abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:28:19 #1
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_70066322

INFO

Battlestar Galactica is een populaire drama / science fiction georiënteerde televisieserie bedacht en geproduceerd door Ronald D. Moore. De huidige televisie serie is een voortboorduursel op de gelijknamige mini-serie uit 2003. De mini-serie en televisie serie staan los van de Battlestar Galactica serie uit de jaren 70, al wordt er in de huidige serie regelmatig verwezen naar de oude serie als wijze van hommage.

Het grootste verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' BSG is de setting; de oude serie staat bekend als een beetje cheesy en camp terwijl de nieuwe mini-serie en televisie serie gekenmerkt worden door hun donkere karakter, een duidelijke weerspiegeling van de Westerse psychologie na 11 september 2001: Overal kunnen verraders schuilgaan en achterdocht is het hoogste gebod. De nieuwe serie werd dan ook door een deel van de fans van de oude serie niet goed ontvangen. Helaas voor hen kon de mini-serie rekenen op lovende kritieken in de pers, aanmoedigende kijkcijfers en goede DVD verkopen. Het duurde dan ook niet lang voordat Universal brood zag in een televisie serie die verder gaat waar de mini-serie is gebleven.

De reïncarnatie van Battlestar Galactica werd in 2006 door vooraanstaande bladen als Time Magazine en Rolling Stone uitgeroepen tot beste televisie serie. Naast deze positieve kritieken slaagde Battlestar Galactica er in 2006 in een prestigieuze Peabody Award in de wacht te slepen voor 'excellence in television', ook won Battlestar Galactica een Hugo Award en Saturn Award. Het succes van de huidige serie kan worden verklaard door het grote aantal non-science fiction fans die Battlestar Galactica weten te waarderen, Battlestar Galactica is in eerste instantie dan ook karakter gedreven serie.

CAST

Laura Roslin
Mary McDonnell
The former Colonial Secretary of Education was 43rd in the line of succession when she assumed the presidency of the Twelve Colonies on the day of the Cylon attack. Projecting class and confidence, she possesses great innate intelligence and stoicism.

William Adama
Edward James Olmos
The Admiral of the fleet and commanding officer of the battlestar Galactica is an experienced, pragmatic leader who does not stand on ceremony, preferring a simple day uniform with a minimum of insignia. Is often affectionately called "the Old Man", though not to his face.

Lee "Apollo" Adama
Jamie Bamber
This former Viper pilot (callsign "Apollo") and only surviving son of Admiral Adama has been promoted to commanding officer of the battlestar Pegasus. Lee Adama's strained relationship with his father also causes him to become a strong supporter of Colonial President Laura Roslin.

Kara "Starbuck" Thrace
Katee Sackhoff
The fleet's most experienced, impulsive, and rebellious Viper pilot (callsign "Starbuck"). Starbuck has a natural talent for flying, and is considered Galactica's best pilot, although she is also known for being an avid card player and drinker.

Sharon "Boomer/Athena" Valerii
Grace Park
Sharon was a well-liked rookie Raptor pilot (callsign "Boomer") until her true identity was revealed � by her attempted public assassination of William Adama. One of her multiple copies surrendered to custody aboard the Galactica, and has since aided the humans against her own people.

Gaius Baltar
James Callis
This brilliant but unstable scientist recently defeated Laura Roslin to become President of the Twelve Colonies. Stylish, handsome, and idiosyncratic, he often displays the false humility of the truly arrogant and also is secretly plagued by unexplained visions of the beautiful Cylon Number Six.

Caprica Six
Tricia Helfer
She wields her drop-dead looks as a weapon, and her keenly intelligent eyes seem to look straight through Gaius Baltar's self-serving lies. Every move and gesture of this human-form Cylon is smooth and precise. She claims that God talks to her � and she, in turn, talks to Baltar.

Saul Tigh
Michael Hogan
The Galactica's executive officer is tightly wound, moody, and a highly functional alcoholic. He expresses contempt at civilians' unwillingness to forego such comforts as "a thimbleful of water a day" and seems genuinely shocked that they refuse to accept martial law.

Karl C. "Helo" Agathon
Tahmoh Penikett
Sharon Valerii's former ECO and fellow Raptor pilot (callsign "Helo") was stranded on Cylon-occupied Caprica after the initial attack. He eventually returned to Galactica and was recently promoted to executive officer of the ship.

Anastasia "Dee" Dualla
Kandyse McClure
A native of Sagittaron. Anastasia "Dee" Dualla served in the Galactica's Combat Information Center (CIC) before transferring to the Battlestar Pegasus. She was no-nonsense, tough and pragmatic.

Galen "Chief" Tyrol
Aaron Douglas
The Galactica's deck chief has spent a lifetime caring for big machines and the people who fix them. In the process, he has become the kind of man for whom his crew would do anything. Always looking out for the little guy.

Felix Gaeta
Alessandro Juliani
The current senior officer of the watch in Galactica's CIC. He's a multitalented man who once hoped to use the military as a decorous path to a prestigious career, only to see his ambitions crushed by the Cylon attack. Can always be found in close proximity to the fleet's power brokers.

SCHEPEN

Battlestar Galactica aka "The Bucket"

One of the first twelve Battlestars built, the Galactica represents the Colonial planet Caprica.
During her service, the Galactica formed a part of Battlestar Group 75 (BSG 75), a Colonial force described by series creator Ronald D. Moore as a mixed-force of vessels somewhat similar to a US Navy carrier battle group. Like any of her sister ships, which may have survived the original Cylon War, the Galactica underwent refits and upgrades. However, her computer systems were neither networked nor integrated by any of her commanding officers, up to and including her final commander, William Adama.

Due to this lack of network integration at the time of the Cylon attack, the Galactica was immune to the infiltration program used by the Cylons to disable Colonial vessels and defence systems, using the Command Navigation Program (CNP), developed by Dr. Gaius Baltar.

At the time of the Cylon Attack, Galactica was 50 years old and she was undergoing formal decommissioning from the Colonial fleet following her retirement as an operational vessel. She had been due to become a museum ship; a combined living museum commemorating the Cylon War and educational centre. Due to its age, the ship is unofficially known as "The Bucket". Another nickname used by the crew is "The Big G".

Battlestar Pegasus aka "The Beast"

Substantially newer, larger and more powerful than the Galactica, The Battlestar Pegasus is a Mercury Class Battlestar, assigned to Battlestar Group 62 of the Colonial Fleet, and commanded by Admiral Helena Cain at the time of the Cylon attack on the Twelve Colonies. Thought to have been destroyed during the attack on the colonies, Pegasus escapes, and encounters the Battlestar Galactica.

Before the fall of the Twelve Colonies, the Pegasus had just docked at the Scorpion Fleet Shipyards where it was due for a three-month overhaul. Many of the ships systems were offline, including the Command Navigation Program that the Cylons used to disable Colonial defences during their attack. The Cylons' opening wave hit the shipyard with several nuclear warheads, destroying five ships, including two Battlestars. The Pegasus lost 700 crew members. As a result of the Cylons' devastating attack on the Twelve Colonies, Admiral Cain became increasingly iron-fisted.

TOPICS

- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 11 - Get on with the story
- Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
- Battlestar Galactica (USA) - #13 - All Along The Watchtower
- Battlestar Galactica (USA) #14 13th tribe here we come!
- Battlestar Galactica (USA) #15 - Razor
- Battlestar Galactica (USA) #16 - One will be revealed
- Battlestar Galactica (USA) #17 - Mutiny for Earth.
- Battlestar Galactica #18: The final five are ..................Inside
- Battlestar Galactica #19: No dradis contact till 2009
- Battlestar Galactica #20: The Face of the Enemy
- Battlestar Galactica #21: Who's the final vleeskip
- Battlestar Galactica #22: There is no party like a Skinjob party
- Battlestar Galactica #23: The Final Six (episodes)
- Battlestar Galactica #24: It will happen again
- Battlestar Galactica #25: End Of The Battlestar
- Battlestar Galactica #26: We have completed our journey
- Battlestar Galactica #27: You know it doesn't like that name

USEFULL / INTERESTING

- Battlestar Wiki
- SciFi Channel - Battlestar Galactica
- IMDB.com
- TV.com
- Galactica-Science.com

UPCOMING EPS

- 20/03/09 Daybreak: Part Two (two hour series finale)
- ??/??/?? The Plan (special episode)

THE JUNKS

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:31:51 #2
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_70066427
"Action stations, action stations.. set condition one throughout the ship. This is not a drill!"

Mr. Gaeta
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juni 2009 @ 17:50:05 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_70067005
In afwachting van The Plan toch weer een TVP
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:54:45 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70067183
Pfff Gaeta, ik heb eigenlijk niet zoveel op met het karakter.
Cain.
pi_70067429

pi_70067651
Nieuw topic

Heb een vriend zover gekregen om BSG te gaan kijken, hij vertrouwde het niet omdat de film zo slecht was. Maar even verteld dat de reimagined series toch echt iets anders is en meteen hooked na de miniseries
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:26:34 #7
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_70068066
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Pfff Gaeta, ik heb eigenlijk niet zoveel op met het karakter.
Cain.
Het ging me meer om dat ene zinnetje.. en wat kon 'ie dat goed zeggen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:08:55 #8
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_70069323
Ik wil The Plan!!!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_70069963
Toch nog #28.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:48:23 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70070680
Gaeta is echt een baas.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_70071386
Ook nog maar een TVP in afwachting van de opvolgers.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:36:26 #12
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_70072448
ja
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:29:40 #13
184465 Migue
Sensuele man
pi_70074695
Vorige week de S03 finale in DEUTSCHLAND! gezien, en wat was dat weer een heerlijke verkrachting, die nasynchronisatie
Gelukkig hoorde ik wel de stem van Admiral Cain in Half-Life 2 dat ik ondertussen maar aan het spelen was
pi_70083475
Als je meer Cain wil zien moet je True Blood kijken. Tegen het einde van het eerste seizoen doet ze daarin mee. En een groot deel van twee zal er ook wel in zitten.

Sowieso een goede serie ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Salamander op 17-06-2009 04:18:47 ]
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_70087506
Tvp in afwachting op The Plan
pi_70088371
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef dapluiz het volgende:
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:43 #17
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70093192
Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar uh ... wat is "The Plan"?

Iemand al de Pilot van Caprica gekeken?
pi_70093623
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:10 schreef pdiscs het volgende:
Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar uh ... wat is "The Plan"?

http://scifiwire.com/2009/06/battlestars-olmos-reveals.php
quote:
Battlestar Galactica: The Plan is due in the fall.
Er is leven na de lach.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:19:06 #19
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_70158405
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef dapluiz het volgende:
Juist!
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:36:33 #20
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_70166836
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:10 schreef pdiscs het volgende:
Iemand al de Pilot van Caprica gekeken?
Jup. Vond het zéér Galactica-achtig aanvoelen ^^

Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:05:26 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70568229

Lorena Gale has died. The Canadian actress passed away last Sunday, losing her battle against cancer at the age of 51.

Lorena Gale (born 9 May 1958 in Montreal, Quebec) was an award-winning Canadian actress, director, and writer. Gale had been active in stage, movie, and television acting since the 1980s, starring in more than 100 productions. Gale is also the author of two award-winning plays, Angélique and Je me souviens.

Recently, Gale had acted in several A-list movies, including Fantastic Four, The Exorcism of Emily Rose, The X-Files: I want to believe, and The Day the Earth Stood Still. Her last movie, "Scooby-Doo! The Mystery Begins", a TV prequel to the feature films, will air in the US later this year.

Gale is survived by her husband and a child.

donderdag 2 juli 2009 @ 09:43:44 #22
87680 Mirel
pi_70571968
Waarom gaan ze allemaal dood? Eerst Farah Fawcett, dan Michael Jackson, vervolgens Billy Mays, en net hoor ik Mrs. Slocombe van Are You Being Served? en nu zij ook al.
pi_70575378
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:43 schreef Mirel het volgende:
Waarom gaan ze allemaal dood? Eerst Farah Fawcett, dan Michael Jackson, vervolgens Billy Mays, en net hoor ik Mrs. Slocombe van Are You Being Served? en nu zij ook al.
je zult inmiddels vast wel ergens kunnen gokken wie de volgende is
pi_70652911
Ik weet niet meer of deze al eens is langsgekomen, maar zag het vanmiddag tijdens een rewatch:

~9:40 in 4x07 - Guess What's Coming to Dinner
  zaterdag 4 juli 2009 @ 22:31:51 #25
87680 Mirel
pi_70653013
wat dan
pi_70653034
Een WinXP error op het linkse rode beeldscherm achter
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:00:26 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70653711

Er stond destijds ook een gifje van die scène hier.
pi_70653971
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 22:32 schreef Cerbie het volgende:
Een WinXP error op het linkse rode beeldscherm achter
op dat plaatje wat hierboven staat moet je wel een beetje fantasie hebben om dat erin te zien vind ik
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:26:51 #29
184465 Migue
Sensuele man
pi_70654355
Het schijnt wel serieus een Windows Prompt te zijn meen ik te hebben gelezen.
pi_70656178
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Er stond destijds ook een gifje van die scène hier.

Hier staat een duidelijkere
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:18:30 #31
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70736440
gisteren de laatste ep gezien van BSG. echt ongelofelijk goed einde! wel onzettend jammer dat het gedaan is.

This has already happened before, and it will happen again
<hr>
pi_70738939
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 22:31 schreef Mirel het volgende:
wat dan
Google eens op BSOD (moest ik ook doen trouwens de eerste keer dat iemand me hierop attendeerde, ik ben namelijk geen computernerd en ook geen tong80internetverslaafde hint: het staat voor blue screen of death).

p.s. ook op de Olympische Spelen vorig jaar in Peking schijnt het voorgekomen te zijn:

[ Bericht 6% gewijzigd door Magere_Gein op 07-07-2009 14:46:25 ]
Er is leven na de lach.
pi_70739012
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:40 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hier staat een duidelijkere
daar is het idd wel duidelijker
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:31:32 #34
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70739180
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In afwachting van The Plan toch weer een TVP
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70783550

Stukje gespeeld van de nieuwe season 4 OST, komt 21 juli uit
Jammer dat die concerten niet dichter in de buurt worden gegeven, was er zeker naartoe gegaan.

De hele tracklist van de S4 OST staat trouwens hier, een aantal nummers staan al op youtube.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:57:22 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70786487
The Plan

Ik krijg bij het zien van de trailer eigenlijk maar één gevoel: dit had deels gebracht kunnen/moeten worden in seizoen 3/4.
Ik vrees een beetje voor een mosterd na de maaltijd effect.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:28:27 #37
184465 Migue
Sensuele man
pi_70787367
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:29 schreef Cerbie het volgende:
Jammer dat die concerten niet dichter in de buurt worden gegeven, was er zeker naartoe gegaan.
Een paar maanden terug nog vlak voorbij de ruhrpott
pi_70788191
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:28 schreef Migue het volgende:

[..]

Een paar maanden terug nog vlak voorbij de ruhrpott
pi_70807173
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
The Plan

Ik krijg bij het zien van de trailer eigenlijk maar één gevoel: dit had deels gebracht kunnen/moeten worden in seizoen 3/4.
Ik vrees een beetje voor een mosterd na de maaltijd effect.
mwa lijkt me wel interessant en een leuke toevoeging. Niets meer, niets minder
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:32:03 #40
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_70856730
tvp

En ben benieuwd naar The Plan
Het komt goed. Zo niet, dan toch
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:28:37 #41
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70865355
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:32 schreef Baltar het volgende:
tvp

En ben benieuwd naar The Plan
leuke username
<hr>
pi_70865600
tvp?

releasedate: November 2009

In de herfst dus pas http://www.imdb.com/title/tt1286130/releaseinfo
Er is leven na de lach.
  zondag 12 juli 2009 @ 09:20:05 #43
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_70894455
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

leuke username

thanks!
  zondag 19 juli 2009 @ 18:00:07 #44
87680 Mirel
pi_71125275
cumming
  zondag 19 juli 2009 @ 22:29:39 #45
92771 Un4
War....
pi_71133707
Pff. net in 2,5 maand tijd de hele serie op dvd er doorheen gejaagd, kom ik dit topic tegen.

Heb genoten en gelukkig is het nog niet helemaal over omdat The Plan eind dit jaar nog komt!
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_71278324
Wie krijgt er nog meer kippevel wanneer -ie All Along The Watchtower hoort? . Hij 's nu op 3FM en ik schoot gelijk in de houding. UM DUM DUM DUM... DUM DUM DUM DUM*

.

Hij kwam pas ook voorbij in 1 of andere film die ik zat te kijken. Hadden ze dat begin ook net ff aangescherpt, erg BSG-like.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:57:49 #47
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71280538
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:48 schreef Jarno het volgende:
Wie krijgt er nog meer kippevel wanneer -ie All Along The Watchtower hoort? . Hij 's nu op 3FM en ik schoot gelijk in de houding. UM DUM DUM DUM... DUM DUM DUM DUM*

.

Hij kwam pas ook voorbij in 1 of andere film die ik zat te kijken. Hadden ze dat begin ook net ff aangescherpt, erg BSG-like.
was dat toevallig watchmen

en ja ik heb dat ook, elke keer als ik AATW hoor

trouwens leuk feitjes:

speelt ook in sanctuary eerste episode als Megan

En

speelt ook in firefly in 2 episodes als Badger

Daarnaast:
scene uit BSG miniseries:

scene uit Firefly:

[ Bericht 24% gewijzigd door Dawnbreaker op 24-07-2009 12:07:02 ]
<hr>
pi_71280544
Watchmen idd! .
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:44:26 #49
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71284514
All Along The Watchtower is nu van BSG en geen enkele andere serie/film mag het nog gebruiken
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:07 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Denk dat die naam ze meer kwaad dan goed heeft gedaan

Vandaag sprak ik iemand op MSN die had 'two riders were approaching' achter zijn naam staan.
Ik meteen: "Heu! Ben jij een Cylon?! ".
Ging 'ie me uitleggen dat dat uit 'n liedje van Bob Dylan kwam en in de film Watchmen zat.
Ik zeg: "Noh! Bob Dylan m'n reet. Sam Anders speelde dat dik 150.000 jaar geleden al "

Mja, hij vond het maar schandalig dat ze zo'n geniaal nummer voor een B-serie gebruikten. Niet dat hij ooit maar één minuut van BSG heeft gezien. Toen ik 'm laatst vertelde dat ik de series finale aan het kijken was vroeg hij of die serie niet al 30 jaar afgelopen was.
pi_71284559
De USS Enterprise komt ook een aantal keer langs link
pi_71284586
B-SERIE?!?!?!?!

.
pi_71301737
Ik heb mijn preorder voor de soundtrack van seizoen 4 staan, maar hij is blijkbaar al uit in bepaalde regios

Zie net dat bol er 2-3 weken van heeft gemaakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Cerbie op 24-07-2009 22:49:27 ]
pi_71354887
Heb het maanden uit geprobeerd te stellen, maar de laatste aflevering gezien.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:58:03 #54
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_71354996
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:44 schreef KirkLazarus het volgende:
All Along The Watchtower is nu van BSG en geen enkele andere serie/film mag het nog gebruiken
[..]
B-Serie?! Bob Dylan?! God damn it! De Hendrix cover is tien maal zo goed. Die zit overigens ook in Watchmen, en niet het origineel van Dylan.

Lekker offtopic, dat dan weer wel.
pi_71448161
Het album van S4 is echt te vet. Heb hem maar gedownload want ik moet nog een maand wachten op Amazon.com...

Ik krijg echt kippenvel van Kara Remembers... en eigenlijk de rest vd CD. Je moet het maar eens luisteren als je in je bed ligt, je wordt er bijna gelovig van!
  donderdag 30 juli 2009 @ 03:10:15 #56
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71448304
Klinkt idd geweldig .
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:58 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

B-Serie?! Bob Dylan?! God damn it! De Hendrix cover is tien maal zo goed. Die zit overigens ook in Watchmen, en niet het origineel van Dylan.

Lekker offtopic, dat dan weer wel.
Wat Bob Dylan zelf ook heeft toegegeven, bij concerten speelt hij ook vaak de Hendrix-versie geloof ik .
2000 light years from home
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:34:10 #58
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71453464
Toch blijft Storming New Caprica mijn favoriete nummer van de BSG soundtracks. Even de bass aanzetten; heerlijk.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71455457
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:34 schreef Cheiron het volgende:
Toch blijft Storming New Caprica mijn favoriete nummer van de BSG soundtracks. Even de bass aanzetten; heerlijk.

(voor de mensen die de soundtrack nog moeten kopen).
Er is leven na de lach.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:50:54 #60
184465 Migue
Sensuele man
pi_71455780
Mijn favoriete tune is One Year Later en Roslin And Adama
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 juli 2009 @ 14:29:28 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71458707
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:42 schreef chielsen het volgende:
Het album van S4 is echt te vet. Heb hem maar gedownload want ik moet nog een maand wachten op Amazon.com...

Ik krijg echt kippenvel van Kara Remembers... en eigenlijk de rest vd CD. Je moet het maar eens luisteren als je in je bed ligt, je wordt er bijna gelovig van!
Geef dan een link

En hier de beelden uit de aflevering
http://vimeo.com/3641034
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_71458881
Een aantal nummers van de nieuwe soundtrack staan ook heel hoog op mijn lijstje, Diaspora Oratorio is prachtig, wordt er stil van . De hele CD van seizoen 4 is geweldig, heel goede score.

Vind alleen de versie die op youtube staat van Gaeta's Lament beter dan die van de CD, loopt wat beter.

edit;

Dat is de muziek als ze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:10:05 #63
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71461724
Bear McCreary is echt briljant. Die muziek past zo goed bij de beelden... als ik de muziek hoor, zie ik de beelden gewoon voor me.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:57:09 #64
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_71462978
Wanneer komt 'The Plan' nou?
Burnt to the core but not broken
pi_71507672
De muziek voegt echt heel veel toe. Als je aan het kijken bent merk je het misschien niet bewust maar als je alleen de muziek hoort zie je gewoon de scene voor je.

Voor mij is nu het leuke dat een vriend van me die twee jaar in Australië is geweest en alles heeft gezien tot de helft van seizoen 4, met mij nu de laatste afleveringen gaat kijken. Ik ben benieuwd naar zijn reacties terwijl ik weet wat ik weet.

Soms dacht je misschien tijdens de laatste afleveringen wat is dit nou weer. Maar uiteindelijk klopte het allemaal.

Maar morgen eerst naar Welcome to the Future.
- Steven Wright
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:14:29 #66
22605 Tragedy
When the feelin's gone
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:03:58 #67
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71529671
Na lang uitstellen wil ik nu ook met deze serie beginnen. Maar ik wil het wel goed doen. Ik heb even rondgekeken, en ik zie dat er een miniserie is en een film:

Battlestar Galactica - Miniseries (Pilot 2003).avi
Battlestar Galactica 2003 Part 1.avi
Battlestar Galactica 2003 Part 2.avi

Deze worden vaker in één pakket aangeboden. Welke moet ik als eerste kijken?
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:06:01 #68
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71529694
Battlestar Galactica - Miniseries (Pilot 2003).avi = Battlestar Galactica 2003 Part 1.avi + Battlestar Galactica 2003 Part 2.avi
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:21:05 #69
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71529821
Hmm, wazig dat ze dan in één pakket worden aangeboden....

Maar ik kijk dus de miniseries, en dan kan ik zonder dat ik iets oversla aan de series beginnen? De webisodes en razor wordt al duidelijk van aangeven waar ze tussen vallen...
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:29:27 #70
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71529887
Ja, gewoon met de miniserie beginnen en dan met de TV-serie. Razor na seizoen 3 kijken. Webisodes zijn geinig maar voegen niet echt veel toe.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 08:26:20 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71530914
Juiste volgorde:

-Miniseries
-Seizoen 1
-Seizoen 2
-The Resistance webisodes
-Seizoen 3
-Razor Flashback webisodes
-Razor
-Seizoen 4, eerste helft
-Face of the Enemy webisodes
-Seizoen 4, tweede helft
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:12:18 #72
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71536635
Wat denken we hiervan?
quote:
Olmos told the press roundtables he believes the "Plan" DVD will sell so well, the economics will guarantee more movies. Plural. And he notes that they photographed the Galactica sets in insane detail, so they can recreate them digitally any time they want.
quote:
For now, Edward James Olmos just wants you BSG fans to buy The Plan on Blu-ray when it comes out on Oct. 27 (Eddie's really into Blu-ray for some reason), but he also insisted, "I can guarantee you this will not be the last movie on Battlestar Galactica." And what might that movie be about? Well, one fan wanted to know if Olmos had thought out about what happened to Adm. Bill Adama after the close of the series, and Olmos told us, "I've actually written an entire script already on exactly what happened to him. Let me put it to you this way: When you next see Adama, he will be in a rustic log cabin, and there will be a knock on the door. And it will be his old friend Col. Tigh saying, 'We have a problem.' And that's how the journey begins."
quote:
As a matter of fact, I've got to tell you right now. Because of you all, what you're doing, because of the love for that world...I can guarantee that this will not be the last movie.
http://ca.eonline.com/ube(...)t_of_battlestar.html
http://io9.com/5322385/olmos-the-plan-wont-be-the-last-bsg-movie

Het klinkt niet echt serieus... maar toch.
pi_71537218
Ìk hoop eigenlijk dat ze niet nog meer gaan maken naast de al bestaande serie, films en Caprica. Stoppen op het hoogtepunt.

*wijst naar Stargate Atlantis*
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:28:44 #74
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_71539068
quote:
"I've actually written an entire script already on exactly what happened to him. Let me put it to you this way: When you next see Adama, he will be in a rustic log cabin, and there will be a knock on the door. And it will be his old friend Col. Tigh saying, 'We have a problem.' And that's how the journey begins."
Mmm... maakt mij toch wel een beetje nieuswgierig.
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:41:43 #75
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71541191
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:30 schreef Cerbie het volgende:
Ìk hoop eigenlijk dat ze niet nog meer gaan maken naast de al bestaande serie, films en Caprica. Stoppen op het hoogtepunt.

*wijst naar Stargate Atlantis*
Dat ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Feit is wel dat er nog heel veel verteld kan worden over het BSG-universe. Een serie/films over de oorlog tussen de Colonies en de daarop volgende eerste Cylon oorlog zou ik bijvoorbeeld héél erg op prijs stellen.
pi_71542451
Daar kan ik me ook nog wel in vinden Spacebattles met een dozijn Battlestars
Maar liever geen sequels.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:37:24 #77
184465 Migue
Sensuele man
pi_71554104
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:12 schreef KirkLazarus het volgende:
Wat denken we hiervan?
[..]

[..]

[..]

http://ca.eonline.com/ube(...)t_of_battlestar.html
http://io9.com/5322385/olmos-the-plan-wont-be-the-last-bsg-movie

Het klinkt niet echt serieus... maar toch.
Kan ie mooi samen met Richard Hatch produceren.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:42:22 #78
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71554169
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:28 schreef PPL het volgende:

[..]

Mmm... maakt mij toch wel een beetje nieuswgierig.
En dan knippen ze naar een shot van zombie Roslin die uit haar graf kruipt. Start credits.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71559521
ook over het verhaal na de landing op aarde kan natuurlijk nog veel verteld worden. Na de uitzending destijds werden er hier wel een aantal geinige ideeën gepresenteerd
pi_71559614
Een sequel zou schandalig zijn. Ik zie nog wel wat films van de serie afspinnen. Maar laat het daar in godsnaam bij blijven.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:33:24 #81
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71559616
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:30 schreef planethugo het volgende:
ook over het verhaal na de landing op aarde kan natuurlijk nog veel verteld worden.
Ik zit echt niet te wachten op Apollo treurend om Dee en Starbuck in een hutje op de hei gehuld in niets dan een lendedoe...

*lichtje gaat branden*

*ziet Apollo in niets dan lendedoekje voor zich*

*kwijl...*

OK never mind, laat maar komen die handel!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71786531
Even een TVP want wij zijn de hele serie aan het kijken. We zijn in seizoen twee, en ik vind het nu al jammer dat er maar 4 zijn gemaakt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71809767
De soundtrack van S4 is idd geweldig zeg. .

Weet iemand of er plannen zijn om de 4 CD's te bundelen in een mooie box ofzo? Zou een mooi moment zijn om ze eens legaal aan te schaffen. .
pi_71819009
Net Razor binnengekregen van Bol, maar 6,99¤

Bij deze mag BREIN alvast ge-airlocked worden met die 2min durende spamboodschap aan het begin
pi_71819219
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:

Bij deze mag BREIN alvast ge-airlocked worden met die 2min durende spamboodschap aan het begin
Yep, belachelijk: Betaal je er goedverdoeme nog voor krijg je die shit van Brein ook nog te zien.
pi_71837412
Ik had de extended edition nog niet gezien, deze bevat een stuk meer gore dan die op tv uitgezonden is.
SPOILER
  donderdag 13 augustus 2009 @ 01:22:32 #87
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71837894
Columbia is down, O my Gods, Columbia is down!!!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:20:15 #88
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_71859458
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:

Dat is voor mij ook de reden waarom ik niet meer in Nederlandse winkels of webshops mijn DVD's koop...
Laat ze maar verrekken met die achterlijke brein filmpjes, ik bestel ze wel legaal bij play.com, vaak nog velen malen goedkoper ook...
MaxiTitan City
pi_71860344
Play is inderdaad niet duur, maar accepteren ze inmiddels ook wat anders dan creditcards? Dat is nou net het enige wat ik niet heb. Paypal bijvoorbeeld.

http://www.play.com/DVD/D(...)Box-Set/Product.html
pi_71860458
Koe-le-re. Wat een gave box. .
pi_71862107
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:54 schreef Jarno het volgende:
toch, alleen 125 euro s
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_71864583
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:54 schreef Jarno het volgende:
http://www.theimportforums.com/viewtopic.php?p=460039#p460039

^daar staan foto's van de amerikaanse blu-ray box. Nog iets mooier (en duurder.
pi_71867144
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

toch, alleen 125 euro s
Ja voor alle seizoenen, is echt niet duur hoor
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:29:30 #94
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71867402
Over een tijdje wordt die shit 2e hands verkocht, en dan koop ik het wel. Heb alle eps toch nog vers in mijn hoofd
opgezegd@fok.nl
pi_71868278
Battlestar an sich is iig nog niet dood
http://scifiwire.com/2009/08/confirmed-bryan-singer-to.php
pi_71868361
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:29 schreef dapluiz het volgende:
Battlestar an sich is iig nog niet dood
http://scifiwire.com/2009/08/confirmed-bryan-singer-to.php
Mwoch. Kan ik nog niet echt warm van worden eigenlijk.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:24:35 #97
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71871244
Alweer een reimagining
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:44:32 #98
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71876764
Misschien kan de re-imagining ge-reimanigend (spelfouten: boeien) worden zodat we uitkomen op een cheasy 80's show met vliegende motoren
opgezegd@fok.nl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:31:39 #99
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71878016
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef FoXje het volgende:
Misschien kan de re-imagining ge-reimanigend (spelfouten: boeien) worden zodat we uitkomen op een cheasy 80's show met vliegende motoren
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:50:24 #100
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_71878579
oei, met die vervelende padvindertjes...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:14:52 #101
248295 TDHS
2 hoog achter
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:51:07 #102
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_71880183
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:56 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Ja voor alle seizoenen, is echt niet duur hoor
Wel als je de eerdere 3 seizoenen al hebt gekocht zoals de meeste mensen...
Het enige wat ik nu aan het overwegen ben is om de blu-ray box aan te schaffen, maar die is nog een stukje duurder.
link

~150 euro
MaxiTitan City
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:34:15 #103
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71882165
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En je kleding wordt wit van tijdreizen
pi_71882709
Ja, en dan moet Muffit ook weer terugkomen.

Maar die DVD box ziet er wel goed uit. En ik heb alleen seizoen twee op DVD, dus dan valt de prijs nog mee. Een beetje dan.
- Steven Wright
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:17:11 #105
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_71943005
laatste disc gekeken KUT, Hoere!!! Tering!!, BSG is klaar en ik vond het een kuteinde!

Het hele tempo van die heerlijk serie wordt in 3 laatste ep's helemaal naar de tering geholpen

Ik wil meeeeer!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_72019179
Voor wie zelf een fleetbattle wilt naspelen is er X3: terran conflict BSG mod.

pi_72019295
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:14 schreef TDHS het volgende:
http://perezhilton.com/20(...)-battlestar-director

Leuke combi. Ben benieuwd.

Ronald Moore schijnt weer als producer te fungeren en misschien dat hij het script ook schrijft. Het is niet uitgesloten dat het een soort van vervolg wordt op tos.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:39:14 #108
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_72022002
Ze kunnen toch gewoon BSG: The Second Coming als uitgangspunt nemen?
pi_72022573
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Ze kunnen toch gewoon BSG: The Second Coming als uitgangspunt nemen?
is de second coming datgene wat Richard Hatch in elkaar heeft gedraaid? zag er best goed
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:08:51 #110
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_72023098
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:55 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

is de second coming datgene wat Richard Hatch in elkaar heeft gedraaid? zag er best goed
Klopt. Daarin wordt gedaan als Galactica 1980 nooit is gebeurd en ze Aarde dus nooit gevonden hebben, maar zich wel op een andere leefbare planeet hebben gevestigd en een hele nieuwe beschaving hebben opgebouwd. Een hele nieuwe generatie verder draait Galactica doelloos haar rondjes rond die planeet en staat op het punt om afgedankt te worden, maar net als de Presidente op bezoek komt voor de decommissioning ceremony vallen de Cylons weer aan en begint het spiel weer opnieuw.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:52:16 #111
184465 Migue
Sensuele man
pi_72024710
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:08 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Klopt. Daarin wordt gedaan als Galactica 1980 nooit is gebeurd en ze Aarde dus nooit gevonden hebben, maar zich wel op een andere leefbare planeet hebben gevestigd en een hele nieuwe beschaving hebben opgebouwd. Een hele nieuwe generatie verder draait Galactica doelloos haar rondjes rond die planeet en staat op het punt om afgedankt te worden, maar net als de Presidente op bezoek komt voor de decommissioning ceremony vallen de Cylons weer aan en begint het spiel weer opnieuw.
Bijna goed Het verhaal wat je nu vertelt is het plot van Bryan Singer en Tom DeSanto's eerste poging een Battlestar Galactica remake te maken
pi_72069549
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:52 schreef Migue het volgende:

[..]

Bijna goed Het verhaal wat je nu vertelt is het plot van Bryan Singer en Tom DeSanto's eerste poging een Battlestar Galactica remake te maken
Waren de props en een aantal sets indertijd al niet gemaakt? Ze waren er best al ver mee, maar 9/11 heeft toen roet in het eten gegooid.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:06:27 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_72070319
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:34 schreef kriele het volgende:

[..]

Waren de props en een aantal sets indertijd al niet gemaakt? Ze waren er best al ver mee, maar 9/11 heeft toen roet in het eten gegooid.
Ja, concept arts en de eerste sets en modellen waren al in elkaar gezet.
Zal ongetwijfeld weer uit de kast worden gehaald.

Singer's CIC voor Galactica.

Zie deze post van ondergetekende, over het Galactica project van Bryan Singer.
pi_72070366
Leuk. De Enterprise re-imagined.
pi_72074869
Vond het juist wel realistisch dat er geen glazen raampje in zat maar dat het allemaal in het midden van de Battlestar werd geregeld. Deze CIC vind ik niets en tactisch gezien ook niets, 1 nuke en einde BS.
pi_72075539
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:54 schreef Aneurism het volgende:
Vond het juist wel realistisch dat er geen glazen raampje in zat maar dat het allemaal in het midden van de Battlestar werd geregeld. Deze CIC vind ik niets en tactisch gezien ook niets, 1 nuke en einde BS.

Die zou toch shields krijgen?

Geata: port shields at 30% captain!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:46:49 #117
87680 Mirel
pi_72077453
Raar dat er in feite nu een 2e re-imagining komt. In m'n hoofd blijft Moore's BSG de 'echte', ookal is het eigenlijk de lame 70's versie.
pi_72089758
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:46 schreef Mirel het volgende:
Raar dat er in feite nu een 2e re-imagining komt. In m'n hoofd blijft Moore's BSG de 'echte', ookal is het eigenlijk de lame 70's versie.
komt er een 2de versie of hoe zit het nu
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:14:43 #119
87680 Mirel
pi_72090370
Die nieuwe film van die andere makers die stopten met 9/11 is dit uitgangspunt toch?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 01:07:01 #120
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72160442
  donderdag 17 september 2009 @ 20:07:28 #121
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72851392
pi_72852231
Wanneer wie nu?
  donderdag 17 september 2009 @ 21:58:04 #123
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72856555
The plan: hebben!!!!
opgezegd@fok.nl
  donderdag 17 september 2009 @ 23:20:25 #124
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_72860803
OMGWTFBBQ!!!1!!111!!1!!!!1 !!!!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 september 2009 @ 08:04:41 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_72865412
Wanneer?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 september 2009 @ 08:04:58 #126
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_72865415
-edit-
dubbel
pi_72865462
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wanneer?
Ik las dit op wiki:
quote:
The film will premiere exclusively on DVD, Blu-ray and digital download on October 27, 2009. It is tentatively scheduled to air in November 2009 on Syfy.
Dus op zich is het logisch dat eventuele DVD box art nu bekend wordt ofzo. Neemt niet weg dat ze mensen die zomaar een dergelijk plaatje zonder hoe-wat-waarom posten gewoon op moeten knopen. .
pi_73104370
Vannacht de laatste 2 afleveringen bekeken. Einde was wel redelijk. Beter iig dan andere topseries van de afgelopen paar jaar waar gewoon snel een einde aan geschreven moest worden omdat de serie gecancelled werd.

Ik snap echter een paar dingen nog niet.

Sharon/Boomer was verbaast dat Hera die projecties kon zien. Een Cylon-eigenschap kennelijk. Maar waarom kon Baltar die projectie van zijn huis aan het water op Caprica van die six wel zien in het begin van de serie??

En hoe zit het met die beacon die ze eerst vonden die de Cylons ziek maakte die zgn. door de 13th colonie was achtergelaten? Het was immers colonial-techniek, maar the 13th colony waren cylons? En voor wie was het bedoeld? Lijkt me immers niet dat de 13th colony Cylons de andere Cylons wilden afmaken en zelf colonial techniek gebruikten?

En een vraag over een aparte episode:
En hoe zit het met die zwarte piloot die eerst gevangen zat, ontsnapte in een raider en uiteindelijk bij de vloot aankwam? Hoe heeft hij die vloot gevonden? En wat hebben ze uiteindelijk met hem gedaan?
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:42:17 #129
87680 Mirel
pi_73105082
Originele Colony misschien. En Baltar was beinvloed door zijn persoonlijke Six, die meer een engel is ofzo
pi_73105456
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:07 schreef Marble het volgende:
[ afbeelding ]
Adama met hoed.... is dat al eerder te zien geweest of willen ze 'm nu plots dezelfde stijl meegeven als z'n vader in Caprica
pi_73105694
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:58 schreef planethugo het volgende:

[..]

Adama met hoed.... is dat al eerder te zien geweest of willen ze 'm nu plots dezelfde stijl meegeven als z'n vader in Caprica
Dat is Cavil
pi_73118626
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:08 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat is Cavil
verrek

maar zo lijkt ie toch wel op Adama
pi_73122903

pi_73123022
Mogen die dingen over de laatste afleveringen misschien in spoilertags?
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:22:59 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73123421
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Mogen die dingen over de laatste afleveringen misschien in spoilertags?
Alles wat in de US is uitgezonden wordt in de US-topics niet in spoilertags gezet.
Lezen op eigen risico dus.
pi_73125010
quote:

daar is blijkbaar een hele reeks van...
http://myroommatethecylon.com/

Wel geinig gemaakt
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:44:53 #137
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73127686
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]

Plasterk is een cylon. Dat verklaart een hoop.
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:45:51 #138
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_73129131
Ik heb nu net box 4 gekocht dus ik ga vanavond beginnen aan een zolang mogelijke zit van het complete seizoen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_73176104
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Alles wat in de US is uitgezonden wordt in de US-topics niet in spoilertags gezet.
Lezen op eigen risico dus.
Oh, ik had niet door dat dit een US-topic was. Waarom staat het niet in de titel ofzo?
Het Nederlandse topic is volgens mij ook redelijk dood.

Ach ja, wij zijn toch al in seizoen 4 bezig dus binnenkort weet ik alles ook.
pi_73196900
Is het überhaupt ooit in Nederland uitgezonden afgezien van het eerste seizoen? Ik weet datVeronica ermee bezig was, maar het niet meer heeft doorgezet, toch?
  maandag 28 september 2009 @ 22:48:56 #141
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_73197048
Alleen de eerste twee seizoenen als ik mij niet vergis.
  dinsdag 29 september 2009 @ 06:33:44 #142
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_73201432
SCI-FI channel heeft de eerste 3 uitgezonden en is sinds vrijdag weer met s1 eps 1 begonnen (daarom heb ik s4 gekocht zaterdag )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:00:35 #143
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_73207789
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 06:33 schreef wdn het volgende:
SCI-FI channel heeft de eerste 3 uitgezonden en is sinds vrijdag weer met s1 eps 1 begonnen (daarom heb ik s4 gekocht zaterdag )
Wel een beetje zwak van SciFi hoor.
Ik had mij juist verheugd om nog eens goed te gaan zitten voor de finale.
Toch wat anders dan kijken op je PC.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:49:40 #144
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73826789
De dvd- en bluray-rips van The Plan zijn uit!
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73827092
~!@~!@

m'n slaap wat doe je
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:59:48 #146
53267 TC03
pi_73827218
Top.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:06:49 #147
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73827486

Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:07:27 #148
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73827518
oh-ooh
pi_73827957
Eerste 15 minuten:

oh.. frak..

Het is BSG Met nieuwe soundtrack

[ Bericht 3% gewijzigd door Cerbie op 18-10-2009 23:41:23 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:32:02 #150
184465 Migue
Sensuele man
pi_73828490
Kut, moet ik nog tot zondag wachten
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:56:12 #151
92771 Un4
War....
pi_73829379
Net gezien, niets wereldschokkend maar wel een leuk kijkje in de uitvoering van het plan dat de Cylons in het begin hadden.

Maar wel geweldig om weer eens wat nieuw BSG materiaal te zien!
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_73830420
idd, wel leuk.. meer niet..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_73830659
Mooi om te zien, maar inderdaad weinig wereldschokkends. Ik had er meer van verwacht, maar het was zeker niet slecht.

En de muziek blijft natuurlijk goed.
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:14:28 #154
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73830889
Noooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu helemaal niks geen BSG meer
  maandag 19 oktober 2009 @ 02:03:23 #155
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73831541
Niet echt heel bijzonder eigenlijk nee, hoewel the distruction of the colonies wel mooi in beeld werd gebracht .
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:44:22 #156
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_73836021
Even het topic mijden dus.
Vanavond thuis de downstream snelheid maar eens gaan bekijken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:47:00 #157
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73836083
Best vreemd om BSG met boobies te zien. Helaas geen Six of Eight
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 11:35:19 #158
9859 crew  Karina
Woman
pi_73837301
Vanavond maar even "aanzetten"
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:02:28 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73838249
Eerste 34 minuten bekeken en maar even afgezet.
Tot nu toe mosterd na de maaltijd met veel gerecycled beeldmateriaal en slechte CGI op momenten.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:35:24 #160
87680 Mirel
pi_73839280
BSG releases hadden altijd kutkwaliteit, ook de 720p versies. Dat was dan te overzien, omdat het van een tv werd geript, maar van een bluray dvd verwacht ik toch wel wat beters. Of zit die grainfilter er standaard in?
pi_73839441
In alle BSG releases zit een grain filter.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:06:59 #162
87680 Mirel
pi_73842927
Bij 1 uur 30 min is een stukje met Cavil en Tyrol en er staat 280 days after destruction of the colonies. Was Cavil toen niet allang ontdekt?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:23:56 #163
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73843637
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:06 schreef Mirel het volgende:
Bij 1 uur 30 min is een stukje met Cavil en Tyrol en er staat 280 days after destruction of the colonies. Was Cavil toen niet allang ontdekt?
Dat dacht ik eigenlijk ook, maar volgens deze timeline niet:
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Timeline_-_Season_2_(RDM)
pi_73854417
Simon heeft trouwens meer tekst in The Plan dan in de rest van BSG bij elkaar
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:37:02 #165
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_73862885
Net gekeken (heb de afgelopen maanden de hele serie herkeken, iedere dag 1 aflevering en gister was de finale, dus vandaag tijd gemaakt voor the plan). Leuke film, leuke informatie, vooral over Cavill, Simon en Samuel. Maar niet bepaald standalone. Is eigenlijk alleen te volgen als je de serie kent, wat op zich wel jammer is.

Miste alleen Tory en Three in het verhaal, afgezien van het begin...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_73870215
Ik miste wel meer in The Plan. Voor mijn gevoel had het wel 9 uur kunnen duren ipv krap 2. Wel erg leuk, ik vreet gewoon alles wat BSG is en dit dus ook. Het ging opeens wel hard van 50 days after naar 250 days after (oid). Dat zijn grote gaten in de timeline. Het was toch voornamelijk het verhaal van number one.
pi_73879207
Wat hadden ze de lijdensweg kunnen verkorten als
SPOILER
Ik had graag meer van de Cylon's reactie gezien op Pegasus, New Caprica etc. Vond het wel goed verder, ben sowieso wel een Cavil fan
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:40:56 #168
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_73892330
Niet te flauw, The Plan. Tieten, piemels, verbrande lijken
opgezegd@fok.nl
pi_73918525
Zometeen The Plan checken, tvp dus
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:19:11 #170
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_73968267
Op een of andere manier vind ik de 'verhalen' van die hybrid uitstekend bij het verhaal passen, echt zo'n mens machine monoloog over logs, sensordata, status reports enz met zo nu en dan een menselijke 'touch' erdoor - end of line.
MaxiTitan City
pi_73969009
Hybrid

Hybrid utterances, waarschijnlijk geupdate zodra The Plan officieel uit is (morgen).
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:41:35 #172
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_73976261
Ik vond The PLan wel grappig, maar ik ga hem echt niet kopen. Er is vrij weinig nieuw materiaal, en al helemaal geen nieuw materiaal van Adama, Apollo, Starbuck, of Tigh. Alleen die Cylon Neger en die enge Cavil.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:20:30 #173
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_74010222
Toch nog even een paar leuke plaatjes van Starbuck. Gewoon omdat het leuk is:

zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:02:19 #174
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_74013913
Zo ook maar eens kijken, was The Plan al helemaal vergeten
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_74020312
zojuist gekeken en vond er vrij weinig aan. Het kijkt lekker weg omdat het BSG is maar verder was ik niet echt onder de indruk van de matige effects, matige montage, matige acteerprestaties en het verhaal zelf kwam me iets te geforceerd over. Het was duidelijk allemaal achteraf bedacht.

Ik had meer verwacht dat er ook meer van het plan van de cylons voor de oorlog aan bod kwam
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:58:13 #176
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_74027471
Geinig, vooral de aanval op de kolonieën, maar niet meer dan dat.
Leuk om bepaalde dingen eens vanuit een ander perspectief te zien.
Totaal niet te volgen wanneer je geen junkie bent zoals met mij zo velen in deze topic reeks.
Ik ben bang dat dit geen goede kritieken gaat opleveren die meerdere telefilms kan rechtvaardigen.
Daarentegen... wat kan er nog meer meer verteld worden?
Caprica okay, maar wat kan er nog gezegd worden over de BSG tijdslijn zonder de serie geweld aan te doen?

Veelzeggend: Ik vond de 9 minuten preview van 'V' pakkender dan 'The Plan' van bijna twee uren.
  zondag 25 oktober 2009 @ 00:45:36 #177
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74031997
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:20 schreef pdiscs het volgende:
Toch nog even een paar leuke plaatjes van Starbuck. Gewoon omdat het leuk is:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
.
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:12:15 #178
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_74035974
Dit was dan wel weer mooi...
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:35:41 #179
184465 Migue
Sensuele man
pi_74072458
Het viel wel flink tegen ja. Leuk voor de achtergrond, want daar speelde het zich ook af, maar erg veel toegevoegde waarde heeft het nu ook weer niet. Ik denk dat we het maar moeten zien als een cadeautje voor de fans.
Is het trouwens slecht van mij dat ik ontzettend hard moest lachen toen Cavil John neerstak? Want dat was echt zó gruwelijk vals dat ik niet meer bij kwam van het lachen.
pi_74089502
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:12 schreef PPL het volgende:
Dit was dan wel weer mooi...
[ afbeelding ]
Then go to your window and look up, they're as big as frakking asteroids!
pi_74091672
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:35 schreef Migue het volgende:
Het viel wel flink tegen ja. Leuk voor de achtergrond, want daar speelde het zich ook af, maar erg veel toegevoegde waarde heeft het nu ook weer niet. Ik denk dat we het maar moeten zien als een cadeautje voor de fans.
Is het trouwens slecht van mij dat ik ontzettend hard moest lachen toen Cavil John neerstak? Want dat was echt zó gruwelijk vals dat ik niet meer bij kwam van het lachen.
mee eens ik had ook liever het hoe en waarom wat meer verklaard zien worden
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:33:41 #182
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74097130
Matig tot slecht.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:44:56 #183
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74129534
No more mr Nice Gaius!! . .

Ik weet niet of ik nou lage verwachtingen had, maar ik vond het toch gewoon leuk om weer even "op Galactica" te zijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:46:25 #184
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74129605
zooo ben nu bij s3e14. Vindt het nog steeds schijt irritant dat ik nergens seeders heb gevonden voor de mini serie die ervoor zat en nog steeds schijt irritant dat ik laatste ep. van s2 niet heb kunnen binnen halen

voor de rest een puike serie met behoorlijk cgi voor een tv serie
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:47:09 #185
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74129640
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:46 schreef Knuffelzacht het volgende:
zooo ben nu bij s3e14. Vindt het nog steeds schijt irritant dat ik nergens seeders heb gevonden voor de mini serie die ervoor zat en nog steeds schijt irritant dat ik laatste ep. van s2 niet heb kunnen binnen halen
Gratis kijken en dan nog klagen ook .
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:49:07 #186
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74129738
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:47 schreef Marble het volgende:

[..]

Gratis kijken en dan nog klagen ook .
kom op je bent hollander of niet en ondanks dat het gratis is kan ik het toch nog steeds schijt irritant vinden??
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:27:28 #187
87680 Mirel
pi_74131476
waaaaaa heb je de season finale van S2 niet gezien. Gek. Zoek een private tracker.
pi_74132076
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:27 schreef Mirel het volgende:
waaaaaa heb je de season finale van S2 niet gezien. Gek. Zoek een private tracker.
dit of zoek eens beter, ik ben er vrij overtuigd van dat dat ding nog ergens rondzwerft
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:15:12 #189
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74135521
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit of zoek eens beter, ik ben er vrij overtuigd van dat dat ding nog ergens rondzwerft
Zijn zat goede torrents idd
  woensdag 28 oktober 2009 @ 05:56:45 #190
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74137751
torrents genoeg te vinden die hem allemaal "healthy" vinden maar kan hem niet binnen halen. Gelukkig genoeg flashbacks vanuit s3 naar finale s2 dus het is goed te volgen (heb overigens wel deel 1 gezien van de laatste 2 dus dat scheelt een hoop). wie weet vraag ik ik wel battalestar galactica serie voor kerst.. zou anders toch niet weten wat ik moet vragen haha
pi_74137966
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef k_i_m het volgende:
No more mr Nice Gaius!! . .

Ik weet niet of ik nou lage verwachtingen had, maar ik vond het toch gewoon leuk om weer even "op Galactica" te zijn .
Dit dus. Al zou het een 3 uur durend verslag zijn van Gaeta die Roslin oraal pleziert.
pi_74150268
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit dus. Al zou het een 3 uur durend verslag zijn van Gaeta die Roslin oraal pleziert.

Van alle vrouwelijke figuren, dan de kale pakken
Liever athena of six
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:43:30 #193
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74150401
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Van alle vrouwelijke figuren, dan de kale pakken
De hybrid is ook kaal en vrouwelijk
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:24:31 #194
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74151923
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 05:56 schreef Knuffelzacht het volgende:
torrents genoeg te vinden die hem allemaal "healthy" vinden maar kan hem niet binnen halen. Gelukkig genoeg flashbacks vanuit s3 naar finale s2 dus het is goed te volgen (heb overigens wel deel 1 gezien van de laatste 2 dus dat scheelt een hoop). wie weet vraag ik ik wel battalestar galactica serie voor kerst.. zou anders toch niet weten wat ik moet vragen haha
Kijk es op isohunt
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:16:46 #195
87680 Mirel
pi_74153871
Zoek een private tracker. Het schijnt dat mensen over die zin heen lezen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:13:10 #196
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74162392
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:24 schreef Klummie het volgende:

[..]

Kijk es op isohunt
dat ik die vergeten ben kijken of het me daar wel lukt thans
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:35:50 #197
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74168613
Wat een butt product, dat "the Plan". De tieten waren wel ongeveer het hoogtepunt, ik zie liever een vervolg en een Caprica
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:52:23 #198
87680 Mirel
pi_74171993
Yep, ben het eens met m'n laatste post
pi_74172837
in caprica zaten ook al tieten. Misschien is het beter om de hele serie eerst op dvd uit te brengen

Ik stoorde me vooral aan de montage in the plan. De shots die we al konden werden even snel tussen nieuwe shots in gemonteerd en dat moest dan net lijken alsof het allemaal achter elkaar gebeurde. Nee, helaas weinig overtuigend
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:05:37 #200
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_74176438
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wat een butt product, dat "the Plan". De tieten waren wel ongeveer het hoogtepunt, ik zie liever een vervolg en een Caprica
Tja... een vervolg.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Hoe zij al nomaden over de Aarde trekken en ruzie maken met Neanderthalers?
pi_74176460
Een vervolg moet er echt NOOIT komen. Hooguit wat meer The Plan-achtige background films, maar die moeten dan wel beter uitgevoerd worden.

Caprica heb ik wel een goed gevoel over.
pi_74201182
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:07 schreef Jarno het volgende:
Een vervolg moet er echt NOOIT komen. Hooguit wat meer The Plan-achtige background films, maar die moeten dan wel beter uitgevoerd worden.

Caprica heb ik wel een goed gevoel over.

*ril*
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:25:26 #203
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74453405
EINDELIJK the pilots gezien grappig dat baltar bij toeval een cylon van het schip heeft laten gooien
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:51:26 #204
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74454365
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

*ril*
Starbuck op die planeet was dan wel weer cool!

En toen ik klein was vond ik zelfs dit vet

opgezegd@fok.nl
pi_74501452
ik had toch wel gehoopt dat er wat meer vragen worden beantwoord in the plan.
  zondag 8 november 2009 @ 13:37:40 #206
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74504853
the plan dat is voor NA seizoen 4 of kan je die ook tussendoor kijken??
  zondag 8 november 2009 @ 13:39:56 #207
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_74504926
Ik zou hem als laatste kijken al valt hij chronologisch in Seizoen 1.
  zondag 8 november 2009 @ 13:50:27 #208
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74505242
en die film caprica??
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 november 2009 @ 13:52:46 #209
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74505294
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:39 schreef PPL het volgende:
Ik zou hem als laatste kijken al valt hij chronologisch in Seizoen 1.
Niet waar. De ontdekking van Cavil is in Lay Down Your Burdens pt. II
(met daaraan gekoppeld het uit een airlock gooien van beide Cavils)
Dus The Plan moet je sowieso NA seizoen 2 kijken, al sluit ik inderdaad bij je aan dat hij prima als laatste te bekijken is
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 november 2009 @ 13:55:02 #210
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74505354
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef Knuffelzacht het volgende:
en die film caprica??
Caprica is een pilot van een spin-off serie die momenteel in productie is. Deze speelt zich voor (zo'n 50 jaar dacht ik) alles van BSG af.
Maar aangezien naast de pilot nog verder niets uitgezonden is zou ik met het bekijken van Caprica wachten tot je heel BSG hebt gezien.
Misschien dat als Caprica compleet is het andersom zou kunnen, maar momenteel gaat dat dus nog niet
  zondag 8 november 2009 @ 13:55:44 #211
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_74505375
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef Knuffelzacht het volgende:
en die film caprica??
Caprica is een pilot voor een nog te komen serie.
Deze serie speelt zich zon 50 jaar vóór BSG af en staat verhaaltechnisch los van BSG.
De series delen wel hetzelfde 'universe'.

Je kan deze serie dus oppikken wanneer je wilt.
Maar ik persoonlijk zou eerst BSG helemaal afmaken.
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dus The Plan moet je sowieso NA seizoen 2 kijken, al sluit ik inderdaad bij je aan dat hij prima als laatste te bekijken is
Je hebt gelijk.
Foutje... bedankt.
  zondag 8 november 2009 @ 13:56:13 #212
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74505392
spanks voor de tips
  zondag 8 november 2009 @ 14:17:20 #213
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_74505984
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Als je The Plan na seizoen 2 kijkt, dan spoiler je een heleboel voor jezelf, bijvoorbeel de Final Five Dus ik zou echt aanraden pas te kijken na seizoen 3. Of eigenlijk gewoon pas op het eind; just to be sure.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 november 2009 @ 14:21:29 #214
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74506134
Je hebt inderdaad gelijk Zhenar
Daar had ik niet eens bij stilgestaan
pi_74532552
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 05:56 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ik heb een paar weken terug de hele serie incl. Minisodes van usenet gedownload. Het meeste was toen 80 dagen oud, dus met een beetje goede newsserver kan je alles nog in BluRay binnenhalen.

Heb alles in een maand gekeken ofzo (seizoen per week ) en gisteren The Plan gekeken, maar ik lees nu hier dat er nog een pilot/tv-film is?
Get it and Bet it
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 november 2009 @ 09:53:07 #216
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74532803
Nogmaals dan de juiste volgorde

BSG:
Miniseries (deel 1 en 2)
Seizoen 1
Seizoen 2
The Resistance Webisodes
Seizoen 3
Razor Flashbacks
Razor
Seizoen 4 (eerste gedeelte)
The Face of the Enemy Webisodes
Seizoen 4 (twee gedeelte)
The Plan
  maandag 9 november 2009 @ 19:55:10 #217
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74551322
  maandag 9 november 2009 @ 20:04:51 #218
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74551680
deze van starbuck is beter

zondag 15 november 2009 @ 19:50:47 #219
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74723890
klaar met seizoen 4

wat moet ik nu met mijn vrije tijd?
  zondag 15 november 2009 @ 19:53:43 #220
87680 Mirel
pi_74723999
Wanken op je avatar.
pi_74724021
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:50 schreef Knuffelzacht het volgende:
klaar met seizoen 4

wat moet ik nu met mijn vrije tijd?
Alles nog een keer kijken

Ik zit nog op seizoen 4 te wachten. Heb de eerste 3 seizoenen er veel sneller doorgejaagd dan ik had gedacht
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 15 november 2009 @ 20:17:22 #222
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74725014
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Wanken op je avatar.
ja maar ik heb niet zo slurfje waar ik op kan wanken.
  zondag 15 november 2009 @ 20:21:21 #223
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74725180
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:54 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Alles nog een keer kijken

Ik zit nog op seizoen 4 te wachten. Heb de eerste 3 seizoenen er veel sneller doorgejaagd dan ik had gedacht
zit er over te denken om hem orgineel te kopen
  zondag 15 november 2009 @ 21:10:38 #224
87680 Mirel
pi_74727803
Stop iets ergens in dan
  donderdag 31 december 2009 @ 05:05:03 #225
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_76252178
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:04:23 #226
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_77458838

Good Times!

Zucht....
pi_77458874
wat een baas is het ook met die snor ik mis bsg maar gelukkig is caprica begonnen
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:00:46 #228
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_77464501
GVD wat was het toch een beeer van een serie....damnzzzz

ga nu ep02 van Caprica loeren, die is inmiddels gepost
pi_77466370
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:04 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]

Good Times!

Zucht....
Awwww men!
  zondag 31 januari 2010 @ 14:23:38 #230
22273 Dizer
Save the beard!
pi_77477076
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:04 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]

Good Times!

Zucht....
Kut helemaal aan de kippenvel hier als ik dit zie
Ik mis deze serie echt als geen ander.

Zo zin om alles nog een keer te kijken!
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 1 februari 2010 @ 12:32:21 #231
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_77508684
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:23 schreef Dizer het volgende:

[..]

Kut helemaal aan de kippenvel hier als ik dit zie
Ik mis deze serie echt als geen ander.

Zo zin om alles nog een keer te kijken!
Dizer,

Wellicht moet je caprica ook gaan kijken

Ik ben al met de 3de rerun bezig van BSG
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:05:41 #232
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_77587655
Is Caprica een beetje goed?

Ben altijd beetje huiverig voor spin-offs, t wordt zelden net zo goed als de originele serie, en BSG was echt f*cking goed!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_77589161
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:05 schreef .Cake. het volgende:

Ben altijd beetje huiverig voor spin-offs, t wordt zelden net zo goed als de originele serie, en BSG was echt f*cking goed!
ik vind caprica goed, teminste, zover ik kan beoordelen binnen 2 eps. BSG was beter, maar daar kon ik ook weinig over zeggen na 2 eps. even afwachten dus
<hr>
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:29:38 #234
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_77591179
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

BSG was beter, maar daar kon ik ook weinig over zeggen na 2 eps. even afwachten dus
Nou... na de eerste twee afleveringen (miniseries) was ik om hoor!
Eerlijk gezegd vond ik 33 dan wel weer 'lastig' daarna om het totale oordeel op te baseren.
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:31:20 #235
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_77591258
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:05 schreef .Cake. het volgende:

Ja, Caprica is (vooralsnog) erg goed. Veel belovend, door de ontwikkeling van de Cylons
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:36:42 #236
22273 Dizer
Save the beard!
pi_77593756
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Baltar het volgende:

[..]

Dizer,

Wellicht moet je caprica ook gaan kijken

Ik ben al met de 3de rerun bezig van BSG
Ik heb Caprica binnen. Maar heb geen zin om 2 episodes te kijken en te wachten. Ik merk het nu met V. 4 afleveringen en moet nu weer wachten. Je raakt je connectie met de serie op deze manier!
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 15:39:59 #237
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77593878
Ik snap de tijdlijn van Caprica niet helemaal. Volgens mij duurde het iets van 60 jaar na het begin van de eerste Cylons dat de hele oorlog begon. Zo oud was Adama toch niet in de serie?
Carpe Libertatem
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 15:45:55 #238
9859 crew  Karina
Woman
pi_77594130
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik snap de tijdlijn van Caprica niet helemaal. Volgens mij duurde het iets van 60 jaar na het begin van de eerste Cylons dat de hele oorlog begon. Zo oud was Adama toch niet in de serie?
Nou hij was toch zeker over de 60 en dat jochie is nu nog geen 10 gok ik? Dus het klopt wel hoor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77594395
De dag dat de oorlog begon zou Adama toch met pensioen gaan?
Dan zal hij wel rond de 70 zijn geweest denk ik.
pi_77594767
ze noemen 'm niet voor niets the old man
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 16:11:28 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77595066
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:45 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou hij was toch zeker over de 60 en dat jochie is nu nog geen 10 gok ik? Dus het klopt wel hoor.
Volgens deze wiki is hij 73 aan het einde van de serie.

Dan klopt het met de tijd in de ruimte allemaal wel ja.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 20:17:08 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77604565
Ik weet al waarom ik in de war was. BSG begint natuurlijk niet bij de eerste Cylon-oorlog. Caprica speelt zich af zes jaar voor de eerste.
Carpe Libertatem
pi_77604593
Wel wazig dat hij zo'n jong kind heeft. Lee is namelijk 30-35 ongeveer....
pi_77604807
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Dat kind in Caprica is de oude Adama in BSG.
pi_77604850
Met 'kind' doel ik op Lee Adama.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:04:19 #246
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_78345269
quote:
Lee is niet eens de jongste, maar Zak...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:38:02 #247
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79616591
Weet iemand waar ik voor een zacht prijsje (een box van) alle seizoenen kan bestellen met engelse ondertiteling?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:39:03 #248
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_79616627
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:38 schreef MissMSX het volgende:
Weet iemand waar ik voor een zacht prijsje (een box van) alle seizoenen kan bestellen met engelse ondertiteling?
dan kijken we die wel @your place
pi_79632018
Ik was begonnen laatst met Caprica maar had het gevoel dat ik BSG echt moest zien eer ik iets echt zou gaan snappen van Caprica en ik moet zeggen, elk vrij moment dat ik tot nu toe heb zit ik BSG te kijken . Ben nu aan het begin van seizoen 3 en begin haast bedroefd te worden dat ik nu al over de helft ben .
Maar wat een fantastische serie zeg, gelijk aan verslaafd geraakt.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:52:32 #250
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79632089
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef Xaobotnik het volgende:
Met 'kind' doel ik op Lee Adama.
Waar heb je het in godsnaam over?

Joseph Adama = vader van William (Bill) Adama = vader van Lee Adama. Wat valt er niet te begrijpen?
pi_79632395
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over?

Joseph Adama = vader van William (Bill) Adama = vader van Lee Adama. Wat valt er niet te begrijpen?
Daar heeft hij het toch helemaal niet over

Het is wel duidelijk wat hij bedoeld, William is in Caprica een kind van een jaar of 14 en dat is 58 jaar voor de val. In BSG is hij dus (14+58) 72 jaar.
Lee is ergens in de 30. William werd dus pas vader van Lee toen hij de 40 gepasseerd was. En dat is nog zijn oudste zoon, toen hij Zak kreeg was hij al rond de 50.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 00:14:38 #252
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79632819
Ik word binnen 2 weken pappa, ben dik 41. Wat is je punt?
pi_79633017
Volgens mij is hij in Caprica wel iets jonger dan 14, zeiden ze niet een keer 11? Dat kan toch allemaal best.
pi_79633326
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik word binnen 2 weken pappa, ben dik 41. Wat is je punt?
Ouwe!

Het was het punt van Xaobotnik. Ik vind het opvallender dat hij al dik in de 70 zit ten tijde van het eind van de serie, goede conditie voor 'the old man'
pi_79636264
Verkeerde topic
  zaterdag 27 maart 2010 @ 08:04:04 #256
53267 TC03
pi_79636554
Ik heb Adama's leeftijd ook nooit echt gesnapt.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:43:20 #257
87680 Mirel
pi_79637319
Hij was dan ook klaar om met pensioen te gaan.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:07:52 #258
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79654178
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:33 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ouwe!

Het was het punt van Xaobotnik. Ik vind het opvallender dat hij al dik in de 70 zit ten tijde van het eind van de serie, goede conditie voor 'the old man'
  zondag 28 maart 2010 @ 15:12:22 #259
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_79670765
quote:
Jah, relaties met een man die in het leger zit verlopen over het algemeen niet zo goed...
Hij was dan voor lange tijden van huis en dat legt dan toch een grote spanning op een relatie.
Helemaal als je captain bent van een ruimteschip lijkt mij.

Het zou imo heel goed kunnen dat "the ol' man" meerdere relaties/huwelijken heeft gehad voordat Zack en Lee uiteindelijk geboren werden. Zijn laatste huwelijk was nu ook niet je van het (zover ik mij kan herinneren uit de serie tenminste)...
MaxiTitan City
  zondag 28 maart 2010 @ 16:25:16 #260
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_79673012
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:33 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ouwe!

er zijn wel meer opa's van die leeftijd die fitter zijn dan de gemiddelde 20ger en kinderen kunnen mannen sowieso hun hele leven produceren.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:32:36 #261
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_79706388
ik wil niet alle theorieën doorboren maar jullie beseffen wel dat dit een fictief persoon is?
<hr>
pi_79723269
http://twitter.com/Syfy/status/11253753203
quote:
I'm giving away a #Battlestar CYLON TOASTER to a random person who RTs this note by 5pmPT on 4/2 - http://bit.ly/coGTwC
  maandag 29 maart 2010 @ 22:42:52 #263
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79727750
Iemand eigenlijk nog iets gehoord over die vermeende Galactica film?

Ik mis m'n wekelijkse portie BSG.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:19:56 #264
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79729881
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik wil niet alle theorieën doorboren maar jullie beseffen wel dat dit een fictief persoon is?
Ik ben verdomme vlees en bloed!
pi_80100562
Omdat ik maar 1 reactie plaats en zolang na de finale van deze serie, betekent het niet dat ik dit niet vanaf het begin gevolgd heb.
Ik heb met het laatste seizoen gewacht tot ik er echt een keer zin in had, en het in 3 dagen gekeken.

Ik ben te lui om alles terug te lezen, maar ik vermoed dat velen een probleem hebben gehad met het feit dat de serie eindigde met het idee dat alles zinloos was, iedere voorspelling geen waarde had, en God gewoon met spreekwoordelijke dobbelstenen gegooid heeft.

Mijn mening over dit einde, al is het mosterd na de maaltijd is dat het de werkelijkheid in andere omstandigheden, bedacht door een scriptschrijver, perfect omschrijft.
Mensen maken domme beslissingen en eindigen iedere keer weer waar ze niet hadden willen zijn.
Ze zullen zichzelf ooit kapot maken, en de kans dat de hele cyclus opnieuw begint is niet zo onrealistisch.

Het is maar een serie, maar bij puur toeval vonden de schrijvers de zinloosheid van het bestaan als mens.
Knap wanneer een serie per ongeluk dicht bij de waarheid komt.
En verder niet teveel over nadenken...
pi_82459155
http://www.bol.com/nl/p/d(...)006922508/index.html

79,99¤ nu

Ik heb al een seizoen en Razor los, maar die box is goedkoper dan de rest van de seizoenen per stuk kopen..
pi_82492267
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:38 schreef Cerbie het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)006922508/index.html

79,99¤ nu

Ik heb al een seizoen en Razor los, maar die box is goedkoper dan de rest van de seizoenen per stuk kopen..
Ik heb um op BR. Binnenkort maar eens opnieuw beginnen
pi_82492767
Baltazar speelt in de serie Flashforward als een autistische dude met amerikaans accent, iets totaal anders.
pi_82501259
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:34 schreef Aneurism het volgende:
Baltazar speelt in de serie Flashforward als een autistische dude met amerikaans accent, iets totaal anders.
Je bedoelt Baltar. Nu geef je impliciet toe dat je naar Charmed keek!

Sjit....ik nu ook....
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:34:30 #270
184465 Migue
Sensuele man
pi_82502044
*speelde, Flashforward is klaar
pi_82502726
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Je bedoelt Baltar. Nu geef je impliciet toe dat je naar Charmed keek!

Sjit....ik nu ook....
Charmed?

Nee de kat van vrienden heet Baltazar, slip of the tongue.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2010 16:46:59 ]
pi_82502770
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
*speelde, Flashforward is klaar
NEE! Ik ben nog met episode 21 bezig... LALALALALAAAAALAAAA
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:45:13 #273
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_82547498
vorig jaar met de BSG finale, die in eerste instantie ietwat tegenviel doordat de verklaringen niet heel erg bevredigend was, had ik het idee: wacht maar op het laatste seizoen van Lost, dat zal zeker weten wel fatsoenlijke en fascinerende antwoorden geven...

Mooi niet, die BSG bleek vele malen beter
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:48:16 #274
184465 Migue
Sensuele man
pi_82554482
Ik snap het einde van Lost eigenlijk nog steeds niet Of ja, ik snap wel hoe het afliep, maar ik heb niet begrepen wat nu het doel van het eiland was.
pi_82555218
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Migue het volgende:
Ik snap het einde van Lost eigenlijk nog steeds niet Of ja, ik snap wel hoe het afliep, maar ik heb niet begrepen wat nu het doel van het eiland was.
Veel geld verdienen voor de filmbazen en wanneer de hype een beetje tanende is je verliezen pakken en snel een nieuwe hype op de buis brengen?
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:26:23 #276
184465 Migue
Sensuele man
pi_82561754
Ja, en daarbij verzuimen fatsoenlijke antwoorden te geven op prangende vragen, lijkt wel. Echt zo slecht, zonde van de tijd die ik er in geïnvesteerd heb.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:27:44 #277
53267 TC03
pi_82561810
Ze hadden Starbucks nooit terug moeten laten komen, dat heeft het echt verpest.

Verder vond ik het ook teleurstellend dat iedereen elkaar verlaat terwijl de mensheid bijna is uitgeroeid. Dat gaat recht in tegen de natuur van de mens. Dat vond ik niet bevredigend.
pi_82575007
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Migue het volgende:
Het eiland had geen doel. Het eiland was een soort 'kurk' tussen onze leefwereld en 'het licht', wat symbool staat voor een Goddelijke energie of een hemel/hel. Op zich is daar niet echt een goede uitleg voor nodig. Die 'kurk' zorg voor een balans en die moest beschermd worden tegen invloed van buitenaf.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:47:09 #279
53267 TC03
pi_82575106
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het eiland had geen doel. Het eiland was een soort 'kurk' tussen onze leefwereld en 'het licht', wat symbool staat voor een Goddelijke energie of een hemel/hel. Op zich is daar niet echt een goede uitleg voor nodig. Die 'kurk' zorg voor een balans en die moest beschermd worden tegen invloed van buitenaf.
Erg duidelijk.
  donderdag 10 juni 2010 @ 03:15:44 #280
184465 Migue
Sensuele man
pi_82599476
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik snap niet hoe zij dan tussen leven en dood kunnen reizen en waar het vliegtuig dan daadwerkelijk is gecrasht.
pi_82603997
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Erg duidelijk.
als je een complete wiskundige formule verwachtte waarin helemaal werd uitgekauwd wat God is en wat hemel/hel etc is dan is dat idd niet duidelijk nee. Als je gewoon uitgaat van het concept goed/kwaad ying/yang en een balans daartussen die bewaakt moet worden, dan ben je klaar. Niemand die zich afvraagt waar The Force in Star Wars of de Magic van LOTR vandaan komt toch....
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 03:15 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik snap niet hoe zij dan tussen leven en dood kunnen reizen en waar het vliegtuig dan daadwerkelijk is gecrasht.
ze kunnen niet tussen leven en dood reizen. De schrijvers hebben al geconfirmeerd dat het vliegtuig 'gewoon' is gecrasht op het eiland, en alles wat er op het eiland is gebeurd is ook echt gebeurd. Dus alles wat je in de afleveringen zag is echt gebeurd. Wat er NIET is gebeurd is die laatste alternatieve wereld (de ALT genoemd op internet). Dat is een soort vagevuur waar iedereen na zijn dood terecht kwam.
Wat belangrijk is om te beseffen is dat iedereen op zijn eigen moment is doodgegaan. Charly bijv was ergens in S3 of 4 doodgegaan, Mr Eko ook. Sayid, Sun, Yin en Jack gingen dood op het eiland in de laatste dagen op het eiland. Sawyer, Kate en die blonde milf gingen jaren later dood, gewoon in de 'normale' wereld, uit ouderdom of ziekte. En Hurley en Ben ging misschien wel 100 jaar daarna dood, nadat ze hun opvolgers hadden uitgezocht.

Aangezien er in die ALT geen tijd bestaat kon toch daar iedereen tegelijkertijd in leven. En iedereen creerde daar zijn eigen (al dan niet ideale) leven. Jack had een zoon. Sawyer kon bij de Good Guys horen. Sommigen daarentegen waren nog niet klaar voor de overstap en onthielden zichzelf van hun 'beloning' vanwege hun verleden. Locke wilde niet gered worden van de rolstoel uit schuldgevoel richting zijn vader, Sayid vond zichzelf een moordenaar en zorgde ervoor dat in zijn nep-wereld zijn grote liefde met zijn broer was getrouwd.

Lees ook dit:
http://screenrant.com/lost-finale-explanation-kofi-61464/

en dit
http://forum.lostpedia.com/someone-bad-robots-take-finale-t59261.html?s=3bca7572ab748cc86e57518ef353c506&s
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:44:56 #282
87680 Mirel
pi_82605980
Lost finale was dom. Tijdens de LAATSTE ep het 'vagevuur' concept introduceren en het eiland aan de kant schuiven. Goed geschreven zeg.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2010 @ 11:21:22 #283
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82607457
Dit topic gaat over BSG, niet over LOST
pi_82616561
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:44 schreef Mirel het volgende:
Lost finale was dom. Tijdens de LAATSTE ep het 'vagevuur' concept introduceren en het eiland aan de kant schuiven. Goed geschreven zeg.
idd. Daarom zeg ik ook dat de finale van BSG in eerste instantie ietwat tegenviel kwa verklaringen etc maar na de lost finale ben ik daar helemaal op terug gekomen.

Blijkbaar is het in tv land nogal moeilijk om met allerlei mysteries te komen en dan fatsoenlijke antwoorden te geven. Alles hangt af van de spanning van het moment en het aantal kijkers dat daardoor blijft kijken. Dat de makers, of dat nu BSG of Lost is, het zelf na tig mysteries niet meer weten en dan maar een simpele uitleg zoeken is zonde
pi_82624278
Vergeleken met Lost werd in BSG best veel uit de doeken gedaan:
- waar de final 5 vandaan kwamen
- waarom ze zich niets meer herinnerden
- waarom de cylons de humans aanvielen
- waarom Baltar een Six zag
- waar de 13th colony heen was gegaan
- wanneer het hele verhaal zich afspeelde
- waarom Star Buck weer terug kwam
pi_82624948
klopt, er werd iig vrijwel overal een antwoord op gegeven en dat was dus prima itt lost
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:13:59 #287
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_82625242
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:57 schreef LaTiNo het volgende:
Vergeleken met Lost werd in BSG best veel uit de doeken gedaan:
- waar de final 5 vandaan kwamen
- waarom ze zich niets meer herinnerden
- waarom de cylons de humans aanvielen
- waarom Baltar een Six zag
- waar de 13th colony heen was gegaan
- wanneer het hele verhaal zich afspeelde
- waarom Star Buck weer terug kwam
ahhh, doe es antwoorden want ik heb kennelijk wat gemist
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:10:03 #288
87680 Mirel
pi_82628209
1. Final 5 waren van een oude generatie Cylons die zich konden voorplanten. Ze bedachten de resurrection tech.

2. Ze sloten zich aan bij de Centurions die 'onze' Cylons probeerden te maken. In ruil voor het stoppen van de 1e oorlog tegen de mensen kregen de Centurions resurrection tech van de Final 5 waarmee Cavil maakten als 1e dacht ik. Toen de rest erbij. Cavil werd leider en doodde de Final 5. Toen ze resurrecten zorgde hij ervoor dat ze zich niks herinnerden voor zijn eigen agenda.

3. De Cylons vielen gewoon aan vanwege het rebellen enzo. (zien we misschien wel terug in Caprica)

4. Die Six van Baltar was een (messenger/entity/engel) whatever van de hogere macht. Wat die hogere macht was, werd niet persé bedoeld als een god. Bij het einde zeiden de head-Six en head-Baltar iets, en Six zei toen 'You know it doesn't like to be called that way'. Vind dit wel netjes van de schrijvers

5. 13th Colony ging naar de verwoeste Aarde uit S4. Daar hadden ze hun eigen Cylons gemaakt. Of ze daar oorlog mee kregen weet ik niet. Wel dat op die planeet De robot Cylons rebelleerden tegen de skinjobs (wat de Final Five) ook waren. Ik weet eigenlijk niet zozeer of de Final Five voordat ze dood gingen op de verwoeste Aarde mensen waren die in een skinjob lichaam gingen, of dat ze allemaal daar al skinjobs waren.

6. Het speelde zich 100.000 jaar geleden af. Bij het eind had je in beeld '100.000 years later' en zag je NYC.

7. Star Buck had een beetje een gelijknamige taak zoals head-Six en head-Baltar.

Cylons
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:59:15 #289
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_82640101
Dankje, leuk!

3) is btw in Caprica allang duidelijk. De woede van de Cylons is 1 op 1 de woede van Chloe richting haar ouders. De mensheid gaat dus naar de klote om een eigenwijs pubermisverstand....hoezo ironie?

5) ik denk dat de voorouders en de 13th colony al hybrids waren (lees kruisingen tussen mens en Cylon) ook daar slaat de ironie van technologie keihard toe.....We perfectioneren onszelf door ons te vermaken tot iets kunstmatigs dat uiteindelijk pas echt weer perfect wordt door de menselijke gebreken eraan toe te voegen

Lees Mens = Cylon

Nu jij weer!
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:13:03 #290
87680 Mirel
pi_82644128
Zoe.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:21:48 #291
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_82646911
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:13 schreef Mirel het volgende:
Zoe.
Frak me
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:35:52 #292
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_84822085
Exclusive: 'Battlestar Galactica' sets up a Young Adama spinoff

http://featuresblogs.chic(...)estar-galactica.html
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:22:21 #293
22273 Dizer
Save the beard!
pi_84823685
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:35 schreef PPL het volgende:
Exclusive: 'Battlestar Galactica' sets up a Young Adama spinoff

http://featuresblogs.chic(...)estar-galactica.html
alleen jammer dat het weer van die korte webisodes worden :{
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:33:15 #294
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_84824188
Maar met de mogelijkheid tot meer :7
pi_84837157
het leeft iig nog blijkbaar :D
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:16:53 #296
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_84841830
Blood & Chrome" would consist of nine or 10 episodes of nine or 10 minutes eac

Met old school toasters hoop ik :)

En:

If "Blood & Chrome" is successful, it could be the first a series of similar projects, and if it's judged very successful, it could even act as a backdoor pilot for a TV show set in that war-torn "BSG" era.
opgezegd@fok.nl
pi_84842418
Psych had een paar subtiele verwijzingen naar BSG... maar eigenlijk dissten ze gewoon NBSG en waren ze helemaal van van OBSG
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_84885016
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:10 schreef Mirel het volgende:
1. Final 5 waren van een oude generatie Cylons die zich konden voorplanten. Ze bedachten de resurrection tech.
Dit is onjuist, de final 5 waren de afstammelingen van de 13e kolonie en bedachten de resurrection tech. In feite zijn ze geen cylons daar ze de tech zelf ontwikkelt hebben

quote:
2. Ze sloten zich aan bij de Centurions die 'onze' Cylons probeerden te maken. In ruil voor het stoppen van de 1e oorlog tegen de mensen kregen de Centurions resurrection tech van de Final 5 waarmee Cavil maakten als 1e dacht ik. Toen de rest erbij. Cavil werd leider en doodde de Final 5. Toen ze resurrecten zorgde hij ervoor dat ze zich niks herinnerden voor zijn eigen agenda.
Cavil is de eerste en hij was ongelukkig in het bestaan. Vermoedelijk viel hij aan omdat de colonials aan de grens tests aan het uitvoeren waren (er is 1 aflevering die hier aandacht aan besteed). Cavil had het idee dat de mens niet zou veranderen en vroeger of later zouden aanvallen dus viel hij eerst aan. Hij wilde complete verwoesting maar faalde hierin.

quote:
3. De Cylons vielen gewoon aan vanwege het rebellen enzo. (zien we misschien wel terug in Caprica)
Ze vielen aan vanwege cavils overtuiging dat de colonials vroeger of later zouden aanvallen

quote:
4. Die Six van Baltar was een (messenger/entity/engel) whatever van de hogere macht. Wat die hogere macht was, werd niet persé bedoeld als een god. Bij het einde zeiden de head-Six en head-Baltar iets, en Six zei toen 'You know it doesn't like to be called that way'. Vind dit wel netjes van de schrijvers :)
De herkomst van six, baltar en later kara is niet helemaal duidelijk gemaakt. Ze refereren wel naar een hogere macht en lijken ook oneindig te kunnen leven (150.000 jaar later lopen ze nog steeds rond)

quote:
5. 13th Colony ging naar de verwoeste Aarde uit S4. Daar hadden ze hun eigen Cylons gemaakt. Of ze daar oorlog mee kregen weet ik niet. Wel dat op die planeet De robot Cylons rebelleerden tegen de skinjobs (wat de Final Five) ook waren. Ik weet eigenlijk niet zozeer of de Final Five voordat ze dood gingen op de verwoeste Aarde mensen waren die in een skinjob lichaam gingen, of dat ze allemaal daar al skinjobs waren.
Ze kregen inderdaad oorlog met de cylons om wss dezelfde redenen dat de colonials oorlog voerde, uitbuiting van de cylons, dit omdat hun intelligentie-niveau was opgekrikt (in de laatste aflevering zie je baltar door ik vermoed new-york lopen en zie je dat de mensheid wederom bezig is met het ontwikkelen van robots. De final five zijn altijd afstammelingen van de 13th colony geweest, ze leefde zolang dankzij de resurrection tech. Uiteindelijk verloren zei de oorlog tegen de cylons en besloten om de andere colonials te gaan vinden om ze te waarschuwen, uiteindelijk kwamen ze te laat en was de oorlog al in volle gang. Om de oorlog te stoppen beloofde ze de cylons te helpen om meer menselijk te lijken en gaven ze de cylons de resurrection tech.

quote:
6. Het speelde zich 100.000 jaar geleden af. Bij het eind had je in beeld '100.000 years later' en zag je NYC.
Yup, dat vermoed ik ook

quote:
7. Star Buck had een beetje een gelijknamige taak zoals head-Six en head-Baltar.
Klopt ook, in de laatste aflevering neemt ze afscheid van apollo en verdwijnt ze ineens
Cylons
pi_84886241
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:46 schreef muhahaha het volgende:

Dit is onjuist, de final 5 waren de afstammelingen van de 13e kolonie en bedachten de resurrection tech. In feite zijn ze geen cylons daar ze de tech zelf ontwikkelt hebben
[..]

Ze kregen inderdaad oorlog met de cylons om wss dezelfde redenen dat de colonials oorlog voerde, uitbuiting van de cylons, dit omdat hun intelligentie-niveau was opgekrikt (in de laatste aflevering zie je baltar door ik vermoed new-york lopen en zie je dat de mensheid wederom bezig is met het ontwikkelen van robots. De final five zijn altijd afstammelingen van de 13th colony geweest, ze leefde zolang dankzij de resurrection tech. Uiteindelijk verloren zei de oorlog tegen de cylons en besloten om de andere colonials te gaan vinden om ze te waarschuwen, uiteindelijk kwamen ze te laat en was de oorlog al in volle gang. Om de oorlog te stoppen beloofde ze de cylons te helpen om meer menselijk te lijken en gaven ze de cylons de resurrection tech.
[..]

Hoe weet je zo zeker dat de F5 afstammelingen waren van de 13th colonie, en niet dat zij cylons waren die juist door de 13th colonie werden vernietigd? Het lijkt me 'logischer' dat zij als kunstmatige levensvormen ressurection-technologie kunnen ontwerpen en niet de humans?

Was de 13th colonie overigens niet de oer-Cylon bevolkingsgroep die zich afsplitste.
pi_84886313
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:38 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat de F5 afstammelingen waren van de 13th colonie, en niet dat zij cylons waren die juist door de 13th colonie werden vernietigd? Het lijkt me 'logischer' dat zij als kunstmatige levensvormen ressurection-technologie kunnen ontwerpen en niet de humans?

Was de 13th colonie overigens niet de oer-Cylon bevolkingsgroep die zich afsplitste.
In Caprica is het ook Zoe (mens) die ontdekt hoe je jezelf kan digitaliseren, de eerste stap die nodig is voor ressurection.
pi_84887323
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:38 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Omdat de final 5 flashbacks kregen van de aanval op hun eigen stad. Tyrol herkent op de muur een silhouet die hij daar zelf tijdens de aanval heeft gemaakt (hij stond tijdens de explosies met zijn rug tegen de muur).

Ook herinneren ze zich dat ze van Kobol af zijn gekomen en hun weg naar earth hadden gevonden.

Probleem is dat ze in de serie altijd als cylons zijn bestempeld en ik vind dat ze dat verkeerd hebben aangepakt. Dat hele deuntje in hun hoofd zonder doel is maar raar. Het zou iig realistischer geweest zijn wanneer ze langzaam hun geheugen terug zouden krijgen. (dit gebeurd wel bij Anders, dat stuk is dus wel aanwezig maar cavil heeft het geblokkeerd).

Dit was ook voor mij 1 van de redenen dat ik seizoen 4 zwakker vond dan de andere seizoenen, het voelde alsof ze vlug wat verhaaltjes af moesten maken en dat we ineens met 4 extra cylons werden geconfronteerd (mocht je het nog herinneren, in de pilot vond Adama een notitie met de text: there are 12 models). Dit is in feite nooit echt uitgewerkt en aan het einde van seizoen 3 ineens 4 models uit het niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')