuis land hoog opgleid was dan is die meestal in Nederland ook hoger terechtgekomen.

En nu, dit punt zul jij dus wel waarderen want ik bedoel hier uiteindelijk mee dat afkomst, huiskleurtje, cultuur en religie nooit een excuus zijn voor om onder aan de ladder te bungelen. Als je echter een bijv. IQ van 70 hebt dan is het echter wel begrijpelijk dat je niet kunt mee komen met de top.

Helaas is het gewoon zo dat veel mensen die onderaan de ladder bungelen, gewoon niet zo slim zijn en/of met hun zelf in de knoop liggen. (en daardoor weer meestal de drive ontbreken om hoger op te komen)

Bedoel ik hiermee dat bijv. Marokkanen niet zo slim zijn? Nee absoluut niet. Ik meen alleen te zeggen die het over het algemeen niet het slimste deel is van de Marokkanen wat naar Nederland gekomen is.
Modus Vivendi!
pi_70894368
Fout. Een ieder heeft met zijn eigen IQ , of dat nu 70 of 130 is, de mogelijkheid om tevreden te zijn met zijn bereikte positie !!!

Enne.....de nederlandse emigrant is goed opgeleid, toont initiatief, heeft doorzettingsvermogen en gaat het land dus uit, 100.000 per jaar sinds 2000.

En er komen thans 140.000 erin. Vraag: wat is het verschil geworden in de kwaliteit van de nl bevolking ?

Tip: het CBS zwijgt over dit onderwerp !!!
pi_70895216
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:04 schreef bendk het volgende:
Fout. Een ieder heeft met zijn eigen IQ , of dat nu 70 of 130 is, de mogelijkheid om tevreden te zijn met zijn bereikte positie !!!

Enne.....de nederlandse emigrant is goed opgeleid, toont initiatief, heeft doorzettingsvermogen en gaat het land dus uit, 100.000 per jaar sinds 2000.

En er komen thans 140.000 erin. Vraag: wat is het verschil geworden in de kwaliteit van de nl bevolking ?

Van die 100.000 per jaar keren er binnen 2 jaar 50-60.000 weer terug, die zitten verwerkt in de 140.000 die Nederland weer in komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70895581
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van die 100.000 per jaar keren er binnen 2 jaar 50-60.000 weer terug, die zitten verwerkt in de 140.000 die Nederland weer in komen.

bron graag...
pi_70896019
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:11 schreef bendk het volgende:

[..]

bron graag...
Tip: CBS!
Allah Al Watan Al Malik
pi_70896511
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tip: CBS!
Dit is je serieuze antwoord ?
pi_70900483
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

je gokte dus maar wat....
pi_70900523
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef bendk het volgende:

[..]

je gokte dus maar wat....
Als dat je gemoedstoestand positief beďnvloed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70906348
Heeft iemand dit filmpje al gezien?

God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_70906840
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:18 schreef cultheld het volgende:
Heeft iemand dit filmpje al gezien?

Wilders

Overigens zegt hij ergens dat het uitzetten van "straatterroristen" mogelijk zou zijn, omdat het uitzetten van terroristen mogelijk is. Onzin. Dat hij zelf dom is, wisten we al, maar dat er niemand in de buurt is die hem even wijst op juridische zaken, verbaast mij. Misschien is het ook wel een manier om stemmers te lokken.

Er is een Europees verdrag dat regelt wanneer een nationaliteit afgenomen kan worden (Europees Verdrag inzake nationaliteit, Straatsburg, 06-11-1997). Artikel 7 in dat verdrag bestaat uit een opsomming van gronden die mogen leiden tot het afnemen van de nationaliteit. Het meest relevante hieruit is:
Lid 1, sub d: gedrag dat de essentiële belangen van de Staat die Partij is, ernstig schaadt

Uitleg:Kamerstuk 2008-2009, 31813, nr. 3, Tweede Kamer
quote:
Uit de tekst van artikel 7, eerste lid, aanhef en onder d, EVN en de toelich-
ting hierop volgt dat ook het plegen van strafbare voorbereidings-
handelingen gericht tegen de essentiële belangen van een staat, een
grond kunnen vormen voor de ontneming van de nationaliteit. Uit de
toelichting blijkt voorts dat misdrijven van een algemeen karakter, hoe
ernstig ook, geen grond opleveren voor het ontnemen van de nationali-
teit: bepalend is dat de kern van het staatsbestel wordt geschaad.
In deze toelichting wordt dus duidelijk aangegeven dat "misdrijven van een algemeen karakter" hier niet onder vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meh7 op 12-07-2009 17:38:19 ]
pi_70908330
Ik kan mij niet meer herinneren dat een nederlandse politicus zo duidelijk zijn standpunt en ideeën uitdraagt. Het is gewoon een verademing in de nederlandse politiek, misschien moet je er zelfs wel aan wennen.

Hij zegt dat de Islam een totalitair systeem is en dat er mensen zijn die zich daar wel en niet naar gedragen.
En dat onderbouwt hij met meningen en feiten.

Wat is daar mis mee ?
  zondag 12 juli 2009 @ 18:25:47 #227
177885 JoaC
Het is patat
pi_70908452
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:20 schreef bendk het volgende:
Ik kan mij niet meer herinneren dat een nederlandse politicus zo duidelijk zijn standpunt en ideeën uitdraagt. Het is gewoon een verademing in de nederlandse politiek, misschien moet je er zelfs wel aan wennen.

Hij zegt dat de Islam een totalitair systeem is en dat er mensen zijn die zich daar wel en niet naar gedragen.
En dat onderbouwt hij met meningen en feiten.

Wat is daar mis mee ?
Dat hij de feiten creatief interpreteert. Dat hij het omgekeerde doet van wat hij zegt. Dat hij bij concretisering juist de onduidelijkheid van de neveneffecten vergeet
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70908596
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef JoaC het volgende:

[..]

Dat hij de feiten creatief interpreteert. Dat hij het omgekeerde doet van wat hij zegt. Dat hij bij concretisering juist de onduidelijkheid van de neveneffecten vergeet
Ik herken dat niet..maar je kunt wel wat voorbeelden geven, wel graag op macro niveau
  zondag 12 juli 2009 @ 18:34:56 #229
177885 JoaC
Het is patat
pi_70908720
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik herken dat niet..maar je kunt wel wat voorbeelden geven, welk graag op macro niveau
Het ontbreken van een doorberekening van het CPB.

De vrijheid van meningsuiting willen veranderen om zijn mening te uiten en tegelijkertijd de kritiek te smoren door een geloof te verbieden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70908878
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:34 schreef JoaC het volgende:

[..]

Het ontbreken van een doorberekening van het CPB.

De vrijheid van meningsuiting willen veranderen om zijn mening te uiten en tegelijkertijd de kritiek te smoren door een geloof te verbieden.
Het CPB verhaal snap ik niet

Hij verbiedt het geloof niet
pi_70908988
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef bendk het volgende:

[..]

Tuurlijk niet daar gaat het ook niet om.
Om als Nederlandse samenleving niet ten onder te gaan in de sterke criminele richting van de Islam
  zondag 12 juli 2009 @ 18:49:49 #232
177885 JoaC
Het is patat
pi_70909132
quote:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)_p0wned_wilders.html
vanaf 1.10

Hij wil delen van de islam verbieden, dat is gewoon hetzelfde: met dezelfde argumenten kan je in de bijbel en TeNaCh snijden. Dit wil hij alleen niet.

Geloof belijdt je in zijn geheel, dat er iets verkeerd geďnterpreteerd word moet je bestrijden.
[..]
pi_70909222
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:49 schreef JoaC het volgende:

[..]
Geloof belijdt je in zijn geheel, dat er iets verkeerd geďnterpreteerd word moet je bestrijden.
je moet duidelijk zijn, criminaliteit moet weg, dus marocs die een dubbele nationaliteit hebben en crimineel worden eruit en terug asap.
En nieuwe en verse instroom van Islam tegenhouden

Maar ik ben het wel met je eens dat de vrouw ver beneden de man staat en afsnijden van de clitoris een zegen voor de vrouw is
  zondag 12 juli 2009 @ 18:55:36 #235
177885 JoaC
Het is patat
pi_70909315
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:52 schreef henkway het volgende:

[..]

je moet duidelijk zijn, criminaliteit moet weg, dus marocs die een dubbele nationaliteit hebben en crimineel worden eruit en terug asap.
Is Wilders dan zo duidelijk? Of is hij te selectief in zowel het reageren en beleid promoten.

Dat hij zijn economische beleid 180 graden draait wordt weggewuifd.
[..]
pi_70909789
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)_p0wned_wilders.html
vanaf 1.10

Hij wil delen van de islam verbieden, dat is gewoon hetzelfde: met dezelfde argumenten kan je in de bijbel en TeNaCh snijden. Dit wil hij alleen niet.

Hij wil het weghalen van de ene kant naar de andere kant, dat mag toch in de nl politiek !
Pechtold houdt zich vast aan de klassieke rollenpatronen.

Overigens is het CPB een ambtenaren club die 80-90% links stemt. Toen Balkenende begon leverde ze hem en de zijnen keurig netjes gewenste informatie aan ipv de werjkelijkheid. Later kwam dat uit.
Ik snap wel dat Wilders daar niet intrapt, niemand hangt zichzelf vrijwillig op.

Delen islam: Hij heeft het over datgene dat niet past en kan passen in een westerse cultuur. Dat levert een onbeheersbare maatschappij op.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:14:00 #237
177885 JoaC
Het is patat
pi_70909850
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:11 schreef bendk het volgende:

[..]

Hij wil het weghalen van de ene kant naar de andere kant, dat mag toch in de nl politiek !
Pechtold houdt zich vast aan de klassieke rollenpatronen.
Overigens is het CPB een ambtenaren club die 80-90% links stemt. Toen Balkenende begon leverde ze hem en de zijnen keurig netjes gewenste informatie aan ipv de werjkelijkheid. Later kwam dat uit.
Ik snap wel dat Wilders daar niet intrapt, niemand hangt zichzelf vrijwillig op.

Delen islam: Hij heeft het over datgene dat niet past en kan passen in een westerse cultuur. Dat levert een onbeheersbare maatschappij op.
Toen Balkenende begon was er een Kabinet bestaande uit conservatieven. Dan zou er dus een tegengeluid moeten komen vanuit het CPB.

Wilders was toen kamerlid voor een van de 3 partien.
[..]
pi_70909924
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:14 schreef JoaC het volgende:

[..]

Toen Balkenende begon was er een Kabinet bestaande uit conservatieven. Dan zou er dus een tegengeluid moeten komen vanuit het CPB.

Wilders was toen kamerlid voor een van de 3 partien.
Ja en...wat heeft dat te maken met de islam ?
  zondag 12 juli 2009 @ 19:18:13 #239
177885 JoaC
Het is patat
pi_70909991
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef bendk het volgende:

[..]

Ja en...wat heeft dat te maken met de islam ?
Of ik reageer op jouw post?
[..]
pi_70910355
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:18 schreef JoaC het volgende:

[..]

Of ik reageer op jouw post?
Met de beste bedoelingen maar ik kan het even niet meer plaatsen.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:35:35 #241
177885 JoaC
Het is patat
pi_70910465
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:31 schreef bendk het volgende:

[..]

Met de beste bedoelingen maar ik kan het even niet meer plaatsen.
Jij had het over doen Balkenende begon ik ook.

Over de islam+westen: In een seculiere samenleving is geloof persoonlijk. Dat er een segregatie is in dit land is niet de schuld van de islam, maar van het begrip religie i.c.m. met de nog niet volledig ontzuilde maatschappij.
[..]
pi_70911051
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:35 schreef JoaC het volgende:

[..]

Jij had het over doen Balkenende begon ik ook.

Over de islam+westen: In een seculiere samenleving is geloof persoonlijk. Dat er een segregatie is in dit land is niet de schuld van de islam, maar van het begrip religie i.c.m. met de nog niet volledig ontzuilde maatschappij.
Maar je kunt toch niet verwachten dat een maatschappij, welke dan ook, zich aanpast aan de burger en of de a.s. burger...
Ik citeer Harry Mulisch, 7,5 procent van de mens is goedaardig en 7,5% kwaadaardig, de rest bestaat uit meelopers.
  zondag 12 juli 2009 @ 20:55:43 #243
177885 JoaC
Het is patat
pi_70913018
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:53 schreef bendk het volgende:

[..]

Maar je kunt toch niet verwachten dat een maatschappij, welke dan ook, zich aanpast aan de burger en of de a.s. burger...
Ik citeer Harry Mulisch, 7,5 procent van de mens is goedaardig en 7,5% kwaadaardig, de rest bestaat uit meelopers.
In een vastgestelde moraal.

De samenleving verandert constant.
[..]
pi_70913479
quote:

[..]

Volgens mij zijn de burgers de maatschappij...
  zondag 12 juli 2009 @ 21:15:23 #245
177885 JoaC
Het is patat
pi_70913642
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de burgers de maatschappij...
Er zijn mensen die deze maakbaar proberen te maken.

Dit is 40 jaar geleden omver gegooid.
[..]
pi_70917794
quote:

[..]

Nee, dat lijkt zo: een gematigde moslim gelooft in zijn ogen niet de hele koran. Terwijl volgens hem de koran zelf zegt dat hij in zijn geheel geloofd moet worden.
De facto verbiedt hij (wil hij verbieden) het geloof. En wie is hij om een moslim zijn geloof voor te schrijven? Ik kan nog geloven, dat hij de koran een keer gelezen heeft, zo moeilijk is dat niet.

Hij begint trouwens al met een raar verhaal over een rode lijn door Nederland: aan de ene kant de brave burgers, die zich aan de normen en waarden houden (welke normen en waarden??) en aan de andere kant de niet-oppassende mensen, zonder onderscheid te maken naar herkomst en geloof. Dat zal me nog al een verhuizing worden.
En dan die mensen die zich niet aan de normen en waarden houden en dubbele paspoorten hebben. Bij geen hand uitsteken of bij onnodig toeteren, hoppa, Nederlands paspoort afpakken en terugsturen?

Wat een loser is die man eigenlijk.
We zouden allemaal Israel moeten steunen! Terwijl Israel, op internationale schaal, aan de verkeerde kant van de rode lijn terecht zou komen.

Peroxyde tast de werking van de hersens aan, dat is wel duidelijk.
pi_70918137
quote:

[..]

Vet van mij. Wat een absurde stelling.

De essentie van een eerlijke maatschappij is, dat de belangen van alle burgers in redelijkheid en evenredigheid gediend worden. Dat de burgers dus de maatschappij zijn.
Vrijwel alle maatschappelijke systemen, zelfs de totalitaire, beroepen zich op het belang van de burger als rechtvaardiging. En in mijn ogen komt democratie het dichtste bij het realiseren daarvan. En dat betekent, dat de maatschappij voortdurend aangepast wordt aan de burgers. Spontaan en vanzelf: doordat de burgers veranderen, verandert de maatschappij automatisch mee.

Ik snap niet hoe Harry Mulisch aan die 7,5 % komt, maar het principe kan ik wel volgen. En die meelopers krijgen dus wat ze verdienen.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:21:51 #249
136 V.
pi_70918314
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Peroxyde tast de werking van de hersens aan, dat is wel duidelijk.
Dat is op deze wijze natuurlijk geenszins vast te stellen: wie weet was hij vóór de peroxide nog véél knotsgekker, en heeft de peroxide het proces wel vertraagd, gestopt of enigszins omgebogen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70918436
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:15 schreef henkway het volgende:
Het vlees is van U, de botten zijn van mij
De Koranschool
[ afbeelding ]
http://extra.volkskrant.n(...)chool_bij_de_politie
Kijk, aan zo'n artikel heb je nou wat.
En het toont meteen aan, dat in de ogen van moslims het idee om maar een deel van de koran te geloven (zoals Wilders eist om het label gematigde moslim te geven) absurd is.
Deze mevrouw verdedigt volop de Nederlandse norm van kinderen NIET slaan (waar ik persoonlijk het niet mee eens ben), maar toont begrip van de haar bekende situatie van de ouders en kinderen. Na haar uitleg daarvan, compleet met psychologische en maatschappelijke aspecten, valt er een goede oplossing voor het probleem te bedenken.
Die mevrouw is echt goed!
pi_70918657
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is op deze wijze natuurlijk geenszins vast te stellen: wie weet was hij vóór de peroxide nog véél knotsgekker, en heeft de peroxide het proces wel vertraagd, gestopt of enigszins omgebogen.

V.
OK, je hebt een sterk punt.
Maar nog véél gekker? Zou dat nog kunnen?

Laten we een dubbelblind onderzoek opzetten, waarbij we mensen willekeurig peroxyderen en ook de kapper niet weet wat hij doet. Gekheid meten voor de behandeling. Tijdje volhouden en dan gekheid nog eens meten. En dan kijken wie er wel en niet echt geblondeerd was.

Vraagje: zou het lidmaatschap van de politieke elite en het tegelijk langdurig zitten op het pluche van de Tweede Kamer nog invloed hebben?
In het belang van de wetenschap moeten we misschien alle Kamerleden vragen om belangeloos mee te werken.
  maandag 13 juli 2009 @ 02:45:07 #252
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70923325
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:04 schreef bendk het volgende:

Mwa...daar gaat het ook niet om. Het enigste wat ik wil zeggen is dat je persoonlijke wil geen donder te maken heeft met de Islam als het puntje bij het paaltje komt.

Ik kan inderdaad tevreden zijn met een IQ van 70. Mischien heb ik dan wel een kutbaantje als straatveger en vind het wel best zo. Getuigt dat van een sterke persoonlijke wil?

Als een Marrokaan bij mij gaat klagen dat ie gediscrimineerd word en dat ie daarom niet de goede mogelijkheden en banen krijgt...dan wijs ik hem de deur en zeg tegen hem: Dan heb je het niet alles geprobeerd om hogerop te komen want wij leven in een vrij land. De ene werkgever kijkt naar je uiterlijk en achtergrond...vele andere zullen alleen geinteresseerd in wat je echt kunt doen.

De wil om iets te bereiken...het kan uiteraard beinvloed zijn door ervaringen uit het verleden..je achtergrond en cultuur. Het is echter aan de mensen zelf om iets van hun leven te maken. En dan is je IQ en EQ het belangrijkste wat je verder helpt.

Ik leef in een van de armste landen ter wereld. Echter een land met een groeiende economie en mogelijkheden. En omdat hier geen sociale vangnetten zijn kun je heel goed zien waarom iemand het wel maakt en waarom iemand aan de bodem blijft bungelen.
Modus Vivendi!
pi_70945026
quote:
Al die Marokkaanse hufters die Nederland komen verpesten moeten terug naar huis.
Dat is een brede opvatting van Kamerlid uitspraken in een interview met NU.nl.
Hij heeft het niet per se alleen over de hufters.
Een toestroom van criminaliteit wel, wat het geval is voor een gedeelte van de Marokkaanse immigratie.
Vooral de Marokkaanse jeugd zorgt tegenwoordig voor veel problemen.
Dibi zoekt het probleem niet in Nederland, maar in Marokko.
Het idee van een utopisch Nederland zorgt ervoor dat Marokkanen hun armoede ontvluchten in plaats van bestrijden
Nu hebben bepaalde leiders van bepaalde politieke partijen verenigingen het idee dat knieschoten, discriminerende uitzettingen, en een algehele afsluiting ŕ la Noord-Korea de oplossing is voor alle (Marokkaanse) criminaliteit.
Hierbij wordt de massale Nederlandse criminaliteit totaal vergeten.
Nadat dergelijke plannen zijn uitgevoerd met die "Marokkaanse straatterroristen", zal ik er wel iets meer over vertellen...iets over een koude kermis en thuiskomen.
Dibi gaat een hele andere kant op.
Hij vindt dat de Marokkaanse economische ongelijkheid de reden is voor de vlucht naar Europa:
Groen links gaat met Wilders in de regering???
pi_70953799
Net gekeken naar Harry Potter en de Steen der Wijzen. Grappig: zijn tegenstrever Malfidus lijkt net Wilders, met dat smalle mondje en die bleke, naar achter gekamde haren.
Malfides betekent trouwens "te kwader trouw" of : kwaadaardig". Ook wel passend.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:29:51 #255
177885 JoaC
Het is patat
pi_70955640
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Of hij gaat dieper op de stof in dan Wilders ooit zal doen.

GroenLinks is liberaler dan Wilders btw.
[..]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:14:35 #256
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_70962240
Geert is een baas
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_70977402
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Net gekeken naar Harry Potter en de Steen der Wijzen. Grappig: zijn tegenstrever Malfidus lijkt net Wilders, met dat smalle mondje en die bleke, naar achter gekamde haren.
Malfides betekent trouwens "te kwader trouw" of : kwaadaardig". Ook wel passend.
Tjeetje Kees 22...wat ben jij vandaag vroeg je bed uit....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:51:32 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70980301
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:41 schreef henkway het volgende:
Misschien is de PVV stiekem een verkapte extreem linkse partij met die dierenrechten in de grondwet eis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:33:47 #259
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_70981683
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Misschien is de PVV stiekem een verkapte extreem linkse partij met die dierenrechten in de grondwet eis.
Extreem links en extreem rechts liggen natuurlijk dichtbij elkaar. En met Dion Graus in de kamer zit er ook een dierenactivist bij de PVV.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:36:15 #260
177885 JoaC
Het is patat
pi_70981760
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Extreem links en extreem rechts liggen natuurlijk dichtbij elkaar. En met Dion Graus in de kamer zit er ook een dierenactivist bij de PVV.
Die bovendien gewelddadig is, wat weer het fascistische element toevoegt.
[..]
pi_70981827
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die bovendien gewelddadig is, wat weer het fascistische element toevoegt.
.... Kom maar met die feiten.. En geen van horen zeggen gelul.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:04:08 #262
177885 JoaC
Het is patat
pi_70982667
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:38 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

.... Kom maar met die feiten.. En geen van horen zeggen gelul.
Beesten met Dion
[..]
pi_70982729
quote:

[..]

En als Marokkaanse criminelen het land uit zijn, is de criminaliteit over? Wie moeten er daarna weg dan? De Antillianen, die in principe gewoon een Nederlands paspoort hebben? Of is dat geen probleem want een groot deel van de Marokkaanse relschoppers is ook in Nederland geboren, maakt allemaal niet uit natuurlijk.
Of dan maar de Turken? Zitten toch ook veel moslims tussen. En als we dan de grove lijnen hebben uitgezet, gaan we dan selecteren op haar- en oogkleur?

The only thing we have to fear is fear itself.

Natuurlijk moet crimineel gedrag worden, of je nou Ali of Ben heet. Onderzoek, waarom gaat t in bepaalde wijken mis, wat is er aan te doen? En dan constructieve oplossingen, al is dat mss minder instant-bevrediging voor de kiezer
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:43:52 #264
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_70983952
Barry Madlener is één dag Europarlementariër, en nu al heeft hij een baantje voor zichzelf weten te regelen: stemmenteller:
quote:
PVV'er mag al stemmen tellen
Eerste werkdag Europarlement

Gepubliceerd: 14 juli 2009 14:00 | Gewijzigd: 14 juli 2009 16:38
Door onze correspondent Jeroen van der Kris

Straatsburg, 14 juli. De 736 leden van het Europees Parlement zijn vandaag aan hun nieuwe termijn van vijf jaar begonnen. „Zijn dit de wandelgangen?”

„We zijn geland”, zegt Barry Madlener vanmorgen door de telefoon. Hij is nog bezig zijn weg te zoeken door het gigantische gebouw van het Europees Parlement in Straatsburg. Een half uur later begint daar zijn eerste officiële werkdag als Europarlementariër. Veel sneller dan hij had kunnen denken – een uurtje later – heeft Madlener al zijn eerste functie te pakken.

,,M-a-d-l-e-n-e-r, Madlener. Wie is dat?”, zegt Hans-Gert Pöttering, de oude voorzitter van het Parlement. Er moet een nieuwe voorzitter worden gekozen. Dat gaat ouderwets: met briefjes. En dus moet iemand de stemmen tellen. Het lot wijst acht vrijwilligers aan – Madlener is de laatste. „Bent u bereid het te doen? Wunderbar”, zegt Pöttering. En even later staat Madlener handenschuddend naast een stembus voor parlementariërs wier namen beginnen met de letters T tot en met Z. Als de stemmen zijn geteld, blijkt de Pool Jerzy Buzek met 555 van de 644 stemmen te zijn gekozen.

[..]

Bron: NRC Handelsblad
en
quote:
Barry Madlener is nog steeds aan het tellen

Vanmorgen schreef ik dat Barry Madlener (PVV) zijn eerste Europese functie al snel te pakken had. Om tien uur kwam het nieuwe Europees Parlement in Straatsburg voor het eerst bij elkaar, met Madlener en twaalf andere nieuwe Nederlanders (op een totaal van 736 leden). Er stond weinig op het programma, behalve het kiezen van een nieuwe voorzitter. Dat ging met briefjes, die in een stembus moesten worden gestopt. Er waren acht vrijwilligers nodig om daar op toe te zien.

Madlener was de achtste vrijwilliger. ,,Wunderbar”, zei de oude voorzitter Hans-Gert Pöttering, toen de PVV’er instemde met het verzoek de stemmen te tellen. Wat ik niet wist: er moesten héél veel stemmen worden geteld. Nadat de Pool Jerzy Buzek was gekozen als nieuwe voorzitter, moesten er namelijk nog vice-voorzitters worden gekozen.

Nu is het half acht ’s avonds, en op een televisiescherm voor me zie ik Barry Madlener nog steeds achter de stembus staan. Met een rood hoofd. Ik kom net van een borrel voor Nederlandse Europarlementariërs en journalisten. Omdat er weinig nieuws was, was Barry Madlener hét gespreksonderwerp. O ja, hij was aangewezen door het lot. Maar nogal wat aanwezigen vermoeden doorgestoken kaart. Was er sprake van leedvermaak? Ja. Ik zal geen namen noemen, het was een informele borrel. Maar het ging ongeveer zo.

,,Hij is nog steeds aan het tellen.” ,,Echt waar?” ,,Goed dat hij aan het werk is.”

Bron: Het Europablog van NRC Handelsblad
.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:47:00 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70986304
quote:
Op de 400.000 Marokkanen die Nederland rijk is, zitten er ongeveer 1200 op de cel. Alhoewel dat percentage hoger is dan Nederlanders/autochtonen, is het lager dan zowel Surinamers als Antilianen.

De huidige Rijkswet op het Staatsburgerschap stelt dat de Nederlandse nationaliteit alleen mag worden afgenomen in gevallen van hoogverraad, terrorisme, oorlogsmisdaden, overtreding van het folteringsverdrag, en fraude. (En voor de duidelijkheid: terrorisme is in de wet gedefinieerd, en "straatterrorisme" valt daar niet onder).

Er is door Verdonk ooit een voorstel gedaan om bij criminelen die een ERNSTIGE misdaad hebben begaan - en hieronder worden zaken als moord en verkrachting verstaan - de mogelijkheid te hebben om de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Dit voorstel werd door haar eigen VVD achterban niet eens gesteund, en geen enkele andere partij steunde dit voorstel. Wilders was toen ook nog lid van de VVD, en zal het wellicht intern gewoon gesteund hebben.

Van die ongeveer 1200 Marokkanen die in de Nederlandse gevangenis zitten, zitten er slechts een beperkt aantal vast voor ernstige misdaad. Zou zo'n wet aangenomen worden, dan kun je misschien van de helft van de Marokkanen af nadat ze hun straf uit hebben gezeten. In totaal gaat het dan misschien om enkele tientallen per jaar.

Ik vind het altijd wel zo'n leuke oneliner: "Criminelen met dubbele nationaliteit uitzetten", maar ik denk dat de meeste Wilders aanhangers DENKEN dat het gaat om tienduizenden straatmarokkaantjes die met busladingen tegelijk de grens over gedragen zullen worden, en dat de wet om dat mogelijk te maken ook door de 2e kamer zal komen, laat staan door de 1e kamer waar de PVV geen enkele invloed heeft.

En wat wordt precies verstaan onder criminaliteit? Een Marokkaans kutjochie dat in Nederland geboren is en een keer baldadig is, steekt in zijn achterstandswijk een paar vuilniszakken in de fik..... Nederlanderschap dan maar afnemen en "terugsturen" (eigenlijk meer wegsturen, want van TERUGsturen is geen sprake) naar het land van zijn ouders, waar hij wellicht alleen maar op vakantie is geweest bij Opa en Oma?

En ga je daar echt de werkelijke problemen mee oplossen, welke niet alleen te vinden is bij Marokkaanse jeugd, maar ook bij Antiliaanse, Turkse en Surinaamse allochtonen jeugd.... waarvan twee groepen 100% Nederlandse nationaliteit dragen, en de JONGE Turken veel minder vaak de dubbele nationaliteit hebben omdat ze niet in dienst willen van het Turkse leger.....

Tis een beetje zondebok aanwijzen, zondebok de grens over zetten, maar de werkelijke problemen niet aanpakken.

Zijn er echt mensen in dit topic die denken dat de "denaturaliseren en uitzetten" aanpak echt gaat werken?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:56:21 #266
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70986587
Zijn er echt nog mensen die denken dat de problemen rondom immigratie, integratie en in het bijzonder de problemen met een deel van de Marokkaanse jeugd te samenvatten zijn met 'jochies die uit baldadigheid een paar vuilniszakken in de fik steken'?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_70986610
Een kleine aanvulling Maartena, die Rijkswet moet in overeenstemming met het Europees verdrag inzake nationaliteit zijn. Het afnemen van een nationaliteit is op grond van dat verdrag niet mogelijk in geval van een misdrijf met een algemeen karakter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deze toelichting wordt dus duidelijk aangegeven dat "misdrijven van een algemeen karakter" hier niet onder vallen. Je kan alleen mensen uitzetten die ernstig staatsgevaarlijk zijn.
quote:
Het Europees verdrag inzake nationaliteit(Trb. 1998, 10), waartoe ook Nederland is toegetreden, beperkt de mogelijkheden op grond waarvan de nationaliteit kan worden ingetrokken. Op grond van artikel 7, eerste lid, onder d, van het

Verdrag is intrekking alleen mogelijk indien (criminele) gedragingen de essentiële belangen van de staat ernstige schade toebrengen. De toelichting bij het Europees verdrag inzake nationaliteit vermeldt hoogverraad en spionage voor een andere staat als voorbeelden van gedrag dat een aantasting van de essentiële belangen van de staat is, en stelt tevens dat misdrijven van algemene aard, hoe ernstig ook, niet worden bedoeld. Er is een voorstel tot wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap in voorbereiding waarin in bepaling zal worden opgenomen die intrekking van het Nederlanderschap mogelijk maakt in gevallen als in het Europees verdrag bedoeld.

http://www.minbzk.nl/actueel/111289/antwoorden-op_1c
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:27:58 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70987493
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:56 schreef damian5700 het volgende:
Zijn er echt nog mensen die denken dat de problemen rondom immigratie, integratie en in het bijzonder de problemen met een deel van de Marokkaanse jeugd te samenvatten zijn met 'jochies die uit baldadigheid een paar vuilniszakken in de fik steken'?
Het gaat wel verder dan dat. Buurt-terrorisme is een redelijk probleem, en dat moet ook op een goede manier aangepakt worden. Hoe precies, daar ben ik zelf ook niet uit..... maar ik denk wel dat initiatieven om deze reljeugd terug op het spoor te krijgen (opleidingen, werk, etc) een stuk beter gaan werken dan ze en-masse te gaan deporteren naar een land wat ze nauwelijks kennen en waar ze (grotendeels) niet eens geboren zijn.

Verder is integratie een illusie. Althans, het soort integratie wat de Wilders-aanhanger wil. Het woord "integratie" an-sich betekend ook zoiets als "aan elkaar aanpassen", en ik ben zelf van mening dat er van beide kanten (autochtoon EN allochtoon) nog aardig wat werk te verzetten is. Maar een Nederland waarin alle allochtonen alleen maar Nederlands spreken, waar men geen Moslimfeestdagen zullen vieren, en waar men echt alleen het Nederlandse voetbal team mag ondersteunen, en niet het team van het land van je voorouders.... is een illusie die NOOIT werkelijkheid zal worden.

Er moeten oplossingen gevonden worden. Maar hen die echt denken dat "denaturaliseren en uitzetten" echt de oplossing is voor het probleem van criminele reljeugd - inclusief de problemen die er zijn met Antiliaaanse jongeren - zullen er op een gegeven moment ook wel achter komen dat dat NIET de oplossing is, alleen zou het wel eens een mislukte Wilders regering moeten kosten voordat dat zover is. En dan zijn we ook weer 3 of 4 jaar verder voordat men over werkende oplossingen kunnen gaan praten.

Ik ben van mening dat Wilders eigenlijk alleen maar angst aan het zaaien is, en met zijn "5 voor 12" retoriek kan ik begrijpen dat een bepaalde groep ook daadwerkelijk geloofd dat dat denaturaliseren en deporteren wel aardig klinkt. De werkelijkheid en de invoering van zoiets..... daar denkt men echter niet echt over na.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:32:51 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70987632
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:57 schreef Meh7 het volgende:
Een kleine aanvulling Maartena, die Rijkswet moet in overeenstemming met het Europees verdrag inzake nationaliteit zijn. Het afnemen van een nationaliteit is op grond van dat verdrag niet mogelijk in geval van een misdrijf met een algemeen karakter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de info. Tja, ik denk dat veel Wilders aanhangers helaas niet veel verder denken dan: "Wat een PRACHToplossing is dat, dat paspoort afpakken en uitzetten".

Het is helaas dan wel zo dat Nederland zich compleet moet afzonderen van de EU, en de Democratische rechtsstaat van Nederland compleet afgebroken is om de grondwet op zo'n manier aan te passen.

Waarom veel Wilders aanhangers denken dat het "gewoon even een simpel wetsveranderinkje" is zonder verregaande gevolgen is me nog steeds niet duidelijk.
-
  Oranje woensdag 15 juli 2009 @ 00:51:10 #270
172019 Kees22
pi_70988133
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Tjeetje Kees 22...wat ben jij vandaag vroeg je bed uit....
Hoe mensen soms kunnen miskleunen!
Ik was mijn bed nog niet in!
  Oranje woensdag 15 juli 2009 @ 01:07:37 #271
172019 Kees22
pi_70988492
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:57 schreef Meh7 het volgende:

[]spoiler
Wilders baseert zijn idee dat hij straatteroristen kan uitzetten op een wetsvoorstel waarin echte terroristen uitgezet kunnen worden. Die gast denkt dat het zomaar even doorgetrokken kan worden.

Er is een Europees verdrag dat regelt wanneer een nationaliteit afgenomen kan worden (Europees Verdrag inzake nationaliteit, Straatsburg, 06-11-1997). Artikel 7 in dat verdrag bestaat uit een opsomming van gronden die mogen leiden tot het afnemen van de nationaliteit. Het meest relevante hieruit is:
Lid 1, sub d: gedrag dat de essentiële belangen van de Staat die Partij is, ernstig schaadt

Uitleg:Kamerstuk 2008-2009, 31813, nr. 3, Tweede Kamer
[..]

In deze toelichting wordt dus duidelijk aangegeven dat "misdrijven van een algemeen karakter" hier niet onder vallen. Je kan alleen mensen uitzetten die ernstig staatsgevaarlijk zijn.
./spoiler
[/]
Waarom dat dan met een spoiler moet, ontgaat mij.
De uitleg lijkt me erg nuttig, want afdoende, voor zijn aanhangers.
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:00:28 #272
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70991757
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:27 schreef maartena het volgende:

een stuk beter gaan werken dan ze en-masse te gaan deporteren naar een land wat ze nauwelijks kennen en waar ze (grotendeels) niet eens geboren zijn.
Prima, maar waar wil je nu over discussiëren?
Of is het de bedoeling dat jouw bijdrage beperkt blijft tot opschrijven van mantra's?

Wat zijn met naam en toenaam 'de initiatieven om de reljeugd op het juiste spoor te krijgen'? Noem eens een paar concrete voorbeelden van deze initiatieven waarover jij het hebt!
quote:
Verder is integratie een illusie. Althans, het soort integratie wat de Wilders-aanhanger wil. Het woord "integratie" an-sich betekend ook zoiets als "aan elkaar aanpassen", en ik ben zelf van mening dat er van beide kanten (autochtoon EN allochtoon) nog aardig wat werk te verzetten is. Maar een Nederland waarin alle allochtonen alleen maar Nederlands spreken, waar men geen Moslimfeestdagen zullen vieren, en waar men echt alleen het Nederlandse voetbal team mag ondersteunen, en niet het team van het land van je voorouders.... is een illusie die NOOIT werkelijkheid zal worden.
Belachelijke stropop.

Problemen rondom integratie zijn bijvoorbeeld taalachterstand, dat zijn weerslag heeft op onderwijsachterstand en dus de startkwalificatie, emancipatie van vrouwen (bijvoorbeeld allochtone meisjes die na een vakantie in het land van herkomst niet meer terugkeren vanwege uithuwelijking of de aanhoudende import van bruiden dat volgens de minister van onder meer integratie der Laan de spankracht van de inburgeringswet te boven gaat) en werkloosheid. Het beschikken over een vaste baan is bij uitstek het middel voor sociale en economische integratie.
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:24:16 #273
187530 Wazeggie
pi_70992204
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:56 schreef damian5700 het volgende:
Nee maar het is wel zo dat nu 1 bevolkingsgroep nogal in de verdomhoek wordt gezet imo.Jaren geleden waren het de Turken, hoor je nu zelden of nooit meer wat over. Dat is echt niet omdat er opeens geen Turk zich nog misdraagt, maar als je kan koppen dat t een marokkaan was, heb je meer lezers.
Tientallen jaren terug waren het de Molukkers, nu een van de best geintegreerde minderheden. Ook de Surinamers, die jarenlang 'de naam' hadden, zijn inmiddels een behoorlijk goed geintegreerde minderheid in ons land, hoor je ook niet vaak wat over. En de Antillianen, mss wel dé bevolkingsgroep met in verhouding de meeste criminaliteit, die zijn wss allang blij dat de aandacht naar de marokkanen is verschoven.

Al het nieuws dat je hoort is niet al het nieuws dat er is.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:21:46 #274
250345 lyolyrc
pi_70996754
Veel van Wilders' aanhangers willen niets weten van wettelijke beperkingen. Misschien dat ze niet eens de capaciteiten hebben om in te zien waarom bepaalde voorstellen van Wilders wettelijk onmogelijk zijn.

Ik heb zelf het idee dat veel overlast van jongeren deels veroorzaakt wordt door problemen op school. Daardoor treedt een zelfversterkend effect op. Ze hangen op straat, doen nog minder aan school, presteren op school nog slechter, hangen daarom nog liever op straat, etc.

De oplossing lijkt me scholing in een internaat, totdat ze een diploma hebben.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:31:28 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71005125
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:00 schreef damian5700 het volgende:
Prima, maar waar wil je nu over discussiëren?
Of is het de bedoeling dat jouw bijdrage beperkt blijft tot opschrijven van mantra's?

Wat zijn met naam en toenaam 'de initiatieven om de reljeugd op het juiste spoor te krijgen'? Noem eens een paar concrete voorbeelden van deze initiatieven waarover jij het hebt!
Dat is nu juist mijn punt. Men denkt alleen in termen van "afpakken" en "uitzetten", maar men denkt niet aan dat soort oplossingen. Ik weet dus ook niet of er dergelijke projecten zijn, en ik kan ook niet voorspellen of ze effectief kunnen zijn. Ik ben sowieso van mening dat de problemen die er zijn IN Nederland moeten worden opgelost, in plaats van te gaan denaturaliseren en in Nederland geboren personen te deporteren.

Waarom denk je dat het denaturaliseren en uitzetten de beste oplossing is, en hoe denk je dat toe te passen op Antiliaanse en Surinaamse probleemjongeren?
quote:
Belachelijke stropop.
Waarom kun jij nou nooit volwassen reageren?
quote:
Problemen rondom integratie zijn bijvoorbeeld taalachterstand, dat zijn weerslag heeft op onderwijsachterstand en dus de startkwalificatie, emancipatie van vrouwen (bijvoorbeeld allochtone meisjes die na een vakantie in het land van herkomst niet meer terugkeren vanwege uithuwelijking of de aanhoudende import van bruiden dat volgens de minister van onder meer integratie der Laan de spankracht van de inburgeringswet te boven gaat) en werkloosheid. Het beschikken over een vaste baan is bij uitstek het middel voor sociale en economische integratie.
Taalachterstand kan worden opgelost door het aanbieden van taalcursussen, of het verplicht stellen ervan.

Werkeloosheid komt voor bij ALLE minderheden, inclusief Antilianen, Surinamers, en ook autochtonen van lagere sociale klasse. Maar is dat echt een teken van "niet integreren", of is het een vooroordeel van autochtonen dat een Marokkaan "waarschijnlijk toch geen werk heeft". De werkloosheid onder allochtonen IS minstens twee keer zo hoog, maar het is nog steeds zo dat de meerderheid gewoon werkt en belasting betaald.

Wat betreft emancipatie: Tja, uithuwelijking gebeurd ook nog steeds massaal in de Indiase bevolking. Dat zie je in Groot Brittanie ook heel erg bijvoorbeeld. Ik denk dat je dat ook niet echt kunt stoppen..... men maakt nu al massaal gebruik van de "Belgie Route" om hun partners naar Nederland te halen..... Ik weet ook niet of het bevechten van dat soort praktijken echt effectief is. Het uithuwelijken ZELF kun je sowieso niet stoppen, je kunt alleen de immigratie aan banden leggen.

En Verdonk heeft dat geprobeerd in 2003, en kwam met een echt belachelijke inburgeringscursus en de eis dat men Nederlands leer voordat men naar Nederland komt..... in landen waar vaak geen toegang is tot Nederlandse cursussen. En dus gaat men via Belgie of Spanje naar de EU, en dan naar Nederland.

Wellicht is het beter om de focus te leggen op verplichte cursussen zodra ze IN Nederland zijn, in plaats van op alle mogelijke manieren te proberen voorkomen dat ze hier komen - wat ze middels omwegen toch wel doen?

In ieder geval is het mij ook compleet onduidelijk wat Wilders' oplossing is voor Antiliaanse, Surinaamse, en Turkse probleemjongeren naast de Marokkaanse - die dus vaak alleen de Nederlandse nationaliteit hebben. Weet jij dat wel?
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:55:07 #276
187530 Wazeggie
pi_71011530
quote:
Ik ben sowieso van mening dat de problemen die er zijn IN Nederland moeten worden opgelost, in plaats van te gaan denaturaliseren en in Nederland geboren personen te deporteren.
Idd, helemaal mee eens
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:59:20 #277
255170 turnpoint76
pi_71011652
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

Idd, helemaal mee eens
Wilders spreekt niet over deporteren .
to the point!
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:12:37 #278
240021 bendk
pi_71012036
Deporteren is een uitvindingskreet van Jan Pronk....hij had toen wat aandacht nodig, hij scoorde niet meer zo....
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:30:34 #279
187530 Wazeggie
pi_71016679
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:59 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Nee zoiets zou onze Geert nooit doen natuurlijk
  donderdag 16 juli 2009 @ 02:04:17 #280
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_71022545
Leuk fimpje dit:

Hij zegt eerder dat de Islam een totalitaire idiologie is. Op 5:10 blijkt dat de koran precies hetzelfde zegt over moslims. Een gedeelte van het verkiezingsprogramma van de PVV komt dus uit de koran!

Voor de rest heeft hij het erover dat mensen zich aan normen en waarden moeten houden. Hoe kun je dat nu doen? Wat bedoeld hij daarmee?

Israël voert een Jihad?
lege ton
  donderdag 16 juli 2009 @ 02:41:27 #281
177885 JoaC
Het is patat
pi_71022802
Volgens mij veranderen normen en waarden constant, en doodt hij de rede met het vastleggen ervan.
[..]
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:19:47 #282
136 V.
pi_71023785
quote:

[..]

Hij gebruikt het woord niet, maar hij spreekt er constant over.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:34:28 #283
64488 Bluesdude
pi_71026484
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hij gebruikt het woord niet, maar hij spreekt er constant over.

V.
yip.... hij is te slim daarvoor
het zal wel zijn dat hij ook een gewetensprobleem heeft met deporteren en daarom ook het niet hardop kan zeggen
nazi's in de dertiger jaren hadden het ook nooit over massamoord op alle Joden...
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:35:24 #284
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_71026520
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:31 schreef maartena het volgende:

Men denkt alleen in termen van "afpakken" en "uitzetten", maar men denkt niet aan dat soort oplossingen.
Nee, men denkt niet allen in termen van afpakken en uitzetten. Voor Antillianen wordt al sinds het begin van de jaren 90 apart beleid gemaakt op Rijksniveau.
Gek genoeg voor Marokkanen niet (ik heb het niet over CRIEM), terwijl de beide groepen al 25 jaar in een min of meer gelijke situatie verkeren, maar op lokaal niveau hebben de buurtvaders en de gezinscoaches wel degelijk bekendheid gekregen. Er zijn natuurlijk ook tal van organisaties en stellingen die zich met (Marokkaanse) probleemjeugd bezighouden. Van bureau Halt, de reclassering, Stichting Jeugdzorg en talloze organisaties zoals SMN en IMO.

De hoeveelheid beleidsmaatregelen die zijn genomen ten spijt hebben de bestuurders na 25 jaar nog geen greep op het probleem. Ook jij gaat dit niet oplossen door telkens die langspeelplaat mantra's af te draaien.
quote:
Waarom denk je dat het denaturaliseren en uitzetten de beste oplossing is, en hoe denk je dat toe te passen op Antiliaanse en Surinaamse probleemjongeren?
Dit is niet mijn standpunt.

Anderzijds is het niet onbekend dat Antilliaanse, maar ook Marokkaanse ouders op particulier niveau hun onhandelbare kinderen (tijdelijk) terug sturen naar het land van herkomst als zij ten einde raad zijn.
Daarnaast zijn er in toenemende mate allochtone ouders die hun kinderen naar het land van herkomst sturen om te 'ontwesterlijken' (bijvoorbeeld door een schooljaar of langer buitenlands onderwijs te laten volgen).

Ik denk dat de mogelijkheden om het land van herkomst te betrekken bij het tackelen van de jeugdproblematiek onder allochtonen beslist niet zijn uitgeput.
quote:
Waarom kun jij nou nooit volwassen reageren?
Je maakt er een karikatuur van. Probeer eens wat intelligentere argumenten te poneren!

Bovendien is jouw redenering gebaseerd op generalisaties. Je houdt er een dubbele moraal op na door het generaliseren te hekelen en vervolgens er zelf schuldig aan te maken.
quote:
Taalachterstand kan worden opgelost door het aanbieden van taalcursussen, of het verplicht stellen ervan.

Werkeloosheid komt voor bij ALLE minderheden, inclusief Antilianen, Surinamers, en ook autochtonen van lagere sociale klasse. Maar is dat echt een teken van "niet integreren", of is het een vooroordeel van autochtonen dat een Marokkaan "waarschijnlijk toch geen werk heeft". De werkloosheid onder allochtonen IS minstens twee keer zo hoog, maar het is nog steeds zo dat de meerderheid gewoon werkt en belasting betaald.
Ik begrijp deze arrogantie niet, dat jij meent het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Of denk je werkelijk dat jij hier een novum verzint voor de aanpak allochtone probleemjeugd?
quote:
Wat betreft emancipatie: Tja, uithuwelijking gebeurd ook nog steeds massaal in de Indiase bevolking. Dat zie je in Groot Brittanie ook heel erg bijvoorbeeld. Ik denk dat je dat ook niet echt kunt stoppen..... men maakt nu al massaal gebruik van de "Belgie Route" om hun partners naar Nederland te halen..... Ik weet ook niet of het bevechten van dat soort praktijken echt effectief is. Het uithuwelijken ZELF kun je sowieso niet stoppen, je kunt alleen de immigratie aan banden leggen.

En Verdonk heeft dat geprobeerd in 2003, en kwam met een echt belachelijke inburgeringscursus en de eis dat men Nederlands leer voordat men naar Nederland komt..... in landen waar vaak geen toegang is tot Nederlandse cursussen. En dus gaat men via Belgie of Spanje naar de EU, en dan naar Nederland.
Ik vind het maar potsierlijk dat jij de suggestie wekt even met een berichtje hier op een forum de problemen die al 25 jaar bestaan te kunnen oplossen. Alsof er geen enkel departement of geen enkele ambtenaar zich met dit dossier hebben bezig gehouden.

Het gaat ook voorbij aan de crux van hetgeen ik poneer. Jouw beperkte invalshoek en benadering komt niet verder dan het perspectief van de samenleving die hinder heeft van het gedrag van onhandelbare en criminele kinderen.
Je moet het, meen ik, ook vanuit het perspectief van deze jongeren en de Marokkaanse of Antilliaanse bevolkingsgroep bezien. In veel gevallen gaat het dan over een uitzichtloze situatie en van een sociale onderklasse, waarbij bijvoorbeeld schooluitval bijna onherroepelijk een criminele carričre impliceert.

Marokkaanse jongens lijden 10 keer zo vaak aan schizofrenie als hun autochtone leeftijdsgenoten. Dan helpt het deze jongeren geen enkele sikkepit om in termen te praten van 'enkele vandalen die uit baldadigheid een vuilniszak in de fik steken' zoals jij eerder bezigde.
De oververtegenwoordiging in de Nederlandse gevangenissen van allochtonen is klip en klaar. Dan is het totaal niet constructief om nutteloos te wijzen dat onder elke minderheidsgroep werkloosheid voorkomt.
Om even twee voorbeelden te noemen.

Ik vind dit optimisme tegen beter weten in en ook ronduit asociaal, want jij zegt in feite tegen die schizofrene en criminele Marokkaan die geen schooldiploma heeft dat hij zijn problemen zelf moet oplossen, omdat er niets aan de hand is of in elk geval niet noemenswaardig of dat er maar wordt overdreven.

Antropoloog Hans Werdmölder die al ruim 25 jaar onderzoek doet naar de Marokkaanse probleemjeugd die verwoordde het, mijn inziens, treffend:
quote:
Noem het de voedingsbodemtheorie. Ze kunnen er niks aan doen. Dat hele discours bestaat nog steeds. Eerst werd de criminaliteit ontkend, toen gezegd dat het maar een klein groepje was, vervolgens dat het wel meevalt, dat het weer overgaat en dat het maar 10 procent is, dat je moet kijken naar de mensen waar het wél goed mee gaat, dat ze in de hoek worden gezet.
Het politiek correct denken is nog springlevend ondanks dat er op een ander deel van het politieke spectrum een geluid is bijgekomen. Een beetje zonde dat deze reflex naast hinder voor de samenleving als geheel deze jongeren gewoon in de kou laat staan.
quote:
Weet jij dat wel?
Nee, dat weet ik niet.

Het is heel eenvoudig een mailtje te sturen en even op een antwoord uit eerste bron af te wachten.
Dit is maar een suggestie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:49:04 #285
108675 Vitale
pi_71074846
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, men denkt niet allen in termen van afpakken en uitzetten. Voor Antillianen wordt al sinds het begin van de jaren 90 apart beleid gemaakt op Rijksniveau.
Over welk apart beleid sinds de jaren '90 hebben we het hier?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:03:30 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71081627
quote:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=2276&Itemid=28

Hij, of in het geval van de link hierboven Zij (Fleur Agema), heeft het over "denaturaliseren en uitzetten".

Andere woorden, maar komt op precies hetzelfde neer natuurlijk.
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:05:31 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71081690
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:35 schreef damian5700 het volgende:
Nee, men denkt niet allen in termen van afpakken en uitzetten.
"Men" als de huidige regering en die van de afgelopen 20 jaar niet.
"Men" als in de PVV wel.

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=2276&Itemid=28
-
  zondag 19 juli 2009 @ 13:06:13 #288
147898 poon
pi_71115400
'Deporteren' wordt (ook) geassocieerd met wat de nazi's in WOII deden. Ook hierboven maakt iemand zo'n vergelijking.
Binnen mijn sociale omgeving komt wel eens het Wilders debat naar boven en alles wat daarmee te maken heeft en wat mij vaak opvalt is het volgende.

-Wilders is een nieuwe Hitler/Eichman. En zijn volgelingen NSB'ers (Roepen dat hij mensen wil deporteren werkt mee aan die vergelijking).
-Wilders is een krankzinnige, gevaarlijke gek.
-Links (als je dan al in hokjestermen spreekt) is goed en rechts (Wilders) is slecht. En dan niet in de zin van juist en onjuist, maar in de zin van goed (batman) en kwaad (joker).

Verder valt het mij op dat als ik in zo'n discussie niet gelijk mee loop te kotsen op Wilders, ik dan wel een volgeling moet zijn. Deze ideeën zijn naar mijn mening belachelijk. Wilders is geen gevaarlijk idioot, maar iemand die het beste met Nederland voor heeft. (Eerder in dit topic las ik dat iemand dacht dat hij andere belangen had en er werd geďmpliceerd dat hij voor de Joden zou kunne werken?!?!) Dat hij het allemaal verkeerd ziet, daar kun je over twisten, maar het is geen 2e Hitler. Kan men zich hier in vinden?

Wat de Islamisering van Nederland betreft. Het is misschien geen 5 voor 12, maar de klok tikt naar mijn idee wel richting middernacht. Hoever we er vandaan zitten is moelijk te zeggen. En nee, ik persoonlijk heb er geen last van als er in Utrecht twee loketten zijn. Al vind ik wel dat een probleem niet pas een probleem word als ik er last van begin te hebben.
Echter, al deze uitzonderingen die gemaakt worden voor Moslims kunnen wel degelijk een domino effect veroorzaken. Het begint inderdaad met het weghalen van bepaalde kunst en het kunnen eisen van vrouwlijke artsen. Het gaat verder met Islamitische scholen en het is niet te zeggen waar deze dhimitude ophoudt.
De situatie is dus (nog) niet zo erg, maar ik denk dat we wel waakzaam moeten zijn en onze ogen niet moeten sluiten.

Als laatste vind ik dat de 'ja, en de Christenen dan' - kaart niet meer gespeeld kan worden. Allereerst hebben we het niet over de Christenen. Die discussie is snel afgelopen omdat men het daarover denk ik wel eens wordt. Sterker nog, een van mijn sterkste ergernissen is dat als men het over Wilders heeft moord en brand schreeuwt, maar als iemand op de vertelt dat hij op de CU heeft gestemd doet men daar laconiek over (deze laatste alinea is een beetje dubbel nu ik hem teruglees).

Iemand eens/oneens?
  zondag 19 juli 2009 @ 13:07:59 #289
67312 Meh7
pi_71115457
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef poon het volgende:

Iemand eens/oneens?
Ik vind het een typische Wilders-huillie betoog. Niets nieuws.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:13:32 #290
147898 poon
pi_71115598
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik vind het een typische Wilders-huillie betoog. Niets nieuws.
Niets nieuws idd, maar is het daarom allemaal lulkoek?

'Wilders-huillie'. Druk je me nu in de Wilders-volgeling hoek?(wat me helaas dus vaker overkomt) Laat ik het dan maar hardop zeggen, ik zou als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, niet op Wilders stemmen.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:16:14 #291
67312 Meh7
pi_71115679
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:13 schreef poon het volgende:

[..]

Niets nieuws idd, maar is het daarom allemaal lulkoek?

'Wilders-huillie'. Druk je me nu in de Wilders-volgeling hoek?(wat me helaas dus vaker overkomt) Laat ik het dan maar hardop zeggen, ik zou als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, niet op Wilders stemmen.
Er zijn ook Wilders-huillies die (zeggen dat ze) niet op Wilders stemmen. Het betoog zou zo van een Wilders-stemmer afkomstig kunnen zijn. Of je daadwerkelijk stemt of Wilders of niet, maakt daarvoor niet uit.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:25:51 #292
147898 poon
pi_71115968
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er zijn ook Wilders-huillies die (zeggen dat ze) niet op Wilders stemmen. Het betoog zou zo van een Wilders-stemmer afkomstig kunnen zijn. Of je daadwerkelijk stemt of Wilders of niet, maakt daarvoor niet uit.
Het is geen tekts die preekt voor Wilders, maar standpunten tegen bepaalde gedachtes. Als mijn beste argumenten om op Wilders stemmen niet verder komen dan 'het is geen Hitler', dan is het treurig gesteld met mij als Wilders volgeling. Dus nee, ik zou dit een matig verhaal vinden van een Wilders-adept. Dat is natuurlijk ook jouw kritiek. Waarschijnlijk heb je dit verhaal vaker gehoord van mensen die dit redenen vonden om op Wilders te stemmen.

Maar los van het feit of ik op Wilders stem of niet, of dat jij dit verhaal vaker hebt gehoord. Is het allemaal lulkoek?
  zondag 19 juli 2009 @ 13:31:16 #293
67312 Meh7
pi_71116157
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:25 schreef poon het volgende:
Is het allemaal lulkoek?
Stuk voor stuk.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:35:46 #294
147898 poon
pi_71116305
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Stuk voor stuk.
En je beseft dat iemand voor Hitler uitmaken minstens zo discriminerend is als de uitspraken waar de website (die je promoot) tegen strijdt?
  zondag 19 juli 2009 @ 13:38:17 #295
67312 Meh7
pi_71116395
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef poon het volgende:

[..]

En je beseft dat iemand voor Hitler uitmaken minstens zo discriminerend is als de uitspraken waar de website (die je promoot) tegen strijdt?
Een Hitlervergelijking is niet hetzelfde als iemand voor Hitler uitmaken.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:49:33 #296
147898 poon
pi_71116762
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een Hitlervergelijking is niet hetzelfde als iemand voor Hitler uitmaken.
En de Koran met Mein Kampf vergelijken is niet hetzelfde als de Koran Mein Kampf noemen?

Waar het mij om gaat is het volgende. Jij noemt mijn stukje louter onzin. Kan ik dan stellen dat jij

-Wilders een gevaarlijke/krankzinnige gek vind?
-Denkt dat Wilders (als hij aan de macht komt) Moslims over de kling wil jagen (dat we hier Nazi praktijken krijgen)?
-Capitulatie/buigen voor de Islam een niet bestaand probleem is?
-Standpunten van CU veel minder walgelijk zijn dan die van PVV?

Zo ja, waarom?
  zondag 19 juli 2009 @ 13:58:09 #297
67312 Meh7
pi_71117030
1. Wilder is geen "gek" in de zin dat hij niet bij volle verstand is. Hij wordt een gek genoemd vanwege zijn extremisme in handelen en voorgedragen oplossingen.
2. Oh, deportaties en loyaliteitsverklaringen zijn geen "nazi-praktijken"? Het gaat niet om het uiterste, het "vergassen", minder ingrijpende maatregelen zijn ook ongewenst.
3. Jij noemt het "capitulatie", terwijl het feitelijk rekening houden is met een bepaalde bevolkingsgroep, niet onbekend in een democratie.
4. Als jij de PVV ook walgelijk vindt, waar hebben we het dan nog over? Laten we afsluiten met een citaat van Rouvoet:
quote:
'Rechtspluralisme, waarbij voor de ene groep een andere wet geldt dan voor de andere is uitgesloten,' zei de christelijk-gereformeerde vicepremier, doelend op de PVV.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/Rouvoet-Rechtsstaat-als-wapen-tegen-islamisering.htm?socialbookmark=239506&tsobjectid=665945
  zondag 19 juli 2009 @ 14:00:59 #298
67312 Meh7
pi_71117131
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Meh7 op 19-07-2009 14:01:08 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 14:06:03 #299
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_71117321
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef poon het volgende:
'Deporteren' wordt (ook) geassocieerd met wat de nazi's in WOII deden.
Dit is, mijn inziens, een voorbeeld uit een reeks handige retorische trucjes om het anti-Wilders sentiment extra te benadrukken.
'Denaturaliseren en uitzetten' wordt deporteren.
'Verbied dat ellendige boek (de Koran) zoals ook Mein Kampf verboden is!' wordt het verbieden van boeken.
'De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers' wordt in knieën schieten van hooligans.
'Een tsunami van islamisering' wordt een tsunami van moslims.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:10:13 #300
147898 poon
pi_71117473
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:58 schreef Meh7 het volgende:
1. Wilder is geen "gek" in de zin dat hij niet bij volle verstand is. Hij wordt een gek genoemd vanwege zijn extremisme in handelen en voorgedragen oplossingen.
2. Oh, deportaties en loyaliteitsverklaringen zijn geen "nazi-praktijken"? Het gaat niet om het uiterste, het "vergassen", minder ingrijpende maatregelen zijn ook ongewenst.
3. Jij noemt het "capitulatie", terwijl het feitelijk rekening houden is met een bepaalde bevolkingsgroep, niet onbekend in een democratie.
4. Als jij de PVV ook walgelijk vindt, waar hebben we het dan nog over? Laten we afsluiten met een citaat van Rouvoet:
[..]

Een paar jaar geleden is er een wet aangenomen die zegt dat een Nederlander boven de 12 jaar altijd een ID bij zicht moet hebben. Dit 'ausweis' idee zou je op die manier ook een Nazi praktijk kunnen noemen. Echter, als ik dat zeg word ik (terecht) niet serieus genomen.
Jij vindt capituleren een (te) groot woord. Ik denk dat 'rekening houden met een bepaalde bevolkingsgroep' te makkelijk en (op den duur, maar de tijd zal dat leren) verkeerd is.
Van mij hoeft niemand Wilders te bewierroken. Ik heb in dit topic genoeg gefundeerder kritiek op hem gelezen die ik niet kan (en wil) weerleggen. Ik valt me alleen te vaak op dat er te extreem over PVV/Wilders wordt gesproken door de mensen die juist die kritiek (extreme uitsrpaken) op hem leveren.
Over Rouvoet. Hij wil geen negatieve uitzonderingspositie voor Moslims (doelend op PVV). Maar als het aan hem ligt krijgen gelovigen (Christenen) wel een positieve uitzonderings positie ten opzichte van niet gelovigen. Godslastering artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')