Je bedoelt toch dat hij zijn sirene aan had staan he?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef DRA het volgende:
Ik heb vandaag een aanrijding met een ambulance gehad. Zowel mijn auto als de ambulance konden niet verder en mijn auto is zo goed als zeker total loss. Waarschijnlijk zullen een hoop fokkers zeggen dat het eigen schuld. Echter in dit geval ligt de situatie een beetje anders. De ambulance reed met hoge snelheid (> 80) binnen de bebouwde kom door rood ligt. Weliswaar had hij zijn sirene uitstaan maar bij normale omstandigheden had ik nog makkelijk door kunnen rijden. Ik had zeker 5 minuten voor een rood ligt gestaan en net toen hij groen werd, kwam die ambulance aangereden. Omdat hij nog heel erg ver weg was en het kruispunt niet erg overzichtelijk is dacht ik dat het nog wel moest kunnen om over te steken. Echter de ambulance minderde geen enkele vaart en knalde met hoge snelheid tegen mij op.
Er is politie bij geweest en die vertelden me dat het een serieuze zaak is die ze moeten onderzoeken. Ik hoop dat ze de ambulance aansprakelijk zullen stellen voor onbehoorlijk risicovol gedrag. Kan ik in die situatie gewoon verwachten dat ze mijn auto zullen vergoeden?
Je wist dus dat de ambulance eraan kwam, maar reed toch nog door? Dat is ook niet het slimste wat je kan doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef DRA het volgende:
Ik had zeker 5 minuten voor een rood ligt gestaan en net toen hij groen werd, kwam die ambulance aangereden. Omdat hij nog heel erg ver weg was en het kruispunt niet erg overzichtelijk is dacht ik dat het nog wel moest kunnen om over te steken. Echter de ambulance minderde geen enkele vaart en knalde met hoge snelheid tegen mij op.
Ik had ook haast, vandaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Je bedoelt toch dat hij zijn sirene aan had staan he?
Je ziet hem aankomen en dan ga je er nog voor langs!? Waarom neem je uberhaupt dat risico? Je weet toch dat dat ding haast heeft?
sorry maar nu begin in aan de waarheid van t verhaal te twijfelenquote:
Nou en. Moest je ook naar iemand toe die een slagaderlijke bloeding had???quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:03 schreef DRA het volgende:
Ik had ook haast, vandaar.
Als hij geen sirene aanhad heb je absoluut gelijk, anders is het wel erg dom van je...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef DRA het volgende:
...Omdat hij nog heel erg ver weg was en het kruispunt niet erg overzichtelijk is dacht ik dat het nog wel moest kunnen om over te steken....
Mijn phone is laatst gejat dus ik heb nu een oude baksteen zonder camera. Volgens mij heeft de politie wel wat foto's gemaakt, maar om hen nu te vragen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:02 schreef PiRANiA het volgende:
Doe eens pics plaatsen, ik geloof het niet.
Aan, staat ook in de OP.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Had de ambulance zijn sirene nou AAN of UIT, DRA?
Geloofwaardigheid -1quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Mijn phone is laatst gejat dus ik heb nu een oude baksteen zonder camera. Volgens mij heeft de politie wel wat foto's gemaakt, maar om hen nu te vragen.
in je OP staat dat ie uitstaatquote:
Nee, daar staat dat ie hem uit had staan. Je hebt het toch zelf geschreven?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:05 schreef DRA het volgende:
Aan, staat ook in de OP.
Nee.quote:
Goh, het zit je net mee he. Eerst je "phone" gejat en nu een aanrijding met een ambulancequote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:05 schreef DRA het volgende:
[..]
Mijn phone is laatst gejat dus ik heb nu een oude baksteen zonder camera. Volgens mij heeft de politie wel wat foto's gemaakt, maar om hen nu te vragen.
Nee en ik geef toe dat het achteraf best stom van me is, maar ik had het gewoon niet zien aankomen en verwacht dat de ambulance zelfs in het noodgeval nog wel zou kunnen remmen. Ik dacht juist dat die gasten een enorm goede rijopleiding hadden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Nou en. Moest je ook naar iemand toe die een slagaderlijke bloeding had???
Je zag 'm niet aankomen, maar HOORDE je 'm wel aankomen?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Nee en ik geef toe dat het achteraf best stom van me is, maar ik had het gewoon niet zien aankomen en verwacht dat de ambulance zelfs in het noodgeval nog wel zou kunnen remmen. Ik dacht juist dat die gasten een enorm goede rijopleiding hadden.
Dit geldt ook voor normale voertuigen. Als iemand jou geen voorrang verleent, dan ben je verplicht om te stoppen, maar als dat niet lukt, dan is het de ander zijn schuld hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef Peter het volgende:
Ohja, voorrangsvoertuigen HEBBEN nooit voorrang, jij bent verplicht ze voorrang te verlenen. Als je geen voorrang verleent, mogen de voertuigen geen voorrang nemen. Kortom, puur sec is de ambulance fout om door te rijden nadat jij geen voorrang had verleend.
My thoughtsquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef Frasier het volgende:
[..]
Goh, het zit je net mee he. Eerst je "phone" gejat en nu een aanrijding met een ambulance
Je hebt helemaal gelijk, maar ik bedoelde aanstaan uiteraard.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, daar staat dat ie hem uit had staan. Je hebt het toch zelf geschreven?
In je OP zeg je iets anders, wat jij bedoelt is dat je gewoon incompetent in het verkeer bent.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Nee en ik geef toe dat het achteraf best stom van me is, maar ik had het gewoon niet zien aankomen en verwacht dat de ambulance zelfs in het noodgeval nog wel zou kunnen remmen. Ik dacht juist dat die gasten een enorm goede rijopleiding hadden.
Als je een ambulance met sirene en zwaailicht ziet aankomen en je probeert er nog voor langs te rijden omdat je denkt dat de ambulance wel zal remmen (misschien ligt er wel iemand dood te gaan binnen, dus dan is remmen ook niet zo handig), dan mag je wat mij betreft je rijbewijs inleveren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Uiteraard! Het is allemaal al zo logisch!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:11 schreef DRA het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, maar ik bedoelde aanstaan uiteraard.
Die geven dan juist extra gas om ambulance-versperrers de genenpoel uit te krijgen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Gooi het desnoods op een artikel 5 overtredingquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:12 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je een ambulance met sirene en zwaailicht ziet aankomen en je probeert er nog voor langs te rijden omdat je denkt dat de ambulance wel zal remmen (misschien ligt er wel iemand dood te gaan binnen, dus dan is remmen ook niet zo handig), dan mag je wat mij betreft je rijbewijs inleveren.
Oooh! Zeg dat dan meteen. Dan had die ambulance makkelijk even kunnen stoppen voor jou. Maakt niet uit of er iemand kapot ligt te gaan. Als jij maar op tijd op je afspraak bent.quote:
Dat zal in dit geval weinig gewicht in de schaal leggen. Jij bent verplicht de doorgang van een voertuig (politie, brandweer & ambulance) zoveel mogelijk te faciliteren als deze werkende geluids- en lichtsignalen voeren, want dan zijn ze op weg naar een calamiteit. Jouw "haast hebben" is daar uiteraard volledig ondergeschikt aan, ook al stond je daar al een uur.quote:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet had zien aankomen dat het hier op uit zou draaien. Ik dacht dat het nog wel kon, maar door de hoge snelheid van de ambulance kon het dus achteraf niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
In je OP zeg je iets anders, wat jij bedoelt is dat je gewoon incompetent in het verkeer bent.
Doe eens niet zo juridisch-technisch manquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Gooi het desnoods op een artikel 5 overtreding
Ambulances geven juist gas bij een noodgeval; ze zetten zelfs hun sirene en zwaailicht aan zodat anderen kunnen zien dat er een noodgeval is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
Je zag dus de ambulance, met zwaailicht (en sirene) en dacht er toch nog even voorlangs te kunnen, dan ben je gewoon een prutser.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:13 schreef DRA het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet had zien aankomen dat het hier op uit zou draaien. Ik dacht dat het nog wel kon, maar door de hoge snelheid van de ambulance kon het dus achteraf niet.
Niemand gaat van huis weg om een ongeluk te hebben, toch vallen er vele doden en gewonden per dag/week/jaar in het verkeer..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:13 schreef DRA het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet had zien aankomen dat het hier op uit zou draaien. Ik dacht dat het nog wel kon, maar door de hoge snelheid van de ambulance kon het dus achteraf niet.
Inderdaad...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:02 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je wist dus dat de ambulance eraan kwam, maar reed toch nog door? Dat is ook niet het slimste wat je kan doen.
Was vast een harde klapquote:
Mooi, dan kan ik hem daarop aanklagen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Hij reed harder dan 25km/h door rood? Dan is hij gewoon verantwoordelijk voor alle schade
Hulpdiensten mogen enkel stapvoets door rood rijden.
klinkt als een plausibel verhaal.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:18 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mensen die op de TS in (blijven) gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
rare promoties
Sabbatical
Kan mijn werkgever dit zomaar van me vragen?
Hoe laat ik merken wat ik allemaal voor mijn baas doe?
quote:
Dan zijn er erg veel bestuurders van de diverse hulpdiensten die die regel niet kennen gok ik zo, welke zou dat precies moeten zijn dan? Het lijkt me nl. dat zo'n beperking, vooral in de bebouwde kom, zoveel vertraging oplevert dat men de wettelijk verplichte aanrijtijden never nooit niet zal kunnen halen?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Hij reed harder dan 25km/h door rood? Dan is hij gewoon verantwoordelijk voor alle schade
Inderdaad ook een sterk topicquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:26 schreef TC03 het volgende:
Deze is ook goed.
Kan ik naar de borrel gaan
Wat heeft dat nou weer met een rijopleiding te makenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Echt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Het is 20km/h zie ik, dus wat harder als stapvoets, echter mogen ze binnen de bebouwde kom 40km/h harder rijden dan de ter plekke geldende maximum snelheid, dus als dat ter plekke 50 was, en jouw inschatting van 80km/h klopt, zaten ze daar nog onder, en in de 5 meter tussen het stoplicht en de fysieke kruising kunnen zij niet 60km/h wegremmen, dus dit is gewoon een inschattingsfout jouwerzijds.quote:
Laat me even googlen naar de ongevallen bij mij achter in de wijk. Daar werd gemiddeld 3x per jaar iemand doodgereden door ambulances die harder dan toegestaan door rood reden en zijn ook allemaal schuldig bevonden aan dood door schuld.quote:
Mag jij me vertellen waar, want voor zover ik weet zijn er vandaag geen aanrijdingen geweest waarbij een ambu betrokken was...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef DRA het volgende:
Ik heb vandaag een aanrijding met een ambulance gehad. Zowel mijn auto als de ambulance konden niet verder en mijn auto is zo goed als zeker total loss. Waarschijnlijk zullen een hoop fokkers zeggen dat het eigen schuld. Echter in dit geval ligt de situatie een beetje anders. De ambulance reed met hoge snelheid (> 80) binnen de bebouwde kom door rood ligt. Weliswaar had hij zijn sirene aanstaan maar bij normale omstandigheden had ik nog makkelijk door kunnen rijden. Ik had zeker 5 minuten voor een rood ligt gestaan en net toen hij groen werd, kwam die ambulance aangereden. Omdat hij nog heel erg ver weg was en het kruispunt niet erg overzichtelijk is dacht ik dat het nog wel moest kunnen om over te steken. Echter de ambulance minderde geen enkele vaart en knalde met hoge snelheid tegen mij op.
Er is politie bij geweest en die vertelden me dat het een serieuze zaak is die ze moeten onderzoeken. Ik hoop dat ze de ambulance aansprakelijk zullen stellen voor onbehoorlijk risicovol gedrag. Kan ik in die situatie gewoon verwachten dat ze mijn auto zullen vergoeden?
Werk je op een meldkamer?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mag jij me vertellen waar, want voor zover ik weet zijn er vandaag geen aanrijdingen geweest waarbij een ambu betrokken was...
Nicequote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mag jij me vertellen waar, want voor zover ik weet zijn er vandaag geen aanrijdingen geweest waarbij een ambu betrokken was...
Dat soort dingen komt toch meestal wel in het nieuws denk je niet....quote:
Neuh. Hoe veel aanrijdingen komen er nou in het nieuwsquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat soort dingen komt toch meestal wel in het nieuws denk je niet....
Ook inderdaad en verder is het vrij eenvoudig na te trekken...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
p2000 achtig? Daar staan politiemeldingen niet op tochquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook inderdaad en verder is het vrij eenvoudig na te trekken...
112.nl welquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
p2000 achtig? Daar staan politiemeldingen niet op toch
jawel, je kan het zelfs aanvinken bij menuquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
p2000 achtig? Daar staan politiemeldingen niet op toch
Komen daar meldingen binnen dan? site?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:01 schreef wise het volgende:
[..]
jawel, je kan het zelfs aanvinken bij menu
denk het, anders beetje vreemd als je het aan kan vinken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Komen daar meldingen binnen dan? site?
Want vroeger stonden er 2 per jaar ofzoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:13 schreef wise het volgende:
[..]
denk het, anders beetje vreemd als je het aan kan vinken.
Ook mijn eerste gedachte. De andere was bij de eekhoorn-receptenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:15 schreef Mark het volgende:
[..]
Ook mijn eerste gedachte. De andere was bij de eekhoorn-recepten
Nee. TS verwacht dat mensen als jij zich druk gaan maken om de inhoud van zijn OP.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:12 schreef jitzzzze het volgende:
TS gaat willens en wetens voor een hulpverleningsvoertuig langs op een kruispunt? Het hulpverleningsvoertuig boort zich op volle snelheid in de auto van TS? En TS verwacht dat het hulpverleningsvoertuig als schuldige wordt aangewezen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik zag het later pasquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee. TS verwacht dat mensen als jij zich druk gaan maken om de inhoud van zijn OP.
(en zijn verwachting is uitgekomen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totdat ze natuurlijk die dode eekhoorn in je vriezer vinden en iemand al je stupide topics op het forum naar de politie doorstuurt.quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:55 schreef Snapcount2 het volgende:
Totdat ze natuurlijk die dode eekhoorn in je vriezer vinden en iemand al je stupide topics op het forum naar de politie doorstuurt.
Dan hebben de hulpdiensten genoeg bewijs om je incompetent te verklaren en wordt je vast grote vrienden met FusionFreak!
Als DRA zijn rijbewijs kwijtraakt, en FusionFreak gaat het ooit nog eens halen, misschien kunnen ze dan gaan carpoolen. Ik hoop alleen niet dat DRA een kletskous is, aangezien FF snel afgeleid is. Dan raakt FF zijn rijbewijs waarschijnlijk heel snel zijn rijbewijs weer kwijt. (wat alleen maar toe te juichen is bij iemand die niet kan autorijden en radio luisteren tegelijk....)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |