Nee, maar hij herhaalt waarschijnlijk wat de conducteur zei: 'tot de grens'.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
dat zijn figuren die een grenspunt nog niet van een grensstation kunnen onderscheiden. En nog wel wat dommer zijn dan dat ook. Dus dat zegt niets
Anders had ik het niet gevraagd Heer Flesquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Begeleidende papiertjes al doorgenomen? Daar staat het vast wel in ergens
Nee, maar je kan - net als met een studenten-OV - onbeperkt reizen op NS-trajecten. Kortom, ook het stukje tussen Roosendaal en de grens (denk ik).quote:
There, ftfyquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer;
- Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtreinnichtenclub, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens.
- Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptreinmaatschappij, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal.
Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben?
THXquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer;
- Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtrein, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens.
- Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptrein, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal.
Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben?
Nou omdat we bij het Kempisch dok moeten zijn en anders dat takke-eind vanuit centraal moeten lopen.quote:
Maar zo'n Kruidvatkaartje is toch geldig voor het gehele NS-traject? En technisch gezien is het stukje tussen station Roosendaal en de grens nog steeds NS-traject. Als ik met mijn OV in die stoptrein ga betaal ik ook pas vanaf de grens.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nou omdat we bij het Kempisch dok moeten zijn en anders dat takke-eind vanuit centraal moeten lopen.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer;
- Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtrein, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens.
- Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptrein, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal.
Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer;
- Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtrein, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens.
- Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptrein, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal.
Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben?
En daarom is het de harde realiteit.quote:
Dat is het helaas dus niet. Het is alleen maar geldig in alle NS-treinen (en wat regionaal gedoe) binnen Nederland. Over trajecten wordt niks gezegd. Je mag er dus wel mee reizen tussen Roosendaal en de grens maar alleen in een NS-trein.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar zo'n Kruidvatkaartje is toch geldig voor het gehele NS-traject?
Als die op de brug waren gebotst zou het een grote puinhoop geweest zijn.quote:Venlo ontsnapt aan treinbotsing op brug
Een passagierstrein van Veolia is woensdagochtend in Venlo bijna frontaal in botsing gekomen met een goederentrein.
De Veolia-trein, vanuit Nijmegen onderweg naar Roermond, kwam omstreeks half negen tot stilstand op de brug over de Maas. De 1000 ton wegende goederentrein van DB Schenker, vanuit het Duitse Hagen onderweg naar rangeerterrein Kijfhoek nabij de Rotterdamse haven, stopte vlak voor de brug.
Beide treinen waren om nog onbekende reden op hetzelfde spoor terecht gekomen en kwamen op ongeveer 200 meter van elkaar tot stilstand. De vervoerders willen vooralsnog niets zeggen over de toedracht.
De ongeveer vijftig passagiers van de Veolia-trein moesten uitstappen op de brug en werden naar station Venlo geleid. De treindienst is inmiddels weer hervat. Het incident wordt onderzocht door de politie, spoorbeheerder ProRail en de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW).
Bron
Ik denk dat onverlaten de railsen verplaatst hebben...quote:Beide treinen waren om nog onbekende reden op hetzelfde spoor terecht gekomen
Daar noem je me een forum vol faalhazen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:11 schreef De_Hertog het volgende:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45724
Iemand die niet door had dat dat kaartje in België niet geldig was () maar die kreeg dus te horen dat hij vanaf de grens moest betalen..
Ik vraag me af hoe die seinwachters aan hun baan zijn gekomen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik denk dat onverlaten de railsen verplaatst hebben...
Ja, dat mannetje in het seinhuis die daar met zware handels de trekdraden in beweging brengt!! Klojo is het!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe die seinwachters aan hun baan zijn gekomen.
Het ging ook bijna fout in Wierden.
Volgens die formulering zou je dan ook door België mogen reizen, mits je in een NS trein zit... edit: o ik had over twee woorden heen gelezenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is het helaas dus niet. Het is alleen maar geldig in alle NS-treinen (en wat regionaal gedoe) binnen Nederland. Over trajecten wordt niks gezegd. Je mag er dus wel mee reizen tussen Roosendaal en de grens maar alleen in een NS-trein.
balenquote:
Ik begrijp dat echt niet he... Hier bij Arriva gaat alles wel gewoon goed qua STS'en (misschien eens in het half jaar een STS ofzo) en bij Veolia om de haverklap (volgens iemand op Somda was er vorige week ook al een STS bij Veolia).quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:44 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als die op de brug waren gebotst zou het een grote puinhoop geweest zijn.
Minder vaak hoor. Een STS is ernstig en ik heb het bij Arriva bijna niet gehoord de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik begrijp dat echt niet he... Hier bij Arriva gaat alles wel gewoon goed qua STS'en (misschien eens in het half jaar een STS ofzo)
Je vergeet xx op de kippenlijn. Die kunnen het nog veel beterquote:en bij Veolia om de haverklap (volgens iemand op Somda was er vorige week ook al een STS bij Veolia).
Veolia rijdt toch nu al zo'n 2/3 jaar rond op de Maaslijn? Dan weet je toch wel waar welk sein staat?
Precies. Moet een glaszuivere STS-passage geweest zijn van 1 van beide. Maar laten we het rapport maar weer afwachtenquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Duvel het volgende:
Wat denken jullie nou? Dat een treindienstleider twee seinen veilig kan zetten zodat twee treinen elkaar tegemoet kunnen rijden?
Daar gaan weken c.q. maanden overheen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Moet een glaszuivere STS-passage geweest zijn van 1 van beide. Maar laten we het rapport maar weer afwachten
quote:1.3 Doorlooptijd onderzoek
Doordat de uitvoering van een aantal andere ongevalonderzoeken voorrang heeft gekregen
boven dit onderzoek, heeft de afronding van deze rapportage later plaatsgevonden als
gebruikelijk.
Dat was echt de tekst? Wat een treurnis.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
al moet het natuurlijk "later DAN gebruikelijk" zijn
Maar...quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb het kruidvatkaartesgedoe net even gevraagd en wat meneer de balieman zei kwam op 't volgende neer;
- Reis je met NsHispeed, cq. de Beneluxtrein, dan betaal je een kaartje vanaf Roosendaal Grens.
- Reis je met de NMBS, cq. de pauperstoptrein, dan betaal je een kaartje vanaf Station Roosendaal.
Geen idee waar de logica zit, maar het zal wel iets met de verschillende vervoersmaatschappijen te maken hebben?
Cliquez-vous sur la linquequote:Op woensdag 10 juni 2009 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was echt de tekst? Wat een treurnis.
Nou nou, beide halfuursdiensten. Wat een verschrikkelijk drama weer zegquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:17 schreef Ireyon het volgende:
Nu was ik een rondje aan 't plannen voor morgen, laatste mogelijkheid ICL en dan meteen maar Protos meepakken.. maar wat zijn die aansluitingen in Amf en Ed ontiegelijk kut zeg
20 minuten wachten op Hoek van Holland Strand, dat is pas kut...quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:17 schreef Ireyon het volgende:
Nu was ik een rondje aan 't plannen voor morgen, laatste mogelijkheid ICL en dan meteen maar Protos meepakken.. maar wat zijn die aansluitingen in Amf en Ed ontiegelijk kut zeg
Het ligt er aan wat voor weer het is. Wachten op het strand bij 30 graden is niet echt vervelend te noemen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
20 minuten wachten op Hoek van Holland Strand, dat is pas kut...
Ook onzin. Het is net te kort om naar de friettent te rennen, een frietje te halen en de trein terug te nemen. En dat is WEL kutquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
20 minuten wachten op Hoek van Holland Strand, dat is pas kut...
28 Minuten wachten in Deventerquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
20 minuten wachten op Hoek van Holland Strand, dat is pas kut...
Inderdaad. En 't treintje naar 't strand kost een vermogenquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat station daar ligt een pokke eind van het strand weg
Dat ze het nog Hoek van Holland Strand noemen
Het is maar een paar honderd meters.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:58 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Inderdaad. En 't treintje naar 't strand kost een vermogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |