abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 19:35:35 #241
177885 JoaC
Het is patat
pi_70910465
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:31 schreef bendk het volgende:

[..]

Met de beste bedoelingen maar ik kan het even niet meer plaatsen.
Jij had het over doen Balkenende begon ik ook.

Over de islam+westen: In een seculiere samenleving is geloof persoonlijk. Dat er een segregatie is in dit land is niet de schuld van de islam, maar van het begrip religie i.c.m. met de nog niet volledig ontzuilde maatschappij.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70911051
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:35 schreef JoaC het volgende:

[..]

Jij had het over doen Balkenende begon ik ook.

Over de islam+westen: In een seculiere samenleving is geloof persoonlijk. Dat er een segregatie is in dit land is niet de schuld van de islam, maar van het begrip religie i.c.m. met de nog niet volledig ontzuilde maatschappij.
Maar je kunt toch niet verwachten dat een maatschappij, welke dan ook, zich aanpast aan de burger en of de a.s. burger...
Ik citeer Harry Mulisch, 7,5 procent van de mens is goedaardig en 7,5% kwaadaardig, de rest bestaat uit meelopers.
nothing will change without a rebel
  zondag 12 juli 2009 @ 20:55:43 #243
177885 JoaC
Het is patat
pi_70913018
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:53 schreef bendk het volgende:

[..]

Maar je kunt toch niet verwachten dat een maatschappij, welke dan ook, zich aanpast aan de burger en of de a.s. burger...
Ik citeer Harry Mulisch, 7,5 procent van de mens is goedaardig en 7,5% kwaadaardig, de rest bestaat uit meelopers.
In een vastgestelde moraal.

De samenleving verandert constant.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70913479
quote:

[..]

Volgens mij zijn de burgers de maatschappij...
  zondag 12 juli 2009 @ 21:15:23 #245
177885 JoaC
Het is patat
pi_70913642
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de burgers de maatschappij...
Er zijn mensen die deze maakbaar proberen te maken.

Dit is 40 jaar geleden omver gegooid.
[..]
pi_70917794
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef bendk het volgende:

[..]

Het CPB verhaal snap ik niet

Hij verbiedt het geloof niet
Nee, dat lijkt zo: een gematigde moslim gelooft in zijn ogen niet de hele koran. Terwijl volgens hem de koran zelf zegt dat hij in zijn geheel geloofd moet worden.
De facto verbiedt hij (wil hij verbieden) het geloof. En wie is hij om een moslim zijn geloof voor te schrijven? Ik kan nog geloven, dat hij de koran een keer gelezen heeft, zo moeilijk is dat niet.

Hij begint trouwens al met een raar verhaal over een rode lijn door Nederland: aan de ene kant de brave burgers, die zich aan de normen en waarden houden (welke normen en waarden??) en aan de andere kant de niet-oppassende mensen, zonder onderscheid te maken naar herkomst en geloof. Dat zal me nog al een verhuizing worden.
En dan die mensen die zich niet aan de normen en waarden houden en dubbele paspoorten hebben. Bij geen hand uitsteken of bij onnodig toeteren, hoppa, Nederlands paspoort afpakken en terugsturen?

Wat een loser is die man eigenlijk.
We zouden allemaal Israel moeten steunen! Terwijl Israel, op internationale schaal, aan de verkeerde kant van de rode lijn terecht zou komen.

Peroxyde tast de werking van de hersens aan, dat is wel duidelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70918137
quote:

[..]

Vet van mij. Wat een absurde stelling.

De essentie van een eerlijke maatschappij is, dat de belangen van alle burgers in redelijkheid en evenredigheid gediend worden. Dat de burgers dus de maatschappij zijn.
Vrijwel alle maatschappelijke systemen, zelfs de totalitaire, beroepen zich op het belang van de burger als rechtvaardiging. En in mijn ogen komt democratie het dichtste bij het realiseren daarvan. En dat betekent, dat de maatschappij voortdurend aangepast wordt aan de burgers. Spontaan en vanzelf: doordat de burgers veranderen, verandert de maatschappij automatisch mee.

Ik snap niet hoe Harry Mulisch aan die 7,5 % komt, maar het principe kan ik wel volgen. En die meelopers krijgen dus wat ze verdienen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 12 juli 2009 @ 23:21:51 #249
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70918314
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Peroxyde tast de werking van de hersens aan, dat is wel duidelijk.
Dat is op deze wijze natuurlijk geenszins vast te stellen: wie weet was hij vóór de peroxide nog véél knotsgekker, en heeft de peroxide het proces wel vertraagd, gestopt of enigszins omgebogen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70918436
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:15 schreef henkway het volgende:
Het vlees is van U, de botten zijn van mij
De Koranschool
[ afbeelding ]
http://extra.volkskrant.n(...)chool_bij_de_politie
Kijk, aan zo'n artikel heb je nou wat.
En het toont meteen aan, dat in de ogen van moslims het idee om maar een deel van de koran te geloven (zoals Wilders eist om het label gematigde moslim te geven) absurd is.
Deze mevrouw verdedigt volop de Nederlandse norm van kinderen NIET slaan (waar ik persoonlijk het niet mee eens ben), maar toont begrip van de haar bekende situatie van de ouders en kinderen. Na haar uitleg daarvan, compleet met psychologische en maatschappelijke aspecten, valt er een goede oplossing voor het probleem te bedenken.
Die mevrouw is echt goed!
pi_70918657
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is op deze wijze natuurlijk geenszins vast te stellen: wie weet was hij vóór de peroxide nog véél knotsgekker, en heeft de peroxide het proces wel vertraagd, gestopt of enigszins omgebogen.

V.
OK, je hebt een sterk punt.
Maar nog véél gekker? Zou dat nog kunnen?

Laten we een dubbelblind onderzoek opzetten, waarbij we mensen willekeurig peroxyderen en ook de kapper niet weet wat hij doet. Gekheid meten voor de behandeling. Tijdje volhouden en dan gekheid nog eens meten. En dan kijken wie er wel en niet echt geblondeerd was.

Vraagje: zou het lidmaatschap van de politieke elite en het tegelijk langdurig zitten op het pluche van de Tweede Kamer nog invloed hebben?
In het belang van de wetenschap moeten we misschien alle Kamerleden vragen om belangeloos mee te werken.
  maandag 13 juli 2009 @ 02:45:07 #252
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70923325
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:04 schreef bendk het volgende:
Fout. Een ieder heeft met zijn eigen IQ , of dat nu 70 of 130 is, de mogelijkheid om tevreden te zijn met zijn bereikte positie !!!

Enne.....de nederlandse emigrant is goed opgeleid, toont initiatief, heeft doorzettingsvermogen en gaat het land dus uit, 100.000 per jaar sinds 2000.

En er komen thans 140.000 erin. Vraag: wat is het verschil geworden in de kwaliteit van de nl bevolking ?

Tip: het CBS zwijgt over dit onderwerp !!!
Mwa...daar gaat het ook niet om. Het enigste wat ik wil zeggen is dat je persoonlijke wil geen donder te maken heeft met de Islam als het puntje bij het paaltje komt.

Ik kan inderdaad tevreden zijn met een IQ van 70. Mischien heb ik dan wel een kutbaantje als straatveger en vind het wel best zo. Getuigt dat van een sterke persoonlijke wil?

Als een Marrokaan bij mij gaat klagen dat ie gediscrimineerd word en dat ie daarom niet de goede mogelijkheden en banen krijgt...dan wijs ik hem de deur en zeg tegen hem: Dan heb je het niet alles geprobeerd om hogerop te komen want wij leven in een vrij land. De ene werkgever kijkt naar je uiterlijk en achtergrond...vele andere zullen alleen geinteresseerd in wat je echt kunt doen.

De wil om iets te bereiken...het kan uiteraard beinvloed zijn door ervaringen uit het verleden..je achtergrond en cultuur. Het is echter aan de mensen zelf om iets van hun leven te maken. En dan is je IQ en EQ het belangrijkste wat je verder helpt.

Ik leef in een van de armste landen ter wereld. Echter een land met een groeiende economie en mogelijkheden. En omdat hier geen sociale vangnetten zijn kun je heel goed zien waarom iemand het wel maakt en waarom iemand aan de bodem blijft bungelen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_70945026
quote:
Al die Marokkaanse hufters die Nederland komen verpesten moeten terug naar huis.
Dat is een brede opvatting van Kamerlid uitspraken in een interview met NU.nl.
Hij heeft het niet per se alleen over de hufters.
Een toestroom van criminaliteit wel, wat het geval is voor een gedeelte van de Marokkaanse immigratie.
Vooral de Marokkaanse jeugd zorgt tegenwoordig voor veel problemen.
Dibi zoekt het probleem niet in Nederland, maar in Marokko.
Het idee van een utopisch Nederland zorgt ervoor dat Marokkanen hun armoede ontvluchten in plaats van bestrijden
Nu hebben bepaalde leiders van bepaalde politieke partijen verenigingen het idee dat knieschoten, discriminerende uitzettingen, en een algehele afsluiting ŕ la Noord-Korea de oplossing is voor alle (Marokkaanse) criminaliteit.
Hierbij wordt de massale Nederlandse criminaliteit totaal vergeten.
Nadat dergelijke plannen zijn uitgevoerd met die "Marokkaanse straatterroristen", zal ik er wel iets meer over vertellen...iets over een koude kermis en thuiskomen.
Dibi gaat een hele andere kant op.
Hij vindt dat de Marokkaanse economische ongelijkheid de reden is voor de vlucht naar Europa:
Groen links gaat met Wilders in de regering???
pi_70953799
Net gekeken naar Harry Potter en de Steen der Wijzen. Grappig: zijn tegenstrever Malfidus lijkt net Wilders, met dat smalle mondje en die bleke, naar achter gekamde haren.
Malfides betekent trouwens "te kwader trouw" of : kwaadaardig". Ook wel passend.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:29:51 #255
177885 JoaC
Het is patat
pi_70955640
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Of hij gaat dieper op de stof in dan Wilders ooit zal doen.

GroenLinks is liberaler dan Wilders btw.
[..]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:14:35 #256
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_70962240
Geert is een baas
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_70977402
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Net gekeken naar Harry Potter en de Steen der Wijzen. Grappig: zijn tegenstrever Malfidus lijkt net Wilders, met dat smalle mondje en die bleke, naar achter gekamde haren.
Malfides betekent trouwens "te kwader trouw" of : kwaadaardig". Ook wel passend.
Tjeetje Kees 22...wat ben jij vandaag vroeg je bed uit....
nothing will change without a rebel
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:51:32 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70980301
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:41 schreef henkway het volgende:
Misschien is de PVV stiekem een verkapte extreem linkse partij met die dierenrechten in de grondwet eis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:33:47 #259
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_70981683
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Misschien is de PVV stiekem een verkapte extreem linkse partij met die dierenrechten in de grondwet eis.
Extreem links en extreem rechts liggen natuurlijk dichtbij elkaar. En met Dion Graus in de kamer zit er ook een dierenactivist bij de PVV.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:36:15 #260
177885 JoaC
Het is patat
pi_70981760
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Extreem links en extreem rechts liggen natuurlijk dichtbij elkaar. En met Dion Graus in de kamer zit er ook een dierenactivist bij de PVV.
Die bovendien gewelddadig is, wat weer het fascistische element toevoegt.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')