abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2009 @ 21:12:46 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69753393

Hier alweer deel 167 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:15:29 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69753488
Wie was hier ook alweer de Viaggiofapper? Was dat Ofyles2?

* James1988 loopt inmiddels ook helemaal warm voor Viaggio Comfort.
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 21:17:34 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_69753554


oh, en fles, m'n colaatje was lekker hoor, in de Bistro
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:18:49 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69753601
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer zeg
Behoorlijk ja
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:17 schreef Guppyfriend het volgende:


oh, en fles, m'n colaatje was lekker hoor, in de Bistro
Dan is het goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:19:54 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69753648
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:15 schreef James1988 het volgende:
Wie was hier ook alweer de Viaggiofapper? Was dat Ofyles2?

* James1988 loopt inmiddels ook helemaal warm voor Viaggio Comfort.
Ik was inderdaad de Viaggiofapper, vanwege de ÖBB Railjet.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:20:19 #6
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69753665
Vandaag gespot:

De 9594 te Hilversum (instructie).
pi_69753694
Kan het zijn dat NS ook met Syntus treinen gaat rijden? Zag er pas één staat op R'dam centraal. (of het was geen Syntus maar leek er verdomd veel op)
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:21:16 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69753701
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik was inderdaad de Viaggiofapper, vanwege de ÖBB Railjet.
Aangenaam!

Ame_thyst: Syntus is een dochterbedrijf van NS. Maar ik denk dat jij een Sprinter zag staan (SGMm denk ik niet, maar SLT):

  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:23:25 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69753790
wat een guppenkop ook eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:26:38 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69753884
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een guppenkop ook eigenlijk
En we hebben een nieuwe bijnaam!
pi_69753932
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aangenaam!

Ame_thyst: Syntus is een dochterbedrijf van NS. Maar ik denk dat jij een Sprinter zag staan (SGMm denk ik niet, maar SLT):

[ afbeelding ]
Dat is em ja, mooi ding wel.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:29:13 #12
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69753965
Inventarisatie:

Mat '64 - Apekop
Sprinter - Vlaflip
Koploper - ???
IRM - Banketstaaf, Bizon, Doedelzak
SLT - Guppenkop
V250 - Vogelbekdier

Wie biedt nog meer?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:31:12 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69754020
Sprinter is Vlaflip. V250 is Railhummer, IRM is ook wel doedelzak.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:33:53 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69754103
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Inventarisatie:
Mat '54 - Hondekop
Mat '64 - Apekop
Sprinter - Biggenkop
Koploper - Koppenkop
IRM - Bizonskop
SLT - Guppenkop
V250 - Dodokop
DM '90 - Rupsenkop
En zoek ook nog even op wat een muizenneus is. Muizenkop zeg ik je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:35:24 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69754153
Ik las ook ergens Spionkop als benaming voor een Koploper.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:43:34 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69754429
Oh ja: DD-AR: Doodloper
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69755318
teeveepee
  Redactie Sport vrijdag 5 juni 2009 @ 22:19:30 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69755641
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag gespot:

De 9594 te Hilversum (instructie).
Zullen we er een afleveringsproefrit van maken?
Vanmorgen om 10.50u in Amersfoort:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:34:41 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69756086
Doe eens normaal met die belachelijk grote foto van die belachelijk lelijke kuttrein zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69756108
"Hondekoppen en muizenneuzen"
pi_69756132
vind em juist mooi :S
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  Redactie Sport vrijdag 5 juni 2009 @ 22:43:05 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69756357
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe eens normaal met die belachelijk grote foto van die belachelijk lelijke kuttrein zeg
ff geen zin in resizen, komt nog wel ooit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:48:57 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69756545
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

ff geen zin in resizen, komt nog wel ooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:55:39 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69756736
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zullen we er een afleveringsproefrit van maken?
Vanmorgen om 10.50u in Amersfoort:
[ afbeelding ]
Is goed.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:59:48 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69756869
Morgenmisschien maar eens een ouderwets rondje "random treinen in en uit stappen" maken. Dat is ECHT lang geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69757315
Morgen mijn interrail ticket maar eens gaan aanschaffen . Valt onder nuttige kilometers
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:29:37 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69757704
Oh toch ook weer niet ZO random.

morgen 0800 wekker

0852 Utrecht Centraal V
0921 x 0936 Den Bosch
1100 x 1206 Antwerpen Centraal (tickets fixen)
1353 x 1410 Lille Flandres
1500 x 1650 Arras ( even een mondain bistrootje pakken in Noord-Frankrijk
1727 x 1809 Lille Flandres
1954 x 2000 Antwerpen Centraal
2127 x 2132 Den Bosch (de stoptrein krijg ik, doe normaal )
2217 Utrecht Centraal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:31:06 #28
136283 knars
Teethgrinder
pi_69757747
Random is goeoeoed!
pi_69761794
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:17 schreef Guppyfriend het volgende:


oh, en fles, m'n colaatje was lekker hoor, in de Bistro
Ik hoor bord bistro vandaag gisteren ook even gebruik van gemaakt zoals het hoort. Wel voor mijn eerste keer moet ik eerlijk toe geven. Maar toch even heerlijk kunnen trein reizen tussen Hengelo en Deventer. (op weg naar terras 9 van de in totaal 14 welke ik heb uitgeprobeerd in 1 middag/avond.. in 3 steden )

pi_69762626
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh toch ook weer niet ZO random.

morgen 0800 wekker

0852 Utrecht Centraal V
0921 x 0936 Den Bosch
1100 x 1206 Antwerpen Centraal (tickets fixen)
1353 x 1410 Lille Flandres
1500 x 1650 Arras ( even een mondain bistrootje pakken in Noord-Frankrijk
1727 x 1809 Lille Flandres
1954 x 2000 Antwerpen Centraal
2127 x 2132 Den Bosch (de stoptrein krijg ik, doe normaal )
2217 Utrecht Centraal
Geen rare dingen doen he, die moet ik ook hebben vanavond.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 09:31:59 #31
164283 Luco
Buongiorno!
pi_69763071
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Inventarisatie:

Mat '64 - Apekop
Sprinter - Vlaflip
Koploper - ??? ICM - Koploper
IRM - Banketstaaf, Bizon, Doedelzak
SLT - Guppenkop
V250 - Vogelbekdier

Wie biedt nog meer?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:18:28 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69763466
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 08:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Geen rare dingen doen he, die moet ik ook hebben vanavond.
Nou, misschien probeer ik het morgen nogeens Er moest vandaag even uitgeslapen worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:29:35 #33
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69763625
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, misschien probeer ik het morgen nogeens Er moest vandaag even uitgeslapen worden
pi_69766452
Wat zijn ze eigenlijk met de SLT's aan het doen en rijden zo nog tussen Den Haag en Utrecht? Want ik zie ze de laatste tijd heel vaak in Eindhoven staan. Allemaal testritten ofzo? Wat is er mis mee dan?
gr gr
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:21:02 #35
86072 thatsme
and That's you!
pi_69767294
Door software storingen rijden ze niet meer. De NS heeft zelfs de afname bij de fabrikant gestopt. Eerst moeten de problemen met de treinen opgelost worden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_69767712
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Inventarisatie:

Inventarisatie:
Mat '54 - Hondekop
Mat '64 - Apekop
Sprinter - Biggenkop
Koploper - Koppenkop
IRM - Bizonskop
SLT - Guppenkop
V250 - Dodokop
DM '90 - Rupsenkop

Wie biedt nog meer?
mat 46, muizenneus
DH1/2 wadkikkers
SM90 Schroothoppers
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:30:34 #37
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69769162
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

DH1/2 wadkikkers
Dit klopt niet, alleen de 3222 (de groene DH) was de wadkikker. De rest was gewoon Wadloper.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2009 @ 16:10:25 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69771490
Wadsloper dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:17:22 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69771650
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:44 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk met de SLT's aan het doen en rijden zo nog tussen Den Haag en Utrecht? Want ik zie ze de laatste tijd heel vaak in Eindhoven staan. Allemaal testritten ofzo? Wat is er mis mee dan?
Het zal toch niet zo wezen dat Mat'64 ineens de 60 jaar haalt ofzo?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:49:00 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69772399
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Het zal toch niet zo wezen dat Mat'64 ineens de 60 jaar haalt ofzo?
Het is minstens al de derde poging om Mat64 te vervangen, waarbij het vervangende mat inmiddels dood of stervende is, en mat64 weer rijdt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2009 @ 16:55:23 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69772538
Je hebt het SGMm ook nog, waarvan de oudste stellen al weer 34 jaar oud zijn en daarmee ouder zijn dan de nieuwste V'tjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:57:07 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69772575
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het SGMm ook nog, waarvan de oudste stellen al weer 34 jaar oud zijn en daarmee ouder zijn dan de nieuwste V'tjes
Hoe weet je dat ik daar niet op doelde?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:00:10 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69772656
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het SGMm ook nog, waarvan de oudste stellen al weer 34 jaar oud zijn en daarmee ouder zijn dan de nieuwste V'tjes
Maar waarom worden die dan gereviseerd terwijl ze bijna op zijn?
pi_69772768
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is minstens al de derde poging om Mat64 te vervangen, waarbij het vervangende mat inmiddels dood of stervende is, en mat64 weer rijdt.
ja het rijdt en is degelijk, maar wel poep om in te zitten met die herrie
gr gr
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:05:50 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69772795
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef Quyxz_ het volgende:
ja het rijdt en is degelijk,
Precies. En dat is wat je het hardste nodig hebt. Beter een oude die steigert, dan een nieuwe die weigert. Zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69773279
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is minstens al de derde poging om Mat64 te vervangen, waarbij het vervangende mat inmiddels dood of stervende is, en mat64 weer rijdt.
welke lifespan cycle hebben ze dan in gedachten voor de SLT?

* Ou-Tannu steekt een natte vinger omhoog.. 10~15 jaar?
pi_69774664
Softwareproblemen
Lightrailtreintjes

Mat ´64 > SLT
pi_69775704
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zullen we er een afleveringsproefrit van maken?
Vanmorgen om 10.50u in Amersfoort:
[ afbeelding ]
VIRM maar volgens mij gaat het om die BR189 in de achtergrond
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:57:12 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69775799
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:16 schreef Socios het volgende:
Softwareproblemen
Lightrailtreintjes

Mat ´64 > SLT
Zo begon het ook met de SM'90, daar zat meer elektronica in dan bij een TGV.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:03:01 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69775965
Mat '64 lijkt wel niet stuk te krijgen, prachtig. Net als die 1700/1800's, die blijven ook maar rondkarren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')