Daar heeft hij het toch helemaal niet overquote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Joseph Adama = vader van William (Bill) Adama = vader van Lee Adama. Wat valt er niet te begrijpen?
Ouwe!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik word binnen 2 weken pappa, ben dik 41. Wat is je punt?
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ouwe!
Het was het punt van Xaobotnik. Ik vind het opvallender dat hij al dik in de 70 zit ten tijde van het eind van de serie, goede conditie voor 'the old man'
Jah, relaties met een man die in het leger zit verlopen over het algemeen niet zo goed...quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Wel wazig dat hij zo'n jong kind heeft. Lee is namelijk 30-35 ongeveer....
er zijn wel meer opa's van die leeftijd die fitter zijn dan de gemiddelde 20ger en kinderen kunnen mannen sowieso hun hele leven produceren.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ouwe!
Het was het punt van Xaobotnik. Ik vind het opvallender dat hij al dik in de 70 zit ten tijde van het eind van de serie, goede conditie voor 'the old man'
quote:I'm giving away a #Battlestar CYLON TOASTER to a random person who RTs this note by 5pmPT on 4/2 - http://bit.ly/coGTwC
Ik ben verdomme vlees en bloed!quote:Op maandag 29 maart 2010 14:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik wil niet alle theorieën doorboren maar jullie beseffen wel dat dit een fictief persoon is?
Ik heb um op BR. Binnenkort maar eens opnieuw beginnenquote:Op maandag 7 juni 2010 19:38 schreef Cerbie het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)006922508/index.html
79,99¤ nu
Ik heb al een seizoen en Razor los, maar die box is goedkoper dan de rest van de seizoenen per stuk kopen..
Je bedoelt Baltar. Nu geef je impliciet toe dat je naar Charmed keek!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:34 schreef Aneurism het volgende:
Baltazar speelt in de serie Flashforward als een autistische dude met amerikaans accent, iets totaal anders.
Charmed?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je bedoelt Baltar. Nu geef je impliciet toe dat je naar Charmed keek!![]()
Sjit....ik nu ook....
Veel geld verdienen voor de filmbazen en wanneer de hype een beetje tanende is je verliezen pakken en snel een nieuwe hype op de buis brengen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Migue het volgende:
Ik snap het einde van Lost eigenlijk nog steeds nietOf ja, ik snap wel hoe het afliep, maar ik heb niet begrepen wat nu het doel van het eiland was.
Het eiland had geen doel. Het eiland was een soort 'kurk' tussen onze leefwereld en 'het licht', wat symbool staat voor een Goddelijke energie of een hemel/hel. Op zich is daar niet echt een goede uitleg voor nodig. Die 'kurk' zorg voor een balans en die moest beschermd worden tegen invloed van buitenaf.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Migue het volgende:
Ik snap het einde van Lost eigenlijk nog steeds nietOf ja, ik snap wel hoe het afliep, maar ik heb niet begrepen wat nu het doel van het eiland was.
Erg duidelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Het eiland had geen doel. Het eiland was een soort 'kurk' tussen onze leefwereld en 'het licht', wat symbool staat voor een Goddelijke energie of een hemel/hel. Op zich is daar niet echt een goede uitleg voor nodig. Die 'kurk' zorg voor een balans en die moest beschermd worden tegen invloed van buitenaf.
Dat snap ik, maar ik snap niet hoe zij dan tussen leven en dood kunnen reizen en waar het vliegtuig dan daadwerkelijk is gecrasht.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Het eiland had geen doel. Het eiland was een soort 'kurk' tussen onze leefwereld en 'het licht', wat symbool staat voor een Goddelijke energie of een hemel/hel. Op zich is daar niet echt een goede uitleg voor nodig. Die 'kurk' zorg voor een balans en die moest beschermd worden tegen invloed van buitenaf.
als je een complete wiskundige formule verwachtte waarin helemaal werd uitgekauwd wat God is en wat hemel/hel etc is dan is dat idd niet duidelijk nee. Als je gewoon uitgaat van het concept goed/kwaad ying/yang en een balans daartussen die bewaakt moet worden, dan ben je klaar. Niemand die zich afvraagt waar The Force in Star Wars of de Magic van LOTR vandaan komt toch....quote:
ze kunnen niet tussen leven en dood reizen. De schrijvers hebben al geconfirmeerd dat het vliegtuig 'gewoon' is gecrasht op het eiland, en alles wat er op het eiland is gebeurd is ook echt gebeurd. Dus alles wat je in de afleveringen zag is echt gebeurd. Wat er NIET is gebeurd is die laatste alternatieve wereld (de ALT genoemd op internet). Dat is een soort vagevuur waar iedereen na zijn dood terecht kwam.quote:Op donderdag 10 juni 2010 03:15 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik snap niet hoe zij dan tussen leven en dood kunnen reizen en waar het vliegtuig dan daadwerkelijk is gecrasht.
idd. Daarom zeg ik ook dat de finale van BSG in eerste instantie ietwat tegenviel kwa verklaringen etc maar na de lost finale ben ik daar helemaal op terug gekomen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:44 schreef Mirel het volgende:
Lost finale was dom. Tijdens de LAATSTE ep het 'vagevuur' concept introduceren en het eiland aan de kant schuiven. Goed geschreven zeg.
ahhh, doe es antwoorden want ik heb kennelijk wat gemistquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:57 schreef LaTiNo het volgende:
Vergeleken met Lost werd in BSG best veel uit de doeken gedaan:
- waar de final 5 vandaan kwamen
- waarom ze zich niets meer herinnerden
- waarom de cylons de humans aanvielen
- waarom Baltar een Six zag
- waar de 13th colony heen was gegaan
- wanneer het hele verhaal zich afspeelde
- waarom Star Buck weer terug kwam
alleen jammer dat het weer van die korte webisodes wordenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:35 schreef PPL het volgende:
Exclusive: 'Battlestar Galactica' sets up a Young Adama spinoff
http://featuresblogs.chic(...)estar-galactica.html
Dit is onjuist, de final 5 waren de afstammelingen van de 13e kolonie en bedachten de resurrection tech. In feite zijn ze geen cylons daar ze de tech zelf ontwikkelt hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:10 schreef Mirel het volgende:
1. Final 5 waren van een oude generatie Cylons die zich konden voorplanten. Ze bedachten de resurrection tech.
Cavil is de eerste en hij was ongelukkig in het bestaan. Vermoedelijk viel hij aan omdat de colonials aan de grens tests aan het uitvoeren waren (er is 1 aflevering die hier aandacht aan besteed). Cavil had het idee dat de mens niet zou veranderen en vroeger of later zouden aanvallen dus viel hij eerst aan. Hij wilde complete verwoesting maar faalde hierin.quote:2. Ze sloten zich aan bij de Centurions die 'onze' Cylons probeerden te maken. In ruil voor het stoppen van de 1e oorlog tegen de mensen kregen de Centurions resurrection tech van de Final 5 waarmee Cavil maakten als 1e dacht ik. Toen de rest erbij. Cavil werd leider en doodde de Final 5. Toen ze resurrecten zorgde hij ervoor dat ze zich niks herinnerden voor zijn eigen agenda.
Ze vielen aan vanwege cavils overtuiging dat de colonials vroeger of later zouden aanvallenquote:3. De Cylons vielen gewoon aan vanwege het rebellen enzo. (zien we misschien wel terug in Caprica)
De herkomst van six, baltar en later kara is niet helemaal duidelijk gemaakt. Ze refereren wel naar een hogere macht en lijken ook oneindig te kunnen leven (150.000 jaar later lopen ze nog steeds rond)quote:4. Die Six van Baltar was een (messenger/entity/engel) whatever van de hogere macht. Wat die hogere macht was, werd niet persé bedoeld als een god. Bij het einde zeiden de head-Six en head-Baltar iets, en Six zei toen 'You know it doesn't like to be called that way'. Vind dit wel netjes van de schrijvers
Ze kregen inderdaad oorlog met de cylons om wss dezelfde redenen dat de colonials oorlog voerde, uitbuiting van de cylons, dit omdat hun intelligentie-niveau was opgekrikt (in de laatste aflevering zie je baltar door ik vermoed new-york lopen en zie je dat de mensheid wederom bezig is met het ontwikkelen van robots. De final five zijn altijd afstammelingen van de 13th colony geweest, ze leefde zolang dankzij de resurrection tech. Uiteindelijk verloren zei de oorlog tegen de cylons en besloten om de andere colonials te gaan vinden om ze te waarschuwen, uiteindelijk kwamen ze te laat en was de oorlog al in volle gang. Om de oorlog te stoppen beloofde ze de cylons te helpen om meer menselijk te lijken en gaven ze de cylons de resurrection tech.quote:5. 13th Colony ging naar de verwoeste Aarde uit S4. Daar hadden ze hun eigen Cylons gemaakt. Of ze daar oorlog mee kregen weet ik niet. Wel dat op die planeet De robot Cylons rebelleerden tegen de skinjobs (wat de Final Five) ook waren. Ik weet eigenlijk niet zozeer of de Final Five voordat ze dood gingen op de verwoeste Aarde mensen waren die in een skinjob lichaam gingen, of dat ze allemaal daar al skinjobs waren.
Yup, dat vermoed ik ookquote:6. Het speelde zich 100.000 jaar geleden af. Bij het eind had je in beeld '100.000 years later' en zag je NYC.
Klopt ook, in de laatste aflevering neemt ze afscheid van apollo en verdwijnt ze ineensquote:7. Star Buck had een beetje een gelijknamige taak zoals head-Six en head-Baltar.
Hoe weet je zo zeker dat de F5 afstammelingen waren van de 13th colonie, en niet dat zij cylons waren die juist door de 13th colonie werden vernietigd? Het lijkt me 'logischer' dat zij als kunstmatige levensvormen ressurection-technologie kunnen ontwerpen en niet de humans?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:46 schreef muhahaha het volgende:
Dit is onjuist, de final 5 waren de afstammelingen van de 13e kolonie en bedachten de resurrection tech. In feite zijn ze geen cylons daar ze de tech zelf ontwikkelt hebben
[..]
Ze kregen inderdaad oorlog met de cylons om wss dezelfde redenen dat de colonials oorlog voerde, uitbuiting van de cylons, dit omdat hun intelligentie-niveau was opgekrikt (in de laatste aflevering zie je baltar door ik vermoed new-york lopen en zie je dat de mensheid wederom bezig is met het ontwikkelen van robots. De final five zijn altijd afstammelingen van de 13th colony geweest, ze leefde zolang dankzij de resurrection tech. Uiteindelijk verloren zei de oorlog tegen de cylons en besloten om de andere colonials te gaan vinden om ze te waarschuwen, uiteindelijk kwamen ze te laat en was de oorlog al in volle gang. Om de oorlog te stoppen beloofde ze de cylons te helpen om meer menselijk te lijken en gaven ze de cylons de resurrection tech.
[..]
In Caprica is het ook Zoe (mens) die ontdekt hoe je jezelf kan digitaliseren, de eerste stap die nodig is voor ressurection.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:38 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat de F5 afstammelingen waren van de 13th colonie, en niet dat zij cylons waren die juist door de 13th colonie werden vernietigd? Het lijkt me 'logischer' dat zij als kunstmatige levensvormen ressurection-technologie kunnen ontwerpen en niet de humans?
Was de 13th colonie overigens niet de oer-Cylon bevolkingsgroep die zich afsplitste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |