Ik keek dat vroeger wel eens, het waren toen bijna altijd nostalgische treinen ofzo. Wel mooi, maar hypermoderne treinen vind ik vetter. Dus ik vraag me af... Gaan ze bij dat programma ook wel eens naar dat soort treinen in Japan ofzo?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen Rail Away vanavond zo te zien?Jammer
Gaat het dan over oude Nederlandse treinen of over treinen die nog rijden?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:59 schreef Socios het volgende:
De aflevering over Nederland vind ik eigenlijk nog het vetst.
Zo kan ik het Noorden niet bereiken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:13 schreef kebabkever het volgende:
Stroomstoring in zwolle; geen treinen van of naar het station...
Men ziet DD-AR door de bollenvelden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:11 schreef Quyxz_ het volgende:
Gaat het dan over oude Nederlandse treinen of over treinen die nog rijden?
"We zitten nu in een Plan V"
Dat wordt opnieuw een recordpoging.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:16 schreef Palmboom313 het volgende:
Het is ProRail weer gelukt
2 keer op een dag vertraging op Arnhem - Winterswijk
In Japan zijn ze nooit geweest zo te zien:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik keek dat vroeger wel eens, het waren toen bijna altijd nostalgische treinen ofzo. Wel mooi, maar hypermoderne treinen vind ik vetter. Dus ik vraag me af... Gaan ze bij dat programma ook wel eens naar dat soort treinen in Japan ofzo?
Bedankt voor de tip. Heb via de website de aflevering van Namur naar Arlon via Dinant en Bertrix zojuist bekeken. Ben er in begin 90 geweest met Benelux Tourrail. Mooie omgeving.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen Rail Away vanavond zo te zien?Jammer
Zp - Nm rijdt nu al 2 of 3 diensten met mat'64quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:08 schreef Wadloper het volgende:
Al het mat'64 blijkt van de Dijksgracht af te zijnWaar kan dat ineens gebleven zijn, Zwolle misschien?
Dat het belachelijk is is duidelijk, maar het ging over het vervangen van de 11.8jes door Traxx. Die kunnen ook niet harder dan 140, zonder uit elkaar te vallenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:49 schreef ReisT het volgende:
Enige verschil is eigenlijk dat goederenlocs niet zo hard kunnen. TRAXX is normaal max 140, en deze mogen bij uitzondering 160 als ze een reizigerstrein rijden, wat hier dus nét voldoende is. De NMBS heeft ook een hele zooi precies dezelfde locs maar die gebruiken ze uitsluitend voor goederentreinen.
Maar een max van 160 is tegenwoordig belachelijk weinig voor een loc die reizigerstreinen trekt - zo'n ding moet gewoon minstens 200 kunnen zoals in de rest van Europa normaal is.
quote:Op zondag 7 juni 2009 08:34 schreef Toeps het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groeten vanuit pimpin' NS-hispeed kleurtjes Thalys met lekkere stoelen, beenruimte, stopcontacten en WiFi!
(Ga slechts tot Antwerpen, 23 euri, maar met al die werkzaamheden was ik anders 3,5 uur onderweg...)
Hm, goede vraag, sloop?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:08 schreef Wadloper het volgende:
Al het mat'64 blijkt van de Dijksgracht af te zijnWaar kan dat ineens gebleven zijn, Zwolle misschien?
quote:NS verzekerd van maximaal hsl-contract
DEN HAAG - HSA, het samenwerkingsverband van NS en KLM, krijgt van minister Camiel Eurlings (Verkeer) de maximale concessie (contract) van vijftien jaar voor de exploitatie van de hogesnelheidslijn HSL-Zuid. Dat meldde hij dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Het bedrijf krijgt een aanzienlijke korting op de vergoeding die het als exploitant aan de Staat moet betalen voor het gebruik van het spoor. Het eerste jaar gaat het om 60 procent, het tweede jaar om 45 procent, in het derde om 30 procent en in het vierde jaar, en dan voor het laatst, 15 procent. Bovendien betalen NS en KLM per jaar 164,5 miljoen euro minder omdat de reistijden in België langer blijken te zijn dan voorzien en er minder treinen naar Parijs kunnen rijden, wat HSA inkomsten zou schelen.
De leverancier van de hsl-treinen, het Italiaanse AnsaldoBreda, heeft de levering van vergelijkbare treinen aan de Deense spoorwegen uitgesteld tot 2012, zo antwoordt Eurlings op Kamervragen. In Nederland rijden nu twee testtreinen rond, maar die moeten nog afgebouwd worden in Italië.
De HSL-Zuid, die op 1 april 2007 in gebruik zou worden genomen, wordt geplaagd door vertragingen. Wanneer de eerste hsl-treinen gaan rijden, maakt Eurlings niet duidelijk.
Ik heb volgens mij iets gelezen over de Watergraafsmeer.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:08 schreef Wadloper het volgende:
Al het mat'64 blijkt van de Dijksgracht af te zijnWaar kan dat ineens gebleven zijn, Zwolle misschien?
Het zal wel een standaard Geen-keus-mooi-weer-praatje zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:00 schreef ReisT het volgende:
Huh?? NS slowspeed krijgt ineens de maximale concessie? En nog korting ook?
Waar baseert 'ie dat nu weer op, de goede prestaties in de afgelopen jaren?
Hou jij nou eens gewoon je gemak met je domme praatquote:
Kruidvatkaartje is een hele dag geldig in heel Nederland?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag voor de gevorderden.
Aanstaande zondag ga ik met mijn ouwe naar antwerpen , we maken kruidvatkaartjes op en kopen dus nog een kaartje bij
Moet dit
a) Vanaf Roosendaal station
b) Vanaf Roosendaal grens
Ik zeg gewoon iedere partij die materieel heeft met ERTMS goedkeuring, er op en rijden maarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die Eurlings hoort de klok weer eens luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Niets nieuws onder de zon dus
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als iemand zijn kolen over de HSL-zuid wil vervoeren, prima.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag voor de gevorderden.
Aanstaande zondag ga ik met mijn ouwe naar antwerpen , we maken kruidvatkaartjes op en kopen dus nog een kaartje bij
Moet dit
a) Vanaf Roosendaal station
b) Vanaf Roosendaal grens
soms zegt ie ook nog wel eens iets verstandigs:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die Eurlings hoort de klok weer eens luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Niets nieuws onder de zon dus
quote:DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings wil beginnende, vaak jonge automobilisten die zwaar in de fout gaan, harder aanpakken. Nu raken zij na drie ernstige overtredingen binnen vijf jaar hun rijbewijs kwijt.
Eurlings wil dat dit al na twee overtredingen mogelijk wordt.
Omdat de trein naar het museum niet rijdt doordeweeks omdat het spoor te vol is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:11 schreef Christiaan het volgende:
Waarom rijdt er een bus naar Maliebaan?
Er rijdt helemaal geen bus naar station Maliebaan. Je mag met de gewone stadsbus mee en vanaf de dichtstbijzijnde bushalte is 5 het nog minuten lopen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:11 schreef Christiaan het volgende:
Waarom rijdt er een bus naar Maliebaan?
Dat is geen kruidvatkaartjequote:Op woensdag 10 juni 2009 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanaf de grens, dat heb ik met mijn studenten-OV ook namelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |