quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh, we hebben net een geprakt gekookt eitje voor ze neergezet.
Alleen Emma weet dat niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens barst het nu bij de grote vijver van de kraaien en de eksters, zijn ze dan niet nog even beter af in onze tuin?
Wil je ze soms aanzetten tot kannibalismequote:
Da's er eendtje te weinig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:14 schreef Raissa het volgende:
Wat een geweldige reeks is dit toch![]()
Een paar![]()
![]()
![]()
voor Emma!
Eddie Vedder was het originele ideequote:
*steekt eendenveer in Purple's kont*quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef purplerose het volgende:
[..]
Eddie Vedder was mijn originele idee
Trots ermee heen en weer waggeltquote:
Eleanor-ei is ontploftquote:
Samen met Emma in een doos of box doen en er naartoe wandelen? Doos neerzetten, even tot rust laten komen en dan een klepje openzetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef Rapaille het volgende:
Superlief.Ik denk wel dat je nu goed moet opletten voor gezond eten, en al snel naar de vijver overzetten.
(geen idee hoe je het beste![]()
![]()
![]()
![]()
kan overzetten)
Of je leest de OPquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:20 schreef Tegan het volgende:
Wat zijn nu de vijf namen?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Op 28 mei 2009 was het dan zover, Eddie Feather, Elisa, Esmeralda, Engelbert en Evert zagen het levenslicht!
Daar ben je vlot meequote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:06 schreef Turbomuis het volgende:
Spuit elf: Ik bedacht me dat Eg(g)bert ook best een grappige naam was geweest
Heldquote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zojuist de Vlaamse gaai verjaagd...
... in m'n onderbroek![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zojuist de Vlaamse gaai verjaagd...
... in m'n onderbroek![]()
Het zijn eenden, hoor...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:01 schreef Rapaille het volgende:
Het is vandaag heerlijk weerIdeaal voor
![]()
![]()
![]()
![]()
om lekker te zwemmen en te spelen
Van de krokodil af het water in plonzen![]()
Lekker bij Emma in het nest zitten![]()
Wedstrijdje doen wie er het snelste is![]()
Verstoppertje spelen met TSE
Of de jonkies een voor een pakken, dan komt de moeder wel mee. Of de moeder pakken, dan komen de jonkies wel mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:19 schreef Rica het volgende:
[..]
Samen met Emma in een doos of box doen en er naartoe wandelen? Doos neerzetten, even tot rust laten komen en dan een klepje openzetten.
Je kan ook de tuindeur openzetten en ze er zelf naartoe laten lopen...
[ afbeelding ]
Worden nu geupload.quote:
Dat brood krijgen ze van Emma...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:27 schreef MissHobje het volgende:
ik zou dat brood wat minderen dan en die prakjes wel geven idd.
Wat een boef die mamsquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat brood krijgen ze van Emma...
Voorgekauwd of...?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat brood krijgen ze van Emma...
Emma pakt een stukje brood, doopt het in de vijver en geeft het aan de piepjes.quote:
Nee, maar de piepjes wel. Heb er net even een balk voor gelegd zodat de piepjes niet weg kunnen schieten zoals vanochtend al bij eendtje is gebeurd bij de schutting.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Ach jeetje... ik begrijp dat jij heel graag wilt dat Emma nog een paar daagjes wildwaterpark in je tuin blijft spelen, na al je goede zorgen. En eerlijk gezegd willen we dat allemaal geloof ik![]()
Kan Emma onder die kier onder de deur door die ik daar zie?
Maar dan ga ik ze zo missen...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:40 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zou haar laten gaan als je merkt dat ze weg wil
mischien komt ze volgend jaar wel weer terugquote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar dan ga ik ze zo missen...
Ik wilde eigenlijk tot maandag wachten, zodat ze weer wat groter zijn en dus meer overlevingskansen hebben. Maar goed, misschien is het zo dan echt wel tijd.
Sterkte!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma loopt nu wel erg onrustig de tuinranden af te tasten. Vriendlief is zojuist in de auto gesprongen om batterijen te scoren, dan gaat de grote aftocht beginnen...
net zoals die man die al die kuiekntjes opving toen ze van een dak afsprongenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:04 schreef Cat22 het volgende:
Het vertrek van Emma is dus aanstaande? Het is natuurlijk jammer, maar als ze echt weg wil houd je het toch niet tegen. Dan kun je inderdaad beter de aftocht onder begeleiding regelen.
Succes voor dadelijk!
We hebben de poort maar weer dichtgedaan, Emma slaapt nu en de piepjes spelen. Ze duiken de hele tijd vanaf de kroko het water in, echt zo grappig!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:04 schreef Cat22 het volgende:
Het vertrek van Emma is dus aanstaande? Het is natuurlijk jammer, maar als ze echt weg wil houd je het toch niet tegen. Dan kun je inderdaad beter de aftocht onder begeleiding regelen.
Succes voor dadelijk!
Dank u, zal het doorgeven.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:18 schreef Greys het volgende:
Oh!
Gefeliciteerd nog voor Heer SE!
Mocht ze het dan toch nog in haar bol krijgen, even goed in de gaten houden tussen het kaas snijden door () dan heb je in elk geval volk zat dat je kan helpen bij de overtocht. Willen die mensen met dit mooie weer niet allemaal in de tuin, trouwens?
Nou, dat zonnige warme weer dat is in elk geval goed gelukt!quote:Jonge eenden
In de eerste weken van hun bestaan en vooral in de eerste dagen kunnen de jongen nog niet lang in het water blijven. De familie gaat aan de rand van het water zitten, waar de moedereend de jongen onder de vleugels neemt.
Zo worden ze warm gehouden en nemen de jongen het vet van de veren van de moeder over, zodat hun dons enigszins waterafstotend wordt. De vetproductie van de stuitklier van de jongen komt pas later opgang. Jonge eendjes die hun moeder missen, raken daarom al vrij snel onderkoeld als ze nat worden.
Vooral in de eerste week van hun leven zijn ze erg kwetsbaar. Omdat ze voornamelijk van insecten eten hebben ze zonnig en warm weer nodig. Dan zij er veel insecten boven het water en in de oevervegetatie te vinden. Voor als het weer tegenzit, hebben jonge eendjes een 'ingebouwde' eiwitreserve die hen door de eerste 3 tot 4 dagen heen helpt.
Als de eendjes wat groter worden is er geen plaats meer onder moeders vleugels en gaan ze op een kluitje zitten. Daarbij verdringen ze elkaar om in het (warme) midden te komen.
Broedende eend op vreemde plaatsen
Omdat de beste plekjes vaak al bezet zijn, moeten stadseenden soms uitwijken naar de vreemdste plaatsen om te broeden. Zo kan er in een volledig afgesloten tuin, of op een balkon een eend zitten te broeden, zonder dat u het in de gaten hebt. Dit wordt een probleem als de jongen geboren worden en met moeder lopend naar het water willen.
Maak een afspraak met de dierenambulances, dat de hele familie, zodra de jongen geboren zijn, zo snel mogelijk naar een dichtbij zijnde vijver geëvacueerd kunnen worden.
Wij lopen wel met ze mee hoor, maar het is misschien maar 100 meter ofzo.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:01 schreef childintime het volgende:
Wat gek, als ze ineens allemaal weg zijn....... En wat zal het saai zijn.....
Ik moet trouwens wel erg lachen om de foto's op de eerste pagina. Je ziet het nest langzaamaan veranderen van wat simpele takjes tot een ware troon met alle luxe die een eend zich kan wensen![]()
Kun je ze niet een beetje "begeleiden" als ze echt aan de wandel gaan? Ze zijn aan jou gewend inmiddels, misschien als je op een afstandje met ze meeloopt....? En als je het echt niet vertrouwt is dan misschien de DB een optie. Die kunnen ze veilig van tuin naar vijver brengen.
Oooo dat is vlakbij! Dan kan ze er zelf wel naartoe kuieren idd.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wij lopen wel met ze mee hoor, maar het is misschien maar 100 meter ofzo.
Nee, vanochtend lagen ze lekker te slapen met z'n allen, dus heb ik ze een boterham en een schaaltje verse broodpap gemengd met pulletjesvoer gebracht.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:36 schreef Quembel het volgende:
Ben je al met Emma en haar E'tjes aan de waggel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door TheSilentEnigma op 31-05-2009 12:26:38 ]
Je hebt altijd Eleanor nog?quote:Op zondag 31 mei 2009 12:17 schreef belsen het volgende:
Bedenk je maar zo, je hebt altijd Eleanor nog en ze komen vast nog wel eens terug weer wat voer te halen.
Ik heb de neiging om ze weer terug te halen.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt altijd Eleanor nog?![]()
@TSE: wat ontroerend (echt ) die kleine flappertjes zo vastberaden door de steeg achter mams aan. Fijn dat het allemaal goed gegaan is, de grote uittocht. Je zult ze wel missen
![]()
Heb je nou niet de neiging om steeds langs die plas te gaan staan turen of je ze ergens ziet? En niet schrikken als je ze niet ziet zwemmen he, want ze klimmen ook vast snel de kant weer op om ergens lekker op de kant te gaan uitrusten van het grote avontuur.
Ik hoop het wel, maar ik denk niet dat ze nog terugkomen eigenlijk.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:36 schreef belsen het volgende:
Komen ze niet nog af en toe terug op het nest, of is dat nu klaar?
We weten 95% zeker dat het Eduard is. Hij liep er ook meteen naar toe, alsof het geregisseerd was...quote:Op zondag 31 mei 2009 12:35 schreef Greys het volgende:
Heb nu het filmpje gekeken en ze lijkt echt te aarzelen of ze je hotel zal verlaten he!
En dan ineens in sneltreinvaart langs de kliko's (en twee keer die put, arghhhh, my nerves!).
Zou Eduard daar nou echt hebben staan wachten? Of kan het ook een andere woerd geweest zijn?
Wat Rewimo ook al zegt, er is geen pulletje ter wereld dat een betere start heeft gehad dan bij jou in de tuin! Papjes, bewaking, een spartelbadje om te oefenen, wat wil je nog meer! You did good
"En ze leefden nog lang en gelukkig"quote:Op zondag 31 mei 2009 12:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
We weten 95% zeker dat het Eduard is. Hij liep er ook meteen naar toe, alsof het geregisseerd was...
mooie deurmatquote:Op zondag 31 mei 2009 13:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Net nog even met het fototoestel een rondje langs de vijver gelopen. Geen Emma gezien, maar wel een buurman die een heel ander probleem met gevogelte voor z'n voordeur heeft:
[ afbeelding ]
Jij ook bedankt voor de moeite en tijd die je erin hebt gestoken om ons op de hoogte te houden!quote:Op zondag 31 mei 2009 12:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dankjulliewel allemaal, ik vond het erg leuk om Emma en E's te verzorgen, foto's en filmpjes te maken en hier alle leuke reacties te lezen!
Uiteraard ga ik nu vaak kijken bij de grote vijver en post ik alle ontwikkelingen hier.
bwhahaquote:Op zondag 31 mei 2009 13:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Net nog even met het fototoestel een rondje langs de vijver gelopen. Geen Emma gezien, maar wel een buurman die een heel ander probleem met gevogelte voor z'n voordeur heeft:
[ afbeelding ]
Zojuist is hij door de dierenambulance opgehaald, hij bleek van een nabijgelegen kinderboerderij te zijn. Inmiddels stond de pauw wel in de gang.quote:
quote:Op zondag 31 mei 2009 13:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat hij de flats bedoelt die Emma nog even in de steeg achterliet?quote:
goeie topicwendingquote:Op zondag 31 mei 2009 13:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
Het is inderdaad leeg in de achtertuin en in onze hartjes. We zijn al drie keer tevergeefs bij de vijver wezen kijken...quote:Op zondag 31 mei 2009 15:57 schreef Rewimo het volgende:
Aw, ze zijn echt de deur tuin uit...Wat zal het leeg zijn daar. Hopelijk hebben ze het naar hun zin in de grote vijver. Ik ben benieuwd of Emma en de E-tjes nog naar je toekomen als je ze brood komt brengen, TSE
quote:Op zondag 31 mei 2009 12:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ link | afbeelding ]
Muziek: Eels - I like birdsDat ging perfect! Emma vond het wel heel spannend zo te zien, liet van opwinding alles lopen zelfsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar verder kordaat doorgestapt naar het water en de wijde wereld in.
![]()
Dag piepjes!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
Misschien komt ze nog eens langs.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is inderdaad leeg in de achtertuin en in onze hartjes. We zijn al drie keer tevergeefs bij de vijver wezen kijken...
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:29 schreef tonja het volgende:
Dat Emma terugkomt is niet onwaarschijnlijk. Een oom en tante van mij hebben jarenlang een huiseend gehad.
Op een gegeven moment kwam de eend ook binnen.
ElisaB is er maar mee gestopt; ik had er dit weekend voor uitgetrokken, omdat ik de hele afgelopen week weg ben geweest. Ik had gehoopt op tijd te zijn, maar helaas. En ook helaas: ik heb het afgelopen week écht niet kunnen doen.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:56 schreef Cat22 het volgende:
Hopelijk was Elisa nog niet te ver met het schilderen van het derde bordje.![]()
Okee, ik ga ze NU terughalen!quote:Op maandag 1 juni 2009 00:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
ElisaB is er maar mee gestopt; ik had er dit weekend voor uitgetrokken, omdat ik de hele afgelopen week weg ben geweest. Ik had gehoopt op tijd te zijn, maar helaas. En ook helaas: ik heb het afgelopen week écht niet kunnen doen.
Sorry Emma![]()
Het ontwerp was al wel helemaal klaar (een half ei met een ingenieus systeem om naar keuze naambordjes toe te voegen). Ik had ook het hout, de verf en de andere spullen reeds gekocht Zal morgen bij daglicht wel even een fotootje schieten.
Even goed hoop ik dat de poelies het gaan redden; aan Silent heeft het niet gelegen
Ik ben sinds de vrijlating al 7 keer bij de vijver wezen kijken, maar geen Emma en piepjes. Ook kijk ik iedere keer hoopvol naar de achtertuin. Ik mis ze best wel.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:51 schreef Quembel het volgende:
Dag kuikies, dag Emma, veel succes in de grote wereld.
En dank je wel tSE voor het allerleukste filmpje van de reeks (al zal jij dat niet zo ervaren)
En de muziekkeuze? briljant!
Hopelijk duiken ze morgen nog op in de grote vijver. Je kent zo'n beetje hun dagritme toch?
Ik durf te wedden dat ze nog eens terugkomen voor je pap![]()
.
Over een tijdje komen de voormalige piepjes door je voortreffelijke service gewoon weer naar jouw tuin toe.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben sinds de vrijlating al 7 keer bij de vijver wezen kijken, maar geen Emma en piepjes. Ook kijk ik iedere keer hoopvol naar de achtertuin. Ik mis ze best wel.
Doen!quote:Op maandag 1 juni 2009 17:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Okee, ik ga ze NU terughalen!
Ja, of had ik vorig weekend tóch maar gaan verven en zagenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wow, dat zou echt een heel tof bord geworden zijn. Had ik die poort nog maar een weekje dichtgehouden...
Laten we dan maar hopen dat Emma volgend jaar weer terugkomt. En de onderkant van de poort hebben we weer vrijgemaakt, dus wie weet krijgt Emma vandaag of morgen heimwee...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:40 schreef ElisaB het volgende:
Ja, of had ik vorig weekend tóch maar gaan verven en zagen
Dat wordt dus deel 7?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:55 schreef Barbaaf het volgende:
Geweldige foto's en filmpjes weer
Jammer dat ze nu weg zijn (voor jou en voor ons) maar Emma is vast een stuk happier nu
Over een opvolger wordt nog gebroed![]()
Officieel eigenlijk deel 1, maar als dit topic een id van de vorm [ID] had, dan had die nieuwe dat ook gekregen.quote:
Beter een dooie mus dan een dooie eend!quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Beter een dooie mus dan een dooie eend!
Net voor de 9e () keer bij de grote vijver wezen kijken, maar geen Emma en piepjes...
Ik zou eerder een grote zak (lok)brood meenemenquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef Quembel het volgende:
Da's wel een dompertje hè TSE? Heb je je ziel en zaligheid in de verzorging van Emma en later haar kuikies gelegd zijn ze zomaar uit beeld verdwenen![]()
Puik plan om de vijver af te zoeken in een bootje maar pas wel een beetje op.
Neem een mooie zonnige dag, een flesje rosé en (plastic) glazen mee, eventueel iets te snacken voor onderweg en je stralende o zo meelevende vriend aan de riemen. Als jullie Emma niet vinden heb je toch leuk gedobberd.
Ik zou het allebei doen!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zou eerder een grote zak (lok)brood meenemen
Misschien heeft Emma er nog twee geadopteerdquote:Op zondag 7 juni 2009 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zat net aan de Rijnkade in Arnhem, en heb wel een eendenmama gezien. Maar het was niet Emma. Deze had 7 piepjes bij zich. Ze kregen zelfs al een beetje veertjes, maar piepten nog wel heel schattig
Net als de leden van het koninklijk huis dus; wel logisch dat Emma zich daaronder schaartquote:Op zondag 7 juni 2009 15:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben net weer uitvoerig bij de vijver wezen kijken, maar geen Emma met piepjes gezien. Wel hoor ik heel veel piepjes komen vanuit de hoge rietstengels aan de waterkant, en er zwemmen ook regelmatig vrouwtjeseenden het riet in. Ik vermoed dat Emma zich ook ergens in het riet heeft gevestigd.
Ik heb gelezen dat eenden hun nageslacht de eerste 3 weken voor de buitenwereld verborgen houden, en dat ze daarna pas in het openbaar treden. Dit natuurlijk om veiligheidredenen. Als dit bij Emma ook het geval is, mag zij zich nog één weekje schuilhouden, maar daarna moet zij zich toch echt met haar kroost laten zien!
Who knows! Ik weet niet waar TSE woont in Arnhem, maar voor m'n gevoel is het voor Emma een hele rit om tot aan de Rijnkade te komen. Maar het was wel leuk om te zienquote:Op zondag 7 juni 2009 15:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Misschien heeft Emma er nog twee geadopteerd
quote:Op zondag 7 juni 2009 15:16 schreef ElisaB het volgende:
Net als de leden van het koninklijk huis dus; wel logisch dat Emma zich daaronder schaart
Je bent een schatje! Als ik ooit nog eens eend word, dan kom ik bij jou wonenquote:Op zondag 7 juni 2009 15:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens staan jouw bordjes nog altijd in de achtertuin, evenals de omgekeerde cementton en de voersilo. Mocht Emma besluiten terug te keren, dan is het bedje nog altijd even gespreid...
Maar wie maakt er dan bordjes voor jou?quote:Op zondag 7 juni 2009 15:19 schreef ElisaB het volgende:
Je bent een schatje! Als ik ooit nog eens eend word, dan kom ik bij jou wonen
Uhhh.... jijquote:Op zondag 7 juni 2009 15:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar wie maakt er dan bordjes voor jou?
Maar het verzorgen van eenden is een dagtaak op zich, en je zou toch niet willen dat het maken van bordjes ten koste van deze verzorging zou gaan?quote:
Gezien het animo van deze topicreeks denk ik dat je om gaat komen in de bordjesquote:Op zondag 7 juni 2009 16:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar het verzorgen van eenden is een dagtaak op zich, en je zou toch niet willen dat het maken van bordjes ten koste van deze verzorging zou gaan?
Misschien over 1,5 week als ze, zoals je vermoedt, nu in het riet zit met haar eendenbabies?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nog steeds ontbreekt ieder spoor...
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 03:23 schreef Miss-Madness het volgende:
't Is niet te hopen dat er zoiets is gebeurt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zojuist wezen kijken (en brood wezen brengen), maar nog steeds geen piepjes. Wat me wel opvalt, is dat de mannetjeseenden allemaal de graskant opkomen en de hele plas rondzwemmen, maar dat de vrouwtjeseenden allemaal aan de andere kant van de brug bij elkaar blijven. Ook hoor ik nog steeds ontzettend veel gepiep uit de hoge graskant komen, ik denk echt dat er het een en ander voor mij verstopt wordt...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 03:56 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Mooi filmpje SEen ik begin me overigens wat zorgen te maken nu je nog steeds niets gezien hebt...
Zojuist weer wezen kijken. Er zwemmen nu weer volop vrouwtjes. Eén vrouwtje had zojuist een nestje gekregen, zo'n 8 á 10 piepjes. Maar Emma met piepjes heb ik tot op heden nog niet gezien...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:22 schreef Turbomuis het volgende:
TSE: En? En? En?
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zojuist 2 eendjes bij de vijver gezien die qua grootte heel goed kindjes van Emma kunnen zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de brakke kwaliteit, zal binnenkort met een fatsoenlijk fototoestel naar de vijver gaan.
Die eendjes kennen jou natuurlijk een beetjequote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oke, nieuwe foto's + filmpje coming up! De eendjes kwamen echt heel dichtbij, ze waren absoluut niet bang. Toen ze weer in het water gingen, zwommen ze naar een eend die heel goed Emma zou kunnen zijn.
Wat leuk!quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:12 schreef Tegan het volgende:
Bij ons op het werk wemelt het van eendenfamilies en die groeien idd echt te hard. Gelukkig hebben wij weer een net nieuw nestje erbij.
Ontvoer het nestje naar je achterttuin zodat wij weer leuke foto's hebben van piepjesquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:12 schreef Tegan het volgende:
Bij ons op het werk wemelt het van eendenfamilies en die groeien idd echt te hard. Gelukkig hebben wij weer een net nieuw nestje erbij.
Ik vrees dat dat statistisch gezien nog veel is...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:40 schreef Greys het volgende:
Die eendjes....
Aan de ene kant hoop ik dat ze het zijn, aan de andere kant hoop ik het niet, want dan zijn er dus nog maar twee over
Ze verstoppen zich meestal gedurende de dag, alleen als het regent dan komen ze allemaal zwemmen in de plasjes op de wegquote:
Dat is zeven km verderop, dus dat is een beetje ver voor zequote:Op woensdag 24 juni 2009 00:54 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ontvoer het nestje naar je achterttuin zodat wij weer leuke foto's hebben van piepjes
Nou nee, de eendjes zijn inmiddels zo groot dat ze niet meer van de andere eenden te onderscheiden zijn.quote:
Dat betwijfel ik aangezien we geen groen meer in de tuin hebben. Toch hebben we de vijver laten liggen in de hoop dat...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:03 schreef Harajuku. het volgende:
Ach, de volgende keer heb je gewoon 6 nesten in de tuin
Ja dat dacht ik ook!quote:Op maandag 7 december 2009 21:54 schreef Lindytje het volgende:
Ik dacht eerst:je hebt Emma gespot!!
OMG wat geweldig!quote:Op zondag 21 maart 2010 12:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze zijn terug!!![]()
Precies op de eerste dag van de lente trof ik ze weer aan op het dak van de schuur. Met wat boterhammen hadden we ze zo in de vijver:
[ afbeelding ]
Overige foto's en filmpjes komen er aan!
Enig 'probleem' is dat we de tuin grondig verbouwd hebben, en er dus geen groen meer is. Vraag me af of we nu nog een interessante broedplaats zijn...
We gaan in ieder geval z.s.m. een kuil graven en deze vullen met stro!
Bloempot does the trickquote:Op zondag 21 maart 2010 12:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Heb alleen geen grond meer waar ik ze in kan zetten...
quote:Op zondag 21 maart 2010 12:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze dobberen nu nog steeds rond...
We zijn nu een plan de campagne aan het bedenken. We denken aan een kuil met stro op de oude plek, vlak achter een buxusplantje. Met de 2 bloempotten die we hebben kunnen we een soort beschutting maken.
Vier posts voor het eindequote:
Ben bezig. Als nu niemand hier meer post, heb ik nog plek voor een link!quote:Op zondag 21 maart 2010 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu is alleen je topic bijna vol! Maak gauw een nieuwe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |