Peterselieman | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:12 |
Hier alweer deel 167 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:15 |
Wie was hier ook alweer de Viaggiofapper? Was dat Ofyles2? * James1988 loopt inmiddels ook helemaal warm voor Viaggio Comfort. | |
Guppy | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:17 |
![]() oh, en fles, m'n colaatje was lekker hoor, in de Bistro ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:18 |
quote:Behoorlijk ja ![]() quote:Dan is het goed ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:19 |
quote:Ik was inderdaad de Viaggiofapper, vanwege de ÖBB Railjet. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:20 |
Vandaag gespot: De 9594 te Hilversum (instructie). | |
Ame_thyst | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:21 |
Kan het zijn dat NS ook met Syntus treinen gaat rijden? Zag er pas één staat op R'dam centraal. (of het was geen Syntus maar leek er verdomd veel op) | |
James1988 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:21 |
quote:Aangenaam! ![]() Ame_thyst: Syntus is een dochterbedrijf van NS. Maar ik denk dat jij een Sprinter zag staan (SGMm denk ik niet, maar SLT): | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:23 |
wat een guppenkop ook eigenlijk ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:26 |
quote:En we hebben een nieuwe bijnaam! ![]() | |
Ame_thyst | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:28 |
quote:Dat is em ja, mooi ding wel. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:29 |
Inventarisatie: Mat '64 - Apekop Sprinter - Vlaflip Koploper - ??? IRM - Banketstaaf, Bizon, Doedelzak SLT - Guppenkop V250 - Vogelbekdier Wie biedt nog meer? | |
James1988 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:31 |
Sprinter is Vlaflip. V250 is Railhummer, IRM is ook wel doedelzak. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:33 |
quote:En zoek ook nog even op wat een muizenneus is. Muizenkop zeg ik je. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:35 |
Ik las ook ergens Spionkop als benaming voor een Koploper. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:43 |
Oh ja: DD-AR: Doodloper | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:09 |
teeveepee ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:19 |
quote:Zullen we er een afleveringsproefrit van maken? Vanmorgen om 10.50u in Amersfoort: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:34 |
Doe eens normaal met die belachelijk grote foto van die belachelijk lelijke kuttrein zeg ![]() | |
Socios | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:35 |
"Hondekoppen en muizenneuzen" ![]() | |
Ame_thyst | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:36 |
vind em juist mooi :S | |
dennistd | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:43 |
quote:ff geen zin in resizen, komt nog wel ooit ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:48 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:55 |
quote:Is goed. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 22:59 |
Morgenmisschien maar eens een ouderwets rondje "random treinen in en uit stappen" maken. Dat is ECHT lang geleden. | |
JeePee83 | vrijdag 5 juni 2009 @ 23:15 |
Morgen mijn interrail ticket maar eens gaan aanschaffen . Valt onder nuttige kilometers ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juni 2009 @ 23:29 |
Oh toch ook weer niet ZO random. morgen 0800 wekker 0852 Utrecht Centraal V 0921 x 0936 Den Bosch 1100 x 1206 Antwerpen Centraal (tickets fixen) 1353 x 1410 Lille Flandres 1500 x 1650 Arras ( even een mondain bistrootje pakken in Noord-Frankrijk ![]() 1727 x 1809 Lille Flandres 1954 x 2000 Antwerpen Centraal 2127 x 2132 Den Bosch (de stoptrein krijg ik, doe normaal ![]() 2217 Utrecht Centraal ![]() | |
knars | vrijdag 5 juni 2009 @ 23:31 |
Random is goeoeoed! | |
thats-me | zaterdag 6 juni 2009 @ 03:24 |
quote:Ik hoor bord bistro ![]() ![]() ![]() | |
Fixers | zaterdag 6 juni 2009 @ 08:14 |
quote:Geen rare dingen doen he, die moet ik ook hebben vanavond. | |
Luco | zaterdag 6 juni 2009 @ 09:31 |
quote: | |
Dr_Flash | zaterdag 6 juni 2009 @ 10:18 |
quote:Nou, misschien probeer ik het morgen nogeens ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 6 juni 2009 @ 10:29 |
quote: ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 6 juni 2009 @ 12:44 |
thatsme | zaterdag 6 juni 2009 @ 13:21 |
Door software storingen rijden ze niet meer. De NS heeft zelfs de afname bij de fabrikant gestopt. Eerst moeten de problemen met de treinen opgelost worden. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 juni 2009 @ 13:37 |
quote:mat 46, muizenneus DH1/2 wadkikkers SM90 Schroothoppers | |
Wadloper | zaterdag 6 juni 2009 @ 14:30 |
quote:Dit klopt niet, alleen de 3222 (de groene DH) was de wadkikker. De rest was gewoon Wadloper. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:10 |
Wadsloper dan ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:17 |
quote:Het zal toch niet zo wezen dat Mat'64 ineens de 60 jaar haalt ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:49 |
quote:Het is minstens al de derde poging om Mat64 te vervangen, waarbij het vervangende mat inmiddels dood of stervende is, en mat64 weer rijdt. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:55 |
Je hebt het SGMm ook nog, waarvan de oudste stellen al weer 34 jaar oud zijn en daarmee ouder zijn dan de nieuwste V'tjes | |
Dr_Flash | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:57 |
quote:Hoe weet je dat ik daar niet op doelde? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:00 |
quote:Maar waarom worden die dan gereviseerd terwijl ze bijna op zijn? ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:04 |
quote:ja het rijdt en is degelijk, maar wel poep om in te zitten met die herrie ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:05 |
quote:Precies. En dat is wat je het hardste nodig hebt. Beter een oude die steigert, dan een nieuwe die weigert. Zeg maar ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:22 |
quote:welke lifespan cycle hebben ze dan in gedachten voor de SLT? * Ou-Tannu steekt een natte vinger omhoog.. 10~15 jaar? ![]() | |
Socios | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:16 |
Softwareproblemen ![]() Lightrailtreintjes ![]() Mat ´64 > SLT ![]() | |
Palmboom313 | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:54 |
quote:VIRM ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:57 |
quote:Zo begon het ook met de SM'90, daar zat meer elektronica in dan bij een TGV. | |
James1988 | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:03 |
Mat '64 lijkt wel niet stuk te krijgen, prachtig. Net als die 1700/1800's, die blijven ook maar rondkarren! ![]() | |
dennistd | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:17 |
Die 1700/1800's zijn niet zo oud hoor, ik dacht dat de eerste 1800's begin jaren '80 kwamen. | |
Ofyles2 | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:17 |
quote:Enkele 1800's lijden wel aan metaalmoeheid. | |
James1988 | zaterdag 6 juni 2009 @ 20:49 |
Waarom hebben wij nou niet van die ganz geile reclamespots? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 juni 2009 @ 20:52 |
quote:GGGGATVER wat vet ![]() | |
RubenK | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:24 |
was die nieuwe dienstregeling nou in gegaan of wat? ![]() | |
dennistd | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:38 |
14 juni dacht ik, misschien werkzaamheden? | |
Ireyon | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:48 |
quote:Afgelopen week moest ik in Breda opeens ook weer op spoor 7/8 (die al een paar maanden ongebruikt zijn) zijn en op de vertrekstaten aldaar staan die sporen ook al als zijnde 'standaard' aangegeven ![]() | |
RubenK | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:53 |
Weet iemand wat er precies allemaal gaat veranderen 14 juni dan? ![]() | |
dennistd | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:55 |
ICL gaat eruit, de stoptreinen in Brabant gaan op de schop en verder natuurlijk de gebruikelijke minutenwijzigingen. Dat is het wel zo ongeveer denk ik. | |
Ireyon | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:05 |
quote: ![]() Dat wordt komende week nog even Amf - Asd doen dan.. | |
James1988 | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:19 |
quote:Alles gaat terug naar Duitsland? Dat betekent dat na 14 juni we alleen nog ICRm voor getrokken mat hebben? | |
dennistd | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:28 |
Nouja, het schijnt dat er nog een contract tot 2012 ofzo is, waar ook in staat dat het ingezet moet worden. Het schijnt dat de 14300 (spitstrein Lelystad-Schiphol) ermee gaat rijden. Dat zou al eerder het geval zijn maar is toen ook niet doorgegaan, dus ik heb zo mijn twijfels... | |
Socios | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:28 |
Helaas, ja... | |
Ireyon | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:37 |
quote:Dat wordt even wennen, want ik zie net dat ik voor Rsd - Ehv 'beter' de stoptrein kan nemen. Reistijd verkort met 2 minuten, overstaptijd heen gehalveerd en terug zelfs 6x (!) korter ![]() | |
RealZeus | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:55 |
quote:Wat glimt hij nog mooi en wat is hij mooi heldergeel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 juni 2009 @ 08:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groeten vanuit pimpin' NS-hispeed kleurtjes Thalys met lekkere stoelen, beenruimte, stopcontacten en WiFi! ![]() (Ga slechts tot Antwerpen, 23 euri, maar met al die werkzaamheden was ik anders 3,5 uur onderweg... ![]() | |
dennistd | zondag 7 juni 2009 @ 09:53 |
Een tip: krijg nooit een aanrijding met een schienenbus:![]() Meer op http://www.wort.lu/wort/web/fotogalerien/25548/index.php?pg=0 | |
Peterselieman | zondag 7 juni 2009 @ 11:07 |
Zonde van die Schienenbus zeg | |
Sj0rSz | zondag 7 juni 2009 @ 12:13 |
quote:Vanaf 14 juni inderdaad. quote:Helaas wel ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 7 juni 2009 @ 13:22 |
Is ook al bekend welke treinen er in de vernieuwde series in Brabant gaan rijden? Als reizigers van Ehv naar Bd en Rsd het advies krijgen om die stoptrein te nemen, lijkt het me niet dat 2x PlanV genoeg is.. ![]() | |
James1988 | zondag 7 juni 2009 @ 14:08 |
Waarschijnlijk DDM/DD-AR. | |
ghizzer | zondag 7 juni 2009 @ 16:28 |
tvp | |
dennistd | zondag 7 juni 2009 @ 16:51 |
quote:Voor zover ik gelezen heb gewoon V'tjes hoor | |
Peterselieman | zondag 7 juni 2009 @ 17:47 |
kwam net dit filmpje tegen voor de liefhebbers van diesellocs | |
knars | zondag 7 juni 2009 @ 18:09 |
vandaag en gister zag ik wel 4baks SLT's aan komen sluipen richting station Gouda. Kon niet zien of het testritten waren of gewone dienstregeling. | |
Dr_Flash | zondag 7 juni 2009 @ 19:49 |
quote:Zo kwam een wadlopertje ook aleens niet verder dan een remise tegen een tractor met hooiwagen ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juni 2009 @ 19:52 |
Koeien - Wadlopers 3-0 En dat bij 1 ongeval ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 juni 2009 @ 20:01 |
quote:A triple play ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juni 2009 @ 20:03 |
Dat was in 1994 bij Hurdegaryp ![]() Mja, er kwamen geloof ik twee koeien om dacht ik. Dus eigenlijk 3-2 ![]() | |
De_Hertog | zondag 7 juni 2009 @ 20:05 |
quote:Wie/wat is een Viaggio? | |
Ireyon | zondag 7 juni 2009 @ 20:17 |
quote:'k Heb er ook tientallen google zoektermen voor moeten gebruiken, maar ik denk dat ze dit bedoelen ![]() | |
Sj0rSz | zondag 7 juni 2009 @ 20:53 |
quote:Dat hoop ik toch van niet | |
Darkwing_Duck | zondag 7 juni 2009 @ 20:54 |
quote:Wat een leuk Diesellocfilmpje ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 juni 2009 @ 20:58 |
![]() Mja, zoals de filename al zegt: Welk station is dit? | |
Ireyon | zondag 7 juni 2009 @ 21:01 |
Kijkuit? Of eigenlijk ziet dit er nog iets mooier uit dan die grindbak daar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 juni 2009 @ 21:07 |
Daar zijn de bordjes ook gewoon leesbaar. Tip voor wie het nog niet overduidelijk is: dit station ligt in een gebied waar Untermenschen wonen. Wallonië dus. | |
Dr_Flash | zondag 7 juni 2009 @ 21:56 |
Nou nou, wat weer een dag zeg ![]() ![]() Anyway, ik neem de Benelux naar Roosendaal. Daar weer overstappen op een andere benelux, door naar Antwerpen. In Antwerpen een uur laten lopen omdat ik een nieuwe Rail Pass nodig had en zo. Lekker eindeloos lang in de rij voor het loket. Gelukkig sprak ik daar een bekende die me inmiddels geleerd heeft waar je WEL snel geholpen kan worden ![]() ![]() ![]() Naja goed, in Moeskroen is, ongeacht de kleur van het stoplicht, niet echt veel te doen, dus nam ik de trein naar Brussel door het golvende Waalse land. Bij de tweede halte, Tournai, bleef de trein gewoon rustig 17 minuten stil staan, maar dat geeft niet, dat hoort zo. Het gaf mij de gelegenheid om wat bier in te slaan en de ongeving van het station te bekijken. Uiteindelijk bereikten we Brussel, waar een Benelux klaar stond om tot Roosendaal te rijden. In Roosendaal aangekomen stond er weer een VIRM klaar voor doorgaande reizigers. Non-stop naar Den Bosch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nou goed, het zal me de bliksem wezen ook verder, ik ben tevreden over de oogst ![]() ![]() | |
sander89 | zondag 7 juni 2009 @ 22:02 |
quote:Zou bijna mijn zonnebril op houden in die trein. ![]() ![]() | |
bork | zondag 7 juni 2009 @ 23:09 |
quote:Meesterlijk ![]() ![]() ![]() | |
Brembo | maandag 8 juni 2009 @ 00:20 |
Afgelopen weekend op het traject Vl - Nm gezeten in de spurt, en moet zeggen dat ik het een leuk buurttreintje vind, die volgens mij behoorlijk goed bezet is ![]() | |
Christiaan | maandag 8 juni 2009 @ 00:40 |
Ze kunnen ook echt niet nadenken bij de NS. Vanaf volgende week gaat de stoptrein Tilburg West - Eindhoven 12 minuten eerder. Dat houdt in dat: -Je uit de stoptrein komend je de oncomfortabele stoptrein naar Den Bosch moet nemen ipv de intercity nu -Je uit Den Bosch komend je datzelfde moet -Je uit Utrecht komend de laatste trein een half uur eerder moet pakken -Je uit Den Haag komend 22 minuten overstaptijd hebt ipv 4 nu. Zelfde perron dus 4 was altijd genoeg -Ik vast nog een nadeel vergeet en ik geen voordeel kan verzinnen behalve minder lang te hoeven wachten op de stoptrein naar Breda, maar die wordt te weinig gebruikt om day een voordeel te laten zijn. | |
thats-me | maandag 8 juni 2009 @ 01:19 |
ff kopieren wat spoorhaas meldt op somda http://www.somda.nl/www/forum/6994/p211995/quote: | |
Ofyles2 | maandag 8 juni 2009 @ 02:09 |
Ah, terrific. ![]() | |
Duvel | maandag 8 juni 2009 @ 07:52 |
quote:WTF? ![]() | |
James1988 | maandag 8 juni 2009 @ 08:24 |
What the fuck... 11.8 afgekeurd? ![]() <conspiracy mode>Zo kunnen ze natuurlijk wel de HSL pushen wanneer die beschikbaar komt - "Ja, er zijn geeneens geschikte locomotieven meer om op de oude route te rijden, we moeten de HSL wel gebruiken!"</conspiracy mode> [ Bericht 49% gewijzigd door James1988 op 08-06-2009 08:35:04 ] | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 08:47 |
gisteren nog met de omgeleide Benelux moeten overstappen in Rsd. Raar, want in Ht kwam hij met Traxx voorrijden. Dan kan je toch ook wel doorrijden naar Brussel denk je dan ![]() In Rsd dus overstappen op een stam met een 11.8 ervoor en ja hoor, 10 minuten stilgestaan bij Essen met een technisch makement aan de locomotief ![]() | |
James1988 | maandag 8 juni 2009 @ 09:31 |
Eveneens van Somda:quote:Loos alarm dus. | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 10:36 |
nou ja, loos alarm? Het is al tijden lang algemeen bekend dat die 11.8/11.9 reeks ieder moment uit elkaar kan donderen, en dat ook geregeld doet. Dat een bericht over intrekking toelating onwaar blijkt te zijn, betekent niet dat ineens al die dingen gefixt zijn natuurlijk ![]() | |
James1988 | maandag 8 juni 2009 @ 10:40 |
Dat zeg ik ook niet, maar bij het eerste bericht leek het erop dat het om een definitieve afkeuring zou gaan en dat men dus een andere oplossing zou moeten zoeken. Nu blijkt 't relatief gezien toch wel mee te vallen... | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 19:43 |
Amersfoort weer totaal afgesneden in de avondspits vandaag ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 19:49 |
Ik vind daarnet hier op zolder een kist met (internationale) spoorboekjes, vertrekstaten, folders en koersborden. Mooi toch die goede oude NS tijd. ![]() Liefhebbers voor een bepaald vertrekstation, zegt u het maar en ik scan het in. ![]() Amsterdam CS, internationaal: http://i43.tinypic.com/2je5s0i.jpg Utrecht CS, internationaal: http://i42.tinypic.com/wbdn6f.jpg | |
Guppy | maandag 8 juni 2009 @ 19:49 |
quote:Het was op beide hotspots weer raak: quote: | |
Ofyles2 | maandag 8 juni 2009 @ 19:56 |
Gaat weer eens de goede kant op. ![]() | |
JeePee83 | maandag 8 juni 2009 @ 19:58 |
quote:Voor de verandering eens geen last van gehad. Uiteraard wel van Prutsrail zelf die om 17:35 nog maar even een cargo ervoor kieperde (mind you, trein naar Leeuwarden vertrekt om 17:34). Die cargo had gewoon achter ons aan gekund, maar nee. Wij op het kruiswissel vertrekkend van spoor 4a stil gezet. 2 Minuten later komt Spitzke eens om ons heen zeilen. Daar dus achter mogen hobbelen tot Putten. Uiteindelijke aankomt te Zwolle +8 (vertrek -0:10 uit Amersfoort). Door die idioot lange stop in Zwolle was de aankomst in Leeuwarden uiteindelijk nog op tijd. Wel lullig voor alle overstappers naar Kampen. Die konden 30 minuten genieten van het altijd gezellige Zwolle. | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 19:58 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 juni 2009 @ 19:58 |
quote:Kun je van Almelo ff een scannetje maken ? Bedankt ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 20:07 |
quote:tot uw dienst: ![]() http://i43.tinypic.com/1em0yr.jpg http://i41.tinypic.com/10eejbt.jpg quote: ![]() http://i44.tinypic.com/288ctie.jpg sorry ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 20:08 |
quote:Tof! Dank je wel! ![]() | |
Duvel | maandag 8 juni 2009 @ 20:11 |
quote:En dat zonder bliksem deze keer? | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 20:14 |
quote:Goed geoefend vorige keer denk ik ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 20:22 |
quote:Graag gedaan, altijd leuk om die speciale ritten nog even terug te zoeken. Zoals dit mooie bordje illustreert: http://i40.tinypic.com/2127ade.jpg | |
Duvel | maandag 8 juni 2009 @ 20:22 |
quote:Tof!! Staan in jouw boek ook nog mooie internationale treinen van en naar de Hoek? | |
Duvel | maandag 8 juni 2009 @ 20:26 |
quote:Ik vond het toen ook wel geslaagd, een hele dag geen treinen. | |
Nightshadow | maandag 8 juni 2009 @ 20:34 |
quote: ![]() ![]() Alvast mijn dank ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 20:39 |
quote:Jawel, voorbeeldje vanaf?? Schiedam-Rotterdam West: http://i41.tinypic.com/33tlbgy.jpg Venlo: http://i42.tinypic.com/2rek2ec.jpg Hengelo: http://i44.tinypic.com/zvq0zb.jpg Koersbord van Nord West expres heb ik helaas niet meer. | |
Ireyon | maandag 8 juni 2009 @ 20:42 |
quote:Roosendaal zou ik heel erg lief vinden ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 20:43 |
zijn er nog treinfappers die wat dagkaartjes willen ( Za / Zo ) ? geldig tot 12 juli 2009 ![]() ik heb er nog 4 over en die ga ik zelf niet meer gebruiken ![]() 13 euri per stuk inc verzenden ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 20:44 |
quote:http://i39.tinypic.com/2qv8vms.jpg http://i44.tinypic.com/2zhr2vs.jpg ![]() | |
Oom_Agent | maandag 8 juni 2009 @ 20:51 |
quote:http://i43.tinypic.com/2epmy5i.jpg http://i42.tinypic.com/seuc69.jpg ( met om 15:22u een trein naar Keulen) http://i42.tinypic.com/xohd85.jpg ![]() | |
Ireyon | maandag 8 juni 2009 @ 21:14 |
quote:Bedankt, echt heel gaaf dit ![]() Toch grappig om te zien dat er voor Rsd vrijwel niks veranderd is, behalve dat er tegenwoordig aanzienlijk minder treinen rijden lijkt het wel ![]() | |
Fred2 | maandag 8 juni 2009 @ 21:14 |
quote:VIRM voorzien van 3kV-installaties of nog een paar TRAXX-en leasen. Of reeks 25 uit de motteballen halen. | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 21:23 |
reeks 25 ![]() ![]() Nee dat gaat niet gebeuren ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 21:26 |
quote:gewoon de wadslopers er op! diesel rijd overal wel op ![]() en kwaliteit was er toch al bijna niet ![]() | |
Ofyles2 | maandag 8 juni 2009 @ 21:27 |
quote:Die zijn toch helemaal op? | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 21:51 |
Yep ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 21:55 |
quote:ja anders waren de huidige sleurbakken ook al 20x door de schredder getrokken ![]() | |
Guard | maandag 8 juni 2009 @ 21:58 |
zondag maar weer eens in de trein gestapt, sinds lange tijd. Weert - Amsterdam Centraal v.v. 2x VRIM, helaas geen fonkelnieuwe... die stond wel klaar in Eindhoven richting Rotterdam / Den Haag. nog SLeT gezien op Eindhoven, 2605 dacht ik... Rijdt er eigenlijk ICL op Ehv - Gvc? Moeder was aan het klagen dat ze daar "2 weken" geleden nog in "zo'n oude duitse trein had gezeten"... Dat betaald parkeren bij het station is trouwens ook waardeloos... ik kom aangereden, chipknip in die paal, eerst 3 x storing op het display, vervolgens, eindelijk een identificatie (na een grondige poetsbeurt van de chipknip), en de slagboom gaat open. Eind van de dag even niet vergeten een kortingskaart in de kiosk te halen, en in de auto op weg naar de uitgang.... #@$%^&**##$%$ ![]() Wat is er toch mis met automaten waar je met munt en papiergeld kan betalen? Of maak gewoon weer die parkeerplaats weer gratis, nog beter eigenlijk... | |
James1988 | maandag 8 juni 2009 @ 22:18 |
quote:VIRM op 3 kV en MEMOR erin, dat wordt een feest ![]() ![]() Meer TRAXX leasen gaat NS Hispeed niet doen denk ik... volgens mij hebben ze nog steeds problemen met de Traxx'en die ze wél geleased hebben. 't zijn volgens mij van origine ook locs bestemd voor goederen, niet voor reizigers... | |
Dr_Flash | maandag 8 juni 2009 @ 22:24 |
Dat kut memor moet ook maar eens kappen wezen trouwens. Het is geen 1930 meer hoor ![]() | |
Quyxz_ | maandag 8 juni 2009 @ 22:30 |
quote:Daar heeft nooit ICL gereden. Voorheen reed daar nog wel een oude Germaanse ICK. Maar sinds een kleine 2 maanden, gok ik, rijdt die ICK daar niet meer. Nu is het VIRM. (misschien heel soms nog ICR, weet ik niet zeker) | |
dennistd | maandag 8 juni 2009 @ 22:46 |
Volgens mij rijdt er voor de helft ICRm ongeveer | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2009 @ 22:51 |
quote:Idd. Met 140 door een rood sein crossen moet gewoon niet kunnen. | |
Guard | maandag 8 juni 2009 @ 22:55 |
quote:och ja wellicht denk ze dat dat ook oude duitse rijtuigen zijn ![]() | |
thats-me | maandag 8 juni 2009 @ 23:09 |
Vanavond in trein7072 gereden door SGM-III2966 twee automatische omroepen gehoord, vond ze alleen beetje vreemd, 1 waarschuwing over zakkenrollers en 1tje die waarschuwd voor gladde perrons, deze 2 kwamen meteen achter elkaar net na vertrek uit Aml.. Zal wel iemand wat verkeerd hebben gedaan met knoppen, want het regende niet een ![]() | |
Socios | maandag 8 juni 2009 @ 23:21 |
Weer eens keertje naar Zuid - Limburg geweest. ![]() ![]() Een blik op een deel van ´de tuin´ van Simpelveld. ![]() Station Simpelveld. ![]() Schienenbus VT98 staat klaar te station Simpelveld voor vertrek om 11.00u als Internationale trein naar Vetschau (D). Een aantal forensen stapt in. Onderweg zal de trein over de hoogstgelegen spoorlijn van Nederland rijden. ![]() Interieur Schienenbus VT98. ![]() Veolia E-GTW te Heerlen voor vertrek naar Kerkrade Centrum als trein 32041 om 13.15u. ![]() Het van mergelsteen gemaakte stationsgebouw van Valkenburg. ![]() Stoomloc 1220 met NMBS-ruituigen rijdt Valkenburg binnen in de middagspits komend uit Kerkrade Centrum. ![]() Blik op genoemde ruituigen. ![]() Interieur van één van de rijtuigen. ![]() Trein wachtende op volgende dienst. ![]() Stoomloc 1220 maakt ondertussen kop. ![]() Veolia E-GTW te Valkenburg als Sneltrein 32151 om 17.11u onderweg naar Heerlen. ![]() Andere Veolia E-GTW komt Valkenburg binnenrijden als Sneltrein 32154 om 17.11u onderweg naar Maastricht. ![]() Aankondiging Valkenburg Express naar Simpelveld op lichtbak te Valkenburg aan het eind van de middag. ![]() Bovengenoemde trein na aankomst te Simpelveld. [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 08-06-2009 23:28:23 ] | |
SpeedyRich | maandag 8 juni 2009 @ 23:26 |
quote:zou is tijd worden dat ze met pensioen gaan. NS spoorwegmuseum heeft nog wel plaats voor ze ![]() | |
daanski82 | dinsdag 9 juni 2009 @ 08:59 |
tussen Borne en Almelo zijn veel spoorweg overgangen verstoord en 1 spoorweg overgang is helemaal kapot. de slagboom ligt op de grond. ik moest constand snel naar mijn drinken grijpen omdat de trein weer is vol in de ankers ging. nu rijden we achter Almelo richting Deventer en gaan we weer op volle snelheid. :-D | |
thats-me | dinsdag 9 juni 2009 @ 09:28 |
Lekker, om 8uur nergens last van gehad ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 9 juni 2009 @ 09:35 |
quote:Maakt dat zo veel uit dan? 'Vroeger' werden locs gewoon gebruikt voor goederen en reizigers zonder problemen. Dat door allerlei Europees gedoe inmiddels veel bedrijven zijn gesplitst in een reizigers- en een cargo-tak, met daarbij behorende verdeling, wil volgens mij nog niet zeggen dat locs voor de ene kant niet meer geschikt zijn voor de andere kant ![]() | |
Fred2 | dinsdag 9 juni 2009 @ 09:52 |
quote:Volgensmij is het enige verschil dat reizigersloks wel worden gewassen en cargo-locs niet. Vraag me toch af wat er nou moeilijk aan kan zijn, zo'n lok hoeft toch alleen maar een beetje te rijden en zo nu en dan te stoppen voor een station of sein? Dat kan zelfs een kind van 3 nog wel met zijn duplotrein. | |
Duvel | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:04 |
quote:Remmen is moeilijker dan rijden, dat is een ding dat zeker is. | |
ReisT | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:49 |
Enige verschil is eigenlijk dat goederenlocs niet zo hard kunnen. TRAXX is normaal max 140, en deze mogen bij uitzondering 160 als ze een reizigerstrein rijden, wat hier dus nét voldoende is. De NMBS heeft ook een hele zooi precies dezelfde locs maar die gebruiken ze uitsluitend voor goederentreinen. Maar een max van 160 is tegenwoordig belachelijk weinig voor een loc die reizigerstreinen trekt - zo'n ding moet gewoon minstens 200 kunnen zoals in de rest van Europa normaal is. | |
Duvel | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:51 |
Ja, lomp. De 16/17/1800'en rijden in Frankrijk ook gewoon 180. Of je daar als machinist blij van wordt, is punt twee. | |
James1988 | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:54 |
Volgens Wikipedia mogen onze 1700/1800's ook gewoon 180. Maar dat mag dan weer niet van dat achterhaalde klote-ATB. Upgrade dat ding nou eens, of gooi er ERTMS op, stelletje luie donders bij ProRail. Oja, nog meer gevingerverf: ![]() Beetje brakke foto, hopelijk is het zichtbaar: Mat '64 staat stil midden op een wissel, schuin, en blokkeert zo dus 2 sporen. Goed bezig! | |
NordicBlue | dinsdag 9 juni 2009 @ 10:57 |
Den Haag HS (gv) 10:55 Vertrek van de treinen V 09:58 + 108 min Amsterdam Centraal Thalys spoor 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 9 juni 2009 @ 11:01 |
quote:ik weet zelfs dat ze de 200 kunnen halen | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:56 |
quote:dat kan een mDDM stam ook wel ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:07 |
quote:Jank nou eens niet zo. Verdiep je eerst even in de materie. | |
Sj0rSz | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:31 |
quote:Klopt, dat scheurt hier altijd voorbij. | |
James1988 | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:39 |
quote:Niet zo happen, ik weet heus wel dat 't complexe materie is ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 juni 2009 @ 13:51 |
quote:als ze 10 jaar geleden eens begonnen waren met ERTMS :p dan lag t nu mischien ergens correct werkend ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juni 2009 @ 14:16 |
quote:Twee kanjers van fouten in één zin, hoe krijg je het voor elkaar. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juni 2009 @ 16:01 |
Geen Rail Away vanavond zo te zien? ![]() ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 9 juni 2009 @ 16:10 |
quote:Ik keek dat vroeger wel eens, het waren toen bijna altijd nostalgische treinen ofzo. Wel mooi, maar hypermoderne treinen vind ik vetter. Dus ik vraag me af... Gaan ze bij dat programma ook wel eens naar dat soort treinen in Japan ofzo? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juni 2009 @ 16:19 |
Ik heb al wel eens Canada gezien bijvoorbeeld, het is niet zo dat ze dicht bij huis blijven (als in Europa). | |
Socios | dinsdag 9 juni 2009 @ 16:59 |
De aflevering over Nederland vind ik eigenlijk nog het vetst. ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:11 |
quote:Gaat het dan over oude Nederlandse treinen of over treinen die nog rijden? ![]() "We zitten nu in een Plan V" ![]() | |
kebabkever | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:13 |
Stroomstoring in zwolle; geen treinen van of naar het station... | |
Ofyles2 | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:14 |
quote:Zo kan ik het Noorden niet bereiken. | |
Socios | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:16 |
Is allang voorbij. | |
Palmboom313 | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:16 |
![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:17 |
quote:Men ziet DD-AR door de bollenvelden. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:30 |
quote:Dat wordt opnieuw een recordpoging. Op hoeveel storingen per dag stond Arnhem-Winterswijk? | |
Guard | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:52 |
quote:In Japan zijn ze nooit geweest zo te zien: EO Shop - Rail Away Wel in Thailand en China enzo... | |
Oom_Agent | dinsdag 9 juni 2009 @ 18:23 |
quote:Bedankt voor de tip. Heb via de website de aflevering van Namur naar Arlon via Dinant en Bertrix zojuist bekeken. Ben er in begin 90 geweest met Benelux Tourrail. Mooie omgeving. | |
Wadloper | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:08 |
Al het mat'64 blijkt van de Dijksgracht af te zijn ![]() | |
Brembo | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:37 |
quote:Zp - Nm rijdt nu al 2 of 3 diensten met mat'64 ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:40 |
quote:Dat het belachelijk is is duidelijk, maar het ging over het vervangen van de 11.8jes door Traxx. Die kunnen ook niet harder dan 140, zonder uit elkaar te vallen ![]() | |
TommyGun | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:58 |
quote:Hm, goede vraag, sloop? | |
Peterselieman | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:07 |
Lijkt me een voorbereiding op. We horen de komende dagen wel waar het heen verkast is. | |
ReisT | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:12 |
Zie topictitel. Als er 'strategische reserve' tussen stond wordt dat misschien wel weer gewoon in dienst genomen. | |
Peterselieman | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:16 |
nee, de strategische reserve wordt vanaf nu opgebouwd ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:17 |
quote: | |
James1988 | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:34 |
Betekent dat dat NS Hispeed 15 jaar lang als enige op de HSL-Zuid mag rondkarren (en Thalys / ICE / NMBS tot Breda) of kunnen er ook andere partijen op rijden, wanneer de EU verplicht dat internationale spoorwegen open moeten voor concurrentie (dat zou toch in 2010 gebeuren)? | |
dennistd | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:35 |
quote:Ik heb volgens mij iets gelezen over de Watergraafsmeer. | |
ReisT | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:00 |
Huh?? NS slowspeed krijgt ineens de maximale concessie? En nog korting ook? Waar baseert 'ie dat nu weer op, de goede prestaties in de afgelopen jaren? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:14 |
quote:afbranden dat ansaldoduivendrecht! | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:16 |
quote:Het zal wel een standaard Geen-keus-mooi-weer-praatje zijn | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:16 |
quote:Hou jij nou eens gewoon je gemak met je domme praat ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:19 |
Die Eurlings hoort de klok weer eens luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Niets nieuws onder de zon dus | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:59 |
Vraag voor de gevorderden. Aanstaande zondag ga ik met mijn ouwe naar antwerpen , we maken kruidvatkaartjes op en kopen dus nog een kaartje bij Moet dit a) Vanaf Roosendaal station b) Vanaf Roosendaal grens | |
Quyxz_ | dinsdag 9 juni 2009 @ 23:02 |
quote:Kruidvatkaartje is een hele dag geldig in heel Nederland? Dan hoef je pas een kaartje vanaf de grens te kopen. | |
NikkelCobalt | dinsdag 9 juni 2009 @ 23:30 |
Ik was bij de viering van D-Day in Normandië, heb ook nog even wat treinen op de film gezet ![]() Stoomtrein die daar een dagje reed: Thalys en TGV: Alles in HD natuurlijk ![]() | |
Brembo | dinsdag 9 juni 2009 @ 23:31 |
quote:Ik zeg gewoon iedere partij die materieel heeft met ERTMS goedkeuring, er op en rijden maar ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 10 juni 2009 @ 08:16 |
quote: ![]() Verder heb je wel een punt... die lijn mag van mij sowieso wel opengesteld worden voor meer dan één vervoerder. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 08:34 |
quote: ![]() | |
Guard | woensdag 10 juni 2009 @ 08:49 |
quote:soms zegt ie ook nog wel eens iets verstandigs: quote: | |
Ou-Tannu | woensdag 10 juni 2009 @ 08:52 |
![]() | |
dennistd | woensdag 10 juni 2009 @ 08:56 |
Lekker weertje ![]() Welk station is het? | |
Fixers | woensdag 10 juni 2009 @ 09:02 |
NS-Poort heeft de boel verkocht aan Ahold? Wat een Albert Heijn kleur... | |
Christiaan | woensdag 10 juni 2009 @ 09:11 |
Waarom rijdt er een bus naar Maliebaan? | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 09:12 |
RESIZEN GODVERDOMME ![]() zootje tuig | |
dennistd | woensdag 10 juni 2009 @ 09:28 |
quote:Omdat de trein naar het museum niet rijdt doordeweeks omdat het spoor te vol is. | |
TommyGun | woensdag 10 juni 2009 @ 09:29 |
quote:Aftands gebouw ![]() | |
JeePee83 | woensdag 10 juni 2009 @ 10:00 |
Dat station is Heerenveen. Plaatje mag wel kleiner idd. dit ls bijna schaal 1 op 1 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 10:12 |
idd Heerenveen. Lelijk station + omgeving BTW | |
ReisT | woensdag 10 juni 2009 @ 10:39 |
quote:Er rijdt helemaal geen bus naar station Maliebaan. Je mag met de gewone stadsbus mee en vanaf de dichtstbijzijnde bushalte is 5 het nog minuten lopen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juni 2009 @ 11:09 |
quote:Ja wat is het nou, Roosendaal station of grens want de een zegt dit en de ander dat. | |
Irritatie100 | woensdag 10 juni 2009 @ 11:20 |
Vanaf de grens, dat heb ik met mijn studenten-OV ook namelijk ![]() | |
TommyGun | woensdag 10 juni 2009 @ 11:29 |
Vanaf de grens uiteraard. | |
thats-me | woensdag 10 juni 2009 @ 11:38 |
Volgens mij toch echt station, omdat het een kruitvatkaartje is, die geeft alleen recht op reisen bij bepaalde vervoerders, zo is die ook niet geldig op Enschede -> Glanerbrug... En niet op het gehele Nederlandse net zoals SOV wel doet. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juni 2009 @ 12:06 |
Ik bedoel, niet dat ik te beroerd ben om euro meer te dokken per kaartje, maar eerder omdat ik het een interessant vraagstuk vind | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 12:09 |
quote:Dat is geen kruidvatkaartje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 12:10 |
Begeleidende papiertjes al doorgenomen? Daar staat het vast wel in ergens ![]() | |
De_Hertog | woensdag 10 juni 2009 @ 12:11 |
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45724 Iemand die niet door had dat dat kaartje in België niet geldig was ( ![]() | |
Novus | woensdag 10 juni 2009 @ 12:20 |
We zijn in december met heel wat kruidvatkaartjes richting Antwerpen geweest en gewoon kaartjes vanaf de grens tot Antwerpen gekocht. Geen hond erover horen miauwen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 12:24 |
dat zijn figuren die een grenspunt nog niet van een grensstation kunnen onderscheiden. En nog wel wat dommer zijn dan dat ook. Dus dat zegt niets ![]() | |
De_Hertog | woensdag 10 juni 2009 @ 12:25 |
quote:Nee, maar hij herhaalt waarschijnlijk wat de conducteur zei: 'tot de grens'. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juni 2009 @ 12:31 |
quote:Anders had ik het niet gevraagd Heer Fles | |
Irritatie100 | woensdag 10 juni 2009 @ 13:26 |
quote:Nee, maar je kan - net als met een studenten-OV - onbeperkt reizen op NS-trajecten. Kortom, ook het stukje tussen Roosendaal en de grens (denk ik). | |
Irritatie100 | woensdag 10 juni 2009 @ 14:17 |
Die NMBS heeft zijn zaakjes trouwens wel goed op orde... Ik doe ook wel eens (net als Dr_Flash) gewoon een random trein instappen (ik heb toch OV) en zo kwam ik laatst terecht in Essen (met de stoptrein Roosendaal - Antwerpen, eerste station in Belgie is dat). Beetje rondgehangen in Essen en toen was het weer tijd om terug te gaan. Ik dus terug naar het station, was 5 minuten voor het vertrek van de trein terug (weer de stoptrein Antwerpen - Roosendaal) op het station, kaartje had ik. Blijkt het dat ze een machinist in de trein hebben gezet die niet bevoegd was om op Nederlands grondgebied te rijden, dus Essen was mooi het eindpunt ![]() En die trein reed maar eens in het uur, kon dus mooi een uur om dat station gaan zitten daar ![]() | |
Ireyon | woensdag 10 juni 2009 @ 14:44 |
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer; - Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtrein, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens. - Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptrein, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal. Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben? ![]() | |
James1988 | woensdag 10 juni 2009 @ 14:45 |
quote:There, ftfy | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juni 2009 @ 14:49 |
quote:THX De mogelijk zit er in dat we op antwerpen-dam moeten uitstappen , dus stoptrein, dus stationsgrenskaartje | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 14:49 |
wat is dat nu weer voor logica ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juni 2009 @ 14:52 |
quote:Nou omdat we bij het Kempisch dok moeten zijn en anders dat takke-eind vanuit centraal moeten lopen. | |
Irritatie100 | woensdag 10 juni 2009 @ 14:56 |
quote:Maar zo'n Kruidvatkaartje is toch geldig voor het gehele NS-traject? En technisch gezien is het stukje tussen station Roosendaal en de grens nog steeds NS-traject. Als ik met mijn OV in die stoptrein ga betaal ik ook pas vanaf de grens. | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 14:56 |
Ik had het niet over jouw post Eendje, maar over verschillende regels voor het kaartje | |
Quyxz_ | woensdag 10 juni 2009 @ 16:03 |
quote: ![]() Hoe ging dynamica? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 16:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 10 juni 2009 @ 16:31 |
quote:En daarom is het de harde realiteit. ![]() | |
Ireyon | woensdag 10 juni 2009 @ 16:37 |
quote:Nee ik verzin dit ter plekke, nou goed ![]() quote:kut | |
RubenK | woensdag 10 juni 2009 @ 16:40 |
Vrijdag toch nog even kijken of ik ICL nog kan vinden, echt jammer dat die niet meer gaan rijden ![]() | |
ReisT | woensdag 10 juni 2009 @ 16:43 |
quote:Dat is het helaas dus niet. Het is alleen maar geldig in alle NS-treinen (en wat regionaal gedoe) binnen Nederland. Over trajecten wordt niks gezegd. Je mag er dus wel mee reizen tussen Roosendaal en de grens maar alleen in een NS-trein. | |
sander89 | woensdag 10 juni 2009 @ 16:44 |
quote:Als die op de brug waren gebotst zou het een grote puinhoop geweest zijn. ![]() | |
Duvel | woensdag 10 juni 2009 @ 16:47 |
Holy crap! | |
Fred2 | woensdag 10 juni 2009 @ 16:48 |
quote:Ik denk dat onverlaten de railsen verplaatst hebben... | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 16:50 |
quote:Daar noem je me een forum vol faalhazen. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 16:51 |
quote:Ik vraag me af hoe die seinwachters aan hun baan zijn gekomen. Het ging ook bijna fout in Wierden. | |
Duvel | woensdag 10 juni 2009 @ 16:56 |
quote:Ja, dat mannetje in het seinhuis die daar met zware handels de trekdraden in beweging brengt!! Klojo is het! Oh wacht, het is 2009. ![]() | |
James1988 | woensdag 10 juni 2009 @ 17:00 |
Iemand bij ProRail zat te slapen zeker? ![]() | |
Duvel | woensdag 10 juni 2009 @ 17:03 |
Wat denken jullie nou? Dat een treindienstleider twee seinen veilig kan zetten zodat twee treinen elkaar tegemoet kunnen rijden? | |
Quyxz_ | woensdag 10 juni 2009 @ 17:05 |
quote:Volgens die formulering zou je dan ook door België mogen reizen, mits je in een NS trein zit... edit: o ik had over twee woorden heen gelezen ![]() quote:balen ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 juni 2009 @ 18:20 |
quote:Ik begrijp dat echt niet he... Hier bij Arriva gaat alles wel gewoon goed qua STS'en (misschien eens in het half jaar een STS ofzo) en bij Veolia om de haverklap (volgens iemand op Somda was er vorige week ook al een STS bij Veolia). Veolia rijdt toch nu al zo'n 2/3 jaar rond op de Maaslijn? Dan weet je toch wel waar welk sein staat? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 18:37 |
Veolia slaagt er weer in de grens op te zoeken en deze te passeren. | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 18:40 |
quote:Minder vaak hoor. Een STS is ernstig en ik heb het bij Arriva bijna niet gehoord de afgelopen jaren. quote:Je vergeet xx op de kippenlijn. Die kunnen het nog veel beter | |
Christiaan | woensdag 10 juni 2009 @ 18:52 |
Vandaag in het Spoorwegmuseum geweest. Erg leuk! | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 19:11 |
quote:Precies. Moet een glaszuivere STS-passage geweest zijn van 1 van beide. Maar laten we het rapport maar weer afwachten ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 19:12 |
quote:Daar gaan weken c.q. maanden overheen. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 19:29 |
sowieso een half jaar ongeveer. Behalve als er wat belangrijkers tussen komt, dan kan het nog wel "iets" langer worden. Kijk maar naar het onderzoek naar een botsing van een reizigerstrein met een containerbak op lorries bij Woerden op 15-10-2005, waarvan het rapport pas op 14-6-2007 gepubliceerd werd. Daarin staat bijvoorbeeldquote: | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 19:32 |
al moet het natuurlijk "later DAN gebruikelijk" zijn ![]() | |
Ireyon | woensdag 10 juni 2009 @ 20:17 |
Nu was ik een rondje aan 't plannen voor morgen, laatste mogelijkheid ICL en dan meteen maar Protos meepakken.. maar wat zijn die aansluitingen in Amf en Ed ontiegelijk kut zeg ![]() | |
Duvel | woensdag 10 juni 2009 @ 21:03 |
quote:Dat was echt de tekst? Wat een treurnis. | |
Eix | woensdag 10 juni 2009 @ 21:05 |
quote:Maar... Als je een reisadvies opvraagt voor Roosendaal - Essen krijg je wel het volgende te zien op de NSsite: 19:37 Roosendaal 1a Antwerpen-Centraal Stoptrein (NS) 19:45 Essen (Belgie) Let dus op het stoptrein (NS)... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 21:28 |
quote:Cliquez-vous sur la linque ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 21:29 |
quote:Nou nou, beide halfuursdiensten. Wat een verschrikkelijk drama weer zeg ![]() | |
dennistd | woensdag 10 juni 2009 @ 21:40 |
quote:20 minuten wachten op Hoek van Holland Strand, dat is pas kut... | |
RealZeus | woensdag 10 juni 2009 @ 21:42 |
quote:Het ligt er aan wat voor weer het is. Wachten op het strand bij 30 graden is niet echt vervelend te noemen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 juni 2009 @ 21:47 |
quote:Ook onzin. Het is net te kort om naar de friettent te rennen, een frietje te halen en de trein terug te nemen. En dat is WEL kut ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 21:47 |
Dat station daar ligt een pokke eind van het strand weg Dat ze het nog Hoek van Holland Strand noemen ![]() | |
Brembo | woensdag 10 juni 2009 @ 21:53 |
quote:28 Minuten wachten in Deventer ![]() Het verbaast me dat er in Deventer niet handiger van de drie perrons gebruik kan worden gemaakt? | |
Quyxz_ | woensdag 10 juni 2009 @ 21:55 |
En wie komt er nu met Roode School? 1 uur wachten toch? ![]() | |
TommyGun | woensdag 10 juni 2009 @ 21:58 |
quote:Inderdaad. En 't treintje naar 't strand kost een vermogen ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 21:59 |
quote:Het is maar een paar honderd meters. | |
TommyGun | woensdag 10 juni 2009 @ 22:02 |
quote:Ik heb 't ook gewoon gelopen destijds ![]() | |
Fred2 | woensdag 10 juni 2009 @ 22:09 |
quote:Als de plannen van de RET doorgaan dan komt er binnen een paar jaar weer een écht HvH Strand. Maar dan is de Hoekselijn al een metrolijn en komt-ie niet meer voor in dit topic ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 22:17 |
quote:Maar wel bij mijn collega's van retmetro.nl. | |
James1988 | woensdag 10 juni 2009 @ 22:25 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 23:31 |
Welke plaats is dit?![]() | |
De_Hertog | woensdag 10 juni 2009 @ 23:32 |
Olst, toch? | |
Christiaan | woensdag 10 juni 2009 @ 23:32 |
quote:Olst-Wijhe toch? | |
De_Hertog | woensdag 10 juni 2009 @ 23:32 |
quote:Plaats is Olst, station is Olst-Wijhe ![]() | |
Brembo | woensdag 10 juni 2009 @ 23:49 |
quote:Eerst Olst en dan Wijhe en als eindbestemming station Zwolllleeeeeee, hier kunt u overstappen voor de Stoptrein en Intercity naar diverse bestemmingen. | |
De_Hertog | woensdag 10 juni 2009 @ 23:51 |
quote:Dat zijn twee verschillende stations? Ik hoor die omroep al jaren en ze zeggen steeds 'olst wijhe en als eindbestemming zwolle', ik dacht dat je dat moest lezen als 'Olst-Wijhe en als eindbestemming Zwolle'. | |
Ofyles2 | donderdag 11 juni 2009 @ 00:04 |
quote:Is een foutje op Google Maps, in Noord-Brabant heb je een soortgelijke fout. | |
Brembo | donderdag 11 juni 2009 @ 00:05 |
quote:Ja, helaas wel ![]() ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 11 juni 2009 @ 00:17 |
quote:zullen allebei nog geen ATB-vv hebben edit die passagiers trein heeft NG dus die is gewoon z'n baken nog niet gepasseerd Dus is de goederentrein de fout in gegaan aangezien die gewoon ATB-EG zonder vv heeft | |
Peterselieman | donderdag 11 juni 2009 @ 00:17 |
quote:Het is idd een foutje, want de plaats heet gewoon Wijhe | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 08:33 |
quote:En Sinterklaas bestaat. | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juni 2009 @ 08:38 |
quote:De afstand Station Haven- Station Strand is 800 meter Vanaf daar is het nog 1,13 km lopen naar het strand ![]() ( En dan snij je nog een stuk af over de parkeerplaats indien niet zo druk geparkeerd ) | |
ghizzer | donderdag 11 juni 2009 @ 09:30 |
quote:fout was mij ook al opgevallen. check ook even de weg van Raalte naar Deventer (via Wesepe). Ontbreekt een stuk provenciale weg XD. Voor zover bekend alleen een probleem bij de Google Maps op je mobiel (v2.3.2). | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 09:36 |
Hafas @ EeeBuntu draait heur ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 09:43 |
Tof, kun je eens kijken hoe lang het duurt voor je met de trein van Gouda in Bologna bent, op bijvoorbeeld maandag 21 juni? | |
De_Hertog | donderdag 11 juni 2009 @ 09:55 |
Dat kan bahn.hafas.de toch ook? En de 21e is een zondag. Op maandag de 22e doe je er minimaal 13:40 en maximaal 17:40 over ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 10:09 |
quote:Ja. Behalve als je geen internetverbinding hebt ![]() | |
De_Hertog | donderdag 11 juni 2009 @ 10:10 |
quote:Ik bedoelde meer dat Duvel dat dan ook zelf kan opzoeken daar. Aangezien hij hier post ga ik er van uit dat hij een internetverbinding heeft ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 10:11 |
quote:Nou en? Op zondag ook gewoon ![]() | |
De_Hertog | donderdag 11 juni 2009 @ 10:12 |
quote:Hij schreef maandag de 21e, ik weet niet of ie dan maandag de 22e of zondag de 21e bedoelde. En ik had voor de maandag gekozen. Was nu zelf ook wel nieuwsgierig ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 10:16 |
oh okee, ik had alleen naar de 21ste gekeken ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 10:22 |
Sorry, ik bedoelde de 22e. Maar de 21e is ook interessant. Wist niet dat de planner ook op internet stond. Ik ga ff zoeken. | |
Peter | donderdag 11 juni 2009 @ 10:28 |
quote:Mijn geboorteplaats, en dat is Wijhe, met station Wijhe Olst zijn paupers met hun eilandperron ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 10:34 |
quote:Cool, via Parijs naar Bologna. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 11:02 |
quote:Nou, Jottum ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 11 juni 2009 @ 11:30 |
quote:Tussen Blerick en Venlo zal gewoon ATB-EG liggen, dus dan wordt er niet ook nog NG aangelegd. De Veolia-trein kan dus net zo goed door rood rijden daar. | |
j00han | donderdag 11 juni 2009 @ 12:01 |
Net ook even vijftien bakken goedkope vrouwen gespot tussen Utrecht >Utrecht overvecht. meteen maar even wat plaatjes van geknipt. ![]() ![]() ![]() edit: 16 bakken natuurlijk, ik slaap nog een beetje. en naakte vrouwen? of het is mij niet opgevallen of jou adblocker doet het niet. maar sorry als je ervan geschrokken bent. [ Bericht 13% gewijzigd door j00han op 11-06-2009 12:18:16 ] | |
Guard | donderdag 11 juni 2009 @ 12:02 |
en dan ook maar meteen op een imagehost gegooid die goedkope vrouwen op je scherm spamt... ![]() | |
dennistd | donderdag 11 juni 2009 @ 12:05 |
quote:15? Hoe maak je een trein van vijftien bakken als je alleen viertjes en zesjes hebt? Was er een bak af misschien? ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juni 2009 @ 12:15 |
quote:Ja, da's een klein nadeeltje. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juni 2009 @ 14:04 |
quote:Godskelere, wat een bevalling? En Waarom EEEbuntu en niet Xubuntu met EEE kernel ofzo? ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 14:34 |
![]() Spooktrein? | |
dennistd | donderdag 11 juni 2009 @ 14:40 |
Die is er elke donderdag volgens mij | |
Socios | donderdag 11 juni 2009 @ 14:56 |
Welke trein is dat dan en waar gaat ´ie naartoe? Ik neem aan dat Visé niet het eindpunt is. ![]() | |
Guppy | donderdag 11 juni 2009 @ 15:00 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 15:40 |
quote:Ik ben benieuwd welk mat daar op het hele traject toegelaten is ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juni 2009 @ 15:56 |
quote:Traxx ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 17:27 |
Maar er rijdt dan helemaal niks ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:01 |
quote:Traxx met Prio van Luik naar Roermond? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:02 |
quote:ICE toeslagkaartjes inslaan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juni 2009 @ 19:02 |
quote:Daarom ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juni 2009 @ 19:08 |
BAM! Vol! ![]() |