abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:53:13 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69888696
Zwangerschap en geboorte deel 500

13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
30 juli 2009: Urla (meisje)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Stiemie
17 september 2009: Linda2205 meisje
17 september 2009: mefke79
17 september 2009: Ca.ra
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup
29 november 2009: Poppejans
04 december 2009: Incantrix
05 december 2009: Guuzewuus
06 december 2009: Meimeltje
08 december 2009: Bucko
13 december 2009: Amaranta (was Bumbaloe)
22 december 2009: Lijnloos
30 december 2009: Vlindur
30 december 2009: DaviniaHR en PhysicsRules

2010

01 januari 2010: Beessie-Jen
07 januari 2010: Tan
10 januari 2010: Faja-lobi
10 januari 2010: CalamityJane
28 januari 2010: twentemeisje
30 januari 2010: vrouwtje-theelepel
10 februari 2010: sindell
15 februari 2010: Ymme

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-06-2009 09:34:04 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:54:36 #2
190853 RockabeIIa
pi_69888739
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Kersjes, succes straks. Hopelijk is het 'maar' een blaasontsteking oid.
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik doe ook steeds gemakkelijker met B. Alleen dat gejengel en gehang als hij iets niet wilt trek ik enorm slecht. Ik pak dan gelijk door in de hoop dat ie het afleert. Die 'ik ga meteen op de grond gaan liggen/zitten'-acties zijn zo vreselijk zwaar aan het worden.
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha begint echt wat meer pit te krijgen en wat dwarser te worden en soms kan ik dat gewoon even niet hebben. Dan roep ik Ferry meestal maar en mompel iets over dat ik echt te zwanger ben voor dat soort gedoe.
pi_69888828
er staat nog deel 499 in de link naar het vorige deel...

wat ging die snel vol zeg.. ik ben benieuwd of dit deel een deel is van babietjes...
pi_69888904
Ik merk ook dat ik van Mikael steeds minder kan hebben maar daar kan ik mezlef gelukkig vaak nog wel overheen zetten. Ik vind het al zo sneu voor hem dat ik zo weinig nog kan doen met hem. Maar gelukkig is het wel zodra R thuis is dat Mikael alleen nog maar oog voor hem heeft. Dus dan kan ik lekker met de beentjes omhoog op de bank
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69889024
Ja Huup die jurkjes zijn ook schattig he!!

Ik heb trouwens gister van mijn moeder Crocs slippers gekregen niet van die klompen maar echt slippers en ik moet zeggen dat dat echt een verademing is voor mijn enkels!
pi_69889234
BE 30 wekenmijlpaal
7 kg is netjes joh! ik zit ook op 7 kg, ben er erg blij mee

Kersjes Hoop dat het meevalt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 10:26:18 #7
5428 crew  miss_sly
pi_69889649
Kersjes, wat rot die buikpijn. Al iets gehoord van het ziekenhuis? Ik hoop dat het niet ernstig is

McLaura, zo misselijk wer? Ik ben ook wel wat misselijk sinds een aantal dagen als ik wakker word, maar dat is maar een beetje en zo over. Vond het wel ook vreemd ja

FTA, jij vroeg toch naar Goodmoodkids? Ik heb er een rompertje met lange mouwen besteld voor onder het eerste pakje met korte mouwen. /Alleen korte mouwen zal te koud zijn, denk ik.

BE, eindelijk dan toch 30 weken Mooie mijplaal weer!

Bloed is weer geprikt. Links klapte weer dicht, zo raar, en rechts deed het perfect. Wel twee keer geprikt dus. En nu ontbijten, wat heb ik een honger
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 10:27:48 #8
5428 crew  miss_sly
pi_69889702
Ow ja, dat aankomen. Ik zat al vrij snel op +10 dus ik vreesde ook dat ik wel vel zou aankomen. Maar vanaf 20 weken ben ik dus maar 2,5 kilo aangekomen en ik zit nu op +12,5 Valt ook best mee, toch?

Ik vind jouw 7 kilo iig heel erg netjes, BE. Stomme vk die iets zei over je aankomen!
innepin ook pas 7, ook erg netjes. Dan is mijn 12,5 toch wel weer veel.
pi_69889719
Kersjes: Hopelijk stelt het niet veel voor.

pi_69889724
Ik zit inmiddels al op +11 geloof ik
ondanks dat ik bij de laatste controle maar 0.5 was aangekomen. Heel stom want ondanks dat ik me best wel es zee-koeiig voel heb ik niet het idee dat ik echt enorm ben toegenomen als ik kijk naar de rest van mn lijf (armen enzo). Het zal ook vast met vocht te maken hebben want de stijging was heel rap precies in de periode dat ik ineens begon met vocht vasthouden enzo.
Maar leuk is anders, iedere keer dat wijzertje omhoog nouja och dr komt een meiske voor terug en dat vocht zweet ik dr wel weer een keer uit ben ik bang
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69889776
Hier een lekkere nacht gehad.
Maar iets mindere ochtend.

Zodra ik opsta, misselijk. Gelukkig trekt dit wel iets weg.
De steekjes zijn weg.. Ik snap nu inderdaad dat, dat kan komen door groei van de baarmoeder,klinkt erg logisch in ieder geval.
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:39:27 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69890064
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, dat aankomen. Ik zat al vrij snel op +10 dus ik vreesde ook dat ik wel vel zou aankomen. Maar vanaf 20 weken ben ik dus maar 2,5 kilo aangekomen en ik zit nu op +12,5 Valt ook best mee, toch?

Ik vind jouw 7 kilo iig heel erg netjes, BE. Stomme vk die iets zei over je aankomen!
innepin ook pas 7, ook erg netjes. Dan is mijn 12,5 toch wel weer veel.
Ja maar ja... ik heb niet het idee dat ik nu echt enorm op mijn eten aan het letten ben. Ik snoep nog genoeg, suiker in mijn thee etc. Dus waar dat dan aan ligt...
De vk was idd aan het miepen, maar ik ben de laatste 6 weken dan ook net een kilo aangekomen, dus voor nu is het heel netjes denk ik. Ik zal het vrijdag wel horen.
Die 12,5 van jou horen er gewoon bij hoor... Soms doe je er niks tegen en ze komen er echt weer af. Ik wilde zeggen 'vanzelf' maar dat is wel heel erg optimistisch.

Ymme, zorg dat je crackertjes of biscuitjes naast je bed hebt liggen. Even iets eten voor je opstaat kan een hoop schelen met de misselijkheid.

Oh, en Huup, dit geldt ook voor jou he, van je gewicht... zeker met vocht erbij. Ik heb nu nog steeds geen vocht in handen en voeten dat zal ook echt wel enorm schelen denk ik hoor.
pi_69890099
Dat ligt er al.
Ik sta gelukkig nog niet oog in oog met de wcpot, dus dat scheeld weer een hele hoop
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:42:35 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69890165
Ik heb gewoon al een maand of langer niet op de weegschaal gestaan Soort struisvogelpolitiek

Kersjes heb je al bericht van de dokter?

Pff ik moet zeggen dat ik dat dwarse van Linde ook maar moeilijk trek hoor nu. Weglopen als ze haar jas aan moet en de hele dag nee, nee, nee en ikke wil niet Liever til ik haar nu zo min mogelijk, maar af en toe is een kleine houtgreep gewoon onontkoombaar...
pi_69890219
vervelend he Ymme? die misselijkheid. Bij mij hielp het heel erg om een half uurtje eerder op te staan zodat ik 's morgens rustig aan kon doen. Klinkt misschien heel stom, en het hielp ook niet tegen de misselijkheid an sich, maar het scheelde wel enorm met hoe beroerd ik me de rest van de dag voelde zeg maar

BE mja ik denk echt dat het aan vocht vooral ligt, tot 20 weken was ik niets aangekomen, bij 24 weken een kilo of 3 en nu bij 30 weken zit ik op +11. Dus tsja, das ruim een kilo per week. Aan de hoge kant vind ik zelf maar goed, zolang de vk er niets over zegt in de zin van goh eet je niet teveel ofzo denk ik dat het erbij hoort.
Gelukkig voor mezelf dat ik van sporten hou, dat scheelt in de acceptatie dat ik over een paar maanden weer moet gaan hardlopen ik kijk daar gewoon serieus echt nu al heel erg naar uit hou je broodjes filet maar, ik wil een rondje rennen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69890263
Maar.... ik hou niet van vroeg opstaan.

(vooral niet, nu ik nog tot 8 uur kan liggen (begin atijd pa om 9uur met werken).
Dat zal over 8 maanden wel anders zijn
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:48:47 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69890344
Oh Filet... zeg dat nou niet.
Dat dacht ik dus ook vanmorgen... nog 10, max 12 weken en dan mag ik eindelijk weer zo'n heerlijke donkere waldkornbol met osseworst. En eentje met filet als toetje!
pi_69890365
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:46 schreef ymme het volgende:
Maar.... ik hou niet van vroeg opstaan.

(vooral niet, nu ik nog tot 8 uur kan liggen (begin atijd pa om 9uur met werken).
Dat zal over 8 maanden wel anders zijn
wacht maar, over een tijdje schopt je lijf je vanzelf wel rond een uur of zes/half 7 eruit. He Chan?

Ik had ook altijd zo'n grens, voor 8 uur opstaan betekende echt een enorm brak hoofd de hele dag. Maar sinds ik gewoon iets eerder opsta en de tijd neem om rustig wakker te worden (lees: 's morgens een uurtje loos te internetten) en uitgebreid te douchen en rustig ontbijten enzo scheelt dat enorm.
Het heeft mij echt geholpen toen, ik had in het begin heel erg het gevoel dat ik ieder moment overal over mn nek kon gaan, ook in de bus en de trein ofzo. Dat gevoel zakte heel erg toen k iets rustiger aan deed 's morgens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69890409
3,5 kilo baby
1 liter vruchtwater
500 gram placenta
1 liter extra bloed
1 kilo baarmoeder
------------------------ +
7 kilo gratis afvallen door te bevallen
pi_69890452
extragraties!

Haha BE ik heb nog nooit filet op dus ik weet niet wat ik mis zullen we maar denken maar ik kom je met liefde mijn broodje filet doneren hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:53:12 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69890462
Ik loop ook al maanden met een plastic tasje in het zijvakje van mijn tas. Van toen ik tijdens het vliegen echt heel ziek werd. Geeft een heerlijk veilig gevoel. En dat terwijl ik niet eens misselijk ben geweest verder.

Ymme, dat vroege opstaan komt vanzelf.
In het begin gaat je hart alleen maar fladderen en spring je bijna je bed uit als je je kindje hoort (als je een beetje hersteld bent van de bevalling dan he ) en tegen de tijd dat je denkt 'ik wil slapen' ben je al zo gewend aan dat vroege opstaan...

Ik had echt nooit van mezelf gedacht dat ik zou kunnen wennen aan elke dag tussen kwart over 6 en half 7 de wekker.
Maar echt hoor... ik vond het alleen maar leuk als Sasha weer wakker was in het begin en ochtend, middag of nacht maakte niks uit.
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:57:09 #22
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_69890578
Ik heb geen idee hoeveel ik nu ben aangekomen. De 8 kilo die ik de eerste maanden kwijt was zitten er volgens mij wel weer allemaal aan.
Nog niks gehoord van het zh en de buikpijn is ook nog niet afgenomen. Ik "hoop" idd op een blaasontsteking, dan zijn de klachten met ab binnen een dag of 2 al zo goed als over. (Nog) rustiger aan doen zit er voorlopig namelijk niet in hier
.... met gevoel voor drama....
pi_69890716
Kersjes wat vervelend voor je. Ik hoop dat je gauw weet wat er aan de hand is. Ben je ondertussen al teruggebeld door het ziekenhuis?

BE dat was schrikken gisteren in de auto! Voel je nu niks meer van die schrik-pijn-steek?
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:15:52 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69891171
Nee, dat is dan echt een schrik reactie waardoor je even een harde buik krijgt die net even krampt. En dat zakt vanzelf weer weg. Het was niet omdat ik ergens tegenaan kwam hoor.
Het geeft wel heel mooi weer dat je lichaam dus wel degelijk reageert op de dingen die je doet.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:26:16 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69891516
Kersjes, harde buiken doen idd geen pijn, maar het gevoel is wel erg irritant! Je hele buik staat echt op spanning en dat houdt wel een paar minuten aan (in tegenstelling tot weeen die sneller komen en gaan...) Het kan heel goed door een blaasontsteking komen, maar ook door te veel doen, een volle blaas of een baarmoeder die zo op spanning staat dat het reageert als de kindjes bewegen (zoals bij mij). Sterkte iig!

Ik ben net weer voor controle geweest en de gyn begon uit zichzelf over het plannen van een datum... ik natuurlijk helemaal blij! Hij wilde alleen nog wel even een inwendig onderzoekje doen om te voelen hoe t met de baarmoedermond staat.... geen probleem dacht ik nog want ik had met 31 weken al een bijna verstreken bmmond en 2 cm ontsluiting. Nu blijkt door alle rust die ik heb genomen dat heel die ontsluiting weg is! Bmmond is wel verstreken, maar verder zit t potdicht Dus: er wordt geen datum gepland, gewoon volgende week weer controle. Want als ze gaan inleiden zonder dat er ontsluiting is, loop ik de kans dat ik 4 of 5 dagen achter elkaar naar het zkh moet komen zonder resultaat. En hij wilde eigenlijk liever (ook voor mij natuurlijk!) dat we 's morgens komen en s middags onze kindjes in onze armen hebben en niet het risico dat we een aantal keren 'voor niks' komen. Oeh, wat was ik teleurgesteld zeg.... bah!

Bloeddruk nog steeds prima, en weer een kilo gegroeid....pfff! Nu in totaal 14kg
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:29:13 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69891616
Oh, dat is wel heel erg balen mikoxx...
Op zich wel begrijpelijk van de arts, de boel kan er beter klaar voor zijn als ze gaan inleiden, maar toch... jammer dat het nu dus nog wel eventjes kan duren. Hoewel het spul er natuurlijk nog steeds ook prima zelf uit kan komen.

Ik geloof dat ik het toch wel heel moeilijk zou vinden om niet zelf toch stiekem nu blokjes te gaan lopen enzo.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:29:55 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69891646
goedemorgen dames

@Ymme, de tip van iets eerder opstaan smorgens heeft mij heel erg geholpen.. en 8 uur eruit om te werken, das pure luxe (toen ik zo beroerd was, stond ik om 5:50 uur naast mijn bed)...

@kersjes; vervelend dat je nog niets gehoord hebt...

@Miss-Sly, ik ga straks ook ff bloedprikken, ik hoefte alleen niet nuchter. dus ik combineer het even met de afspraak met mijn teamleidster, kan alleen nergens mijn ponskaartje vinden, dus moet ook nog ff een nieuwe pons laten maken...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:30:59 #28
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69891684
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:29 schreef Brighteyes het volgende:

Ik geloof dat ik het toch wel heel moeilijk zou vinden om niet zelf toch stiekem nu blokjes te gaan lopen enzo.
Zou t helpen denk je? Want dan weet ik wel wat ik ga doen...
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:32:43 #29
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69891759
Kersjes hopelijk heb je ondertussen wel al wat gehoord.

Hier zit ik echt wel al rond de +15 als het al niet meer is.
Hier begint trouwens het slechte slapen te komen, kon gister echt m'n draai niet meer vinden, zelfs met voedingskussen was het een ramp.
en ondertussen lamgestompd worden....
tig keer naar het toilet, kortom ben doodop momenteel.

BE 30 weken en ja ik ben het met je eens het gaat echt heel snel.
realiseerde mij echt dat ik over 6 weekjes ook al mag gaan bevallen, en dat was best wel beetje schrikken, had het best wel weggestopt, mede door een heel beladen zwangerschap, waarin ik nu eindelijk wat meer rust aan het krijgen ben.

Voor de rest hier nog een prima drukmakend kindje, wat behoorlijk drukt richting m'n maag.

Alle nieuwe zwangeren welkom hier en een hele fijne zwangerschap gewenst!!!
alle dames die binnenkort kunnen bevallen sterkte met die aller laatste loodjes.
en vor iedereen die het nodig heeft
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69891842
He wat balen Mikoxx, ik wist niet eens dat dat kon joh.
Kersjes, wat naar van je buikpijn, en dat ze er zo lang over doen om je terug te bellen.
En McLaura weer misselijk.. bah, dat lijkt me echt naar.

Ik ben al een hele tijd niet meer op de weegschaal geweest, wil het niet weten geloof ik.... Ga na de bevalling wel weer lijnen hoor.
Voel me vandaag trouwens wel wat beter dan gister... nog steeds wel beetje buh, omdat ik al maaaanden het idee had dat ik op 10 juni zou gaan bevallen, en er nu dus gewoon helemaal nix gebeurt.. Maar ja...
Ben vandaag dan weer wel 9 maanden getrouwd en dat is wel weer erg leuk natuurlijk

OOh en ik vergeet BE dr 30 weken mijlpaal!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69891922
Het vroege opstaan, zal hier dan vanzelf wel komen.
Is het niet tijdens de zwangerschap, dan wel als de baby er is.
En tja, dan lijkt het mij niet zo lastig hoor om op te staan
pi_69891954
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:35 schreef tessie het volgende:
He wat balen Mikoxx, ik wist niet eens dat dat kon joh.
Kersjes, wat naar van je buikpijn, en dat ze er zo lang over doen om je terug te bellen.
En McLaura weer misselijk.. bah, dat lijkt me echt naar.

Ik ben al een hele tijd niet meer op de weegschaal geweest, wil het niet weten geloof ik.... Ga na de bevalling wel weer lijnen hoor.
Voel me vandaag trouwens wel wat beter dan gister... nog steeds wel beetje buh, omdat ik al maaaanden het idee had dat ik op 10 juni zou gaan bevallen, en er nu dus gewoon helemaal nix gebeurt.. Maar ja...
Ben vandaag dan weer wel 9 maanden getrouwd en dat is wel weer erg leuk natuurlijk

OOh en ik vergeet BE dr 30 weken mijlpaal!!
Een huwelijksnacht kindje
(toch?)
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:48:31 #33
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_69892312
Balen Mikoxx dat alles nog potdicht zat, was fijn geweest als je naar een datum toe had kunnen leven!
Die 2 jongens van mij zijn vandaag alweer 3 weken!!! Heb ze morgen alweer 2 weken thuis, de tijd vliegt!!
We genieten er volop van, al denken we daar s'nachts soms anders over hihi.

Toch stiekum blokjes gaan lopen als je daar de puf nog voor hebt met je waarschijnlijk mega buik.
Joh het kan ineens snel gaan voor het zelfde geld begint het ineens en heb je alsnog van de week je kindjes in je armen. Het zal geen 4 weken meer duren moet je maar denken...

Hoe voel je je verder???
pi_69892388
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:38 schreef ymme het volgende:

[..]

(toch?)
Neej, zo romantisch was het helaas niet haha Ik was ongesteld op onze trouwdag Maar ja, dat was voor een goed doel dus haha
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:52:37 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69892435
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:37 schreef ymme het volgende:
Het vroege opstaan, zal hier dan vanzelf wel komen.
Is het niet tijdens de zwangerschap, dan wel als de baby er is.
En tja, dan lijkt het mij niet zo lastig hoor om op te staan
Je went eraan en mijn gevoel was altijd je word er ingerold en uiteindelijk gaat het natuurlijk.
al had ik eigenlijk wel het "geluk"dat Thijs altijd lang sliep meestal tot uurtje of 9.
pi_69892688
Hallo allemaal,

Hier nog een lurker die eindelijk besloten heeft zelf eens wat te posten.
Zal me even netjes voorstellen:
Ik ben Urla 32 lentes jong, 13 jaar getrouwd en zwanger van m'n tweede kindje.
M'n zoon is al reeds een flinke puber van 13 en we verwachten eind July een dochtertje die ons gezin compleet maakt.
Mijn uitgerekende datum is 30 July. Sorry top 10 dames dat ik me er zo tussen wurm.
In ieder geval nog net na McLaura
Hoewel ze zeggen dat de tweede eerder komt en bij m'n zoon was ik 3 dagen tevroeg.
Ik ben benieuwd of dat fabeltje ook klopt.

Ook hier weer flink misselijk trouwens. om daarna weer ernstige honger te krijgen. Sinds een week ofzo is dat weer op komen zetten. Mischien doordat beebje nu wel erg richting maag zit met haar voetjes of hormoonschommelingen als voorbereiding op de bevalling. Geen idee.

Vandaag precies nog 50 daagjes until due day
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:00:08 #37
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69892689
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:48 schreef MamaNik het volgende:
Balen Mikoxx dat alles nog potdicht zat, was fijn geweest als je naar een datum toe had kunnen leven!
Die 2 jongens van mij zijn vandaag alweer 3 weken!!! Heb ze morgen alweer 2 weken thuis, de tijd vliegt!!
We genieten er volop van, al denken we daar s'nachts soms anders over hihi.

Toch stiekum blokjes gaan lopen als je daar de puf nog voor hebt met je waarschijnlijk mega buik.
Joh het kan ineens snel gaan voor het zelfde geld begint het ineens en heb je alsnog van de week je kindjes in je armen. Het zal geen 4 weken meer duren moet je maar denken...

Hoe voel je je verder???
Voel me goed hoor, mag echt niet klagen.. t slapen wordt wel minder maar goed, ik ga 's middag ook een paar uurtjes lekker plat.
Als ik ga lopen heb ik zoveel last van harde buiken, had jij dat ook? Misschien moet ik daar dan even doorheen, of kan ik dat juist beter niet doen? Goh, wat een gedoe, maar idd, het zal geen 4 weken meer duren (kom op zeg!) Haha, maar volgens de gyn zou t goed kunnen dat ik de 40 weken ga halen gezien de waarden die allemaal zo goed zijn en blijven.....

Fijn dat het bij jullie zo lekker gaat joh! Breken de nachten je erg op? Het lijkt mij juist een verademing dat je er 'maar' twee keer uit hoeft 's nachts... nu ga ik wel een keer of 8
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:02:26 #38
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69892775
mikoxx
pi_69892857
Ik ga ook al extra veel blokjes om met hond en kind En pannekoeken eten en prostaldingensen. Rondje bij lief achterop de fiets zit e rniet in. Die heeft een lekke band
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69893036
McLaura, wat naar dat je nu weer misselijk bent. Hopelijk is t snel weer voorbij
Kersjes, hopelijk is er niks ernstigs aan de hand
Mioxx, das balen zeg!
Nieuw zwangeren welkom

Als ik iemand ben vergeten, sorry ...

Ik zit nu met ruim 22 weken op zo ongeveer 8 kilo denk ik.... denk nu om mn eten, zodat het zich nu een beetje stabiliseerd want over 18 weken moet het er ook weer allemaal af
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:11:01 #41
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69893095
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:38 schreef ymme het volgende:

[..]

(toch?)
Er staan wel vier kerstkindjes in de lijst
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_69893100
@ mikoxx Tjee dat klinkt best heftig. Ik hoop voor je dat je die laatste loodjes niet helemaal hoeft uit te zitten en dat de beebjes snel zullen komen.
pi_69893298
Wanneer ben je uitgerekend

Laatste menstruatie: 11 mei 2009
Cyclusduur: 28

Je bent uitgerekend op: 15 februari 2010
Je bent nu: 30 dagen zwanger
En je hebt nog: 250 dagen te gaan
Dit is de: 5e week

Het sterrenbeeld wordt: Waterman.

Hoe kom ik dan bij 4 weken

Vanaf 11 mei (cyclus van 28 dagen).
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:16:04 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_69893308
Ik wou dat het vrijdag was Ik zit me dus erg enorm zorgen te maken over de baby en maak me te druk en misschien dat het daardoor ook wel komt dat ik geen schopjes meer voel, maar ik vind het maar niets
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:16:44 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_69893338
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:15 schreef ymme het volgende:
Wanneer ben je uitgerekend

Laatste menstruatie: 11 mei 2009
Cyclusduur: 28

Je bent uitgerekend op: 15 februari 2010
Je bent nu: 30 dagen zwanger
En je hebt nog: 250 dagen te gaan
Dit is de: 5e week

Het sterrenbeeld wordt: Waterman.

Hoe kom ik dan bij 4 weken

Vanaf 11 mei (cyclus van 28 dagen).
Als je 1 bent, zit je in je 2e levensjaar, dus als je 4 w + nogwat dagen bent, zit je in de 5e week.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69893416
@ymme Die berekening is mooi 1 week verder.
pi_69893457
Kersjes hoop dat het een blaasontsteking is dan ben je snel van die buikpijn verlost.

voor BE tegen de schrik van gisteren.

Mikkox de rust heeft dus schijnbaar zijn werk goed gedaan, en je kindjes komen vanzelf als ze daar klaar voor zijn en dat zal vast eerder zijn dan 40 weken.
Mama van Isa en Ties
pi_69893499
Volgens mij kalender, ben ik maadag 5 weken.
Ga het niet ingewikkeld doen
pi_69893550
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:16 schreef Troel het volgende:
Ik wou dat het vrijdag was Ik zit me dus erg enorm zorgen te maken over de baby en maak me te druk en misschien dat het daardoor ook wel komt dat ik geen schopjes meer voel, maar ik vind het maar niets
Misschien verloskundige bellen zodat je weer wat geruster bent?
En het is bijna vrijdag, nog 2 nachten. Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen joh.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:23:33 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69893595
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:16 schreef Troel het volgende:
helpt schudden niet een beetje?
of even rustig gaan liggen op de bank voor zover dat allemaal gaat.

Het kan dus juist zijn door je zorgen dat het lijkt alsof je je kleintje even niet meer voelt.

sterkte en hopelijk voel je zo ineens die kleine weer flink trappen
pi_69893661
Troel komt vast wel goed. Ik voelde de twee dagen voor de 30 weken groeiecho ook beebje bijna niet en zag dat ze toch lekker lag te draaien en slokjes vruchtwater nemen.
Terwijl ik dit niet voelde, maar is erg eng idd.
Ik gebruik zelf nog steeds regelmatig m'n angelsounds om te checken of alles ok is.
Zal wel zo blijven tot ze eenmaal veilig in m'n armen ligt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:37:29 #52
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_69894063
Ik ga zo richting zh, ze willen me zien voor extra controle
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:39:11 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69894117
Urla, welkom hier, bij mij was de tweede niet vroeger dan de eerste.

eerste: 10 dagen te vroeg
tweede: 5 dagen te vroeg
derde: twee weken te vroeg, maar gehaald
vierde: 1 dag te vroeg
vijfde: 1 dag te laat

Fabeltje dus

Troel, ik herken het wel. Ik heb me zo ook wel eens zorgen gemaakt, maar soms hebben ze een paar dagen meer slaap nodig en voel je ze amper.
pi_69894261
Troel, dat is inderdaad erg eng... ik hoop dat je je kindje gauw gaat voelen... heb je een angel sounds?

Fijn Kersjes! Succes!
pi_69894273
Jullie gaan allemaal veel te snel! Ik kan het niet bijhouden!

Aan alle nieuwkomers: Gefeliciteerd, hoop dat jullie een super zwangerschap tegemoet gaan!

En de mijlpalers: Weer een stukje dichter bij het zien en vasthouden van je kindje! FIjn idee hè?

@ Ca.ra: Dat zijn de leukste, eerste kerstdag-kindjes !

Ik had hier vannacht toen ik naar de wc ging met afvegen wit slijm met een soort van rode bloedadertjes er door heen. Bij 2e keer vegen een beetje roze en vanmorgen was het een beetje grauw en waterig... Komt iemand dat bekend voor? (Sorry voor het viezigheids-gehalte )

En, wel 1 dag te laat, maar beter dan een maand te vroeg (hè BE? ) Ik heb mn 100 dagen mijlpaal gehad! Nu nog maar 99 dagen tot het kleine meisje er is!

En Troel: Ik voel de baby soms ook niet...helpt je buik heen en weer schudden niet? Of miss een muziekje in de buurt van je buik afspelen? Dat is hier altijd een succes! Sterkte in ieder geval vrijdag, er zit vast een prachtige, gezonde baby in je buik (Had je nou al gepost wat het wordt?)
Lotte!
Noah!
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:45:22 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_69894335
Ja, het kan inderdaad niets zijn en hoe langer ik me er druk over ga maken, hoe erger het wordt natuurlijk Ik ga in ieder geval niet de gyn bellen, vindt het echt onzinnig om nu een afspraak te laten maken terwijl ik daar vrijdagochtend terecht kan. Het is gewoon een drukke dag vandaag omdat Ruben rondloopt enzo maar het zal wel loslopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69894340

[ Bericht 100% gewijzigd door Linda2205 op 10-06-2009 12:45:48 (quote ipv edit) ]
Lotte!
Noah!
pi_69894384
Ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders.
Besef toch wel, dat het niet voor iedereen even gemakkelijk is om zwanger te worden, vandaar.

Doen (of hebben) meer van hier hieraan?
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:50:44 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_69894549
Ik mag niet meedoen aan moeders voor moeders omdat ik een bloedtransfusie gehad heb, maar volgens mij hebben veel meiden hier wel ingezameld ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 12:59:09 #60
5428 crew  miss_sly
pi_69894865
Troel, het is zo vrijdag en ik hoop voor je dat je dan een hele mooie echo hebt met alleen maar goede berichten.

Linda, ik herken het niet wat je beschrijft. Misschien gewoon wat afscheiding?

ymme, goed dat je meedoet met MvM Het is inderdaad niet vanzelfsprekend en het is geen al te grote moeite om een aantal weken in een pot te plassen (hoewel het tegen het einde niet echt leuk meer is ).

Tan, hoe is het met je? geen bloedverlies meer? en met je gebit en de pijn?

Urla, welkom. Volgens mij is het ook een bakerpraatje hoor, dat de tweede vroeger komt. Maar wei weet
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:07:25 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69895143
Haha Linda, nu wel 100 dagen idd!

Troel, met 20 weken hoef je je kindje ook helemaal niet al elke dag te voelen he, vergeet dat ook niet.

Kersjes, sterkte in het ziekenhuis.
pi_69895295
Ja, Miss, dacht ik ook...maar die soort van adertjes erdoorheen maakte het wat vreemd voor me...naja, als het eenmalig blijft zal het wel niks belangrijks zijn. Beebje heeft de nacht lekker doorgeschopt, dus daarmee is alles nog in orde!

En Kersjes inderdaad succes in het ziekenhuis, hopelijk is alles ok
Lotte!
Noah!
pi_69895463
Urla welkom hier!!

Kersjes sterkte in het ziekenhuis.

Bij mij hielp een angelsound ook als ik even onzeker was als ik de baby niet meer voelde (bij de vorige zwangerschap). Maar het kan zijn dat hij/zij zich natuurlijk gewoon ff stil houdt.

Nu werkt een angelsound alleen maar averechts bij me, heb het van de week geprobeerd maar kan geen hartje vinden. Blijf nog onzeker of alles deze keer wel goed is, over 2 weken weer afspraak bij de vk.
pi_69895964
Linda, misschien is het een gedeelte van je slijmprop ofzo? Die kan je blijkbaar ook al heel vroeg verliezen, en dat wordt dan gewoon weer opnieuw aangemaakt.

Kersjes, ik hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte!

En welkom Urla!
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:33:21 #65
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_69896038
Nou, even heel snel een ego-post voor ik naar het ziekenhuis ga: ik ben goedgekeurd bij de VK, maar de beeb nog niet. Er was geen hartslag te vinden met de doptone, dus ze dacht dat beeb-lief zich naar de achterkant van de baarmoeder heeft ingenesteld. Om het zekere voor het onzekere te nemen (baarmoeder was verder goed gegroeid enzo) krijgen we nu een extra echo en ze hadden nog een gaatje bij het echocentrum over een kwartiertje ben ik al, dus ik ga! (Maak me niet echt zorgen hoor )

Dagdag!
3!
pi_69896080
@ Tan. Lol ze komen opeenvolgend later. Daar hoop ik ergens wel op. Al zegt m'n gevoel iets anders, maar daar schijnt iedere zwangere last van te hebben.
Merk je trouwens ook dat het kindje in de buik gewoon totaal anders reageert als bij de vorige zwangerschap? Mijn zoon was echt meer een schopperd en schopte spulletjes van mijn buik af terwijl dit kindje meer zichzelf tegen je aanvlijt. Wanneer ik of m'n man een hand op de buik legt en met name de zijkant dan duwt ze steeds met haar ruggetje of kontje ertegenaan, wanneer je je hand weer weghaalt zie je echt aan de zijkant haar kontje uitsteken. Ik vind het erg apart om al zo duidelijk verschil te zien in gedragingen.

@ Kersjes Succes in het ziekenhuis.

@ Linda Dat komt wel bekend voor idd. Ik heb zowiezo veel meer last van afscheiding als voorheen omdat het meer dan 1 keer voorgekomen was halverwege de zwangerschap heb ik het niet echt gevraagd aan de vk.

@ Meimeltje Spannende weekjes nog. Ik hoop dat je snel gerustgesteld kunt zijn. Is ook lastig om in het begin het hartje te vinden. Bij mij werkte het pas echt goed vanaf 16 weken. Daarvoor was ik zeker 10 min opzoek en met het apparaatje in m'n buik aan het porren tot ik haar vond. Net boven het schaambot. Toen ik na een aantal weken de angel sounds niet gebruikt had kon ik in eerste instantie haar niet meer vinden, omdat ik gewoon veel te laag had gemikt. Ik zat nog onder de navel te luisteren terwijl dit nu een beetje schuins naast de navel moest zijn.

Hier loop ik maar steeds te stressen over alles wat nog gedaan moet worden in huis. Ik zie van alles en begin overal opruim projecten die half af zijn.
M'n achtertuin is gelukkig nog alleen wat onkruid tussen de tegels weghalen, maar bukken gaat niet echt meer en ik heb geen zin om op m'n billen op natte tegels te gaan zitten. Dan maar verder met de zolder moet nog een hoekje opruimen/weggooien. Tja wasmachine staat daar dus Kraam zal ongetwijfeld daar komen. Phoe ik wordt eigenlijk al gewoon steeds moe van mezelf en het steeds als een kip zonder kop rondrennen in huis. Dus wat dat betreft misschien maar beter dat beebje evt later kan komen eer dat ik alles op orde heb en tevreden ben.
Hmm woensdagmiddag. Zoonlief wilde graag een zakcentje bijverdienen
pi_69896123
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:31 schreef tessie het volgende:
Linda, misschien is het een gedeelte van je slijmprop ofzo? Die kan je blijkbaar ook al heel vroeg verliezen, en dat wordt dan gewoon weer opnieuw aangemaakt.
Na de uitleg van Tan over hoe zo'n slijmprop eruit ziet, dacht ik ook dat dat het was...(Was vannacht om half 4) en sindsdien heb ik alleen maar gedroomd over veels te vroeg geboren babies enzo... Maar dat kan dus blijkbaar geen kwaad...mooi! Onze beeb moet toch echt nog een beetje blijven zitten!

Rommelt er al iets in Tessie-buik?
Lotte!
Noah!
pi_69896214
Incantrix veel succes ik zal voor je duimen.
pi_69896409
Urla welkom!
Linda, ik dacht ook al aan slijmprop idd. Maar dat is niet zo'n drama als bv vliezen hoor, zoals tessie al zegt, betekent dat helemaal niet dat je kindje al geboren gaat worden!
Toch even bellen voor de zekerheid misschien?
Incantrix succes! Vast gewoon een eigenwijze beeb
pi_69896455
Incantrix ik ben denk ik wel te laat, maar wil je toch even succes wensen!
pi_69896660
iemand enig idee dan wat slijmprop is in het Duits? (Soms haat ik het, zwanger zijn buiten Nederland...)
Lotte!
Noah!
pi_69896849
Linda, een vriendin van mij had haar slijmprop ook al heel vroeg verloren, maar ze is gewoon met 38 weken pas bevallen hoor. Aan het eind van je zwangerschap is het vaak wel een teken dat er wat gaat beginnen, maar eerder zegt het dus blijkbaar niets... Ik heb alleen geen idee hoe je dat in het duits zou zeggen....

En hier rommelt er nog helemaal nix helaas.
pi_69896910
Het woordenboek weet het ook niet Heb tantetje-gyn maar even gemaild. Ga er inderdaad maar vanuit dat er niks aan de hand is, maar navragen bij iemand met medische ervaring kan nooit kwaad natuurlijk!

Jammer dat er nog niks rommelt! Het was nog wel "jouw" dag!
Lotte!
Noah!
pi_69897000
Ja even navragen kan altijd, ben je zelf ook weer wat meer gerustgesteld waarschijnlijk.
En ik dacht idd dat het mijn dag zou zijn, maar ja... die hersenen van mij werken al een tijdje niet meer he, dus zo betrouwbaar zijn mijn voorspellingen blijkbaar niet meer haha!
pi_69897025
Hij is nog niet voorbij
Lotte!
Noah!
pi_69897064
Linda, vertalen.nu zegt het volgende:

U zocht op: slijmprop

Nederlands: slijmprop
Duits: Schleim propreté
pi_69897070
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Linda2205 het volgende:
iemand enig idee dan wat slijmprop is in het Duits? (Soms haat ik het, zwanger zijn buiten Nederland...)
ik zou serieus "Der Slaimpraup" overwegen ofzo

nee ehm, ik weet het niet, kan me voorstellen dat dit vervelend is maar het kan denk ik geen kwaad, wat Tessie zegt inderdaad.

Ik kom net mn bed weer uit zo moe en gaar blagh. Maar weer een nieuw pakje floradix inslaan

-edit-
hier trouwens de Duitse wiki over bevalling.
http://de.wikipedia.org/wiki/Geburt

daar moet het tussen staan ergens denk ik, maar ik heb het nog niet gelezen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69897148
Oe, vervelend Huup! Hopelijk helpt de floradix een beetje (helpt me herinneren dat ik mijn pillen ook nog moet nemen, dank )

En jullie hebben blijkbaar een beter woordenboek dan ik! Als ik vandaag niks van mn tante gehoord heb en mn buik blijft verder rustig, dan ga ik wel even bellen inderdaad voor de zekerheid. En bij krampjes ofzo bel ik vandaag nog wel!
Lotte!
Noah!
pi_69897289
Schleimpfropfes staat er in die wiki van huup
pi_69897367
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:07 schreef innepin het volgende:
Schleimpfropfes staat er in die wiki van huup
jeuh!

moet je trouwens es op de nederlandse versie van die wiki kijken, ik begrijp niet echt wat die ene foto nou toevoegt aan het geheel
Foto's van barende vrouwen mja okay, smerig maar wel relevant enzo. Maar waarom die foto? je ziet vanzelf wel welke ik bedoel. Van onderaf zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69897577
Die nederlandse wiki... echt wtf? Why?
En die placenta vind ik trouwens ook wel ranzig hoor, zeker als je op de foto klikt en je hem in het groot ziet.
pi_69897602
dat is inderdaad een hele rare foto om aan een bevalling te denken...
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:16:17 #83
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_69897632
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Voel me goed hoor, mag echt niet klagen.. t slapen wordt wel minder maar goed, ik ga 's middag ook een paar uurtjes lekker plat.
Als ik ga lopen heb ik zoveel last van harde buiken, had jij dat ook? Misschien moet ik daar dan even doorheen, of kan ik dat juist beter niet doen? Goh, wat een gedoe, maar idd, het zal geen 4 weken meer duren (kom op zeg!) Haha, maar volgens de gyn zou t goed kunnen dat ik de 40 weken ga halen gezien de waarden die allemaal zo goed zijn en blijven.....

Fijn dat het bij jullie zo lekker gaat joh! Breken de nachten je erg op? Het lijkt mij juist een verademing dat je er 'maar' twee keer uit hoeft 's nachts... nu ga ik wel een keer of 8
Ja maar dan ga je denk ik alleen om te plassen hahaha en met voeden ben je toch halfuurtje bezig. En die 2 van ons kunnen behoorlijk kreunen en steunen in hun slaap. En aangezien ik zelf vrij licht slaap wordt ik daar wel veel wakker van. Mijn man daarin tegen hoort niks! Die moet ik echt wakker maken als het weer flessen tijd is.

Harde buiken heb ik de laatste weken niet meer gehad maar toen had ik natuurlijk bed rust,.. maar daarvoor had ik het ook hoor, je sjouwt nogal niet wat mee zeg!

Maar geef het goed aan he bij je gyn dat je het zat begint te worden, een tweeling is in principe voldragen bij 37 weken!! Dus waarom heel veel langer laten zitten, heb gelezen dat het juist alleen maar complicaties met zich mee kan brengen.
pi_69898069
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:14 schreef tessie het volgende:
Die nederlandse wiki... echt wtf? Why?
En die placenta vind ik trouwens ook wel ranzig hoor, zeker als je op de foto klikt en je hem in het groot ziet.
haha okay dan ben ik niet de enige die dat op zn zachtst gezegd typisch vond
vooral de toevoeging ook dat ze 18+ en model is maakt het extra dubieus. Maar goed.

Haha ja die placenta getver maar die s dan wel weer relevant in de categorie "dan schrik je minder als het ding uit jou zelf rolt tegen die tijd"
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69898120
bah..voegt inderdaad helemaal niks toe, zo'n foto! Maar bedankt voor de link huupje!
Lotte!
Noah!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:34:03 #86
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69898270
Die foto inderdaad

Hier heel goed nieuws: ik ben vandaag voorlopig voor het laatst naar de fysio geweest De bekkenklachten zijn helemaal weg! Ik maak nog wel een afspraak om tijdens mijn verlof bekkenbodemoefeningen doot te nemen voor na de bevalling.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:34:34 #87
190853 RockabeIIa
pi_69898289
Linda, het kan zijn dat je delen van je slijmprop verliest. Dat wordt dan gewoon weer aangemaakt
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:35:26 #88
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69898308
O ja Welkom nieuwe zwangeren
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:35:28 #89
190853 RockabeIIa
pi_69898313
Wat heerlijk stiemie!
Ik moet nodig eens een peut gaan bellen maar ik wil nog niet zo... Heb het al druk genoeg met afspraakjes hier en afspraakjes daar.
pi_69898322
Ok, nu heeft iedereen me wel gerustgesteld denk ik! Vooral omdat mn buik rustig blijft en het niet meer gebeurd is. Is er eigenlijk een reden voor waarom je een deel van dat ding verliest, zo vroeg in de zwangerschap?

En wat fijn Stiemie, dat je geen klachten meer hebt! Houwe zo
Lotte!
Noah!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:36:18 #91
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69898339
Heb je ook last van je bekken dan Rocka? Echt bellen dan hoor. Bij mij was het daardoor al snel een stuk minder en nu helemaal weg!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:38:18 #92
190853 RockabeIIa
pi_69898412
stiemie, ik ben nog steeds bekkeninstabiel, was net een maand of wat van de peut af toen ik weer zwanger raakte dus ik doe mijn oefeningen e.d. nog wel trouw (maar ik had er al zo'n genoeg van!!!)

Urla, welkom, ik heb je er in de OP tussengepeuterd
pi_69898460
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jeuh!

moet je trouwens es op de nederlandse versie van die wiki kijken, ik begrijp niet echt wat die ene foto nou toevoegt aan het geheel
Foto's van barende vrouwen mja okay, smerig maar wel relevant enzo. Maar waarom die foto? je ziet vanzelf wel welke ik bedoel. Van onderaf zeg maar.
Okay daar had ik beter mee kunnen wachten tot ik niet meer op werk was, denk ik

Rocka Niet om heel betweterig over te komen, maar je moet wel voor jezelf zorgen hoor! Als het nodig is, bellen!
pi_69898476
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha okay dan ben ik niet de enige die dat op zn zachtst gezegd typisch vond
vooral de toevoeging ook dat ze 18+ en model is maakt het extra dubieus. Maar goed.

Haha ja die placenta getver maar die s dan wel weer relevant in de categorie "dan schrik je minder als het ding uit jou zelf rolt tegen die tijd"
Ik heb net tegen mijn Lief gezegd dat hij bij de bevalling tegen de vk moet zeggen dat ze mij die placenta dus niet hoeft te laten zien he....Getver.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:41:05 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69898508
Oei da's niet niks dan Rocka. Binnenkort dan maar even bellen. het scheelde bij mij ook al dat ik naar de fysio ging omdat je dan toch een half uur echt serieus de oefeningen doet. Die schieten er thuis toch wel wat eerder bij in of pas als je echt echt echt last hebt en dan is het juist vaak te laat
pi_69898515
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:33 schreef Incantrix het volgende:
Nou, even heel snel een ego-post voor ik naar het ziekenhuis ga: ik ben goedgekeurd bij de VK, maar de beeb nog niet. Er was geen hartslag te vinden met de doptone, dus ze dacht dat beeb-lief zich naar de achterkant van de baarmoeder heeft ingenesteld. Om het zekere voor het onzekere te nemen (baarmoeder was verder goed gegroeid enzo) krijgen we nu een extra echo en ze hadden nog een gaatje bij het echocentrum over een kwartiertje ben ik al, dus ik ga! (Maak me niet echt zorgen hoor )

Dagdag!
Waarschijnlijk heb je ondertussen het hartje al gehoord.
Was de beed naar de achterkant vertrokken?
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:43:49 #97
190853 RockabeIIa
pi_69898590
hihi. ik moest een beetje aan sorbootje denken zo met de foto van onderen... Soddie sorbo!!!
pi_69898865
Incantrix, hopelijk heb je inmiddels je kleintje gezien en gehoord!

Weer nieuwe zwangeren erbij! Gefeliciteerd!

BE 30 weken, mooie mijlpaal!

Stiemie, wat fijn dat de klachten weg zijn! Super!

Zwanger zijn met een peutertje kan idd soms best zwaar zijn. Meike bedenkt nu steeds dat ze "oppe arm" wil, en dat doe ik dus niet meer zoveel. Dat resulteert vervolgens in een zwaar protest met veel lawaai en nepgehuil. Heel jammer voor dr....
Gelukkig is ze ook heel lief, ze wil het liefst een paar keer per dag de baby wassen (creme op mijn buik smeren) af en toe mag dat, en dan zit ze ondertussen gezellig tegen de baby te kletsen....lief!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_69898866
* TheFrankey Meld ..... geen nieuws
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 14:52:58 #100
5428 crew  miss_sly
pi_69898882
Incantrix, ik hoop dat je inmiddels het hartje gehoord en je beeb gezien hebt en dat alles helemaal in orde is!!
Naar hoor, zoiets.

Meimeltje, bij mij kon zelfs de gyn het hartje nog niet vinden bij 14w6d, dus als je dat zelf nog niet kunt vinden met de angelsounds wil dat niets zeggen, hoor!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:58:52 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69899055
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zwanger zijn met een peutertje kan idd soms best zwaar zijn. Meike bedenkt nu steeds dat ze "oppe arm" wil, en dat doe ik dus niet meer zoveel. Dat resulteert vervolgens in een zwaar protest met veel lawaai en nepgehuil. Heel jammer voor dr....
Gelukkig is ze ook heel lief, ze wil het liefst een paar keer per dag de baby wassen (creme op mijn buik smeren) af en toe mag dat, en dan zit ze ondertussen gezellig tegen de baby te kletsen....lief!
Linde vraagt steeds of ik haar wil 'tielen?' maar dan zeg ik dat ik de baby al til en dat ik ze niet allebei kan dragen. Kan ze er mooi al een beetje aan wennen In het begin kwam er dan vaak een hoop geklaag en gejammer, maar de laatste tijd legt ze zich er al meer bij neer.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:59:58 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69899093
Benieuwd naar de echo van Icantrix.... zal nu wel lekker liggen te genieten van haar kleine beebje op het scherm

Ik heb net bloed laten prikken en mijn teamleidster ingelicht over mijn zwangerschap..
en die had het zelf al lang door zei zei. haha En ze gaat mijn nachtdiensten regelen en ik hoef eerst geen extra taken op me te nemen enzo. Dus dat komt allemaal goed (ik was gevraagd om kwaliteitscoach te worden op de afdeling, maar die functie sprak me niet zo aan, en ik heb nu echt ff genoeg aan mezelf, en aan het fulltime werken).

Ik heb net mijn volleybalgenoten ook maar een mail gestuurd met het nieuws.. dus dan hoef ik me nu voor niemand meer stil te houden en mag iedereen het weten!!!!

woensdag 10 juni 2009 @ 15:05:15 #103
190853 RockabeIIa
pi_69899274
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef TheFrankey het volgende:
* TheFrankey Meld ..... geen nieuws
Had je vanochtend toch al gedaan
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:06:16 #104
190853 RockabeIIa
pi_69899305
BJ, leuk dat je gelijk iedereen hebt ingelicht

Karin, Meike die de baby wast
pi_69899761
Karin wat klinkt dat lief

BJ fijn dat je teamleidster gelijk zo ondernemend was enzo en gelijk iedereen maar verteld woei!

Incantrix hopelijk heb je lekker van de beelden kunnen genieten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:42:23 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69900397
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Urla het volgende:
@ Tan. Lol ze komen opeenvolgend later. Daar hoop ik ergens wel op. Al zegt m'n gevoel iets anders, maar daar schijnt iedere zwangere last van te hebben.
Merk je trouwens ook dat het kindje in de buik gewoon totaal anders reageert als bij de vorige zwangerschap? Mijn zoon was echt meer een schopperd en schopte spulletjes van mijn buik af terwijl dit kindje meer zichzelf tegen je aanvlijt. Wanneer ik of m'n man een hand op de buik legt en met name de zijkant dan duwt ze steeds met haar ruggetje of kontje ertegenaan, wanneer je je hand weer weghaalt zie je echt aan de zijkant haar kontje uitsteken. Ik vind het erg apart om al zo duidelijk verschil te zien in gedragingen.
Ja, alle zwangerschappen waren anders. Knap dat je het nog weet na dertien jaar, mijn oudste is ook dertien maar ik weet niet goed meer hoe ze was in de buik. Ik weet wel dat ze allemaal anders waren. De grootste buikdraaikont is nog steeds een enorme draaikont (ze heeft ADD, kan moeilijk stilzitten). De rustigen zijn nog steeds rustig.
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Tan, hoe is het met je? geen bloedverlies meer? en met je gebit en de pijn?
Lief dat je er naar vraagt Nee, bloedverlies is nu weer weg, maar goed, het kan er ook zo weer zijn, dus ik zeg niks meer. Ik denk zelf dat het onschuldig bloedverlies is. De eerste keer schrok ik me lam, maar ik ben er al aan gewend dat het iets is wat bij deze zwangerschap hoort als ik verstopping heb of hard moet niezen.
Mijn kies lijkt weer normaal te doen, heb nog wat last van de wond van de drain, maar het gaat de goede kant op Over twee weken die andere kies nog, maar daar heb ik, op een wat kloppend gevoel na, geen last van. Ik hoop dat het twee weken kan wachten en niet voortijdig opspeelt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:09:18 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69901391
Tha_Frankey... lastig he, dat afwachten!

BJ, grappig dat ze het al door had, maar ik kan het me wel voorstellen. Je klinkt als iemand die normaal gesproken wel van aanpakken weet en de laatste tijd was je volgens mij zo anders... dat moet haast wel opvallen.

Incantrix, ik hoop dat jullie inmiddels het hartje hebben zien kloppen!
pi_69901403
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wacht maar, over een tijdje schopt je lijf je vanzelf wel rond een uur of zes/half 7 eruit. He Chan?
-knip-
En ik was een echte langslaper, half 10 was redelijk normaal op vrije dagen.

BE 30 weken

Mikoxx balen zeg

Urla welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap ook tss en nu duurt het nog langer voor ik in de top 10 kom

Troel als het mij, toen ik beeb nog niet zoveel voelde, te lang duurde voordat ik beeb voelde dan duwde ik altijd 1 vinger in mn buik en dat hield ik dan een minuut of zo vol tot ie er tegenaan schopte.. Ik weet niet of hij het als spelletje zag of dat hij gewoon geïrriteerd mijn porrende vinger wegschopte, maar vaak werkte het wel (soms ook niet overigens)

Linda nog minder dan 100 dagen te gaan

Incatrix ik hoop dat alles goed is en je beeb gewoon verstoppertje speelde

Kersjes hoe was het in het ziekenhuis?
pi_69901750
welkom nieuwe zwangeren!!

Mikoxx
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:34:46 #110
95408 Incantrix
pi_69902396
Thnx voor het meeleven allemaal, superlief! Sorry dat ik nu pas reageer hoor Maar eerst moest ik allemaal mama's bellen en daarna natuurlijk ook even zorgen dat jullie kunnen zíen waar we over praten

Nouja, zoals al wel was verwacht was alles helemaal a-ok, het hartje was hárdstikke aanwezig, net als Baby zelf: spartelen en bewegen, beentjes, armpjes, een hoofdje, de ruggegraat, de oogkassen, de kaken, een volle maag en een volle blaas, we hebben het állemaal gezien Zó leuk en lief allemaal, zo fijn dat alles goed was.. Ik weet niet vanaf wanneer ze dat echt goed kunnen beoordelen, maar in de brief voor de VK staat dat het ruggetje en het neusschotje (ivm hazenlipje?) helemaal prima zijn Groei was ook goed, het hoofdje iets boven gemiddeld. Nouja, kijk maar:

Is het niet iets bijzonders?

Dan ga ik nu even de mama's en papa's blij maken met een mailtje met foto's en hiero op mijn gemakje bijlezen. allemaal!
3!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:35:59 #111
190853 RockabeIIa
pi_69902449
Eindelijk! Eerlijk gezegd begon ik me al zorgen te maken
Leuke echo's Trix!
pi_69902489
fijn dat alles goed was!

en woon je toevallig bij mij in de buurt ik moest ook bij die echopraktijk
omgeving DH.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:29 #113
95408 Incantrix
pi_69902563
Rocka Ik had echt eerder moeten reageren, maar ik kreeg het niet mooi op de foto en vervolgens wilde mijn pc mijn geheugenkaartje niet herkennen.. Nouja, je bent gewoon lief

En Huup, ja, klopt inderdaad! Ik woon niet zo ver van het rode kruis af, dus dat is wel heel erg fijn
3!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:48 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69902579
Wat een leuke foto's Incantrix. Fijn dat alles goed was.
pi_69902725
Gelukkig dat alles goed was Incantrix! En die echo foto´s
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:42:27 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_69902737
Incantrix, vanaf een kleine 18 weken doen ze die 20 weken echo waarbij ze dat controleren, maar sommige dingen zullen echt al wel eerder te zien zijn

Fijn dat alles goed was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69902797
Incatrix fijn dat alles goed was En wat schattig zo dat koppie recht van voren op de 2e foto Echt duidelijk te zien allemaal al
pi_69902956
Incatrix, fijn dat alles goed was zeg.
Ik begon ook al een beetje zorgen te maken, omdat je zo lang weg bleef
Maar alles is goed gelukkig
pi_69903066
Gelukkig goed nieuws Incantrix! Ik vond het stiekem ook al best eng worden Ben heel blij dat alles goed is
pi_69903089
Incantrix, fijn dat alles goed was!
pi_69903479
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, alle zwangerschappen waren anders. Knap dat je het nog weet na dertien jaar, mijn oudste is ook dertien maar ik weet niet goed meer hoe ze was in de buik. Ik weet wel dat ze allemaal anders waren. De grootste buikdraaikont is nog steeds een enorme draaikont (ze heeft ADD, kan moeilijk stilzitten). De rustigen zijn nog steeds rustig.
[..]

Mjaah. Ik weet ook niet precies alles meer, maar dit was blijven hangen omdat ik vaak buikspelletjes speelde met hem. Ik vond het erg indrukwekkend zo'n bewegende buik.
Fijn dat je kies beter gaat

Incantrix wat een mooie echo fijn dat alles goed is.
pi_69904404
Ik heb de verloskundige gebeld.
Woensdag 24 juni de intake.

Vind dit eigenlijk wel een beetje vroeg. Ben dan 6 weken en 2 dagen zwanger.
pi_69904770
Het is wat aan de vroege kant voor een intake, maar er is best een kansje dat het erg druk is bij de vk ivm de zomer enzo. Ze gaan natuurlijk zelf ook nog op vakantie en dergelijke. Misschien kwam dit het handigst uit in hun schema.
oh en vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad houden ze vaak wat strakker onder controle geloof ik, maar dat verschilt per praktijk vaak.

Ik heb eindelijk mn verlof kunnen regelen en mn nieuwe contract binnen jeuh!
Ik wist wel dat ik een nieuw contract kreeg en mn baas was ook al helemaal bezorgd voor mij over mn verlof enzo (niet te hard werken hoor! ) maar PZ was flink aan het reorganiseren en dergelijke... contract-aanvragen en verlofaanvragen mee verhuizen is niet hun sterkste kant geloof ik
nouja, het nieuwe contract is binnen, verlof is allang geregeld met mn baas, en mn vervangster is al helemaal ingewerkt en dergelijke dus het wachten is nog op een officieel krabbeltje van pz nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:45:34 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_69904819
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:31 schreef ymme het volgende:
Ik heb de verloskundige gebeld.
Woensdag 24 juni de intake.

Vind dit eigenlijk wel een beetje vroeg. Ben dan 6 weken en 2 dagen zwanger.
De vorige keer had je bij 5 weken al een echo en nu een intake bij 6 weken, zo raar is dat dan toch niet?

Werd overigens net door Kersjes gebeld: ze moet in het ziekenhuis blijven. CTG was goed, ook geen ontsluiting, maar ze vertrouwen de buikpijn simpelweg niet en er volgt dus nog bloedonderzoek en nog een echo en een heel rataplan. Hopelijk is het maar voor 1 nachtje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69904908
He get Kerske wat vervelend
fijn dat ctg en ontsluiting enzo goed was maar wel die hele rataplan aan dr lijf en weer een verblijf lijkt me geen pretje.
Hopelijk snel over en niets aan de hand Kers
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69905007
Urla, welkom en veel plezier hier met de laatste loodjes al meteen...
Inxantrix, wat een mooie foto's weer!
Ymme, ik doe ook mee voor MvM, zeker omdat mijn stiefzus anders nu waarschijnlijk niet of nooit zwanger was geweest. Moet wel eerlijk bekennen dat ik het soms helemaal zat ben, maar het is voor een goed doel!
Vandaag weer een afspraak voor een Frummel-fotoshoot gemaakt. Volgende week gaan we voor de combinatietest. Precies op de 13w grens. Spannend weer. Mijn neefje of nichtje is inmiddels al wel helemaal goed gekeurd dus dat is ook weer fijn.
pi_69905009
Heb nu een afspraak bij een nieuwe praktijk.
Deze is in mei pas geopend vandaar.

Vorige keer was het met 5,5 week omdat ik zelf belde omdat ik bloed verloor toen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juni 2009 @ 17:58:14 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69905219
Sterkte voor Kersjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:20:48 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69905938
Wat zijn er weer veel ELM's bij gekomen (eerste loodjes mams) Wat ontzettend leuk zeg!
Gefeliciteerd allemaal! Geniet ervan he! Ondanks de misselijkheid etc!

Kersjes sterkte!

Inca, mooie echo meid!

Troel, ik hoop voor dat je vrijdag een mooie, beweeglijke echo hebt~!

[ Bericht 14% gewijzigd door amaranta op 10-06-2009 18:33:05 ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:29:09 #130
95408 Incantrix
pi_69906224
Zooo, ik ben weer even bijgelezen hoor (en nu achter de pc, dus hopelijk vergeet ik nu niemand nu ik kan terugkijken )

Kersjes, woei, wat vervelend allemaal zeg! Goed dat het allemaal zorgvuldig nagegaan wordt enzo, wel balen dat je moet blijven natuurlijk. Ik hoop echt dat alles ok zal zijn en ga nu héél hard voor jou duimen zeg!

Urla, welkom hier en dank je wel voor het meeduimen Wat leuk om iemand nieuw te krijgen die al wat verder is in de zwangerschap, dat heb ik nog niet meegemaakt. Gezellig dat je mee komt posten!

Mikoxx: Ik wist helemaal niet dat dat ook kon zeg! Goed dat hij maar even gevoeld heeft nu, is natuurlijk niet wat je wil horen, maar anders zou het echt zo'n teleurstelling zijn wanneer je je afspraak had.. Sterkte!

@ Troel: Thnx voor het meeleven en ik hoop echt dat alles ok is en dat je beeb zich rustig houdt om jou te plagen, of gewoon per ongeluk ofzo.. Ik moet dan (kromme vergelijking, ik weet het, maar toch) denken aan mijn katten.. Soms als er iets is (bijv. een deur die te lang open heeft gestaan) ben ik wel eens bang dat er één ontsnapt is (het zijn absoluut geen buitenkatten, maar wel heel nieuwsgierig) en dan kan ik zoeken wat ik wil, uiteindelijk eindigt het altijd hetzelfde: ik en lief wanhopig op handen en knieën, al blèrend naar poeslief de buurt door, vervolgens in paniek weer naar binnen, alwaar dan blijkt dat de kat in kwestie zich gewoon verstopt had en verdomde ook maar een píepje te geven wanneer wij luid schallend door het huis baggerden :S Ehm, wat ik nu dus eigenlijk zeg is dat ik hoop dat je beeb er ook zo eentje is (al klinkt dat ná dit hele verhaal ook ineens een stuk minder aardig eigenlijk )

Ymme: Ik doe ook MvM, vind ik echt heel belangrijk! Goed van je dat je je ook hebt opgegeven! En ook lief van je dat je met me mee hebt geduimd Trouwens, een vroege intake had ik ook, dus misschien is het gewoon een vlotte VK? Ben benieuwd of ze jou dan ook al met 8 weken een echo laat doen, mijn 1e termijnecho vond ik eigenlijk ook erg vroeg, maar mijn VK vond het keurig op schema.

Innepin, Mijsje, Karin, Miss_Sly en Chan een dikke voor het meeduimen!

Oeh, en BE, gefeliciteerd! 30 weken, wauw zeg! En jij ook thnx!

Beessie_Jen, wat leuk dat iedereen het nu weet! Raar he, dat je dan nu ineens vrijuit kunt praten over hetgeen dat al een tijd op het puntje van je tong lag? Fijn dat je leidinggevende meteen actie heeft ondernomen! Ennuhm, lief dat je aan me hebt gedacht ook

Huuphuup, dat lijkt me een pak van je hart als dát eenmaal geregeld is. Ik ben echt superbenieuwd of ze voor mij überhaupt een vervanger regelen, laat staan iemand die ingewerkt is Fijn dat jij strakjes met een gerust hart de deur achter je dicht kunt trekken.. En jij ook dank je wel natuurlijk

Linda, spannend ook zeg, misschien is het wat Rocka zegt? Nu zeg je later al besloten te hebben je niet te druk te maken en ik denk dat je gelijk hebt

Stiemie, wat goed dat het beter gaat! Dat lijkt me echt zo pijnlijk..

Tan, hopelijk blijft je kies ok en het bloed bínnen hoor.. Had ik al gezegd dat je leuk schrijft op je weblog, trouwens?

Lijnloos, jeej, jij mag ook weer snel kijken Leuk is dat zeg, ik vond het wel echt een traktatie! En het is echt verbazingwekkend hoeveel ze al kunnen zien! En dank je wel ook, lief!

Iedereen krijgt van mij een dikke en ik beloof hierbij plechtig de volgende keer niet éérst met mijn camera aan de slag te gaan om te kunnen laten zíen hoe de echo was, maar éérst te posten dat het goed was allemaal en dán te fotograferen, te vechten met geheugenkaartjes, foto's te gaan bewerken (ik fotografeer in RAW, een soort digitale negatief die je niet zo kunt posten), foto's te gaan verkleinen en jullie dán pas uit de spanning te halen

[edit]Amaranta, dank je wel! Het was zo leuk weer [/edit]
3!
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:30:25 #131
18860 sindell
Seriously
pi_69906263
Awww echo's

Altijd leuk om even een kijkje te nemen, ben straks ook erg benieuwd naar die van mij.

Vandaag een mindere dag, maar het hoort er allemaal bij, dus ik klaag niet
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:32:25 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69906331
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:30 schreef sindell het volgende:

Vandaag een mindere dag, maar het hoort er allemaal bij, dus ik klaag niet
pi_69906401
Sindell vervelend.

Urla ik had nog geen welkom gezegd hooooi!

Mn lief belt net zn moeder over koetjes en kalfjes en die krijgt zowat een hartverzakking toen ze opnam en de stem van mn lief hoorde --> ooooh is M. bevallen ja?? oooh ben ik al oma??
serieus... ik moet nog 10 weken met een beetje pech voor haar nog 12
dat wordt nog leuk zo haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69906474
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:34 schreef huuphuup het volgende:
Mn lief belt net zn moeder over koetjes en kalfjes en die krijgt zowat een hartverzakking toen ze opnam en de stem van mn lief hoorde --> ooooh is M. bevallen ja?? oooh ben ik al oma??
serieus... ik moet nog 10 weken met een beetje pech voor haar nog 12
dat wordt nog leuk zo haha
je zou er bijna voor overtijd willen gaan
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:39:19 #135
18860 sindell
Seriously
pi_69906522
Ohw en heb me ook maar opgegeven voor MvM. Al heb ik wel eens vernomen dat ze hier niet halen, maar dat hoor ik vanzelf.

Mja bevallen... dat lijkt me helemaal nog een ver van mijn bed show om eerlijk te zijn
pi_69906532
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:37 schreef innepin het volgende:

[..]

je zou er bijna voor overtijd willen gaan
dat sowieso
en dan zo vanaf 38 weken ofzo regelmatig om 11 uur 's avonds of 7 uur 's morgens bellen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:45:17 #137
100412 mefke79
komt goed!
pi_69906702
Inca, gelukkig...ik vond ook dat je lang wegbleef hoor!
Nieuwe zwangeren, welkom!
En Rocka, niet treuzelen met bekkenklachten (het was rocka toch?). Ik heb nu al een week of 10 geloof ik geen behandeling meer gehad. De kleine oefeningen en tips helpen hier perfect.
Verder eigenlijk weinig nieuws hier. Het gaat gewoon lekker op dat plasprobleempje na. Maar vandaag ging ook dat beter, Driekus vond mijn blaas niet ze lekker liggen ofzo. Zo raar, dat je gaat plassen en voelt dat je blaas leeg wordt en dat daar je kindje dus op reageert. Raar kind dat van mij...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_69906922
OMG Huup, hahahah..dat wordt zeker nog wat! Gelukkig is ze straks dichtbij julie op vakantie

Kers, man man, daar lig je dan alwéér in t ziekenhuis, tjonge zeg! Hopelijk valt t allemaal mee en is t puur en alleen ter observatie! Hoop dat de pijn gauw minder wordt en je weer lekker naar huis kan!

Incantrix,,, gats, das toch even schrikken, fijn dat je je er zelf in ieder geval niet zo druk over maakte, de dames hier hebben dat in ieder gevak plaatsvervangend goed gedaan voor je

Urla, ook namens mij van harte welkom!! Gezellig!

Verder even een dikke kus voor iedereen! Ik ben hier ff niet zoveel op t moment, erg druk met nevenactiviteiten en wat lastige familiedingetjes, maar ik probeer wel steeds mee te lezen hoor! Met kleine uk gaat t prima! Ik geniet zooo van dr! Heb r toevallig gister nog even opgemeten en ze weegt al 1468gr..3 daagjes voor op schema, maar mooi dus! Enerzijds al zóóó veel kindje en anderzijds mag dr nog heerlijk wel een dikke 2 kilo bij op groeiende de komende 10 weken! Ik vind t ongelooflijk hoeveel je al van een mensje kunt houden wat je nog nooit in hebt gezien..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_69907091
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:51 schreef Poppedein het volgende:
OMG Huup, hahahah..dat wordt zeker nog wat! Gelukkig is ze straks dichtbij julie op vakantie

Kers, man man, daar lig je dan alwéér in t ziekenhuis, tjonge zeg! Hopelijk valt t allemaal mee en is t puur en alleen ter observatie! Hoop dat de pijn gauw minder wordt en je weer lekker naar huis kan!

Incantrix,,, gats, das toch even schrikken, fijn dat je je er zelf in ieder geval niet zo druk over maakte, de dames hier hebben dat in ieder gevak plaatsvervangend goed gedaan voor je

Urla, ook namens mij van harte welkom!! Gezellig!

Verder even een dikke kus voor iedereen! Ik ben hier ff niet zoveel op t moment, erg druk met nevenactiviteiten en wat lastige familiedingetjes, maar ik probeer wel steeds mee te lezen hoor! Met kleine uk gaat t prima! Ik geniet zooo van dr! Heb r toevallig gister nog even opgemeten en ze weegt al 1468gr..3 daagjes voor op schema, maar mooi dus! Enerzijds al zóóó veel kindje en anderzijds mag dr nog heerlijk wel een dikke 2 kilo bij op groeiende de komende 10 weken! Ik vind t ongelooflijk hoeveel je al van een mensje kunt houden wat je nog nooit in hebt gezien..
Ooooh jij bent evil zeg!

B. had al gezegd van oeh, als mn ouders dan hierheen komen, dan gaan wij toch een paar daagjes op vakantie naar Brabant ofzo

Fijn te horen dat je zo geniet van je meisje en dat ze zo goed groeit lijkt me stiekem toch wel tof om dat zelf zo nauwkeurig bij te kunnen houden enzo. Ik meet aan het aantal tortilla's dat nog in mn maag passen af of ze gegroeid is of niet
Take care
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:02:36 #140
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69907362
kersjes wat een pech heb je toch weer, ben blij te lezen dat opzich er alles wel goed uitziet, maar toch.

Intriaxxx (sorry spel het vast helemaal verkeerd) mooie echo
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:02:36 #141
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69907363

[ Bericht 100% gewijzigd door _Bar_ op 10-06-2009 19:06:44 (dubbele post) ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:04:28 #142
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69907443
Kersjes, hopelijk slaap je een beetje goed vannacht..
pi_69907547
Incantrix mooie echo's! Het blijft iedere keer weer bijzonder om te zien!

Kersjes wat vervelend dat je toch moet blijven in het ziekenhuis. Ik hoop dat ze er snel achter zijn waar de buikpijn vandaan komt en dat je snel geen last meer hebt
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:09:00 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69907613
Kersjes, ik sluit me aan bij Mikoxx, in het ziekenhuis slapen is ook niet zo mijn hobby, hopelijk pak je toch een goede nachtrust.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:38:39 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69908800
dikke knuffel voor Kersjes... vervelend dat je moet overnachten daar....

Icantrix; mooie echo en ik ben erg blij dat alles goed met je beebje is.

ben vandaag weer ongelofelijk moe.. vreemd hoor...als ik wil kan ik de hele dag wel slapen...
pi_69908945
Kersjes Fijn dat alles er goed uitzag, maar vervelend dat je niet naar huis mocht... maar goed, beter dat ze het even in de gaten houden voor het geval dat...
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:50:13 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69909292
Incantrix, wat fijn da alles goed was!
Ik zat hem ook een beetje te knijpen hoor.

Kersjes beter dat ze je even goed in de gaten houden hoor!
pi_69910488
Aaaah een hele buikbabygalerij

Van mij dan ook een leuke echofoto:

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:32:56 #149
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69911196
Wat een boel echofoto's de laatste tijd Erg leuk om te zien!

Incantrix fijn dat alles goed is met jullie uk!
pi_69911466
Miss_sly, tandarts was goed en ik ben blij dat we over zijn. Weer wat rust in de kop en sinds vandaag ook weer wat energieker, ik had echt ff een flinke dip de afgelopen dagen, maar ik denk dat het nu weer de goede kant op gaat. Ben wel 2,5 kilo afgevallen van de stress... . Maar beeb zal wel nemen wat hij/zij nodig heeft...
Nog lekker gedut vanmiddag?

McLaura, dat is niet prettig.

BE, 30 weken alweer... wat ga je hard!
Dat niet kunnen hebben als ze dwars zijn is erg herkenbaar hoor...

Mikoxx, dat is balen... dus nog ff geduld

Ymme, ah MvM, fijn flessen volpiesen. Maar voor een goed doel en je krijgt er nog een presentje voor ook . Ik was aan het eind wel aan het aftellen, maar verder was het best te doen eigenlijk.

Stiemie, lekker dat je van de fysio af bent!

Huup, hahaha dus jij gaat voor de volle 42 weken?!

Incantrix, fijnd at het er goed uitzag!

Kers, hopelijk is het maar voor 1 nachtje
Fake it till you make it...
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:52:03 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_69912116
Ik werd net getrapt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69912184
Fijn Troel!!! Heerlijk!

Ahhhhh McLaura... Hij heeft een snotgootje
pi_69912374
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef Troel het volgende:
Ik werd net getrapt
Leuk! Nouja, uh, ik vind het inmiddels niet meer leuk en heb een gekneusde rib
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_69912422
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:53 schreef Poppedein het volgende:
Fijn Troel!!! Heerlijk!

Ahhhhh McLaura... Hij heeft een snotgootje
Ik ben gewoon helemaal verliefd, ik vind hem van top tot teen maar de gyn zei ook al dat hij een mooi gewelfd snotgootje heeft.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:09:43 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69912877
quote:
Ik werd net getrapt
pi_69913295
Incatrix, gelukkig was alles goed met je kindje! mooie echo plaatjes

Kersjes, hopelijk is het maar 1 nachtje.... maar beter het zekere voor het onzekere

Troel

Ik voelde puk net voor het eerst ook vanaf de buitenkant, voelde mn buik een stukje omhoog komen
pi_69914559
Lieve schatten wat gaan jullie toch snel! Mijn foktempo ligt nu schijnbaar ook op bejaard
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:01 schreef CalamityJane het volgende:
@DutchessX: Die cursus wil ik ook graag gaan doen. Ik heb het niet zo op pufclubjes, omdat je het normaal 8x alleen mag doen en dat je partner 2x mee mag. Alsof hij op de bevalling ook maar een kwart van de tijd aanwezig is...

Dus die SamenBevallen leek me wel wat. En als ik je goed begrijp is het dus ook een aanrader?
Ik vind het tot nu toe een leuke cursus, omdat de man er ook bij betrokken wordt. Het eerste uur van de avond is theorie, en het wordt op zo'n manier gebracht dat het voor manlief ook interessant is. Onze cursusleidster betrekt de mannen er dan ook echt bij. Het tweede uur is samen met partner op een matje of lepeltje lepeltje en dan bv ademhalingsoefeningen doen waarbij de man bv kan opletten of zijn partner echt ontspannen is, en hoe hij haar kan helpen ontspannen. Ook handig dat hij de oefeningen kent, voor als je in de stress schiet tijdens de bevalling en niks meer weet
De cursus is vrij prijzig, 170 euro voor 10 lessen van 2 uur. Daarnaast ga ik naar de pufclub en dat is wel gezellig, maar niet zo 'deskundig' en serieus als de cursus Samen Bevallen.

Oh dames ik moet nog zoveel bijlezen, ik denk dat ik het vanaaf maar even bij de high lights houd. Eens kijken hoe het met Kersjes is, en of TheFrankey al papa is geworden. En wie weet is Tessie ook wel bevallen?

Ben in ieder geval nog steeds moe, maar manlief heeft Floradix gehaald, schijnt ook goed te werken tegen vermoeidheid, ik hoop het! Afspraken voor komend weekend afgezegd, dan maar even niet zo sociaal, maar anders red ik het de komende week echt niet met al mijn afspraken.

Oh ja, mijn vriendin is vannacht bevallen van haar kindje middels een keizersnee, ze is uitgeput maar heel blij met haar dochter Charlotte. Heel fijn ook dat het meisje helemaal gezond is, want haar zoontje van 2 is zwaar meervoudig gehandicapt (en heel erg lief trouwens ).

Ik ga lezen!
#geen
pi_69915009
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ben gewoon helemaal verliefd, ik vind hem van top tot teen maar de gyn zei ook al dat hij een mooi gewelfd snotgootje heeft.
[n00b-modus]Ik zie het niet... en wat is een snotgootje?[/n00b-modus]
Kersjes veel succes in het ziekenhuis, hopelijk kun je wel een beetje slapen toch!!!
pi_69915048
Troel! Wat gaaf (was dit de eerste keer en hoever ben je nu?)(Ben zo benieuwd hoe dat gaat voelen)
pi_69915075
Ach Kers toch, alweer in het ziekenhuis! Maar wel goed dat je helemaal doorgelicht wordt. Ik hoop dat er geen enge dingen zijn en dat je snel weer terug bent

Icantrix, mooie echo! Gelukkig is alles toch goed!

Urla welkom! Je bent al snel aan de beurt...

Troel ik duim voor een prachtige echo voor jullie

BE, bijna-ongelukken-maakster! Dat is wel even schrikken hé?

Mikoxx de tweelingmama

en nu nog even verder lezen
Oh ja, helaas geen nieuwe beebs

Martine heeft beeb aan de buitenkant gevoeld Ook altijd weer een bijzonder moment

McLaura ook een mooie echo!!
#geen
pi_69915109
quote:
Ik werd net getrapt
HahahahahaHOERA!
#geen
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 22:01:01 #162
5428 crew  miss_sly
pi_69915124
Incantrix, gelukkig is alles goed! Maar inderdaad, volgende keer wel de juiste prioriteiten stellen
Mooie echo's dan toch maar mooi weer

Kerjes, wat naar dat je een nachtje moet blijven. Wel goed dat de eerste onderzoeken wel goed leken.

Nijna, je kindje neemt wel wat het nodig heeft, hoor. Jammer dat jij er dan kilo's voor kwijt moet raken, maar dat heb je er vast voor over. Nu dan maar lekker genieten van eht nieuwe huis, nestelen, kinderkamer in orde maken en ook relaxen en rusten!

Troel, beeb heeft geschopt

Mooie echo McLaura

Wij hebben vandaag de kinderwagen gekocht gekregen van schoonouders! We waren naar een winkel waar ze altijd uit voorraad kunnen leveren, dus we konden hem meteen meenemen. Tenminste, dat was het plan; bleek dat ze afgelopen week hun hele magazijn hadden leeggeroofd van alle Stokkes en Bugaboo's Niets op voorraad dus. Ik vroeg hoe lang het dan zou duren voor ze bestelde artikelen binnenkregen, en toen zei het meisje: ja want u kunt niet zo lang meer wachten, dat zie ik wel Niemand die dat tegensprak, zeker niet toen ze zei dat ze een exemplaar daar had staan, precies in de kleur die we wilden, voor een klant die hem pas half juli kwam halen. Dus konden wij die wel meenemen, dan was de nieuwe voor die klant vast voor half julie wel binnen

Dus we hebben hem toch in huis
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:01:29 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69915141
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:58 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik weet het ik weet het!
Ik zag het eerst ook niet tot ze het over neusgootjes hadden.
Je moet even je pc kantelen, links wordt onder zeg maar.
Dan zie je links een oogkasje en dat witte gebeuren in het midden is de neus.

Maar het snotgootje is toch huid en dat is toch nauweljiks te zien op een 2d echo?
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:03:10 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69915224
miss_sly, mooi geregeld!
pi_69915264
Jippie Miss!!! Je bent op je kindje na zo ongeveer wel compleet hé?
#geen
pi_69915285
Alweer mooie plaatjes!
Fijn Incantrix dat alles goed was!

Mikoxx, toch snap ik het niet zo goed, als de bmm verstreken is kunnen ze toch gaan inleiden?
Daar is toch geen ontsluiting vooraf voor nodig?
Of doen ze dat dan alleen als het niet meer goed met jou of de baby's gaat?
Nou ja, je moet nog maar even door....kunnen ze nog een beetje spekkies kweken.

Poppedein, ideaal zo'n echoapparaat tot je beschikking! Kun je nou ook wel onbezorgd zwanger zijn? Omdat je in je beroep natuurlijk ook meemaakt wat er allemaal mis kan gaan enzo...

Morgen weer een lange dag voor de boeg, werken van 7.30-17.30 uur. Dit keer eis ik wel pauze....dinsdag kon dat niet, maar het is goed met ze.

Oeps Kersjes vergeten, hoe kan dat nou!
Wat enorm balen dat je nu weer in het ziekenhuis ligt, zwanger zijn en kersjes is niet zo'n goede combi geloof ik. Maar sterkte, en hou vol!
pi_69915334
Karin je hebt gróót gelijk!!!!
#geen
pi_69915488
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:58 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Kersjes veel succes in het ziekenhuis, hopelijk kun je wel een beetje slapen toch!!!
Geeft niks joh!

Je ziet zijn gezichtje in de lengte, links de kin en naar rechts mondje, neusje en de donkere vlek is een oogje. Het snotgootje is het deukje onder je neus.
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 22:09:59 #169
5428 crew  miss_sly
pi_69915502
ja, ik vond het voor een keer ook eens niet zo erg dat ze dachten dat ik al veel verder was

Duchess, ja, zo ongeveer. Alleen moet ons meisje nog wat spekkies verzamelen, dus we wachten nog maar een week of 9-11
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:10:18 #170
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69915512
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mikoxx, toch snap ik het niet zo goed, als de bmm verstreken is kunnen ze toch gaan inleiden?
Daar is toch geen ontsluiting vooraf voor nodig?
Of doen ze dat dan alleen als het niet meer goed met jou of de baby's gaat?
Nou ja, je moet nog maar even door....kunnen ze nog een beetje spekkies kweken.

Voor inleiden zijn twee dingen nodig: een verstreken bmmond en ontsluiting. Ze kunnen wel inleiden zonder ontsluiting maar de kans dat je dan een dag of vier/vijf achter elkaar moet komen omdat het steeds niet op gang komt is dan groot (en dat wil ik natuurlijk ook niet).
pi_69915541
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet het ik weet het!
Ik zag het eerst ook niet tot ze het over neusgootjes hadden.
Je moet even je pc kantelen, links wordt onder zeg maar.
Dan zie je links een oogkasje en dat witte gebeuren in het midden is de neus.

Maar het snotgootje is toch huid en dat is toch nauweljiks te zien op een 2d echo?
Hmm... lukt nog niet helemaal en omdat lief me nu wel heel raar aan het aankijken is, geef ik het even op. Misschien zie ik het morgen toch ineens... Sorry McLaura... Maar ik geloof jullie gewoon, top foto!
pi_69915695
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:10 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Voor inleiden zijn twee dingen nodig: een verstreken bmmond en ontsluiting. Ze kunnen wel inleiden zonder ontsluiting maar de kans dat je dan een dag of vier/vijf achter elkaar moet komen omdat het steeds niet op gang komt is dan groot (en dat wil ik natuurlijk ook niet).
hmm kan ik me voorstellen
Nou ja, dan had ik geluk ofzo met Meike.
Op maandag zei de gyn dat er een vinger ontsluiting zat, en woe voor het inleiden begon zei een andere gyn dat er nog helemaal niks was.
5 uur later lag Meike op mijn buik
pi_69915855
Dit is je "snotgootje"...bij de een is dat wat sterker afgetekend dan bij de ander en bij McLaura's beeb zie je t heel duidelijk vind ik!

BE, hoe groter het kindje wordt, hoe duidelijker dat soort structuren ook zichtbaar worden, net even afhankelijk van hoe het geluidsstralen van de echo laat weerkaatsen. Qua structuu is het wel vergelijkbaar met de wangetjes, die op t zelfde echoplaatje, vooral rechter, ook al mooi duidelijk (en al lekker bol) te zien zijn!

Karin, het lukt me eigenlijk heel prima om "onbezorgd" zwanger te zijn, veel beter dan ik me van te voren bedacht had... maar ik ben met mn eige zwangerschap gelukkig maar weinig vaktechnisch bezig! Nou voel ik me goed en groeit mn buik ook "normaal", dus nu ik weer eens kijk (en dat doe ik écht niet vaak meer) was ik toch even nieuwsgierig naar hoe ze dan groeide. Als ik reden had om aan te nemen dat dat afwijkend zou zijn, zou ik er nooit zelf mee in de weer gegaan zijn, maar had ik de diagnose en het beleid aan een collega overgelaten denk ik... Lief dat je dat vraagt BTW!
pi_69915999
Kersjes, bah wat een pech alweer zeg! Sterkte

Fijn Troel, wat een geruststelling, laat die kleine maar eens even flink tekeer gaan in je buik!

Mooie echo's Incantrix!
Mijn vk kon trouwens mn baarmoeder van op mn buik helemaal niet voelen, dus ligt mn baarmoeder ws naar achter gekanteld, hartje hoorden we wel
Ikzelf hoor trouwens nog steeds niks met die poep Angelsounds.
(maar daar is mn vk ook niet zo over te spreken, dus ik probeer het maar zelden)
Pff echt fijn voor je dat het gewoon goed was, lijkt me echt even heel eng als de vk geen hartje vinden kan!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:21:18 #175
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69916006
Ik snap t zelf ook niet meer hoor, want t schijnt dus dat ontsluiting pas kan komen als de bmm helemaal verstreken is, terwijl ze me bij 31+5 vertelden dat er 2 cm ontsluiting was.... en ik toen ik in het andere zkh kwam een bmmond van 1,5 cm had (die dus nu wel helemaal plat is) ontsluiting die er eenmaal is kan niet meer 'verdwijnen' dus de gyn vroeg wie mij verteld had dat ik 2 cm had. Nou, de verloskundige van het zkh... hij zei er toen verder niet zoveel op. Alleen dat het er nu niet is iig en dat ze daarom nog wachten. Ook omdat verder alles oke is met de kindjes, bloeddruk etc. Ik hoop gewoon op een enkele cm dinsdag! Maar t is wel echt een domper! babhbahbahbah
pi_69916285
Kersjes, wat balen dat je in het ziekenhuis moet blijven.
Mooie echo McLaura!
Miss Sly, leuk dat jullie de wagen al hebben

Wij zijn net voor de laatste x voor de bevalling naar de pufclub geweest. Was heel gezellig. Een stel was al bevallen en kwamen nog even langs om hun beebje te showen, echt super schattig
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:30:50 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69916480
mikoxx, balen!

meld

Ben 11 wk zwanger (termijn in plaatje is op bais van datum, 11 weken is op basis van lengte van het kind )
Wel lekker, 4 weken gratis. Dacht 7 wk te zijn

Minpuntje, de echomevrouw zag een verdikte nekplooi. 4,6mm. Morgen dus overleggen met vlos wat wijsheid is. waarschijnlijk doen we een second opinion in de VU en dan hopen dat de nekplooi is afgenomen, en daarna de 20-wk echo wat vroeg doen. we hebben geen zin in het kansberekeningscircus e.d.

Mss mag ik vaker op controle komenin de tussentijd. morgen maar ff zien.

Maar ik mag iig weer meekletsen hier!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:31:29 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69916516
Thanks Poppedein, dat wist ik niet.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:31:52 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69916536
Hey Davinia! Leuk! Gefeliciteerd!
En wat lekker trouwens, gratis 4 weken erbij!

Wel even schrikken van die nekplooi, hopelijk valt dat alsnog mee.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:32:23 #180
190853 RockabeIIa
pi_69916566
Van harte davinia! En welkom terug!
Ik duim voor je dat alles helemaal goed is!
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:33:52 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69916632
Wauw, Davinia, wat leuk! Gefeliciteerd!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_69916669
Davinia welkom en hopelijk krijg je snel wat antwoord ivm de nekplooi...
pi_69916735
Gefeliciteerd Davinia!

Ik ben vandaag trouwens de hele dag doorgekomen zonder ochtend/middagdutje! En voor het eerst sinds tijden dat ik me redelijk normaal voel. Echt veel energie zou ik het nog niet noemen, maar voel me vandaag ff niet zo oma
pi_69916783
jeuj! Davinia!! Leuk dat je er bent!
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Hopelijk valt het allemaal wel mee met de nekplooi.
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 22:51:28 #185
5428 crew  miss_sly
pi_69917487
Davina, wat leuk! Gefeliciteerd en welkom
Hopelijk valt het met de nekplooi allemaal mee. Ook wel vroeg toch, om die te meten?
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:54:12 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_69917620
Davinia! Gaaf! Echt super!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:54:38 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69917639
Davinia, gefeliciteerd!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juni 2009 @ 22:57:18 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69917760
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:30 schreef DaviniaHR het volgende:
mikoxx, balen!

meld

[ afbeelding ]

Ben 11 wk zwanger (termijn in plaatje is op bais van datum, 11 weken is op basis van lengte van het kind )

Minpuntje, de echomevrouw zag een verdikte nekplooi. 4,6mm. Morgen dus overleggen met vlos wat wijsheid is. waarschijnlijk doen we een second opinion in de VU en dan hopen dat de nekplooi is afgenomen, en daarna de 20-wk echo wat vroeg doen. we hebben geen zin in het kansberekeningscircus e.d.

wat leuk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69917817
Davinia, van harte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:01:26 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69917936
Davinia! Gefeliciteerd!

Ik vroeg me op de meeting al af of je zwanger was, maar was nog wel erg pril dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69917952
Davinia, wat geweldig!

Super gefeliciteerd!!!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69918816
Davinia!! gefeliciteerd!!
zomaar 4 weekjes kado ook

kijk dat zijn nou het soort TVP's die wel mogen in het update-topic
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69919087
Nog steeds geen nieuws. Net verjaardagfeestje gehad. Ukker komt niet meer vandaag, tenminste, hij/zij heeft nog een half uur. Dus dat wordt hem niet. Gelukkig maar, heeft ukker een eigen dag om jarig te zijn en niet gelijk met mama.

Ik heb zo een gevoel dat er wat aan gaat komen deze nacht.....maar ik zal het wel mis hebben. Ik heb nml al 100x gedacht : 'nu komt het' haha.
pi_69919312
Ja.. wachten duurt lang he TheFrankey!
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:38:29 #195
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_69919461
Davinia gefeliciteerd!!

TheFrankey succes!

En tessie, voor jou wordt het ook al erg spannend, succes met jouw laatste loodjes

sorry verder niet bij gelezen
No more games, no more drama...
pi_69919462
Davina! Wat leuk! Dan zijn we even ver!!

Hoop dat het met die nekplooi goed blijkt te zijn

Verder niet bijgelezen, heb gewerkt en morgen weer zo'n dag. Vrijdag ben ik weer helemaal bij! Iedereen die het nodig heeft een dikke
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_69920609
Davinia gefeliciteerd Lekker hoor die 4 weken extra Wel balen dat de nekplooi verdikt is Hopelijk blijkt uit nader onderzoek dat er niks aan de hand is en kan je onbezorgd genieten van je zwangerschap
#geen
pi_69922891
quote:
meld
jompels jompels jompels

* iamredleader, Tinuviel en Jair juichen voor DaviniaHR, PhysicsRules en Eli en voor de kleine op komst
  Jubileum moderator donderdag 11 juni 2009 @ 07:12:23 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69922989
Davinia wat leuk Gefeliciteerd
We gaan gewoon heel hard duimen dat die nekplooi wel goed is
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_69923246
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:10 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hmm... lukt nog niet helemaal en omdat lief me nu wel heel raar aan het aankijken is, geef ik het even op. Misschien zie ik het morgen toch ineens... Sorry McLaura... Maar ik geloof jullie gewoon, top foto!
Misschien werkt dit : een meter van je pc af gaan staan! En anders moet je maar geloven dat het de mooiste dikkop van het land is
pi_69923253
Davinia gefeliciteerd! Hopelijk blijkt alles toch goed te zijn met die kleine!
pi_69923313
Gefeliciteerd Davinia
Ik duim voor je dat alles gewoon oke is
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:08:15 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69923335
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:18 schreef Poppedein het volgende:
Wat ik me stiekem nog afvroeg: ga je thuis bevallen (al dan niet onder begeleiding van een directe collega)?
pi_69923490
Kersjes hopelijk mag je vandaag snel weer naar huis

Troel fijn dat ie weer wakker is

Miss sly goed voor elkaar met die kinderwagen

Davina gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk is alles goed met je kindje

TheFranky succes nog met wachten!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:29:53 #205
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69923540
Davinia gefeliciteerd met je zwangerschap!!! kom je ook net voor mij in het lijstje! en wat een meevaller die 4 weken!

@kersjes; hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen in het ziekenhuis....

Ik heb van8 te kort geslapen, en ga de hele dag op stap met mijn zus.. hoop dat ik het een beetje vol kan houden. We gaan eerst naar een grote prenatal en daarna lekker de stad in. Wel leuk hoor...
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:37:00 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69923645
TheFrankey? En? Zat je goed met je voorspelling voor vannacht?
pi_69923703
Gewoon rustig aan hobbelen BJ je bent zwanger, hobbelen moet
heb je plannen om iets te kopen of ga je gewoon voor de leuk even kijken? Ik vond het in het begin zo gek dat ik echt legaal dingen "mocht" kopen voor mijn meisje

Kersjes, hopelijk zijn de onderzoekjes afgerond, heb je een beetje goed kunnen slapen en is je buikpijn weg hoop dat je snel weer naar huis mag vandaag.

Ik had vannacht een volksverhuizing in mn buik echt aan alle kanten flink hard geschopt en uitstekende ledematen enzo en het schoppen en dergelijke voelt heel anders nu qua plek. Volgens mij is ze weer in een stuit gedraaid. Handig.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69923707
Davinia, 4 weken extra dat telt lekker aan .
Hopelijk is het met de nekplooi allemaal in orde, van harte met je zwangerschap!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:40:25 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69923710
Be, dat was schrikken van je bijna ongeluk zeg! Gelukkig niks gebeurd.

Missly, dat is nog eens geluk bij een ongeluk.
En wat stom om een winkel leeg te roven,w at willen ze gaan doen?
Op MP zetten? Dat valt toch op??

Oh, is dát een snotgootje...hihi, dat vind ik altijd zo'n pijnlijk om stuk
o te harsen. (Ik hars mn bovenlip altijd zelf).

Mikoxx, ik hoop met je meee voor dinsdag. Je hebt het al zwaar genoeg gehad.
Wel superknap dat je ze al zo lang binnenhoudt hoor

Davinia, van harte! Wat ontzettend leuk een broertje of zusje voor Eli.
HOpelijk geeft een second opinion jullie wat meer rust.
Maar vooralsnog, geniet er lekker van. HOe voel je je?
Misselijk of valt het wel mee?

Ymme, hoe ben jij vandaag wakker geworden? Misselijk? Ik hoop het niet voor je!

Tessie, voor jou is het ook erg spannesn meid!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:45:19 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_69923799
Davinia, van harte!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:46:20 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69923820
Oh shoppen. Heb ik nog niet gedaan! Ben al wel een beetje aan het bedenken wat il wil (Ik wil zelf dekentjes en speelkleed enzo gaan maken van een leuk stofje), maar eerst even afwachten of er een hamburger of een piemeltje aan zit.
Ik heb van een vriendin al wel een paar rammelsokjes gekregen

Overigens veel minder kaarten en felicitaties dan bij de 1e maar.

Ook niet alle kinderen hadden het thuis vertelt (van mijn klas dus). Ik zag een moeder al kijken dus ik vroeg of haar zoon niks gezegd had....Nee dat had hij niet. En ze durfde niks te vragen want misschien was ik wel gewoon wat aangekomen.... lastig, met zo'n net beginnend buikje... maar gelukkig is het écht zo en zit er een baby in!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:48:16 #212
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69923854
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:40 schreef huuphuup het volgende:
Gewoon rustig aan hobbelen BJ je bent zwanger, hobbelen moet
heb je plannen om iets te kopen of ga je gewoon voor de leuk even kijken? Ik vond het in het begin zo gek dat ik echt legaal dingen "mocht" kopen voor mijn meisje

Kersjes, hopelijk zijn de onderzoekjes afgerond, heb je een beetje goed kunnen slapen en is je buikpijn weg hoop dat je snel weer naar huis mag vandaag.

Ik had vannacht een volksverhuizing in mn buik echt aan alle kanten flink hard geschopt en uitstekende ledematen enzo en het schoppen en dergelijke voelt heel anders nu qua plek. Volgens mij is ze weer in een stuit gedraaid. Handig.
neej niet echt specifieke plannen, maar altijd leuk om nog wat kleertje oid te kopen, en even ideetjes op te doen voor de kinderkamer.
En in de stad even kijken voor wat leuke tuniekjes/ shirtjes...

en jeetje al die bewegingen, dat lijkt me toch wel heel bijzonder om te voelen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:50:25 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69923906
Dank jullie wel voor het welkom!

@ miss, de mevrouw viel de nekplooi op, dus dan moet ze het melden, maar tis idd een paar dagen voor de termijn dat de nekplooimeting gedaan wordt.
@ huup, gesnapt! ik denk, ik doe hem meteen zelf, mooie tvp
@ BJ, zo kan een mens idd ook voordringen op het lijstje
@ amaranta, ja, ik ben kostmisselijk. mariakoekjes zijn heilig en crackers en ... maar het blijft allemaal wel binnen, vraag niet hoe...

vandaag belt de vlos, dan ff alles doornemen.
mss mag ik en keertje extra hartje komen luisteren. lijkt me wel erg fijn.

naja, ik probeer gewoon vast te houden aan het hele goede gevoel dat ik had / heb over deze zw. schap. beetje net zoals mensen die gewoon voelen dat het mis zit (toen 2 op een dag hier ), zo voel ik het in het positieve.

instincten zijn wel ergens goed voor, toch?

kersjes, heb ff gemist waarom je wer in het zkh ligt, maar hopelijk mag je snel weer weg!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:53:27 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69923989
Maar Davinia, was je eerst een kloon dan? Ik ben een beetje traag van begrip soms.
pi_69923999
fijn dat je zo'n positief gevoel hebt Davinia

Kers had aanhoudende buikpijn en kramp die ze niet vertrouwden maar ook niet konden verklaren, dus meer onderzoekjes enzo. (als ik het goed vertel zo.)

BJ veel plezier dan met inspiratie opdoen

Amaranta, gewoon zo'n band omdoen joh dan is alles duidelijk. Er is toch niemand die zo'n ding draagt zonder buikbaby? hoop ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69924004
davinia, wat een mooi nieuws! gefeliciteerd! wel spannend die nekplooi. succes!
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:56:37 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69924055
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:53 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat je zo'n positief gevoel hebt Davinia

Kers had aanhoudende buikpijn en kramp die ze niet vertrouwden maar ook niet konden verklaren, dus meer onderzoekjes enzo. (als ik het goed vertel zo.)

BJ veel plezier dan met inspiratie opdoen

Amaranta, gewoon zo'n band omdoen joh dan is alles duidelijk. Er is toch niemand die zo'n ding draagt zonder buikbaby? hoop ik
Nou ze zei wel, het is een wat hogere buik dus ik dacht gelijk aan zwangerschap.
En wel meer moeders van school (niet uit mijn klas overigens) die zeiden; volgens mij mag ik jou feliciteren ofniet???
Banden is op zich wel goed plan, maar dan zou ik ze moeten kopen, de banden die ik heb zijn wat gerekt van vorige zwangerschap, en ik was toen sowieso wat zwaarder dus het is nog maar de vraag of de positiekleding van toen me uberhaupt nog past. Gelukkig ben ik in de zomer zwanger en kan ik ook volstaan met leuke jurkjes.
pi_69924120
Ik heb gisteren denk ik wel een stuk of 5 keer te horen gekregen dat ik zo'n bescheiden buikje heb... Volgens mij graag ik gewoon rond ipv naar voren en lijkt het daarom bescheiden...
pi_69924126
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nou ze zei wel, het is een wat hogere buik dus ik dacht gelijk aan zwangerschap.
En wel meer moeders van school (niet uit mijn klas overigens) die zeiden; volgens mij mag ik jou feliciteren ofniet???
Banden is op zich wel goed plan, maar dan zou ik ze moeten kopen, de banden die ik heb zijn wat gerekt van vorige zwangerschap, en ik was toen sowieso wat zwaarder dus het is nog maar de vraag of de positiekleding van toen me uberhaupt nog past. Gelukkig ben ik in de zomer zwanger en kan ik ook volstaan met leuke jurkjes.
ah das stiekem wel fijn dat het zo duidelijk is
niet dat men zich met 6 maanden nog niet durft uit te spreken en twijfelt van goh "diene s ook aangekomen zeg "
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69924196
Huup zijn ze er inmiddels achter dat je wel echt zwanger bent eigenlijk?
pi_69924367
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:02 schreef Chan het volgende:
Huup zijn ze er inmiddels achter dat je wel echt zwanger bent eigenlijk?
oh jawel hoor
tegenwoordig is men hoogst verbaasd dat ik nog steeds niet bevallen ben!!!!

vooral het zo heel duidelijk verbaasd zeggen op een dag dat ik me al redelijk walvissig voel doet weinig voor mn humeur

Het verbaasd me best wel dat de meningen daar zo over uiteenlopen eerlijk gezegd. Ik vind zelf mn buik niet echt schokkend groot ofzo. En ik was al niet echt graatje mager voordat ik zwanger raakte. (zo'n 69 kg bij 1.68) dus qua toegevoegde buik valt het me nog wel mee. Maar nouja, sommige mensen roepen echt liefst een paar keer achter elkaar dat mn buik wel echt enorm is en anderen vinden het maar klein en bescheiden enzo. Mafketels.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69924391
Davinia gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier alles goed, ik heb alleen 's nachts vaak en af en toe overdag last van een slapende arm/hand komt iemand dat bekend voor?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:18:26 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69924611
Is heel bekend en hoort echt bij de zwangerschap. Het heet Carpaal Tunnel Syndroom en komt doordat er toch meer vocht in je handen en armen blijft zitten waardoor er bepaalde delen klem komen te zitten.
Het is vrij onschuldig, maar wel irritant en als het goed is gaat het na de zwangerschap gewoon weer over.
Je zou evt. van die polsbeschermers zoals bij het skaten kunnen dragen om de pols zo recht mogelijk te houden, dan heb je er het minste last van.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:18:44 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69924624
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh jawel hoor
tegenwoordig is men hoogst verbaasd dat ik nog steeds niet bevallen ben!!!!

vooral het zo heel duidelijk verbaasd zeggen op een dag dat ik me al redelijk walvissig voel doet weinig voor mn humeur

Het verbaasd me best wel dat de meningen daar zo over uiteenlopen eerlijk gezegd. Ik vind zelf mn buik niet echt schokkend groot ofzo. En ik was al niet echt graatje mager voordat ik zwanger raakte. (zo'n 69 kg bij 1.68) dus qua toegevoegde buik valt het me nog wel mee. Maar nouja, sommige mensen roepen echt liefst een paar keer achter elkaar dat mn buik wel echt enorm is en anderen vinden het maar klein en bescheiden enzo. Mafketels.
"weet je zékér dat het er niet meer dan 1 is?"
"zo jij moet niet lang niet meer ofwel?"
"nou nou.... "
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:20:34 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69924667
De wijkverpleegkundige bij het cb zat maandag ook toen ik op de vraag of Sasha de eerste was zei dat de volgende in Augustus kwam.
Echt even over tafel hangen om te zien waar die buik dan zat en toen zag ze hem pas.
Nu is het wel echt zo dat je recht van voren niks ziet als ik effen donkere kleding draag, maar het blijft grappig, want zo klein is mijn buik toch echt niet.
pi_69924685
Vergeet de "wat ben jíj dik geworden, zeg" niet
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:21:59 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69924704
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:10 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Davinia gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier alles goed, ik heb alleen 's nachts vaak en af en toe overdag last van een slapende arm/hand komt iemand dat bekend voor?
Wat BE zei. 6 weken na de bevalling moet het over zijn. Zo niet aan de bel trekken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:25:37 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69924809
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:21 schreef WupWup het volgende:
en de
"achja, je eet toch voor twee"
of juist de
"het is niet zo dat je voor twee eet hoor"
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:27:02 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69924855
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:53 schreef amaranta het volgende:
Maar Davinia, was je eerst een kloon dan? Ik ben een beetje traag van begrip soms.
Nope, geen kloon hier.
Wel braaf lurken, maar dat telt niet

BE, jij had toch last van carpaal tunnel syndroom bij sasha?
pi_69924899
@McLaura Wat een mooie echofoto. Je kan gewoon bolle wangetjes zien.

@DuchessX Gefeliciteerd met de kleine van je vriendin. Mooi dat ze helemaal gezond is en straks al heerlijk een vers beebje kan bewonderen.

@miss_sly Goed zeg dat je de wagen toch hebt mee kunnen nemen. Had jij nou de Bugaboo Bee?
En wat betreft nog veel tijd. Beebje zou ook zo maar eens half july kunnen besluiten om eens buiten te komen spelen.

@DaviniaHR Proficiat met de nieuwe beeb in de maak.

@huuphuup Hier ook een belabberde nacht gehad. Beeb druk,misselijk,kramp en natuurlijk veel wc bezoekjes. Zal het weer misschien wel zijn.
Ik duik zo m'n bedje maar even in denk ik.

@Flower-Ti-Amo Dat van die slapende arm/hand komt me bekend voor. Volgens mijn VK had dit ermee te maken dat de zenuwen nu sneller afgekneld werden door het vasthouden van vocht. Bij mij begint het nu ook in mijn benen/voeten. Het helpt bij mij goed om niet te lang in dezelde positie te blijven al is dat s'nachts erg lastig en resulteerd dit in wakker worden.

Over vocht vasthouden gesproken. Ik heb nu opeens wel hele dikke vingers en krijg dus echt m'n ringen niet meer af. Ik kan ze amper ronddraaien op het moment. Kan dit erg kwaad? Ik hoop zo dat ik ze niet hoef te laten doorknippen. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht en ze gewoon af gedaan heb
pi_69924913
Davinia gefeliciteerd!! Hopelijk is alles verder goed. Wanneer ben je uitgerekend?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:29:03 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_69924916
Goedemorgen!!!
Davina, welkom! En ik vertrouw sinds mijn miskraam volledig op mijn instinct, dus ik ga helemaal met je mee. Komt gewoon goed.

Ik heb echt heeeeerlijk geslapen en de truc ervoor was zo simpel. Ik heb toch maar eens mijn voeteneind wat verhoogd voor mijn dikke pootjes. Mijn moeder was hier gisterenavond en haar viel het echt op dat ze veel dikker waren. Ik had het zelf niet zo in de gaten. De eerste 2 minuten lag het raar, maar daarna heb ik prima geslapen. En ik heb vanochtend vrij, dus uitslapen was ook erg fijn!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:30:39 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69924971
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nope, geen kloon hier.
Wel braaf lurken, maar dat telt niet

BE, jij had toch last van carpaal tunnel syndroom bij sasha?
Nee volgens mij niet echt. Ik kan het me iig niet herinneren.

Ik had er wel wat last van met slapen, maar dat komt omdat ik heel vaak, vraag me niet waarom, een soort van met mijn armen over elkaar sliep. Weet je wel, zoals je ook wel eens met je armen over elkaar staat.
Dan staat je pols dus haaks en ja, dat ging bij mij wel klemmen en tintelen.
Vandaar ook te tip voor die polsbeschermers, dan kan dat gewoon niet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:32:35 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69925040
Oh, dan ben ik verkeerd aangesloten

Mag ik trouwens in de OP erbij? ff voordringen!
30 december, DaviniaHR en PhysicsRules

thx!
pi_69925044
Daviana gefeliciteerd met je zwangerschap

Vanaf wanneer krijg je nestel drang?
Gister middag een vrije middag genomen op mn werk, de zon scheen dus ik dacht kan ik mooi de ramen lappen... Weet normaal gesproken wel wat beters te doen op mn vrije middag.

Ook maar even mn zwangerschapskadodoos opgehaald bij de Etos. Zat een leuke speen in en lieve nijntje sokjes, moest er gewoon van huilen , rare dingen die zwangerschapshormonen
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:32:45 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925046
Urla, als je 'even', best een tijdje dus , met je handen omhoog gaat zitten kan het vocht wat naar beneden zakken, dan nog even onder de koude kraan en met flink wat zeepsop insmeren en dan zou je ze mss er nog af kunnen halen.

'Draaien met een touwtje' kan ook, maar dat krijg ik niet uitgelegd. Dat heb ik iig wel eens gezien bij een van die 'Spoedeisende Hulp' programma's op tv.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:34:00 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_69925073
Urla, mijn vingers waren vorige week door de warmte ook veel dikker en toen kreeg ik 1 ring ook niet echt af. Vingers even hoog gehouden, daarna onder de koude kraan en toen met flink wat zeep...ze zijn af en ze blijven nu af. Succes!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:34:20 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925088
Jullie staan erbij Davinia!

Haha Mefke, we zeggen precies hetzelfde! Dan moet het wel werken he!
pi_69925090
Oke bedankt BE en Urla, het is inderdaad erg irritant omdat ik er vrij vaak van wakker word 's nachts. Maar goed als het na de zwangerschap weer weg is dan kom ik die 4-6 weekjes ook nog wel door!

Huup wat ik me af vroeg he, hoelang duurt je studie nog en hoe ga je dat doen straks met de kleine?
pi_69925092
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:21 schreef WupWup het volgende:
hahahha

die is ook lekker subtiel

nja, ik werd gebeld laatst door mn tante, die had fotootjes van mn buik zitten kijken die ik op mn hyves had gezet. "oooooh zo vet ben je helemaal niet joh!" ik nog van mja, dat heb k ook niet gezegd he zei ze dat mn oma had gezegd dat ik echt eeeeeenorm was blijkt dat mn oma aan iedereen die het maar wil horen verteld dat ik echt buitensporig groot ben enzo.
Van je familie moet je het maar hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:35:20 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925112
En bedankt Oma!
Mss was daar dat kadootje op je bankrekening voor?
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:35:38 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69925123
Davinia welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk valt t allemaal mee...

klaagmodus aan: Hier een slechte nacht gehad... buikpijn, pijn in mn heupen en warm warm warm! Bah! Voel me nu ook helemaaaal niet uitgerust.. vandaag maar rustig aan denk ik en vanmiddag lekker weer plat. Help hopen voor dinsdag want ik wil niet meeheeer!! Buik is vol vol vol! einde klaagmodus Sorry hoor

Goh, lekker is dat huup!
pi_69925124
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Urla, als je 'even', best een tijdje dus , met je handen omhoog gaat zitten kan het vocht wat naar beneden zakken, dan nog even onder de koude kraan en met flink wat zeepsop insmeren en dan zou je ze mss er nog af kunnen halen.

'Draaien met een touwtje' kan ook, maar dat krijg ik niet uitgelegd. Dat heb ik iig wel eens gezien bij een van die 'Spoedeisende Hulp' programma's op tv.
Hmm zo eens proberen en die tip van de skatehandschoenen ook. Dank je.
Lief ziet me vanaaf al aankomen bij het naar bed gaan Lol
pi_69925127
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:34 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oke bedankt BE en Urla, het is inderdaad erg irritant omdat ik er vrij vaak van wakker word 's nachts. Maar goed als het na de zwangerschap weer weg is dan kom ik die 4-6 weekjes ook nog wel door!

Huup wat ik me af vroeg he, hoelang duurt je studie nog en hoe ga je dat doen straks met de kleine?
ik heb volgende week vrijdag nog 1 hertentamen
als ik die niet haal (:')) dan volgt er in augustus een extra herkansing wegens uitzonderlijke omstandigheden.

Daarna ben ik klaar scriptie is al anderhalf jaar klaar. Dat dan weer wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69925155
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
En bedankt Oma!
Mss was daar dat kadootje op je bankrekening voor?
andere oma
dit was de oma van de verjaardagskadootjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:44:04 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69925395
Hééé Davinia! Wat leuk! Van harte hoor!
En ik hoop met jullie mee dat de verdikte nekplooi loos alarm is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:44:12 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925398
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

andere oma
dit was de oma van de verjaardagskadootjes
pi_69925413
Oh Mikoxx wat moet het zwaar zijn voor je!! Ik hoop voor je dat je kleintjes zich snel laten zien!!

Huup nog 1 tentamen! Dat is wel lekker dan!! Ook al zo'n planning met het een afsluiten en direct in het ander vallen
Leuke oma ook Gelukkig zeggen de meeste mensen tegen mij dat het niet te zien is dan ik al best veel (14kg) ben aangekomen, dat is dan toch wel weer fijn om te horen
Er is best wat op mijn heupen bij gekomen, gelukkig is dat niet de moeilijkste plek om straks weer af te vallen
pi_69925458
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:40 schreef amaranta het volgende:
Be, dat was schrikken van je bijna ongeluk zeg! Gelukkig niks gebeurd.

Missly, dat is nog eens geluk bij een ongeluk.
En wat stom om een winkel leeg te roven,w at willen ze gaan doen?
Op MP zetten? Dat valt toch op??

Oh, is dát een snotgootje...hihi, dat vind ik altijd zo'n pijnlijk om stuk
o te harsen. (Ik hars mn bovenlip altijd zelf).

Mikoxx, ik hoop met je meee voor dinsdag. Je hebt het al zwaar genoeg gehad.
Wel superknap dat je ze al zo lang binnenhoudt hoor

Davinia, van harte! Wat ontzettend leuk een broertje of zusje voor Eli.
HOpelijk geeft een second opinion jullie wat meer rust.
Maar vooralsnog, geniet er lekker van. HOe voel je je?
Misselijk of valt het wel mee?

Ymme, hoe ben jij vandaag wakker geworden? Misselijk? Ik hoop het niet voor je!

Tessie, voor jou is het ook erg spannesn meid!
Ik ben niet echt misselijk wakker geworden.
Voel me eigenlijk hardstikke goed.

Ik mek wel, als k moe begin te worden, vooral 's avonds dat ik daar dan echt aan toe moet geven.
Dan gaat het stukken beter

Vanochtend de test (ja doe dat elke dag hihi) hield hem in de urine en direct verschenen er 2 strepen.
Het HCG gaat hard nu:) Heb er ook gewoon een goed gevoel bij nu
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:52 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925472
Mikoxx Ik kan het me zo goed voorstellen.
En al helemaal omdat ze zich zo vroeg aan leken te dienen en nu blijven ze ineens lekker knus bij mama zitten.
pi_69925493
Daviana, welkom hier
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 09:53:51 #252
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69925656
quote:

meld

[ afbeelding ]
Davinia toch Wat fijn voor jullie!
En ik hoop dat vergaande prenatale screening achterwege kan blijven.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:55:58 #253
190853 RockabeIIa
pi_69925716
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:35 schreef mikoxx het volgende:
Davinia welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk valt t allemaal mee...

klaagmodus aan: Hier een slechte nacht gehad... buikpijn, pijn in mn heupen en warm warm warm! Bah! Voel me nu ook helemaaaal niet uitgerust.. vandaag maar rustig aan denk ik en vanmiddag lekker weer plat. Help hopen voor dinsdag want ik wil niet meeheeer!! Buik is vol vol vol! einde klaagmodus Sorry hoor

Goh, lekker is dat huup!

Ik heb het echt met je te doen
pi_69925781
Mikoxx
pff wat naar zeg wat moet dit ontzettend zwaar zijn voor je

en over de buiken, het valt heus mee hoor, de meeste reacties zijn gewoon leuk of lief, en van oma nja ach, ik weet van wie het komt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:01:06 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69925871
Mikoxx ik hoop ook echt van harte dat het nu gewoon heel snel gaat gebeuren

Davina van harte en hopelijk valt de nekplooi ook nog mee

Zo ik heb een mannier gevonden om wat beter te kunnen slapen en al kan dat pas zodra vriend naar het werk is.... Wij slapen elk op een eigen matras, zodra vriend weg is kan ik met m'n zij in die plooi gaan liggen en dat ligt wel lekker, zodat ik toch nog wat uurtjes mee kan pikken.
pi_69925922
Bar dat geeft een fijne ondersteuning aan je buik he? Die plooi boots ik een beetje na met een eenpersoonsdekbed en daar dan tegenaan gaan liggen, misschien is dat een idee?
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:04:52 #257
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69926001
bar, kan je niet ook in de plooi liggen, met vriend er naast?
Of eea regelen met (voedings)kussens?

ymme, als je wil, ik heb nog een ongebruikte test thuis liggen
kan je weer een dagje verder

net ff MvM gebeld, dat ik 4 wk korter kan pissen voor ze.
voel ik me dan weer schuldig over
hormoontjes
pi_69926146
Ik heb een stuk of30 testen van babyboom
Dus ik kan voorlopig nog even

Vind het gewoon leuk, om elke ochtend een nieuw streepje te zien ( en misschien ook voo mijn gevoel hoor).
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:09:48 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69926155
Ik heb het al geprobeerd met het voedingskussen, en met een deken, maar op de een of andere mannier ligt dat voor mij nog steeds niet. nu is het hier ook zo dat zodra ik op m'n zij ga liggen ik een enorm druk spartelend kind krijg, dus slaapt ook niet echt.

@Davina in de plooi gaan liggen met vriend ernaast dan heeft hij helemaal geen ruimte meer die ligt namelijk (de plooi) precies in het midden en ik moet er beetje voor zorgen dat buik net iets in de plooi rust, dus dan moet ik echt zowat op zijn kant gaan liggen
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:10:55 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_69926197
was ik net nog zo stemming is hier inmiddels
er zou een nieuwe kdv bij ons om de hoek geopend worden en dat is nu verboden door de rechter. Op zich met goede redenen hoor, maar pff, zo wordt de kans op opvang bij de organisatie die wij willen en die in de buurt is wel heel klein. Stomme ambtenaren ook, doe je werk dan goed en hou je aan regels ik ga maar eens douchen, boze bui van me afspoelen.
pi_69926407
Oh jeetje Mefke.. dat is inderdaad wel heel als de plannen al helemaal out in the open waren je je zinnen daar op had gezet!

Mikoxx... Gij stoere tweelingsmams... ik help je heel hard meehopen voor dinsdag!!

Davinia Wat heerlijk dat je weer zwanger bent! Ontzettend gefeliciteerd!
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:54 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_69926517
@poppedein: tis nog erger...het gebouw staat er al en mag gewoon niet gebruikt gaan worden...Ik weet het, tis echt hormonaal, maar ik wil gewoon de zekerheid dat het goed komt en dat ons kindje straks in onze eigen wijk en onze eigen gemeente naar de opvang kan. En nou ga ik echt douchen...dat helpt misschien
pi_69926665
Das helemaal niet hormonaal.. dat vind ik héél begrijpelijk (maar ja.. ik ben dan ook hormonaal )
En gewoon verboden terwijl t gebouw er al staat hijsfijn...
pi_69926773
Davinia! Gefeliciteerd
Mikoxx... ik hoop met je mee dat je niet te lang meer door hoeft te lopen met je overvolle buik
Bar, vervelend hè, proberen een goede houding te vinden met slapen! Lukt mij ook niet echt...
Mefke, balen zeg Is er overal tekort aan kinderopvang, mogen ze niet eens een nieuwe openen. Beetje krom wel

Ik moet op dieet Glucose was nog steeds te hoog
* innepin kijkt vol verlangen naar de donut die vriendje als kadootje in m'n werktas gestopt had.....
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:28:51 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69926850
Oh echt? Wat balen innepin... Gelukkig is het 'nog maar' een week of 6-7 als het goed is, maar het is niet echt leuk natuurlijk.
pi_69926937
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:10 schreef mefke79 het volgende:
was ik net nog zo stemming is hier inmiddels
er zou een nieuwe kdv bij ons om de hoek geopend worden en dat is nu verboden door de rechter. Op zich met goede redenen hoor, maar pff, zo wordt de kans op opvang bij de organisatie die wij willen en die in de buurt is wel heel klein. Stomme ambtenaren ook, doe je werk dan goed en hou je aan regels ik ga maar eens douchen, boze bui van me afspoelen.
Dat is echt balen zeg.
Hier ook een opvang probleem. Ik werk normaal 5 ochtenden en alle kinderdagverblijven behoren ook toe tot dezelfde stichting. Nu is er een groot tekort aan opvang hier dus heeft de stichting besloten om de halve dagopvang stop te zetten. Er kan nu alleen maar verplicht hele dagen afgenomen worden.Dit hoorde ik fijn 4 weken geleden. Van de nieuwe gastouder regeling wordt je op dit moment ook niet vrolijk en ik ben bij sommige gaan kennismaken en daar zou ik echt niet m'n kindje achterlaten.
Nu ga ik maandag kijken op een minicrech word geleid door een opgeleide gastouder. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit. Er is ook een pedagogisch plan enzo en binnen het budget via mrnosey zodat het ook allemaal betaalbaar blijft volgend jaar. Enige probleem was maar 3 ochtenden beschikbaar, maar lief en ik heb besloten allebei 1 dag ouderschapsverlof op te nemen. Dan hoeft ze maar 3 ochtenden het eerste jaar tegen die tijd is er ook wel weer plek.
Helaas ook een flinke hap uit ons maandelijk budget, maar met wat consuminderen komt het best goed en gewoon eigenlijk ook fijner om zelf voor haar te zorgen. Het is toch een bijzondere tijd die veels te snel voorbij gaat. Daarna nog tijd genoeg om rijkelijk te leven.
pi_69926974
Mefke wat rot zeg wat idioot ook dat het gebouw er al staat... krijgt het gebouw een andere bestemming nu? Of kan het kdv er alsnog in over een tijdje?

Ik had het vanmorgen ook al in de sc gepost maar ik heb me her en der ook es ingelezen over kdv's enzo en ik heb de mogelijkheid om me in te schrijven bij een kdv die echt heel goed aangeschreven staat (9 gemiddeld), probleem is dat het in Leiden is. Voor zolang ik in Leiden werk zal dat geen echt probleem zijn maarja, ik weet ook niet hoeveel zekerheid ik heb dat ik daar volgend jaar ook nog werk muh. Kdv's hier in de buurt zijn in verhouding echt een heel stuk minder dus mja, als het even kan... *dilemma's dilemma's

Innepin
moet je nu eerst dat dieet een tijdje proberen en dan weer glucose prikken? Of zetten ze je gewoon voor de resterende tijd op een dieet? Vervelend. Zielepietje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:01 #268
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69927014
Davinia, welkom hier! Wat leuk zeg, vier weken cadeau. Dat is wel even schrikken met die nekplooi. De juf van mijn zoontje had het pas ook (sorry, ik heb altijd een hekel aan die verhalen van de buuf van mijn tante had het ook blablabla en nou doe ik het ook ), wat ik begreep was die nekplooi zó dik dat het bijna alleen maar foute boel kon zijn. Ze hebben daardoor gekozen voor punctie en vlokkentest maar alles bleek gewoon goed! Haar was verteld dat kindjes zonder verdikte nekplooi ook Down (of andere afwijking) konden hebben, alleen een echo geeft geen zekerheid, of de nekplooi nu verdikt is of niet.
Dat geeft natuurlijk geen garantie voor jou, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het allemaal inderdaad kansberekeningen zijn.

Succes bij de VK iig!
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:40 #269
190853 RockabeIIa
pi_69927031
Innepin, die laatste donut om het af te leren
pi_69927032
Davinia, gefeliciteerd!
Ik hoop dat de verdikte nekplooi niks te betekenen heeft

Leuk dat testen he Ymme, ik heb het ook wel een week lang gedaan geloof ik

Oja en ik heb gisteravond toch echt wel het hartje gevonden met de Angelsounds
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:35:24 #271
190853 RockabeIIa
pi_69927054
eindelijk poppejans
pi_69927066
Gefeliciteerd Davinia, wat leuk!
zoietsz dacht ik rigenlijk al!
Hopelijk valt het met de nekplooi mee!
pi_69927169
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:32 schreef huuphuup het volgende:Innepin
moet je nu eerst dat dieet een tijdje proberen en dan weer glucose prikken? Of zetten ze je gewoon voor de resterende tijd op een dieet? Vervelend. Zielepietje
Ik heb geen idee, morgen afspraak bij de diëtiste. We zien wel. Wat moet, dat moet, zo simpel is het En ik weet ook wel dat ik best wel veel zoetigheid naar binnen gewerkt heb, dus echt verbazingwekkend is het nou ook weer niet.

Urla, da's ook onhandig zo, dat ze alleen maar aan hele dagen doen ineens. Fijn dat je toch min of meer een oplossing hebt kunnen vinden. Huup ook al opvangissues.. blah..

Rocka, hij's al op hoor Ik vond het ook wel een goed argument

Poppejans, hartje! Jeuj!
pi_69927350
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, morgen afspraak bij de diëtiste. We zien wel. Wat moet, dat moet, zo simpel is het En ik weet ook wel dat ik best wel veel zoetigheid naar binnen gewerkt heb, dus echt verbazingwekkend is het nou ook weer niet.

Urla, da's ook onhandig zo, dat ze alleen maar aan hele dagen doen ineens. Fijn dat je toch min of meer een oplossing hebt kunnen vinden. Huup ook al opvangissues.. blah..

Rocka, hij's al op hoor Ik vond het ook wel een goed argument

Poppejans, hartje! Jeuj!
haha gek
keigoed argument ja

Urla vervelend
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:49:53 #275
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69927473
innepin dat is een kleine tegenvaller zeg
pi_69927500
Jah Innepin dat is idd belachelijk ook dat ze daar zo laat mee aan komen draven. Het gaat ook gewoon erg tegen m'n principes in om voor hele dagen te moeten betalen terwijl je daar geen gebruik van maakt. En dan vinden ze het vreemd dat de kosten voor het rijk mbt kinderopvangtoeslag zo hoog oplopen.
Andere optie was van baan wisselen, maar daar staat m'n hoofd nu echt niet naar en bovendien werk ik al 10 jaar voor deze werkgever. Hetgeen wat ik daar heb opgebouwd krijg ik niet zomaar ergens anders terug. Mjah eerste tijd sta ik dus eigenlijk voor niks te werken, maarja op termijn komt het alleen maar gunstiger uit. En we krijgen er natuurlijk iets moois voor terug.
Trouwens balen dat je glucose niet goed was. Lijkt me erg moeilijk vooral nu om aan een dieet vast te zitten.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:53:53 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69927596
Innepin, ik heb bij Sasha toen al een foldertje meegekregen van de vk zo van 'dan kan je iig vast eens kijken' en het kwam neer op dingen als 'wel nasi, maar dan zonder de pindasaus' enzo. Best wel een beetje saai dus.
Hopelijk kan de dietiste je wel goed helpen met wat lekkere dingen die wel mogen.
  Jubileum moderator donderdag 11 juni 2009 @ 10:56:42 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69927705
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:26 schreef innepin het volgende:

Ik moet op dieet Glucose was nog steeds te hoog
* innepin kijkt vol verlangen naar de donut die vriendje als kadootje in m'n werktas gestopt had.....
Het is niet alleen suiker hoor maar ook de koolhydraten e.d. De dietiste kan het je vast beter uitleggen dan ik zou kunnen, het is inmiddels ook alweer ruim 8 jaar geleden dat ik ook het dieet moest volgen. Het is goed te doen omdat je weet dat het eindigt na je zwangerschap, ik droomde alleen soms van moorkoppen e.d. (terwijl ik niet eens slagroom lust) maar ook dat gaat weer over
Sterkte Innepin!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:58:08 #279
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_69927758
Ai Innepin . Das toch minder hè . Voor het goede doel dan maar .

Davinia , wat leuk! Gefeliciteerd .
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:00:37 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69927862
Innepin, wat balen dat j op dieet moet!
Hopelijk blijven er genoeg lekkere dingen over waar je dan dubbel van kunt genieten!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:01:08 #281
223453 Guuzewuus
pi_69927878
Gisteren bij de vk geweest. Hartje gehoord . Ik vind het toch erg leuk, ook al duurt het maar 3 minuten . En ik heb Stella geshowed, die zij per slot van rekening op de wereld hebben gezet een maand of 14 geleden .

En ik ben 5 kilo zwaarder dan ik bij Stella was met deze termijn . Dat moet ik nog eventjes verwerken met mezelf .
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:03:22 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69927971
quote:
mikoxx, balen!

meld

[ afbeelding ]

Jaaaaa daar is ze dan!!! Leuk een broertje of zusje voor Eli
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:05:48 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69928050
Hi Hi, Guus, maar bij Stella was je ook wel een huel slank dennetje tot 23 weken ofzo. Ge kent niet alles hebben he . Ben benieuwd naar je buikje trouwens! Op hoeveel (weken, niet gewicht ) zit je nu precies?
pi_69928057
Ringen komen trouwens met geen mogelijkheid over m'n knoken heen helaas. Ik heb al een eeuwigheid met de handjes in de lucht gezeten en groene zeep/afwasmiddel/handzeep/ erop maar helaas.
Ik heb opzich wel gewoon een goede bloedtoevoer naar mijn vingers toe dus laat ik het maar even zo en goed in de gaten houden of de zwelling iets minder wordt en dan nieuwe poging. (of ritje naar de eerste hulp )
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:08:16 #285
223453 Guuzewuus
pi_69928160
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef renzell het volgende:
Hi Hi, Guus, maar bij Stella was je ook wel een huel slank dennetje tot 23 weken ofzo. Ge kent niet alles hebben he . Ben benieuwd naar je buikje trouwens! Op hoeveel (weken, niet gewicht ) zit je nu precies?
Op 76 14weken en 5 dagen.

T (broer) zei vanochtend nog dat het juist een goed teken was, dat dit een veel gezondere zwangerschap was. Toen had ik al mijn energie (en dus kilo's) nodig omdat ik niet sliep en misselijk was en nu slaap ik lekker en heb ik pillen gehad tegen de misselijkheid, waardoor ik ten minste goed aankom, zei hij . Toch fijn, als een man zoiets dan zegt .
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:14:16 #286
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69928369
Ja, en er zit ook echt wel wat in, vind ik. Man, wat had jij het zwaar, tijdens je zwangerschap van Stella! Nu is 't gewoon lekker Hollands welvaren, zullen we maar zeggen. ps- zal ik ook maar een toetje in huis halen voor vanavond?
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:15:48 #287
223453 Guuzewuus
pi_69928415
Ik eet elke dag ten minste één toetje .
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:16:03 #288
95408 Incantrix
pi_69928426
Goodmornings allemaal! Nou, de éénnalaatste echte vakantiedag, dat gaat volgens mij HARD tegenvallen maandag.. Maar daar denk ik nog maar even niet aan.. Ik wil alleen nog zo veel doen en de tijd is bijna op! Ik wil naar de Ikea, ik wil naar de stoelenwinkel in Rotterdam waar we een mooie Barok-fauteuil willen kopen als voedingsplekje strakjes in de babykamer, de rest van de opruim-troep moet nog naar beneden/naar de kringloop/naar het grof vuil en morgen helpen we vrienden verhuizen, zaterdag heb ik overleg over een film waar ik make-upjes mag doen (jeej!) en zondag hebben we vrienden over de vloer..

Mefke, haha, ik zal het niet meer doen hoor, beloofd.. En thnx Balen dat dat opvang-verhaal nu ineens niet doorgaat, ik vind het echt bizar dat het allemaal zo rot is om een kinderopvang te regelen en dat je verdorie bij week 7 al geweigerd wordt wegens vol bij sommigen (is ons in elk geval gebeurd, echt bizar).. Hoop voor je dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt, maar daar mag je sowieso ff flink van balen hoor!

Poppedein: tuurlijk heb je ergens in je achterhoofd wel zo'n gevoel van "áls het nou maar niet.." maar ik vond het gewoon nog niet terecht daaraan toe te geven. Ik probeer me altijd pas zorgen te maken als het echt niet anders meer kan (anders word ik net zo overbezorgd als mijn mama en dat hoop ik niet te worden ) maar ik voel me wel erg schuldig dat ik de dames hier zoveel kopzorg heb bezorgd

Bar, ik snap je toch wel hoor (in retrospect had ik misschien best een wat minder lastige nick kunnen bedenken.. Is toen nooit in me opgekomen ), en dank je wel

FTA, jij ook thnx

BJ, thnx En balen dat je niet goed hebt geslapen nu, bah Ik had dat ook heel erg, maar bij mij is het weggetrokken.. Hoop voor jou dat je ook weer snel slaapt als een blok beton, haha

Oh WAUW, McLaura, ik zag 'm eerst ook niet, maar je hoofd kantelen en dan kijken was dé tip! Wát een bijzonder plaatje zeg, wooowww.. Heel erg mooi Ik raak telkens ervarener in echo's kijken, gisteren zag ik een paar keer op onze echo wat iets was vóór ze het kon vertellen en lief vroeg zich naderhand echt af hoe ik dat nou toch allemaal zag

Stiemie en Nijna, dank jullie wel

En Troel die wordt lekker geschopt

Martine, DuchessX en Karin, dankdank

En Miss_Sly, ik beloof het plechtig, haha En jah, mooi he? Ik vind het echt wat hoor

Poppejans, wat grappig om eerst te lezen dat het je niet lukt met de Angelsounds en vervolgens toch wel Geweldig dat je dat zelf kunt! En ja, ergens heb je toch wel zoiets van "áls het maar wel goed is" maar ik wilde niet meteen in de paniek-stand.. Het klonk ook niet onlogisch dat het soms niet lukt, en de placenta lag er inderdaad voor én de beeb lag met de voetjes naar de buikwand, dus die doptone had echt geen schijn van kans volgens mij.. En wat wel weer grappig was, is dat mijn baarmoeder juist hoog ligt en naar rechts, en ik dacht dus al telkens dat mijn buik er scheef uitzag, maar dat dat aan mij lag.. Niet dus Die verschillen zijn echt raar he? Jij draagt waarschijnlijk heel anders als ik, terwijl we amper een week schelen

Davinia, heel erg gefeliciteerd, en ik zou lekker op mijn gevoel vertrouwen in dit geval! Helemaal leuk, 11 weken! En wat een mooi en duidelijk foto'tje heb je gekregen

TheFrankey, jemig zeg.. Dat is wel echt heel erg spannend, en ondertussen zit je maar te wachten.. Hoop voor je dat je laatste voorgevoel klopte en dat je ondertussen druk papa-dingen aan het doen bent

Ymme, fijn dat je vanochtend niet misselijk was!

Huuphuup, lekker is dat zeg, gaan ze je allemaal een beetje de walvissen-look aanpraten terwijl je gewoon hardstikke mooi bent! Puh, lekker niet luisteren hoor..

Mikoxx, sterkte.. Ik weet niet zo goed hoe het voelt, maar ik kan me wel voorstellen dat je lijf nu gewoon 'vol' is en dat je er klaar mee bent.. En wie is er nu niet nieuwsgierig naar dat kindje/die kindjes daarbinnen? Ik duim dat je ze snel vast zal mogen houden!

Innepin, balen zeg, dus geen ijsjes meer voor jou? Dat is wel echt een ramp van wereldformaat (en nee, dat is geen ironie, dat meen ik echt.. My God, geen íjs meer ).. Of misschien mag je sóms nog wel een ijsje? Ik hoop het!

Guuzewuus, leuk, hartje luisteren En 5 kg. extra, tja.. :S Misschien weet je lijf nu gewoon beter hoe een zwangerschap werkt en doet het alvast voorwerk? Misschien ga je later dan gewoon weer minder hard ofzo Oh, ik lees net wat je broer zei en dat is natuurlijk gewoon hardstikke waar

Urla, die ringen gewoon nog eens proberen op een ander tijdstip.. Misschien even kijken of je je handen lekker koud kunt krijgen (misschien even buiten gaan lopen nu? Hiero is het weer in elk geval helemaal ingestort?) en niet doen als je net wakker bent (dan kan je lymfe nog wat op gang moeten komen) en ook niet in de avond (dan zwel je wua vocht weer iets meer op) of héél koud water gebruiken.. En natuurlijk eerst even wachten tot de irritatie van deze poging is weggezakt, anders gaat het sowieso niet
3!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:17:54 #289
223453 Guuzewuus
pi_69928494
Incantrix . Wat een enorme post .

Overigens ben ik nu 3 kilo aangekomen (ben ook 3 kilo zwaarder begonnen ).
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:19:31 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69928558
Guus, die 5 kilo misstaan je vast niet! En fijn dat je het hartje weer gehoord hebt!

Incantrix, respect voor jouw posts!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:20:08 #291
95408 Incantrix
pi_69928589
Haha, erg he? Maar als ik ff tijd heb vind ik het zo leuk om op íedereen te reageren
3!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:21:57 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69928659
guus, 3 kg bij 14wk is toch hartstikke prima!
weet jij veel hoeveel extra gewicht er in je boezem zit. of extra lucht nog in je darmen, en grote baarmoeder. hoeft niet allemaal vetjes te zijn, he?

geniet van je toetjes!

idd, incantrix, hoelang ben je met die post bezig geweest?
pi_69928752
Ik ben van mezelf al niet erg slank.
En heb ook erge groot aanleg om dikker te worden.
Ik vrees er dus voor. Maar ja, meer dan gezond eten kan ik ook niet doen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:24:06 #294
95408 Incantrix
pi_69928754
Ehm, ik weet het niet zo goed, wel lang.. Maar ik zit tussendoor ook nog te chatten met een vriendinnetje, dus daar wordt je helemaal sloom van natuurlijk, grin Oh jemig, ja, het is ook al half 12.. Tijd dat ik die vent van me eens uit bed graaf, anders komt er weer nix van vandaag
3!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:26:27 #295
223453 Guuzewuus
pi_69928845
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:21 schreef DaviniaHR het volgende:
guus, 3 kg bij 14wk is toch hartstikke prima!
weet jij veel hoeveel extra gewicht er in je boezem zit. of extra lucht nog in je darmen, en grote baarmoeder. hoeft niet allemaal vetjes te zijn, he?

geniet van je toetjes!

idd, incantrix, hoelang ben je met die post bezig geweest?
Mijn boezem is inderdaad enorm. Hebben jullie dat ook? Bij Stella had ik dat ook meteen in het begin al .
pi_69928853
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:17 schreef Guuzewuus het volgende:
Incantrix . Wat een enorme post .

Overigens ben ik nu 3 kilo aangekomen (ben ook 3 kilo zwaarder begonnen ).
kom je naast me staan? Dan doen we dat ik het hangbuikzwijntje ben en jij de slanke deerne

Incantrix woaaaah
nou je geheugen is in elk geval niet aangetast!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:29:36 #297
223453 Guuzewuus
pi_69928950
Oh en dat geheugen .

Zat vanochtend op het consultatiebureau. En er werd genoteerd over Stella's oorontstekingen in april en loopoor in mei.
Vroeg die arts welk oor.
Ik: 'allebei, dacht ik toch ".
Wat heeft ze ervoor gehad, vroeg die arts.
Ik:"ehm, even denken hoor, ik dacht ehm.., jee zeg, ik weet het gewoon niet meer ".
Arts: "Heeft ze een neusspray gehad".
Ik: "Ja, dacht ik wel, of was dat in november ".
Ik: "ik ben zwanger"
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:29:45 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69928956
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Mijn boezem is inderdaad enorm. Hebben jullie dat ook? Bij Stella had ik dat ook meteen in het begin al .
Maat = +3

Pamela!
Vorige keer ook trouwens. heb nu voedingsbeha aan van vorige keer.

Guus
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:30:03 #299
95408 Incantrix
pi_69928970
Huup, voor deze ben ik mijn bed uit gegaan en achter de pc geschoven, dít had ik echt nooit kunnen onthouden..

En mijn voorgevel is wel erg veranderd, maar niet echt veel groter geworden zoals ik verwacht had.. Ik kan ongeveer de helft van mijn BH's nog aan.. Maar ik ben dan ook nogal veel afgevallen, dus dat heeft daar ook wel gewerkt denk ik.

Oh, hij is zelf al wakker
3!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:31:20 #300
223453 Guuzewuus
pi_69929024
Ik ben van 75B naar 80C gegaan, meteen al in de eerste 7 weken ofzo. P amela's we are .
Ik vond mezelf pas echt een Pamela toen ik stuwing had . Ik kan nu nog verwonderd naar foto's uit die tijd kijken .

Dat is jammer Incantrix, afvallen begint altijd bij de borsten, lijkt het wel .

[ Bericht 11% gewijzigd door Guuzewuus op 11-06-2009 11:40:48 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:42:10 #301
190853 RockabeIIa
pi_69929445
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Bij mij begint het eindelijk in verhouding te raken. Geen gezicht, cup DD bij mij (ik was er ook echt ongelukkig mee)... Moet vanavond echt wel weer de stad in om nieuwe beha's te kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')