Voorspelbare reactie van TS: "Hij kan me niet zomaar ontslaan"quote:Op maandag 3 november 2008 11:06 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als je je hier mee gaat bemoeien, kun je je baan vaarwel zeggen.
Je helpt hiermee alleen jezelf.
In de problemen wel te verstaan.
Hij zal waarschijnlijk zo akelig behandeld worden dat hij zelf zijn biezen pakt.quote:Op maandag 3 november 2008 11:10 schreef Nembrionic het volgende:
er zijn zat truukjes om je weg te krijgen.
Volledig mee eens. Zijn volledige post ademt uit dat hij er zakelijk gezien beter van wil worden.quote:Op maandag 3 november 2008 11:45 schreef mgerben het volgende:
TS, wat ben jij een hond.
Iets dat je in vertrouwen is verteld wil je voor je eigen voordeel gebruiken door iemand te chanteren.
Je loopt wel om de drie zinnen te slijmen dat je niet wilt chanteren: Nou, doe dat dan ook niet.
Iets laten 'doorschemeren' om zo iets gedaan te krijgen dat je anders niet was gelukt = chantage.
En dat met iets dat je in vertrouwen is verteld.
Echt walgelijk.
Dat is wel redelijk compleet.quote:Op maandag 3 november 2008 11:45 schreef mgerben het volgende:
Iets dat je in vertrouwen is verteld wil je voor je eigen voordeel gebruiken door iemand te chanteren.
Je loopt wel om de drie zinnen te slijmen dat je niet wilt chanteren: Nou, doe dat dan ook niet.
Iets laten 'doorschemeren' om zo iets gedaan te krijgen dat je anders niet was gelukt = chantage.
Echt walgelijk.
Weinig aan toe te voegen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Denk je nou serieus dat die man meer waardering voor je gaat krijgen als je hem laat weten dat je afweet van zijn persoonlijke zaken? Niet mee bemoeien natuurlijk!
Verder een functioneringsgesprek aanvragen en vertellen dat je je altijd volledig inzet maar daar, voor jouw gevoel, te weinig waardering voor krijgt. Dan krijg je vanzelf te horen hoe hij er tegenaan kijkt.
Ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen. Hij probeert me volgens mij al een hele tijd weg te pesten door bijvoorbeeld mijn werktijden te verlengen (ineens moet ik nu al om 9 uur op mijn werk verschijnen) en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.quote:Op maandag 3 november 2008 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Denk je nou serieus dat die man meer waardering voor je gaat krijgen als je hem laat weten dat je afweet van zijn persoonlijke zaken? Niet mee bemoeien natuurlijk!
Al? Vrij normaal hoor, 9 uur beginnen.quote:Op maandag 3 november 2008 12:10 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen. Hij probeert me volgens mij al een hele tijd weg te pesten door bijvoorbeeld mijn werktijden te verlengen (ineens moet ik nu al om 9 uur op mijn werk verschijnen) en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.
Prima toch? Of het verstandig is is een tweedequote:Op maandag 3 november 2008 11:46 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Zijn volledige post ademt uit dat hij er zakelijk gezien beter van wil worden.
Tja, mensen zoals de TS zijn er voldoende. Bij hoog en laag beweren dat ze absoluut niet beter willen worden van een smeuig verhaaltje, maar ondertussen wel laten doorschemeren het tegen iemand te willen gebruiken.quote:Op maandag 3 november 2008 11:45 schreef mgerben het volgende:
Echt walgelijk.
Sorry hoor, maar het lijkt me vrij normaal dat je baas je afrekent op je prestaties. Voor jou is het heel vervelend dat je overspannen bent geweest, maar je baas wil gewoon werknemers die veel werk verzetten.quote:Op maandag 3 november 2008 12:10 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik kan me voorstellen dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen. Hij probeert me volgens mij al een hele tijd weg te pesten door bijvoorbeeld mijn werktijden te verlengen (ineens moet ik nu al om 9 uur op mijn werk verschijnen) en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.
TS kwam me al zo bekend voor,quote:Op maandag 3 november 2008 12:12 schreef Karina het volgende:
Al? Vrij normaal hoor, 9 uur beginnen.
Serieus, zulke collega`s zou ik er zelf uittrappen als het moet.quote:Op maandag 3 november 2008 12:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
TS kwam me al zo bekend voor,
Regulier kortere dagen werken dan gebruikelijk is geen 100% inzet, al werk je tijdens de andere uren hard. Het is toch godgeklaagd dat je gewoon normaal hard werken brengt als iets unieks. Het lijkt mij niet meer dan normaal, je wordt er namelijk voor betaald.quote:Op maandag 3 november 2008 11:00 schreef DRA het volgende:
Ik werk nu al ruim 10 jaar voor dezelfde werkgever. Ik zet me altijd voor de volle 100 procent in en zelfs als ik ziek ben probeer ik er het beste van te maken.
Helemaal niet egocentrisch hoor. Om jouw behoeftes te bevredigen ga je een collega onder druk zetten. En dat voor iemand die zelf ook overspannen is geweest.quote:Ik wist dat het al vrij lange tijd uit was met haar vriend dus van hem kon het waarschijnlijk niet wezen. Ik heb haar wat onder druk gezet want ik was toch wel erg nieuwsgierig.
Grotere tegenstrijdigheden dan dit kom je zelden tegen. Je zet iemand onder druk om een verhaal te vertellen, en nu ga je doen of jij de grote redder bent door je mond te houden? Het verhaal had je in eerste instantie helemaal niet moeten weten, laat staan dat het ook maar iets zegt over wat jij voor je baas doet. Op zakelijk vlak, want daar gaat het om. Iemands privéleven betrekken bij dit soort dingen is zo fout als het maar kan.quote:Anyways ik ben helemaal niet de persoon om te roddelen en ik wil haar uiteraard helpen. Ik heb het in ieder geval tot nu toe al die tijd voor me gehouden. Toch gaat het niet zo goed tussen mijn baas en mij en vorige week kwam het dan toch weer tot een opstootje nadat ik me een paar dagen had ziek gemeld. Hij vindt namelijk altijd dat ik me aanstel. Ik voelde me tegelijkertijd toch wel behoorlijk rot want eigenlijk doe ik zoveel voor hem en dus nu probeer ik ook met alle macht zijn prive leven te redden. Ik wil hem absoluut niet chanteren maar ik zou hem toch wel graag willen laten weten dat ik weet dat hij een groot probleem heeft.
Sterker nog, dat is het ook. Als het namelijk niet zo is, dan is er geen enkele reden om te melden dat jij het ook weet.quote:We spreken elkaar eigenlijk maar weinig onder 4 ogen en dus is het niet makkelijk om het aan hem duidelijk te maken. Ik kan natuurlijk een gesprek met hem aanvragen, maar dan ben ik bang dat het op chanteren lijkt.
Haal zakelijk en privé even niet door elkaar. Vergeet ook niet hoe jij achter de kennis bent gekomen.quote:Nogmaals ik wil niet chanteren of iets dergelijks. Ik wil alleen maar laten merken dat ik zo veel voor hem doe terwijl hij mij soms als grof vuil behandelt.
Dat is ook precies de toon die ik proef in het verhaal van TS. Een soort van "rechtvaardiging" voor chantage.quote:Op maandag 3 november 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
Tja, mensen zoals de TS zijn er voldoende. Bij hoog en laag beweren dat ze absoluut niet beter willen worden van een smeuig verhaaltje, maar ondertussen wel laten doorschemeren het tegen iemand te willen gebruiken.
Dat, of we hebben te maken met iemand die echt wereldvreemd isquote:Op maandag 3 november 2008 13:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Dit kan niet anders dan een sociaal experiment zijn.
En, TS, reageren we sociaal wenselijk op deze casus?
Nah, ik weiger te geloven dat er mensen bestaan met zo'n enorm bord voor hun kopquote:Op maandag 3 november 2008 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat, of we hebben te maken met iemand die echt wereldvreemd is
Check die andere topics en je gaat werkelijk nog twijfelen.quote:Op maandag 3 november 2008 13:04 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nah, ik weiger te geloven dat er mensen bestaan met zo'n enorm bord voor hun kop
Volgens mij bewijs je zelf nu het punt dat er mensen bestaan met een enorm bord voor hun kop.quote:Op maandag 3 november 2008 13:04 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nah, ik weiger te geloven dat er mensen bestaan met zo'n enorm bord voor hun kop
quote:Op maandag 3 november 2008 13:13 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Volgens mij bewijs je zelf nu het punt dat er mensen bestaan met een enorm bord voor hun kop.
Ik ga dat natuurlijk niet precies vertellen want dan weet wellicht iedereen binnen de kortste keren wie mijn baas is. Ik werk bij een semi-overheidsinstelling. Ik geef toe dat het vaag is.quote:Op maandag 3 november 2008 13:18 schreef Nihil het volgende:
wat voor werk doet TS eigenlijk? (als ie werkt tenminste)
Wat bedoel je met gunsten? Je werkt, krijgt geld ... klaar.quote:Op maandag 3 november 2008 13:25 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat je daar niets aan hebt en dat mensen de gunsten die je in het verleden gedaan hebt snel vergeten zijn.
Jij werkt structureel te weinig, roddelt met collega's, bent bijna bezig om je baas te chanteren en dan verwacht je nog begrip van ons ook? Welke gunsten heb jij aan wie dan ook verleent in het verleden?quote:Op maandag 3 november 2008 13:25 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ga dat natuurlijk niet precies vertellen want dan weet wellicht iedereen binnen de kortste keren wie mijn baas is. Ik werk bij een semi-overheidsinstelling. Ik geef toe dat het vaag is.
Verder heb ik geen bord voor mijn kop. Ik laat alleen niet meer over mij heen lopen zoals ik in het verleden te vaak heb gedaan. Ik heb gemerkt dat je daar niets aan hebt en dat mensen de gunsten die je in het verleden gedaan hebt snel vergeten zijn.
Maar hij gaat juist net iets verder.quote:Op maandag 3 november 2008 13:29 schreef Nihil het volgende:
Wat bedoel je met gunsten? Je werkt, krijgt geld ... klaar.
Dat is geen bijzondere prestatie van jou, maar doodnormaal fatsoen.quote:Op maandag 3 november 2008 12:10 schreef DRA het volgende:
...dat hij eindelijk eens inziet dat ik ook heel veel goede dingen voor hem doe zoals niet alles tegen hem aan de grote klok hangen.
We horen hier maar één kant van het verhaal.quote:[...] en geen rekening te houden met het feit dat ik overspannen ben geweest. Ik wil alleen maar dat hij dit inziet en eens wat minder alleen maar naar de prestaties kijkt die hem geld opleveren.
Poeh poeh wat een prestatie.quote:Op maandag 3 november 2008 13:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hij gaat juist net iets verder.
Zo komt hij al om 8 uur zijn bed uit en vertelt hij niet meteen door dat zijn baas een collega neukt.
Doe het hem maar eens na.quote:Op maandag 3 november 2008 14:56 schreef karr-1 het volgende:
Poeh poeh wat een prestatie.
Of je snapt de sarcastische opmerking van Jeroen25 niet, of je dacht dat nog een toevoeging het leuker maakte. Dat laatste is helaas niet het geval.quote:Op maandag 3 november 2008 14:56 schreef karr-1 het volgende:
Poeh poeh wat een prestatie.
Zeik toch niet zo vent, groei een ruggegraat en ga gewoon net zoals de rest van werkend Nederland aan de slag. Je bent niet bijzonder ofzo. Je bent gewoon onderdeel van de loonslavenmaatschappij, start acting like it.quote:Op maandag 3 november 2008 13:25 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik ga dat natuurlijk niet precies vertellen want dan weet wellicht iedereen binnen de kortste keren wie mijn baas is. Ik werk bij een semi-overheidsinstelling. Ik geef toe dat het vaag is.
Verder heb ik geen bord voor mijn kop. Ik laat alleen niet meer over mij heen lopen zoals ik in het verleden te vaak heb gedaan. Ik heb gemerkt dat je daar niets aan hebt en dat mensen de gunsten die je in het verleden gedaan hebt snel vergeten zijn.
Wat voor gunsten doel je dan op?quote:Op maandag 3 november 2008 13:25 schreef DRA het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 november 2008 15:40 schreef Bananenman het volgende:
Waarom reageren mensen serieus? Dit is overduidelijk de zoveelste relpoging van TS.
Gelukkig snap ik sarcasme prima, was het niet bedoeld om het nog leuker te maken en heb jij geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 3 november 2008 15:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Of je snapt de sarcastische opmerking van Jeroen25 niet, of je dacht dat nog een toevoeging het leuker maakte. Dat laatste is helaas niet het geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |