google is je vriendquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:46 schreef monsterd. het volgende:
Iemand een ideetje hoe ik het beste mijn birkenstocks kan schoonmaken?
Die vind ik superleuk!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:09 schreef Leinonlein het volgende:
Ja birkies! Niet mijn mooiste slippers maar ze zitten heerlijk en de modellen worden steeds leuker!
Gisteren deze erbij gekocht want ik vind het zo'n leuk model. Tot mijn verbazing zitten ze ook nog erg lekker, nog geen last van het lak tussen mijn teen. Ik hoop wel dat de dunne bandjes de zware zool aankunnen.
[ afbeelding ]
Dat kanquote:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:09 schreef Leinonlein het volgende:
Gisteren deze erbij gekocht want ik vind het zo'n leuk model. Tot mijn verbazing zitten ze ook nog erg lekker, nog geen last van het lak tussen mijn teen. Ik hoop wel dat de dunne bandjes de zware zool aankunnen.
[ afbeelding ]
t kan misschien wel, maar ik vind t niet veilig/gevaarlijkquote:Op maandag 22 juni 2009 17:50 schreef karoltje het volgende:
Met de teenslippervaraint (Gizeh?) kan ik rijden!
Ik heb aardig wat webshops afgestruind maar in de fysieke winkel zijn ze tot nu toe het goedkoopst. Mijn laatste paar bij de Frontrunner gehaaldquote:Op maandag 22 juni 2009 18:27 schreef het-is-mij het volgende:
Vanmiddag dezelfde als rena aangehad alleen in zwartlak en wil ze eigenlijk in gewoon leer.
Iemand nog een tip voor een goedekope webshop?
En dan heb ik ze vandaag gekocht voor 45 euroquote:Op maandag 22 juni 2009 23:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Woei vanaf morgen zijn die teenslippers in de aanbieding bij de trekpleister, 30 euro!!
En weer maar tot maat 40quote:Op maandag 22 juni 2009 23:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Woei vanaf morgen zijn die teenslippers in de aanbieding bij de trekpleister, 30 euro!!
Tijdje terug heb ik er ook de gewone slippers gehaald in brons voor 25 euro!Zitten ook lekker, maar helaas wel een beetje blaar gekregen na een dagje amersfoort.
http://www.trekpleister.n(...)gazine.aspx?token=-1
welk model heb je? De gizeh?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de mijne vandaag aangehad. Ik vind ze tot nu toe helemaal niet lekker lopen. Normaal hoef ik schoenen nooit in te lopen maar deze deden echt pijn.
aahwhquote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn Birkie's aan, alleen ik heb eczeem onder mijn voet en dan gaat het schuren omdat het helemaal naar je voet vormt.
Ja ik heb enkele weken geleden de Madrids daar in de aanbieding gekocht, maar alleen deze week hadden ze de Gizehsquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:05 schreef Enfermera het volgende:
Verkopen ze bij de trekpleister eigenlijk ook de Madrid goedkoper of is het alleen de Gizeh?
Ok thanks!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:40 schreef latexpiepbeestje het volgende:
[..]
Ja ik heb enkele weken geleden de Madrids daar in de aanbieding gekocht, maar alleen deze week hadden ze de Gizehs
WOW welk filliaal?? En je mag er eigenlijk 2 paar per klantquote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:34 schreef quirina het volgende:
Een vriendin van mij heeft 4 paar gescoord bij de trekpleister
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:29 schreef pumpkinsoup het volgende:
Wheh, ik zag vandaag een heel dik meisje, en die had ook birkenstocks aan, alleen de zijkant van haar voeten, die gingen helemaal over dat randje heen
Die zie ik overal zo lijkt het wel.. Of van die vreselijk onverzorgde voetenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:29 schreef pumpkinsoup het volgende:
Wheh, ik zag vandaag een heel dik meisje, en die had ook birkenstocks aan, alleen de zijkant van haar voeten, die gingen helemaal over dat randje heen
Breed is voor normale voeten ja. Smal voor erg smalle voeten. Dat is het enige wat ik weetquote:Op maandag 29 juni 2009 14:28 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Weet iemand of het verschil enorm is tussen breed en smal? En bedoelen ze met normaal de brede versie??
Deze (de lennox) heb ik sinds vorige week in 't zwart. Mijn 4e paar Birki's lweer!quote:
Breed is voor bredere voeten zoals de naam al zegt.. Ik heb maat small, maar heb echt geen 'erg smalle voeten'. Gewoon normale voetenquote:Op maandag 29 juni 2009 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Breed is voor normale voeten ja. Smal voor erg smalle voeten. Dat is het enige wat ik weet
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:29 schreef pumpkinsoup het volgende:
Nee lijkt me inderdaad ook niet echt lekker lopen... Nouja, weet niet, ze had sowieso al best wel brede voeten.. maarja. En ik zie ook heel vaak mensen lopen met te grote of te kleine birkenstocks, dat vind ik ook zo raar..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Die had zeker maat small aan.
Het valt mij ook steeds vaker op dat er mensen met de zijkant van hun voeten over dat randje hangen.
Het staat niet mooi en het loopt toch niet lekker?
Waar heb jij ze gehaald/besteld?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 04:46 schreef Day het volgende:
[..]
Deze (de lennox) heb ik sinds vorige week in 't zwart. Mijn 4e paar Birki's lweer!
Ik heb ze besteld bij hovo.nl (site voor bedrijfsschoenen e.d.), had ze binnen 1 week in huis. Maar ik heb ze ook gezien bij de birkenstock-store in Rotterdam (Nieuwe Binnenweg).quote:
Die zijn echt onwijs leuk! Waar heb je die besteld?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 08:02 schreef Marjolijntje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze besteldEn heb een paar zwarte gizeh's
Bij www.footshopping.com kun je ze bestellen!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Die zijn echt onwijs leuk! Waar heb je die besteld?
Ik heb ze via http://www.tobiasmayer.com/ besteld! Model Lennox van Birkiesquote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Die zijn echt onwijs leuk! Waar heb je die besteld?
Ik had al neppe gezien, en bedacht me al dat birkies met luipaard print wel erg vet zouden zijnquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:48 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Jeeej ik heb vandaag mijn panter papillo's gekocht!!
[ afbeelding ]
Ja dit zijn de echte, heb ze gekocht bij de Birkenstock winkel in Amsterdam en ze zitten lekker!quote:Op zondag 5 juli 2009 16:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik had al neppe gezien, en bedacht me al dat birkies met luipaard print wel erg vet zouden zijn!
Ja, dan wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:58 schreef aapie007 het volgende:
[..]
aahwhLijkt me irritant, kan je ze ook niet aan als je maar weinig hoeft te lopen?
volgens mij niet. Je zou nog wel even kunnen googlen naar de birkenstock catalogus, maar ik heb ze daar volgens mij ook niet in gezien.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:43 schreef Sommar het volgende:
Weet iemand van jullie of de slippers ook in grijs-lak verkrijgbaar zijn? Ik heb al gegoogled, maar niks gevonden helaas.
Dan maar waarschijnlijk voor een zilver paartje.
Dankje, heb de catalogus bekeken!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
volgens mij niet. Je zou nog wel even kunnen googlen naar de birkenstock catalogus, maar ik heb ze daar volgens mij ook niet in gezien.
www.footshopping.comquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:17 schreef Sommar het volgende:
[..]
Dankje, heb de catalogus bekeken!
Ik wil graag het model Lennox (of Mayari) in 't zilver, maar heb nog geen 1 webshop kunnen vinden waar ik ze kan verkrijgen in die kleur. Gisteren in de winkel greep ik erg namelijk langs en ik wil ze zo graag.
Die heeft ze (momenteel?) niet in zilver. In de catalogus staan ze ook niet in 't zilver. Maar ze zijn zo wel verkrijgbaar in de winkelquote:
Oh, oke.. Dan weet ik het ook niet, ik bestel mijn birks altijd daar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:44 schreef Sommar het volgende:
[..]
Die heeft ze (momenteel?) niet in zilver. In de catalogus staan ze ook niet in 't zilver. Maar ze zijn zo wel verkrijgbaar in de winkel.
De Lennox is er ook niet in het zilver. Die is er in het wit, brons, zwart, een onbestemde roze/terra/glim kleur, lichtblauw glimmend en zwart en wit met bloemetjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:44 schreef Sommar het volgende:
[..]
Die heeft ze (momenteel?) niet in zilver. In de catalogus staan ze ook niet in 't zilver. Maar ze zijn zo wel verkrijgbaar in de winkel.
http://www.tobiasmayer.com/birk_single_sales.php?I_ID=9339&IC=quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:17 schreef Sommar het volgende:
[..]
Dankje, heb de catalogus bekeken!
Ik wil graag het model Lennox (of Mayari) in 't zilver, maar heb nog geen 1 webshop kunnen vinden waar ik ze kan verkrijgen in die kleur. Gisteren in de winkel greep ik erg namelijk langs en ik wil ze zo graag.
Ik heb ze altijd binnen een week in huis, meestal tussen de 2 en uiterlijk 5 dagen. Gemiddeld zo'n 3 dagen zeg maar.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:58 schreef MaLo het volgende:
Als ik bij footshopping.com bestel, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ik de schoenen in huis heb, weet iemand dat toevallig?
Ik wil deze
[ afbeelding ]
Okee, dat is dan mooi, ik ben over 2 weken jarig en ik wil mijnzelf een paar kopen voor mijn verjaardagquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:27 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb ze altijd binnen een week in huis, meestal tussen de 2 en uiterlijk 5 dagen. Gemiddeld zo'n 3 dagen zeg maar.
Heb al even niet meer besteld maar uit mijn hoofd gezegd 5 euro, als ik het me goed herinner. Bestel je echter voor 100 euro of meer dan vervallen de verzendkostenquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:50 schreef Liejannuh het volgende:
Hoeveel zijn de verzendkosten bij Footshopping?
Tnx! Ik had ook al een shop op Ebay gevonden waar je 8 euro betaald aan verzendkosten voor de eerste 4 paar. Maar daar zijn de Lennox 35 euro en geen 43,90.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:56 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Heb al even niet meer besteld maar uit mijn hoofd gezegd 5 euro, als ik het me goed herinner. Bestel je echter voor 100 euro of meer dan vervallen de verzendkostenDus met vriendinnen/familie bestellen is echt voordeliger, want ze zijn al goedkoper op die site dan in de winkel, en zonder verzendkosten helemaal!
![]()
Die wilde ik dus! Alleen heeft dat model verschillende namen, dit is toch lennox/mayari? Ze hadden ze niet in mijn maat in de winkel. Ze zijn dus wel degelijk in 't zilver verkrijgbaarquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:44 schreef MaLo het volgende:
Het zijn andere geworden, was vanmorgen in de schoenenwinkel en was meteen verliefd op deze
[ afbeelding ] in het zilver!
Als je met je tenen niet over het randje komt, zou ik gewoon voor maat 39 gaan. Kom je wel over het randje, ga dan voor maat 40, anders ga je je echt irriteren en zitten de slippers niet zo fijn als ze kunnen zittenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:22 schreef Tijgertje. het volgende:
Ga ze volgende week ook maar eens kopen.
Nu weet ik dat maat 39 precies past.
Maar, is het verstandig om een maatje groter te kopen of loop je ze nog uit?
De brede 39 valt enigszins ruimers. die zou je ook nog kunnen proberenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:22 schreef Tijgertje. het volgende:
Ga ze volgende week ook maar eens kopen.
Nu weet ik dat maat 39 precies past.
Maar, is het verstandig om een maatje groter te kopen of loop je ze nog uit?
Hmm. Heb toch de 39 gekocht. Zaten wel goed.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
De brede 39 valt enigszins ruimers. die zou je ook nog kunnen proberen
quote:Op zondag 12 juli 2009 13:42 schreef Natalie het volgende:
Vreselijk... zie iedere dag mensen op 't station lopen met sokken in die dingen.
Dear God...
De Mayari inderdaad, en hij was er echt in het zilver! De Lennox is iets anders van model.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:14 schreef Sommar het volgende:
[..]
Die wilde ik dus! Alleen heeft dat model verschillende namen, dit is toch lennox/mayari? Ze hadden ze niet in mijn maat in de winkel. Ze zijn dus wel degelijk in 't zilver verkrijgbaar.
Binnenkort weer even in de winkel kijken. Het wordt of dit model, of weer gizeh.
Het ligt behalve aan voetverzorging ook wel aan het model vind ik. Birckenstock heeft ook vreselijk oubollige modellen in de meest suffe kleurenquote:Op zondag 12 juli 2009 15:21 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik wil ze al weken kopen.. Maar dan zie ik van die moeders en oma's bij de school van mijn zoon staan, met van die dikke varkenspootjes die onder de eelt zitten en afgebladderde zwarte nagellaktenen in birkenstocks gepropt en dan denk ik 'laat maar'
Ik verzorg mijn voeten met veel liefde en ik heb geen varkenspoten, maar ik knap er dan wel op af..
Misschien moet ik het maar gewoon bij Ipanema houden
quote:Op zondag 12 juli 2009 15:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
De Mayari inderdaad, en hij was er echt in het zilver! De Lennox is iets anders van model.
Vond het wel jammer dat ze die zilveren niet meer in maat 39 hadden, maar zwart lak is ook wel erg mooi.
Alleen jammer dat het nu al 3 dagen regent en ik ze nog steeds niet aankan buitenshuis.
Bij "mijn" schoenenwinkel waren alle Birckenstocks zo'n beetje op, de zwart lak die ik nu heb, was het laatste paar in maat 39 en het een na laatste paar Mayari (het laatste paar was dus de zilveren in maat 38 die ik terugbracht)
Van de gizeh hadden ze ook niet veel meer. Ja, knalroze in maat 43, dat nog wel.
Ja dat idee had ik eerst ook wel, maar als je ze in een unieke print koopt dan is het wel hip hoor! Ik hoor ook mensen echt zeggen over mijn panterprintjes ' heey die heb ik nog nooit gezien.'quote:Op zondag 12 juli 2009 15:21 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik wil ze al weken kopen.. Maar dan zie ik van die moeders en oma's bij de school van mijn zoon staan, met van die dikke varkenspootjes die onder de eelt zitten en afgebladderde zwarte nagellaktenen in birkenstocks gepropt en dan denk ik 'laat maar'
Ik verzorg mijn voeten met veel liefde en ik heb geen varkenspoten, maar ik knap er dan wel op af..
Misschien moet ik het maar gewoon bij Ipanema houden
Ohhh. Die met dat ding om je teen zitten echt lekker.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef Liejannuh het volgende:
Eindelijk Birkenstocks besteld!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Op Ebay! Scheelt 10 tot 15 euro per paar.
Oeh, die zijn ook leuk!!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
En ik heb net ook nog even de Saria's besteld. Geen zin om me in de hel van de Birkenstock winkel te begeven en voor dezelfde prijs worden ze thuis afgeleverd uit Duitsland.
[ afbeelding ]
En ze zitten zo lekker!!!!quote:
Ohhh die is gaaaffffquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
En ik heb net ook nog even de Saria's besteld. Geen zin om me in de hel van de Birkenstock winkel te begeven en voor dezelfde prijs worden ze thuis afgeleverd uit Duitsland.
[ afbeelding ]
Nee, ik ook niet inderdaad. Heb wel op de site van de store in Amsterdam gekeken, maar daar kon ik ze ook niet online vinden?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:26 schreef Liejannuh het volgende:
Op Ebay heb ik ze niet kunnen vinden.
Op alle Duitse sites die ik hier voorbij heb zien komen, heb ik ze ook niet gevonden.
Ik heb ze alleen gezien bij de Birkenstock store in Amsterdam. En op www.amazon.de
Geweldig!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:53 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, de 5 minuten dat ik ze aanhad in de winkel en er heel enthousiast op stond te springen, zaten ze geweldig!
Okeee.. Dus jij hebt ze gewoon zo besteld, op de gok?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:33 schreef Liejannuh het volgende:
Ik krijg daar van die schoenen ook geen plaatjes te zien, dus dat ligt niet aan jou!
dan moet je een sachter steunzolen aanquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:30 schreef aapie007 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang de zwarte zool meegaat. Ik krijg het bij al mijn schoenen namelijk voor elkaar ze aan de buitenkant schuin af te lopen
Er staat een voetje in je schoen, in het voetbed. Is het een voetje wat helemaal geel is (ingekleurd dus), dan heb je de smalle versie. Als je alleen de omlijning hebt, dan heb je de brede versiequote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:46 schreef kwakveense het volgende:
ik vind ze behalve de gizeh echt bijna allemaal lelijk
heb zlf gewoon suffe zwarte gizeh's (mat) maatje 36 (ik kon net 35 hebben maar de 36 zat lekkerder). ik vind ze alleen leuk onder een broek, ik draag ze niet onder een rokje want dan benadrukken ze mn dikke pootjes teveel (daar heb ik sierlijker slippertjes voor)
hoe zie je of je de brede of normale of smalle breedtemaat hebt? (misshcien wil ik nog wel een andere kleur ergens bestellen)
Ik vind juist de Gizeh heel erg lelijk. Het model valt zo stom over je voet heen. En die flap bij je tenen komt tot bijna over je teennagels.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:46 schreef kwakveense het volgende:
ik vind ze behalve de gizeh echt bijna allemaal lelijk
OMG ik ben verliefdquote:Op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
Alles gecanceld?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ik krijg net een mailtje van Amazon.Ze hebben mn bestelling gecancelled.
Want die schoenen waren toch niet meer leverbaar.
Nu moet ik alsnog langs een Birkenstockwinkel.
Want nu moet ik ze hebben!
Alleen die hele toffe met een hakje.quote:
Ah balen voor je!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:26 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Alleen die hele toffe met een hakje.
De rest heb ik op Ebay besteld, dus dat gaat vast wel goed.
Ooo dat scheelt, ik had niet goed gelezen. Maar wel zondequote:Op woensdag 15 juli 2009 15:26 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Alleen die hele toffe met een hakje.
De rest heb ik op Ebay besteld, dus dat gaat vast wel goed.
waar zie je aan dat ze niet echt zijn dan?quote:Op zondag 26 juli 2009 20:48 schreef aapie007 het volgende:
Hoorde dat er zoveel nepperds zijn, ging ff kijken en kwam dit tegen op MP: http://kleding-schoenen-dames.marktplaats.nl/merkkleding-overige/267223474-birkenstock-slippers-zwart-mt-40-46-019-nie.html?return=eJw1jFEKwjAQRO9SaD7ThopgSpD2JrGNNCRNluwGRfHurqhf82b2sVYr%2FfS6H1Gr40k36GxZtnEjAt11IYNLcrclEERrCWWK3VeRsMH5Ho0SKxrK7TCpdpihMvQMq2fgjMT58MCI1xX%2FGv20nQ9TqrsrfuEablwvvgSXkPISeMrw%2BaQEQDW9AHMQWMhAbcbXGz66O6I%3D&df=1&fta=eNot0E2SgyAQBeC7sHANAkGa8gpzhRS%2FGSsmUqKJNancfRp19Ulj2c9nQcGnQAdkncfry46FGDxqINvYsyaUfpmAmbwCNWEAMy7wN2RTUih1vOD4keG5PuI8eHN%2Fgxvme3yWZfJ3M%2BUBWJPz2tMm96Ip89LntS4QQLK9RWIGEHjkQIawb245rk5RJy3EtqvdYYq7VtJDV%2BehY6499YdeolE4qg8v8TDaXa%2FYblDdYRS7%2BEY1cY73iTpJxalCudVKnoYttVJ0CXMIzVTLt6RdZz3mwHD0gvdeS%2BbwOz4oVfMEFi8R58G13NVcLZV7Xu6lDPW%2FGVawTNmGch3j87b81mooXmAdD7tda1tYUICW1ZaA2DcxP%2BfjixgLFD7f7z%2B8h5Yq&fta_ind=6&fs=1
Zouden daar nou mensen intrappen? Ik moest zelf ook wel ff kijken, al zag ik wel gelijk dat er iets niet klopte ofzo... Mag verwijderd worden als dit niet in topic thuis hoort.
Oh zelf heb ik wel echteen zou ook niet via Marktplaats kopen. Hoe durven ze die, weliswaar echte, met die zwarte voetzolen erin nog aan te bieden.
De letters in mijn echte Birkenstocks zijn geel, deze zijn zwart. Dat valt mij in ieder geval meteen op.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
waar zie je aan dat ze niet echt zijn dan?
Die heb ik ook, ze zijn tof, en de kleur is altijd handig.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:33 schreef Enfermera het volgende:
Deze recent gekocht:
[ afbeelding ]
Kan ze morgen ophalen bij het postkantoor![]()
![]()
Preciesquote:Op zondag 26 juli 2009 21:54 schreef rena het volgende:
[..]
Die heb ik ook, ze zijn tof, en de kleur is altijd handig.
Bij mij zijn ze ook zwart.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
De letters in mijn echte Birkenstocks zijn geel, deze zijn zwart. Dat valt mij in ieder geval meteen op.
die zijn idd heel tof, als ik ze had gepast, had ik er al maanden op gelopenquote:Op zondag 26 juli 2009 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind die hippie-achtige die ik heb nog steeds het allerleukst als ik ze vergelijk met anderen
[ afbeelding ]
Die zijn zeker leuk!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind die hippie-achtige die ik heb nog steeds het allerleukst als ik ze vergelijk met anderen
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:39 schreef Mirjam het volgende:
'birckenstocks zijn lelijk' reacties verwijderd.
daar zijn zat andere topics voor, laat mensen die ze mooi vinden ze hier lekker mooi vinden.
Die zijn leuk zeg!quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:55 schreef octopussy het volgende:
Gisteren deze besteld bij footshopping
[ afbeelding ]
They have my name on it
Dat zijn als het goed is Betula's, type Linda. Staan ook op mijn verlangljistje, maar ik mag nu echt geen Birky's meer kopenquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:10 schreef Leinonlein het volgende:
Een paar nieuwe madrids. Bij de footlocker zijn ze niet duur, 30 euro! Voor die prijs maar als een festivalpaar aangeschaft.
[ afbeelding ]
Oeh die hierboven zijn leuk! Hoe heet dat model? (kan ze niet vinden)
Oh ja die zijn leukquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:04 schreef Day het volgende:
[..]
Dat zijn als het goed is Betula's, type Linda. Staan ook op mijn verlangljistje, maar ik mag nu echt geen Birky's meer kopen.
T zijn net sloffen. Heerlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Heb ze vandaag gepast en nu wil ik ze hebbenmaar even nog niet
![]()
Ze zitten wel erg lekker
dit zijn de eerste Birkenstock achtige schoene die ik wel leuk vind.!quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:55 schreef octopussy het volgende:
Gisteren deze besteld bij footshopping
[ afbeelding ]
They have my name on it
Vond ik ookquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
dit zijn de eerste Birkenstock achtige schoene die ik wel leuk vind.!
Heb je al eerder via deze website besteld? Ze zeggen zo nadrukkelijk dat je een aflever-adres moet opgeven waar overdag iemand thuis is, komen ze die dingen zelf met de fiets langsbrengen of zo?
jap zijn echt veel neppers in omloop, inderdaad de zwarte tekst, voetje in het voetenbed ziet er anders uit en bij de neppers staat Birkenstock vaak aan de buitenkant ipv aan de binnenkant.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
waar zie je aan dat ze niet echt zijn dan?
haha. ik bedoelde eigenlijk aan de buitenkant van je voet zegmaar. maar het staat wel aan de binnenkant van je voet toch? en dan aan de buitenkant van het bandje :pquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb mijn Birckenstoks in een goede schoenwinkel gekocht maar de naam staat er ook aan de buitenkant op
Gelukkig had ik het verkeer gezien![]()
wat ook nog wel een goede tip is die ik ergens las: bij de gizeh bijvoorbeeld moet het dingetje wat tussen je tenen zit, starten OP dat opstaande randje onder je tenen. bij veel neppers zit dit dingetje dus VOOR dit opstaande randje, en niet er op/in.quote:
In Bangkok waren ze ¤ 4quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:48 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
jap zijn echt veel neppers in omloop, inderdaad de zwarte tekst, voetje in het voetenbed ziet er anders uit en bij de neppers staat Birkenstock vaak aan de buitenkant ipv aan de binnenkant.
heb zelf ook via marktplaats een paar zilveren madrids gekocht maar deze zijn wel echt, meisje paste ze gewoon niet. heb uiteraard de foto´s goed bekeken voor ik ze aanschafte.
soms moet je dingen gewoon niet goedkoper willen kopen.. grote kans dat je neppers koopt.
Coolquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:56 schreef octopussy het volgende:
Mijn Betula Linda Rich Toffee zitten als gegotenIk heb vrij smalle voeten en de normale breedte van Birkenstock is te breed voor mij.
En ze zien er erg tof uit
Nee, maar wel met UPSquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Cool![]()
Ik heb tamelijk brede voeten, dus kan ze beter ergens proberen te passen voordat ik ze bestel. Kwamen ze met UPC?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:52 schreef lookinforyou het volgende:
Ik was op vakantie. Pfff denk dat 60% van alle Nederlanders die dingen aanhad. Ook mannen. Wat lelijk zijn ze
quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:39 schreef Mirjam het volgende:
'birckenstocks zijn lelijk' reacties verwijderd.
daar zijn zat andere topics voor, laat mensen die ze mooi vinden ze hier lekker mooi vinden.
Dat zette ik ook in de post die jij verwijderd hebt.quote:
die heb ik ook!quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:30 schreef Nallie het volgende:
Ik heb deze [ afbeelding ]
En ze zitten zoooo lekker dat ik eigenlijk nog wel een paar wil..namelijk dezelfde in de zand of brons kleur.
Maar ik twijfel zo erg!! Ik ga namelijk ook over 2 weken naar New York, dat wordt shoppen dus! Dus misschien moet ik die 40 euri's maar uitsparen dan.. of zouden ze in NY goedkoper zijn
ik denk dat er wel iets van garantie opzit, er zit toch ook zo'n boekje bij waarin staat dat ze de zolen voor weinig kunnen vervangen..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:35 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb mijn gehele vakantie in polen mijn birkies aangehad. Nu merk ik echter dat er een scheurtje in het kurk zit aan de zijkant, wat best wel ver doorscheurt..![]()
Heb je eigenlijk iets van een garantie bij birkenstock of kraam ik nu onzin uit? (in verhouding zijn het namelijk vrij dure slippers, dan verwacht ik er ook van dat deze lang meegaan)
Naja ik heb de doos etc wel weggegooid maar dat zal wel niet uitmaken. Als het goed is ligt de bon hier nog ergensquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
ik denk dat er wel iets van garantie opzit, er zit toch ook zo'n boekje bij waarin staat dat ze de zolen voor weinig kunnen vervangen..
ga er eens mee naar een birkenstock dealer, of misschien wel liever een birkenstock store, want die winkels waar je die dingen tegenwoordig kunt kopen hebben er ook de ballen verstand van, smeren je ook de verkeerde maat aan dus dan zullen ze ook wel niks weten van garantie. of stuur gewoon een mail naar birkenstock zelf :p
Ook Duitsers lopen en masse op Birkenstocks hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
HerkenbaarZoonlief riep telkens 'argh Nederlander!' wanneer hij iemand met birkenstocks of crocs zag lopen
Alhoewel ik wel getwijfeld heb een paar te kopen (sommige modellen zijn best leuk) koop ik ze om die reden niet. Ik word niet graag voor 'Nederlander' uitgemaakt
of info@birkenstock.de, kan denk ik ook in het engels want je kan op die site ook english aanklikken.quote:
Goede timing zo met dat vreselijk warme weer buiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:39 schreef het-is-mij het volgende:
De slippers zijn nu bij de makro in de aanbieding!
Wat kosten ze nu dan incl. btw?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:39 schreef het-is-mij het volgende:
De slippers zijn nu bij de makro in de aanbieding!
Niet spectaculair goedkoper dus.. Ten tweede zijn het allemaal de modellen van vorig jaar.. Er komen dit jaar vast wel nieuwe. Ten derde heb ik al2 paarquote:
Hier staat wel iets:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:33 schreef Lief-visje het volgende:
Ik vroeg me af hoe het met de breedte zit van die dingen, want je hebt smalle en brede voeten maar er staan nergens op de site wat het verschil is in centimeters.
de lente staat er wel maar de breedte maat staat er niet. Ik wil dus weten wat het verschil in cm´s bij small, medium en breed.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:45 schreef Enfermera het volgende:
Damn, ik heb op mijn vaste site (http://www.footshopping.com/) zitten kijken, en de Madrid is gewoon fucking 8 (!!) euro duurder dan vorig jaar!![]()
Normaal kostten ze daar, vorig jaar, weet ik zeker, zo'n 35 euro, nu zijn ze gewoon 43 euro!!!
Nou, dat vind ik wat teveel van het goede. Als ze ook zoveel zijn in de winkels koop ik ze dit jaar gewoon ff niet.. Heb er toch nog genoeg
![]()
[..]
Hier staat wel iets:
http://www.footshopping.com/maattabel/mid_37232.html
Oke.. Maar dan nog, als je ze past dan weet je het nog beter. Als je in het voorjaar/zomer even langs een winkel gaat met birkenstocks kan je ze passen en weet je het ook toch?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
de lente staat er wel maar de breedte maat staat er niet. Ik wil dus weten wat het verschil in cm´s bij small, medium en breed.
Heb je de slippers dan niet te klein gekocht? aangezien je met je voet eroverheen schuit?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef Mula het volgende:
Ik heb Madrids gekocht, maar ik ben tot nu toe helemaal niet tevreden.![]()
Als ik het bandje zo doe dat het prettig zit, zit de slipper te los en loop ik met mijn tenen over de voorkant van de slipper heen. Doe ik ze een gaatje verder, dan zitten ze niet te strak, maar wel stevig. Rechts loopt dan aardig, maar de linkerslipper verdraait helemaal als ik loop. Als in; zogauw ik mijn hak neerzet, sta ik buiten de slipper.
Ik heb ze weer ingelopen voor dit jaar, ik ben opnieuw verliefdquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:11 schreef MaLo het volgende:
Ik heb mijn Birkenstocks weer uit de kast geplukt om in huis op te lopen, maar wat is dat weer wennen zeg. Vorige zomer liep ik er kilometers op en nu vinden mijn voetjes ze helemaal niet zo fijn zitten
Mss moet ik dat ook weer even doen, ik draag alleen maar laarzen in de winter, en sokken in huis.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:11 schreef MaLo het volgende:
Ik heb mijn Birkenstocks weer uit de kast geplukt om in huis op te lopen, maar wat is dat weer wennen zeg. Vorige zomer liep ik er kilometers op en nu vinden mijn voetjes ze helemaal niet zo fijn zitten
Je hebt ook specifieke heren en dames uitvoeringen van bijv. de birkenstock madrid. Voor de heren is het riempje bij de teen etc. wat breder en mannelijkerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:34 schreef ahbonuskaart het volgende:
Hallo
Hier zitten volgens mij mensen die verstand hebben van Birkenstock sandalen.
Ik ben dus op zoek op Birkenstock sandelen voor vakantie naar het zonnige zuiden (Frankrijk, Italië, Spanje enz).
Nou vond ik deze bandsandaal (bijna vergelijkbaar met een Adidas badslipper) bij een webwinkel genaamd Footshopping.
[ afbeelding ]
Ik heb wel eens vrouwen gezien die met deze sandalen rondliepen.
Dus ik vroeg mij dus af. Zijn deze sandalen ook (geschikt) voor mannen? Dus unixsex, zoals je b.v. bij Havaianas of bij Crocs ziet.
Want.....deze goedkope zwarte bandsandaal (Birko-Flor whatever dat mag zijn) is verkrijgbaar tot en met maat 46(!). Volgens mij zijn er niet erg veel vrouwen met deze maat? Als ik nou een andere kleur bekijk. Voor het gemak typische vrouwenkleuren zoals amethyst of kers, dan zijn deze tot en met 43. Maar de duurdere aviator zwart natuurleer is deze wel weer tot/met maat 46 verkrijgbaar.
Daarbij liet een vriendin van me folders van Scapino en Bristol zien. Dezelfde sandaal in diverse kleuren was ook te koop bij deze schoenzaken, maar ze waren tot maat 41.
Ik snap het niet meer.
Aha. Bedankt voor je antwoord. Dus als ik goed begrijp. Deze is voor vrouwen, want dat zijn dunne bandjesquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hebt ook specifieke heren en dames uitvoeringen van bijv. de birkenstock madrid. Voor de heren is het riempje bij de teen etc. wat breder en mannelijker
UPDATE!quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef Mula het volgende:
Ik heb Madrids gekocht, maar ik ben tot nu toe helemaal niet tevreden.![]()
Als ik het bandje zo doe dat het prettig zit, zit de slipper te los en loop ik met mijn tenen over de voorkant van de slipper heen. Doe ik ze een gaatje verder, dan zitten ze niet te strak, maar wel stevig. Rechts loopt dan aardig, maar de linkerslipper verdraait helemaal als ik loop. Als in; zogauw ik mijn hak neerzet, sta ik buiten de slipper.
top!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:12 schreef Mula het volgende:
[..]
UPDATE!
Ik heb doorgezet met mijn Birkenstocks en inmiddels lopen ze heerlijk! Het bandje is een stuk soepeler geworden, waardoor de slipper niet meer verdraaid. Ik ga binnenkort nog een paar kopen. Ik ben fan!
Die leveren alleen binnen Duitsland. Ze hebben ook www.baumhouse.com / www.footshopping.com voor levering naar NL en daar betaal je verzendkosten bij een bestelling onder de ¤90quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:46 schreef Trusten het volgende:
Bestelt hier iemand wel eens bij Natuerlich? Leuk geprijsd en geen verzendkosten...of zijn er addertjes ofzo?
http://www.natuerlich.de/
Idd, ik bestel altijd bij Footshoppingquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die leveren alleen binnen Duitsland. Ze hebben ook www.baumhouse.com / www.footshopping.com voor levering naar NL en daar betaal je verzendkosten bij een bestelling onder de ¤90
Die laatste versie is nu in de aanbieding bij Bristol.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:05 schreef ahbonuskaart het volgende:
[..]
Aha. Bedankt voor je antwoord. Dus als ik goed begrijp. Deze is voor vrouwen, want dat zijn dunne bandjes
[ afbeelding ]
en deze is de mannelijke versie, want deze heeft een brede band.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip, hoewel ik er zelf niet veel aan heb natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:31 schreef Cyan het volgende:
[..]
Die laatste versie is nu in de aanbieding bij Bristol.
Edit: Maar wel in vrouwenkleurtjes (zilver, lak zwart en wit) en tot maat 41
Spijkerbroek of korte broek.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:33 schreef Internetheld het volgende:
onder wat voor kleren dragen jullie ze meestal?
Domme vraag misschien. Met neppe bedoel je dus geen Birkenstock. Mag dat wel verkocht worden dan? Bedoel elk merk heeft zijn eigen patenten niet waar.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
top!
Ik moet toegeven dat ik onlangs neppe heb gekocht. Ze hadden de echte toen niet, en ik wilde ze opzich wel dus toch maar gehaald: het zijn die met het dunne kruisende bandje. Maarja toch merk ik dat ik liever op echte loop. Zool is toch iets anders. Dit is het model; alleen dan in het lichtblauw en nepmerk![]()
[ afbeelding ]
Niet de officiele birkenstocks, dus gewoon een ander merk met een vergelijkbaar voetbedquote:Op maandag 14 juni 2010 19:58 schreef ahbonuskaart het volgende:
[..]
Domme vraag misschien. Met neppe bedoel je dus geen Birkenstock. Mag dat wel verkocht worden dan? Bedoel elk merk heeft zijn eigen patenten niet waar.
Ik draag ze ook onder mijn jeans maar ik sla wel mijn broekspijpen 1 keer om omdat ze anders te lang zijn met mijn Birkenstocks eronderquote:Op maandag 14 juni 2010 21:35 schreef francis998 het volgende:
ik heb pas mijn eerste birkenstocks gehaald, in de aanbieding, voor over 2 weekjes op vakantie.
Heb de zwarte variant van de gizeh gekocht...en moet zeggen ik hou nooit van sandalen en slippers maar deze lopen heerlijk..
Trouwens wat vinden jullie van birkenstocks onder jeans?
Ik vindt ze zelf niet zo slecht staan, hoewel onder een linnen broek vindt ik het wat meer zomers, dat wel.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:42 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik draag ze ook onder mijn jeans maar ik sla wel mijn broekspijpen 1 keer om omdat ze anders te lang zijn met mijn Birkenstocks eronder
Linnen broeken!quote:Op maandag 14 juni 2010 21:46 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik vindt ze zelf niet zo slecht staan, hoewel onder een linnen broek vindt ik het wat meer zomers, dat wel.
Maar zelf ga ik ze waarschijnlijk niet al te veel onder jeans dragen, maar onder shorts. Aangezien ik nogal snel koude voeten heb.
Maar draag ze nu 2 dagen in huis om te wennen...in het begin deed de grote teen wat zeer, maar nu ..wil ik ze niet meer uitdoen
die kleur wilde ik eerst, maar hadden ze niet meer, dus maar voor de zwarte gegaan...wel raar om mijn witte voeten te zienquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:34 schreef _Joy_ het volgende:
Birkenstock-fan meldt![]()
Vorig jaar nepperds gekocht en heel de zomer op gelopen. Dit jaar echte gekocht bij het Kruitvat. Ik ging voor zwarte maar heb mocca genomen.
[ afbeelding ]
Haha, nouja dan heb ik mijn kans gemist.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:14 schreef _Joy_ het volgende:
Ja, ze hadden zwart mat. Maar vond het contrast tussen mijn witte voeten en zwart wel héél groot, deze mocca oogde rustiger.
Ben gelijk dinsdag gegaan toen de aanbieding inging, keus zat! Moest wel heel erg aan de echte wennen, de nepperds wegen minder zwaar.
Bandje over je wreef iets strakker doen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:34 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb Gizehs gekocht, maar vooralsnog heb ik erg veel last van dat ding tussen mijn tenen
Hmm mijn eerste reactie was om die juist losser te doen, maar ik zal het eens uitproberenquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Bandje over je wreef iets strakker doen?
hm, als je het over dat ding tussen je grote teen en de andere teen bedoeld daar bestaan een soort pleisters voor...heb ik ooit bij de kruidvat gezien, maar weet alleen niet meer hoe ze hetenquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:34 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb Gizehs gekocht, maar vooralsnog heb ik erg veel last van dat ding tussen mijn tenen
Nope, strakker.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:46 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Hmm mijn eerste reactie was om die juist losser te doen, maar ik zal het eens uitproberen
Wat Enferma zegt, zo straks mogelijk dan kun je niet schuiven. Ik heb de eerste keer 2 blaren ter grootte van een 2 euro stuk gelopen tussen m'n tenen, na genezing die bandjes keistrak, nooit meer ergens last van gehad!quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:34 schreef verregentmeisje het volgende:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat Enferma zegt, zo straks mogelijk dan kun je niet schuiven. Ik heb de eerste keer 2 blaren ter grootte van een 2 euro stuk gelopen tussen m'n tenen, na genezing die bandjes keistrak, nooit meer ergens last van gehad!
6 weken geen teenslippers aangekund toenquote:
Ohhhh.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
6 weken geen teenslippers aangekund toen. Het stomme is, zoiets merk je pas echt als je de slippers uitdoet. Tot die tijd voelt het gewoon vervelend
.
Idd gewoon ff wat strakker proberen, zo strak mogelijk alst kan zoals Debsterr zegt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:18 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik voel inderdaad wel verbetering, alleen voelt het nog steeds een beetje vervelend (wel minder snijdend nu).
Misschien moet ik gewoon wat eelt kweken op die plek ofzo. Laatste keer dat ik echt teenslippers droeg is inmiddels al weer 2 jaar geleden. Hoop dat het dat is, anders dan is het een hoop geld voor iets wat toch niet helemaal goed zit
Haha!! En groot gelijk heeft ie imo... :\quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:18 schreef _Joy_ het volgende:
Ja ze vallen een beetje ruim. Ik heb in het begin van 't zomerseizoen ook altijd last tussen mijn tenen, als ik voor de eerste keer slippers aandoeEcht tot bloedens toe loop ik dat dan kapot.
Mijn bandje staat ook redelijk los, volgens de tips moet ik dat strakker doen. Zal ik morgen 's proberen.
O ja, ik heb vandaag voor zoonlief (9 jaar) ook Gizeh's gekocht bij het Kruitvat. In Mocca, maat 36. Zegt 'ie: Ik hoop dat je het bonnetje nog hebt. Daar ga ik dus écht niet op lopen, dat zijn meisjesschoenen![]()
De jouwe zijn ook leukquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:43 schreef Siral het volgende:
[..]
Haha!! En groot gelijk heeft ie imo... :\
Ik vind het bij mannen echt niks, bij jongens misschien wel, maar tot een bepaalde leeftijd denk ik.
Ja zijn lak zwartquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:03 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
De jouwe zijn ook leukHeb je ze in lakzwart?
Mijn broer (2 meter, getatoeëerd, kaal) heeft ook een paar damesbirkie's en het staat hem nog ook![]()
Hij heeft dan ook kleine voeten, maat 42. En nee, hij is niet gay.
ja, dat wil ik wel, maar ik heb geen bon meer, en ik had een deel contant betaald waardoor de pin-betaling niet voor het hele bedrag is waardoor het ook moeilijk wordt met het afschrift terug te gaan.. pfft moet je tegenwoordig overal de bon van bewaren..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:23 schreef _Joy_ het volgende:
Ik zou niet weten wat je daar aan kunt doen. Terug naar de winkel waar je ze gekocht hebt mss een optie?
En Birkie's voor mannen vind ik ook niet bepaald charmant, maar bij sommige types stáát het gewoon.
Maakt toch niet uit, gewoon teruggaan. Ik heb het weleens gehad met kleding van Esprit dat snel stuk ging. Ook geen bon meer, ik ben toen toch teruggegaan. Ik kreeg gewoon m'n geld terug. Ik zou het dus gewoon proberenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
ja, dat wil ik wel, maar ik heb geen bon meer, en ik had een deel contant betaald waardoor de pin-betaling niet voor het hele bedrag is waardoor het ook moeilijk wordt met het afschrift terug te gaan.. pfft moet je tegenwoordig overal de bon van bewaren..
in sommige winkels kunnen zij zelf de betaling nog opzoeken in het systeem, dat heb ik wel eens gehad.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
ja, dat wil ik wel, maar ik heb geen bon meer, en ik had een deel contant betaald waardoor de pin-betaling niet voor het hele bedrag is waardoor het ook moeilijk wordt met het afschrift terug te gaan.. pfft moet je tegenwoordig overal de bon van bewaren..
Vaak moet je dan wel een precieze datum + tijd + kassa weten, want anders is het niet te doen om dat terug te zoeken.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
in sommige winkels kunnen zij zelf de betaling nog opzoeken in het systeem, dat heb ik wel eens gehad.
Ik ging erheen deed het verhaal en ze konden zelf de "bon" in hun systeem zoeken.
En anders Miss contact opnemen met birckenstock op veel producten zit meestal naast winkelgarantie ook garantie van de fabrikant.
Succes ermee!
Heb je internetbankieren? Dan kun je ook gewoon zoeken op naam.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
blijkbaar was het niet helemaal duidelijk. ik weet wanneer ik ze heb gekocht en kan het zo opzoeken op mijn afschrift. maar: ik heb toen een deel contant betaald waardoor er dus maar een betaling van 19,95 staat ipv de 39,95 die de slippers gekost hebben. dus ik denk dat ik daar niet veel mee kan!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:45 schreef Cyan het volgende:
[..]
Heb je internetbankieren? Dan kun je ook gewoon zoeken op naam.
Als de winkel waar je ze hebt gekocht je bon kunnen terugvinden in het systeem naar aanleiding van de datum en de tijd dan kunnen ze ook zien dat een gedeelte is gepind en het andere deel cash is betaald. Dat moet namelijk ook ingevoerd worden in een kassasysteem. Dan staat er 20 euro contact en 19.95 met EFT (pin) op de bon.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:16 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
blijkbaar was het niet helemaal duidelijk. ik weet wanneer ik ze heb gekocht en kan het zo opzoeken op mijn afschrift. maar: ik heb toen een deel contant betaald waardoor er dus maar een betaling van 19,95 staat ipv de 39,95 die de slippers gekost hebben. dus ik denk dat ik daar niet veel mee kan!
Oké dat snap ik, maar dan nog... Naar de schoenmaker gaan kan altijd nog. Voor hetzelfde geld (haha) is de winkel gewoon klantvriendelijk en helpt hij je sowieso. En niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:16 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
blijkbaar was het niet helemaal duidelijk. ik weet wanneer ik ze heb gekocht en kan het zo opzoeken op mijn afschrift. maar: ik heb toen een deel contant betaald waardoor er dus maar een betaling van 19,95 staat ipv de 39,95 die de slippers gekost hebben. dus ik denk dat ik daar niet veel mee kan!
hmm ok, zou dat ook voor een jaar terug gelden? ik ga het vanmiddag of woensdag proberen!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:33 schreef Cyan het volgende:
[..]
Als de winkel waar je ze hebt gekocht je bon kunnen terugvinden in het systeem naar aanleiding van de datum en de tijd dan kunnen ze ook zien dat een gedeelte is gepind en het andere deel cash is betaald. Dat moet namelijk ook ingevoerd worden in een kassasysteem. Dan staat er 20 euro contact en 19.95 met EFT (pin) op de bon.
Veel succes, hopelijk kom je eruit met de winkelquote:Op maandag 21 juni 2010 10:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
hmm ok, zou dat ook voor een jaar terug gelden? ik ga het vanmiddag of woensdag proberen!
haha ik heb ook lakzwarte wel het mannen model (ramses) (en tevens tattoo's etcquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:03 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
De jouwe zijn ook leukHeb je ze in lakzwart?
Mijn broer (2 meter, getatoeëerd, kaal) heeft ook een paar damesbirkie's en het staat hem nog ook![]()
Hij heeft dan ook kleine voeten, maat 42. En nee, hij is niet gay.
Denk dat dat wel moet lukken. Succes!quote:Op maandag 21 juni 2010 10:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
hmm ok, zou dat ook voor een jaar terug gelden? ik ga het vanmiddag of woensdag proberen!
Ik draag nu een maat 39 en ik heb wel wat ruimte over minder dan de breedte van 1 vinger, maar de andere maat was te klein. Dus het ligt niet aan jou voeten hoorquote:Op donderdag 24 juni 2010 17:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben er over aan het denken om die van mij te verkopen.....ik heb Madrids.....maar ik loop er echt NIET lekker op. ik heb het bandje al op het allerstrakst en nog heb ik het idee dat ik mijn tenen te hard samentrek om ervoor te zorgen dat ze niet uitvallen...hierdoor krijg ik steeds kramp. Maar een maat kleiner kan volgens mij ook niet, want dan steken mijn tenen eruit.....
Heb ik nu zo'n gekke voeten of...?
ik vindt dat ook wel onhandig, maar niet echt pijnlijk. In het begin wel trouwens.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:55 schreef Blizzie het volgende:
ben ik de enigste die ze vet pijnlijk vind zitten? ik vind dat ding tussen je tenen echt pijnlijk
Ik heb die onderste. Maar ik vind ze echt niet fijn lopen. Dat bandje sneed echt in mijn vel terwijl ik schoenen eigenlijk nooit hoef in te lopen. Heb ook die van gabor en die lopen meteen echt heerlijk. Ik vrees dat ik de birkenstocks niet zoveel zal dragen. Iemand met mt 42 die interesse heeft?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:46 schreef Siral het volgende:
Ik heb mezelf aan de Birkenstocks gewaagd, ik was er nooit echt kapot van (ik vond ze op het begin zelfs oerlelijk, maar dat kwam omdat ik dacht dat er maar 1 model van was). Maar mijn zus had een tijd terug een paar gekocht en ik verbaasde me erover HOE relax ze liepen. Dus ik was even gaan rondkijken. En nu heb ik toch een paartje gevonden die ik eigenlijk nog niet gezien had op straat op de gewone na. Deze zijn best wel tof.
Ze zijn eregister binnenkomen en ze zitten echt heeerlukkk, toch zijn ze iets lomper dan ik had gedacht. Ik heb ze ook een maatje kleiner moeten pakken dan normaal (heb nu maat 35 lol)
Deze heb ik nu (ik moet mijn bandjes alleen best strak doen omdat ze anders uitfloepen, dus nu hangen er wat langere flappen aan, anders lijm ik ze wel vast lol.)
[ afbeelding ]
En deze ga ik ook nog wel een keer halen denk ik( of in het paars )
[ afbeelding ]
Ieder seizoen, de eerste keer dat ik slippers aandoe, loop ik het zó enorm kapotquote:Op donderdag 24 juni 2010 17:55 schreef Blizzie het volgende:
ben ik de enigste die ze vet pijnlijk vind zitten? ik vind dat ding tussen je tenen echt pijnlijk
Welke kleur?quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb die onderste. Maar ik vind ze echt niet fijn lopen. Dat bandje sneed echt in mijn vel terwijl ik schoenen eigenlijk nooit hoef in te lopen. Heb ook die van gabor en die lopen meteen echt heerlijk. Ik vrees dat ik de birkenstocks niet zoveel zal dragen. Iemand met mt 42 die interesse heeft?
Nou, sinds ik ze heb ingelopen zitten ze echt heerlijk hoor. Maar ik droeg ze dan ook te los en dan is het ook niet goed hequote:Op donderdag 24 juni 2010 19:09 schreef Cyan het volgende:
Ik heb (gelukkig) nergens last van. En ik had echt een hekel aan teenslippers maar ik loop heerlijk op mijn Birkies!![]()
Ik lees vaker dat mensen ze moeten inlopen, blaren hebben, pijn aan hun voeten enz. Misschien zijn Birkenstocks dan niets voor jou? Als schoenen niet meteen fijn zitten of lopen dan wordt het echt niet veel beter na een paar dagen is mijn ervaring.
dat heb ik nou ook met mijn madrids. ik kan er gewoon niet mee overweg. ook inderdaad de band op zijn strakst, maar ik heb dan ook nog dat het zeer gaat doen op mijn voet. heb het gister wat langer geprobeerd maar ik vind het echt niet te houden zo irritant gevoel. en als ik hem 1 gaatje losser doe gaat inderdaad mijn voet er helemaal doorheen schuiven. ook heb ik het idee dat ik ga schuifelen met mijn voeten, om die slipper maar aan te houden inderdaad, precies wat jij ook aangeeft. bleg! geef mij maar gizeh!quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben er over aan het denken om die van mij te verkopen.....ik heb Madrids.....maar ik loop er echt NIET lekker op. ik heb het bandje al op het allerstrakst en nog heb ik het idee dat ik mijn tenen te hard samentrek om ervoor te zorgen dat ze niet uitvallen...hierdoor krijg ik steeds kramp. Maar een maat kleiner kan volgens mij ook niet, want dan steken mijn tenen eruit.....
Heb ik nu zo'n gekke voeten of...?
ik vind het model gizeh echt heerlijk zitten. Als je ze net hebt niet hoor, je zal erg moeten wennen aan het dingetje tussen je tenen (en ik moest wennen aan het hoge stuk onder je voet). maar als je ze eenmaal een paar keer aan gehad hebt, zitten ze echt super lekker. ik heb op het moment een paar nieuwe aan en daar moet ik nog wel even aan wennen, maar mijn jaar oude paar zit nu echt als gegoten zo heerlijk. alleen als je wel eens misstapt (bv op een stoeptegel ofzo) dan kan het tussenstuk bij je tenen nog wel eens een pijnlijk moment opleveren, maar eigenlijk gebeurt me dat zelden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben gelukkig dus niet de enigste
zijn die andere modellen zoveel beter? want eigen durf ik nu geen birkies meer te kopen...bang dat ik daar dadelijk weer niet op kan lopen.....
kan ik iemand blij maken met Madrids, maat 37 mat blauw?
quote:Even Macho Toes Like to Breathe
By GUY TREBAY
IF any shoe can be said to suffer from multiple-personality disorder, it is the Birkenstock.
Default summer shoe for the dreadlocks and Hacky Sack crowd, this homely little German sandal with the chunky foot bed appeals equally to campus nerds, Lilith Fair types and even Japanese hipsters, the most fanatical of fashion’s early adopters.
It was a couple of years back that Birkenstocks began undergoing some kind of transformation. First they started showing up on the guys you see shopping for green-tea ice cream and mochi at the Sunrise Mart in the East Village. Then occupationally chic fellows like David Rees and Ron Anderson, the designers of Ten Thousand Things, the minimalist jewelry shop in the meatpacking district, picked up the cue and started accessorizing their skinny khakis and classic button-down shirts with Birkenstocks. Next, Dean and Dan Caten, the twins who design Dsquared2, riffed outrageously on the Birkenstock in a Milan men’s wear show whose theme was glamour camping, or “glamping.” And now ... well, now Birkenstocks are everywhere.
“I’m obsessed,” said Andrea Linett, the creative director of Lucky, who, despite her own long-standing affection for the sandal (she favors the Arizona, the original ur-hippie two-strap, side-buckle style, in a color called “sand”), repeatedly failed in her efforts to persuade her husband to wear a pair.
“I’ve been hounding him for years, and he just wouldn’t do it,” she said. “And the whole time he was torturing his feet wearing boots in summer, with his feet sweating and no arch support.”
It was not that her husband, Michael Waring, a fashion photographer, objected to wearing sandals that purportedly improve one’s foot health and skeletal alignment. He just didn’t want to be caught with his feet encased in a cork-soled advertisement for a wheat-germ-and-Volvo lifestyle.
“But then he caved.”
One reason may be the introduction by the company — founded in 1774 and introduced in the United States in the 1960s by Margot Fraser — of the Ramses, a masculine version of the Gizeh, a thong style popularized by a posse of American fashion editors. True, the Ramses comes in only manly neutral colors, and so the wearing of patent- or metallic-leather versions is still restricted to men with feet dainty enough to wear a women’s size.
“It was never a goal of ours at Birkenstock to be fashionable with capital F,” said Shelly Glasgow, the director of product development for Birkenstock USA. “But when we saw pictures of male celebrities like Leonardo DiCaprio and Usher wearing Birkenstock products that we hadn’t in any way placed with them, we didn’t want to let that go.” And thus the company decided to raise the ante on design.
No one need fear the loss of the purely ugly original, however — the one Ms. Linett of Lucky called a classic, the only acceptable “mandal” and the perfect foot gear with a pair of skinny white jeans.
As Ms. Glasgow explained, “The Arizona is still a best seller.”
“I can sell you the shoe we sold you in 1966,” she said. “It’s exactly the same.”
Ik quote mezelf even.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:33 schreef Mula het volgende:
Krijgen jullie ook branderige voetzolen van de birkenstocks? Echt heel erg irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |