James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 19:14 |
Hier alweer deel 168 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2009 @ 19:17 |
![]() | |
RubenK | donderdag 11 juni 2009 @ 19:22 |
Morgen laatste keer meerijden met ICL ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:24 |
quote:Vaarwel autorijder-vanaf-morgen ![]() | |
Ireyon | donderdag 11 juni 2009 @ 19:25 |
quote:ICM blijft nog gewoon rijden hoor ![]() Verder is dit een schaamteloze tvp zodat ik niet vergeet om in 't weekend de OP-wiki aan te passen.. Die verhalen en 'vaak terugkomende vragen' mogen onderhand weleens geupdate worden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:27 |
Ja precies. Schrijf maar weer eens een verhaal of zo. Iemand. ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 19:34 |
Ja, iemand. | |
Peter | donderdag 11 juni 2009 @ 19:36 |
ik niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:44 |
quote:Ja, jij bijvoorbeeld ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 19:45 |
quote:Even druk met andere dingen, sorry. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:48 |
Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia ![]() ![]() | |
ghizzer | donderdag 11 juni 2009 @ 19:57 |
tvp | |
Guppy | donderdag 11 juni 2009 @ 20:03 |
quote: ![]() ik moet dat inderdaad wel eens doen. eergisteren had ik eigenlijk nog de vertraagde ICE mee kunnen pakken naar Arnhem, maar hij kwam al binnen en ik had nog geen kaartje. en eer ik die zou hebben, was de ICE al weg. best wel pech dus ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 20:05 |
ICE is kei vet. Het is dat ik er op Ut - Ed niks aan heb, maar soms maak ik vrijdagmiddag nog weleens een ommetje over Arnhem voor de ICE terug ![]() | |
Guppy | donderdag 11 juni 2009 @ 20:09 |
hahaha, ik vond het ook erg leuk om met ICE te rijden. in NL is er niet zoveel aan, behalve dat je heerlijk zit. maar toen we naar Dresden gingen, was het helemaal top | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 20:10 |
voor die smerig lange stukken is het wel lekker als je in een uurtje slapen dik 200 km opschiet ja ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 11 juni 2009 @ 20:13 |
Ik verneem net uit betrouwbare bron dat James1988 een heldendaad heeft verricht in de stiltecoupe. | |
Quyxz_ | donderdag 11 juni 2009 @ 20:13 |
En door de voorruit meekijken met de machinist ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 20:15 |
quote:Hij heeft een mobieltje-rechtsdragend zakenmannetje met vouwfiets en sleepkoffer het zwijgen opgelegd? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 11 juni 2009 @ 20:17 |
Voor 200 miljoen wil ik wel een Taurus en Viaggio-rijtuigen willen kopen. Veel beter dan dat uit te geven aan drie beperkte voetballers. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 20:21 |
Voor een miljard wil ik ook wel anderhalf miljoen pallets bier kopen. Veel beter dan een dagje oorlogje spelen in Irak. ![]() | |
Eix | donderdag 11 juni 2009 @ 20:23 |
quote:Dat kost toch geen 200 miljoen.. ![]() -edit- http://w1.siemens.com/pre(...)ty/tslm200801009.htm Twaalf locs voor 48 miljoen, dus 4 miljoen per stuk voor de loc. Zo'n rijtuig zal wel een miljoentje kosten ongeveer. Zeven rijtuigen (Railjet) erbij en je komt op 11 miljoen. Extra miljoentje erbij voor de afronding en voila. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Eix op 11-06-2009 20:28:41 ] | |
JeePee83 | donderdag 11 juni 2009 @ 20:34 |
quote:Ik maak ook graag op vrijdag een ommetje via Deventer voor de pimpel in plaats van opvouwen in het wekelijkse terugkerende fenomeen van overvolle treinen met studenten die de vuile was weer bij moeke gaan droppen. Barrijtuig pimpel is daar ideaal voor. Nichts zu trinken oder essen -> raus ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 20:39 |
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee? Locatie: (vertraagde) Intercity 's-Hertogenbosch - Breda, originele V 18.49. Situatie: * James1988 heeft moeten overwerken in een drukke omgeving en is toe aan stilte Trein komt om 18.55 in zicht, ik zie dat het ICRm is met de stuurstand aan de voorzijde - waar het stilterijtuig 2e klas is. Omdat ik wel even rust wil, loop ik helemaal naar de andere kant van het perron (ik stond aan de zijde die richting Oss gaat), ik loop door tot waar ik verwacht dat de stuurstand stopt. En zo geschiede. Ik stap in en ga zitten, naast mij zit een jong koppel. De trein is amper weg of ze beginnen luidruchtig te praten, als enige in het hele rijtuig. Zij moest ook nog bellen naar iemand om door te geven dat haar trein toch echt wel +10 had zodat diegene haar pas later hoefde te komen ophalen. Ondertussen rijdt de trein rustig verder naar Tilburg en verwachtte ik dat ze te Tb uit zouden stappen. Niet dus. Ze bleven zitten. Terwijl de trein nog stilstond te Tb heb ik op een vriendelijke wijze gevraagd "of het niet wat stiller kon. Dit is een stilterijtuig en ik ben hier gaan zitten omdat ik rust wil hebben, als je de hele tijd met elkaar wil praten ga dan alsjeblieft een rijtuig verder zitten." Toen was het stil, en twee verbaasde gezichten keken me aan. Een zacht "ok" kwam uit zijn mond. De rest van het ritje Tb - Bd was het muisstil in het rijtuig, afgezien van het geruis van de wielen. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 20:39 |
quote:rest gaat op aan infraheffing ![]() | |
Socios | donderdag 11 juni 2009 @ 20:56 |
Is die trein al in Visé? ![]() | |
TommyGun | donderdag 11 juni 2009 @ 21:24 |
quote:Respect ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 21:30 |
Nou ja, laten we het wel een beetje in perspectief blijven zien. Laten we niet ALLES wat ongelijk is aan asociaal tokkiegedrag verheffen tot Heldendaad. Maar goed gedaan even goed James ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 11 juni 2009 @ 21:39 |
quote:Verder niks gebeurd ? | |
bork | donderdag 11 juni 2009 @ 21:57 |
![]() Waar stond ik in december te blauwbekken? (TVP) | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 22:02 |
![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 11 juni 2009 @ 22:15 |
quote:In Almere zou je voor hetzelfde geld halfdood geslagen worden. Maar Almere is straks wat Tilburg nu is. | |
James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 22:20 |
* James1988 mompelt iets over de EU en liberalisering van de passagiersspoorvervoermarkt in 2010 Iemand hier nog zin om eens mee te onderzoeken hoe je een eigen spoorwegbedrijf opzet wat internationaal reizigers vervoert? Stuur maar een PM ![]() | |
bork | donderdag 11 juni 2009 @ 22:28 |
quote:Yups, er is daar ook een museumpje btw. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 22:30 |
quote:Ja ik hoor dat dat al jaren dicht is ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 11 juni 2009 @ 22:42 |
Nog een maandje en dan treinen naar Engeland ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 22:44 |
quote:Met de eurostar ja? Top ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 11 juni 2009 @ 23:03 |
Het bier in de ICE vind ik anders wel erg duur ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 23:04 |
quote:4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het? | |
Irritatie100 | donderdag 11 juni 2009 @ 23:06 |
quote:Ja? Ik betaalde 3,50 euro voor een normaal flesje ![]() ![]() Laatst van Utrecht naar Arnhem ermee gegaan, en vervolgens in Arnhem nog naar Velperpoort met een mat '64 plan V. Toch wel een verschil ![]() | |
knars | donderdag 11 juni 2009 @ 23:28 |
Of een lekker gratis witbiertje op het balkon van een koploper. AH, toen die gasten nog met die karretjes door het gangpad mochten stiefelen... altijd fijn als die creatieve omroepberichten hadden. Maar goed, het was eind juli 2002, einde van een weekje vakantie in Drenthe, einde van een relatie die al een tijdje niet meer lekker liep en ging dus niet met dezelfde auto als m'n kersverse ex-vriendin terug naar het Westen. Naar Beilen gefietst, stoppende IC Grunn - Amersfoort gepakt, met fiets op het balkon gebleven. Warme zomerdag, bloedheet op het balkon, maar ik voelde me wel goed door het heerlijke weekje vakantie en het herwonnen vrijheidsgevoel. Op Zwolle kwam er een railcateraar bij, en een hoop andere passagiers. De Albron knakker kon met zijn karretje niet door het gangpad dus bleef gezellig bij mij op het balkon. Tot Amersfoort gezellig zitten ouwehoeren, zo gezellig dat de biertjes gratis werden. Ook het witbier. Geen Hefe Weize, het zal wel gewoon Hoeg of Wieckse zijn geweest, maar goed - bier in trein voor minder dan ¤ 3,60 ![]() | |
Socios | donderdag 11 juni 2009 @ 23:36 |
Solide anekdote. Thanks for sharing. | |
NordicBlue | donderdag 11 juni 2009 @ 23:38 |
schaamteloze tvp | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 23:39 |
Je bent gewoon jaloers Soosie ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 11 juni 2009 @ 23:42 |
Nee, serieus. Dit zijn mooie treinverhalen. Mogen er meer van komen. ![]() | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:00 |
Filmpje van vanmiddag :p Internationale trein vertrekt uit Hengelo, met olympisch slot! | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:06 |
nou dat schiet lekker op ![]() | |
bork | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:12 |
zomer 1994, wachten in Berlin Ost of Lichtenberg om de slaaptrein naar Krakow in te hobbelen. Ik sta samen met een stelletje te leunen tegen "onze" waar we nog niet in kunnen. Ik vraag in mijn paasbeste Pools aan haar waarom we moesten w88, vertelt ze me, gast mompelt iets zegt ze in keurig Nederlands wat ze tegen mij had gezegd in het Pools. Affijn, ijs gebroken en een paar uur nog iets gedronken in het restauratierijtuig. Bleken ze naar Krakow te gaan om de reis uit te proberen. Over 6 weken gingen ze daar trouwen en zijn familie moest vanuit Nederland reizen. Affijn kreeg ook nog een uitnodiging voor die bruiloft ![]() 6 weken vliegen voorbij en ik terug, maar helaas overstroming en er ging niks richt Wroclaw. Ik had wel een treinkaartje maar had er niks aan. Dan maar richting Warszawa en daardan verder. Affijn coupeetje in met plaatsreservering met 5 enthousiaste Polen, ik niet zo want was bekaf en moest nog iets verzinnen om in NL te komen. Kaartjes controle goede coupe maar fout treinstel meneer. Dus ik wil verder maar dat mocht niet van de coupegenoten toch genokt want ik had het niet. Zelfde coupe ander treinstel: inhoud 1 jonge dame en een AH-tas. Wat nu, beetje Pools, blijkt zij ooj NL te spreken. Wat doe je ddan blabla, ze was even in Polen en reisde wat en moet zondag in Krakow zijn voor een bruiloft maar ging nu even naar Warszawsa. Bruiloft?Krakow? Ik noemde de naam van het stel van 6 weken eerder en inderdaad daar ging ze naar toe!!!! Bleek de opvolgster van mevr.1 te zijn die stopte als au pair in Eindhoven nu ze ging trouwen. In Warszawa bij Wasteels werd mijn probleem gefixt en kreeg ik een kaartje op de trein van Moskou naar Amsterdam. En daar kwam ik in een coupe met de look-a-like van Seth Gaaikema (hel) maar daar over later misschien meer, | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 00:15 |
Borkie wij moeten eens een keertje naar Wroclaw of Krakow of zo. Waar heb jij kennissen? | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 01:07 |
Idd leuke verhalen | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 01:20 |
Kwam vanmiddag bij toeval in Oldenzaal de bestickerde ERS loc tegen,![]() Daarna in Hengelo nog een keertje in de zon. ![]() Daarna kwam de 4240 ook nog even als Intercity 10144 uit Enschede. ![]() Daarna even filmpje gemaakt van achteruit de Internationale trein 144, door de verdiepte bak te Almelo, helaas zit er regen op het raam, maar je kunt er door heen kijken ![]() en daarna nog een na shot van Internationale trein. ![]() Niet dat die foto bijzonder is ofzo, maar het verhaal er bij wel. De trein reed na aankomst in Almelo een stukje, en stopte opnieuw, er stapte iemand uit, zwaaide naar de mcn, stapte in en trein vertrok weer. Geen idee wat hier de exacte reden van is geweest. tevens deed in het laatste rijtuig de verlichting het en informatie borden niet, omroep deed het wel gewoon. | |
James1988 | vrijdag 12 juni 2009 @ 08:50 |
Net deze gespot op NS.nl, wat me eigenlijk vrij lastig lijkt:![]() Even later werd het dit, wat natuurlijk wel kan: ![]() | |
Christiaan | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:37 |
Hoi, Ik wil van Oisterwijk naar Haldern Rheinland. Dus ik tik op Bahn.de Arnhem naar Haldern Rheinland in. Een stukje van 50 km (http://maps.google.de/maps?f=q&hl=de&q=lohstrasse+haldern&sll=50.092393,10.195313&sspn=20.284895,58.710937&ie=UTF8&z=13&ll=51.772408,6.481247&spn=0.076267,0.285645&om=1). Volgens Bahn.de doe ik er echter 3,5 uur over??? Wat doe ik fout? | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:40 |
Klik maar eens op Karte Anzeigen ![]() | |
Christiaan | vrijdag 12 juni 2009 @ 09:51 |
quote:Dat zie ik nergens staan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:07 |
quote:in het midden ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:10 |
Oh en nee, dat kan niet beter. Liften vanaf Doetinchem misschien ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:32 |
quote:Hij staat niet in HAFAS | |
Christiaan | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:33 |
quote:Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:38 |
quote:daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook. Vanaf Oisterwijk zou ik sowieso via Venlo gaan dus ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 12 juni 2009 @ 11:38 |
quote:Eigenlijk vind ik beide gevallen bizar. | |
Christiaan | vrijdag 12 juni 2009 @ 12:31 |
quote:OK, dank. Dat duurt nog een uur langer. Toch maar de auto nemen. Helaas, had me leuk geleken met de trein, maar 4,5 uur treinen tov 1,5 uur auto is me iets teveel van het goede. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 12 juni 2009 @ 13:57 |
Over leuke verhalen gesproken. Laatst nog een leuk item gehad in de ICE richting Amsterdam ( <- Belangrijk) We stappen in Arnhem op en we staan bier te bestellen aan de bar, vlakbij het Zugfuhrerhokje. Komt er een meisje aan die vroeg dit dit nou de ICE was naar Duisburg, wat ze moest naar Duits verweggistan. Dus de Conductrice uitleggen dat dit toch echt de ICE naar Amsterdam was en dat ze over een minuut of 3 door de ramen haar ICE kon zien passeren ![]() Maar het Railteam van die trein was de moelijkste niet, ze mocht mee terug naar Amsterdam waar ze haar schoonmoeder kon blijven slapen, en mét de kaartjes van vandaag gewoon morgen instappen. een deel van het personeel zou morgen met de 1e ICE weer terug gaan richting DL, het andere deel stelde ze meteen telefonisch op de hoogte ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 15:05 |
Die kip hebben we nog wel even uitgebreid staan uitlachen natuurlijk ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:13 |
quote:Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo) | |
Socios | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:13 |
Pfff, dubbel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:44 |
quote:Heb je een tijdstip of treinnnummer? | |
Socios | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:52 |
Ik kom hier op een later tijdstip even op terug. Heb het zo niet bij de hand. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:02 |
http://i41.tinypic.com/2qnbgo2.jpg Ik krijg door dat het de lourdestrein kan zijn? | |
James1988 | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:24 |
En weer zit ik in een stilterijtuig, en weer zitten er mensen te praten... ditmaal paupers met bier in hun hand. Ze zijn wel wat rustiger dan die mensen van gisteren... | |
Wadloper | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:27 |
Er staat volgens mij een foto van Zug in de Rail Magazine van deze maand ![]() Is met de 6459 met die vuilcontainers (artikel over de houtrakpolder) | |
Mike_Litoris | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:33 |
Tvp | |
James1988 | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:47 |
Bellend huppelkutje, ook present. Kan nou niemand lezen wat er op de ramen staat? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:54 |
Shirt kopen? ![]() ![]() | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 19:50 |
Nu een betere versie van de Verdiepte bak in Almelo! | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 20:12 |
Hee gaaf ![]() ![]() | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 20:17 |
Geheel correct ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 20:22 |
2 jaar ellende en Hoeveel miljoen euro? voor het opheffen van 2 overwegen. Nou, wat weer een zinnige besteding van belastinggeld ![]() | |
thats-me | vrijdag 12 juni 2009 @ 20:32 |
Eerst passeerd er nog een Cargo Vervolgens een SGMmtje ![]() Ze zijn hier druk onder bezig met een tunnel. ![]() Vervolgens ben ik in Hengelo gekeerd op de volgende Pimpel terug en rijden we net de verdiepte bak van Almelo in. ![]() En hier was het allemaal om te doen, geen overweg, maar een weg over het spoor ![]() ![]() En we rijden er al weer uit, zoals je kunt zijn, er is geen hulpspoor meer.. ![]() Vervolgens moest ik in Almelo 10 minuten wachten dus even lekker in de zon gaan zitten, buiten de overkapping. En toen kwam dit aangereden dus snel opstaan en foto schieten. ![]() Vervolgens ben ik weer gaan zitten, en toen kwam er ook nog 2x Plan V voorbij als stoptrein richting Enschede. ![]() Vervolgens te Wdn de 4241 nog geplaat, helaas was de zon achter de wolken dus ik camera goed instellen, komt de trein er aan komt net de zon weer te vervoorschijn, dus was beetje overbelicht. ![]() | |
Fixers | vrijdag 12 juni 2009 @ 20:51 |
quote:Zo een heb ik er ook nog meegemaakt. In de IC vanuit Amsterdam CS naar Den Haag CS. Zitten een tweetal buitenlandse touristes, jaartje of 25 voor het eerst in nederland. Die hadden gevraagd waar ze nu lekker konden stappen en als antwoord "Op het leidschenplein" gekregen. Die waren met hun strippenkaart onderweg naar Leiden. Conducteur heeft retourkaartjes geschreven en nog wat staptips gegeven aan de dames, en vooral even uitgezocht welke tram er naar het leidschenplein gaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 22:14 |
Een homeprintje afdrukken met Fles ![]() ![]() alles is in het alfabet 1 letter opgeschoven ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juni 2009 @ 22:39 |
quote:Zeer mooie foto's! je komt hier ook uit de buurt? Zo af en toe verschijnt er nog een Plan V of een koploper als stopper tussen Enschede en Apeldoorn ![]() | |
James1988 | vrijdag 12 juni 2009 @ 22:47 |
quote:Wtf ![]() Hoe heb je dát geflikt? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 22:52 |
quote:Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina. Ticket ophalen en eerst opslaan en vanuit lokaal printen gaat wel goed. De blokjes in die checker scramble staan wel goed trouwens ![]() | |
James1988 | vrijdag 12 juni 2009 @ 23:29 |
quote:Okay... lekker bagger ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 juni 2009 @ 23:30 |
Mwoa, ik denk eerlijk gezegd dat het een tikkeltje gaarheid is van een PCLdrivertje aan mijn kant, maar dat zoeken we nog op ![]() | |
bork | zaterdag 13 juni 2009 @ 00:13 |
Winter 1999-2000, Bork en nog 8 mafkezen met de trein naar Zakopane om te skieeen en meer. Uiteraard dient er een n8tein gehaald te worden in Berlijn, mooie krappe overstap gepland en eerlijk maar waar er is een probleempje en we dienen uit te stappen op Berlin Charlottenburg om per S-Bahn op ons station aan te komen. Dit lukt ons allemaal behalve Dick die bleef plakken in de S-Bahn. Moeilijk om zo'n dikke lok en wagons voor je neus weg te zien rijden ![]() Gelukkig kwam Dick er na 10 minuten er ook aan ![]() Minder leuk de eerste trein naar Krakow kwam pas de volgende ochtend. Tsja wat dan? Hee een trein naar Gdansk! Dat lag in het noorden van Polen maar WTF je moet wat. Wat me nog altijd verbaasd is dat we allemaal in Gdynia zijn uitgestapt en een trein naar Warszawa 's-ochtends vroeg hebben gehaald. Wat er in die n8trein allemaal gebeurd is, ik weet het gelukkig niet meer maar een paar van mijn reisgenootjes waren bijzonder fit! (speed was in de jaren 90 een vrij makkelijk te verkrijgen en te gebruiken product m.n. in het Poolse leger, do your math!) Affijn onderweg in de goede richting, feest kon natuurlijk niet duren en 2 bromsnorren maakten mij wakker en lichten mij van mij stoeltjes omdat ik tot reisleider was gebombardeerd. Meekomen naar hun prive eerste klas coupe waar ik een kopje thee kreeg voorgeschoteld en het hele verhaal kreeg te horen. Ze wisten van onze merkwaardige omleiding en vertelden mij dat het zo natuurlijk niet werkte. Gepokt en gemazeld in het Poolse arm der Wet bespelen kwamen we er met 300.000 zloty er vanaf (schijntje in die tijd), affijn tot Warzsawa fijn kunnen slapen. Na 2 weken de terugreis die was ook wel leuk ![]() | |
sander89 | zaterdag 13 juni 2009 @ 00:35 |
Toch mis ik Zug-Chef wel een beetje, had altijd mooie platen. ![]() Misschien komt die nog terug. ![]() | |
bork | zaterdag 13 juni 2009 @ 00:44 |
Vergeten! vandaag Utrecht CS 16.43, stoomtrein met sleep rijtuigen wtf! Wat was dat voor iets? (rit) | |
thats-me | zaterdag 13 juni 2009 @ 00:54 |
Ik citeer Plant van Somda.nlquote:Daarom dus! | |
James1988 | zaterdag 13 juni 2009 @ 01:36 |
quote:Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen? | |
Ofyles2 | zaterdag 13 juni 2009 @ 02:17 |
quote:Misschien zal het ongetwijfeld in waarde zijn gestegen, want de zloty werd steeds sterker na de munthervorming in 1995. | |
James1988 | zaterdag 13 juni 2009 @ 03:11 |
Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 13 juni 2009 @ 03:14 |
quote:Je had beter die rode strepen kunnen bewaren. | |
James1988 | zaterdag 13 juni 2009 @ 04:21 |
quote:Ik heb 't niet gemaakt ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 13 juni 2009 @ 04:26 |
quote:Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen. | |
James1988 | zaterdag 13 juni 2009 @ 04:33 |
quote:Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooi ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 13 juni 2009 @ 05:09 |
quote:Beter van wel. We gaan vanavond HGBTF onveilig maken. | |
James1988 | zaterdag 13 juni 2009 @ 14:43 |
quote:Ja ![]() ![]() * James1988 lid en regelmatig poster is | |
SpeedyRich | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:00 |
quote:NS hispeed logo's mis ik | |
Irritatie100 | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:15 |
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden ![]() Heb er zin an! | |
NordicBlue | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23 |
Gisteren naar de toppers geweest, op de terugweg met ICM 4018 van duivendrecht naar schiphol gegaan. Ik wist niet dat de vering van de ICM's zo goed zijn. Stond een groepje dronken jongeren bij de deur voorin, liedjes te zingen en constant te springen. Complete treinstel ging op en neer. | |
NordicBlue | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23 |
quote:12k km? Krijg je daar geen luie reet van? | |
Irritatie100 | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:24 |
quote:In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen ![]() Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:25 |
quote:3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug? ![]() | |
Irritatie100 | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:27 |
quote:Nou, niet helemaal ![]() We zijn van plan om een beetje door het oostblok te gaan reizen met zo'n kaart voor 300 euro. Kan je onbeperkt door Europa treinen ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 13 juni 2009 @ 15:48 |
300 p/w of p/m? | |
Irritatie100 | zaterdag 13 juni 2009 @ 16:18 |
voor 3 weken, maar voor sommige treinen (zoals nachttreinen) moet je nog een toeslag betalen. | |
Nightshadow | zaterdag 13 juni 2009 @ 17:40 |
In 3 weken? Dan moet je als je nog een beetje vakantie wil hebben nog wel aardig doorkarren.. quote:Benelux-trein ![]() | |
zwahiel | zaterdag 13 juni 2009 @ 18:07 |
nee NMBS en vooral Infrabel, als je Prorail al erg vind... | |
Duvel | zaterdag 13 juni 2009 @ 18:28 |
quote:OMFG! | |
NordicBlue | zondag 14 juni 2009 @ 22:54 |
quote:Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar ![]() | |
Irritatie100 | zondag 14 juni 2009 @ 22:56 |
quote:Ik heb ook ooit CKV gehad inderdaad | |
jappas | zondag 14 juni 2009 @ 23:02 |
quote:Ik ben die Toppers anders maar wat dankbaar. Ik denk dat zij er voor hebben gezorgd dat de IC richting Nijmegen in Utrecht iets vertraging had waardoor mijn vriendin en ik deze nog net konden halen (we kwamen vanaf Eindhoven) (Guus Meeuwis ja ![]() 's nachts wachten op stations is niet echt mijn ding ![]() | |
dennistd | zondag 14 juni 2009 @ 23:03 |
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat. | |
Peter | zondag 14 juni 2009 @ 23:07 |
quote:Ze germans are trying to imobilise our railroads! (oid ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 juni 2009 @ 23:15 |
Ik wacht het IVW rapport wel weer af ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 00:15 |
Naar het schijnt waren er bij Kapellen problemen met de bovenleiding, dat deze te strak stond o.i.d. 1192 heeft toen de boel stukgetrokken.![]() Bron: HGBTF | |
Ofyles2 | maandag 15 juni 2009 @ 00:24 |
En dan zeggen ze daar nog dat ze hun treintjes goed onderhouden. Preventief klopt het niet. | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 01:14 |
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht? Vast niet door het uitstekende onderhoud ![]() Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op ![]() | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 08:07 |
quote:Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd. | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 08:07 |
quote:Tof, ook gewoon het hele portaal naar de klote. ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 08:23 |
quote:Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo. Ook wat verder: quote: | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 08:40 |
quote:Leuk punt, maar een paar honderdduizend kilometer is voor een loc een bescheiden jaarprestatie. Koeling zou opgevangen moeten worden in de reguliere systemen. De locs zijn 23 jaar oud o.i.d., die zouden het gewoon nog moeten doen. Ze hebben gewoon gedaan waar een loc voor gebouwd wordt: rijden. Ik snap niet dat dan beweerd wordt dat ze het dubbele gereden hebben dan waarvoor ze gemaakt zijn. Dan zou je toch zeggen: dan zijn ze dus verkeerd gemaakt. ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 08:42 |
Btw:![]() Dit is de Renfe S102, a.k.a. Talgo 350 - de topsnelheid is 350 km/h en hij rijdt rond in Spanje. Deze verdient de bijnaam "Vogelbekdier" meer dan de V250, vind ik. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 08:43 |
quote:Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 08:45 |
quote:Half - de locs mochten niet verder dan Rsd vanwege wat problemen met de remschijven bij één van die locs. Toen dat was verholpen mocht men weer verder naar Asd. | |
Fixers | maandag 15 juni 2009 @ 10:28 |
Was wel weer een ge-etter. Ze zijn de hele dag bezig geweest om dat op te knappen en in de avond nog steeds de dienstregeling niet fatsoenlijk op de rit. En de NMBS kan dan iet even een half uur van te voren aangeven dat een trein uitvalt. Dat weten ze niet eerder dan 10 minuten voor vertrek blijkbaar. | |
Darkwing_Duck | maandag 15 juni 2009 @ 11:14 |
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_dat_thuis_ook.html![]() | |
zwahiel | maandag 15 juni 2009 @ 11:40 |
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook! Die reeks 11 is niet alleen afgemat doordat ze niet zo lang stil staan, ze zijn ook op omdat ze dingen doen waarvoor ze simpelweg niet gemaakt zijn. De problemen zijn pas ontstaan sinds de spoortunnel van Antwerpen. Die is eigenlijk te stijl voor de 11jes. Nu, daardoor werken ze twee keer zo hard en verslijten ze ook twee keer zo hard. Tel daarbij op dat door het gesteggel van de HSA en de vertraging daarvan het onderhoud nagenoeg gestopt is op de loc's. En je hebt je scenario compleet. Door de haperende politiek (goh het zou ook weer eens niet zo zijn!) is de HSL zuid gewoon te lang uitgesteld. De loc's liepen al langzaam op hun einde, maar nu gaan ze eroverheen. Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar. Als ze nu al 23 zijn, ze rijden op een traject waarvoor ze niet gemaakt zijn, met teveel zwaarte, dan weet je al dat 't niet lang gaat duren. Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels! | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 12:16 |
quote:Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van? ![]() | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 12:23 |
quote:1835. | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 12:25 |
quote:Nimby gedoe. quote:Bron s.v.p.? Spoorwegmaterieel wordt normaal gesproken gebouwd op minimaal 30 jaar. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 12:28 |
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop. | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 12:30 |
quote: ![]() ![]() | |
Fred2 | maandag 15 juni 2009 @ 12:38 |
quote:Die zijn dan ook gebouwd door duewag | |
thatsme | maandag 15 juni 2009 @ 12:42 |
quote:Het spul moet vervoerd worden van A naar B. Dus dan liever per spoor dan over de snelweg die ook dwars door woonkernen gaat. Het spoorvervoer is namelijk vele malen veiliger dan vervoer over de weg. Treinwagons kunnen heel veel meer hebben dan vrachtwagen opleggers. | |
NordicBlue | maandag 15 juni 2009 @ 15:57 |
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk? NS? | |
thatsme | maandag 15 juni 2009 @ 16:00 |
quote:Als ik het goed heb zit het zo in elkaar: Belgen: de locs NL: de rijtuigen | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 16:00 |
quote:NMBS. De rijtuigen zijn inmiddels denk ik van NS Hispeed. | |
NordicBlue | maandag 15 juni 2009 @ 16:02 |
Dus de loc die is gesneuveld is van de belgen? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 16:42 |
Duh. Nou en? ![]() | |
Fred2 | maandag 15 juni 2009 @ 16:55 |
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam... Of de voorloper van de trek-duw ICR-stammen: Foto's met dank aan Nico Spilt | |
dennistd | maandag 15 juni 2009 @ 17:03 |
quote:Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum... ![]() Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html | |
Christiaan | maandag 15 juni 2009 @ 17:49 |
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./ | |
NordicBlue | maandag 15 juni 2009 @ 18:16 |
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan? ![]() | |
dennistd | maandag 15 juni 2009 @ 18:36 |
quote:daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid) | |
dennistd | maandag 15 juni 2009 @ 18:36 |
quote:volgens mij nemen ze op dit moment sowieso niemand meer aan, en conducteur kun je niet als student doen volgens mij | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 18:43 |
quote:Nee, natuurlijk kan dat niet. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 18:54 |
quote:Zich rot lachen ![]() quote:Ja hoor, kan best. Moet je eerst even een opleiding tot Buitengewoon Opsporings Ambtenaar met goed gevolg afronden, maar het kan best ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 18:56 |
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs. Eigenlijk is het dus de Benetrein, maar dat bekt niet dus heeft men het 'lux' maar behouden. Zie Wikipedia voor wat meer achtergrondinformatie. Echt jammer dat men de Beneluxtrein zo laat uitsterven, het is een prachtige lijn die veel potentie heeft - maar kennelijk is een dure HSL met lelijke treinen veel belangrijker. Ik voorspel dat het heel lang gaat duren tot men de toekomstige HSL-treinen op hetzelfde niveau heeft qua klanttevredenheid en inkomsten dan de Benelux op z'n hoogtijdagen had. Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 18:58 |
quote:Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 19:01 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 19:02 |
Ja, ik verwacht het ook niet nee ![]() | |
Ireyon | maandag 15 juni 2009 @ 19:12 |
De nieuwe cross-platform overstap van Ehv - Rsd in Tilburg is wel een succes zeg.. Precies op het moment dat de deuren van de stoptrein openen, gaan die van de intercity naar Rsd dicht.. stelletje teringlijers ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 19:15 |
Hmm, volgens mij reed ik je dan net voorbij, ik zit in de IC naar Rsd ![]() | |
Fred2 | maandag 15 juni 2009 @ 20:33 |
quote:eerder een tekort aan doorgaande reizigers | |
NordicBlue | maandag 15 juni 2009 @ 20:35 |
Bedankt voor de heldere uitleg James ![]() | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 20:37 |
quote:Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen. ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 20:43 |
quote:Ja, dat dus. Er zijn heus wel locs krachtig genoeg om dat te doen. Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen. * James1988 ziet 11.8 dus ook nooit daartegenop klimmen [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 15-06-2009 20:50:33 ] | |
Fred2 | maandag 15 juni 2009 @ 20:51 |
quote:Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen... | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 21:13 |
quote:Als die dingen al niet eens Brussel-Arlon halen en een single NMBS 55er trekt het wel over Luik en Troisvierges met 6-8 bakken, dan ben je als treinstel gewoon niet goed gebouwd. Denk ik dan hoor ![]() Dat is een beetje hetzelfde als Wadlopertjes bestellen voor de HSL en dan de hele boel maar op te heffen omdat de rijtijden niet gehaald kunnen worden etc ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 21:15 |
quote:Gaaf, nog een werkgroep ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 21:16 |
quote:Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden? | |
Christiaan | maandag 15 juni 2009 @ 21:18 |
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht ![]() Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is? | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 21:21 |
quote:Valt wel mee hoor ![]() ![]() Tientje bij uw speelgoedwinkelier ![]() | |
SpeedyRich | maandag 15 juni 2009 @ 21:22 |
quote:ga je gang...... of je tip stibans | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 21:30 |
quote:Wolfram Alpha, op een afstand van 166,3 km hemelsbreed. 2¼e meter hoogteverschil per km dus. | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 21:40 |
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op ![]() | |
Nightshadow | maandag 15 juni 2009 @ 21:50 |
quote:Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 21:54 |
quote:Gemiddeld he. Ik weet de precieze hoogteverschillen niet, maar Google Terrain-maps kunnen wel helpen. | |
dennistd | maandag 15 juni 2009 @ 22:00 |
quote:mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 22:01 |
quote:Er zullen we stijgingen en dalingen in zitten. Ik weet het fijne niet van die Benelux-hondekoppen, staat vast wel in een boek maar ik heb ff geen zin om te gaan zoeken... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 22:05 |
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen. | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 22:06 |
quote:Flink trappen. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Duvel op 15-06-2009 22:14:42 ] | |
dennistd | maandag 15 juni 2009 @ 22:07 |
quote:is dat het alcoholpercentage? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 22:10 |
quote:Nou, quoted for truth maar dan? ![]() | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 22:13 |
quote:Ja, doe maar, sigwaardig en zo. ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 15 juni 2009 @ 22:14 |
quote:DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 22:15 |
quote:Nu nog ff de Nm's, dat zegt wat meer. | |
Christiaan | maandag 15 juni 2009 @ 22:51 |
Iemand die het Weertmysterie weet? ![]() | |
Duvel | maandag 15 juni 2009 @ 22:51 |
quote:-> TRU? | |
Dr_Flash | maandag 15 juni 2009 @ 22:53 |
quote:Nee. Maar voel je vrij om erover te vertellen ![]() | |
RubenK | maandag 15 juni 2009 @ 23:00 |
quote:In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip. net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 juni 2009 @ 08:54 |
quote:Het zijn inderdaad twee verschillende treinseries, maar volgens mij zijn ze wel gekoppeld aan elkaar (net als de stoptrein Breda-Den Bosch, die eerst de 13600 is en vanaf Den Bosch als 16000 doorgaat naar Utrecht). Die koppeling kent de NS-site wel, maar die eerste is nog wat te nieuw om te verwerken denk ik ![]() | |
TommyGun | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:01 |
quote:Ik zou gewoon blijven zitten, kijken waar je uit komt ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:08 |
De NS20 (kameel) komt vandaag naar Hengelo, a10.45u, v14.30u. Zie http://somda.nl/www/forum/7029/ | |
thats-me | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:25 |
Bedankt voor het melden Dennis..Ik zal maar wat eerder richting school vertrekken, denk dat ik hem in Hgl zelf op de plaat ga zetten, want ik heb niet zo heel veel tijd om ergens langs de baan te gaan staan, misschien wel voor de terug rit. | |
Fixers | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:31 |
Ik heb reactie op mijn eerste klacht (van anderhalve maand geleden) bij de NMBS over duimendraaiende lokettisten die alle reizigers naar de enorme rij bij een ander loket sturen. De inhoud komt kortweg hier op neer: "Er zijn piekuren." ![]() Nu nog 5 weken wachten om te horen wat ze op mijn tweede klacht te reageren hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:42 |
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij ![]() | |
Fred2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 10:03 |
quote:dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje. | |
James1988 | dinsdag 16 juni 2009 @ 10:10 |
Maar wij hebben goede kaartautomaten, dat hebben ze daar minder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juni 2009 @ 10:12 |
quote:Niet voor iets simpels als een retourtje Heerlen - Aachen of zo hoor ![]() | |
knars | dinsdag 16 juni 2009 @ 11:44 |
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik? | |
Fred2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 11:49 |
quote:1158 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juni 2009 @ 11:53 |
quote: ![]() ![]() | |
Fred2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:10 |
quote:Die worden toch al ruim tien jaar niet meer gebruikt? | |
knars | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:18 |
oh, die was het dus niet. Gewoon zo'n 11 ding, ik dacht dat het 1158 was. Meuh. ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:21 |
1188 lijkt me dan waarschijnlijker ![]() | |
knars | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:26 |
Ja, het was een 11 met een 8. 1185 of 1189 misschien? 1188 zou ik wel hebben onthouden. Naja, nummertje trekken op somda voor de liefhebbers. Benelux reed vanochtend om via Gouda - Breukelen, punt. | |
thats-me | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:31 |
![]() De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40.. Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door thats-me op 16-06-2009 12:43:30 ] | |
James1988 | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:35 |
quote:bron | |
Duvel | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:38 |
quote:Whaha! Die ansichtkaart heb ik ook ooit nog ergens gekocht! ![]() | |
bork | dinsdag 16 juni 2009 @ 12:55 |
quote:nice, als de pakjes op tijd zijn en het is droog waag ik een poging vanmiddag in Utrecht CS. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juni 2009 @ 14:33 |
tvp ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 juni 2009 @ 14:41 |
Die vier mP's die in Zwolle stonden zijn trouwens verschroot lees ik net http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=174&t=8346&start=120 | |
Guppy | dinsdag 16 juni 2009 @ 16:04 |
quote: ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 16 juni 2009 @ 17:09 |
Was weer een leuke dag vandaag voor mij, aangezien ik als beginstation Schiedam Centrum heb ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 16 juni 2009 @ 17:19 |
quote:En dan een jaar later ligt weer arnhem er half uit ivm met "sporen in arnhem" nou dat gaat leuk worden voor de mensen die in augustus met de trein gaan. Ook lekker gepland trouwens want dan beginnen ze in NIjmegen ook net met de verbouwing van de A325 ![]() | |
thats-me | dinsdag 16 juni 2009 @ 17:57 |
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem![]() ![]() ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:25 |
En daar gaan we weer...quote:Treinongeval bij warmond... | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:27 |
quote:Volgens het treinincidentenscenario (TIS) is dat: TIS 1 TIS 1 betreft vrijwel altijd een bedrijfsmatige onderbreking voor de spoorwegen. In veruit de meeste gevallen is de inzet van hulpdiensten niet noodzakelijk. * TIS 1.1: een storing waarbij vertragingen ontstaan van tussen 5 en 30 minuten. * TIS 1.2: een storing waarbij vertragingen ontstaan van meer dan 30 minuten. * TIS 1.3: totale versperring. * TIS 1.4: totale versperring met uitstraling naar een groot gedeelte van het land. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:30 |
Intussen welgeteld 6 ambulances onderweg. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:31 |
Bovenleiding kapoet: Verstoringen Schiphol-Leiden Centraal Melding dinsdag 16 juni 2009, 18:21 uur: Oorzaak: defecte bovenleiding Tussen Hoofddorp en Leiden Centraal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen. Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal reizen via Amsterdam Sloterdijk. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:36 |
GRIP2, er is dus iets ernstigs aan de hand.quote: | |
SpeedyRich | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:44 |
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48 |
quote:Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op. | |
SpeedyRich | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:52 |
quote:TIS 1.3 Totale versperring. Treindienst niet meer uitvoerbaar door: • ontsporing zonder slachtoffers • stroomuitval • uitval infra (wisselstoringen, uitval VPT etc.) • slechte weersomstandigheden • dringende ongeplande werkzaamheden. • defect materieel • stilleggen treindienst op bevel OHD Daarom denk ik dat er een bovenleidingskabel er over heen ligt en dat zal de GRIP 2 ook verklaren | |
SpeedyRich | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:56 |
Laatste nieuws: Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:07 |
Told you ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:08 |
quote:ja ![]() zijninmiddels 6 Gewonden door losgeschoten bovenleiding SASSENHEIM - Zes treinpassagiers zijn dinsdagavond bij Sassenheim lichtgewond geraakt nadat een losgeschoten bovenleiding een ruit van de trein raakte. De passagiers raakten gewond door rondvliegend glas. Dat meldt het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het treinverkeer tussen Leiden en Nieuw-Vennep is gestremd. | |
WebHawkjuh | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13 |
quote:Die zag ik vanmiddag toen ik naar Arnhem ging, hij ging richting utrecht o.i.d. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13 |
quote:Dit is echt een running gag van de slechtste soort. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:16 |
Lang leve twitter.![]() ![]() http://twitter.com/#search?q=%23noodstop http://twitter.com/#search?q=%23trein | |
Sj0rSz | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:20 |
quote:Tering ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:25 |
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26 |
quote:"Even dames met zware koffer naar buiten helpen. We mogen naar buiten. #noodstop 13 minuten ago from Tweetie " Reizigers mogen dus al naar buiten. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26 |
quote:En nu maar hopen dat ze niet klagen over de hoeveelheid uren die ze in de file staan wachten op een bus die hun verder brengt ... | |
sander89 | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:28 |
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang. Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn. De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt. | |
.txt | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:30 |
Boem! | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:30 |
quote:Is ho? | |
Ofyles2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:43 |
quote:En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt. | |
Guppy | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:45 |
jeetje, alweer een ongeluk... het gaat lekker de laatste tijd op het spoor | |
Ofyles2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:50 |
En dan de treinen van tegenwoordig die over een volledig beluchtingssysteem zijn voorzien. | |
NikkelCobalt | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:50 |
quote:Leuke foto! Maar met wat meer dan alleen sepia krijg je hem nog wat ouder ![]() ![]() of de kleur: ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juni 2009 @ 20:30 |
(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing) VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen. | |
thatsme | dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13 |
quote:Ook de robuuste plan V kan flink lijden: ![]() en hier zit je ook niet fijn: ![]() | |
RubenK | dinsdag 16 juni 2009 @ 21:15 |
zag net ICL voorbijrijden op utrecht ![]() | |
Eix | dinsdag 16 juni 2009 @ 21:31 |
quote:De moderne treinen van de DB en ÖBB beschikken over speciale noodruiten. Die zijn herkenbaar middels een rode punt in het midden waar een soort van steentje in zit. Erg ingenieus. ![]() ![]() En noodhamers kun je natuurlijk middels een cheap alarmpje beveiligen tegen diefstal. Bij de Xenos krijg je zelfs een magneet deur-alarmpje voor een paar euro... | |
sander89 | dinsdag 16 juni 2009 @ 21:33 |
quote:Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden. Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht. ![]() Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo. | |
NordicBlue | dinsdag 16 juni 2009 @ 21:44 |
![]() (Hee, geld terug bij vertraging formuliertjes!) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 16 juni 2009 @ 22:10 |
nice nordicblue | |
Nightshadow | dinsdag 16 juni 2009 @ 22:12 |
Bij de LINTjes worden ze nooit gestolen. Hoe is dat beveiligd dan? | |
Ofyles2 | dinsdag 16 juni 2009 @ 22:15 |
quote:Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein. | |
sander89 | dinsdag 16 juni 2009 @ 22:21 |
quote:Met ladder niet te vergeten. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juni 2009 @ 23:48 |
Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel ![]() Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen. ![]() Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn. ![]() Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het. ![]() Maar goed, trein is trein ![]() ![]() Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen. ![]() In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar ![]() ![]() ![]() Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer. ![]() In Duisburg Hbf stond er een ![]() ![]() ![]() ![]() Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht ![]() ![]() Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang: ![]() Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond: ![]() Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg. ![]() ![]() Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 juni 2009 @ 23:55 |
Nice Fles ![]() Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juni 2009 @ 23:57 |
quote:Loopt tegen de 800, met alternatieve en historische bordjes erbij tegen de 1100 ![]() | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 00:03 |
quote:Inderdaad, leuk slagje ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2009 @ 00:06 |
quote:Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond... | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 00:20 |
quote:Haarlem toch? | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2009 @ 00:22 |
Nein Thats-me maakte deze foto te Almelo ![]() Hij was voor een ATB verandering in Hengelo ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 00:23:00 ] | |
thats-me | woensdag 17 juni 2009 @ 01:22 |
en die foto daarna te Lochem![]() Hier heeft hij dus alweer Hengelo verlaten en is die op weg naar Haarlem Werkplaats... Dus Bjork heeft het inderdaad goed., Stel is alleen tussen 11 uur en 14.30uur te Hengelo geweest. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 01:43 |
En hoe is het eerste ritje bevallen met Hafas in je broekzak? ![]() | |
Fixers | woensdag 17 juni 2009 @ 07:29 |
Het is wachten op de volgende belgische treinstaking. Gister heeft er weer een incidentje met de vertrekprocudeure voorgedaan. Nog geen nieuwsbericht te vinden, maar zojuist op de radio gehoord:quote: [ Bericht 39% gewijzigd door Fixers op 17-06-2009 08:03:04 (Origineel nieuwsbericht toegevoegd) ] | |
Fred2 | woensdag 17 juni 2009 @ 08:32 |
quote:Misschien hebben ze een lesje realisme nodig daar in België | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 08:44 |
Het Belgische vertreksysteem is dan ook totaal onhandig... het Nederlandse systeem is een stuk veiliger en eenvoudiger: conducteur sluit alle deuren, machinist krijgt greoen lamp, trein wacht op witte vertreklamp, trein vertrekt. Het Belgische: conducteur sluit alle deuren behalve de zijne, stapt uit, loopt op het perron naar een kastje, draait sleuteltje om, krijgt 10 seconden om terug in de trein te komen, machinist wacht tot vertreklamp brandt, machinist wacht tot sein open is, conducteur blijft staan tot trein rijdt en sluit dan de deuren. Nee, 't Nederlandse systeem is in mijn ogen een heel stuk beter. | |
dennistd | woensdag 17 juni 2009 @ 08:50 |
Mogelijk vanaf medio 2010 een stopper Hengelo - Bentheim ![]() quote: | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 09:13 |
quote:Dit is nog het interessantste natuurlijk ![]() | |
ReisT | woensdag 17 juni 2009 @ 09:31 |
Klinkt zeker interessant! Met welk dieseltreintje zouden ze dat willen gaan doen? Hopelijk geen LINTjes, een DM'90 lijkt me wel wat. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 09:56 |
Talentjes van DB Regio of de Prignitzers of zo lijkt me voor de hand liggen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 09:59 |
quote:Matig. "Effe snel iets opzoeken" is er niet bij ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 10:18 |
quote:Moeten ze wel met ATB-EG uitgerust worden ![]() | |
dennistd | woensdag 17 juni 2009 @ 10:27 |
quote:lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen. dm'90 is wel goed mogelijk aangezien de ns er veel over heeft volgens mij (aangezien ze niet meer op nijmegen-roermond en oldenzaal-zutphen rijden) | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 10:36 |
Die DM'90 winnen ze vooral door ze niet meer in te zetten tussen Zwolle en Groningen | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 10:55 |
quote:Hee, dat is nieuw voor mij ![]() | |
dennistd | woensdag 17 juni 2009 @ 10:59 |
quote:Volgens mij ivm de botsveiligheid van die dingen, die schijnt niet al te best te zijn. De huidige lintjes mogen blijven rijden omdat die van voor de nieuwe regels zijn, maar nieuwe lintjes moeten voldoen aan de nieuwe regels en dat is niet het geval. | |
TommyGun | woensdag 17 juni 2009 @ 11:00 |
![]() ![]() ![]() Wie klaagt over resizen moet maar 'n fatsoenlijke browser installeren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 11:01 |
quote:Droevig ![]() | |
TommyGun | woensdag 17 juni 2009 @ 11:05 |
quote:D'r staat nog wel 'n shitload meer op http://112hm.nl/web/2009/(...)g-sassenheim-grip-2/ | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 11:13 |
Lijkt er op dat het schuitje afgebroken is en in de bovenleiding gehaakt is. Een kwaaltje van de eerste serie VIRM's Maar goed, we wachten het rapport van het IVW rustig af | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 11:18 |
quote:Ik heb ook verhalen gelezen over dat er "door onverlaten iets aan de bl gehangen zou zijn" etc. we wachten het rapport af idd ![]() | |
ReisT | woensdag 17 juni 2009 @ 11:38 |
quote:Wie had het over nieuwe? Voor een proef van een paar jaar gaan ze echt geen nieuwe trein Zolang ze nog alleen maar Hengelo-Bentheim rijden zou dat ook nog met een Plan V'tje kunnen. ![]() | |
Socios | woensdag 17 juni 2009 @ 11:52 |
Of een Koploper. ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 12:07 |
Ik zat net te kijken hoe je nu nog van Schiphol naar Leiden kan, maar deze trein zou ik maar niet nemen...![]() Meer dan 45 dagen vertraging... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 12:14 |
WTF Hebben ze goed geregeld ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 12:17 |
http://www.nu.nl/opmerkel(...)-worden-gestart.html | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 12:24 |
quote:Eigenaardig dat dat ook echt NU pas blijkt he. ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 12:29 |
Inderdaad vreemd dat dit nog nooit eerder gebeurd is als het echt zo makkelijk is. Of zijn al die Belgen zo braaf..? | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 12:30 |
Gelukkig hebben we hier een heel systeem dat treinen nauwelijks te vroeg kan laten vertrekken. Met ARI en de daarbij behorende wisselomzettingen en seinstanden en voor de HC's nog de vertreklampen. Dus wil een onverlaat zo'n grapje uithalen, dan moet ie het wel goed timen | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 12:32 |
quote:De NMBS is verbolgen dat dat niet echt zo is inderdaad ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 12:36 |
Naja, de NMBS gaat uit van 'goed verstand'... Belgen? Goed verstand? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 12:40 |
Maargoed, die driehoeksleutels hier kan je toch ook gewoon halen? | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 13:03 |
quote:Ja hoor, iets van 5-7 euri bij iedere ijzerhandel ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 13:09 |
Dus eigenlijk is het hier net zo simpel om een trein te laten vertrekken? Of om Bingo te spelen... | |
Fred2 | woensdag 17 juni 2009 @ 14:03 |
quote:enfin, vanmiddag ontstaat er een run op vertreksleutels in België en vanf morgen is het maar het maar gokken wanneer de trein vertrekt. Vraag me toch af wat er gebeurd als een trein vertrekt zonder conducteur en dan bij het volgende station wil vertrekken, blijft de machinist dan net zolang wachten totdat hij een vertreksein krijgt? Of gaat hij de conducteur zoeken? | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 14:05 |
quote:Nee, de lokale grappenmaker staat hem daar op te wachten, geen centje pijn ![]() | |
NordicBlue | woensdag 17 juni 2009 @ 14:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 17 juni 2009 @ 15:26 |
quote:Stoere overflow-error! | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 15:40 |
quote:En fail-safe ![]() ![]() | |
Quyxz_ | woensdag 17 juni 2009 @ 15:42 |
quote: ![]() Heeft hij die sleutel gejat ofzo | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 16:24 |
![]() VIRM als stopper vandaag naar Zwolle, da's andere koek. Links ervan V-tje nr.474. Perron 1,2 en 3 op Utrecht CS worden nu beetje het MAT-64 Mekka van Nederland. | |
Boschkabouter | woensdag 17 juni 2009 @ 16:26 |
quote:Dat is voor iedere NStrein dezelfde sleutel. Dus zullen ze wel volop in omloop zijn. Volgens mij is het zelfs dezelfde sleutel die je kunt gebruiken om lantaarnpalen /prullenbakken/verkeerslichtinstallaties open te maken. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juni 2009 @ 16:29 |
quote: ![]() Nee. | |
James1988 | woensdag 17 juni 2009 @ 16:31 |
NMBS daalt nog verder in mijn aanzien. Wat een gepruts daar zeg ![]() | |
KapiteinT | woensdag 17 juni 2009 @ 16:56 |
Ik zat een tijdje geleden trouwens in een DDM1 die nog reclame voor het AD aan de buitenkant had staan. Ik had er een foto van gemaakt, maar ik vrees dat ik die per ongeluk heb weggegooid. ![]() Maar ik dacht dat de enige treinen met reclame nog de OS VIRM's en Koplopers waren? ![]() | |
bork | woensdag 17 juni 2009 @ 17:33 |
2 plan T's op Utrecht CS, links de 528 en rechts de 529![]() Opleving in de economie??, er kwam een lange sleep voorbij, toen ben ik maar naar het station gaan lopen en kon het einde nog net zien. ![]() | |
TommyGun | woensdag 17 juni 2009 @ 17:58 |
quote:Alles staat vol bij de Botlek dus zal wel elders worden ondergebracht ![]() | |
Irritatie100 | woensdag 17 juni 2009 @ 18:06 |
Ach ja, NMBS... Zo stond ik een keer op Essen te wachten op de stoptrein naar Roosendaal (die eens in het uur rijdt). Komt er eentje aan, hebben ze van Essen het eindpunt gemaakt omdat ze een machinist erin hebben gezet die niet op Nederlands grondgebied mag rijden ![]() Kon ik dus weer een uur wachten ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:12 |
Weet je wat ik doe?... | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juni 2009 @ 18:12 |
Ik maak hem vol en start een nieuwe... |