abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62902716
Ik werk nu al ruim 10 jaar voor dezelfde werkgever. Ik zet me altijd voor de volle 100 procent in en zelfs als ik ziek ben probeer ik er het beste van te maken. Perfecte werknemer zou je zeggen maar de laatste jaren botert het niet meer zo tussen mijn baas en mij, vooral na een periode van overspannenheid van mijn kant.

Nu is het tegelijkertijd zo dat ik een goede vrouwelijke collega heb. Ik ga altijd goed met haar om. Een tijdje geleden vertelde me ze dat ze zwanger was, maar dat ze liever niet had dat de collega's dat wisten. Ik wist dat het al vrij lange tijd uit was met haar vriend dus van hem kon het waarschijnlijk niet wezen. Ik heb haar wat onder druk gezet want ik was toch wel erg nieuwsgierig. Uiteindelijk gaf ze toe door te vertellen dat het van mijn baas was, die volgens mij gewoon nog steeds getrouwd is. Ze bleken enige tijd een relatie gehad te hebben en blijkbaar was dit het resultaat.

Anyways ik ben helemaal niet de persoon om te roddelen en ik wil haar uiteraard helpen. Ik heb het in ieder geval tot nu toe al die tijd voor me gehouden. Toch gaat het niet zo goed tussen mijn baas en mij en vorige week kwam het dan toch weer tot een opstootje nadat ik me een paar dagen had ziek gemeld. Hij vindt namelijk altijd dat ik me aanstel. Ik voelde me tegelijkertijd toch wel behoorlijk rot want eigenlijk doe ik zoveel voor hem en dus nu probeer ik ook met alle macht zijn prive leven te redden. Ik wil hem absoluut niet chanteren maar ik zou hem toch wel graag willen laten weten dat ik weet dat hij een groot probleem heeft.

We spreken elkaar eigenlijk maar weinig onder 4 ogen en dus is het niet makkelijk om het aan hem duidelijk te maken. Ik kan natuurlijk een gesprek met hem aanvragen, maar dan ben ik bang dat het op chanteren lijkt. Zijn email wordt vaak ook door zijn secretaresse gelezen dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Hem thuis bellen of schrijven lijkt me ook niet zo slim. Ik zou het natuurlijk tijdens een functioneringsgesprek kunnen melden maar die heb ik net een paar maanden geleden al gehad.

Nogmaals ik wil niet chanteren of iets dergelijks. Ik wil alleen maar laten merken dat ik zo veel voor hem doe terwijl hij mij soms als grof vuil behandelt.
pi_62902758
misschien moet je ook met hem naar bed ?
  maandag 3 november 2008 @ 11:03:48 #3
104160 Nihil
stelt niks voor
pi_62902787
Wat jij voor je baas doet... daar krijg je een salaris voor, verder nergens mee bemoeien.
  maandag 3 november 2008 @ 11:04:04 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62902796
1. je moet je bek houden over dat kind. Hoe dan ook is dat jouw zaak niet.

2. "Anyways ik ben helemaal niet de persoon om te roddelen en ik wil haar uiteraard helpen"
Waarom zou je haar willen helpen? Jij bent een type dat iedereen maar al te graag helpt. Dat werkt averechts als je hogerop wil komen. Dat komt omdat je niet iedereens vriend kunt zijn en als je hogerop wil komen dan moet je naar beneden trappen. Dat ziet je baas ook.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62902851
Als je je hier mee gaat bemoeien, kun je je baan vaarwel zeggen.
Je helpt hiermee alleen jezelf.
In de problemen wel te verstaan.
  maandag 3 november 2008 @ 11:10:00 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62902926
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:06 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als je je hier mee gaat bemoeien, kun je je baan vaarwel zeggen.
Je helpt hiermee alleen jezelf.
In de problemen wel te verstaan.
Voorspelbare reactie van TS: "Hij kan me niet zomaar ontslaan"
Voorspelbare reactie van mij: er zijn zat truukjes om je weg te krijgen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 11:10:08 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_62902927
Waar bemoei je je mee? Volgens mij zie je dit als een kans om er op een of andere manier een slaatje uit te slaan
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62903007
Laat ook je broek zakken, net als die snollerige collega van je. Blijbaar is succes dan gegarandeerd
pi_62903082
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:10 schreef Nembrionic het volgende:
er zijn zat truukjes om je weg te krijgen.
Hij zal waarschijnlijk zo akelig behandeld worden dat hij zelf zijn biezen pakt.

Als ik TS was, zou ik sowieso een nieuwe baan zoeken.
Lijkt me niets als je dit soort informatie over een meerdere hebt.
  maandag 3 november 2008 @ 11:16:32 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62903099
Denk je nou serieus dat die man meer waardering voor je gaat krijgen als je hem laat weten dat je afweet van zijn persoonlijke zaken? Niet mee bemoeien natuurlijk!

Verder een functioneringsgesprek aanvragen en vertellen dat je je altijd volledig inzet maar daar, voor jouw gevoel, te weinig waardering voor krijgt. Dan krijg je vanzelf te horen hoe hij er tegenaan kijkt.
pi_62903226
Je probeert je baas niet te helpen maar je collega.
Mocht je hier over beginnen sta jij op straat en je collega idem.
Houd je er buiten en laat je collega het met de baas over hebben.
There is no such thing as Automerge
pi_62903691
50.000 Euro moet lukken.

pi_62903832
TS, wat ben jij een hond.

Iets dat je in vertrouwen is verteld wil je voor je eigen voordeel gebruiken door iemand te chanteren.

Je loopt wel om de drie zinnen te slijmen dat je niet wilt chanteren: Nou, doe dat dan ook niet.
Iets laten 'doorschemeren' om zo iets gedaan te krijgen dat je anders niet was gelukt = chantage.

En dat met iets dat je in vertrouwen is verteld.

Echt walgelijk.
pi_62903872
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:45 schreef mgerben het volgende:

Iets dat je in vertrouwen is verteld wil je voor je eigen voordeel gebruiken door iemand te chanteren.

Je loopt wel om de drie zinnen te slijmen dat je niet wilt chanteren: Nou, doe dat dan ook niet.
Iets laten 'doorschemeren' om zo iets gedaan te krijgen dat je anders niet was gelukt = chantage.

Echt walgelijk.
Volledig mee eens. Zijn volledige post ademt uit dat hij er zakelijk gezien beter van wil worden.
wat een drama toch....
pi_62903923
quote:

Echt walgelijk.
Dat is wel redelijk compleet.
pi_62904012
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Denk je nou serieus dat die man meer waardering voor je gaat krijgen als je hem laat weten dat je afweet van zijn persoonlijke zaken? Niet mee bemoeien natuurlijk!

Verder een functioneringsgesprek aanvragen en vertellen dat je je altijd volledig inzet maar daar, voor jouw gevoel, te weinig waardering voor krijgt. Dan krijg je vanzelf te horen hoe hij er tegenaan kijkt.
Weinig aan toe te voegen.
Functioneringsgesprek aanvragen en aangeven dat je het idee hebt dat je ondergewaardeerd wordt.

Niet beginnen over dat kind, dat is niet jouw zaak.
pi_62904412
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen. Hij probeert me volgens mij al een hele tijd weg te pesten door bijvoorbeeld mijn werktijden te verlengen (ineens moet ik nu al om 9 uur op mijn werk verschijnen) en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.
pi_62904456
Jongen ga gewoon je werk doen en laat de rest van de beslommeringen voor wat het is. Of chanteer hem ermee en leef de aankomende 2 jaar in een hel met pesterijen.

Aan jou de keuze.
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 12:12:50 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_62904458
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:10 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen. Hij probeert me volgens mij al een hele tijd weg te pesten door bijvoorbeeld mijn werktijden te verlengen (ineens moet ik nu al om 9 uur op mijn werk verschijnen) en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.
Al? Vrij normaal hoor, 9 uur beginnen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 3 november 2008 @ 12:15:52 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62904513
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:46 schreef Kumusta het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Zijn volledige post ademt uit dat hij er zakelijk gezien beter van wil worden.
Prima toch? Of het verstandig is is een tweede
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62904544
quote:

Echt walgelijk.
Tja, mensen zoals de TS zijn er voldoende. Bij hoog en laag beweren dat ze absoluut niet beter willen worden van een smeuig verhaaltje, maar ondertussen wel laten doorschemeren het tegen iemand te willen gebruiken.
  maandag 3 november 2008 @ 12:18:25 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62904566
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:10 schreef DRA het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar het lijkt me vrij normaal dat je baas je afrekent op je prestaties. Voor jou is het heel vervelend dat je overspannen bent geweest, maar je baas wil gewoon werknemers die veel werk verzetten.

Als je hem wil laten weten hoe nobel je wel niet bent door dingen voor jezelf te houden, verspeel je die nobelheid wel een beetje als je hem dat vervolgens laat merken, denk je ook niet?
pi_62904588
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:12 schreef Karina het volgende:
Al? Vrij normaal hoor, 9 uur beginnen.
TS kwam me al zo bekend voor,
pi_62904814
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

TS kwam me al zo bekend voor,
Serieus, zulke collega`s zou ik er zelf uittrappen als het moet.
  maandag 3 november 2008 @ 12:32:53 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62904889
Om 9 uur beginnen lijkt me niet meer dan normaal, ik begin om 8.30 aan de werkdag. Verder is het natuurlijk gewoon pure chantage dit laat dat duidelijk wezen. Het gaat je geen bal aan wat je baas met je collega doet, dat is iets tussen hem en haar.

En jij wilt er zogenaamd niet beter van worden, maar gebruikt het ondertussen stiekem toch wel....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')